abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161093638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:50 schreef F-Bravo het volgende:
Bizar dat het belangrijkste tegenargument niet in de openingspost genoemd staat en dat is het beschermen van de interne markt van de EU en de ondernemers binnen de EU. Het gaat continu om exportkansen maar het is juist compleet andersom:

Oekraïne ligt ver onder Europese standaarden. Het afschaffen van heffingen op import en export in combinatie met het economisch klimaat in Oekraïne gaat Europese ondernemers enorm op achterstand zetten t.o.v. hun Oekraïense collega's, vooral uit de landbouwsector.
Nee, want artikel 56 en 57 van het verdrag. Tevens worden heffingen op import in het geval van de landbouw niet afgeschaft maar worden de heffingsvrije quota verhoogd. In het geval van kippenvlees bijvoorbeeld van 32000 naar 36000 ton per jaar. De kippenvleesproductie van de EU bedraagt 12,4 miljoen ton, dus het gaat om nog geen 0,3% van de Europese productie. Daarom staat het 'belangrijkste tegenargument' dus niet in de OP, maar ik val hier inmiddels behoorlijk in herhaling.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 12:06:44 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:07:55 #52
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_161093769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:57 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Lijkt er meer op dat jij een probleem hebt met democratie. Zo te lezen ben jij meer voor een benoemde technocratische regering zoals toen in Italie toen zo'n bankierbons de zaak even ging regelen.
Voortaan een politiek rijbewijs verplicht stellen of Kees en Suusje wel voldoende 300 pagina's grote documenten hebben doorgespit.
En dit terwijl het heel simpel gereduceerd kan worden tot de volgende vraag : Vind u het verstandig om een handeltje af te spreken met een half verrot land en denkt u daar zelf beter van te worden?
Ja/Nee
Jij begon erover of men het leest. Niet ik.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_161094567
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:00 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nee, want artikel 56 en 57 van het verdrag. Tevens worden heffingen op import in het geval van de landbouw niet afgeschaft maar worden de heffingsvrije quota verhoogd. In het geval van kippenvlees bijvoorbeeld van 32000 naar 36000 ton per jaar. De kippenvleesproductie van de EU bedraagt 12,4 miljoen ton, dus het gaat om nog geen 0,3% van de Europese productie. Daarom staat het 'belangrijkste tegenargument' dus niet in de OP, maar ik val hier inmiddels behoorlijk in herhaling.
In de praktijk absolute onzin!

Het artikel waar jij jouw onderbouwing uit haalt geeft mijn mening volledig draagkracht: http://www.nrc.nl/next/20(...)ense-plofkip-1598963

- Gevaar voor volksgezondheid (niet alleen bij kippen, wat dacht je van gemodificeerde mais?)
- Omzetdaling voor Europese afzet
- etc.
pi_161094953
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:51 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

In de praktijk absolute onzin!

Het artikel waar jij jouw onderbouwing uit haalt geeft mijn mening volledig draagkracht: http://www.nrc.nl/next/20(...)ense-plofkip-1598963

- Gevaar voor volksgezondheid (niet alleen bij kippen, wat dacht je van gemodificeerde mais?)
- Omzetdaling voor Europese afzet
- etc.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:50 schreef F-Bravo het volgende:

Oekraïne ligt ver onder Europese standaarden. Het afschaffen van heffingen op import en export in combinatie met het economisch klimaat in Oekraïne gaat Europese ondernemers enorm op achterstand zetten t.o.v. hun Oekraïense collega's, vooral uit de landbouwsector.

quote:
Vanwege de beperkte heffingsvrije quota verwacht Hubers niet veel Oekraïense kip in Europa. ,,Maar ook kleine hoeveelheden kunnen onze markt schaden. We zitten in Europa met een zelfvoorzieningsgraad van meer dan 100 procent. Dus alles wat erbij komt, bederft de prijs." Op de totale productie van kippenvlees in de EU (12,9 miljoen ton) is 36.000 ton weinig: 0,3 procent.
Want een verhoging van het heffingsvrije importquotum is het afschaffen van heffingen? Tevens nog nooit van de varkenscyclus gehoord zeker? 0,3% stelt verder nog altijd niks voor.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 13:23:44 ]
pi_161095747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:12 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

[..]

Want een verhoging van het heffingsvrije importquotum is het afschaffen van heffingen? Tevens nog nooit van de varkenscyclus gehoord zeker? 0,3% stelt verder nog altijd niks voor.
Het gaat mij om de schade die berokkend wordt onder Europese ondernemers wegens het verhogen of afschaffen van export quota/heffingen. Vooral in de landbouw worden de heffingen opgeheven (zover ze dat nog niet waren), evenals de metaalsector.
pi_161095826
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:47 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Het gaat mij om de schade die berokkend wordt onder Europese ondernemers wegens het verhogen of afschaffen van export quota/heffingen. Vooral in de landbouw worden de heffingen opgeheven (zover ze dat nog niet waren), evenals de metaalsector.
In de landbouw worden de quota dus minimaal verhoogd en voor de metaalsector verwijs ik je naar artikels 56 (Aanpassing van technische voorschriften, normen en conformiteitsbeoordeling) en 57 (Overeenkomst inzake de conformiteitsbeoordeling en de aanvaarding van industrieproducten). Wellicht doet het woordje conformiteitsbeoordeling al een lichtje branden wat betreft de kwaliteitseisen en Europese standaarden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 13:57:50 ]
pi_161096326
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:51 schreef J.B. het volgende:

[..]

In de landbouw worden de quota dus minimaal verhoogd en voor de metaalsector verwijs ik je naar artikels 56 (Aanpassing van technische voorschriften, normen en conformiteitsbeoordeling) en 57 (Overeenkomst inzake de conformiteitsbeoordeling en de aanvaarding van industrieproducten). Wellicht doet het woordje conformiteitsbeoordeling al een lichtje branden wat betreft de kwaliteitseisen en Europese standaarden.
En daar ligt nou net het probleem. Voordat de Oekraïne haar wetgeving heeft aangepast ben je al snel 5 jaar verder waarin de markt haar gang kan gaan.
pi_161096524
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:16 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

En daar ligt nou net het probleem. Voordat de Oekraïne haar wetgeving heeft aangepast ben je al snel 5 jaar verder waarin de markt haar gang kan gaan.
Daar ligt het probleem dus niet. Volgens artikel 57 moeten namelijk zowel de EU als Oekraïne goedkeuring verlenen aan industriële sectoren die voor wederzijdse handel in aanmerking komen. Zolang deze sectorale goedkeuring er niet is kan er door Oekraïne NIET geëxporteerd worden onder dezelfde voorwaarden als handel intra-EU. Als Oekraïne haar wetgeving dus niet aanpast worden die sectoren niet goedgekeurd en wordt er niet geëxporteerd. De sectoren zijn overigens allemaal opgelijst in een bijgesloten zogenaamde ACAA, Agreement on Conformity Assessment and Acceptance of industrial products.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 14:32:40 ]
pi_161097396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:47 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Dat zal eerder een probleem zijn voor de Oekraïense bedrijven dan voor de Europese. We kunnen heel goed met hen concurreren. Beide sectoren zijn hier vooral kapitaal en kennis intensief en niet zozeer arbeidsintensief waarop Oekraine een punt zou kunnen maken.
pi_161097470
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zal eerder een probleem zijn voor de Oekraïense bedrijven dan voor de Europese. We kunnen heel goed met hen concurreren. Beide sectoren zijn hier vooral kapitaal en kennis intensief en niet zozeer arbeidsintensief waarop Oekraine een punt zou kunnen maken.
Wat zou meer opbrengen als ik ze de machines lever of de producten, bij die machines ook gelijk de now how erbij?

Als ik Dijsselbloem letterlijk neem die had het in buitenhof dacht ik over machines wat veel naar dat land geexporteert gingen, weet niet of het goed gehoord heb?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 15:21:11 ]
pi_161097534
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat zou meer opbrengen als ik ze de machines lever of de producten, bij die machines ook gelijk de now how erbij?

Als ik Dijsselbloem letterlijk neem die had het in buitenhof dacht ik over machines wat veel naar dat land geexporteert gingen, weet niet of het goed gehoord heb?
Dat is inderdaad iets waar Nederland goed aan verdient. En de Oekrainse aardappelen gaan de Nederlandse heus niet van de markt drukken.
pi_161097544
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad iets waar Nederland goed aan verdient. En de Oekrainse aardappelen gaan de Nederlandse heus niet van de markt drukken.
Verdient of denkt aan te verdienen?
Als het eerste laat het zo is toch goed zo of niet?
pi_161097615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Verdient of denkt aan te verdienen?
Als het eerste laat het zo is toch goed zo of niet?
Wij zijn daar sterk in en verdienen er goed aan.
pi_161097648
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wij zijn daar sterk in en verdienen er goed aan.
En dat zonder handelsverdrag petje af voor ons dan, jij mag wij dan neem ik mij de vrijheid om ons te schrijven, al ben ik niet door het volk benoemd om ervoor te schrijven.
Neem aan jij ook niet!
pi_161097722
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dat zonder handelsverdrag petje af voor ons dan, jij mag wij dan neem ik mij de vrijheid om ons te schrijven, al ben ik niet door het volk benoemd om ervoor te schrijven.
Neem aan jij ook niet!
En met het handelsverdrag gaat de markt verder voor ons open en zullen we er dus meer aan verdienen. Denk in kansen, niet in beperkingen John!
pi_161097731
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En met het handelsverdrag gaat de markt verder voor ons open en zullen we er dus meer aan verdienen. Denk in kansen, niet in beperkingen John!
Of ze kunnen die machines dan wel ook uit een goedkoper loonland (Polen) b.v betrekken?

Zou zelfs een Nederlands bedrijf kunnen wezen gevestigd in Polen of waar dan ook!

John is al een paar stapjes verder 99.999!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 15:37:40 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:44:10 #67
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_161097912
Indien de toekijkers niet snappen waarom Donetsk zo tegen het verdrag is:
https://en.wikipedia.org/wiki/Donetsk_People%27s_Republic

Het is de facto een provincie van Rusland na de oorlog die volgde op de annexatie van de Krim. Je weet wel, dat gebied dat Poetin heeft laten veroveren nadat Kiev niet meer zijn slaafje wilde zijn.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:37:14 #68
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161098888
quote:

[..]

Kansen?
Dus aan de ene kant denk je lekker te kunnen verdienen aan een land wat verscheurd word door een burgeroorlog en aan de andere kant maak je de Russen nogal boos en die leveren een groot deel aan olie en gas om de EU draaiende te houden.
Lijkt mij een oliedomme zet welke al reeds voor een deel genomen is.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:38:59 #69
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161098931
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:44 schreef Heilwasser het volgende:
Indien de toekijkers niet snappen waarom Donetsk zo tegen het verdrag is:
https://en.wikipedia.org/wiki/Donetsk_People%27s_Republic

Het is de facto een provincie van Rusland na de oorlog die volgde op de annexatie van de Krim. Je weet wel, dat gebied dat Poetin heeft laten veroveren nadat Kiev niet meer zijn slaafje wilde zijn.
Donetsk wil gewoon niets met de Kiev fascisten te maken hebben die meerdere malen hebben verklaard het liefst de Russische bevolking aldaar te verdelgen of naar Rusland te drijven.
Goh WAT een verrassing.... -O-
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:41:33 #70
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161098966
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nederland verdient niks. Een paar bedrijven verdienen kwartjes en dubbeltjes en de Nederlandse belastingbetaler draait op voor een gedeelte van de tientallen miljarden ontwikkelingshulp en voor een gedeelte van de tientallen miljarden die Oekraïne gaat lenen en nooit meer terug gaat betalen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:42:08 #71
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161098980
quote:

[..]

Een corrupte beerput gaat open bedoel je.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:46:14 #72
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_161099064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Donetsk wil gewoon niets met de Kiev fascisten te maken hebben die meerdere malen hebben verklaard het liefst de Russische bevolking aldaar te verdelgen of naar Rusland te drijven.
Goh WAT een verrassing.... -O-
Maar wel met de fascisten in Moskou zeker. Lekker geloofwaardig. Heeft er niets mee te maken.

Ze willen enkel binding houden met de voor hen relevante economie en cultuur, dat is Rusland.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:54:10 #73
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161099197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:46 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Maar wel met de fascisten in Moskou zeker. Lekker geloofwaardig. Heeft er niets mee te maken.

Ze willen enkel binding houden met de voor hen relevante economie en cultuur, dat is Rusland.
En is dat zo vreemd dan?
Wat zou jij er van denken als je in Limburg woont en sommige facistische regeringspartijen in DenHaag roepen dat ze je liever kwijt zijn en dat een goede Limburger een dode Limburger is en dat ze maar allemaal moeten oprotten naar Duitsland?
Kom nou zeg.....
pi_161099252
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En is dat zo vreemd dan?
Wat zou jij er van denken als je in Limburg woont en sommige facistische regeringspartijen in DenHaag roepen dat ze je liever kwijt zijn en dat een goede Limburger een dode Limburger is en dat ze maar allemaal moeten oprotten naar Duitsland?
Kom nou zeg.....
Als het jaar 1940 zou zijn en de reactie van de Limburgers dan zou zijn dat ze dan liever bij Duitsland willen horen dan weet ik zo net nog niet of zij dan het morele gelijk aan hun kant hebben.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:57:49 #75
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161099256
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nederland verdient niks. Een paar bedrijven verdienen kwartjes en dubbeltjes en de Nederlandse belastingbetaler draait op voor een gedeelte van de tientallen miljarden ontwikkelingshulp en voor een gedeelte van de tientallen miljarden die Oekraïne gaat lenen en nooit meer terug gaat betalen.
Tja als je een school voorbeeld van asociale corruptie wenst te zien dan moet je naar de Oekrainiers kijken.... sjonge wat een tuig in die regering...
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:58:33 #76
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161099269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Als het jaar 1940 zou zijn en de reactie van de Limburgers dan zou zijn dat ze dan liever bij Duitsland willen horen dan weet ik zo net nog niet of zij dan het morele gelijk aan hun kant hebben.
Goede vergelijking.... (proest) ^O^ _O-
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:00:33 #77
371873 H4ppy
Go get some sleep.
pi_161099292
Goeie tegenargumenten in de OP :')
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:06:57 #78
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161099387
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:00 schreef J.B. het volgende:

[..]

En hoeveel bedrijven zullen in de Eu hun deuren sluiten en naar de Oekraine gaan en dan lekker hun zakken gaan vullen?
Hoeveel werklozen gaat dit opleveren?
Net als er gebeurde met de transportindustrie. Honderden truckers werkloos en vervangen door goedkope oostblok truckers omdat men het bedrijf "verhuisde" naar een goedkoper land.

Men neemt dit soort beslissingen niet voor de gewone man maar voor de industrielen.
Het zou minder erg zijn als er goede restricties zouden worden gehanteerd maar dat is nog nooit het geval geweest.
pi_161099407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En hoeveel bedrijven zullen in de Eu hun deuren sluiten en naar de Oekraine gaan en dan lekker hun zakken gaan vullen?
Hoeveel werklozen gaat dit opleveren?
Net als er gebeurde met de transportindustrie. Honderden truckers werkloos en vervangen door goedkope oostblok truckers omdat men het bedrijf "verhuisde" naar een goedkoper land.

Men neemt dit soort beslissingen niet voor de gewone man maar voor de industrielen.
Het zou minder erg zijn als er goede restricties zouden worden gehanteerd maar dat is nog nooit het geval geweest.
Hier aan de grens stonden de nodige truckers langs de kant, om een kastje in te laten bouwen, meeste buitenlanders die het niet wisten of alleen buitenlandsemedia in hun truck volgen.

http://www.dichtbij.nl/ei(...)naf-nu-tol-heft.aspx

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 17:11:31 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:14:19 #80
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161099470
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja als je een school voorbeeld van asociale corruptie wenst te zien dan moet je naar de Oekrainiers kijken.... sjonge wat een tuig in die regering...
Dat vind ik ook zo raar. Als Wilders "boe" zegt dan huilen ze hier maar vergeleken met wat er in Oekraïne in de regering zit is Wilders een onschuldig 6-jarig padvindertje. En toch staan ze hier te popelen om die corrupte nationalisten in Oekraïne in hun armen te sluiten. Begrijp jij het?
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:19:28 #81
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161099522
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo raar. Als Wilders "boe" zegt dan huilen ze hier maar vergeleken met wat er in Oekraïne in de regering zit is Wilders een onschuldig 6-jarig padvindertje. En toch staan ze hier te popelen om die corrupte nationalisten in Oekraïne in hun armen te sluiten. Begrijp jij het?
Ik niet. Zelfs de nederlandse schilderijen worden in opdracht van Kiev leiders geroofd en word er schaamteloos om losgeld gevraagd.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)-op-in-oekraine.html
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:24:46 #82
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161099589
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:19 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik niet. Zelfs de nederlandse schilderijen worden in opdracht van Kiev leiders geroofd en word er schaamteloos om losgeld gevraagd.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)-op-in-oekraine.html
En niet te vergeten de 200 Nederlandse levens die onze regering en de Oekraïense regering opgeofferd hebben voor het Groot-Europese ideaal. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in de dagen voor die vliegramp in de krant las dat gevechtsvliegtuigen op 6 km hoogte daar neergeschoten werden. Het eerste wat ik dacht toen ik hoorde van die vliegramp was: "Waarom vliegen daar burgervliegtuigen?".
  vrijdag 1 april 2016 @ 18:05:26 #83
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161100263
Weet iemand of er een Youtube filmpje is die de voor -en nadelen laat zien van het verdrag, of iedergeval objectieve informatie geeft over het referendum(dus niet alleen voor of alleen tegen).

De NOSheeft alleen een (ja) filmpje gemaakt

Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  vrijdag 1 april 2016 @ 18:12:34 #84
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161100415
quote:
Minister van Defensie Hennis: ik koester mijn vrijheid en stem ‘ja’
Een vrije samenleving is ons krachtigste wapen, schrijft minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert. „Een stabiel Oekraïne is in ons aller belang.” (NRC).
  vrijdag 1 april 2016 @ 18:23:06 #85
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161100609
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet.

Corruptie los je tevens niet op met een handelsverdrag. Alles riekt ernaar, wij zijn er gewoon weer ingerommeld door onze landsbestuurders. Tijd om Nee te stemmen. Geld is toch al uitgegeven voor dit referendum. Dus waarom niet.

Oekraïne heeft een schuld even groot of nog erger dan Griekenland. Echt wel dat de Europese burger hiervoor weer gaat opdraaien.

Tevens is dit zeer slecht voor de Oekrainse burgers. Extra geldleningen is niet goed voor hen. Denk aan hoe Noord-Europa Griekse burgers heeft behandeld.
  vrijdag 1 april 2016 @ 18:30:06 #86
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161100748
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2016 18:12 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Grappig. De eu en de US hebben de Oekraine totaal ontwricht.
pi_161100806
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2016 18:12 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Weer een goede reden om nee te stemmen 8-)
Conscience do cost.
  vrijdag 1 april 2016 @ 18:36:56 #88
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161100869
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 18:23 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ook niet.

Corruptie los je tevens niet op met een handelsverdrag. Alles riekt ernaar, wij zijn er gewoon weer ingerommeld door onze landsbestuurders. Tijd om Nee te stemmen. Geld is toch al uitgegeven voor dit referendum. Dus waarom niet.

Oekraïne heeft een schuld even groot of nog erger dan Griekenland. Echt wel dat de Europese burger hiervoor weer gaat opdraaien.

Tevens is dit zeer slecht voor de Oekrainse burgers. Extra geldleningen is niet goed voor hen. Denk aan hoe Noord-Europa Griekse burgers heeft behandeld.
De laatste 2 jaar is er al meer dan een miljard Euro Nederlands belastinggeld naar Oekraïne gegaan. Ik vermoed dat daar nog miljarden bij gaan komen. Wat staat daar tegenover? 650 miljoen euro export? Dat is ongeveer 200 miljoen euro toegevoegde waarde voor onze economie. Dat land kost alleen maar geld.
  vrijdag 1 april 2016 @ 18:56:18 #89
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161101264
Oekraine lijkt mij een politiek speeltje. Alleen grote corporaties en banken gaan ervan profiteren net zoals met Geiekenland het geval is geweest. De gmiddelde burger in Nederland en daar zullen van de winsten niets terugzien. Behalve een dikke socialistisch gespreidde rekening. Corporatisme mag democratie niet op die manier misbruiken vind ik.
pi_161101543
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 18:56 schreef Tamabralski het volgende:
Oekraine lijkt mij een politiek speeltje. Alleen grote corporaties en banken gaan ervan profiteren net zoals met Geiekenland het geval is geweest. De gmiddelde burger in Nederland en daar zullen van de winsten niets terugzien. Behalve een dikke socialistisch gespreidde rekening. Corporatisme mag democratie niet op die manier misbruiken vind ik.
Zowel de kosten als de opbrengsten zullen dusdanig beperkt zijn voor Nederland, dat niemand er echt iets van zal merken.
pi_161102426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:18 schreef TomLuny het volgende:

[..]

[..]

Lijkt hier toch verschil van mening te zijn ..[ afbeelding ]
Tja, de EU zegt dat ze met Rusland om de tafel heeft gezeten, maar dat Rusland niet wil meewerken. Rusland zegt dat de EU niet (serieus) naar de kritiek van Rusland luistert en met een ‘oplossing’ komt die onacceptabel is voor Rusland. Een welles-nietes natuurlijk, waarvan we niet weten wat precies waar is.

Belangrijkste is denk ik, dat de gewone Oekraïner de dupe is van deze machtsstrijd en daar zouden we niet aan mee moeten werken.
Lucy in the Sky with Diamonds
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:59:55 #92
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161102757
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:46 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]

Tja, de EU zegt dat ze met Rusland om de tafel heeft gezeten, maar dat Rusland niet wil meewerken. Rusland zegt dat de EU niet (serieus) naar de kritiek van Rusland luistert en met een ‘oplossing’ komt die onacceptabel is voor Rusland. Een welles-nietes natuurlijk, waarvan we niet weten wat precies waar is.

Belangrijkste is denk ik, dat de gewone Oekraïner de dupe is van deze machtsstrijd en daar zouden we niet aan mee moeten werken.
Maakte jij je 3 jaar geleden ook ongerust over de gewone Oekraïner of nu over de gewone Wit-Rus of de gewone Zimbabwaan?
pi_161102850
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zowel de kosten als de opbrengsten zullen dusdanig beperkt zijn voor Nederland, dat niemand er echt iets van zal merken.
De oudere of de zieken ook niet?

Kan het nog slechter eigenlijk?

Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen toch?
Mits dat het geld gaat kosten of meer gaat kosten!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 20:04:29 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:05:18 #94
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161102902
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Behalve de banken, wapen-indistrie en Shell. De schulden voor de leningen zullen straks sociaal worden gedragen door de Europese burger. Dat zullen politici zoals jij vast "vooruitgang" noemen, waar de maatschappij belang bij heeft. Of iets dergelijks.
pi_161102925
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:05 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Behalve de banken wapen-indistrie en Shell ?
Jij denkt dat die de winst oogsten?
pi_161103028
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:49 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ze kunnen wel lezen, maar het maakt ze niet uit wat er staat. Ze stemmen Nee omdat dit tegen het kabinet is, tegen de EU. Het zal ze een zorg zijn wat er daadwerkelijk in dit verdrag staat.

En dat is het probleem met referenda; vrijwel niemand zal zich in de materie verdiepen. Een probleem van democratie op zichzelf, maar één stem in de zoveel jaren is niet zo schadelijk.
Haha, en jij denkt dat politici er meer van weten? Die lui weten net zoveel als jij en ik. Moet je voor de grap eens naar EenVandaag kijken, waar ze de laatste dagen politici ‘eenvoudige’ vragen stellen over Oekraïne. Het gros durft niet eens antwoord te geven en een enkeling geeft een correct antwoord. Beschamend is het.

Ik heb veeel meer vertrouwen in duizenden Nederlanders die zich wel interesseren voor het onderwerp (mensen zonder enige interesse zullen niet eens gaan stemmen denk ik) dan in dat groepje zogenaamde experts (want politici), die zich nog onder druk laten zetten door partijleidingen ook (want ja, toch je baantje he).

Je overschat de beroepspoliticus schromelijk.
Lucy in the Sky with Diamonds
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:10:36 #97
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161103044
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij denkt dat die de winst oogsten?
In tijden van crisis oogsten zij altijd de winsten.
pi_161103117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:10 schreef Albert_Hofmann het volgende:

[..]
Je overschat de beroepspoliticus schromelijk.
Ik verwacht er niet meer van als wat ik al jaren gekregen heb, niet meer en niet minder.

Wat heb ik nog eens allemaal voorbij zien komen in de afgelopen jaren?
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:20:51 #99
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161103276
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

De oudere of de zieken ook niet?

Kan het nog slechter eigenlijk?

Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen toch?
Mits dat het geld gaat kosten of meer gaat kosten!
Het land is failliet, zwaar corrupt, in oorlog, ligt in puin en is 1 grote milieuramp. Maar op de een of andere manier gaan we stinkend rijk worden door die associatieovereenkomst. :D
pi_161103522
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het land is failliet, zwaar corrupt, in oorlog, ligt in puin en is 1 grote milieuramp. Maar op de een of andere manier gaan we stinkend rijk worden door die associatieovereenkomst. :D
Als al kiet kiet gespeeld kan worden zou ik al tevreden zijn, maar zelfs dat verwacht ik niet!

En het is geen afgunst hoor dat ik het tik, het is gewoon ik wil boter bij de vis en als niet dan niet.
Maar ik heb al genoeg gehoord zojuist op politiek24, dan beraad het kabinet zich opnieuw, bij een nee!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 20:33:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')