Heeft inderdaad niks te maken met vrij verkeer van werknemers, je hebt gelijk Guus.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Geheel uit de context gehaald. Dit komt uit artikel 19, dat betrekking heeft op het vrij verkeer van personen en niet op het vrij verkeer van werknemers.
Jammer dat je het zo laag wilt spelen
EDIT: En dan beweer je dat de NOS dingen zo aanpast dat het in haar straatje past
Echt, jij behoort tot de meest kansloze figuren die ik ok FOK! ben tegengekomen en dat zegt toch wel wat.
Artikel 19 heeft inderdaad geenszins met vrij verkeer van werknemers te maken. Jammer dat jij te achterlijk bent dat in te zien.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:16 schreef Vermon het volgende:
[..]
Heeft inderdaad niks te maken met vrij verkeer van werknemers, je hebt gelijk Guus.![]()
*Sarcasme uit*
Nogmaals voor jou Guusquote:Op maandag 28 maart 2016 16:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Artikel 19 heeft inderdaad geenszins met vrij verkeer van werknemers te maken. Jammer dat jij te achterlijk bent dat in te zien.
Echt waar man, zelfs erkende kwaliteitskranten als het NRC spreken je zonder twijfel tegen en je blijft maar ontkennen
Dat je jezelf door je selectieve blindheid verkeerd wilt laten informeren is één ding, maar maak anderen dan alsjeblieft geen onwaarheden wijs zoals je dat nu doet.
Nee. Het dikgedrukte is niet eens uit het verdrag afkomstig.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:15 schreef Vermon het volgende:
[..]
Het staat in a en b van artikel 18, je hebt het zelf gequote. Overeenkomsten sluiten om werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïnse werknemers te bewerkstelligen.
Dat betekent dus: Nieuwe afspraken maken zodat vrij verkeer van werknemers mogelijk is!
Of ga je nu proberen dat nog anders te interpreteren.
Walgelijk dat je hier liegt en bedriegt om anderen zo in het voordeel van je eigen opinie te misinformeren betreffende dit verdrag.quote:Artikel 18 Mobiliteit van werknemers
1. Rekening houdend met de arbeidsmarktsituatie in de lidstaten, hun wetgeving en de voorschriften die in de lidstaten en in de EU gelden op het gebied van de mobiliteit van werknemers:
a. dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkomsten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werknemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd;
b. dienen de overige lidstaten de mogelijkheid van het sluiten van soortgelijke overeenkomsten te overwegen.
Tering, wat is dit kansloos zeg.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:29 schreef Vermon het volgende:
Ben nu wel klaar met deze discussie trouwens. Je WIL of KAN niet eens normaal nadenken over de mogelijke gevolgen van dat verdrag.
Tot later Guus
Jij kan echt niet in verbanden denken hè? Begrijp je überhaupt wel wat er staat?quote:Op maandag 28 maart 2016 16:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee. Het dikgedrukte is niet eens uit het verdrag afkomstig.
Ik ga er vanuit dat je met a en b op lid 1 a en b doelt, en daar staat het volgende:
[..]
Walgelijk dat je hier liegt en bedriegt om anderen zo in het voordeel van je eigen opinie te misinformeren betreffende dit verdrag.
Ja, maar jij kennelijk niet want je quote kwam geenszins overeen met de inhoud van het artikel.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:32 schreef Vermon het volgende:
[..]
Jij kan echt niet in verbanden denken hè? Begrijp je überhaupt wel wat er staat?
quote:Op maandag 28 maart 2016 16:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Tering, wat is dit kansloos zeg.
Je kunt niet anders dan hier staan liegen en bedriegen en vervolgens kruip je er met de staart tussen de benen maar ff tussenuit
a. dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkomsten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werknemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd;quote:Op maandag 28 maart 2016 16:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar jij kennelijk niet want je quote kwam geenszins overeen met de inhoud van het artikel.
Maar leg het eens uit, o alwetende
En jij bent duidelijk degene die zwaar gefrustreerd is.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar jij kennelijk niet want je quote kwam geenszins overeen met de inhoud van het artikel.
Maar leg het eens uit, o alwetende
Ja, help, bilaterale overeenkomsten moeten behouden blijven! Dit kan toch niet!quote:Op maandag 28 maart 2016 16:37 schreef Vermon het volgende:
[..]
[..]
a. dienen de door de lidstaten in het kader van bilaterale overeenkomsten verleende werkgelegenheidsmogelijkheden voor Oekraïense werknemers behouden te blijven en zo mogelijk te worden verbeterd;
b. dienen de overige lidstaten de mogelijkheid van het sluiten van soortgelijke overeenkomsten te overwegen.
Nieuwe overeenkomsten/afspraken? Zie je dat niet?
Dat kan van alles betekenen, en dat kan ook betekenen dat er vrij verkeer van werknemers komt.
quote:Op maandag 28 maart 2016 16:38 schreef Vermon het volgende:
En jij bent duidelijk degene die zwaar gefrustreerd is.
quote:
quote:Op maandag 28 maart 2016 16:29 schreef Vermon het volgende:
Ben nu wel klaar met deze discussie trouwens. Je WIL of KAN niet eens normaal nadenken over de mogelijke gevolgen van dat verdrag.
Tot later Guus
quote:Op maandag 28 maart 2016 16:22 schreef Vermon het volgende:
Kan er niks aan doen dat jij verstandelijk beperkt bent.
quote:Op maandag 28 maart 2016 16:16 schreef Vermon het volgende:
Waarschijnlijk begrijp je dit hierboven toch niet.
quote:
Oh dus je begrijpt nu wel dat eigenlijk alles mogelijk is met dit verdrag?quote:Op maandag 28 maart 2016 16:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, help, bilaterale overeenkomsten moeten behouden blijven! Dit kan toch niet!
Verder staat er niets concreets. 'Zo mogelijk worden verbeterd' is vrij abstract en naar mijn weten heeft Nederland geen bilaterale overeenkomst met Oekraïne betreffende werkgelegenheidsmogelijkheden, dus punt A gaat voor Nederland niet eens op.
En punt B betreft 'overwegen'. Daar hoeft Nederland dus helemaal niets mee te doen.
Man man man, wat jij wel niet allemaal aangrijpt om jezelf voor de gek te kunnen houden zeg
En natuurlijk staat dit er niet in.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:38 schreef Vermon het volgende:
Zie je trouwens ergens staan dat er GEEN vrij verkeer van werknemers komt?
Er staat dat het wel mag veranderen als ze dat willen.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
En natuurlijk staat dit er niet in.
Waarom zou je iets op gaan schrijven wat toch niet verandert?
Nonsens natuurlijk. Waar leren ze jullie dat soort achterlijkheid, is dat allemaal op GeenStijl?quote:Op maandag 28 maart 2016 14:58 schreef Vermon het volgende:
[..]
Ga de punten van het verdrag eens lezen. Officieel gezien worden ze geen lid maar informeel en onofficieel wel. Kijk maar eens in het verdrag, Oekraïne wordt een volwaardig EU-lid.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
Wat lul jij nu weer allemaal joh?quote:Op maandag 28 maart 2016 16:49 schreef Vermon het volgende:
[..]
Oh dus je begrijpt nu wel dat eigenlijk alles mogelijk is met dit verdrag?
In principe mogen ze als dat verdrag ingaat gelijk vrij verkeer van werknemers mogelijk maken. Maar nee het staat er inderdaad niet expliciet Guus, ik snap dat je geen verbanden kan leggen.
Ja, dus? Dat is dezelfde situatie als voor het verdrag.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:50 schreef Vermon het volgende:
[..]
Er staat dat het wel mag veranderen als ze dat willen.
Er staat dat overige landen dat ook moeten overwegen.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wat lul jij nu weer allemaal joh?
Heb je überhaupt wel enig idee wat een bilaterale overeenkomst is? Dat is een overeenkomst tussen twee landen/overheden specifiek. Vrij verkeer van werknemers zou dan dus apart moeten worden afgesproken en dan ook nog eens specifiek tussen Nederland en Oekraïne.
Met deze belachelijke redeneringen van je kun je eigenlijk wel tegen ieder verdrag pleiten, want als één verdrag wordt goedgekeurd kan men daarnaast altijd nog een tweede verdrag afsluiten waar hele slechte dingen in staan!!!!
Oh maar dat probleem is niet anders dan het altijd al was. Oekraïners konden heel eenvoudig een toeristenvisum krijgen voor Polen en dan als illegaal in de rest van Europa aan het werk gaan.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:59 schreef Vermon het volgende:
[..]
Er staat dat overige landen dat ook moeten overwegen.
Dat probleem wat er gaat komen met zwart werkende visumvrije Oekraïners negeer je dus maar? Die mensen kunnen hier zoveel meer geld verdienen dan in hun eigen land, ook al is het zwart en voor ons een hongerloontje.
Straks verblijven ze legaal in Nederland en werken er illegaal.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh maar dat probleem is niet anders dan het altijd al was. Oekraïners konden heel eenvoudig een toeristenvisum krijgen voor Polen en dan als illegaal in de rest van Europa aan het werk gaan.
Je hebt dus duidelijk geen argument hier.
Dan heeft de arbeidsinspectie iets te doen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:03 schreef Vermon het volgende:
[..]
Straks verblijven ze legaal in Nederland en werken er illegaal.
Overwegen ja. Als je dat al als een 'ja' wilt gaan verkopen bevestig je alleen maar de triestheid van je eigen opstelling in deze discussie.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:59 schreef Vermon het volgende:
Er staat dat overige landen dat ook moeten overwegen.
Je weet al zeker dat er een probleem gaat komen, ja?quote:Dat probleem wat er gaat komen met zwart werkende visumvrije Oekraïners negeer je dus maar? Die mensen kunnen hier zoveel meer geld verdienen dan in hun eigen land, ook al is het zwart en voor ons een hongerloontje.
Ik heb me er lichtelijk in verdiept, echter vind ik het raar dat vanuit de overheid(sgeld) gesubsidieerde campagnes dusdanig gekleurd zijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom? Heb je er ook even echt naar gekeken? Of ben je gewoon tegen om het tegen zijn?
*zucht*quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef smeerpijp. het volgende:
Beetje maatschappelijk geld investeren voor reclame in je eigen straatje
Dat was het idee. De overheid heeft geld voor zowel neutrale als voor en tegen campagnes. Organisaties konden daar aanvragen voor indienen. Bijvoorbeeld om reclamespotjes uit te zenden, die dan natuurlijk gekleurd zijn, postbus 51 zal zich dan weer beperken tot een oproep om te gaan stemmen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Ik heb me er lichtelijk in verdiept, echter vind ik het raar dat vanuit de overheid(sgeld) gesubsidieerde campagnes dusdanig gekleurd zijn.
Beetje maatschappelijk geld investeren voor reclame in je eigen straatje
Ik ben tegen dit soort referenda en zal dus niet gaan stemmen maar dan kan je denken aan het steunen van de Oekraïnse keuze voor Europa, het stimuleren van de handel met dat land en het helpen van dat land om de corruptie en hun achterstanden te bestrijden.quote:
Meer hoef je eigenlijk niet te weten.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef 99.999 het volgende:
[..] dat PVV en SP met veel misbaar tegen zijn, dan kan je er over het algemeen op gokken dat het rationeel verstandiger is om voor te zijn.
Monsanto is een goede tegen reden lijkt me zo...quote:Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben tegen dit soort referenda en zal dus niet gaan stemmen maar dan kan je denken aan het steunen van de Oekraïnse keuze voor Europa, het stimuleren van de handel met dat land en het helpen van dat land om de corruptie en hun achterstanden te bestrijden.
En natuurlijk het feit dat PVV en SP met veel misbaar tegen zijn, dan kan je er over het algemeen op gokken dat het rationeel verstandiger is om voor te zijn.
Dat is een besluit van de desbetreffende gemeenten, niet van de regering zelf.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Een heel leuk trucje van de regering om het referendum ongeldig te maken vanwege de opkomst (onder de 30%) is het aantal stembureau's te verminderen.
Wederom onzin natuurlijk. Het aantal stembureaus is de keuze en verantwoordelijkheid van de gemeenten. Daar gaat de regering niet over.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Een heel leuk trucje van de regering om het referendum ongeldig te maken vanwege de opkomst (onder de 30%) is het aantal stembureau's te verminderen.
Daarnaast zal het proces van stemmen veel sneller gaan vergeleken bij andere verkiezingen. Je hoeft nu alleen maar eens of oneens aan te strepen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat is een besluit van de desbetreffende gemeenten, niet van de regering zelf.
En uit de peilingen blijkt al dat de opkomst laag zal zijn, dan lijkt het mij alleen maar een verstandig besluit minder uit te geven aan stembureaus, gezien het feit overcapaciteit alleen maar geld kost.
Misschien dat je vanuit een Nederlands beeld refereert en het daarom vergeet, maar Oekraïne grenst aan de EU. Het lijkt me vrij logisch dat je zaken doet met je buurland en probeert een zo goed mogelijke verstandhouding te creëren.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef smeerpijp. het volgende:
Daarnaast heb ik een idee waarom zouden we ons met dat soort landen moeten bemoeien
Als het ok TTIP ging kon ik deze opmerking begrijpen maar nu heb ik wat meer toelichting nodig.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Monsanto is een goede tegen reden lijkt me zo...
Nee, het grotere doel is meer samenwerking op het Europese continent. Ook de Russen aangeboden over een dergelijk verdrag te onderhandelen. Daar hadden ze zelf geen zin in. En wat later annexeerden ze De Krim en steunden en stuurden ze de rebellen in het oosten van Oekraine. Dus dit is ook weer een wat malle stelling.quote:Daarnaast heb ik een idee waarom zouden we ons met dat soort landen moeten bemoeien, er zit politiek ook een grote reden achter. Namelijk Rusland tegenwerken.
Maar hoe zit het dan specifiek met dit verdrag en monsanto?quote:Monsanto is de grootste reden dat ik tegen stem, dit soort constructies dienen over het algemeen maar 1 doel. Geld verdienen voor grote bedrijven...en niet wat het beste is voor het volk of de massa. (zowel hier als in oekraine)
Hoe zie je die militaire samenwerking voor je? Welk EU-leger gaat samenwerken met Oekraine?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:26 schreef JochemSjakie het volgende:
Ik ga tegen stemmen. Ik kan simpelweg niet voor een verdrag zijn dat bepaald dat we militair gaan samenwerken met een niet-NAVO-land, welke ook nog eens grenst aan Rusland.
Algeriije grenst ook aan de EU.... en is een zo goed mogelijke verstandhouding een heel handelsverdrag dan? Economisch zo goed mogelijk misschien, maar hier zitten stiekem nog een heel aantal anders zaken in verstopt.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Misschien dat je vanuit een Nederlands beeld refereert en het daarom vergeet, maar Oekraïne grenst aan de EU. Het lijkt me vrij logisch dat je zaken doet met je buurland en probeert een zo goed mogelijke verstandhouding te creëren.
Anders lees je het verdrag even.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe zie je die militaire samenwerking voor je? Welk EU-leger gaat samenwerken met Oekraine?
Marokko heeft ook een dergelijk verdrag, dus wellicht komt Algarije ook in aanmerking.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:29 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Algeriije grenst ook aan de EU.... en is een zo goed mogelijke verstandhouding een heel handelsverdrag dan? Economisch zo goed mogelijk misschien, maar hier zitten stiekem nog een heel aantal anders zaken in verstopt.
Ophisterij van GeenStijl, PVV en SP?quote:Waarom denk je dat er zoveel weerstand op is?
De betreffende passage heb ik volgens mij meerdere malen gelezen. Maar leg eens uit wat je bedoelt?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:30 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Anders lees je het verdrag even.
Oekraïne heeft al getekend voor dit verdrag en via dit verdrag wordt stracks Oekraine de achterdeur om alles europa in te sluizen. Niet dusdanig dreigend als TTIP maar wel weer een grote winst voor de TTIP lobby.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het ok TTIP ging kon ik deze opmerking begrijpen maar nu heb ik wat meer toelichting nodig.
[..]
Nee, het grotere doel is meer samenwerking op het Europese continent. Ook de Russen aangeboden over een dergelijk verdrag te onderhandelen. Daar hadden ze zelf geen zin in. En wat later annexeerden ze De Krim en steunden en stuurden ze de rebellen in het oosten van Oekraine. Dus dit is ook weer een wat malle stelling.
[..]
Maar hoe zit het dan specifiek met dit verdrag en monsanto?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |