Ik weet dat het niet gaat om lidmaatschap van de EU maar wel om meer samenwerking. Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat. Dat staat ook te lezen bij de overheid. Ik vind een land in oorlog moet je niet mee samen willen werken en zeker niet die mensen hierheen gaan halen voor banen. We hebben in Nederland een enorme werkeloosheid tov 10 jaar geleden.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:32 schreef Reversum het volgende:
TS heeft de feiten niet op een rijtje
Oekraïne wordt geen lid van de EU he
Ik denk dat jij je daar aardig in gaat vergissen. Ik hoef niet te vrezen voor mijn baanquote:Op maandag 28 maart 2016 13:56 schreef TUFKAL het volgende:
TS doet lopende band werk in een plastic zakjes fabriek en is nu bang voor zijn baan
de "onze banen" retoriek post je dan maar op GeenStijl.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:40 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je daar aardig in gaat vergissen. Ik hoef niet te vrezen voor mijn baan.
Hoe definieer je enorm? En heb je cijfers hoe het huidige werkloosheidspercentage zich verhoudt t.o.v. 2006?quote:Op maandag 28 maart 2016 14:40 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet gaat om lidmaatschap van de EU maar wel om meer samenwerking. Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat. Dat staat ook te lezen bij de overheid. Ik vind een land in oorlog moet je niet mee samen willen werken en zeker niet die mensen hierheen gaan halen voor banen. We hebben in Nederland een enorme werkeloosheid tov 10 jaar geleden.
De overheid zelf voert geen campagne en dringt dus ook niets op. Wel heeft de overheid geld gegeven aan partijen die campagne willen voeren mbt dit referendum. Die campagnes mochten zowel voor, tegen als neutraal zijn. Het nut daarvan is dat de bevolking door die campagnes over het referendum wordt geïnformeerd, iets wat mij alleen maar positief lijkt.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:46 schreef CyberCow het volgende:
Het gaat over een reclamecampagne om op 6 april VOOR te gaan stemmen. Overheidsgeld wat word gebruikt om hun eigen zin aan de bevolking te willen opdringen. Als het nou geld was geweest wat gedoneerd aan een bepaalde partij was kon ik er nog mee leven. Maar mijn geld wat ik aan de belastingdienst heb af moeten dragen te gaan gebruiken om dingen op te dringen gaat mij echt te ver.
Dit is een uiterst domme uitspraak. Met of zonder verdrag, het is en blijft een feit dat de EU aan Oekraïne grenst. Daar heeft dit verdrag echt geen kut mee te makenquote:Europa word niet stabieler aan de buitengrens met een land wat in oorlog is.
Nee, dat is onwaar. Oekraïners kunnen 3 maanden visumvrij in de EU reizen, maar hebben als ze in de EU willen komen werken nog altijd een werkvisum nodig.quote:Bedrijven kunnen makkelijker handel met elkaar drijven. Dat kan best wel zijn maar het kost ons ook banen. Nu hebben we Bulgaren en Roemenen voor de goedkope baantjes maar komen straks Oekraïners nog bij.
Wat de fuck staat hier?quote:Mensenrechten daar hebben we een pot voor ontwikkelingslanden. Die landen kunnen toch nooit bijdragen aan een Europa.
Ik maak zelf wel uit waar ik post!quote:Op maandag 28 maart 2016 14:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
de "onze banen" retoriek post je dan maar op GeenStijl.
Via het Internationaal Monetair Fonds gaat er al bijna 16 miljard euro aan leningen naar Oekraïne en ook de EU steunde Oekraïne vóór het associatieverdrag al financieel. De Europese Commissie heeft berekend dat de steun aan het in economische problemen verkerende land op de korte en middellange termijn minimaal elf miljard euro kan bedragen. Dit geld komt voor een klein deel uit de lopende EU-begroting en vooral van leningen door Europese financiële instellingen als de Europese Investeringsbank (EIB) en de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD). Nederland betaalt een vaste bijdrage aan de EU, de EIB en de EBRD en hoeft voor financiële steun aan Oekraïne dus niet apart geld vrij te maken.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:40 schreef CyberCow het volgende:
Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat.
Ga de punten van het verdrag eens lezen. Officieel gezien worden ze geen lid maar informeel en onofficieel wel. Kijk maar eens in het verdrag, Oekraïne wordt een volwaardig EU-lid.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:32 schreef Reversum het volgende:
TS heeft de feiten niet op een rijtje
Oekraïne wordt geen lid van de EU he
Wil je wel op mijn post reageren? Anders verloopt de discussie weer zo suf.quote:
Ga het verdrag eens lezen Guus, je zit nu onwaarheden uit te kramen.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Bij deze een uitgebreidere reactie.
[..]
De overheid zelf voert geen campagne en dringt dus ook niets op. Wel heeft de overheid geld gegeven aan partijen die campagne willen voeren mbt dit referendum. Die campagnes mochten zowel voor, tegen als neutraal zijn. Het nut daarvan is dat de bevolking door die campagnes over het referendum wordt geïnformeerd, iets wat mij alleen maar positief lijkt.
[..]
Dit is een uiterst domme uitspraak. Met of zonder verdrag, het is en blijft een feit dat de EU aan Oekraïne grenst. Daar heeft dit verdrag echt geen kut mee te maken
Sterker nog, dit verdrag zal er eerder toe leiden dat Oekraïne juist stabieler wordt. Alleen maar een reden om voor te stemmen dus.
[..]
Nee, dat is onwaar. Oekraïners kunnen 3 maanden visumvrij in de EU reizen, maar hebben als ze in de EU willen komen werken nog altijd een werkvisum nodig.
[..]
Wat de fuck staat hier?
Wat is er precies onwaar?quote:Op maandag 28 maart 2016 15:00 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ga het verdrag eens lezen Guus, je zit nu onwaarheden uit te kramen.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
Ik heb nergens kunnen vinden wie dat er aanspraak heeft kunnen maken op subsidiegeld voor de voor of tegenstemmers. Maar als jij dat zegt dan neem ik dat wel terug. Ik dacht het om een overheidscampagne ging omdat er ook politicus bij aangemeld staan.quote:Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Bij deze een uitgebreidere reactie.
[..]
De overheid zelf voert geen campagne en dringt dus ook niets op. Wel heeft de overheid geld gegeven aan partijen die campagne willen voeren mbt dit referendum. Die campagnes mochten zowel voor, tegen als neutraal zijn. Het nut daarvan is dat de bevolking door die campagnes over het referendum wordt geïnformeerd, iets wat mij alleen maar positief lijkt.
[..]
Dit is een uiterst domme uitspraak. Met of zonder verdrag, het is en blijft een feit dat de EU aan Oekraïne grenst. Daar heeft dit verdrag echt geen kut mee te maken
Sterker nog, dit verdrag zal er eerder toe leiden dat Oekraïne juist stabieler wordt. Alleen maar een reden om voor te stemmen dus.
[..]
Nee, dat is onwaar. Oekraïners kunnen 3 maanden visumvrij in de EU reizen, maar hebben als ze in de EU willen komen werken nog altijd een werkvisum nodig.
[..]
Wat de fuck staat hier?
Sowieso het stuk waarin je het inpikken van baantjes probeert te verdedigen.quote:
Ga gewoon het verdrag eens lezen man, en dan niet alleen de eerste 3 pagina's.quote:
Natuurlijk reageer ik ook op jou post. Moet er alleen niet overheen gelezen hebben. Een bron is het CBS natuurlijk. http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)d-verder-gedaald.htmquote:Op maandag 28 maart 2016 14:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Wil je wel op mijn post reageren? Anders verloopt de discussie weer zo suf.
Zie o.a. dit artikel: http://nos.nl/artikel/209(...)ot-stroopwafels.htmlquote:Op maandag 28 maart 2016 15:05 schreef CyberCow het volgende:
Ik heb nergens kunnen vinden wie dat er aanspraak heeft kunnen maken op subsidiegeld voor de voor of tegenstemmers. Maar als jij dat zegt dan neem ik dat wel terug. Ik dacht het om een overheidscampagne ging omdat er ook politicus bij aangemeld staan.
quote:110 verschillende mensen en organisaties hebben geld gekregen om campagne te voeren in aanloop naar het referendum op 6 april. (...)
Tot 2 maart konden particulieren en organisaties geld aanvragen om campagne te voeren voor of tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Ook was er geld beschikbaar voor mensen die een neutrale campagne willen voeren, met bijvoorbeeld als doel de opkomst bij het referendum te stimuleren.
Er gebeurt dan ook wel meer dan het 'openen' van een grens. Dat 'openen' is ook vrij beperkt: dat geldt alleen voor goederen en tijdelijke visa die geen recht geven op werk e.d.quote:Het klopt dat Oekraine aan de EU grenst maar het zal Europa niet stabieler maken door de grens uiteindelijk los te gaan gooien naar Oekraine.
Bron?quote:Uiteindelijk is de bedoeling dat mensen uit Oekraine hier kunnen gaan werken zoals half oost Europa dat al kan.
Hoe hebben de meeste bedrijven baat bij een productieverplaatsing naar Oekraïne?quote:Een Nederlands bedrijf kan daar een vestiging openen en haal de werknemers maar op. Ik vind dat een slechte zaak.
Waarom niet?quote:Er word ook gesproken over dit verdrag de mensenrechten gaat bevorderen voor Oekraine. Er kan dan geld heengaan om de corruptie aan te pakken. Daar hoeft toch geen extra geld voor vrijgemaakt te worden.
Mss moet je dat verdrag zelf eens lezen, want nogmaals: er komt geen vrij verkeer van werknemers.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:15 schreef Vermon het volgende:
[..]
Lees mijn voorgaande reactie eens, hoe kan je voor dit verdrag pleiten? Serieus?
Opkankeren? Doe die oogkleppen eens af en kijk met een neutrale blik naar dit verdrag.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, ga de discussie aan op een specifiek punt of kanker gewoon een eind op.
[..]
Een campagne die zich beperkt tot optredens in debatten en talkshows zonder dat daar ook maar een cent aan uit wordt gegeven ja.
Huilen.
Zoals hierboven uitgelegd komt door dit verdrag geen lading Oekraïners deze kant op om 'banen in te pikken'. Een associatieverdrag is iets anders dan lidmaatschap.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:12 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Natuurlijk reageer ik ook op jou post. Moet er alleen niet overheen gelezen hebben. Een bron is het CBS natuurlijk. http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)d-verder-gedaald.htm
De werkloosheid was in 2006 ongeveer 100.000 lager dan nu. In 2008 net voor de crisis was deze het laagst. De laatste tijd gaat het wel beter maar weer terug komen op het oude niveau dat is nog niet gelukt. Als we dan meer arbeidsmigranten hebben dan zal deze werkloosheid ook niet zakken. Er zal eigenlijk eerst een Nederlander geplaatst moeten worden in een bedrijf voordat een buitenlander er aan de slag kan gaan. Helaas door wetgeving is dat niet mogelijk maar als je nog meer mensen beschikbaar kan stellen uit Europa word de kans voor Nederlanders nog kleiner.
Ja, weer geen specifiek punt dus.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Vermon het volgende:
[..]
Opkankeren? Doe die oogkleppen eens af en kijk met een neutrale blik naar dit verdrag.
Het enige wat jij hier doet is de zogenaamd intellectuele FOK!ker uithangen en allerlei halve waarheden en leugens verspreiden.
Je bent een leugenaar en je weet het zelf ook.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, weer geen specifiek punt dus.
Doei.
Benoem die 'leugens' of blijf weg.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:20 schreef Vermon het volgende:
[..]
Je bent een leugenaar en je weet het zelf ook.
quote:Op maandag 28 maart 2016 15:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Benoem die 'leugens' of blijf weg.
Leugen één, het hele verdrag streeft naar vrij verkeer van werknemers.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mss moet je dat verdrag zelf eens lezen, want nogmaals: er komt geen vrij verkeer van werknemers.
De rest niet eens meer gelezen
Leugen twee.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Er gebeurt dan ook wel meer dan het 'openen' van een grens. Dat 'openen' is ook vrij beperkt: dat geldt alleen voor goederen en tijdelijke visa die geen recht geven op werk e.d.
Nee, dat doet het niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:21 schreef Vermon het volgende:
[..]
[..]
Leugen één, het hele verdrag streeft naar vrij verkeer van werknemers.
Ik geef zelf al aan dat er wel vrij verkeer van goederen komt en nogmaals: er komt geen vrij verkeer van werknemers.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:23 schreef Vermon het volgende:
[..]
Leugen twee.
Waar haal je die info vandaan? Het hele verdrag is erop gericht om vrij verkeer van mensen en goederen mogelijk te maken.
"de voorwaarden te scheppen voor versterkte economische en handelsrelaties in het licht van de geleidelijke integratie van Oekraïne in de interne markt van de EU, onder meer door het opzetten van een diepe en brede vrijhandelsruimte als bepaald in titel IV (Handel en daarmee verband houdende aangelegenheden) van deze Overeenkomst, en de inspanningen van Oekraïne te ondersteunen om de overgang naar een goed functionerende markteconomie te voltooien, onder meer door de wetgeving geleidelijk af te stemmen op de EU-wetgeving;"
Anders post jij eens waar het zou moeten staanquote:Op maandag 28 maart 2016 15:25 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ga die punten eens lezen. Probeer het eens, ook al is het globaal.
Artikel 17, 18 en 19.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Anders post jij eens waar het zou moeten staan
Ja, die heb ik gelezen en daar staat het dus niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:29 schreef Vermon het volgende:
[..]
Artikel 17, 18 en 19.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
En ook de NOS komt tot de conclusie dat dat niet gebeurt. Sterker nog: die wijzen er nog even op dat die hele visumplicht niet eens via dit verdrag wordt geregeld.quote:De EU heeft al eerder met Oekraïne afgesproken dat Oekraïners op den duur, als het land aan de eisen voldoet, visumvrij naar Europa mogen reizen voor kort verblijf. Een van die eisen is dat Oekraïne actie onderneemt om illegale emigratie naar Europe tegen te gaan. Ook zonder visumplicht mogen Oekraïners namelijk niet langer dan negentig dagen in de EU verblijven en hier ook niet werken.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)referendum#bewering6
Maar blijf vooral roepen dat het anderen zijn die leugens verspreiden, simpelweg omdat jijzelf te incapabel bent om een tekst te kunnen begrijpen.quote:Trekken er straks Oekraïners naar Nederland?
Op dit moment hebben Oekraïners een visum nodig om naar EU-landen te reizen. De Europese Unie onderhandelt momenteel met Oekraïne over het afschaffen van de visumplicht. Dat gebeurt los van het handelsverdrag, al worden de onderhandelingen in het verdrag wel aangestipt en aangemoedigd.
Overigens betekent dat niet dat, als de visumplicht wordt afgeschaft, Oekraïners kunnen werken in EU-landen: daarvoor hebben ze nog een apart werkvisum nodig. Maar ze kunnen dan bijvoorbeeld wel zonder visum op vakantie of zakenreis in EU-landen.
http://nos.nl/artikel/208(...)grijkste-vragen.html
De NOS als bron gebruikenquote:Op maandag 28 maart 2016 15:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gelezen en daar staat het dus niet.
Artikel 19 heeft sowieso geen kut met werknemers te maken.
En ook de NRC-journalist die het verdrag heeft doorgenomen komt tot de conclusie dat er geen vrij verkeer van werknemers zal komen:
[..]
En ook de NOS komt tot de conclusie dat dat niet gebeurt. Sterker nog: die wijzen er nog even op dat die hele visumplicht niet eens via dit verdrag wordt geregeld.
[..]
Maar blijf vooral roepen dat het anderen zijn die leugens verspreiden, simpelweg omdat jijzelf te incapabel bent om een tekst te kunnen begrijpen.
Haha, jaquote:Op maandag 28 maart 2016 15:42 schreef Vermon het volgende:
De NOS als bron gebruiken, die framen de boel wel bij elkaar zodat dingen alsnog in hun straatje passen.
Jawel. En ben jij daadwerkelijk achterlijk genoeg om in te zien dat vrij verkeer van personen niet direct vrij verkeer van werknemers inhoudt?quote:Zie je niet dat die artikelen streven naar vrij verkeer van mensen en het afschaffen van de visumplicht?
Waar haal jij in godsnaam vandaan dat er vrij verkeer van werknemers komt?quote:Artikel 18 Mobiliteit van werknemers
1. Rekening houdend met de arbeidsmarktsituatie in de lidstaten, hun wetgeving en de voorschriften die in de lidstaten en in de EU gelden op het gebied van de mobiliteit van werknemers:
a. dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkomsten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werknemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd;
b. dienen de overige lidstaten de mogelijkheid van het sluiten van soortgelijke overeenkomsten te overwegen.
2. De Associatieraad onderzoekt of op andere gebieden gunstiger regelingen tot stand kunnen worden gebracht, zoals bijvoorbeeld toegang tot beroepsopleiding, overeenkomstig de in de lidstaten en in de EU geldende wettelijke regelingen, voorwaarden en procedures en met inachtneming van de arbeidsmarktsituatie in de lidstaten en de EU.
Geheel uit de context gehaald. Dit komt uit artikel 19, dat betrekking heeft op het vrij verkeer van personen en niet op het vrij verkeer van werknemers.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:42 schreef Vermon het volgende:
"2. De partijen streven naar meer mobiliteit van burgers en vooruitgang met de visumdialoog.
3. De partijen blijven geleidelijk evolueren in de richting van een op termijn visumvrije regeling, mits aan alle voorwaarden voor een goed beheerde en veilige mobiliteit wordt voldaan, als bepaald in het uit twee fasen bestaande actieplan voor visumliberalisering dat tijdens de top tussen de EU en Oekraïne van 22 november 2010 werd gepresenteerd."
Het staat in a en b van artikel 18, je hebt het zelf gequote. Overeenkomsten sluiten om werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïnse werknemers te bewerkstelligen.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Haha, ja
Daarnaast heb ik ook het NRC als bron gegeven en zelfs aangegeven dat je eigen bron geen melding maakt van hetgeen jij beweert.
Erg zwak van je dit.
[..]
Jawel. En ben jij daadwerkelijk achterlijk genoeg om in te zien dat vrij verkeer van personen niet direct vrij verkeer van werknemers inhoudt?
Uit het verdrag zelf:
[..]
Waar haal jij in godsnaam vandaan dat er vrij verkeer van werknemers komt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |