abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160996979
Ik klaag niet heel vaak maar wat ik nou hoorde op de radio vind ik toch echt te ver gaan.

Het gaat over een reclamecampagne om op 6 april VOOR te gaan stemmen. Overheidsgeld wat word gebruikt om hun eigen zin aan de bevolking te willen opdringen. Als het nou geld was geweest wat gedoneerd aan een bepaalde partij was kon ik er nog mee leven. Maar mijn geld wat ik aan de belastingdienst heb af moeten dragen te gaan gebruiken om dingen op te dringen gaat mij echt te ver.

Ik stem TEGEN omdat ik juist de argumenten die er worden gegeven om voor te stemmen in twijfel trek. Europa word niet stabieler aan de buitengrens met een land wat in oorlog is. Bedrijven kunnen makkelijker handel met elkaar drijven. Dat kan best wel zijn maar het kost ons ook banen. Nu hebben we Bulgaren en Roemenen voor de goedkope baantjes maar komen straks Oekraïners nog bij. Mensenrechten daar hebben we een pot voor ontwikkelingslanden. Die landen kunnen toch nooit bijdragen aan een Europa. Bij een referendum moet de overheid zich neutraal opstellen en dat gebeurd verre van.

Begrijp mij niet verkeerd iedereen mag stemmen wat hij/zij wil en zal die persoon daar ook nooit op veroordelen :).

Klacht: VOOR stemmen word geprobeerd je op te dringen met onzinargumenten en gesubsidieerd met belastinggeld.
pi_160997039
Okee
Moeten zij weten
pi_160997043
Al wetende dat het slechts een formaliteit is, er toch nog belastinggeld tegenaan smijten :') om het allemaal nog enigszins geloofwaardig te doen laten lijken.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:52:52 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160997098
De overheid heeft al voor gestemd. Onterechte klacht derhalve.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 maart 2016 @ 13:53:33 #5
451028 Magemelvin
Life is short
pi_160997119
Ik stem VÓÓR. Onterechte klacht
Winnaar beste KLB user 2017
Winnaar grappigste topic KLB 2018
pi_160997131
Alleen daarom zou ik al tegen stemmen.
pi_160997178
TS doet lopende band werk in een plastic zakjes fabriek en is nu bang voor zijn baan :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 13:56:40 ]
pi_160997207
Wie zegt dat dit door de overheid betaald is? Er was subsidie aan te vragen door iedereen (voor en tegen) in totaal 3 ton. Verder doet de overheid alleen aan opkomstbevordering. Ja, het kabinet doet aan een voor-campagne, maar niet met reclame.
pi_160997532
Rot lekker op naar Geenstijl dan kan je daar lekker verontwaardigd gaan doen over alles wat tegen jouw ideeën in gaat.
pi_160997603
Spotje van de overheid, ja?
  maandag 28 maart 2016 @ 14:24:18 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160997919
Ik stem voor, duh.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 28 maart 2016 @ 14:26:58 #12
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160997989
Ik stem ook voor, prima campgane, onterechte klacht.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160998122
TS heeft de feiten niet op een rijtje :')

Oekraïne wordt geen lid van de EU he
pi_160998276
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:32 schreef Reversum het volgende:

Ik weet dat het niet gaat om lidmaatschap van de EU maar wel om meer samenwerking. Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat. Dat staat ook te lezen bij de overheid. Ik vind een land in oorlog moet je niet mee samen willen werken en zeker niet die mensen hierheen gaan halen voor banen. We hebben in Nederland een enorme werkeloosheid tov 10 jaar geleden.
pi_160998293
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:56 schreef TUFKAL het volgende:
TS doet lopende band werk in een plastic zakjes fabriek en is nu bang voor zijn baan :')
Ik denk dat jij je daar aardig in gaat vergissen. Ik hoef niet te vrezen voor mijn baan :).
pi_160998394
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:40 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je daar aardig in gaat vergissen. Ik hoef niet te vrezen voor mijn baan :).
de "onze banen" retoriek post je dan maar op GeenStijl.
  maandag 28 maart 2016 @ 14:44:28 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160998415
quote:

[..]

Ik weet dat het niet gaat om lidmaatschap van de EU maar wel om meer samenwerking. Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat. Dat staat ook te lezen bij de overheid. Ik vind een land in oorlog moet je niet mee samen willen werken en zeker niet die mensen hierheen gaan halen voor banen. We hebben in Nederland een enorme werkeloosheid tov 10 jaar geleden.
Hoe definieer je enorm? En heb je cijfers hoe het huidige werkloosheidspercentage zich verhoudt t.o.v. 2006?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_160998590
Bij deze een uitgebreidere reactie.
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:46 schreef CyberCow het volgende:
Het gaat over een reclamecampagne om op 6 april VOOR te gaan stemmen. Overheidsgeld wat word gebruikt om hun eigen zin aan de bevolking te willen opdringen. Als het nou geld was geweest wat gedoneerd aan een bepaalde partij was kon ik er nog mee leven. Maar mijn geld wat ik aan de belastingdienst heb af moeten dragen te gaan gebruiken om dingen op te dringen gaat mij echt te ver.
De overheid zelf voert geen campagne en dringt dus ook niets op. Wel heeft de overheid geld gegeven aan partijen die campagne willen voeren mbt dit referendum. Die campagnes mochten zowel voor, tegen als neutraal zijn. Het nut daarvan is dat de bevolking door die campagnes over het referendum wordt geïnformeerd, iets wat mij alleen maar positief lijkt.
quote:
Europa word niet stabieler aan de buitengrens met een land wat in oorlog is.
Dit is een uiterst domme uitspraak. Met of zonder verdrag, het is en blijft een feit dat de EU aan Oekraïne grenst. Daar heeft dit verdrag echt geen kut mee te maken :')
Sterker nog, dit verdrag zal er eerder toe leiden dat Oekraïne juist stabieler wordt. Alleen maar een reden om voor te stemmen dus.
quote:
Bedrijven kunnen makkelijker handel met elkaar drijven. Dat kan best wel zijn maar het kost ons ook banen. Nu hebben we Bulgaren en Roemenen voor de goedkope baantjes maar komen straks Oekraïners nog bij.
Nee, dat is onwaar. Oekraïners kunnen 3 maanden visumvrij in de EU reizen, maar hebben als ze in de EU willen komen werken nog altijd een werkvisum nodig.
quote:
Mensenrechten daar hebben we een pot voor ontwikkelingslanden. Die landen kunnen toch nooit bijdragen aan een Europa.
Wat de fuck staat hier?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 14:52:04 ]
pi_160998608
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:43 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

