http://nos.nl/artikel/209(...)landt-op-cyprus.htmlquote:Een gekaapt Egyptisch vliegtuig is geland op de luchthaven van de Cypriotische stad Larnaca. De Airbus 320 van Egypt Air, met 81 passagiers aan boord, steeg vanmorgen op uit Alexandrië en was onderweg naar Caïro.
De piloot liet de luchthaven in Larnaca weten dat het toestel was gekaapt, en vroeg toestemming om te landen.
Misschien willen ze iemand uit een Egyptische gevangenis hebben. Morsi of zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Ben benieuwd wat ze hiermee willen bereiken.
Alsof al vast staat dat IS dit nu doet...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:32 schreef JubaUrbicus het volgende:
Volgens mij begint IS met wanhoop acties omdat zij op dit moment dik terein/gebied aan het verliezen zijn in Syrie en in Irak.
Nog even en we drukken op de rode knop, en dan is Syrie nog slechts iets uit het verleden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:32 schreef JubaUrbicus het volgende:
Volgens mij begint IS met wanhoop acties omdat zij op dit moment dik terein/gebied aan het verliezen zijn in Syrie en in Irak.
Nou IS met een actie zonder slachtoffers. Dan zijn ze wel enorm wanhopigquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:32 schreef JubaUrbicus het volgende:
ontploft de hele wereld dan niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:33 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Nog even en we drukken op de rode knop, en dan is Syrie nog slechts iets uit het verleden.
Omdat dat schijnbaar makkelijk kan in Egyptequote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:31 schreef matthias24 het volgende:
maar wacht ff hoor. waarom is het toestel uberhoud gekaapt? beetje vaag nieuws dit.
Het is Egypte. Geen nl of VSquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik lees op Al Jazeera dat er een zelfmoord terrorist behoort tot de inzittenden in het vliegtuig? Wtf hoe komt hij dan door de security?
Miss is beveiliging makkelijk om te kopen. Land is erg corrupt en zal er niet beter op zijn geworden na Arabische lentequote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:39 schreef matthias24 het volgende:
wat is dat toch met die domme egyptenaren? kunnen ze niet eens fatsoenlijk een vliegveld beveiligen?
ja kan je nagaan. zitten die pasagiers nog steeds in dat vliegtuig gegijzeld?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Miss is beveiliging makkelijk om te kopen. Land is erg corrupt en zal er niet beter op zijn geworden na Arabische lente
Bron: dezelfde url als in de OPquote:Inmiddels zou er onderhandeld worden tussen de autoriteiten op Cyprus en de kapers. Waar ze vandaan komen en wat hun eisen zijn, is tot dusver onbekend.
twitter:EGYPTAIR twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:38:54Our flight MS181 is officially hijacked. we'll publish an official statement now. #Egyptair reageer retweet
twitter:YanniKouts twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:51:31Now #EgyptAir says #MS181 carries 81 passengers, not 55 as Egyptian officilas stated.What a mess. https://t.co/W1jydnhvOa reageer retweet
Een vliegtuig kapen vanaf Schiphol lijkt me vrijwel onmogelijk jaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Laten we onszelf niet voor de gek houden en denken dat dat hier niet ook kan gebeuren.
twitter:telegraaf twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:48:15Cypriotische autoriteiten vrezen dat er een bom aan boord van het gekaapte vliegtuig is https://t.co/Rnd2OsI4Rl reageer retweet
Welnee. Je moet gewoon een vriendje in de beveiliging hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vliegtuig kapen vanaf Schiphol lijkt me vrijwel onmogelijk ja
Het is maar een marginaal groepje onbegrepen slachtoffers die vliegtuigen kapen of aanslagen plegen. Hup! Wegkijken en doen alsof er niets aan de hand is!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:55 schreef Infection het volgende:
Toch wel bijzonder dat dit anno 2016 nog voor kan komen.
Denk wel meer dan een. En je moet in NL maar alles op het spel willen zetten daarvoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Welnee. Je moet gewoon een vriendje in de beveiliging hebben.
Gaat op Schiphol wat lastiger, maar onmogelijk is het ook niet. Ik denk echter dat, juist omdat het zo lastig is, terroristen al snel kiezen voor een andere optie waar de beveiliging minder goed geregeld is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:57:20BREAKING: #Egypt plane hijackers allow women, children to leave; some now disembarking. https://t.co/hXtBOEjhTC #EgyptAir reageer retweet
Of een nepbomgordel meenemen ter dreiging.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Jij weet al wie het vliegtuig gekaapt hebben? Is niet echt de M.O. van IS eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is maar een marginaal groepje onbegrepen slachtoffers die vliegtuigen kapen of aanslagen plegen. Hup! Wegkijken en doen alsof er niets aan de hand is!
Oke duidelijk, het gaat dus niet om ISIS want die zouden dat nooit doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:57:20BREAKING: #Egypt plane hijackers allow women, children to leave; some now disembarking. https://t.co/hXtBOEjhTC #EgyptAir reageer retweet
Ik zou altijd voor Rotterdam of Maastricht kiezen. Mocht ik moeten kiezen...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gaat op Schiphol wat lastiger, maar onmogelijk is het ook niet. Ik denk echter dat, juist omdat het zo lastig is, terroristen al snel kiezen voor een andere optie waar de beveiliging minder goed geregeld is.
Je ziet het weer, de emancipatie is daar weer ver te zoeken. Wat nou gelijkheid mannen en vrouwen, tsssquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is maar een marginaal groepje onbegrepen slachtoffers die vliegtuigen kapen of aanslagen plegen. Hup! Wegkijken en doen alsof er niets aan de hand is!
Dat valt me nog van ze meequote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
ja dat hoop ik ook. ik denk dt het een nepbom is. want anders was ie waarschijnelijk al af gegaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of een nepbomgordel meenemen ter dreiging.
Laten we hopen dat dat ook hier het geval is en iedereen er levend vanaf komt...
Nog beter is om een vliegtuig in een land als Egypte te kapen. Maar dan wel eentje met voldoende benzine, want op deze manier kom je niet verder dan Cyprus.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:59 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik zou altijd voor Rotterdam of Maastricht kiezen. Mocht ik moeten kiezen...
Dat is wensdenken en/of naiviteit. Een simpele Nederlandse undercover journalist toonde al op televisie aan dat hij eenvoudig met een bom aan boord kon komen op Schiphol. Overal ter wereld kan zoiets gebeuren, ook op Schiphol. Absolute veiligheid bestaat niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vliegtuig kapen vanaf Schiphol lijkt me vrijwel onmogelijk ja
Dat ligt maar net aan het doel dat ze willen bereiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:00 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja dat hoop ik ook. ik denk dt het een nepbom is. want anders was ie waarschijnelijk al af gegaan.
Met een bom?? Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is wensdenken en/of naiviteit. Een simpele Nederlandse undercover journalist toonde al op televisie aan dat hij eenvoudig met een bom aan boord kon komen op Schiphol. Overal ter wereld kan zoiets gebeuren, ook op Schiphol. Absolute veiligheid bestaat niet.
ik denk dat ze vooral heel erg de aandacht willen trekken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan het doel dat ze willen bereiken.
Cyprus is best lekker deze tijd van het jaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nog beter is om een vliegtuig in een land als Egypte te kapen. Maar dan wel eentje met voldoende benzine, want op deze manier kom je niet verder dan Cyprus.
Het kwam op sbs6 destijds? Steegman ofzo toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met een bom?? Heb je daar een bron voor?
Hij had geen daadwerkelijke bom bij zich, hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met een bom?? Heb je daar een bron van?
Dat was vroeger ook altijd al een vrij standaard procedure bij vliegtuigkapingen. Nu is het wachten op de eisen van de kaper.quote:
Zal wel geen IS zijn dan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Undercover_in_Nederlandquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vermoed het vrij krijgen van een medestrijder/-stander.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook altijd al een vrij standaard procedure bij vliegtuigkapingen. Nu is het wachten op de eisen van de kaper.
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:02:09BREAKING: Hijacker is letting Egyptian passengers off EgyptAir plane: Cyprus TV https://t.co/hXtBOEjhTC #EgyptAir reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:03 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:02:09BREAKING: Hijacker is letting Egyptian passengers off EgyptAir plane: Cyprus TV https://t.co/hXtBOEjhTC #EgyptAir reageer retweet
ja het is echt waar! ik heb die serie toevalig ook gezien. alberto stegeman heeft toen een bom gesmokkeld van schiphol naar heathrow.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt er inderdaad niet op.quote:
"Dit had wel een bom kunnen zijn! DAT DIT KAN ....."quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:03 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja het is echt waar! ik heb die serie toevalig ook gezien. alberto stegeman heeft toen een bom gesmokkeld van schiphol naar heathrow.
Hopelijk zijn het in ieder geval wel moslims, anders zit Elzies voor niks op het puntje van zijn stoel.quote:
Google maar op het programma 'undercover in nederland' en 'Schiphol'. De (verboden) materialen om een bom van te maken nam hij zo mee Schiphol in. Hij is er later nog om veroordeeld (wat gelukkig weer teniet is gedaan). Het is ook nogal naïef om te denken dat zoiets in Nederland onmogelijk is. Beveiliging is altijd een reactie op de nieuwe ontwikkelingen en loopt altijd een stapje achter.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:01:05Israeli air-force jets were scrambled after the hijack to make sure there's no violation of the Israeli airspace reageer retweet
Die kans is dan weer wel groot.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hopelijk zijn het in ieder geval wel moslims, anders zit Elzies voor niks op het puntje van zijn stoel.
Je zou ook wel gek zijn als journalist.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij had geen daadwerkelijke bom bij zich, hoor.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:04:55Update - Cypriot state media is reporting that 20 people have been released from hijacked #Egyptair flight #MS181 at Larnaca airport reageer retweet
Was te verwachten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:05 schreef Infection het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:01:05Israeli air-force jets were scrambled after the hijack to make sure there's no violation of the Israeli airspace reageer retweet
ja maar het waren wel de zelfde materialen waar echte bommen van worden gemaakt. dus komt op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Dit had wel een bom kunnen zijn! DAT DIT KAN ....."
Was geen bom.
Logisch ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Was te verwachten.
"Israeli air-force jets were scrambled after the hijack to make sure the plane wasn't used as a flying bomb to attack Israel" was waarschijnlijk nóg meer waarheid geweest.
Misschien is het een moslimbroeder die Morsi vrij wil krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vermoed het vrij krijgen van een medestrijder/-stander.
Dit is niet de MO van IS iig.
Jep.quote:
tja wie zou het zegen. meschien is het wel een kudde antilopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Misschien is het een moslimbroeder die Morsi vrij wil krijgen.
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:07:59UPDATE: Hijacker is reportedly a Libyan citizen, and security officials in Egypt say they don't believe he is carrying any explosives. reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:07:59UPDATE: Hijacker is reportedly a Libyan citizen, and security officials in Egypt say they don't believe he is carrying any explosives. reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:09:21UPDATE: The hijacker is requesting political asylum, and not believed to be terror related. reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:10 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:09:21UPDATE: The hijacker is requesting political asylum, and not believed to be terror related. reageer retweet
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:10:02BREAKING: #Egypt media says 10 #US citizens, 8 Brits on hijacked plane. https://t.co/hXtBOEjhTC #Cyprus #EgyptAir reageer retweet
Meervoud?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Wordt meestal gebruikt als men niet zeker weet hoeveel er zijn. Het kan er ook één zijn.quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Een Libiër die geen zin had in de Balkanroute begrijp ik. Ondernemend typje
Het was een vlucht van Alexandrië naar Caïro.....quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:15 schreef Infection het volgende:
Het wordt overigens tijd dat er een ban komt op vliegverkeer vanuit Egypte. Ze kunnen blijkbaar niet aan de veiligheidseisen voldoen.
Als hij geen bom bij zich blijkt te hebben, wat nu vermoed wordt, zouden ze niks over het hoofd gezien hebben op het Egyptische vliegveld.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:15 schreef Infection het volgende:
Het wordt overigens tijd dat er een ban komt op vliegverkeer vanuit Egypte. Ze kunnen blijkbaar niet aan de veiligheidseisen voldoen.
Als ze dat op TV doen is het snel afgelopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:03 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook vliegverkeer binnen Egypte maar verbieden?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:15 schreef Infection het volgende:
Als het in het binnenland kan, kan het ook naar Europa. Komt allemaal vanaf hetzelfde vliegveld.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het was een vlucht van Alexandrië naar Caïro.....
Lezen moeilijk?
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:18 schreef Infection het volgende:
Als het in het binnenland kan, kan het ook naar Europa. Komt allemaal vanaf hetzelfde vliegveld.
Kunnen we wel gebruiken hier, beter dan al die jankerds die maar bij een hek staan te klagen dat het zo koud is en de wifi zo slecht.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Als aviation security expertquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Kunnen we wel gebruiken hier, beter dan al die jankerds die maar bij een hek staan te klagen dat het zo koud is en de wifi zo slecht.
Dus Egypte mag vanaf nu geen vliegtuigen meer laten opstijgen, of er mogen gewoon geen vliegtuigen meer hierheen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Als het in het binnenland kan, kan het ook naar Europa. Komt allemaal vanaf hetzelfde vliegveld.
Beter dan dat geblaat van jou iig.quote:
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:19:01UPDATE: All passengers except cabin crew and five foreigners released from #EgyptAir plane according to statement:https://t.co/ieqJLgndvf reageer retweet
Als ze niet aan de veiligheidseisen kunnen voldoen, zouden ze inderdaad Europa niet binnen gelaten moeten worden. Het is al het zoveelste geval in een jaar tijd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus Egypte mag vanaf nu geen vliegtuigen meer laten opstijgen, of er mogen gewoon geen vliegtuigen meer hierheen?
Je begrijpt hoe een kaping werkt?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Als ze niet aan de veiligheidseisen kunnen voldoen, zouden ze inderdaad Europa niet binnen gelaten moeten worden. Het is al het zoveelste geval in een jaar tijd.
Ja, doet ie goed.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Het zoveelste geval van een kaping?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:22 schreef Infection het volgende:
[..]
Als ze niet aan de veiligheidseisen kunnen voldoen, zouden ze inderdaad Europa niet binnen gelaten moeten worden. Het is al het zoveelste geval in een jaar tijd.
Zou tegenwoordig niet meer mogelijk moeten zijn met de extra beveiligde cockpitdeuren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je begrijpt hoe een kaping werkt?
Helaas helpt dat niet tegen iemand die dreigt het hele vliegtuig op te blazen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Zou tegenwoordig niet meer mogelijk moeten zijn met de extra beveiligde cockpitdeuren.
Maar is het blijkbaar wel. Leg eens uit. Hoe wil je een gekaapt vliegtuig tegen houden?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Zou tegenwoordig niet meer mogelijk moeten zijn met de extra beveiligde cockpitdeuren.
twitter:EGYPTAIR twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:26:05Negotiations with the kidnapped result in the release of all the passengers, except the crew and four foreigners. reageer retweet
Moet het perse om een kaping gaan?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het zoveelste geval van een kaping?
Aangezien jij vluchten wilt verbieden omdat dit vaker gebeurd dacht ik dat je dat bedoelde, ja. Wat bedoel je anders?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Moet het perse om een kaping gaan?
CNN die het over kwaliteit over kwantiteit heeft, de ironiequote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:55 schreef n00b13 het volgende:
CNN weet al hoe het komt.
"Niet kwantiteit is het probleem, de vraag is of ze weten waar de beveiliging op het vliegveld naar moeten zoeken. De kwaliteit."
er zijn toch zoveel andere voorbeelden nog?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het zoveelste geval van een kaping?
Het zou niet gekaapt moeten kunnen worden anno 2016. Met een goede veiligheidscheck krijg je geen wapens aan boord en tegenwoordig zijn alle cockpits beveiligd. Blijkbaar is dit bij dit Egyptische vliegtuig niet het geval, oftewel ze voldoen niet aan de eisen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar is het blijkbaar wel. Leg eens uit. Hoe wil je een gekaapt vliegtuig tegen houden?
Maar ze zijn wel gekaapt. Nogmaals.... hoe wil je voorkomen dat een gekaapt vliegtuig naar Europa komt?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zou niet gekaapt moeten kunnen worden anno 2016. Met een goede veiligheidscheck krijg je geen wapens aan boord en tegenwoordig zijn alle cockpits beveiligd. Blijkbaar is dit bij dit Egyptische vliegtuig niet het geval, oftewel ze voldoen niet aan de eisen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:22 schreef Infection het volgende:
[..]
wauw! dat heb je allemaal al gezien in je visioenen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:29 schreef Hallojo het volgende:
Dit wordt gewoon een ouderwetse kaping zonder slachtoffers
Kun je niet lezen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel gekaapt. Nogmaals.... hoe wil je voorkomen dat een gekaapt vliegtuig naar Europa komt?
Jaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:30 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wauw! dat heb je allemaal al gezien in je visioenen?
Geen beveiliging is 100% helaas. Kapingen zul je pas kunnen voorkomen als je piloten volledig uit het vliegtuig kunt halen, en zelfs dan zal er waarschijnlijk een manier gevonden worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Het zou niet gekaapt moeten kunnen worden anno 2016. Met een goede veiligheidscheck krijg je geen wapens aan boord en tegenwoordig zijn alle cockpits beveiligd. Blijkbaar is dit bij dit Egyptische vliegtuig niet het geval, oftewel ze voldoen niet aan de eisen.
Waar lees je dat deze cockpit niet beveiligd was? De piloot heeft toch netjes dat vliegtuig aan de grond gezet?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Heel goed zelfs. Jij claimt, nav dit incident, dat Egyptische vliegtuigen Europa niet meer ingelaten mogen worden. Ik vraag je hoe jij dat denkt te voorkomen bij een gekaapt vliegtuig. Die vraag vermijdt je keer op keer met nietszeggende antwoorden.quote:
Wat is dan volgens jou de definitie van kapen? In je stoel zitten en wat schreeuwen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waar lees je dat deze cockpit niet beveiligd was? De piloot heeft toch netjes dat vliegtuig aan de grond gezet?
Dreigen het vliegtuig op te blazen, daar helpt geen cockpitdeur tegen hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat is dan volgens jou de definitie van kapen? In je stoel zitten en wat schreeuwen?
"Zeg piloot achter de beveiligde deur. Als je niet naar <vul plaats in> vliegt, breng ik mijn bomgordel tot ontploffing en breng daarmee dit vliegtuig met alle inzittende naar beneden."quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat is dan volgens jou de definitie van kapen? In je stoel zitten en wat schreeuwen?
Of dreigen passagiers 1 voor 1 dood te schieten tot de piloot doet wat je vraagt. Cockpitdeur is waardeloos tegen dat soort dreigingen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:33 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dreigen het vliegtuig op te blazen, daar helpt geen cockpitdeur tegen hoor.
Een piloot kan kiezen om niet Europa in te vliegen, zo moeilijk is dat niet. Zoals ik al zei, je moet een cockpit niet in kunnen komen. En dus zal de piloot ook niet van koers wijzigen omdat hij bedreigd wordt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heel goed zelfs. Jij claimt, nav dit incident, dat Egyptische vliegtuigen Europa niet meer ingelaten mogen worden. Ik vraag je hoe jij dat denkt te voorkomen bij een gekaapt vliegtuig. Die vraag vermijdt je keer op keer met nietszeggende antwoorden.
Nou, dreigen een bom tot ontploffing te brengen tenzij dit-en-dit is mijns inziens ook wel een kaping. In dit geval lijkt de term, als we jouw definitie hanteren, echter incorrect, aangezien ik nergens kan lezen dat de piloot ook overmeesterd is. Het lijkt mij gewoon standaardprocedure om, als er een gek met een bom in je vliegtuig zit, dat ding zo snel mogelijk ergens op de grond te krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:32 schreef Infection het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Een piloot kan kiezen om niet Europa in te vliegen, zo moeilijk is dat niet. Zoals ik al zei, je moet een cockpit niet in kunnen komen. En dus zal de piloot ook niet van koers wijzigen omdat hij bedreigd wordt.
En hoe komt die bomgordel aan boord dan? Door de goede veiligheidseisen die ze in Egypte stellen? Je spreekt jezelf alleen maar tegen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Zeg piloot achter de beveiligde deur. Als je niet naar <vul plaats in> vliegt, breng ik mijn bomgordel tot ontploffing en breng daarmee dit vliegtuig met alle inzittende naar beneden."
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Een piloot kan kiezen om niet Europa in te vliegen, zo moeilijk is dat niet. Zoals ik al zei, je moet een cockpit niet in kunnen komen. En dus zal de piloot ook niet van koers wijzigen omdat hij bedreigd wordt.
ik denk het niet. de gijzelaars kunnen niet in de cockpit komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Natuurlijk gaat een piloot zijn koers wel aanpassen als er iemand met een bom in dat vliegtuig zit.
De gijzelaars kunnen als het goed is nergens komen. Die worden immers gegijzeld.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:37 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik denk het niet. de gijzelaars kunnen niet in de cockpit komen.
Hoeven ze ook niet, als die bom ontploft zijn de piloten ook dood namelijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:37 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik denk het niet. de gijzelaars kunnen niet in de cockpit komen.
Nogmaals, hoe komt zo'n bom aan boord anno 2016? Omdat Egypte het zo nauw neemt met de veiligheid?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Natuurlijk gaat een piloot zijn koers wel aanpassen als er iemand met een bom in dat vliegtuig zit.
Kortzichtig.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:26 schreef Hallojo het volgende:
Gewoon islam verbieden, dan heb je dit soort dingen niet.
Dus je wilt ook alle vluchten vanaf Schiphol verbieden? Stegeman is immers door de douane gekomen met een "bom".quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe komt zo'n bom aan boord anno 2016? Omdat Egypte het zo nauw neemt met de veiligheid?
4 buitenlanders en de crew.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iedereen vrijgelaten behalve 4 buitenlanders?
Nee, daar gaan natuurlijk allemaal dingen niet goed. Ik snap de relevantie verder niet. Omdat op een Egyptisch vliegveld makkelijker een bom naar binnen gesmokkeld kan worden dan op Schiphol moeten we alle vluchten maar verbieden?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe komt zo'n bom aan boord anno 2016? Omdat Egypte het zo nauw neemt met de veiligheid?
Geen beveiliging is 100%, dus dat is niet zomaar te zeggen. Daarnaast zal een vliegverbod inderdaad geen gekaapte toestellen tegenhouden, alsof kapers daar een boodschap aan hebben...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, daar gaan natuurlijk allemaal dingen niet goed. Ik snap de relevantie verder niet. Omdat op een Egyptisch vliegveld makkelijker een bom naar binnen gesmokkeld kan worden dan op Schiphol moeten we alle vluchten maar verbieden?
Alle kleine regionale vliegvelden binnen Europa ook maar sluiten dan?quote:
'dan heb je dit soort dingen niet.'quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:40 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nou ik weet niet hoor maar de islam zorgt duidelijk wel voor een hoop problemen.
Zeker waar. Scootertuig zorgt ook voor problemen, me dunkt dat we scooters moeten verbiedenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:40 schreef matthias24 het volgende:
[..]
nou ik weet niet hoor maar de islam zorgt duidelijk wel voor een hoop problemen.
En Schiphol ook. Stegeman heeft de beveiliging weten te omzeilen. SCHIPHOL MOET DICHT.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Alle kleine regionale vliegvelden binnen Europa ook maar sluiten dan?
Lopen zal jequote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:42 schreef matthias24 het volgende:
[..]
hoe moeten we dan van A naar B komen?
Mogen wij eigenlijk wel naar Egypte of Turkije vliegen? Ik wil natuurlijk wel mijn zonvakantie meepakken.quote:
ja tuurlijk! dat is zo klaar als een klontje. het zullen weer van de extreme teroristen zijn denk ik die geobsedeerd zijn door de koran.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
'dan heb je dit soort dingen niet.'
Dus de Islam heeft met deze kaping te maken?
Nope. Geen enkele luchthaven kan 100% garantie bieden op veiligheid en dus voldoen ze niet aan de eisen. Dus alles moet dicht. En de wereldeconomie wordt ook even een flinke klap toegebracht doordat alle vluchtbewegingen verboden worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mogen wij eigenlijk wel naar Egypte of Turkije vliegen? Ik wil natuurlijk wel mijn zonvakantie meepakken.
Oh oke. Ga nou maar weer weg.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:43 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja tuurlijk! dat is zo klaar als een klontje. het zullen weer van de extreme teroristen zijn denk ik die geobsedeerd zijn door de koran.
Als Caïro niet de eindbestemming kan/mag zijn, dan zijn alleen Tel Aviv en Cyprus de enige andere uitwijkmogelijkheden op zo'n korte vlucht.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Stil maar John2406, het is niet erg als je er niets van snapt verder.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:43 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja tuurlijk! dat is zo klaar als een klontje. het zullen weer van de extreme teroristen zijn denk ik die geobsedeerd zijn door de koran.
Dan had hij die bom wel af laten gaan in een vol vliegtuig.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:43 schreef matthias24 het volgende:
[..]
Maar dat was in 2010 en in 2016 is dat onmoguhlekkk!!!11!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus je wilt ook alle vluchten vanaf Schiphol verbieden? Stegeman is immers door de douane gekomen met een "bom".
Vraag het Infection. Die wil zo graag dat alle vluchten verboden worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:44 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dus als ik ik bijv naar tokio wil dan moet ik dat maar lopent doen?
uhuh suuuurequote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar dat was in 2010 en in 2016 is dat onmoguhlekkk!!!11!
Niks, denk ik. Alleen voegen jouw posts niet veel toe, maar dat had je waarschijnlijk al door.quote:
Ja anders is het best wel een mislukte terrorist.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:44 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Dan had hij die bom wel af laten gaan in een vol vliegtuig.
ik wil gewoon graag mee praten over dat gekaapte vliegtuig.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Niks, denk ik. Alleen jouw posts voegen niet veel toe, maar dat had je waarschijnlijk al door.
twitter:YanniKouts twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:46:20✈ #Cyprus state TV says hijacker 'just wants to deliver a message to his ex-wife who's Cypriot'. #EgyptAir #MS181😳 reageer retweet
Dat kan toch zonder meteen de Islam erbij te betrekken?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik wil gewoon graag mee praten over dat gekaapte vliegtuig.
Heeft Erdogan al aangegeven dat zijn inlichtingendienst heeft bevestigd dat het om Koerden gaat?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:YanniKouts twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:46:20✈ #Cyprus state TV says hijacker 'just wants to deliver a message to his ex-wife who's Cypriot'. #EgyptAir #MS181😳 reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Infection het volgende:
Ik ga maar weer eens wat nuttigs doen. Het niveau hier is weer beduidend laag. En de naïviteit bereikt ook weer hoogtepunten.
het was een binnenlandse vluchtquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Stellen dat we maar helemaal geen vluchten meer moeten toelaten vanuit Egypte, want dan hebben we geen last meer van vliegtuigkapingen, en dan anderen naïef noemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Infection het volgende:
Ik ga maar weer eens wat nuttigs doen. Het niveau hier is weer beduidend laag. En de naïviteit bereikt ook weer hoogtepunten.
ja oke maar toch. een stel ijsberen zullen het waarschijnlijk niet zijn geweest die dat vliegtuig hebben gekaapt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat kan toch zonder meteen de Islam erbij te betrekken?
Egyptische beveiliging faalt natuurlijk wel weer gigantisch.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Misschien waren het wel Westerlingen die dat vliegtuig hebben gekaapt, weet jij veel.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:49 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja oke maar toch. een stel ijsberen zullen het waarschijnlijk niet zijn geweest die dat vliegtuig hebben gekaapt.
Qua naïviteit heb jij ook een steentje bijgedragenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Infection het volgende:
zouden het ook kakerlakken geweest kunnen zijn?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Misschien waren het wel Westerlingen die dat vliegtuig hebben gekaapt, weet jij veel.
We zullen het zien als er meer nieuws is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:51 schreef matthias24 het volgende:
[..]
zouden het ook kakerlakken geweest kunnen zijn?
Ik mag toch aannemen dat dat niet het geval is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
het was een binnenlandse vlucht
dan is er normaliter wat minder scherpe controle
Dat is wel het geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:52 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat dat niet het geval is.
Even bellen of een brief sturen was te veel moeite?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:47 schreef Houtenbeen het volgende:
waarom controleren ze minder bij een binnenlandse vlucht? das toch te belachelijk voor woorden?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is wel een belachelijke zaak dan.
Kwestie van risico's afwegen. Er is nooit genoeg geld om álles maximaal te beveiligen, dus worden binnenlandse vluchten minder goed beveiligd dan de lange buitenlandse vluchten. Dit omdat de vliegtuigen meestal kleiner zijn, er meestal minder mensen meereizen, de vliegtuigen minder benzine aan boord hebben, dat soort zaken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is wel een belachelijke zaak dan.
Het was meer zo dat die user deed overkomen alsof op een luchthaven zelf minder prioriteit aan binnenlandse vluchten wordt gegeven. (Hetgeen qua passenger screening op Larnaca niet eens mogelijk is trouwens).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kwestie van risico's afwegen. Er is nooit genoeg geld om álles maximaal te beveiligen, dus worden binnenlandse vluchten minder goed beveiligd dan de lange buitenlandse vluchten. Dit omdat de vliegtuigen meestal kleiner zijn, er meestal minder mensen meereizen, de vliegtuigen minder benzine aan boord hebben, dat soort zaken.
De beveiliging op Eindhoven, Rotterdam of Maastricht is bijvoorbeeld ook minder goed dan op Schiphol, en dat is voornamelijk omdat die vluchten minder risicovol zijn (en omdat ze niet op de VS vliegen).
Inderdaad. Via Eindhoven had ik eens 2 gram wiet meegesmokkeld zonder het te beseffen. Ook in Hongarije, waar ik aankwam vonden ze het niet ondanks grondige doorzoeking van al mijn spullen. Ik wist niet eens dat het in mijn jaszak zatquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kwestie van risico's afwegen. Er is nooit genoeg geld om álles maximaal te beveiligen, dus worden binnenlandse vluchten minder goed beveiligd dan de lange buitenlandse vluchten. Dit omdat de vliegtuigen meestal kleiner zijn, er meestal minder mensen meereizen, de vliegtuigen minder benzine aan boord hebben, dat soort zaken.
De beveiliging op Eindhoven, Rotterdam of Maastricht is bijvoorbeeld ook minder goed dan op Schiphol, en dat is voornamelijk omdat die vluchten minder risicovol zijn (en omdat ze niet op de VS vliegen).
vanaf schiphol paar keer wiet mee richting noorwegen nog nooit gepakt, zegt dus niksquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:09 schreef Drinky het volgende:
[..]
Inderdaad. Via Eindhoven had ik eens 2 gram wiet meegesmokkeld zonder het te beseffen. Ook in Hongarije, waar ik aankwam vonden ze het niet ondanks grondige doorzoeking van al mijn spullen. Ik wist niet eens dat het in mijn jaszak zat
Japan net zo, daar hadden ze een paar vakken van mijn tas over het hoofd gezien die ik zelf ook over het hoofd had gezien
Probeer het eens als je naar Amerika probeert te vliegen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:10 schreef meester82 het volgende:
[..]
vanaf schiphol paar keer wiet mee richting noorwegen nog nooit gepakt, zegt dus niks
"Die kerel"?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:11 schreef heywoodu het volgende:
Ze hebben het over een jonge vent, maar die kerel ziet er toch minstens uit als 50 voor zover je dat in kunt schatten?
Wat zeiden ze? Enige wat ik voorlopig gehoord heb is dat zijn vrouw Cypriotisch is en onderweg is naar het vliegveldquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Hahaha, is dat echt waar over die ex?
Mooie wending wel
Wie is ze?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die ze steeds laten zien.
[ afbeelding ]
In feite dezelfde screening.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Probeer het eens als je naar Amerika probeert te vliegen.
Al-Jazeera, ging er vanuit dat CNN dat ook wel deed.quote:
Hier een vliegtuig voor kapen.twitter:CassVinograd twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 10:15:18#Egyptair hijacking seems to be about a "personal" matter involving a woman, high-level source tells @NBCNews reageer retweet
"Schat, neem me terug, of ik blaas dit vliegtuig op!"quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:20 schreef HexHunter het volgende:
Hier een vliegtuig voor kapen.twitter:CassVinograd twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 10:15:18#Egyptair hijacking seems to be about a "personal" matter involving a woman, high-level source tells @NBCNews reageer retweet
Er zijn mensen die niet naar tv zenders (kunnen) kijken. Misschien is het handig je bronnen meteen te noemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Al-Jazeera, ging er vanuit dat CNN dat ook wel deed.
Bron: url in de OPquote:Brief
De autoriteiten onderhandelen met de kaper. De Cypriotische televisie meldt dat de kaper mogelijk persoonlijke motieven had om in Cyprus te willen landen. Hij zou een brief uit het toestel hebben gegooid die afgeleverd moet worden bij zijn ex-vrouw, die op het eiland woont.
Oftewel jij hebt gewoon praktisch altijd wel wiet op zak.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:09 schreef Drinky het volgende:
[..]
Inderdaad. Via Eindhoven had ik eens 2 gram wiet meegesmokkeld zonder het te beseffen. Ook in Hongarije, waar ik aankwam vonden ze het niet ondanks grondige doorzoeking van al mijn spullen. Ik wist niet eens dat het in mijn jaszak zat
Japan net zo, daar hadden ze een paar vakken van mijn tas over het hoofd gezien die ik zelf ook over het hoofd had gezien
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik neem aan dmv een "breaking news push bericht"
Ok. Kan ook gewoon in 1 keer zo gezegd worden ipv moeilijk doen met omwegen, maar goedquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zijn mensen die niet naar tv zenders (kunnen) kijken. Misschien is het handig je bronnen meteen te noemen.
quote:
Heeft ie haar eindelijk bovenaan zijn prioriteitenlijstje staan, is het weer niet goed..quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:20 schreef HexHunter het volgende:
Nee, vertel. Waarom die mongolensmilies?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg triest zijn.
Vanwege dat verhaal natuurlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, vertel. Waarom die mongolensmilies?
Oh okee. Ik dacht vanwege de "bron: url in de OP" van mij.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vanwege dat verhaal natuurlijk
Nee, ik vond het verhaal gewoonquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh okee. Ik dacht vanwege de "bron: url in de OP" van mij.
Ja, dat is ook best zo idd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nee, ik vond het verhaal gewoon![]()
kruistocht in spijkerbroek.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, vertel. Waarom die mongolensmilies?
Bron: url in OPquote:De Airbus was onderweg naar Caïro toen de kaper zich meldde bij de piloot. Volgens de autoriteiten en EgyptAir droeg hij een bomgordel. Het zou gaan om een Egyptenaar, die diergeneeskunde doceert aan de universiteit van Alexandrië.
Ja, ik keek net op nu.nl. Meteen op de voorpaginaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:26 schreef MissButterflyy het volgende:
nu.nl stuurde al een pushbericht dat er een nerderlander aan boord is!
Nope, gelukkig niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hmm, dit gaat geen stormlooptopic worden.
twitter:yeh1a twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 11:03:50Egypt foreign ministry spokesman: “He’s not a terrorist, he’s an idiot. Terrorists are crazy but they aren’t stupid. This guy is" reageer retweet
Yepquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oftewel jij hebt gewoon praktisch altijd wel wiet op zak.
Bijgetankt en onderweg naar Boekarest nu, daar schijnt nog een vakantieliefde van hem te zitten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:52 schreef opgebaarde het volgende:
Al even geen updates meer, is het vliegtuig nog steeds geland?
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bijgetankt en onderweg naar Boekarest nu, daar schijnt nog een vakantieliefde van hem te zitten.
Oh?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:27 schreef Twiitch het volgende:
Liefdesperikelen of niet, die vent gaat wel even een tijd de cel in dacht ik zo.
Vliegtuigkaping, gijzeling. Dat zijn geen lichte vergrijpen.
haha jouw vader werd gewoon gepussywhiped door z'n vrouwquote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:22 schreef opgebaarde het volgende:
Mijn vader zei het al: "vrouwen zijn de grootste berover van de mannelijke vrijheid" nou deze kaping bewijst dat wel weer
bedankt hansquote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:27 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bijgetankt en onderweg naar Boekarest nu, daar schijnt nog een vakantieliefde van hem te zitten.
Weekje schoffelen door de D'66-rechters, verwacht ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 11:27 schreef Twiitch het volgende:
Liefdesperikelen of niet, die vent gaat wel even een tijd de cel in dacht ik zo.
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Weekje schoffelen door de D'66-rechters, verwacht ik.
Neequote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zit die Nederlander nou nog aan boord?
Slim. Als zijn vriendin hem niet terug wil creëert hij zo wat extra kansen. Plus, zij hebben ook in de gevangenis gezeten dus hebben ze meteen wat gemeen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Ad liveblog zegt dat hij zijn eerste eisen bekend heeft gemaakt. Hij wil dat enkele vrouwelijke gevangenen in Egypte worden vrijgelaten. Dit zegt de Cypriotische media.
Zekers, en zijn zoon nu ookquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
haha jouw vader werd gewoon gepussywhiped door z'n vrouw
twitter:SahilBulla twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 11:28:47Breaking News: The #EgyptAir hijacker belongs to terror group IMISSU reageer retweet
Dusquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:32 schreef Berkery het volgende:
twitter:SahilBulla twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 11:28:47Breaking News: The #EgyptAir hijacker belongs to terror group IMISSU reageer retweet
Wat een prutsterroristquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:32 schreef Berkery het volgende:
Ik kan niks vinden over IMUSSU. Eerste keer ook dat ik er van hoor. Waar staat die afkorting voor?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:32 schreef Berkery het volgende:
I Miss You.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:40 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ik kan niks vinden over IMUSSU. Eerste keer ook dat ik er van hoor. Waar staat die afkorting voor?
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:40 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Ik kan niks vinden over IMUSSU. Eerste keer ook dat ik er van hoor. Waar staat die afkorting voor?
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:40 schreef HexHunter het volgende:
[..]
EDIT1: Laat maar, superfaal van mijn kant.![]()
EDIT2: Te late edit ook nog eens.
Zelfde hier hoorquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:40 schreef HexHunter het volgende:
[..]
EDIT1: Laat maar, superfaal van mijn kant.![]()
EDIT2: Te late edit ook nog eens.
Ik spreek helemaal niets tegenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:34 schreef Infection het volgende:
[..]
En hoe komt die bomgordel aan boord dan? Door de goede veiligheidseisen die ze in Egypte stellen? Je spreekt jezelf alleen maar tegen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:29 schreef Hallojo het volgende:
Dit wordt gewoon een ouderwetse kaping zonder slachtoffers
Ja, had uiteindelijk niet zoveel te maken met de islam hequote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:04 schreef PicoMMP het volgende:
Mooi dat dit onderwerp geen topicreeks wordt
Verhaal hierachter:quote:
Erg vreemd allemaal. Hij wordt gefouilleerd maar de 'bomgordel' wordt niet gezien/gevoeld?quote:Op woensdag 30 maart 2016 00:08 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Verhaal hierachter:
http://nos.nl/artikel/209(...)e-niet-verbaasd.html
Op die pagina ook camerabeelden waarin de gijzelnemer door de security gaat.
Hij kan hem ook op de wc om hebben gedaan.quote:Op woensdag 30 maart 2016 01:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Erg vreemd allemaal. Hij wordt gefouilleerd maar de 'bomgordel' wordt niet gezien/gevoeld?
quote:
Dan heeft hij hem alsnog door de douane heen gesmokkeld en had het op de scanner gezien moeten zijn. Wat mij logischer lijkt is dat hij alle onderdelen los had en er zelf een soort van neppe bomgordel van in elkaar geknutseld heeft. Gewoon een soort buidel met vakjes en daar stop je vervolgens wat draadjes in.quote:Op woensdag 30 maart 2016 01:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hij kan hem ook op de wc om hebben gedaan.
Een echte bom in losse onderdelen is ook vrij lastig te herkennen op een xray. Hooguit de springstof, maar dat kan vanalles organisch zijn (zoals etenswaren).quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan heeft hij hem alsnog door de douane heen gesmokkeld en had het op de scanner gezien moeten zijn. Wat mij logischer lijkt is dat hij alle onderdelen los had en er zelf een soort van neppe bomgordel van in elkaar geknutseld heeft. Gewoon een soort buidel met vakjes en daar stop je vervolgens wat draadjes in.
Hoezo?quote:Op woensdag 30 maart 2016 14:58 schreef gijsman het volgende:
Op de foto met de kaper, dan mis je net als die kaper wat hersencellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |