abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160996979
Ik klaag niet heel vaak maar wat ik nou hoorde op de radio vind ik toch echt te ver gaan.

Het gaat over een reclamecampagne om op 6 april VOOR te gaan stemmen. Overheidsgeld wat word gebruikt om hun eigen zin aan de bevolking te willen opdringen. Als het nou geld was geweest wat gedoneerd aan een bepaalde partij was kon ik er nog mee leven. Maar mijn geld wat ik aan de belastingdienst heb af moeten dragen te gaan gebruiken om dingen op te dringen gaat mij echt te ver.

Ik stem TEGEN omdat ik juist de argumenten die er worden gegeven om voor te stemmen in twijfel trek. Europa word niet stabieler aan de buitengrens met een land wat in oorlog is. Bedrijven kunnen makkelijker handel met elkaar drijven. Dat kan best wel zijn maar het kost ons ook banen. Nu hebben we Bulgaren en Roemenen voor de goedkope baantjes maar komen straks Oekraïners nog bij. Mensenrechten daar hebben we een pot voor ontwikkelingslanden. Die landen kunnen toch nooit bijdragen aan een Europa. Bij een referendum moet de overheid zich neutraal opstellen en dat gebeurd verre van.

Begrijp mij niet verkeerd iedereen mag stemmen wat hij/zij wil en zal die persoon daar ook nooit op veroordelen :).

Klacht: VOOR stemmen word geprobeerd je op te dringen met onzinargumenten en gesubsidieerd met belastinggeld.
pi_160997039
Okee
Moeten zij weten
pi_160997043
Al wetende dat het slechts een formaliteit is, er toch nog belastinggeld tegenaan smijten :') om het allemaal nog enigszins geloofwaardig te doen laten lijken.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:52:52 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160997098
De overheid heeft al voor gestemd. Onterechte klacht derhalve.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 28 maart 2016 @ 13:53:33 #5
451028 Magemelvin
Life is short
pi_160997119
Ik stem VÓÓR. Onterechte klacht
Winnaar beste KLB user 2017
Winnaar grappigste topic KLB 2018
pi_160997131
Alleen daarom zou ik al tegen stemmen.
pi_160997178
TS doet lopende band werk in een plastic zakjes fabriek en is nu bang voor zijn baan :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 13:56:40 ]
pi_160997207
Wie zegt dat dit door de overheid betaald is? Er was subsidie aan te vragen door iedereen (voor en tegen) in totaal 3 ton. Verder doet de overheid alleen aan opkomstbevordering. Ja, het kabinet doet aan een voor-campagne, maar niet met reclame.
pi_160997532
Rot lekker op naar Geenstijl dan kan je daar lekker verontwaardigd gaan doen over alles wat tegen jouw ideeën in gaat.
pi_160997603
Spotje van de overheid, ja?
  maandag 28 maart 2016 @ 14:24:18 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160997919
Ik stem voor, duh.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 28 maart 2016 @ 14:26:58 #12
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160997989
Ik stem ook voor, prima campgane, onterechte klacht.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160998122
TS heeft de feiten niet op een rijtje :')

Oekraïne wordt geen lid van de EU he
pi_160998276
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:32 schreef Reversum het volgende:

Ik weet dat het niet gaat om lidmaatschap van de EU maar wel om meer samenwerking. Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat. Dat staat ook te lezen bij de overheid. Ik vind een land in oorlog moet je niet mee samen willen werken en zeker niet die mensen hierheen gaan halen voor banen. We hebben in Nederland een enorme werkeloosheid tov 10 jaar geleden.
pi_160998293
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:56 schreef TUFKAL het volgende:
TS doet lopende band werk in een plastic zakjes fabriek en is nu bang voor zijn baan :')
Ik denk dat jij je daar aardig in gaat vergissen. Ik hoef niet te vrezen voor mijn baan :).
pi_160998394
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:40 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je daar aardig in gaat vergissen. Ik hoef niet te vrezen voor mijn baan :).
de "onze banen" retoriek post je dan maar op GeenStijl.
  maandag 28 maart 2016 @ 14:44:28 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160998415
quote:

[..]

Ik weet dat het niet gaat om lidmaatschap van de EU maar wel om meer samenwerking. Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat. Dat staat ook te lezen bij de overheid. Ik vind een land in oorlog moet je niet mee samen willen werken en zeker niet die mensen hierheen gaan halen voor banen. We hebben in Nederland een enorme werkeloosheid tov 10 jaar geleden.
Hoe definieer je enorm? En heb je cijfers hoe het huidige werkloosheidspercentage zich verhoudt t.o.v. 2006?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_160998590
Bij deze een uitgebreidere reactie.
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:46 schreef CyberCow het volgende:
Het gaat over een reclamecampagne om op 6 april VOOR te gaan stemmen. Overheidsgeld wat word gebruikt om hun eigen zin aan de bevolking te willen opdringen. Als het nou geld was geweest wat gedoneerd aan een bepaalde partij was kon ik er nog mee leven. Maar mijn geld wat ik aan de belastingdienst heb af moeten dragen te gaan gebruiken om dingen op te dringen gaat mij echt te ver.
De overheid zelf voert geen campagne en dringt dus ook niets op. Wel heeft de overheid geld gegeven aan partijen die campagne willen voeren mbt dit referendum. Die campagnes mochten zowel voor, tegen als neutraal zijn. Het nut daarvan is dat de bevolking door die campagnes over het referendum wordt geïnformeerd, iets wat mij alleen maar positief lijkt.
quote:
Europa word niet stabieler aan de buitengrens met een land wat in oorlog is.
Dit is een uiterst domme uitspraak. Met of zonder verdrag, het is en blijft een feit dat de EU aan Oekraïne grenst. Daar heeft dit verdrag echt geen kut mee te maken :')
Sterker nog, dit verdrag zal er eerder toe leiden dat Oekraïne juist stabieler wordt. Alleen maar een reden om voor te stemmen dus.
quote:
Bedrijven kunnen makkelijker handel met elkaar drijven. Dat kan best wel zijn maar het kost ons ook banen. Nu hebben we Bulgaren en Roemenen voor de goedkope baantjes maar komen straks Oekraïners nog bij.
Nee, dat is onwaar. Oekraïners kunnen 3 maanden visumvrij in de EU reizen, maar hebben als ze in de EU willen komen werken nog altijd een werkvisum nodig.
quote:
Mensenrechten daar hebben we een pot voor ontwikkelingslanden. Die landen kunnen toch nooit bijdragen aan een Europa.
Wat de fuck staat hier?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 14:52:04 ]
pi_160998608
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:43 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

de "onze banen" retoriek post je dan maar op GeenStijl.
Ik maak zelf wel uit waar ik post!
pi_160998669
quote:
Die samenwerking houd ook in dat er financiele steun die kant op gaat.
Via het Internationaal Monetair Fonds gaat er al bijna 16 miljard euro aan leningen naar Oekraïne en ook de EU steunde Oekraïne vóór het associatieverdrag al financieel. De Europese Commissie heeft berekend dat de steun aan het in economische problemen verkerende land op de korte en middellange termijn minimaal elf miljard euro kan bedragen. Dit geld komt voor een klein deel uit de lopende EU-begroting en vooral van leningen door Europese financiële instellingen als de Europese Investeringsbank (EIB) en de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD). Nederland betaalt een vaste bijdrage aan de EU, de EIB en de EBRD en hoeft voor financiële steun aan Oekraïne dus niet apart geld vrij te maken.
pi_160998763
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:32 schreef Reversum het volgende:

Ga de punten van het verdrag eens lezen. Officieel gezien worden ze geen lid maar informeel en onofficieel wel. Kijk maar eens in het verdrag, Oekraïne wordt een volwaardig EU-lid.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
  maandag 28 maart 2016 @ 14:59:53 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_160998786
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:52 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Ik maak zelf wel uit waar ik post!
Wil je wel op mijn post reageren? Anders verloopt de discussie weer zo suf.
pi_160998790
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De overheid zelf voert geen campagne en dringt dus ook niets op. Wel heeft de overheid geld gegeven aan partijen die campagne willen voeren mbt dit referendum. Die campagnes mochten zowel voor, tegen als neutraal zijn. Het nut daarvan is dat de bevolking door die campagnes over het referendum wordt geïnformeerd, iets wat mij alleen maar positief lijkt.

[..]

Dit is een uiterst domme uitspraak. Met of zonder verdrag, het is en blijft een feit dat de EU aan Oekraïne grenst. Daar heeft dit verdrag echt geen kut mee te maken :')
Sterker nog, dit verdrag zal er eerder toe leiden dat Oekraïne juist stabieler wordt. Alleen maar een reden om voor te stemmen dus.

[..]

Nee, dat is onwaar. Oekraïners kunnen 3 maanden visumvrij in de EU reizen, maar hebben als ze in de EU willen komen werken nog altijd een werkvisum nodig.

[..]

Wat de fuck staat hier?
Ga het verdrag eens lezen Guus, je zit nu onwaarheden uit te kramen.

pi_160998935
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:00 schreef Vermon het volgende:

[..]

Ga het verdrag eens lezen Guus, je zit nu onwaarheden uit te kramen.

Wat is er precies onwaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 15:05:19 ]
pi_160998952
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat de fuck staat hier?
Ik heb nergens kunnen vinden wie dat er aanspraak heeft kunnen maken op subsidiegeld voor de voor of tegenstemmers. Maar als jij dat zegt dan neem ik dat wel terug. Ik dacht het om een overheidscampagne ging omdat er ook politicus bij aangemeld staan.

Het klopt dat Oekraine aan de EU grenst maar het zal Europa niet stabieler maken door de grens uiteindelijk los te gaan gooien naar Oekraine. Denk ook je daarmee de spanningen verhoogt met Rusland. Als je uit oogpunt van Oekraine kijkt dan is het natuurlijk voor stemmen.

Uiteindelijk is de bedoeling dat mensen uit Oekraine hier kunnen gaan werken zoals half oost Europa dat al kan. Een Nederlands bedrijf kan daar een vestiging openen en haal de werknemers maar op. Ik vind dat een slechte zaak.

Er word ook gesproken over dit verdrag de mensenrechten gaat bevorderen voor Oekraine. Er kan dan geld heengaan om de corruptie aan te pakken. Daar hoeft toch geen extra geld voor vrijgemaakt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')