de "onze banen" retoriek post je dan maar op GeenStijl.
Ik maak zelf wel uit waar ik post!
pi_160998669
quote:
Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat.
Via het Internationaal Monetair Fonds gaat er al bijna 16 miljard euro aan leningen naar Oekraïne en ook de EU steunde Oekraïne vóór het associatieverdrag al financieel. De Europese Commissie heeft berekend dat de steun aan het in economische problemen verkerende land op de korte en middellange termijn minimaal elf miljard euro kan bedragen. Dit geld komt voor een klein deel uit de lopende EU-begroting en vooral van leningen door Europese financiële instellingen als de Europese Investeringsbank (EIB) en de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD). Nederland betaalt een vaste bijdrage aan de EU, de EIB en de EBRD en hoeft voor financiële steun aan Oekraïne dus niet apart geld vrij te maken.
pi_160998763
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:32 schreef Reversum het volgende:

Ga de punten van het verdrag eens lezen. Officieel gezien worden ze geen lid maar informeel en onofficieel wel. Kijk maar eens in het verdrag, Oekraïne wordt een volwaardig EU-lid.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
  maandag 28 maart 2016 @ 14:59:53 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160998786
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:52 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Wil je wel op mijn post reageren? Anders verloopt de discussie weer zo suf.
pi_160998790
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De overheid zelf voert geen campagne en dringt dus ook niets op. Wel heeft de overheid geld gegeven aan partijen die campagne willen voeren mbt dit referendum. Die campagnes mochten zowel voor, tegen als neutraal zijn. Het nut daarvan is dat de bevolking door die campagnes over het referendum wordt geïnformeerd, iets wat mij alleen maar positief lijkt.

[..]

Dit is een uiterst domme uitspraak. Met of zonder verdrag, het is en blijft een feit dat de EU aan Oekraïne grenst. Daar heeft dit verdrag echt geen kut mee te maken :')
Sterker nog, dit verdrag zal er eerder toe leiden dat Oekraïne juist stabieler wordt. Alleen maar een reden om voor te stemmen dus.

[..]

Nee, dat is onwaar. Oekraïners kunnen 3 maanden visumvrij in de EU reizen, maar hebben als ze in de EU willen komen werken nog altijd een werkvisum nodig.

[..]

Wat de fuck staat hier?
Ga het verdrag eens lezen Guus, je zit nu onwaarheden uit te kramen.

pi_160998935
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:00 schreef Vermon het volgende:

[..]

Ga het verdrag eens lezen Guus, je zit nu onwaarheden uit te kramen.

Wat is er precies onwaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 15:05:19 ]
pi_160998952
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat de fuck staat hier?
Ik heb nergens kunnen vinden wie dat er aanspraak heeft kunnen maken op subsidiegeld voor de voor of tegenstemmers. Maar als jij dat zegt dan neem ik dat wel terug. Ik dacht het om een overheidscampagne ging omdat er ook politicus bij aangemeld staan.

Het klopt dat Oekraine aan de EU grenst maar het zal Europa niet stabieler maken door de grens uiteindelijk los te gaan gooien naar Oekraine. Denk ook je daarmee de spanningen verhoogt met Rusland. Als je uit oogpunt van Oekraine kijkt dan is het natuurlijk voor stemmen.

Uiteindelijk is de bedoeling dat mensen uit Oekraine hier kunnen gaan werken zoals half oost Europa dat al kan. Een Nederlands bedrijf kan daar een vestiging openen en haal de werknemers maar op. Ik vind dat een slechte zaak.

Er word ook gesproken over dit verdrag de mensenrechten gaat bevorderen voor Oekraine. Er kan dan geld heengaan om de corruptie aan te pakken. Daar hoeft toch geen extra geld voor vrijgemaakt te worden.
pi_160998968
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Sowieso het stuk waarin je het inpikken van baantjes probeert te verdedigen.

Pag 14:
Mobiliteit van werknemers
1.Rekening houdend met de arbeidsmarktsituatie in de lidstaten, hun wetgeving en de voorschriften die in de lidstaten en in de EU gelden op het gebied van de mobiliteit van werknemers:a.dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkom-sten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werk-nemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd; b.dienen de overige lidstaten de mogelijkheid van het sluiten van soortgelijke overeenkomsten te overwegen.
pi_160998988
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ga gewoon het verdrag eens lezen man, en dan niet alleen de eerste 3 pagina's.

De overheid voert wel campagne, of ben je nou zo achterlijk? Kijk je überhaupt wel eens naar de NPO? Het spreekorgaan van de overheid.
pi_160999111
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Wil je wel op mijn post reageren? Anders verloopt de discussie weer zo suf.
Natuurlijk reageer ik ook op jou post. Moet er alleen niet overheen gelezen hebben. Een bron is het CBS natuurlijk. http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)d-verder-gedaald.htm

De werkloosheid was in 2006 ongeveer 100.000 lager dan nu. In 2008 net voor de crisis was deze het laagst. De laatste tijd gaat het wel beter maar weer terug komen op het oude niveau dat is nog niet gelukt. Als we dan meer arbeidsmigranten hebben dan zal deze werkloosheid ook niet zakken. Er zal eigenlijk eerst een Nederlander geplaatst moeten worden in een bedrijf voordat een buitenlander er aan de slag kan gaan. Helaas door wetgeving is dat niet mogelijk maar als je nog meer mensen beschikbaar kan stellen uit Europa word de kans voor Nederlanders nog kleiner.
pi_160999143
Heel titel zes van Het Associatieverdrag gaat over hoe Oekraïne tientallen miljarden krijgt. Net zoals titel twee gaat over militairen & frontlinies. Net zoals in titel drie wordt besproken hoe mensen straks zonder visum naar onder andere Nederland mogen komen om hier werken.

Het gaat in titel zes niet om een beetje subsidie of ontwikkelingssamenwerking, maar directe financiering van Oekraïense begrotingstekorten en herfinanciering van haar staatsschulden. Immers, die subsidies en ontwikkeltrajecten worden in andere hoofdstukken al besproken en toegezegd.

Artikel 453 “Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering. De financiële bijstand moet bijdragen aan de verwezenlijking van de doelstellingen van deze overeenkomst en wordt verstrekt overeenkomstig de onderstaande bepalingen.”

Het is heel belangrijk om op te merken dat met dit associatieverdrag Oekraïne dus toegang krijgt tot ALLE financiële potjes binnen de EU. Of het land later lid mag worden van de EU is dus in financieel opzicht irrelevant. Doet er niet meer toe. Gratis geld, visumvrij reizen en overal mogen werken, wat wil een Oekraïner nog meer van Europa? Dit associatieverdrag is dermate compleet en uitgebreid dat Kiev hierna geen reden meer heeft een lidmaatschap überhaupt na te streven.
pi_160999144
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:05 schreef CyberCow het volgende:
Ik heb nergens kunnen vinden wie dat er aanspraak heeft kunnen maken op subsidiegeld voor de voor of tegenstemmers. Maar als jij dat zegt dan neem ik dat wel terug. Ik dacht het om een overheidscampagne ging omdat er ook politicus bij aangemeld staan.
Zie o.a. dit artikel: http://nos.nl/artikel/209(...)ot-stroopwafels.html
quote:
110 verschillende mensen en organisaties hebben geld gekregen om campagne te voeren in aanloop naar het referendum op 6 april. (...)
Tot 2 maart konden particulieren en organisaties geld aanvragen om campagne te voeren voor of tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Ook was er geld beschikbaar voor mensen die een neutrale campagne willen voeren, met bijvoorbeeld als doel de opkomst bij het referendum te stimuleren.
quote:
Het klopt dat Oekraine aan de EU grenst maar het zal Europa niet stabieler maken door de grens uiteindelijk los te gaan gooien naar Oekraine.
Er gebeurt dan ook wel meer dan het 'openen' van een grens. Dat 'openen' is ook vrij beperkt: dat geldt alleen voor goederen en tijdelijke visa die geen recht geven op werk e.d.
quote:
Uiteindelijk is de bedoeling dat mensen uit Oekraine hier kunnen gaan werken zoals half oost Europa dat al kan.
Bron?
quote:
Een Nederlands bedrijf kan daar een vestiging openen en haal de werknemers maar op. Ik vind dat een slechte zaak.
Hoe hebben de meeste bedrijven baat bij een productieverplaatsing naar Oekraïne?
quote:
Er word ook gesproken over dit verdrag de mensenrechten gaat bevorderen voor Oekraine. Er kan dan geld heengaan om de corruptie aan te pakken. Daar hoeft toch geen extra geld voor vrijgemaakt te worden.
Waarom niet?
Het bevorderen van mensenrechten waar dan ook ter wereld lijkt mij juist een zeer goed iets.
pi_160999178
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

Lees mijn voorgaande reactie eens, hoe kan je voor dit verdrag pleiten? Serieus?
pi_160999249
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:15 schreef Vermon het volgende:

[..]

Lees mijn voorgaande reactie eens, hoe kan je voor dit verdrag pleiten? Serieus?
Mss moet je dat verdrag zelf eens lezen, want nogmaals: er komt geen vrij verkeer van werknemers.

De rest niet eens meer gelezen :)
pi_160999251
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee, ga de discussie aan op een specifiek punt of kanker gewoon een eind op.

[..]

Een campagne die zich beperkt tot optredens in debatten en talkshows zonder dat daar ook maar een cent aan uit wordt gegeven ja.

Huilen.
Opkankeren? Doe die oogkleppen eens af en kijk met een neutrale blik naar dit verdrag.

Het enige wat jij hier doet is de zogenaamd intellectuele FOK!ker uithangen en allerlei halve waarheden en leugens verspreiden.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:18:39 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160999254
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:12 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Natuurlijk reageer ik ook op jou post. Moet er alleen niet overheen gelezen hebben. Een bron is het CBS natuurlijk. http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)d-verder-gedaald.htm

De werkloosheid was in 2006 ongeveer 100.000 lager dan nu. In 2008 net voor de crisis was deze het laagst. De laatste tijd gaat het wel beter maar weer terug komen op het oude niveau dat is nog niet gelukt. Als we dan meer arbeidsmigranten hebben dan zal deze werkloosheid ook niet zakken. Er zal eigenlijk eerst een Nederlander geplaatst moeten worden in een bedrijf voordat een buitenlander er aan de slag kan gaan. Helaas door wetgeving is dat niet mogelijk maar als je nog meer mensen beschikbaar kan stellen uit Europa word de kans voor Nederlanders nog kleiner.
Zoals hierboven uitgelegd komt door dit verdrag geen lading Oekraïners deze kant op om 'banen in te pikken'. Een associatieverdrag is iets anders dan lidmaatschap.

Verder vroeg ik om percentages. Ik denk dat je wat overdrijft als nu zo'n 1% meer werklozen is dan in 2006:

pi_160999264
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Vermon het volgende:

[..]

Opkankeren? Doe die oogkleppen eens af en kijk met een neutrale blik naar dit verdrag.

Het enige wat jij hier doet is de zogenaamd intellectuele FOK!ker uithangen en allerlei halve waarheden en leugens verspreiden.
Ja, weer geen specifiek punt dus.

Doei.
pi_160999281
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, weer geen specifiek punt dus.

Doei.
Je bent een leugenaar en je weet het zelf ook.

Welk specifiek punt wil je het over hebben? Heb je mijn vorige reacties niet gelezen?
pi_160999290
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:20 schreef Vermon het volgende:

[..]

Je bent een leugenaar en je weet het zelf ook.
Benoem die 'leugens' of blijf weg.
pi_160999314
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Benoem die 'leugens' of blijf weg.
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Mss moet je dat verdrag zelf eens lezen, want nogmaals: er komt geen vrij verkeer van werknemers.

De rest niet eens meer gelezen :)
Leugen één, het hele verdrag streeft naar vrij verkeer van werknemers.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:22:53 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160999332
Wie heeft het BNW-hek weer open laten staan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160999348
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

Er gebeurt dan ook wel meer dan het 'openen' van een grens. Dat 'openen' is ook vrij beperkt: dat geldt alleen voor goederen en tijdelijke visa die geen recht geven op werk e.d.

Leugen twee.

Waar haal je die info vandaan? Het hele verdrag is erop gericht om vrij verkeer van mensen en goederen mogelijk te maken.

"de voorwaarden te scheppen voor versterkte economische en handelsrelaties in het licht van de geleidelijke integratie van Oekraïne in de interne markt van de EU, onder meer door het opzetten van een diepe en brede vrijhandelsruimte als bepaald in titel IV (Handel en daarmee verband houdende aangelegenheden) van deze Overeenkomst, en de inspanningen van Oekraïne te ondersteunen om de overgang naar een goed functionerende markteconomie te voltooien, onder meer door de wetgeving geleidelijk af te stemmen op de EU-wetgeving;"
pi_160999366
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:21 schreef Vermon het volgende:

[..]

[..]

Leugen één, het hele verdrag streeft naar vrij verkeer van werknemers.
Nee, dat doet het niet.
pi_160999405
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee, dat doet het niet.
Ga die punten eens lezen. Probeer het eens, ook al is het globaal. :')
pi_160999412
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:23 schreef Vermon het volgende:

[..]

Leugen twee.

Waar haal je die info vandaan? Het hele verdrag is erop gericht om vrij verkeer van mensen en goederen mogelijk te maken.

"de voorwaarden te scheppen voor versterkte economische en handelsrelaties in het licht van de geleidelijke integratie van Oekraïne in de interne markt van de EU, onder meer door het opzetten van een diepe en brede vrijhandelsruimte als bepaald in titel IV (Handel en daarmee verband houdende aangelegenheden) van deze Overeenkomst, en de inspanningen van Oekraïne te ondersteunen om de overgang naar een goed functionerende markteconomie te voltooien, onder meer door de wetgeving geleidelijk af te stemmen op de EU-wetgeving;"
Ik geef zelf al aan dat er wel vrij verkeer van goederen komt en nogmaals: er komt geen vrij verkeer van werknemers.
pi_160999423
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:25 schreef Vermon het volgende:

[..]

Ga die punten eens lezen. Probeer het eens, ook al is het globaal. :')
Anders post jij eens waar het zou moeten staan :')
pi_160999474
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Anders post jij eens waar het zou moeten staan :')
Artikel 17, 18 en 19.
pi_160999622
quote:
Ja, die heb ik gelezen en daar staat het dus niet.
Artikel 19 heeft sowieso geen kut met werknemers te maken.

En ook de NRC-journalist die het verdrag heeft doorgenomen komt tot de conclusie dat er geen vrij verkeer van werknemers zal komen:
quote:
De EU heeft al eerder met Oekraïne afgesproken dat Oekraïners op den duur, als het land aan de eisen voldoet, visumvrij naar Europa mogen reizen voor kort verblijf. Een van die eisen is dat Oekraïne actie onderneemt om illegale emigratie naar Europe tegen te gaan. Ook zonder visumplicht mogen Oekraïners namelijk niet langer dan negentig dagen in de EU verblijven en hier ook niet werken.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)referendum#bewering6
En ook de NOS komt tot de conclusie dat dat niet gebeurt. Sterker nog: die wijzen er nog even op dat die hele visumplicht niet eens via dit verdrag wordt geregeld.
quote:
Trekken er straks Oekraïners naar Nederland?
Op dit moment hebben Oekraïners een visum nodig om naar EU-landen te reizen. De Europese Unie onderhandelt momenteel met Oekraïne over het afschaffen van de visumplicht. Dat gebeurt los van het handelsverdrag, al worden de onderhandelingen in het verdrag wel aangestipt en aangemoedigd.

Overigens betekent dat niet dat, als de visumplicht wordt afgeschaft, Oekraïners kunnen werken in EU-landen: daarvoor hebben ze nog een apart werkvisum nodig. Maar ze kunnen dan bijvoorbeeld wel zonder visum op vakantie of zakenreis in EU-landen.
http://nos.nl/artikel/208(...)grijkste-vragen.html
Maar blijf vooral roepen dat het anderen zijn die leugens verspreiden, simpelweg omdat jijzelf te incapabel bent om een tekst te kunnen begrijpen.
pi_160999782
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, die heb ik gelezen en daar staat het dus niet.
Artikel 19 heeft sowieso geen kut met werknemers te maken.

En ook de NRC-journalist die het verdrag heeft doorgenomen komt tot de conclusie dat er geen vrij verkeer van werknemers zal komen:

[..]

En ook de NOS komt tot de conclusie dat dat niet gebeurt. Sterker nog: die wijzen er nog even op dat die hele visumplicht niet eens via dit verdrag wordt geregeld.

[..]

Maar blijf vooral roepen dat het anderen zijn die leugens verspreiden, simpelweg omdat jijzelf te incapabel bent om een tekst te kunnen begrijpen.
De NOS als bron gebruiken :') , die framen de boel wel bij elkaar zodat dingen alsnog in hun straatje passen.

Zie je niet dat die artikelen streven naar vrij verkeer van mensen en het afschaffen van de visumplicht? Het is inderdaad niet zo dat op de dag dat het verdrag in gaat per direct Oekraïners hier naartoe komen, het is wel zo dat indirect wordt gezegd dat men in de toekomst vrij verkeer van werknemers et cetera wil bewerkstelligen. Dit hele verdrag gaat over "het streven naar" een bepaalde situatie.

Jij denkt alleen: "ER STAAT NIET DAT ER GELIJK DIRECT EEN WET KOMT DAT MENSEN VRIJ MOGEN REIZEN EN WERKEN IN DE EU"

"2. De partijen streven naar meer mobiliteit van burgers en vooruitgang met de visumdialoog.
3. De partijen blijven geleidelijk evolueren in de richting van een op termijn visumvrije regeling, mits aan alle voorwaarden voor een goed beheerde en veilige mobiliteit wordt voldaan, als bepaald in het uit twee fasen bestaande actieplan voor visumliberalisering dat tijdens de top tussen de EU en Oekraïne van 22 november 2010 werd gepresenteerd."

"a. dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkomsten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werknemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd;
b. dienen de overige lidstaten de mogelijkheid van het sluiten van soortgelijke overeenkomsten te overwegen."
pi_160999886
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:42 schreef Vermon het volgende:
De NOS als bron gebruiken :') , die framen de boel wel bij elkaar zodat dingen alsnog in hun straatje passen.
Haha, ja :')
Daarnaast heb ik ook het NRC als bron gegeven en zelfs aangegeven dat je eigen bron geen melding maakt van hetgeen jij beweert.
Erg zwak van je dit.
quote:
Zie je niet dat die artikelen streven naar vrij verkeer van mensen en het afschaffen van de visumplicht?
Jawel. En ben jij daadwerkelijk achterlijk genoeg om in te zien dat vrij verkeer van personen niet direct vrij verkeer van werknemers inhoudt?

Uit het verdrag zelf:
quote:
Artikel 18 Mobiliteit van werknemers

1. Rekening houdend met de arbeidsmarktsituatie in de lidstaten, hun wetgeving en de voorschriften die in de lidstaten en in de EU gelden op het gebied van de mobiliteit van werknemers:

a. dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkomsten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werknemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd;

b. dienen de overige lidstaten de mogelijkheid van het sluiten van soortgelijke overeenkomsten te overwegen.

2. De Associatieraad onderzoekt of op andere gebieden gunstiger regelingen tot stand kunnen worden gebracht, zoals bijvoorbeeld toegang tot beroepsopleiding, overeenkomstig de in de lidstaten en in de EU geldende wettelijke regelingen, voorwaarden en procedures en met inachtneming van de arbeidsmarktsituatie in de lidstaten en de EU.
Waar haal jij in godsnaam vandaan dat er vrij verkeer van werknemers komt?
pi_160999923
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:42 schreef Vermon het volgende:
"2. De partijen streven naar meer mobiliteit van burgers en vooruitgang met de visumdialoog.
3. De partijen blijven geleidelijk evolueren in de richting van een op termijn visumvrije regeling, mits aan alle voorwaarden voor een goed beheerde en veilige mobiliteit wordt voldaan, als bepaald in het uit twee fasen bestaande actieplan voor visumliberalisering dat tijdens de top tussen de EU en Oekraïne van 22 november 2010 werd gepresenteerd."
Geheel uit de context gehaald. Dit komt uit artikel 19, dat betrekking heeft op het vrij verkeer van personen en niet op het vrij verkeer van werknemers.

Jammer dat je het zo laag wilt spelen :{

EDIT: En dan beweer je dat de NOS dingen zo aanpast dat het in haar straatje past :')
Echt, jij behoort tot de meest kansloze figuren die ik ok FOK! ben tegengekomen en dat zegt toch wel wat.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 15:49:33 ]
pi_161000541
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Haha, ja :')
Daarnaast heb ik ook het NRC als bron gegeven en zelfs aangegeven dat je eigen bron geen melding maakt van hetgeen jij beweert.
Erg zwak van je dit.

[..]

Jawel. En ben jij daadwerkelijk achterlijk genoeg om in te zien dat vrij verkeer van personen niet direct vrij verkeer van werknemers inhoudt?

Uit het verdrag zelf:

[..]

Waar haal jij in godsnaam vandaan dat er vrij verkeer van werknemers komt?
Het staat in a en b van artikel 18, je hebt het zelf gequote. Overeenkomsten sluiten om werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïnse werknemers te bewerkstelligen.

Dat betekent dus: Nieuwe afspraken maken zodat vrij verkeer van werknemers mogelijk is!

Of ga je nu proberen dat nog anders te interpreteren. ;)
pi_161000563
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Geheel uit de context gehaald. Dit komt uit artikel 19, dat betrekking heeft op het vrij verkeer van personen en niet op het vrij verkeer van werknemers.

Jammer dat je het zo laag wilt spelen :{

EDIT: En dan beweer je dat de NOS dingen zo aanpast dat het in haar straatje past :')
Echt, jij behoort tot de meest kansloze figuren die ik ok FOK! ben tegengekomen en dat zegt toch wel wat.
Heeft inderdaad niks te maken met vrij verkeer van werknemers, je hebt gelijk Guus. :')

*Sarcasme uit*

Edit: Waarschijnlijk begrijp je dit hierboven toch niet. Polen en Bulgaren et cetera mogen ook visumvrij reizen en die werken hier allemaal zwart, denk je dat Oekraïners dat niet gaan doen?
pi_161000620
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:16 schreef Vermon het volgende:

[..]

Heeft inderdaad niks te maken met vrij verkeer van werknemers, je hebt gelijk Guus. :')

*Sarcasme uit*
Artikel 19 heeft inderdaad geenszins met vrij verkeer van werknemers te maken. Jammer dat jij te achterlijk bent dat in te zien.

Echt waar man, zelfs erkende kwaliteitskranten als het NRC spreken je zonder twijfel tegen en je blijft maar ontkennen :')

Dat je jezelf door je selectieve blindheid verkeerd wilt laten informeren is één ding, maar maak anderen dan alsjeblieft geen onwaarheden wijs zoals je dat nu doet.
pi_161000662
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Artikel 19 heeft inderdaad geenszins met vrij verkeer van werknemers te maken. Jammer dat jij te achterlijk bent dat in te zien.

Echt waar man, zelfs erkende kwaliteitskranten als het NRC spreken je zonder twijfel tegen en je blijft maar ontkennen :')

Dat je jezelf door je selectieve blindheid verkeerd wilt laten informeren is één ding, maar maak anderen dan alsjeblieft geen onwaarheden wijs zoals je dat nu doet.
Nogmaals voor jou Guus ;)

Polen en Bulgaren et cetera die ook visumvrij mogen reizen (en werken) komen hier ook allemaal om ZWART te werken. Denk je dat die Oekraïners dat niet gaan doen?

Je hebt volgens mij een beetje moeite met verbanden leggen en probeert blind op lettertjes te staren. Kan er niks aan doen dat jij verstandelijk beperkt bent.

Edit: Reageer inderdaad maar niet op mijn andere reactie, je bevestigt mooi dat je weet dat ik gelijk heb. :)

Net alsof de NRC neutraal is trouwens. :') Wat denk jij man. Elke journalist is van mening dat hij de mening van het volk moet beïnvloeden. De NRC is net zoals de NOS.
pi_161000768
Ben nu wel klaar met deze discussie trouwens. Je WIL of KAN niet eens normaal nadenken over de mogelijke gevolgen van dat verdrag.

Tot later Guus ;)
pi_161000803
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:15 schreef Vermon het volgende:

[..]

Het staat in a en b van artikel 18, je hebt het zelf gequote. Overeenkomsten sluiten om werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïnse werknemers te bewerkstelligen.

Dat betekent dus: Nieuwe afspraken maken zodat vrij verkeer van werknemers mogelijk is!

Of ga je nu proberen dat nog anders te interpreteren. ;)
Nee. Het dikgedrukte is niet eens uit het verdrag afkomstig.
Ik ga er vanuit dat je met a en b op lid 1 a en b doelt, en daar staat het volgende:
quote:
Artikel 18 Mobiliteit van werknemers
1. Rekening houdend met de arbeidsmarktsituatie in de lidstaten, hun wetgeving en de voorschriften die in de lidstaten en in de EU gelden op het gebied van de mobiliteit van werknemers:

a. dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkomsten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werknemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd;

b. dienen de overige lidstaten de mogelijkheid van het sluiten van soortgelijke overeenkomsten te overwegen.
Walgelijk dat je hier liegt en bedriegt om anderen zo in het voordeel van je eigen opinie te misinformeren betreffende dit verdrag.
pi_161000822
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:29 schreef Vermon het volgende:
Ben nu wel klaar met deze discussie trouwens. Je WIL of KAN niet eens normaal nadenken over de mogelijke gevolgen van dat verdrag.

Tot later Guus ;)
Tering, wat is dit kansloos zeg.

Je kunt niet anders dan hier staan liegen en bedriegen en vervolgens kruip je er met de staart tussen de benen maar ff tussenuit :')
pi_161000825
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee. Het dikgedrukte is niet eens uit het verdrag afkomstig.
Ik ga er vanuit dat je met a en b op lid 1 a en b doelt, en daar staat het volgende:

[..]

Walgelijk dat je hier liegt en bedriegt om anderen zo in het voordeel van je eigen opinie te misinformeren betreffende dit verdrag.
Jij kan echt niet in verbanden denken hè? Begrijp je überhaupt wel wat er staat?
pi_161000888
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:32 schreef Vermon het volgende:

[..]

Jij kan echt niet in verbanden denken hè? Begrijp je überhaupt wel wat er staat?
Ja, maar jij kennelijk niet want je quote kwam geenszins overeen met de inhoud van het artikel.

Maar leg het eens uit, o alwetende _O_
pi_161000908
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Tering, wat is dit kansloos zeg.

Je kunt niet anders dan hier staan liegen en bedriegen en vervolgens kruip je er met de staart tussen de benen maar ff tussenuit :')
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, maar jij kennelijk niet want je quote kwam geenszins overeen met de inhoud van het artikel.

Nieuwe overeenkomsten/afspraken? Zie je dat niet?

Dat kan van alles betekenen, en dat kan ook betekenen dat er vrij verkeer van werknemers komt.
pi_161000936
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

En jij bent duidelijk degene die zwaar gefrustreerd is.

Zie je trouwens ergens staan dat er GEEN vrij verkeer van werknemers komt?
pi_161001072
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:37 schreef Vermon het volgende:

[..]

[..]

Nieuwe overeenkomsten/afspraken? Zie je dat niet?

Dat kan van alles betekenen, en dat kan ook betekenen dat er vrij verkeer van werknemers komt.
Ja, help, bilaterale overeenkomsten moeten behouden blijven! Dit kan toch niet!

Verder staat er niets concreets. 'Zo mogelijk worden verbeterd' is vrij abstract en naar mijn weten heeft Nederland geen bilaterale overeenkomst met Oekraïne betreffende werkgelegenheidsmogelijkheden, dus punt A gaat voor Nederland niet eens op.

En punt B betreft 'overwegen'. Daar hoeft Nederland dus helemaal niets mee te doen.

Man man man, wat jij wel niet allemaal aangrijpt om jezelf voor de gek te kunnen houden zeg :')
pi_161001129
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:38 schreef Vermon het volgende:
En jij bent duidelijk degene die zwaar gefrustreerd is.
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:32 schreef Vermon het volgende:
Begrijp je überhaupt wel wat er staat?
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:29 schreef Vermon het volgende:

Tot later Guus ;)
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:22 schreef Vermon het volgende:
Kan er niks aan doen dat jij verstandelijk beperkt bent.
quote:
Waarschijnlijk begrijp je dit hierboven toch niet.
quote:
je hebt gelijk Guus. :')
pi_161001139
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, help, bilaterale overeenkomsten moeten behouden blijven! Dit kan toch niet!

Verder staat er niets concreets. 'Zo mogelijk worden verbeterd' is vrij abstract en naar mijn weten heeft Nederland geen bilaterale overeenkomst met Oekraïne betreffende werkgelegenheidsmogelijkheden, dus punt A gaat voor Nederland niet eens op.

En punt B betreft 'overwegen'. Daar hoeft Nederland dus helemaal niets mee te doen.

Man man man, wat jij wel niet allemaal aangrijpt om jezelf voor de gek te kunnen houden zeg :')
Oh dus je begrijpt nu wel dat eigenlijk alles mogelijk is met dit verdrag?

In principe mogen ze als dat verdrag ingaat gelijk vrij verkeer van werknemers mogelijk maken. Maar nee het staat er inderdaad niet expliciet Guus, ik snap dat je geen verbanden kan leggen.
pi_161001146
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Jij hebt het over opkankeren en tyfus en tering etc.
pi_161001148
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:38 schreef Vermon het volgende:
Zie je trouwens ergens staan dat er GEEN vrij verkeer van werknemers komt?
En natuurlijk staat dit er niet in.

Waarom zou je iets op gaan schrijven wat toch niet verandert?
pi_161001172
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

En natuurlijk staat dit er niet in.

Waarom zou je iets op gaan schrijven wat toch niet verandert?
Er staat dat het wel mag veranderen als ze dat willen.
pi_161001229
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:58 schreef Vermon het volgende:

[..]

Ga de punten van het verdrag eens lezen. Officieel gezien worden ze geen lid maar informeel en onofficieel wel. Kijk maar eens in het verdrag, Oekraïne wordt een volwaardig EU-lid.

Nonsens natuurlijk. Waar leren ze jullie dat soort achterlijkheid, is dat allemaal op GeenStijl?
pi_161001232
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:49 schreef Vermon het volgende:

[..]

Oh dus je begrijpt nu wel dat eigenlijk alles mogelijk is met dit verdrag?

In principe mogen ze als dat verdrag ingaat gelijk vrij verkeer van werknemers mogelijk maken. Maar nee het staat er inderdaad niet expliciet Guus, ik snap dat je geen verbanden kan leggen.
Wat lul jij nu weer allemaal joh? :')

Heb je überhaupt wel enig idee wat een bilaterale overeenkomst is? Dat is een overeenkomst tussen twee landen/overheden specifiek. Vrij verkeer van werknemers zou dan dus apart moeten worden afgesproken en dan ook nog eens specifiek tussen Nederland en Oekraïne.

Met deze belachelijke redeneringen van je kun je eigenlijk wel tegen ieder verdrag pleiten, want als één verdrag wordt goedgekeurd kan men daarnaast altijd nog een tweede verdrag afsluiten waar hele slechte dingen in staan!!!!
pi_161001254
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:50 schreef Vermon het volgende:

[..]

Er staat dat het wel mag veranderen als ze dat willen.
Ja, dus? Dat is dezelfde situatie als voor het verdrag.

Wat loop jij nu allemaal te roeptoeteren joh :')
pi_161001377
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wat lul jij nu weer allemaal joh? :')

Heb je überhaupt wel enig idee wat een bilaterale overeenkomst is? Dat is een overeenkomst tussen twee landen/overheden specifiek. Vrij verkeer van werknemers zou dan dus apart moeten worden afgesproken en dan ook nog eens specifiek tussen Nederland en Oekraïne.

Met deze belachelijke redeneringen van je kun je eigenlijk wel tegen ieder verdrag pleiten, want als één verdrag wordt goedgekeurd kan men daarnaast altijd nog een tweede verdrag afsluiten waar hele slechte dingen in staan!!!!
Er staat dat overige landen dat ook moeten overwegen.

Dat probleem wat er gaat komen met zwart werkende visumvrije Oekraïners negeer je dus maar? Die mensen kunnen hier zoveel meer geld verdienen dan in hun eigen land, ook al is het zwart en voor ons een hongerloontje.
pi_161001436
zeer terechte klacht
pi_161001445
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:59 schreef Vermon het volgende:

[..]

Dat probleem wat er gaat komen met zwart werkende visumvrije Oekraïners negeer je dus maar? Die mensen kunnen hier zoveel meer geld verdienen dan in hun eigen land, ook al is het zwart en voor ons een hongerloontje.
Oh maar dat probleem is niet anders dan het altijd al was. Oekraïners konden heel eenvoudig een toeristenvisum krijgen voor Polen en dan als illegaal in de rest van Europa aan het werk gaan.
Je hebt dus duidelijk geen argument hier.
pi_161001454
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh maar dat probleem is niet anders dan het altijd al was. Oekraïners konden heel eenvoudig een toeristenvisum krijgen voor Polen en dan als illegaal in de rest van Europa aan het werk gaan.
Je hebt dus duidelijk geen argument hier.
Straks verblijven ze legaal in Nederland en werken er illegaal.
pi_161001493
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:03 schreef Vermon het volgende:

[..]

Straks verblijven ze legaal in Nederland en werken er illegaal.
Dan heeft de arbeidsinspectie iets te doen.
Je hebt nog op geen enkele wijze ook maar een beetje aangetoond dat de problematiek door dit verdrag zou verergeren.
pi_161001498
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:59 schreef Vermon het volgende:
Overwegen ja. Als je dat al als een 'ja' wilt gaan verkopen bevestig je alleen maar de triestheid van je eigen opstelling in deze discussie.
quote:
Je weet al zeker dat er een probleem gaat komen, ja?

Het was in het verleden ook al mogelijk voor ze om een toeristenvisum aan te vragen en vervolgens zwart te komen werken. Doe nou niet alsof dat iets nieuws is.
pi_161001501
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:02 schreef smeerpijp. het volgende:
zeer terechte klacht
Waarom? Heb je er ook even echt naar gekeken? Of ben je gewoon tegen om het tegen zijn?
pi_161001520
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom? Heb je er ook even echt naar gekeken? Of ben je gewoon tegen om het tegen zijn?
Ik heb me er lichtelijk in verdiept, echter vind ik het raar dat vanuit de overheid(sgeld) gesubsidieerde campagnes dusdanig gekleurd zijn.

Beetje maatschappelijk geld investeren voor reclame in je eigen straatje
pi_161001536
Wat zijn redenen om voor te stemmen?
pi_161001596
Trouwens, zoals eerder reeds gezegd: die visumregeling is een apart verdrag waarvan het ondertekenen in dit verdrag slechts wordt aangemoedigd.

Oftewel: wijs je dit verdrag af, dan wordt die visumregeling waarschijnlijk alsnog gewoon aangenomen. Dit verdrag gaat dus helemaal niet over die visa.
pi_161001616
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef smeerpijp. het volgende:
*zucht*

Nogmaals: zowel voorstanders als tegenstanders als neutrale campagnevoerders hadden recht op subsidie. Er is dus niet alleen subsidie gegeven aan voor-campagnes.
pi_161001683
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:52 schreef CyberCow het volgende:

[..]

nee dat maak ik uit.
pi_161001706
quote:

[..]

Ik heb me er lichtelijk in verdiept, echter vind ik het raar dat vanuit de overheid(sgeld) gesubsidieerde campagnes dusdanig gekleurd zijn.

Dat was het idee. De overheid heeft geld voor zowel neutrale als voor en tegen campagnes. Organisaties konden daar aanvragen voor indienen. Bijvoorbeeld om reclamespotjes uit te zenden, die dan natuurlijk gekleurd zijn, postbus 51 zal zich dan weer beperken tot een oproep om te gaan stemmen.
Maar zo is er ook subsidiegeld gegaan naar het bedrukken van wc papier tegen het verdrag of naar geenpeilfoldertjes tegen het referendum.
pi_161001781
quote:
Wat zijn redenen om voor te stemmen?
Ik ben tegen dit soort referenda en zal dus niet gaan stemmen maar dan kan je denken aan het steunen van de Oekraïnse keuze voor Europa, het stimuleren van de handel met dat land en het helpen van dat land om de corruptie en hun achterstanden te bestrijden.
En natuurlijk het feit dat PVV en SP met veel misbaar tegen zijn, dan kan je er over het algemeen op gokken dat het rationeel verstandiger is om voor te zijn.
  maandag 28 maart 2016 @ 17:20:57 #84
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_161001813
haha 5 april word ik 18 en precies een dag later is de eerste keer dat ik niet ga stemmen
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  maandag 28 maart 2016 @ 17:21:56 #85
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_161001840
Een heel leuk trucje van de regering om het referendum ongeldig te maken vanwege de opkomst (onder de 30%) is het aantal stembureau's te verminderen. :')
pi_161001857
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef 99.999 het volgende:

[..] dat PVV en SP met veel misbaar tegen zijn, dan kan je er over het algemeen op gokken dat het rationeel verstandiger is om voor te zijn.
Meer hoef je eigenlijk niet te weten.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161001861
Omfg, tegen stemmen op basis van zulke infantiele argumenten. :'(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_161001872
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben tegen dit soort referenda en zal dus niet gaan stemmen maar dan kan je denken aan het steunen van de Oekraïnse keuze voor Europa, het stimuleren van de handel met dat land en het helpen van dat land om de corruptie en hun achterstanden te bestrijden.
En natuurlijk het feit dat PVV en SP met veel misbaar tegen zijn, dan kan je er over het algemeen op gokken dat het rationeel verstandiger is om voor te zijn.
Monsanto is een goede tegen reden lijkt me zo...

Daarnaast heb ik een idee waarom zouden we ons met dat soort landen moeten bemoeien, er zit politiek ook een grote reden achter. Namelijk Rusland tegenwerken.

Monsanto is de grootste reden dat ik tegen stem, dit soort constructies dienen over het algemeen maar 1 doel. Geld verdienen voor grote bedrijven...en niet wat het beste is voor het volk of de massa. (zowel hier als in oekraine)
pi_161001874
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Een heel leuk trucje van de regering om het referendum ongeldig te maken vanwege de opkomst (onder de 30%) is het aantal stembureau's te verminderen. :')
Dat is een besluit van de desbetreffende gemeenten, niet van de regering zelf.

En uit de peilingen blijkt al dat de opkomst laag zal zijn, dan lijkt het mij alleen maar een verstandig besluit minder uit te geven aan stembureaus, gezien het feit overcapaciteit alleen maar geld kost.
pi_161001905
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Wederom onzin natuurlijk. Het aantal stembureaus is de keuze en verantwoordelijkheid van de gemeenten. Daar gaat de regering niet over.
pi_161001926
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat is een besluit van de desbetreffende gemeenten, niet van de regering zelf.

En uit de peilingen blijkt al dat de opkomst laag zal zijn, dan lijkt het mij alleen maar een verstandig besluit minder uit te geven aan stembureaus, gezien het feit overcapaciteit alleen maar geld kost.
Daarnaast zal het proces van stemmen veel sneller gaan vergeleken bij andere verkiezingen. Je hoeft nu alleen maar eens of oneens aan te strepen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_161001933
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef smeerpijp. het volgende:
Daarnaast heb ik een idee waarom zouden we ons met dat soort landen moeten bemoeien
Misschien dat je vanuit een Nederlands beeld refereert en het daarom vergeet, maar Oekraïne grenst aan de EU. Het lijkt me vrij logisch dat je zaken doet met je buurland en probeert een zo goed mogelijke verstandhouding te creëren.
pi_161001946
Ik ga tegen stemmen. Ik kan simpelweg niet voor een verdrag zijn dat bepaald dat we militair gaan samenwerken met een niet-NAVO-land, welke ook nog eens grenst aan Rusland.
pi_161001969
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Monsanto is een goede tegen reden lijkt me zo...
Als het ok TTIP ging kon ik deze opmerking begrijpen maar nu heb ik wat meer toelichting nodig.

quote:
Daarnaast heb ik een idee waarom zouden we ons met dat soort landen moeten bemoeien, er zit politiek ook een grote reden achter. Namelijk Rusland tegenwerken.
Nee, het grotere doel is meer samenwerking op het Europese continent. Ook de Russen aangeboden over een dergelijk verdrag te onderhandelen. Daar hadden ze zelf geen zin in. En wat later annexeerden ze De Krim en steunden en stuurden ze de rebellen in het oosten van Oekraine. Dus dit is ook weer een wat malle stelling.

quote:
Monsanto is de grootste reden dat ik tegen stem, dit soort constructies dienen over het algemeen maar 1 doel. Geld verdienen voor grote bedrijven...en niet wat het beste is voor het volk of de massa. (zowel hier als in oekraine)
Maar hoe zit het dan specifiek met dit verdrag en monsanto?
pi_161001994
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:26 schreef JochemSjakie het volgende:
Ik ga tegen stemmen. Ik kan simpelweg niet voor een verdrag zijn dat bepaald dat we militair gaan samenwerken met een niet-NAVO-land, welke ook nog eens grenst aan Rusland.
Hoe zie je die militaire samenwerking voor je? Welk EU-leger gaat samenwerken met Oekraine?
pi_161001995
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Misschien dat je vanuit een Nederlands beeld refereert en het daarom vergeet, maar Oekraïne grenst aan de EU. Het lijkt me vrij logisch dat je zaken doet met je buurland en probeert een zo goed mogelijke verstandhouding te creëren.
Algeriije grenst ook aan de EU.... en is een zo goed mogelijke verstandhouding een heel handelsverdrag dan? Economisch zo goed mogelijk misschien, maar hier zitten stiekem nog een heel aantal anders zaken in verstopt.

Waarom denk je dat er zoveel weerstand op is?
pi_161002027
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je die militaire samenwerking voor je? Welk EU-leger gaat samenwerken met Oekraine?
Anders lees je het verdrag even.
pi_161002033
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:29 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Algeriije grenst ook aan de EU.... en is een zo goed mogelijke verstandhouding een heel handelsverdrag dan? Economisch zo goed mogelijk misschien, maar hier zitten stiekem nog een heel aantal anders zaken in verstopt.
Marokko heeft ook een dergelijk verdrag, dus wellicht komt Algarije ook in aanmerking.

quote:
Waarom denk je dat er zoveel weerstand op is?
Ophisterij van GeenStijl, PVV en SP?
Waarom maken jullie je niet druk over exact dezelfde verdragen die we met Moldavië en Georgië afsluiten?
pi_161002045
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:30 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Anders lees je het verdrag even.
De betreffende passage heb ik volgens mij meerdere malen gelezen. Maar leg eens uit wat je bedoelt?
pi_161002055
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het ok TTIP ging kon ik deze opmerking begrijpen maar nu heb ik wat meer toelichting nodig.

[..]

Nee, het grotere doel is meer samenwerking op het Europese continent. Ook de Russen aangeboden over een dergelijk verdrag te onderhandelen. Daar hadden ze zelf geen zin in. En wat later annexeerden ze De Krim en steunden en stuurden ze de rebellen in het oosten van Oekraine. Dus dit is ook weer een wat malle stelling.

[..]

Maar hoe zit het dan specifiek met dit verdrag en monsanto?
Oekraïne heeft al getekend voor dit verdrag en via dit verdrag wordt stracks Oekraine de achterdeur om alles europa in te sluizen. Niet dusdanig dreigend als TTIP maar wel weer een grote winst voor de TTIP lobby.

Correct me if i'm wrong, heb me er wat vluchtig in verdiept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')