http://nos.nl/artikel/209(...)landt-op-cyprus.htmlquote:Een gekaapt Egyptisch vliegtuig is geland op de luchthaven van de Cypriotische stad Larnaca. De Airbus 320 van Egypt Air, met 81 passagiers aan boord, steeg vanmorgen op uit Alexandrië en was onderweg naar Caïro.
De piloot liet de luchthaven in Larnaca weten dat het toestel was gekaapt, en vroeg toestemming om te landen.
Misschien willen ze iemand uit een Egyptische gevangenis hebben. Morsi of zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Ben benieuwd wat ze hiermee willen bereiken.
Alsof al vast staat dat IS dit nu doet...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:32 schreef JubaUrbicus het volgende:
Volgens mij begint IS met wanhoop acties omdat zij op dit moment dik terein/gebied aan het verliezen zijn in Syrie en in Irak.
Nog even en we drukken op de rode knop, en dan is Syrie nog slechts iets uit het verleden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:32 schreef JubaUrbicus het volgende:
Volgens mij begint IS met wanhoop acties omdat zij op dit moment dik terein/gebied aan het verliezen zijn in Syrie en in Irak.
Nou IS met een actie zonder slachtoffers. Dan zijn ze wel enorm wanhopigquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:32 schreef JubaUrbicus het volgende:
ontploft de hele wereld dan niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:33 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Nog even en we drukken op de rode knop, en dan is Syrie nog slechts iets uit het verleden.
Omdat dat schijnbaar makkelijk kan in Egyptequote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:31 schreef matthias24 het volgende:
maar wacht ff hoor. waarom is het toestel uberhoud gekaapt? beetje vaag nieuws dit.
Het is Egypte. Geen nl of VSquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:34 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik lees op Al Jazeera dat er een zelfmoord terrorist behoort tot de inzittenden in het vliegtuig? Wtf hoe komt hij dan door de security?
Miss is beveiliging makkelijk om te kopen. Land is erg corrupt en zal er niet beter op zijn geworden na Arabische lentequote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:39 schreef matthias24 het volgende:
wat is dat toch met die domme egyptenaren? kunnen ze niet eens fatsoenlijk een vliegveld beveiligen?
ja kan je nagaan. zitten die pasagiers nog steeds in dat vliegtuig gegijzeld?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Miss is beveiliging makkelijk om te kopen. Land is erg corrupt en zal er niet beter op zijn geworden na Arabische lente
Bron: dezelfde url als in de OPquote:Inmiddels zou er onderhandeld worden tussen de autoriteiten op Cyprus en de kapers. Waar ze vandaan komen en wat hun eisen zijn, is tot dusver onbekend.
twitter:EGYPTAIR twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:38:54Our flight MS181 is officially hijacked. we'll publish an official statement now. #Egyptair reageer retweet
twitter:YanniKouts twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:51:31Now #EgyptAir says #MS181 carries 81 passengers, not 55 as Egyptian officilas stated.What a mess. https://t.co/W1jydnhvOa reageer retweet
Een vliegtuig kapen vanaf Schiphol lijkt me vrijwel onmogelijk jaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Laten we onszelf niet voor de gek houden en denken dat dat hier niet ook kan gebeuren.
twitter:telegraaf twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:48:15Cypriotische autoriteiten vrezen dat er een bom aan boord van het gekaapte vliegtuig is https://t.co/Rnd2OsI4Rl reageer retweet
Welnee. Je moet gewoon een vriendje in de beveiliging hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vliegtuig kapen vanaf Schiphol lijkt me vrijwel onmogelijk ja
Het is maar een marginaal groepje onbegrepen slachtoffers die vliegtuigen kapen of aanslagen plegen. Hup! Wegkijken en doen alsof er niets aan de hand is!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:55 schreef Infection het volgende:
Toch wel bijzonder dat dit anno 2016 nog voor kan komen.
Denk wel meer dan een. En je moet in NL maar alles op het spel willen zetten daarvoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Welnee. Je moet gewoon een vriendje in de beveiliging hebben.
Gaat op Schiphol wat lastiger, maar onmogelijk is het ook niet. Ik denk echter dat, juist omdat het zo lastig is, terroristen al snel kiezen voor een andere optie waar de beveiliging minder goed geregeld is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:57:20BREAKING: #Egypt plane hijackers allow women, children to leave; some now disembarking. https://t.co/hXtBOEjhTC #EgyptAir reageer retweet
Of een nepbomgordel meenemen ter dreiging.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Jij weet al wie het vliegtuig gekaapt hebben? Is niet echt de M.O. van IS eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is maar een marginaal groepje onbegrepen slachtoffers die vliegtuigen kapen of aanslagen plegen. Hup! Wegkijken en doen alsof er niets aan de hand is!
Oke duidelijk, het gaat dus niet om ISIS want die zouden dat nooit doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 08:57:20BREAKING: #Egypt plane hijackers allow women, children to leave; some now disembarking. https://t.co/hXtBOEjhTC #EgyptAir reageer retweet
Ik zou altijd voor Rotterdam of Maastricht kiezen. Mocht ik moeten kiezen...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gaat op Schiphol wat lastiger, maar onmogelijk is het ook niet. Ik denk echter dat, juist omdat het zo lastig is, terroristen al snel kiezen voor een andere optie waar de beveiliging minder goed geregeld is.
Je ziet het weer, de emancipatie is daar weer ver te zoeken. Wat nou gelijkheid mannen en vrouwen, tsssquote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is maar een marginaal groepje onbegrepen slachtoffers die vliegtuigen kapen of aanslagen plegen. Hup! Wegkijken en doen alsof er niets aan de hand is!
Dat valt me nog van ze meequote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
ja dat hoop ik ook. ik denk dt het een nepbom is. want anders was ie waarschijnelijk al af gegaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of een nepbomgordel meenemen ter dreiging.
Laten we hopen dat dat ook hier het geval is en iedereen er levend vanaf komt...
Nog beter is om een vliegtuig in een land als Egypte te kapen. Maar dan wel eentje met voldoende benzine, want op deze manier kom je niet verder dan Cyprus.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:59 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik zou altijd voor Rotterdam of Maastricht kiezen. Mocht ik moeten kiezen...
Dat is wensdenken en/of naiviteit. Een simpele Nederlandse undercover journalist toonde al op televisie aan dat hij eenvoudig met een bom aan boord kon komen op Schiphol. Overal ter wereld kan zoiets gebeuren, ook op Schiphol. Absolute veiligheid bestaat niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vliegtuig kapen vanaf Schiphol lijkt me vrijwel onmogelijk ja
Dat ligt maar net aan het doel dat ze willen bereiken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:00 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja dat hoop ik ook. ik denk dt het een nepbom is. want anders was ie waarschijnelijk al af gegaan.
Met een bom?? Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is wensdenken en/of naiviteit. Een simpele Nederlandse undercover journalist toonde al op televisie aan dat hij eenvoudig met een bom aan boord kon komen op Schiphol. Overal ter wereld kan zoiets gebeuren, ook op Schiphol. Absolute veiligheid bestaat niet.
ik denk dat ze vooral heel erg de aandacht willen trekken.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan het doel dat ze willen bereiken.
Cyprus is best lekker deze tijd van het jaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nog beter is om een vliegtuig in een land als Egypte te kapen. Maar dan wel eentje met voldoende benzine, want op deze manier kom je niet verder dan Cyprus.
Het kwam op sbs6 destijds? Steegman ofzo toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met een bom?? Heb je daar een bron voor?
Hij had geen daadwerkelijke bom bij zich, hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Met een bom?? Heb je daar een bron van?
Dat was vroeger ook altijd al een vrij standaard procedure bij vliegtuigkapingen. Nu is het wachten op de eisen van de kaper.quote:
Zal wel geen IS zijn dan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Undercover_in_Nederlandquote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vermoed het vrij krijgen van een medestrijder/-stander.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:02 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook altijd al een vrij standaard procedure bij vliegtuigkapingen. Nu is het wachten op de eisen van de kaper.
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:02:09BREAKING: Hijacker is letting Egyptian passengers off EgyptAir plane: Cyprus TV https://t.co/hXtBOEjhTC #EgyptAir reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:03 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:02:09BREAKING: Hijacker is letting Egyptian passengers off EgyptAir plane: Cyprus TV https://t.co/hXtBOEjhTC #EgyptAir reageer retweet
ja het is echt waar! ik heb die serie toevalig ook gezien. alberto stegeman heeft toen een bom gesmokkeld van schiphol naar heathrow.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lijkt er inderdaad niet op.quote:
"Dit had wel een bom kunnen zijn! DAT DIT KAN ....."quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:03 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja het is echt waar! ik heb die serie toevalig ook gezien. alberto stegeman heeft toen een bom gesmokkeld van schiphol naar heathrow.
Hopelijk zijn het in ieder geval wel moslims, anders zit Elzies voor niks op het puntje van zijn stoel.quote:
Google maar op het programma 'undercover in nederland' en 'Schiphol'. De (verboden) materialen om een bom van te maken nam hij zo mee Schiphol in. Hij is er later nog om veroordeeld (wat gelukkig weer teniet is gedaan). Het is ook nogal naïef om te denken dat zoiets in Nederland onmogelijk is. Beveiliging is altijd een reactie op de nieuwe ontwikkelingen en loopt altijd een stapje achter.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:01:05Israeli air-force jets were scrambled after the hijack to make sure there's no violation of the Israeli airspace reageer retweet
Die kans is dan weer wel groot.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hopelijk zijn het in ieder geval wel moslims, anders zit Elzies voor niks op het puntje van zijn stoel.
Je zou ook wel gek zijn als journalist.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij had geen daadwerkelijke bom bij zich, hoor.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:04:55Update - Cypriot state media is reporting that 20 people have been released from hijacked #Egyptair flight #MS181 at Larnaca airport reageer retweet
Was te verwachten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:05 schreef Infection het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:01:05Israeli air-force jets were scrambled after the hijack to make sure there's no violation of the Israeli airspace reageer retweet
ja maar het waren wel de zelfde materialen waar echte bommen van worden gemaakt. dus komt op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Dit had wel een bom kunnen zijn! DAT DIT KAN ....."
Was geen bom.
Logisch ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Was te verwachten.
"Israeli air-force jets were scrambled after the hijack to make sure the plane wasn't used as a flying bomb to attack Israel" was waarschijnlijk nóg meer waarheid geweest.
Misschien is het een moslimbroeder die Morsi vrij wil krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vermoed het vrij krijgen van een medestrijder/-stander.
Dit is niet de MO van IS iig.
Jep.quote:
tja wie zou het zegen. meschien is het wel een kudde antilopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Misschien is het een moslimbroeder die Morsi vrij wil krijgen.
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:07:59UPDATE: Hijacker is reportedly a Libyan citizen, and security officials in Egypt say they don't believe he is carrying any explosives. reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:07:59UPDATE: Hijacker is reportedly a Libyan citizen, and security officials in Egypt say they don't believe he is carrying any explosives. reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:09:21UPDATE: The hijacker is requesting political asylum, and not believed to be terror related. reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:10 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:09:21UPDATE: The hijacker is requesting political asylum, and not believed to be terror related. reageer retweet
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 09:10:02BREAKING: #Egypt media says 10 #US citizens, 8 Brits on hijacked plane. https://t.co/hXtBOEjhTC #Cyprus #EgyptAir reageer retweet
Meervoud?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 08:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Wordt meestal gebruikt als men niet zeker weet hoeveel er zijn. Het kan er ook één zijn.quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Een Libiër die geen zin had in de Balkanroute begrijp ik. Ondernemend typje
Het was een vlucht van Alexandrië naar Caïro.....quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:15 schreef Infection het volgende:
Het wordt overigens tijd dat er een ban komt op vliegverkeer vanuit Egypte. Ze kunnen blijkbaar niet aan de veiligheidseisen voldoen.
Als hij geen bom bij zich blijkt te hebben, wat nu vermoed wordt, zouden ze niks over het hoofd gezien hebben op het Egyptische vliegveld.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:15 schreef Infection het volgende:
Het wordt overigens tijd dat er een ban komt op vliegverkeer vanuit Egypte. Ze kunnen blijkbaar niet aan de veiligheidseisen voldoen.
Als ze dat op TV doen is het snel afgelopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:03 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook vliegverkeer binnen Egypte maar verbieden?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 09:15 schreef Infection het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |