abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160983226
Wat denken jullie, als we veronderstellen dat er iets is als zogenaamde 'hogere dimensies', waar duistere en lichte werelden zijn, zouden de demonen dan misschien als antwoord op het heersende Christendom van destijds een andere grote religie hebben gesticht, genaamd de Islam? Het is de perfecte kandidaat die altijd en eeuwig garant staat voor het zaaien van wereldwijde verdeeldheid en het nooit mogelijk maken van een toestand van wereldvrede.
Islam staat tevens garant voor terreur en onderdrukking. Het is ook opvallend dat men in de Islam moeite heeft met dingen als muziek, affectie tonen in het openbaar, humor. Kortom alles wat het leven een beetje leuker maakt. Het aardse leven is ondergeschikt aan het (zolang je je hier bevindt slechts denkbeeldige) hiernamaals en de religie immuniseert zich volledig van kritiek, wat sommigen met de dood moeten bekopen. Ook is ervoor kiezen om niets met het geloof te doen en je eigen weg te gaan geen optie. Op het verlaten van de Islam staat in een twintigtal landen nog altijd officieel de doodstraf.

En wat doet de Islam allemaal met mensen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(gruwelijk beeld)

Ogen vormen de spiegel van de ziel:

Waar is de Islam doorgaans op uit? Waar het komt is het er meestal op gericht het heersende systeem omver te werpen en te vervangen voor 'de zuivere Islam', die vanuit de hemel zogenaamd is geopenbaard, waardoor het ver verheven is boven alles wat door mensen is bedacht. Onderwerping is het doel. Zo is het vele maatschappijen in Azië (zoals Indonesië) en Afrika vergaan.

Wat denken jullie? Is de Islam het werk van de duivel/het kwaad?
pi_160983354
Kweenie ik zie er best vrolijk uit.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:04:35 #3
395200 deadprez
One more rail
pi_160983422
zou het niet erg vinden als crip mij zou onderwerpen
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_160983588
Nee. Het is gewoon 1 van de vertakkingen in religie.

Uitvinder van de biersmiley.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:21:03 #5
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160983821
Sjamanisme is demonenbezwering.

Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist, talmudische jodendom ook.
pi_160984092
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:01 schreef Crip het volgende:
Kweenie ik zie er best vrolijk uit.
crip pls :')
pi_160984220
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:04 schreef deadprez het volgende:
met een zweepje
pi_160988622
Het is niet van de duivel, sowieso is het concept van 'kwaad' en negativiteit niet slecht, omdat we zonder niet zouden weten wat goed en positiviteit is.
Maar ja, de Islam is een bron van negativiteit, omdat het mensen uit elkaar drijft en oordelend is, en als je een negatieve, oordelende en tolerante God als voorbeeld heb gedraag je je ook sneller zo.

We zouden daarom alle (indoctrinerende) religieuze manieren van les geven daarom zo snel mogelijk moeten af schaffen.
pi_160989165
Nee, het is misschien wel een 'tool' ontworpen door en voor de joden en/of zionisten.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:41:58 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160989785
Als je wil weten of de duivel echt is, moet je in het occulte en sjamanisme kijken. Sjamanen en Afrikaanse volken zijn er bekend mee.
pi_160994088
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:21 schreef Manke het volgende:

Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist,
Tof. Waar staat dat dan?
pi_160996769
quote:
Sjamanisme is demonenbezwering.

Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist, talmudische jodendom ook.
Volgens de bijbel is alles wat niet van hen is van de duivel. Ze zijn zelf de duivel, als ik OT lees, en als je leest dat zonder bloedvergieten geen vergeving geschiedt. Daarom denk ik dat de joodse stamgod zelf de duivel is, mocht de duivel daadwerkelijk bestaan...

Kijken trouwens of jij het leuk zou vinden als jouw religies satanisch zou worden genoemd. Want dat kunnen nieuw geboren christenen steevast goed, het demoniseren van andermans religies. Totaal geen respect, en dus verdienen jullie ook geen respect.

Ontopic:

islam was vroeger wel goed, nu door idiote mensen is het een slechte religie geworden. Maar de meeste kennis die door christendom weg is gebonjourd kwam door de moslim geleerden weer terug Europa in. De kennis van de Grieken, de kennis van de chaldeeen en noem ze maar op.

Amen
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_160996831
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:41 schreef Manke het volgende:
Als je wil weten of de duivel echt is, moet je in het occulte en sjamanisme kijken. Sjamanen en Afrikaanse volken zijn er bekend mee.
Jij hebt geen idee van occulte dingen. Alles wat eigenlijk spiritisme is noemt men tegenwoordig occult. Geheime leer, dat is occult. Kennis enkel voor ingewijden, dat is occult. Maar niet doden oproepen, werken met "demonen", sjamanisme, dat is spiritisme of psychologie. Voodoo bijvoorbeeld is enkel psychologie. Doen alsof mensen door boze geesten zijn bezeten, en die mensen dan zo laten denken, dit is pure psychologie.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:47:52 #14
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_160996997
Alle religies hebben de neiging om leuke dingen te willen uitbannen. Religies zijn gestart om bepaalde culturele afspraken en gedragsregels vast te leggen. Volgende stap in de menselijke ontwikkeling zal hopelijk het kunnen schrappen van een opperwezen kunnen zijn.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  maandag 28 maart 2016 @ 13:52:11 #15
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160997087
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tof. Waar staat dat dan?
1 johannes 2:22 :P

Zeg nergens dat het van de duivel is, dat suggereert de tt. Islam beweert weer dat christenen shirk beoefenen, net zoiets en garantie voor enkeltje hel want onvergeeflijk.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:55:31 #16
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160997158
Het occulte is wel eng. Daar in worden echt van die demonachtige spirits opgeroepen. Blegh... daar moet je je volgens mij gewoon verre van houden. De Bijbel verbiedt dat gebeuren. De Koran ook?

Maar goed, ik heb de Koran/Islam verre van een goed gevoel. Die 'God' vertoont zonder meer vele psychopathische trekken. En de effecten daarvan zie je ook veelvuldig terug. 'aan de vruchten herkent men de boom'.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 28 maart 2016 @ 13:57:26 #17
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160997211
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het occulte is wel eng. Daar in worden echt van die demonachtige spirits opgeroepen. Blegh... daar moet je je volgens mij gewoon verre van houden. De Bijbel verbiedt dat gebeuren. De Koran ook?

Maar goed, ik heb de Koran/Islam verre van een goed gevoel. Die 'God' vertoont zonder meer vele psychopathische trekken. En de effecten daarvan zie je ook veelvuldig terug. 'aan de vruchten herkent men de boom'.
de islam veroordeelt het spiritisme en occulte ook, want demonisch (sjaitan) sihr noemen ze dat volgens mij.
pi_160997249
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:52 schreef Manke het volgende:

[..]

1 johannes 2:22 :P
Ik zie het echt niet. Kun je dat eens citeren?
quote:
Zeg nergens dat het van de duivel is, dat suggereert de tt. Islam beweert weer dat christenen shirk beoefenen, net zoiets en garantie voor enkeltje hel want onvergeeflijk.
Je zei:
quote:

Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist,
En dat is natuurlijk totaal onmogelijk aangezien de Bijbel veel ouder is dan de islam.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:59:07 #19
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160997257
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:57 schreef Manke het volgende:
de islam veroordeelt het spiritisme en occulte ook, want demonisch (sjaitan) sihr noemen ze dat volgens mij.
Ja dat dacht ik al dus.

Goed, nu zijn zowel 't Christendom als de Islam voor het hele grote publiek, dus een hoop cultureel volksgeloof en zo. Maar op dat aspect hebben ze volgens mij wel een punt.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_160998585
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:55 schreef Villas__Rubin het volgende:

Ook jij hebt geen idee van de term occultisme. Je verwart dit met spiritisme en gooit het op een hoop. Precies wat de RK heeft gewild toen het alle "onzichtbare" dingen wilde verbieden. Als je goed doorhebt wat het is is zelfs natuurkunde en scheikunde occult.
Spiritisme is dus niet occult, maar bijgeloof.

http://www.encyclo.nl/begrip/occultisme

Alleen het laatste woordenboek (spiritueel woordenboek, dus new age) schaart spiritisme onder occultisme. Occultisme is geheime wetenschap, enkel voor ingewijden beschikbaar. Als je dit dus niet wilt weten, en je denkt dat occultisme te maken heeft met doden en demonen (wat dat ook maar zijn, dat weet men ook niet) zul je heel veel dingen niet willen weten die wel belangrijk en interessant zijn. Mysteriescholen uit de oudheid deden aan occultisme, ze hadden hun leerlingen en ingewijden. Heel interessant dus, maar door bijgelovige mensen (lees: letterlijke christenen, moslims etc) dus niet begrepen. Zelfs occultisten verafschuwen het spiritisme, omgaan met de "doden".

Maar goed, mensen zoals Manke kunnen niet tegen kritiek, en daarom negeren ze mensen die er anders over denken. Mensen die daarentegen meelopen met hem, die antwoord hij wel. Die kan hij namelijk nog beinvloeden.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:32:42 #21
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160999538
Hoe kom je erbij dat ik niet tegen kritiek kan? Jij kan er niet tegen dat wij niet jouw mening en inzicht delen lijkt wel.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:38:04 #22
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160999679
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zie het echt niet. Kun je dat eens citeren?

[..]

Je zei:

[..]

En dat is natuurlijk totaal onmogelijk aangezien de Bijbel veel ouder is dan de islam.
Islam en jodendom en volgens de bijbel zei ik.

Who is the liar? It is whoever denies that Jesus is the Christ. Such a person is the antichrist—denying the Father and the Son. 23 No one who denies the Son has the Father; whoever acknowledges the Son has the Father also.

Joden ontkennen dat Jezus de Christus is.
De koran noemt Jezus wel de christus, alleen is het niet eens over de rest.
  maandag 28 maart 2016 @ 16:54:55 #23
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161001279
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Berjan1986II het volgende:
Alleen het laatste woordenboek (spiritueel woordenboek, dus new age) schaart spiritisme onder occultisme. Occultisme is geheime wetenschap, enkel voor ingewijden beschikbaar. Als je dit dus niet wilt weten, en je denkt dat occultisme te maken heeft met doden en demonen (wat dat ook maar zijn, dat weet men ook niet) zul je heel veel dingen niet willen weten die wel belangrijk en interessant zijn. Mysteriescholen uit de oudheid deden aan occultisme, ze hadden hun leerlingen en ingewijden. Heel interessant dus, maar door bijgelovige mensen (lees: letterlijke christenen, moslims etc) dus niet begrepen. Zelfs occultisten verafschuwen het spiritisme, omgaan met de "doden".

Maar goed, mensen zoals Manke kunnen niet tegen kritiek, en daarom negeren ze mensen die er anders over denken. Mensen die daarentegen meelopen met hem, die antwoord hij wel. Die kan hij namelijk nog beinvloeden.
Occultisme:

Hoewel ik dit schitterende, fascinerende beeldende kunst vind, kan ik me haast niet aan indruk onttrekken dat het karakter ervan toch welhaast iets over z'n bron moet verraden. Waarom heeft het allemaal zo'n satanisch/demonisch karakter?

[ Bericht 4% gewijzigd door Villas__Rubin op 28-03-2016 17:00:41 ]
pi_161003006
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:54 schreef Villas__Rubin het volgende:

Hoewel ik dit schitterende, fascinerende beeldende kunst vind, kan ik me haast niet aan indruk onttrekken dat het karakter ervan toch welhaast iets over z'n bron moet verraden. Waarom heeft het allemaal zo'n satanisch/demonisch karakter?
Nogmaals: Occultisme is verdraaid tot een wissewasje van allerlei vage zaken. Er zijn vele stromingen die allemaal "occult" menen te zijn, maar eerder "esoterisch" zijn. Allemaal new age dus.

Van het echte en oude occultisme zul je geen foto's zien op internet, want het bekend maken van iets dat occult is aan het gewone volk stond lange tijd zelfs de doodstraf. Zo gauw iets bekend is weet je een ding zeker "het is niet occult".

Dus verdiep je er nog eens in, dan trap je niet in de val van RK en andere instanties die graag alles dat onbegrepen is in het verdomhoekje willen krijgen.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:30:59 #25
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161003313
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:18 schreef Berjan1986II het volgende:
Van het echte en oude occultisme zul je geen foto's zien op internet, want het bekend maken van iets dat occult is aan het gewone volk stond lange tijd zelfs de doodstraf. Zo gauw iets bekend is weet je een ding zeker "het is niet occult".

Hmmm, en waarom is dat dan? Kan het het daglicht niet verdragen, of...? :P Waarom moest dat zo geheim blijven voor het gewone volk en was het enkel voorbehouden aan een kleine elite?
Waar vind ik het tegenwoordig trouwens dan? Vrijmetselarij of zo? Of in de elite der elite?
  maandag 28 maart 2016 @ 18:37:01 #26
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161003470
En wat is eigenlijk die 'speciale kennis' ? Is dat een simpel antwoord op bepaalde vragen? Is het 'manier van zien' die je pas verkrijgt na een aantal realisaties? Toegang tot bepaalde geheimen? Of wat voor beeld moet ik meer bij voorstellen eigenlijk?
  maandag 28 maart 2016 @ 18:44:18 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161003671
Occultisme van vandaag is allemaal bijgeloof en interessantdoenerij met (geleende) symbolen en rituelen.
Vrijmetselarij is volgens mij luciferianisme, satan of niet, whatever, albert pike zegt het zelf in z'n boekje. Dat de vrijmetselaars ook nog actief zijn, zie je aan al hun symbolen die je overal tegenkomt.
pi_161003845
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:30 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Hmmm, en waarom is dat dan? Kan het het daglicht niet verdragen, of...? :P Waarom moest dat zo geheim blijven voor het gewone volk en was het enkel voorbehouden aan een kleine elite?
Waar vind ik het tegenwoordig trouwens dan? Vrijmetselarij of zo? Of in de elite der elite?
Omdat men er nog niet klaar voor is, omdat men nog vol bijgeloof zit. In occultisme kunnen mensen krachten verwerven die slecht zijn als mensen niet onpersoonlijk zijn geworden. Ik weet niet of je Eliphas Levi kent? Een occultist die boeken geschreven heeft? Die man heeft enkele waarheden geopenbaard en ook enkele trucjes geopenbaard. Mensen krijgen hier gewoon krachten mee over de natuur. Allemaal kinderspel natuurlijk met wat er echt aan kennis voor handen ligt.
Tegenwoordig denkt men dat men alles maar vrij moet krijgen. We hebben hieraan de bommen te danken die terroristen gebruiken om mensen te doden. Wat te denken van kennis die mensen nog meer pijn kunnen doen, mits het verkeerd gebruikt wordt?
Ik weet niet of je Pythagoras kent? Die man had een school waarin hij dezelfde traditie had. De mensen die graag bij hem in de leer wilden gaan moesten eerst vijf jaar tegen hem zwijgen, pas toen Pythagoras wist dat je het waard was kreeg je zijn geheime leer van de harmonie der sferen. Dit had hij dan weer van de Egyptische mysteriescholen, die eigenlijk niemand buiten Egypte wilden inwijden. Maar voor P maakten ze een uitzondering.

Vrijmetselarij kent ook die dingen, maar ook nog in kinderspel. Een beetje netwerken onder elkaar en elkaar de baantjes toeschuiven. Heeft weinig te maken met occultisme zoals dat in de Oudheid gebeurde.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:37 schreef Villas__Rubin het volgende:
En wat is eigenlijk die 'speciale kennis' ? Is dat een simpel antwoord op bepaalde vragen? Is het 'manier van zien' die je pas verkrijgt na een aantal realisaties? Toegang tot bepaalde geheimen? Of wat voor beeld moet ik meer bij voorstellen eigenlijk?
Die speciale kennis kan overal over gaan. Wie zijn wij, wat gebeurt er na de dood, die dingen moest men ervaren. Bepaalde piramiden van Egypte waren in werkelijk inwijdingsplaatsen. De lijnen bij Ncaza (of zo) waren ook lijnen die uiteindelijk uitmonden in een inwijdingsplaats waar mensen door hallucinatoire middelen vreselijke dingen kwamen te zien, om ze daarmee te testen. Sommigen slaagden, anderen werden gek of stierven door een hartaanval. Zo zie je dat inwijdingsrituelen en plaatsen van alle tijden en alle plaatsen is.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:44 schreef Manke het volgende:
Occultisme van vandaag is allemaal bijgeloof en interessantdoenerij met (geleende) symbolen en rituelen.
Meeste wel ja, occultisme dat echt wat is is onbekend voor mensen die er niet mee te maken hebben.

quote:
Vrijmetselarij is volgens mij luciferianisme, satan of niet, whatever, albert pike zegt het zelf in z'n boekje. Dat de vrijmetselaars ook nog actief zijn, zie je aan al hun symbolen die je overal tegenkomt.
Albert Pike zegt hele andere dingen, maar dit is wat complotdenkers eruit hebben gehaald en dus uit de context hebben gehaald.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:54:29 #29
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161003904
Volgens mij stond er letterlijk lucifer en zijn licht, maar kan het mis hebben, lang geleden dat ik ernaar keek.
  maandag 28 maart 2016 @ 19:23:05 #30
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161004585
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:51 schreef Berjan1986II het volgende:
Omdat men er nog niet klaar voor is, omdat men nog vol bijgeloof zit. In occultisme kunnen mensen krachten verwerven die slecht zijn als mensen niet onpersoonlijk zijn geworden. Ik weet niet of je Eliphas Levi kent? Een occultist die boeken geschreven heeft? Die man heeft enkele waarheden geopenbaard en ook enkele trucjes geopenbaard. Mensen krijgen hier gewoon krachten mee over de natuur. Allemaal kinderspel natuurlijk met wat er echt aan kennis voor handen ligt.
Tegenwoordig denkt men dat men alles maar vrij moet krijgen. We hebben hieraan de bommen te danken die terroristen gebruiken om mensen te doden. Wat te denken van kennis die mensen nog meer pijn kunnen doen, mits het verkeerd gebruikt wordt?
Zal het moment ooit komen denk je, dat 'we' er massaal voor klaar zullen zijn?
En wat houdt dat 'onpersoonlijk' worden in? Dat we ons niet langer identificeren met het 'ik' of zoiets? Of dat we krachten niet gebruiken voor persoonlijk gewin?
Ik ben overigens niet bekend met Eliphas Levi. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig geworden...

Ik vraag me trouwens af hoe men hier ooit bij gekomen is. Schijnbaar bestaat er al 'eeuwenlang' bepaalde kennis waar zelfs de huidige wetenschap alleen maar van kan dromen en hooguit kan 'herontdekken'. Hoe is men daar ooit toch aan gekomen? Wat moest men daarvoor doen? En uiteindelijk: waar komt dat dan vandaan? Uit andere dimensies of zo? Verkrijgen mensen dat door entiteiten te channelen? Het is allemaal iig wel prikkelend.
pi_161005162
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:36 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Kijken trouwens of jij het leuk zou vinden als jouw religies satanisch zou worden genoemd. Want dat kunnen nieuw geboren christenen steevast goed, het demoniseren van andermans religies. Totaal geen respect, en dus verdienen jullie ook geen respect.
Totaal niet generaliserend dit. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 28 maart 2016 @ 19:55:26 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161005508
Heb dat niet eens gezien, maar er zijn mensen en geloven die het christendom satanisch noemen, om maar een christelijke term te gebruiken. Niemand zit er echt mee, ik ook niet.
pi_161007362
pi_161049163
Alles wat buiten Odin's domein valt is occultisme. Zowel de christelijke als islamitische pretenders zijn wat dat betreft van hetzelfde laken een pak.
Conscience do cost.
pi_161065106
Is iemand hier eigenlijk bekend met de religie?
  donderdag 31 maart 2016 @ 00:07:12 #36
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161065247
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:01 schreef loni55 het volgende:
Is iemand hier eigenlijk bekend met de religie?
Ik heb me er aardig goed in verdiept en heb jarenlang veel gesproken met een moslim die enorm veel van z'n religie wist en daar heel open over was. Dus ik heb er wel aardig veel over geleerd.
Maar volgens moslims 'weet je er geen fuck vanaf' als je er niet zelf in bent opgegroeid. En als je er wel veel vanaf weet, maar je verwerpt het, ben je rijp voor de hel en een ondankbare hond zeg maar. 'n Vijand van Allah. Als je er in bent opgegroeid en je verwerpt het, zou je eigenlijk verbannen moeten worden en zo, of erger.
pi_161065336
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:07 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik heb me er aardig goed in verdiept en heb jarenlang veel gesproken met een moslim die enorm veel van z'n religie wist en daar heel open over was. Dus ik heb er wel aardig veel over geleerd.
Maar volgens moslims 'weet je er geen fuck vanaf' als je er niet zelf in bent opgegroeid. En als je er wel veel vanaf weet, maar je verwerpt het, ben je rijp voor de hel en een ondankbare hond zeg maar. 'n Vijand van Allah. Als je er in bent opgegroeid en je verwerpt het, zou je eigenlijk verbannen moeten worden en zo, of erger.
Tja dat kan inderdaad ook al je vergeet dat de moslims zoals je ze noemt uit meer dan een miljard mensen bestaat.
Trouwens verbannen is niet exclusief aan moslims.
  donderdag 31 maart 2016 @ 00:16:31 #38
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161065406
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:12 schreef loni55 het volgende:
Tja dat kan inderdaad ook al je vergeet dat de moslims zoals je ze noemt uit meer dan een miljard mensen bestaat.
Trouwens verbannen is niet exclusief aan moslims.
Met individuele moslims heb ik ook geen moeite. Het probleem zit 'm er meer in als het allemaal gaat samenhokken. Of als ze een meerderheid gaan vormen binnen een bepaald gebied. Dan wordt het een grimmig geheel, helaas.
pi_161065899
Kijkend naar 2000 jaar Christendom vol wreedheden, intolerantie, krankzinnige expansie, overheersings- en bekeringsdrang verspreid over de hele wereld tot en met uitroeien van complete volken, lijkt deze religie eerder op het werk van de Duivel.
Maar..... Eerlijk gezegd zijn het volgens mij niet de religies zelf die 'slecht' of des duivels zijn, maar de mensen die religie gebruiken om hun eigen slechtheid te kunnen botvieren.

En in elke religie heb je groeperingen die doorslaan en in de naam van hun God of Goden zelf Godje gaan spelen.
Al vind ik Christenen wel voorop lopen in totaal gebrek van zelfreflectie en in godsdienstwaan.
De lijst van moord en doodslag, onderdrukking, misbruik, folteringen is oneindig lang na 2000 jaar. Nu we in het Westen een aantal jaar geconfronteerd worden met godsdienstwaanzinnigen uit de Islam, vergeten we voor het gemak met hoeveel geweld het Christendom is verspreid.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_161074165
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:54 schreef Villas__Rubin het volgende:

Dat heeft het niet. Je bent gevoed met de associatie van dat demonische karakter bij dat soort zaken. Daardoor zie jij dit als satanisch/demonisch.

Neem het pentakel dat je toont, wat is daar demonisch aan volgens jou?
Het pentagram zelf staat voor de 5 elementen, water, aarde, vuur, lucht en ether/spirit (dat wat bind). Grofweg gezegd staat het pentagram zoals hij daar getoont wordt (met de ene punt boven) voor geest boven materie, omgekeerd staat hij voor materie boven geest.
De cirkel eromheen beschermt en besluit, het geheel is een oeroud symbool van bescherming oa.

Het bovenste plaatje, met de 4 liggende mensen. Weer zie je die cirkel, die bescherming, die omsluiting. Die maakt die geheiligde plek die opgeschoont is en gedaan.
Als je goed kijkt zie je bij de kandelaars (windrichtingen) bakjes staan, daarin zitten naar alle waarschijnlijkheid spullen die de 4 elementen bij de betreffende windrichting symboliseren.
De 4 personen richten zich op de 4 windrichtingen, liggen daarmee in lijn. Ze kunnen daar verschillende dingen mee uitbeelden/syboliseren, waaronder bv het 4 delige wiel van het jaar (de zonnewendes en equinoxen). Ze zijn in een soort van meditatieve staat, alfa eigenlijk, dat is de "werkstaat" van magie. Dat is niets raars of geks, als je bv moet studeren voor een tentamen kan het erg handig zijn die staat aan te nemen aangezien je je beter kan concentreren in die staat. Ze combineren hun wil.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161074189
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:18 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Nogmaals: Occultisme is verdraaid tot een wissewasje van allerlei vage zaken. Er zijn vele stromingen die allemaal "occult" menen te zijn, maar eerder "esoterisch" zijn. Allemaal new age dus.

Dus verdiep je er nog eens in, dan trap je niet in de val van RK en andere instanties die graag alles dat onbegrepen is in het verdomhoekje willen krijgen.
Klopt.

Maar het is wel zo dat in de loop der tijd er best veel info die occult was naar buiten is gekomen. Alleen vaak verdraait of half om half.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161076348
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 01:01 schreef Injetta het volgende:
Kijkend naar 2000 jaar Christendom vol wreedheden, intolerantie, krankzinnige expansie, overheersings- en bekeringsdrang verspreid over de hele wereld tot en met uitroeien van complete volken, lijkt deze religie eerder op het werk van de Duivel.
Maar..... Eerlijk gezegd zijn het volgens mij niet de religies zelf die 'slecht' of des duivels zijn, maar de mensen die religie gebruiken om hun eigen slechtheid te kunnen botvieren.

En in elke religie heb je groeperingen die doorslaan en in de naam van hun God of Goden zelf Godje gaan spelen.
Al vind ik Christenen wel voorop lopen in totaal gebrek van zelfreflectie en in godsdienstwaan.
De lijst van moord en doodslag, onderdrukking, misbruik, folteringen is oneindig lang na 2000 jaar. Nu we in het Westen een aantal jaar geconfronteerd worden met godsdienstwaanzinnigen uit de Islam, vergeten we voor het gemak met hoeveel geweld het Christendom is verspreid.
Misschien is de komende Islamitische expansie wel een wraak van God op ons op het zo massaal loslaten van het Christendom en het bespotten ervan.
pi_161077103
Of misschien heeft de christelijke god gewoon genoeg van de christelijke hielenlikkers.
Conscience do cost.
  vrijdag 1 april 2016 @ 03:35:42 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161089699
In de islam wordt een gehoornde god aanbeden. Het bewijs daarvan vind je op elke moskee.

Maar of dat duivels is? Wat versta je onder "duivels"? Is dat iets met de satan? Lucifer? Iets met demonen? Welke doelstellingen heeft de islam die op duivelse achtergronden zouden wijzen? En is dat specifiek voor de islam?
  vrijdag 1 april 2016 @ 04:05:28 #45
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161089833
De Islam is heel wat ouder dan het Christendom.
Dus daar gaat je vraag al spaak.
  vrijdag 1 april 2016 @ 04:21:53 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161089906
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 04:05 schreef TheThirdMark het volgende:
De Islam is heel wat ouder dan het Christendom.
Dus daar gaat je vraag al spaak.
Hihihi, 1 april!

Of denk je dat echt? :')
  vrijdag 1 april 2016 @ 04:54:30 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161089955
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 04:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hihihi, 1 april!

Of denk je dat echt? :')
Met het risico dat ik hap....
Als we de feiten volgen, ja.
En aangezien elke religie voor de volle 100% gebaseerd is op sprookjes vastgelegd in goede sprookjesboeken, en ja dit is een feit, en diezelfde sprookjesboeken met koolstofdatering gedateerd kunnen worden, kunnen wij vaststellen dat de Islam ouder is dan het Christendom en jonger is dan het Jodendom (je kan zelf wel vaststellen waarom ''dom'' aan die religie vast zit).
  vrijdag 1 april 2016 @ 06:20:09 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161090022
Dan hangt het op definities. Ja, waar de islam zich op baseert is heel oud, maar toen heette het nog geen islam.
En het gaat op hetzelfde terug als wat joden en christenen geloven, dus waarom zou het christendom ineens jonger zijn?

De islam zelf zegt nadrukkelijk jonger te zijn dan de dwaalleer van het christendom, maar erkent Jezus (Isa) als profeet.

Dus... waar baseer je het op dat de islam ouder is? Omdat het duivels is?
pi_161090217
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 03:35 schreef Lunatiek het volgende:
In de islam wordt een gehoornde god aanbeden. Het bewijs daarvan vind je op elke moskee.

Maar of dat duivels is? Wat versta je onder "duivels"? Is dat iets met de satan? Lucifer? Iets met demonen? Welke doelstellingen heeft de islam die op duivelse achtergronden zouden wijzen? En is dat specifiek voor de islam?
Kan je dat bewijs laten zien?

Wat wel zo is is dat de islam, net als het christendom, een mengeling is van oude geloven en het abrahmisme. De bedevaart, de ramadan, de manier van bidden naar het oosten, de halve maan...
Allemaal pre islamitisch en overgenomen/opgenomen in de islam.
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:58:46 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161093609
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 07:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Kan je dat bewijs laten zien?
Zie jij een moskee?

Mohammed komt uit een stam van nomaden. Toen rond Mekka de landbouw in opkomst kwam, verloor de stam aan aanzien en rijkdom. Dus werd met vrij veel geweld de hoofdgod van die stam tot enige god gemaakt. Die god heette Hubal en was een maangod, maar omdat hij de enige god was in de islam werd hij alleen nog Allah genoemd (=Heer).
Het symbool van Hubal, de maansikkel met de twee hoorns, staat op vrijwel alle moskees ter wereld en is het internationale symbool van de islam. De maan speelt een zeer grote rol in de islam, o.a. bij het bepalen van de ramadan.

Die maangod staat niet alleen in het Midden-Oosten, er zijn soortgelijke goden of dezelfde goden met andere namen, onder meer Sin en Dushara. Symbolen die regelmatig terug komen, ook in de islam, zijn onder meer de twee pilaren (als minaretten), de maansikkel, heilige stenen (er zijn er twee bij de Ka'aba, en nog meer "bezielde stenen" daaromheen), de grot van de geboorte (Hira, waar de Koran werd geboren).
Niet alleen de islam heeft geleend uit dat oeroude geloof, de Joden deden hetzelfde, de christenen deden het ook. Maar dat is wegge-evolueerd, vermoedelijk omdat de christenen zich wilden onderscheiden van de Mithras-religie, die in zijn symboliek ook schatplichtig is aan deze cultus van maangoden in het Midden-Oosten.

Moeilijk om er iets over te vinden, want het is verboden historie voor de islam (het staat anders in de Koran en de commentaren, dus is het voor moslims allemaal niet waar, ook al ligt het archeologische en historische bewijs voor de voeten).
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:00:46 #51
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161097202
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 04:54 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Met het risico dat ik hap....
Als we de feiten volgen, ja.
En aangezien elke religie voor de volle 100% gebaseerd is op sprookjes vastgelegd in goede sprookjesboeken, en ja dit is een feit, en diezelfde sprookjesboeken met koolstofdatering gedateerd kunnen worden, kunnen wij vaststellen dat de Islam ouder is dan het Christendom en jonger is dan het Jodendom (je kan zelf wel vaststellen waarom ''dom'' aan die religie vast zit).
het christendom kwam dus na de openbaringen van mohammed door gabriel?
pi_161097366
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zie jij een moskee?

Mohammed komt uit een stam van nomaden. Toen rond Mekka de landbouw in opkomst kwam, verloor de stam aan aanzien en rijkdom. Dus werd met vrij veel geweld de hoofdgod van die stam tot enige god gemaakt. Die god heette Hubal en was een maangod, maar omdat hij de enige god was in de islam werd hij alleen nog Allah genoemd (=Heer).
Het symbool van Hubal, de maansikkel met de twee hoorns, staat op vrijwel alle moskees ter wereld en is het internationale symbool van de islam. De maan speelt een zeer grote rol in de islam, o.a. bij het bepalen van de ramadan.

Die maangod staat niet alleen in het Midden-Oosten, er zijn soortgelijke goden of dezelfde goden met andere namen, onder meer Sin en Dushara. Symbolen die regelmatig terug komen, ook in de islam, zijn onder meer de twee pilaren (als minaretten), de maansikkel, heilige stenen (er zijn er twee bij de Ka'aba, en nog meer "bezielde stenen" daaromheen), de grot van de geboorte (Hira, waar de Koran werd geboren).
Niet alleen de islam heeft geleend uit dat oeroude geloof, de Joden deden hetzelfde, de christenen deden het ook. Maar dat is wegge-evolueerd, vermoedelijk omdat de christenen zich wilden onderscheiden van de Mithras-religie, die in zijn symboliek ook schatplichtig is aan deze cultus van maangoden in het Midden-Oosten.

Moeilijk om er iets over te vinden, want het is verboden historie voor de islam (het staat anders in de Koran en de commentaren, dus is het voor moslims allemaal niet waar, ook al ligt het archeologische en historische bewijs voor de voeten).
Hubal weet ik, de bedevaart ook, zo lastig is dat niet om daar wat over te vinden. Net zoals de ramadan ook pre islamitisch is net als de manier (en hoeveelheid) van bidden richting het oosten.

Er is gewoon om en nabij hetzelfde gebeurd als bij het christendom, om te zorgen dat je niet te hele bevolking tegen je krijgt of af moet slachten kan je beter oude gebruiken en symbolen overnemen waar men waarde aan hecht. Oude wijn in nieuwe vaten.

Bij het christendom is het niet weggeevolueerd, het is geassimileerd. Dat is bij de islam hetzelfde. Kerst wordt nogsteeds op 25 december gevierd, pasen nogsteeds op de oude datum van de lente equinox. Het hangt een beetje van de stroming af, maar vooral bij de katholieke stroming zie je de vieringen e.d. gewoon op de oude data staan, met dezelfde inhoud alleen dan verchristelijkt. Neem bv allerheiligen, maar ook vastentijd en het feest daarna.

Alleen zie je bij het christendom dat er een mengeling van meer zuidelijke vormen van oude geloven en meer noordelijke vormen van oude geloven samen zijn gesmolten. Er zat nu eenmaal variatie in die gebieden, dat was in dat midden oosten stuk van Mohammed veel minder het geval, was veel gecentreerder. Bij de joden zie je dat ook, dat was ook veel gecentreerder.

Met de duivel heeft het trouwens helemaal niets te maken, die kent geen plaats in die oude geloven. Daar bestaat gewoon geen duivel.

[ Bericht 2% gewijzigd door erodome op 01-04-2016 15:19:14 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:32:04 #53
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161097686
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat heeft het niet. Je bent gevoed met de associatie van dat demonische karakter bij dat soort zaken. Daardoor zie jij dit als satanisch/demonisch.
Typ eens in op google afbeeldingen: 'occultism' en je zult zien dat het bijna allemaal te maken heeft met Baphomet/Satan/Demons...

Natuurlijk, mensen die daar helemaal in zitten hebben natuurlijk weer allerlei tekst en uitleg erover. Mensen zullen dat niet zo gauw toegeven natuurlijk. En de waarheid zal ook best in het middel liggen. Maar vanuit bijbels perspectief is hekserij, occultisme etc. gewoon des duivels en werken met gevaarlijke dingen.

Zag laatst ook zoiets bij de Verandering, zo'n programma op tv. Was wel interessant. Zo'n man was ook z'n hele leven bezig geweest met het occulte. Ondertussen verslaafd aan van alles en op een dag voelde hij een ijskoude energie z'n kamer binnenkomen. Hij werd werkelijk doodsbang. Dat was voor 't keerpunt om daarmee te breken en het helemaal anders te gaan doen.

Deze uitzending:

http://www.eo.nl/geloven/(...)ohn-20160102t174000/

(Kefah ontmoet voormalig reiki-grootmeester Dennis John.

Als puber is Dennis al bezig met geesten en bovennatuurlijke zaken en op latere leeftijd reist hij zelfs door landen als India en Afghanistan om te leren van de lokale goeroes. Zo ontwikkelt Dennis zich steeds verder in het bovennatuurlijke en via zijn krachten kan hij zieken genezen en mensen manipuleren. Maar zo goed als het buiten de deur ging, zo slecht gaat het thuis. Drugs en drank doen hun intrede bij Dennis op een zo kwaadaardige manier dat zijn vrouw Mieke besluit om samen met hun twee kinderen er vandoor te gaan. Dennis lijkt ten prooi te vallen aan de geesten die hem ooit hielpen. Maar dan ontmoet hij een collega op het werk die een heel ander licht met zich meedraagt.)

Ik vond het wel interessant.
pi_161097983
Wat te denken van de Duivelsverzen?
pi_161098699
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:32 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Typ eens in op google afbeeldingen: 'occultism' en je zult zien dat het bijna allemaal te maken heeft met Baphomet/Satan/Demons...
Baphomet is geen bestaand iets. De tempeliers werden beschuldigt van die aanbidden, maar dat was pure zwartmakerij. Later is dat symbolische figuur overgenomen door oa het satanisme. Wat eigenlijk ook echt helemaal niets met de duivel van doen heeft (als in anders dan symbolisch).
Alles wat duivels, demonen en dat soort onzin noemt is of schoppen tegen het christendom aan, of zwartmakerij van het christendom.

quote:
Natuurlijk, mensen die daar helemaal in zitten hebben natuurlijk weer allerlei tekst en uitleg erover. Mensen zullen dat niet zo gauw toegeven natuurlijk. En de waarheid zal ook best in het middel liggen. Maar vanuit bijbels perspectief is hekserij, occultisme etc. gewoon des duivels en werken met gevaarlijke dingen.
Dit gaat niet om toegeven, dit gaat over de werkelijke betekenis van zaken. Zonder de zwartmakerij die het christendom eroverheen heeft proberen te gieten.
In de oude geloven bestaat er geen duivel, gewoon helemaal niet.

Vanuit bijbels persectief is idd alles wat niet het christendom is duivels, vergeet nooit wat toendertijd de grootste concurent was van het christendom. Een geloofssysteem waarvoor je geen kerk nodig had e.d..

quote:
Zag laatst ook zoiets bij de Verandering, zo'n programma op tv. Was wel interessant. Zo'n man was ook z'n hele leven bezig geweest met het occulte. Ondertussen verslaafd aan van alles en op een dag voelde hij een ijskoude energie z'n kamer binnenkomen. Hij werd werkelijk doodsbang. Dat was voor 't keerpunt om daarmee te breken en het helemaal anders te gaan doen.

Deze uitzending:

Als puber is Dennis al bezig met geesten en bovennatuurlijke zaken en op latere leeftijd reist hij zelfs door landen als India en Afghanistan om te leren van de lokale goeroes. Zo ontwikkelt Dennis zich steeds verder in het bovennatuurlijke en via zijn krachten kan hij zieken genezen en mensen manipuleren. Maar zo goed als het buiten de deur ging, zo slecht gaat het thuis. Drugs en drank doen hun intrede bij Dennis op een zo kwaadaardige manier dat zijn vrouw Mieke besluit om samen met hun twee kinderen er vandoor te gaan. Dennis lijkt ten prooi te vallen aan de geesten die hem ooit hielpen. Maar dan ontmoet hij een collega op het werk die een heel ander licht met zich meedraagt.)

Vooral baarlijke onzin. Fijn voor die man dat hij daarin een oplossing kon vinden voor zijn eigen drugs en drank probleem.

Zo kan ik ook een prachtig verhaal maken van mijn eigen drugsmisbruik vroeger en zeggen dat dieper in hekserij duiken me heeft "gered". Feit is alleen meer dat ik gewoon zag dat het echt niet verder kon zo en in mijn eigen kracht ben gaan staan. De heilige cirkel en het zelfwerk dat ik daarin hebben gedaan heeft me gesteund, maar is niet de grote reden. Dat ben ik echt gewoon zelf, net als bij deze Dennis.
pi_161098723
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:47 schreef Roberta_J het volgende:
Vertel, wat denk jij daar dan van? Kom eens met wat meer dan een enkele onliner....
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:40:35 #57
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161098951
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:12 schreef erodome het volgende:

Er is gewoon om en nabij hetzelfde gebeurd als bij het christendom, om te zorgen dat je niet te hele bevolking tegen je krijgt of af moet slachten kan je beter oude gebruiken en symbolen overnemen waar men waarde aan hecht. Oude wijn in nieuwe vaten.
Nee, ik bedoel dat het christendom (en het Jodendom) van oorsprong ook een religie van die gehoornde maangod uit het Midden-Oosten is. Met zijn heilige stenen als afgoden en dergelijke.

(Dat later een vermenging plaatsvond met lokaal Europees heidendom ontken ik niet).

Maar je opmerking geeft wel te denken: als de islam niet de hele bevolking tegen zich wil krijgen, of de hele bevolking af wil slachten, is het verstandig om wat plaatselijk (Europees) heidendom (of wat hier tegenwoordig heerscht) te mengen met de leer.
Ja, ik denk dat je wat dat betreft gelijk hebt.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:44:10 #58
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161099025
De bijbel noemt andere geloven nergens duivels, wel zegt het dat de andere goden uit die tijd niet bestaan en dat er achter afgodsbeelden geen entiteiten zitten. http://biblehub.com/commentaries/psalms/96-5.htm
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:45:28 #59
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161099049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat het christendom (en het Jodendom) van oorsprong ook een religie van die gehoornde maangod uit het Midden-Oosten is. Met zijn heilige stenen als afgoden en dergelijke.

bron?
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:47:34 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161099092
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:00 schreef Manke het volgende:

[..]

het christendom kwam dus na de openbaringen van mohammed door gabriel?
Zo las ik dat ook. Wat op zich heel TRU is, want hoe kan de Koran dan refereren aan de profeet Jezus (Isa)?

Het kan dan niet anders dat Mohammed, zijn baard zij geprezen, ouwe hipster, beschikte over een tijdmachine waarmee hun terug in de tijd kon reizen of zo. Vermoedelijk dan een UFO die wij allen kennen als de Ster van Bethlehem. Het Engelengezang als het geluid van dat ruimtetuig. Later ook als dat dier van de Nachtreis, Buraq.
Als je het ècht TRU wilt hebben, is er wel een mouw aan te passen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:54:10 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161099198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:47 schreef Roberta_J het volgende:
Dat is waar ik aan refereer. Ze verwijzen duidelijk naar pre-islamtisch heidendom.
Allat is de vrouwelijke vorm van Allah (bin is zoon, bint is dochter, die -t uitgang staat voor vrouwelijk in het Arabisch) en die is de dochter (of vrouw? of zuster? of dat alles?) van Hubal.
pi_161099209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

(Dat later een vermenging plaatsvond met lokaal Europees heidendom ontken ik niet).

Maar je opmerking geeft wel te denken: als de islam niet de hele bevolking tegen zich wil krijgen, of de hele bevolking af wil slachten, is het verstandig om wat plaatselijk (Europees) heidendom (of wat hier tegenwoordig heerscht) te mengen met de leer.
Ja, ik denk dat je wat dat betreft gelijk hebt.
Nu zal dat niet meer gebeuren, is meer iets van de opkomstfase van een geloof.

Daarin is het wel leuk dat de duivelsverzen genoemd worden, daarin zie je heel duidelijk een knieval naar die pre islamitische geloven die teruggedraait werd.
Die godinnen waren erg belangrijk in dat pre islamitische geloof daar op die plek, dus in eerste instantie werden die geintegreerd om de qoeraisj aan zijn kant te krijgen. Toen dat gelukt was daarmee werd dit teruggedraait.

Alhoewel dit betwijfelt wordt in islamitische kringen, of die verzen ooit wel echt hebben bestaan is het vrij passend bij de kerstering van volkeren in de geschiedenis. Door in eerste instantie die godinnen een plaats te geven binnen het geloof traden die heidenen toe tot de islam en versterkte het leger van Mohammed aanzienelijk.
Ook het christendom heeft dit toegepast, hoe verder dat christendom zich uitstrekte, hoe meer heiedense gewoontes/traditie's werden geintegreerd.

Vandaar dat we allerheiligen hebben, paasvuren, hazen en eieren. Kerstbomen hebben, sinterklaas en zwarte piet hebben en ga zo maar door en door en door.
pi_161099237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo las ik dat ook. Wat op zich heel TRU is, want hoe kan de Koran dan refereren aan de profeet Jezus (Isa)?

Het kan dan niet anders dat Mohammed, zijn baard zij geprezen, ouwe hipster, beschikte over een tijdmachine waarmee hun terug in de tijd kon reizen of zo. Vermoedelijk dan een UFO die wij allen kennen als de Ster van Bethlehem. Het Engelengezang als het geluid van dat ruimtetuig. Later ook als dat dier van de Nachtreis, Buraq.
Als je het ècht TRU wilt hebben, is er wel een mouw aan te passen.
In de islam wordt natuurlijk beweerd dat adam en eva moslims waren, dat abraham moslim was en ga zo maar door. Dat die boodschap (de koran dus) vergeten was. Hernieuwd werd ipv nieuw uitgevonden werd.
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:12:46 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161099453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Nu zal dat niet meer gebeuren, is meer iets van de opkomstfase van een geloof.
Daarom zal de islam hier niet geaccepteerd worden.

quote:
Daarin is het wel leuk dat de duivelsverzen genoemd worden, daarin zie je heel duidelijk een knieval naar die pre islamitische geloven die teruggedraait werd.
Die godinnen waren erg belangrijk in dat pre islamitische geloof daar op die plek, dus in eerste instantie werden die geintegreerd om de qoeraisj aan zijn kant te krijgen. Toen dat gelukt was daarmee werd dit teruggedraait.
Maar niet alleen op die manier, er zijn talloze heiligdommen voor pre-islamitische goden (vooral godinnen) gewelddadig verwoest door Mohammed. Wat rond de eigen god Hubal speelde werd aanvankelijk wel getolereerd, de rest werd gewoon afgeslacht.
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:14:41 #65
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161099472
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:56 schreef erodome het volgende:

[..]

In de islam wordt natuurlijk beweerd dat adam en eva moslims waren, dat abraham moslim was en ga zo maar door. Dat die boodschap (de koran dus) vergeten was. Hernieuwd werd ipv nieuw uitgevonden werd.
Klopt. Alleen wordt die tijd vóór de openbaringen aan Mohammed over het algemeen niet als islam gezien. Zie bijvoorbeeld de islamitische jaartelling.
pi_161099520
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daarom zal de islam hier niet geaccepteerd worden.
Er is hier dan ook geen dominant geloof meer. Wat zouden ze moeten integreren?

quote:
Maar niet alleen op die manier, er zijn talloze heiligdommen voor pre-islamitische goden (vooral godinnen) gewelddadig verwoest door Mohammed. Wat rond de eigen god Hubal speelde werd aanvankelijk wel getolereerd, de rest werd gewoon afgeslacht.
Klopt, maar ook het christendom deed dat. Genoeg traditie/gewoonte overnemen zodat de bevolking nog genoeg herkenning had om zijn "ding" te doen en verder eigenlijk alles vernietigen van de werkelijke inhoud van die oude geloven. De drie-eenheid, die feesten, dat soort zaken, maar de werkelijke inhoud werd gewoon vernietigt.

Neem sint patrick, tot op vandaag de dag wordt er sint patricksdag gevierd. 1 van de grote dingen die die man heeft gedaan is erg veel oude boekwerken en heiligdommen vernietigen. Boekwerken, heiligdommen, altaren. Dat is uitermate precies gedaan.

Waar ze bij zuid europa nog het geluk hadden dat de volkeren eromheen veel werken hebben gered was dat in west/noord europa niet zo. Er is amper meer wat echt origineels overgebleven. Het zijn echt puzzelstukjes.

Later is er wel veel herschreven, maar erg vaak met een christelijk sausje eroverheen.
Dit is vrij kenmerkend voor de kerstering van volkeren. Denk eigenlijk dat Mohammed dit heeft geleerd van de christenen, hij was niet voor niet zo "dol" op bepaalde groepen monniken e.d..
Ga er niet te hard tegenin in eerste instantie, integreer zaken in jouw geloof zodat het gewone volk gewoon zijn traditie's kan behouden in herkenbare vorm en vernietig dan al het andere en zet daar ronduit de doodstraf op.

Het is echt vrijwel 1 op 1 te vergelijken met de kerstering die het christendom heeft gedaan, dezelfde tactiek.

[ Bericht 9% gewijzigd door erodome op 01-04-2016 17:25:24 ]
pi_161100960
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:32 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Jij wilt volgens mij echt jouw idee bevestigd zien. Anders ga je steeds maar rare dingen opwerpen. Die dan als argumenten moeten gelden.

quote:
En jij weet wel waarom mensen iets doen? Wat bedoel je met toegeven? Dan moet er een duidelijke waarheid zijn, die zij dan niet volgens. Maar zo zit het niet. Het zijn juist de theorieen van duivels volgen en demonen die niet kloppen. Zwartmakerij, van de RK die hun volgelingen weg zag lopen. Angst is nog steeds de raadgever voor 90% van de mensheid.

Dat jij hekserij en occultisme op een hoop gooit, zegt mij genoeg.. Dag...

quote:
Had die man zijn deur open laten staan? Je snapt toch wel dat dit propaganda is? Van een extreem figuur naar een Christen (ik denk dat hij dit werd) en toen werd hij ineens een lieverdje en och praise Jezus, die maakt het allemaal mogelijk....

Dat jij hierin trapt zegt voor mij ook genoeg....Dag.....

quote:
Deze uitzending:

EO, dan weet je wel genoeg. "Zelfs door landen als India en Afghanistan"? Wat the fuck? Zijn dit slechtere landen dan andere landen? Volgens christenen misschien wel, want satan woont hier, met zijn 92 demonen.... Bangmakerij, dus ik weet genoeg....Dag....

Volgens mij ben jij een Christen in disguise, klopt dit?
pi_161101078
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:44 schreef Manke het volgende:
De bijbel noemt andere geloven nergens duivels, wel zegt het dat de andere goden uit die tijd niet bestaan en dat er achter afgodsbeelden geen entiteiten zitten. http://biblehub.com/commentaries/psalms/96-5.htm
Ach, christendom en jodendom waarschuwen steeds voor het volgen van andere godsdiensten. Bangmakerij dus... Om de volgelingen te behouden, en om volgelingen te krijgen. Als je naar andere landen gaat en je ziet zendelingen dan is het eerste wat zij doen waarschuwen voor de hel. Pas op, als je niet gelooft zoals wij het doen dan kom je in de hel.
De eerste Friese koning die tot geloof kwam keerde weer naar het heidendom, omdat "zijn voorouders in de hel zaten, en hij zonder hen niet naar de hemel wilde". Bangmakerij dus.

Heel veel gelovigen geloven in satan, die al die andere goden is. "ze aanbidden Allah niet, maar satan" "Zij aanbidden Zeus niet, maar satan" "Ze aanbidden baal niet maar satan". Dus of je nou gelooft dat demonen niet bestaan, maar je geeft ze de naam satan OF je gelooft dat die afgoden wel bestonden, wat is het verschil? Ik zie dat niet, jij wel? Ik niet, jij wel? Ik in ieder geval niet, jij wel?
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:48:04 #69
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161102466
Bij Reiki en andere new age bezigheden zoals channeling is de duivel weer wel actief bezig. Bij moslims die in naam van allah moorden ook.

Volgens de bijbel komt men pas in de hel na het duizendjarig vredesrijk, tot die tijd zitten de doden in hades, sheol, whatever, dacht ik.
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:23:13 #70
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161103331
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 18:41 schreef Berjan1986II het volgende:
Volgens mij ben jij een Christen in disguise, klopt dit?
~
Er zit tot nu toe nog geen greintje eigen mening van me bij.
Maar ik hou graag alle opties open en geef alle partijen graag een eerlijk kans, dus ook de Christelijke.
Je hoort dat best vaak, dat mensen eerst helemaal in het occulte zitten, en dat eigenlijk een heel misleidend gebeuren blijkt, en men uiteindelijk op die manier tot Jezus uitkomt. Waarom zou ik dat niet eens een eerlijk kans mogen geven? Waarom het zo makkelijk afdoen als RK-propaganda? Dat vind ik ook maar makkelijk hoor. Snel alles in een hokje stoppen en klaar is Kees...
pi_161103697
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:23 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

~
Maar ik hou graag alle opties open en geef alle partijen graag een eerlijk kans, dus ook de Christelijke.
Je houdt enkel maar de christelijke open, want alles wat je tot nu toe gezegd hebt is gebaseerd op de mening van het christendom. Bij de buren zelf kijken doe je niet, of je zegt "natuurlijk geven zij het niet toe dat.....". Dit is niet eerlijk, je houdt jezelf dus voor de gek.

quote:
Je hoort dat best vaak, dat mensen eerst helemaal in het occulte zitten, en dat eigenlijk een heel misleidend gebeuren blijkt, en men uiteindelijk op die manier tot Jezus uitkomt.
Je snapt niet dat dit het invullen is vanuit een christelijk oogpunt? Die mensen zijn al christen voordat ze bij de EO komen met hun verhaal, ze hebben het al vele keren verteld, steeds mooier gemaakt. Want het scoort als iemand eerst helemaal tegen christus is, en dan ineens christen wordt.

Plus natuurlijk dat het halleluja gevoel dat christendom is, wel erg makkelijk is. "geef je maar over aan jezus, hij heeft alles al gedaan om jou te redden". Bij occultisme is men meer afhankelijk van zichzelf, en dat is moeilijk. Satanisme is eender, het is tegen het makkelijke "jezus stierf voor mijn zonden" en voor "eigen verantwoording".

quote:
Waarom zou ik dat niet eens een eerlijk kans mogen geven? Waarom het zo makkelijk afdoen als RK-propaganda? Dat vind ik ook maar makkelijk hoor. Snel alles in een hokje stoppen en klaar is Kees...
Nogmaals, je houdt jezelf voor de gek. Steeds maar weer iets veroordelen aan de hand van de bijbel. DAT is pas in hokjes stoppen en verwerpen. Dus doe niet alsof je alles moet onderzoeken, want dat doe je niet.
pi_161103782
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:48 schreef Manke het volgende:
Bij Reiki en andere new age bezigheden zoals channeling is de duivel weer wel actief bezig. Bij moslims die in naam van allah moorden ook.

Volgens de bijbel komt men pas in de hel na het duizendjarig vredesrijk, tot die tijd zitten de doden in hades, sheol, whatever, dacht ik.
Dit is dus precies wat ik en anderen zeggen. Het is alle geloven op een hoop gooien, de duivel/satan-God. Wat is het verschil tussen "het zijn demonen" of "het is allemaal satan"? Allemaal bijgeloof om andere religies aan de schandpaal te nagelen, te demoniseren, en daarmee de volgelingen bang te maken. Dat jullie dit niet door hebben zegt veel over het EQ.
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:07:20 #73
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161104745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:38 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik en anderen zeggen. Het is alle geloven op een hoop gooien, de duivel/satan-God. Wat is het verschil tussen "het zijn demonen" of "het is allemaal satan"? Allemaal bijgeloof om andere religies aan de schandpaal te nagelen, te demoniseren, en daarmee de volgelingen bang te maken. Dat jullie dit niet door hebben zegt veel over het EQ.
ik heb het niet eens over andere religies, enkel new age bezigheden waaronder reiki, channeling, magnetiseren (transcendente meditatie en yoga? ), wat niks met religie te maken heeft. Waar denk je dat die krachten en gechannelde informatie vandaan komen? Als het niet zou werken, was het allang in de vergetelheid geraakt.

Bloeddorstig moorden kan enkel van de duivel komen.

Christenen die ik ken hebben respect voor wat anderen geloven en zullen die niet aanvallen op wat ze geloven 'je kan alleen voor ze bidden'.
pi_161105740
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:07 schreef Manke het volgende:

[..]

ik heb het niet eens over andere religies, enkel new age bezigheden waaronder reiki, channeling, magnetiseren (transcendente meditatie en yoga? ), wat niks met religie te maken heeft. Waar denk je dat die krachten en gechannelde informatie vandaan komen? Als het niet zou werken, was het allang in de vergetelheid geraakt.
Die dingen komen allemaal uit religies. Meditatie uit hindoeisme en boeddhisme, yoga idem dito, channelen komt van alle religies, ook jodendom en christendom, magnetiseren komt uit chinese religies. In feite ben jij, en al die sjappo's van jouw religie bang voor het onbekende.

quote:
Bloeddorstig moorden kan enkel van de duivel komen.
Nooit het OT gelezen zeker? Of je moet het met mij eens zijn dat de joodse stamgod in feite de boze/satan/duivel is, al dat al zou bestaan?

quote:
Christenen die ik ken hebben respect voor wat anderen geloven en zullen die niet aanvallen op wat ze geloven 'je kan alleen voor ze bidden'.
Dan ken jij toevallig goede christenen, maar ik ken er toevallig genoeg die geen respect of hypocriet respect hebben voor andere religies. Men zal nooit denken "misschien hebben zij wel gelijk". Maar als men kan overtuigen van het eigen gelijk, zal men dit niet laten. Vandaar het "ik bid ervoor dat ze de Waarheid gaan zien". Zo hypocriet.

Groetjes
pi_161105830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:23 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

~
Je hoort dat best vaak, dat mensen eerst helemaal in het occulte zitten, en dat eigenlijk een heel misleidend gebeuren blijkt, en men uiteindelijk op die manier tot Jezus uitkomt. Waarom zou ik dat niet eens een eerlijk kans mogen geven? Waarom het zo makkelijk afdoen als RK-propaganda? Dat vind ik ook maar makkelijk hoor. Snel alles in een hokje stoppen en klaar is Kees...
Andersom verhalen zijn er ook zat, alleen is daar de behoefte niet zo groot om het christendom af te kraken en als "slecht" neer te zetten. Die zal je dus vooral horen in irl gesprekken op een vriendelijke manier ipv als een soort propaganda op tv en op het net e.d..

Die andere stromingen/geloof(sachtige) dingen zijn gewoon niet zo van het tikken naar de ander.

Ik ken "christelijke" heksen, christelijke reiki mensen, christenen met een boeddhistisch randje. Ik ken mensen die stevig in de shit zaten en christelijk waren die voor hun gevoel een oplossing bij reiki, hekserij, occultisme, magie of wat dan ook hebben gevonden.
Maar die kanten zijn veel vriendelijker vaak, gaan niet bitchen tegen die "ander", 1 van de eerste lessen is vooral leg de schuld niet bij dat geloof neer (buiten jezelf), leer te kijken naar wat jij hebt gedaan op jouw weg om daar te komen, leer wat jij kan doen om dat te veranderen. Wees een souverein mens, verberg je niet achter smoesjes, neem je verantwoordelijkheid en sta in je eigen kracht. Ze hebben geen satan die ze dingen influistert, ze zijn het zelf, in ieder mens zit zowel goed als kwaad, daar heb je geen machten voor nodig die buiten jezelf staan.
Deze vormen doen ook niet zo moeilijk over een mengvorm die je zelf wil maken, het is jouw pad en de wegen naar het hogere zijn legio. Ze gaan niet uit van je zal en moet dit pad bewandelen anders ga je naar de hel. Vaak is er niet eens een hel noch een duivel.

In de meeste gevallen zoeken deze vormen geen nieuwe mensen, niet actief, proberen ze niet te overtuigen. Als jij zoekt zal je wel vinden, maar ze gaan niet aan je trekken om je in hun kamp te krijgen.
Je zal moeite moeten doen voor de kennis die je zoekt, inzet moeten tonen.
Daarin kan je zien dat het jodendom bv een erg sterke "oude geloofs" basis kent, ook daar moet je eerst laten zien wat je "waard" bent voordat je toe kan treden. Staan ze niet met een hengeltje met lekker aas klaar om mensen te vangen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:49:55 #76
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161106207
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:38 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Die dingen komen allemaal uit religies. Meditatie uit hindoeisme en boeddhisme, yoga idem dito, channelen komt van alle religies, ook jodendom en christendom, magnetiseren komt uit chinese religies. In feite ben jij, en al die sjappo's van jouw religie bang voor het onbekende.

[..]

Nooit het OT gelezen zeker? Of je moet het met mij eens zijn dat de joodse stamgod in feite de boze/satan/duivel is, al dat al zou bestaan?

[..]

Dan ken jij toevallig goede christenen, maar ik ken er toevallig genoeg die geen respect of hypocriet respect hebben voor andere religies. Men zal nooit denken "misschien hebben zij wel gelijk". Maar als men kan overtuigen van het eigen gelijk, zal men dit niet laten. Vandaar het "ik bid ervoor dat ze de Waarheid gaan zien". Zo hypocriet.

Groetjes
ik ben niet bang voor het onbekende, maar er zijn genoeg verhalen van mensen die de ware aard ervan ondervonden hebben. Heb zelf ook het eea ervaren. Zo niet, dan zat ik niet eens in dit topic.

En als je kijkt naar al die channelings, dan zie je dat het 1 grote komedie is. Van Ogilvie tot astro tv. Veel van hun channelen allerlei bijbelse figuren.

Ben bekend met de slachtpartijen van Jozua. Zou het mythe zijn? Hedendaagse slachtpartijen iig niet.

Maar jij erkent ook dat er meer is?
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:51:07 #77
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_161106252
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:04 schreef deadprez het volgende:
gooi dan meteen haar telefoon weg, halloween is voorbij
pi_161107125
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:49 schreef Manke het volgende:

[..]

ik ben niet bang voor het onbekende, maar er zijn genoeg verhalen van mensen die de ware aard ervan ondervonden hebben. Heb zelf ook het eea ervaren. Zo niet, dan zat ik niet eens in dit topic.

En als je kijkt naar al die channelings, dan zie je dat het 1 grote komedie is. Van Ogilvie tot astro tv. Veel van hun channelen allerlei bijbelse figuren.

Ben bekend met de slachtpartijen van Jozua. Zou het mythe zijn? Hedendaagse slachtpartijen iig niet.

Het meeste is idd komedie, maar dat betekend ook dat het gewoon gebakken lucht is, een illusie is en je dus ook geen kwaad doet. Al het kwaad wat daaruit voort zal komen doe je echt jezelf aan, soort van placebo. Vind jou daar best een tekenend vb van, door twijfel, door te denken dat het toch slecht was ben je jezelf gaan straffen. Je erkent je eigen kracht niet, hebt van jezelf een slachtoffer gemaakt.

Ik erken wel dat er meer is en vind mensen die bv entiteiten oproepen voor de lol terwijl ze er eigenlijk niet echt in geloven (beter gezegd, weten, dat gaat wat verder dan geloven) erg dom.

Ten eerste, als je er niet echt in geloofd, wat voor zin heeft het dan om "dingen" op te roepen. Ten 2de, als je niet weet wat je oproept en hoe je daarmee om moet gaan kan het gevaarlijk zijn.
Niet omdat het "demonen/duivels" zijn, maar gewoon omdat ze hun eigen regels hebben. Een leeuw is ook geen demon/duivel, maar toch zou ik niet zomaar op de savanne een leeuw achter zijn oor gaan kriebelen.

Dit is wel wat vaak gebeurd in het nieuwe "new age", maar ook in een deel van het satanisme bv. Mensen die het of niet echt serieus nemen, of een kusje kroel beeld hebben en ja dan kan het soms fout gaan. Meestal niet, dat valt gelukkig weer mee, de echt stevige kennis die veel gevolgen kan hebben verkrijg je meestal niet zomaar. Gelukkig komt het in de kusjekroel wereld of niet serieus nemen wereld meestal neer op redelijk veilige wegen.
pi_161108317
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:49 schreef Manke het volgende:

[..]

En die mensen kunnen ook niet iets medisch hebben? Psychisch bijvoorbeeld?

quote:
Dat Maria met engelen kon praten, alsmede zoveel van die bijbelse mensen vindt je niet vreemd maar dat mensen bijbelse figuren channelen wel? doet mij denken aan twee en meten en maten.

quote:
En wat denk je van de zondvloed? De inname van Kanaan is zeker een goede. Maar waarom denk je dat dit mythe is? Als dit mythe is heb je niks meer aan de bijbel, dan is het namelijk allemaal mythe. Openbaring al eens gelezen, fijne God is de christelijke.
Slachtpartijen door mensen zegt overigens niks over de god, meer over mensen.

quote:
Meer dan wat?
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:21:27 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161108864
Maar is de islam de religie van de duivel ? Waarom dan?
Is satan/saytan, de vijand, die duivel?
Is de duivel een demoon, of een andere god?

Overigens is satanisme niet zozeer occultisme of duivelsaanbidding, meer de verheerlijking van egoïsme.
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:26:43 #81
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161108984
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:01 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

En die mensen kunnen ook niet iets medisch hebben? Psychisch bijvoorbeeld?

[..]

Dat Maria met engelen kon praten, alsmede zoveel van die bijbelse mensen vindt je niet vreemd maar dat mensen bijbelse figuren channelen wel? doet mij denken aan twee en meten en maten.

[..]

En wat denk je van de zondvloed? De inname van Kanaan is zeker een goede. Maar waarom denk je dat dit mythe is? Als dit mythe is heb je niks meer aan de bijbel, dan is het namelijk allemaal mythe. Openbaring al eens gelezen, fijne God is de christelijke.
Slachtpartijen door mensen zegt overigens niks over de god, meer over mensen.

[..]

Meer dan wat?
Kan, maar ze kwamen juist van de psychische problemen af, bijvoorbeeld veroorzaakt door reiki. Ook ging het complete reiki 'weg'.

Bedoelde met het tweede dat ze spiritisme beoefenen met channelen, wat verboden is volgens de bijbel, maar wel blije boodschappen doorkrijgen van bijbelse figuren als michael, gabriel, jezus en maria. En aliens ver hier vandaan.

3e: klopt inderdaad, als het mythe is, is het niet gebeurd. Openbaringen word je idd niet goed van. De huidige moslimlanden zijn ontstaan door het zwaard.

Meer dan het zichtbare, zoals 'energieën', geesten en (een) God.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manke op 01-04-2016 23:44:08 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:34:28 #82
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161109185
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:21 schreef Lunatiek het volgende:

Overigens is satanisme niet zozeer occultisme of duivelsaanbidding, meer de verheerlijking van egoïsme.
vanuit christelijk perspectief:
Kan, omdat islam het reddende werk en lijdensweg van Jezus Christus ongedaan maakt. Het kruis is de ultieme nederlaag van de duivel en z'n maatjes. Mohammed kreeg de koran door via ingevingen van de engel gabriel, vertaald naar het betekenisloze djibreel, hij dacht aan het begin dat het een duivel was.
De duivel is een demoon, maar wil aanbeden worden en wordt ook 'de god van de wereld' genoemd in de bijbel.

Satanisme van lavey is niet occult, maar meer rebellie en egoïsme, tegendraads aan wat de bijbel leert, vziw.

[ Bericht 6% gewijzigd door Manke op 01-04-2016 23:41:31 ]
pi_161111285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:21 schreef Lunatiek het volgende:

Vergis je niet, het is ook magie/occultisme...

Veel moderne satanisten ontkennen dat, maar het staat zelfs in de satanistische geboden....

Het is geen verheerlijking van het egoïsme, het haalt alleen het je mag niets voor jezelf willen, geen plezier hebben van het abrahmisme onderuit.
De oude wetten, doe wat je wil, maar kwets niet, behalve als jij anders gekwetst wordt. Verdedig jezelf wanneer nodig, doe wat nodig is om te overleven, om normaal te leven. Wees goed voor jezelf en voor de wereld.

Wat mij betreft de enige echte regels, die van moeder natuur. Realistische regels.
pi_161111326
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:26 schreef Manke het volgende:

[..]

Kan, maar ze kwamen juist van de psychische problemen af, bijvoorbeeld veroorzaakt door reiki. Ook ging het complete reiki 'weg'.

Bedoelde met het tweede dat ze spiritisme beoefenen met channelen, wat verboden is volgens de bijbel, maar wel blije boodschappen doorkrijgen van bijbelse figuren als michael, gabriel, jezus en maria. En aliens ver hier vandaan.

3e: klopt inderdaad, als het mythe is, is het niet gebeurd. Openbaringen word je idd niet goed van. De huidige moslimlanden zijn ontstaan door het zwaard.

Het christendom wat je zo verheerlijkt is ook ontstaan door het zwaard....
En verhalen van mensen met stevige problemen die juist een oplossing vonden de n Reiki of ander zaken zijn ook legio. Alleen halen zij niet zo uit naar het het christendom, voelen ze niet de noodzaak om zwart te maken, te haten.
pi_161111449
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:34 schreef Manke het volgende:

[..]

Kan, omdat islam het reddende werk en lijdensweg van Jezus Christus ongedaan maakt. Het kruis is de ultieme nederlaag van de duivel en z'n maatjes. Mohammed kreeg de koran door via ingevingen van de engel gabriel, vertaald naar het betekenisloze djibreel, hij dacht aan het begin dat het een duivel was.
De duivel is een demoon, maar wil aanbeden worden en wordt ook 'de god van de wereld' genoemd in de bijbel.

Satanisme van lavey is niet occult, maar meer rebellie en egoïsme, tegendraads aan wat de bijbel leert, vziw.
Nee. De islam doet dat niet teniet.
Volgens de islam stierf Jezus daar, voor ons, als geëerde profeet.

Lavey is wel degelijk occult, volledig zelfs. Dat hij daarnaast naar het christendom schopte doet daar niet vanaf.
Vele satanisten doen niets met het magie/occulte stuk, dat hoeft ook niet. Het is naast dat een denkwijze en ieder is vrij daaruit te halen wat ze willen. Maar Lavey was een occultist van niet geringe mate.

Het is het verschil tussen het oude en het abrahmisme. Het oude dwingt niet, heeft een denkwijze en meer voor wie daar moeite voor wil doen. Als je dat niet wil is dat ook OK. Je hiernamaals zal daar niet vanaf hangen.
Het abrahmisme geeft de enige en juiste weg. Via machthebbers zodat het volk gemend kan worden. Geen andere mogelijkheid het hogere te bereiken dan via die ene weg. Geen verlossing (goed hiernamaals) dan via die ene weg.
  zaterdag 2 april 2016 @ 01:49:57 #86
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161111635
De koran zegt echt dat Jezus niet stierf, maar dat hij naar allah werd gehaald en dat er iemand anders gestorven aan het kruis wie allah als Jezus deed gelijken om de mensen te misleiden.
Moslims hebben zelfs een graf voor hem bereid voor als hij terug is gekeerd.
Daarmee wordt het volledig ongedaan gemaakt, want dat is de kern van het evangelie.

Abrahamisme, bestaat dat wel? Het is meer een ruzie over de erfenis, zoals dat bij erfgenamen hoort wanneer er verschillende testamenten zijn :) Zijn er meer dan 3 abrahamistische geloven?
Chistendom is jodendom++, islam is christendom revisited.
De weg in het oude testament waar je het ws over hebt, is je aan de volledige wet houden. Islam doet hetzelfde. Na de komst van Jezus is iedereen die erin gelooft, rechtvaardig bevonden alsof hij zich aan de volledige wet heeft gehouden (welke samengevat is als liefde voor God en je naaste).

Las laatst dat orthodoxe joden in Israël eindelijk kijken naar wat het 'nieuwe testament' te vertellen heeft, en ze vonden het erg joods.

[ Bericht 5% gewijzigd door Manke op 02-04-2016 01:55:06 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 01:59:06 #87
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161111734
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 01:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Het christendom wat je zo verheerlijkt is ook ontstaan door het zwaard....
En verhalen van mensen met stevige problemen die juist een oplossing vonden de n Reiki of ander zaken zijn ook legio. Alleen halen zij niet zo uit naar het het christendom, voelen ze niet de noodzaak om zwart te maken, te haten.
het rooms katholieke wel,maar het bijbelse christendom zegt dat je je moet onderwerpen aan het huidige gezag.

Wat betreft reiki, dat baseer ik op de vele getuigenissen van beoefenaars die voor Jezus kozen, bij wie direct na de waterdoop alle reiki talenten meteen verdwenen. Het zijn deze mensen die waarschuwen over reiki.
pi_161114274
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 01:59 schreef Manke het volgende:

[..]

het rooms katholieke wel,maar het bijbelse christendom zegt dat je je moet onderwerpen aan het huidige gezag.

Wat betreft reiki, dat baseer ik op de vele getuigenissen van beoefenaars die voor Jezus kozen, bij wie direct na de waterdoop alle reiki talenten meteen verdwenen. Het zijn deze mensen die waarschuwen over reiki.
Tuurlijk "verdwenen" die, dat wilde die mensen namelijk. Placebo...
Zodra ze zich bedenken en weer een nieuw placebo vinden om het weer "aan" te zetten, of gewoon in hun eigen kracht gaan staan zal het gewoon weer "werken".

Net zoals ze het zonder waterdoop ook hadden kunnen laten "verdwijnen".
pi_161114902
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:26 schreef Manke het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat mensen altijd een verhaal hebben waarom ze zich bekeren. Als zij zich goed voelden bij reiki zouden ze niet iets anders zoeken namelijk. Dan bekeren ze zich, dompelen ze zich onder in de wereld van christendom, die maakt hen wijs dat het slecht is, en zie daar een verhaal dat zich verder ontwikkeld. Dan komen die mensen op TV, schrijven ze boeken met waarschuwingen, verdienen ze daar hun geld mee , en hun hersenen produceren dan allerlei herinneringen die ze nooit hebben meegemaakt. En dat kan he, dat is een psychologisch verschijnsel.

quote:
Misschien is dat wel hun onderbewuste? Ik geloof niet in channelen, jij ziet hier demonen in? Waarom niet zielen van overleden mensen? Waarom niet echte buitenaardse wezens (mits het echt is, wat ik dus niet geloof)?

quote:
Zonder het zwaar zou het christendom ook nog nergens zijn geland. Je weet toch wel de kerstening van de Amerikaanse landen? De kerstening van "Nederlands-Indië" nu Indonesië? De kerstening van Europa, toen het christendom net de staatsgodsdienst werd? Hoeveel doden zijn er daar wel niet gevallen?

quote:
Energieen wel, geesten en God niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:34 schreef Manke het volgende:

[..]

Is de vraag bij jou weleens opgekomen of het christendom misschien niet goed is? De islam is ontstaan door mensen die afstammen van mensen van gnostische groepen. Die groepen geloofden niet in het idee dat een God die EEN is een zoon heeft. Dat kan namelijk ook niet, logisch gezien. Dat is de reden waarom de islam zo hamert op "God heeft geen Zoon". Je hebt wel vader (geest), moeder (materie) en de zoon (universum). Dit is pythagorisch en waarschijnlijk hebben de gnostici het van hun, en hebben de gewone christenen dit verkeerd begrepen. Die maakten van de zoon een mens, en dat is onmogelijk.

Hoe het kruis van Jezus de ultieme nederlaag is voor de duivel en zijn companen is mij een raadsel, daarvoor moet je waarschijnlijk zeer goed gelovig wezen? Of goedgelovig bedoel ik.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 01:59 schreef Manke het volgende:

[..]

Ach gunst, de bijbel staat vol van onderwerping van niet gelovigen. Van het vernietigen van alles, van oude opa tot de kleinste baby. Als de joden zich zouden onderwerpen aan het huidige gezag was al dat bloedvergieten (bij de intocht in Kanaan) niet nodig geweest.

Dus je meet met twee maten. Zoals bijna alle christenen doen. Zonder dat de RK het voorwerk deed zou het protestantisme nu geen voet aan de grond hebben in Europa en Amerika en Azie en Afrika.

quote:
Die mensen verdienen zeker ook veel met het schrijven van boeken met waarschuwingen tegen reiki en dergelijke. Dus aan de ene kant verdienden ze genoeg toen ze reiki hoog hadden zitten, vervolgens bekeren ze zich tot een andere vorm van reiki (handopleggingen zijn ook in het christendom schering en inslag) en verdienen aan die kant ook weer genoeg. En de naieveling denkt dat ze de waarheid, en enkel de waarheid spreken. :)
pi_161118653
Het zou wel ingaan tegen de aard van die duivel/demon om zoiets te brengen, aangezien het oproept om te geloven in God, te bidden, vasten, het verrichten van goede daden, het betalen van armenbelasting, niet liegen, stelen, schelden, niet aan magie te doen, je zedelijk te gedragen, goed te zijn voor de ouders, buren, etc. en het stelt ook de hel in het vooruitzicht voor duivels/demonen.
pi_161167014
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:54 schreef Roberta_J het volgende:
Wat denken jullie, als we veronderstellen dat er iets is als zogenaamde 'hogere dimensies', waar duistere en lichte werelden zijn, zouden de demonen dan misschien als antwoord op het heersende Christendom van destijds een andere grote religie hebben gesticht, genaamd de Islam? Het is de perfecte kandidaat die altijd en eeuwig garant staat voor het zaaien van wereldwijde verdeeldheid en het nooit mogelijk maken van een toestand van wereldvrede.
Islam staat tevens garant voor terreur en onderdrukking. Het is ook opvallend dat men in de Islam moeite heeft met dingen als muziek, affectie tonen in het openbaar, humor. Kortom alles wat het leven een beetje leuker maakt. Het aardse leven is ondergeschikt aan het (zolang je je hier bevindt slechts denkbeeldige) hiernamaals en de religie immuniseert zich volledig van kritiek, wat sommigen met de dood moeten bekopen. Ook is ervoor kiezen om niets met het geloof te doen en je eigen weg te gaan geen optie. Op het verlaten van de Islam staat in een twintigtal landen nog altijd officieel de doodstraf.

En wat doet de Islam allemaal met mensen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(gruwelijk beeld)

Ogen vormen de spiegel van de ziel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar is de Islam doorgaans op uit? Waar het komt is het er meestal op gericht het heersende systeem omver te werpen en te vervangen voor 'de zuivere Islam', die vanuit de hemel zogenaamd is geopenbaard, waardoor het ver verheven is boven alles wat door mensen is bedacht. Onderwerping is het doel. Zo is het vele maatschappijen in Azië (zoals Indonesië) en Afrika vergaan.

Wat denken jullie? Is de Islam het werk van de duivel/het kwaad?
Dat doen mensen met mensen. En 'wij het westen' zijn niks beter in wereldvrede :') Heb je de bedragen wel eens gezien wat Amerika bijv. uitgeeft aan 'wereldvrede' bewaren? Had je ook heel wat andere dingen mee kunnen doen die bijdragen aan de wereld.
pi_161171086
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Neem het pentakel dat je toont, wat is daar demonisch aan volgens jou?
Het pentagram zelf staat voor de 5 elementen, water, aarde, vuur, lucht en ether/spirit (dat wat bind). Grofweg gezegd staat het pentagram zoals hij daar getoont wordt (met de ene punt boven) voor geest boven materie, omgekeerd staat hij voor materie boven geest.
De cirkel eromheen beschermt en besluit, het geheel is een oeroud symbool van bescherming oa.

Het bovenste plaatje, met de 4 liggende mensen. Weer zie je die cirkel, die bescherming, die omsluiting. Die maakt die geheiligde plek die opgeschoont is en gedaan.
Als je goed kijkt zie je bij de kandelaars (windrichtingen) bakjes staan, daarin zitten naar alle waarschijnlijkheid spullen die de 4 elementen bij de betreffende windrichting symboliseren.
De 4 personen richten zich op de 4 windrichtingen, liggen daarmee in lijn. Ze kunnen daar verschillende dingen mee uitbeelden/syboliseren, waaronder bv het 4 delige wiel van het jaar (de zonnewendes en equinoxen). Ze zijn in een soort van meditatieve staat, alfa eigenlijk, dat is de "werkstaat" van magie. Dat is niets raars of geks, als je bv moet studeren voor een tentamen kan het erg handig zijn die staat aan te nemen aangezien je je beter kan concentreren in die staat. Ze combineren hun wil.
Kan ik het zien als een soort uitbeelden van iets, symboliek, dat effect op ons? Wat verandert er daadwerlijk?
pi_161223419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:28 schreef erodome het volgende:
Vertel, wat denk jij daar dan van? Kom eens met wat meer dan een enkele onliner....
Ik open wel vaker topics om vervolgens gewoon de discussie die er uit voort komt te volgen.
Ik weet verder niet zo veel van de duivelsverzen behalve dat er dan mensen om vermoord zijn en Westen dankzij Rushdie voor een van de eerste keren kennis maakte met deze kant van de Islam (critici het zwijgen opleggen/vermoorden)
pi_161230291
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:54 schreef Roberta_J het volgende:
Islam staat tevens garant voor terreur en onderdrukking. Het is ook opvallend dat men in de Islam moeite heeft met dingen als muziek, affectie tonen in het openbaar, humor.
Uiteraard bestaan er 'hogere dimensies', waaronder God.
Het Christendom was aanvankelijk de zuivere leer als door Christus ingesteld (tot aan de eerste eeuw, daarna begon de 'afval', ofwel demonische leringen werden daarin geïmporteerd en onderdrukking van binnenuit begon).
Reken maar dat Islam is ontstaan door demonische beïnvloeding en het heeft de aanhangers daarvan de weg naar de goede 'hogere dimensies' geprobeerd te blokkeren. Net als het doel van alle andere onzuivere religies overigens het optrekken van rookgordijnen is. Ze leren doorgaans dezelfde leugens, immers dezelfde bron.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie111 op 07-04-2016 14:14:29 ]
pi_161267500
Gaan jullie me nu serieus vertellen dat je in de duivel gelooft? Wat een onzin, alsjeblieft zeg. Wat is het hele concept van zo'n duivel dan? Zorgen dat mensen zonden begaan? Wat is daar het nut van, hoelang is die kerel daar al mee bezig? Gaat dat niet vervelen dan? De moderne mens struint al ruim 200.000 jaar over deze aarde, wat voor gigantische concentratieboog heeft die kerel dan wel niet dat ie nog steeds dezelfde achterlijke activiteit bezigt?
  donderdag 7 april 2016 @ 22:49:24 #96
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161268170
Ga maar zoeken in spiritisme en het 'occulte', en je komt er vanzelf achter.
pi_161268699
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:49 schreef Manke het volgende:
Ga maar zoeken in spiritisme en het 'occulte', en je komt er vanzelf achter.
maar kun je antwoord geven op de vragen die ik stel?

om even te reageren op wat je zegt, het feit dat mensen erin geloven en er dingen over te vinden zijn op internet wil niet zeggen dat het waar is. Wat je zegt is als een Christen die zegt; lees de Bijbel maar, dat is alles wat je hoeft te weten.
  donderdag 7 april 2016 @ 23:11:01 #98
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161268979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 23:02 schreef jo.de.jong het volgende:

[..]

maar kun je antwoord geven op de vragen die ik stel?

om even te reageren op wat je zegt, het feit dat mensen erin geloven en er dingen over te vinden zijn op internet wil niet zeggen dat het waar is. Wat je zegt is als een Christen die zegt; lees de Bijbel maar, dat is alles wat je hoeft te weten.
satan komt van het Hebreeuwse woord ha-satan, wat aanklager betekent. Hij (en z'n leger) klaagt constant mensen aan bij God, zonde is namelijk een big deal voor God. Met Jezus is iedereen die in hem en zijn dood gelooft, vergeven van alle zonde, waardoor satan niks meer aan te klagen heeft, de enige wapens dat hij nog heeft is de leugen en z'n vuurpijlen (ingevingen in de gedachten) , om zo mensen op een dwaalspoor te brengen. Islam gebruikt hij hier ook voor, Jezus is hierin namelijk niet doodgegaan voor ieders zonde, wie dat gelooft zal nooit vergeven worden door allah, en gaat naar de hel. Hij gebruikt dus ook angst om mensen van Jezus te houden.
pi_161269067
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 23:11 schreef Manke het volgende:

[..]

satan komt van het Hebreeuwse woord ha-satan, wat aanklager betekent. Hij (en z'n leger) klaagt constant mensen aan bij God, zonde is namelijk een big deal voor God. Met Jezus is iedereen die in hem en zijn dood gelooft, vergeven van alle zonde, waardoor satan niks meer aan te klagen heeft, de enige wapens dat hij nog heeft is de leugen en z'n vuurpijlen (ingevingen in de gedachten) , om zo mensen op een dwaalspoor te brengen. Islam gebruikt hij hier ook voor, Jezus is hierin namelijk niet doodgegaan voor ieders zonde, wie dat gelooft zal nooit vergeven worden door allah, en gaat naar de hel. Hij gebruikt dus ook angst om mensen van Jezus te houden.
Klopt het dat de menselijke zonde of zondeval intrad toen Adam een appel at van een boom waar ie niet van mocht eten?

Vervolgvraag; waarom stond die boom daar in godsnaam?

Subvraag: waarom stuurde god zijn zoon om gemarteld te worden alvorens de mensen te vergeven? Waarom vergaf ie ze niet gewoon? Waarom ging ie op z'n minst niet zelf?

Opmerking: je gaat echt te ver met de Islam als werk van de duivel, beide geloven zijn even bloeddorstig en achterlijk. Wat Christenen ten goede komt is dat het toevallig in de hedendaagse tijd wat vredelievender is geworden. Laten we niet vergeten dat het Christendom grotendeels verantwoordelijk is voor de holocaust 70 jaar geleden.

gr jo

[ Bericht 4% gewijzigd door jo.de.jong op 07-04-2016 23:22:04 ]
pi_161269185
Wat is occult?

het oproepen van Geesten
toekomst voorspellen d.m.v. bijvoorbeeld handlezen, sterrenkunde, tarotkaarten etc.
yoga
acupunctuur
paranormale dingen
New Age
Satanisme
Hekserij
Wichelroede lopen
Het dragen van tekens zoals bijvoorbeeld het pentagram, maar ook tekens waarvan de betekenis niet bekend is kunnen invloed hebben
Het luisteren naar muziek met satansvererende of antichristelijke teksten
Waarzeggerij
Magnetisme en dergelijke
Het gebruik van drugs, ook hasj en wiet
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')