Ik heb me er lichtelijk in verdiept, echter vind ik het raar dat vanuit de overheid(sgeld) gesubsidieerde campagnes dusdanig gekleurd zijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom? Heb je er ook even echt naar gekeken? Of ben je gewoon tegen om het tegen zijn?
*zucht*quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef smeerpijp. het volgende:
Beetje maatschappelijk geld investeren voor reclame in je eigen straatje
Dat was het idee. De overheid heeft geld voor zowel neutrale als voor en tegen campagnes. Organisaties konden daar aanvragen voor indienen. Bijvoorbeeld om reclamespotjes uit te zenden, die dan natuurlijk gekleurd zijn, postbus 51 zal zich dan weer beperken tot een oproep om te gaan stemmen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Ik heb me er lichtelijk in verdiept, echter vind ik het raar dat vanuit de overheid(sgeld) gesubsidieerde campagnes dusdanig gekleurd zijn.
Beetje maatschappelijk geld investeren voor reclame in je eigen straatje
Ik ben tegen dit soort referenda en zal dus niet gaan stemmen maar dan kan je denken aan het steunen van de Oekraïnse keuze voor Europa, het stimuleren van de handel met dat land en het helpen van dat land om de corruptie en hun achterstanden te bestrijden.quote:
Meer hoef je eigenlijk niet te weten.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef 99.999 het volgende:
[..] dat PVV en SP met veel misbaar tegen zijn, dan kan je er over het algemeen op gokken dat het rationeel verstandiger is om voor te zijn.
Monsanto is een goede tegen reden lijkt me zo...quote:Op maandag 28 maart 2016 17:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben tegen dit soort referenda en zal dus niet gaan stemmen maar dan kan je denken aan het steunen van de Oekraïnse keuze voor Europa, het stimuleren van de handel met dat land en het helpen van dat land om de corruptie en hun achterstanden te bestrijden.
En natuurlijk het feit dat PVV en SP met veel misbaar tegen zijn, dan kan je er over het algemeen op gokken dat het rationeel verstandiger is om voor te zijn.
Dat is een besluit van de desbetreffende gemeenten, niet van de regering zelf.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Een heel leuk trucje van de regering om het referendum ongeldig te maken vanwege de opkomst (onder de 30%) is het aantal stembureau's te verminderen.
Wederom onzin natuurlijk. Het aantal stembureaus is de keuze en verantwoordelijkheid van de gemeenten. Daar gaat de regering niet over.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Een heel leuk trucje van de regering om het referendum ongeldig te maken vanwege de opkomst (onder de 30%) is het aantal stembureau's te verminderen.
Daarnaast zal het proces van stemmen veel sneller gaan vergeleken bij andere verkiezingen. Je hoeft nu alleen maar eens of oneens aan te strepen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat is een besluit van de desbetreffende gemeenten, niet van de regering zelf.
En uit de peilingen blijkt al dat de opkomst laag zal zijn, dan lijkt het mij alleen maar een verstandig besluit minder uit te geven aan stembureaus, gezien het feit overcapaciteit alleen maar geld kost.
Misschien dat je vanuit een Nederlands beeld refereert en het daarom vergeet, maar Oekraïne grenst aan de EU. Het lijkt me vrij logisch dat je zaken doet met je buurland en probeert een zo goed mogelijke verstandhouding te creëren.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef smeerpijp. het volgende:
Daarnaast heb ik een idee waarom zouden we ons met dat soort landen moeten bemoeien
Als het ok TTIP ging kon ik deze opmerking begrijpen maar nu heb ik wat meer toelichting nodig.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:23 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Monsanto is een goede tegen reden lijkt me zo...
Nee, het grotere doel is meer samenwerking op het Europese continent. Ook de Russen aangeboden over een dergelijk verdrag te onderhandelen. Daar hadden ze zelf geen zin in. En wat later annexeerden ze De Krim en steunden en stuurden ze de rebellen in het oosten van Oekraine. Dus dit is ook weer een wat malle stelling.quote:Daarnaast heb ik een idee waarom zouden we ons met dat soort landen moeten bemoeien, er zit politiek ook een grote reden achter. Namelijk Rusland tegenwerken.
Maar hoe zit het dan specifiek met dit verdrag en monsanto?quote:Monsanto is de grootste reden dat ik tegen stem, dit soort constructies dienen over het algemeen maar 1 doel. Geld verdienen voor grote bedrijven...en niet wat het beste is voor het volk of de massa. (zowel hier als in oekraine)
Hoe zie je die militaire samenwerking voor je? Welk EU-leger gaat samenwerken met Oekraine?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:26 schreef JochemSjakie het volgende:
Ik ga tegen stemmen. Ik kan simpelweg niet voor een verdrag zijn dat bepaald dat we militair gaan samenwerken met een niet-NAVO-land, welke ook nog eens grenst aan Rusland.
Algeriije grenst ook aan de EU.... en is een zo goed mogelijke verstandhouding een heel handelsverdrag dan? Economisch zo goed mogelijk misschien, maar hier zitten stiekem nog een heel aantal anders zaken in verstopt.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Misschien dat je vanuit een Nederlands beeld refereert en het daarom vergeet, maar Oekraïne grenst aan de EU. Het lijkt me vrij logisch dat je zaken doet met je buurland en probeert een zo goed mogelijke verstandhouding te creëren.
Anders lees je het verdrag even.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe zie je die militaire samenwerking voor je? Welk EU-leger gaat samenwerken met Oekraine?
Marokko heeft ook een dergelijk verdrag, dus wellicht komt Algarije ook in aanmerking.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:29 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Algeriije grenst ook aan de EU.... en is een zo goed mogelijke verstandhouding een heel handelsverdrag dan? Economisch zo goed mogelijk misschien, maar hier zitten stiekem nog een heel aantal anders zaken in verstopt.
Ophisterij van GeenStijl, PVV en SP?quote:Waarom denk je dat er zoveel weerstand op is?
De betreffende passage heb ik volgens mij meerdere malen gelezen. Maar leg eens uit wat je bedoelt?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:30 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Anders lees je het verdrag even.
Oekraïne heeft al getekend voor dit verdrag en via dit verdrag wordt stracks Oekraine de achterdeur om alles europa in te sluizen. Niet dusdanig dreigend als TTIP maar wel weer een grote winst voor de TTIP lobby.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als het ok TTIP ging kon ik deze opmerking begrijpen maar nu heb ik wat meer toelichting nodig.
[..]
Nee, het grotere doel is meer samenwerking op het Europese continent. Ook de Russen aangeboden over een dergelijk verdrag te onderhandelen. Daar hadden ze zelf geen zin in. En wat later annexeerden ze De Krim en steunden en stuurden ze de rebellen in het oosten van Oekraine. Dus dit is ook weer een wat malle stelling.
[..]
Maar hoe zit het dan specifiek met dit verdrag en monsanto?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |