abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2016 @ 18:37:01 #26
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161003470
En wat is eigenlijk die 'speciale kennis' ? Is dat een simpel antwoord op bepaalde vragen? Is het 'manier van zien' die je pas verkrijgt na een aantal realisaties? Toegang tot bepaalde geheimen? Of wat voor beeld moet ik meer bij voorstellen eigenlijk?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 28 maart 2016 @ 18:44:18 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161003671
Occultisme van vandaag is allemaal bijgeloof en interessantdoenerij met (geleende) symbolen en rituelen.
Vrijmetselarij is volgens mij luciferianisme, satan of niet, whatever, albert pike zegt het zelf in z'n boekje. Dat de vrijmetselaars ook nog actief zijn, zie je aan al hun symbolen die je overal tegenkomt.
pi_161003845
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:30 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Hmmm, en waarom is dat dan? Kan het het daglicht niet verdragen, of...? :P Waarom moest dat zo geheim blijven voor het gewone volk en was het enkel voorbehouden aan een kleine elite?
Waar vind ik het tegenwoordig trouwens dan? Vrijmetselarij of zo? Of in de elite der elite?
Omdat men er nog niet klaar voor is, omdat men nog vol bijgeloof zit. In occultisme kunnen mensen krachten verwerven die slecht zijn als mensen niet onpersoonlijk zijn geworden. Ik weet niet of je Eliphas Levi kent? Een occultist die boeken geschreven heeft? Die man heeft enkele waarheden geopenbaard en ook enkele trucjes geopenbaard. Mensen krijgen hier gewoon krachten mee over de natuur. Allemaal kinderspel natuurlijk met wat er echt aan kennis voor handen ligt.
Tegenwoordig denkt men dat men alles maar vrij moet krijgen. We hebben hieraan de bommen te danken die terroristen gebruiken om mensen te doden. Wat te denken van kennis die mensen nog meer pijn kunnen doen, mits het verkeerd gebruikt wordt?
Ik weet niet of je Pythagoras kent? Die man had een school waarin hij dezelfde traditie had. De mensen die graag bij hem in de leer wilden gaan moesten eerst vijf jaar tegen hem zwijgen, pas toen Pythagoras wist dat je het waard was kreeg je zijn geheime leer van de harmonie der sferen. Dit had hij dan weer van de Egyptische mysteriescholen, die eigenlijk niemand buiten Egypte wilden inwijden. Maar voor P maakten ze een uitzondering.

Vrijmetselarij kent ook die dingen, maar ook nog in kinderspel. Een beetje netwerken onder elkaar en elkaar de baantjes toeschuiven. Heeft weinig te maken met occultisme zoals dat in de Oudheid gebeurde.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:37 schreef Villas__Rubin het volgende:
En wat is eigenlijk die 'speciale kennis' ? Is dat een simpel antwoord op bepaalde vragen? Is het 'manier van zien' die je pas verkrijgt na een aantal realisaties? Toegang tot bepaalde geheimen? Of wat voor beeld moet ik meer bij voorstellen eigenlijk?
Die speciale kennis kan overal over gaan. Wie zijn wij, wat gebeurt er na de dood, die dingen moest men ervaren. Bepaalde piramiden van Egypte waren in werkelijk inwijdingsplaatsen. De lijnen bij Ncaza (of zo) waren ook lijnen die uiteindelijk uitmonden in een inwijdingsplaats waar mensen door hallucinatoire middelen vreselijke dingen kwamen te zien, om ze daarmee te testen. Sommigen slaagden, anderen werden gek of stierven door een hartaanval. Zo zie je dat inwijdingsrituelen en plaatsen van alle tijden en alle plaatsen is.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:44 schreef Manke het volgende:
Occultisme van vandaag is allemaal bijgeloof en interessantdoenerij met (geleende) symbolen en rituelen.
Meeste wel ja, occultisme dat echt wat is is onbekend voor mensen die er niet mee te maken hebben.

quote:
Vrijmetselarij is volgens mij luciferianisme, satan of niet, whatever, albert pike zegt het zelf in z'n boekje. Dat de vrijmetselaars ook nog actief zijn, zie je aan al hun symbolen die je overal tegenkomt.
Albert Pike zegt hele andere dingen, maar dit is wat complotdenkers eruit hebben gehaald en dus uit de context hebben gehaald.
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
  maandag 28 maart 2016 @ 18:54:29 #29
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161003904
Volgens mij stond er letterlijk lucifer en zijn licht, maar kan het mis hebben, lang geleden dat ik ernaar keek.
  maandag 28 maart 2016 @ 19:23:05 #30
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161004585
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:51 schreef Berjan1986II het volgende:
Omdat men er nog niet klaar voor is, omdat men nog vol bijgeloof zit. In occultisme kunnen mensen krachten verwerven die slecht zijn als mensen niet onpersoonlijk zijn geworden. Ik weet niet of je Eliphas Levi kent? Een occultist die boeken geschreven heeft? Die man heeft enkele waarheden geopenbaard en ook enkele trucjes geopenbaard. Mensen krijgen hier gewoon krachten mee over de natuur. Allemaal kinderspel natuurlijk met wat er echt aan kennis voor handen ligt.
Tegenwoordig denkt men dat men alles maar vrij moet krijgen. We hebben hieraan de bommen te danken die terroristen gebruiken om mensen te doden. Wat te denken van kennis die mensen nog meer pijn kunnen doen, mits het verkeerd gebruikt wordt?
Zal het moment ooit komen denk je, dat 'we' er massaal voor klaar zullen zijn?
En wat houdt dat 'onpersoonlijk' worden in? Dat we ons niet langer identificeren met het 'ik' of zoiets? Of dat we krachten niet gebruiken voor persoonlijk gewin?
Ik ben overigens niet bekend met Eliphas Levi. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig geworden...

Ik vraag me trouwens af hoe men hier ooit bij gekomen is. Schijnbaar bestaat er al 'eeuwenlang' bepaalde kennis waar zelfs de huidige wetenschap alleen maar van kan dromen en hooguit kan 'herontdekken'. Hoe is men daar ooit toch aan gekomen? Wat moest men daarvoor doen? En uiteindelijk: waar komt dat dan vandaan? Uit andere dimensies of zo? Verkrijgen mensen dat door entiteiten te channelen? Het is allemaal iig wel prikkelend.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_161005162
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:36 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Kijken trouwens of jij het leuk zou vinden als jouw religies satanisch zou worden genoemd. Want dat kunnen nieuw geboren christenen steevast goed, het demoniseren van andermans religies. Totaal geen respect, en dus verdienen jullie ook geen respect.
Totaal niet generaliserend dit. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 28 maart 2016 @ 19:55:26 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161005508
Heb dat niet eens gezien, maar er zijn mensen en geloven die het christendom satanisch noemen, om maar een christelijke term te gebruiken. Niemand zit er echt mee, ik ook niet.
pi_161007362
pi_161049163
Alles wat buiten Odin's domein valt is occultisme. Zowel de christelijke als islamitische pretenders zijn wat dat betreft van hetzelfde laken een pak.
Conscience do cost.
pi_161065106
Is iemand hier eigenlijk bekend met de religie?
  donderdag 31 maart 2016 @ 00:07:12 #36
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161065247
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:01 schreef loni55 het volgende:
Is iemand hier eigenlijk bekend met de religie?
Ik heb me er aardig goed in verdiept en heb jarenlang veel gesproken met een moslim die enorm veel van z'n religie wist en daar heel open over was. Dus ik heb er wel aardig veel over geleerd.
Maar volgens moslims 'weet je er geen fuck vanaf' als je er niet zelf in bent opgegroeid. En als je er wel veel vanaf weet, maar je verwerpt het, ben je rijp voor de hel en een ondankbare hond zeg maar. 'n Vijand van Allah. Als je er in bent opgegroeid en je verwerpt het, zou je eigenlijk verbannen moeten worden en zo, of erger.
pi_161065336
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:07 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik heb me er aardig goed in verdiept en heb jarenlang veel gesproken met een moslim die enorm veel van z'n religie wist en daar heel open over was. Dus ik heb er wel aardig veel over geleerd.
Maar volgens moslims 'weet je er geen fuck vanaf' als je er niet zelf in bent opgegroeid. En als je er wel veel vanaf weet, maar je verwerpt het, ben je rijp voor de hel en een ondankbare hond zeg maar. 'n Vijand van Allah. Als je er in bent opgegroeid en je verwerpt het, zou je eigenlijk verbannen moeten worden en zo, of erger.
Tja dat kan inderdaad ook al je vergeet dat de moslims zoals je ze noemt uit meer dan een miljard mensen bestaat.
Trouwens verbannen is niet exclusief aan moslims.
  donderdag 31 maart 2016 @ 00:16:31 #38
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161065406
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 00:12 schreef loni55 het volgende:
Tja dat kan inderdaad ook al je vergeet dat de moslims zoals je ze noemt uit meer dan een miljard mensen bestaat.
Trouwens verbannen is niet exclusief aan moslims.
Met individuele moslims heb ik ook geen moeite. Het probleem zit 'm er meer in als het allemaal gaat samenhokken. Of als ze een meerderheid gaan vormen binnen een bepaald gebied. Dan wordt het een grimmig geheel, helaas.
pi_161065899
Kijkend naar 2000 jaar Christendom vol wreedheden, intolerantie, krankzinnige expansie, overheersings- en bekeringsdrang verspreid over de hele wereld tot en met uitroeien van complete volken, lijkt deze religie eerder op het werk van de Duivel.
Maar..... Eerlijk gezegd zijn het volgens mij niet de religies zelf die 'slecht' of des duivels zijn, maar de mensen die religie gebruiken om hun eigen slechtheid te kunnen botvieren.

En in elke religie heb je groeperingen die doorslaan en in de naam van hun God of Goden zelf Godje gaan spelen.
Al vind ik Christenen wel voorop lopen in totaal gebrek van zelfreflectie en in godsdienstwaan.
De lijst van moord en doodslag, onderdrukking, misbruik, folteringen is oneindig lang na 2000 jaar. Nu we in het Westen een aantal jaar geconfronteerd worden met godsdienstwaanzinnigen uit de Islam, vergeten we voor het gemak met hoeveel geweld het Christendom is verspreid.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_161074165
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:54 schreef Villas__Rubin het volgende:

Hoewel ik dit schitterende, fascinerende beeldende kunst vind, kan ik me haast niet aan indruk onttrekken dat het karakter ervan toch welhaast iets over z'n bron moet verraden. Waarom heeft het allemaal zo'n satanisch/demonisch karakter?
Dat heeft het niet. Je bent gevoed met de associatie van dat demonische karakter bij dat soort zaken. Daardoor zie jij dit als satanisch/demonisch.

Neem het pentakel dat je toont, wat is daar demonisch aan volgens jou?
Het pentagram zelf staat voor de 5 elementen, water, aarde, vuur, lucht en ether/spirit (dat wat bind). Grofweg gezegd staat het pentagram zoals hij daar getoont wordt (met de ene punt boven) voor geest boven materie, omgekeerd staat hij voor materie boven geest.
De cirkel eromheen beschermt en besluit, het geheel is een oeroud symbool van bescherming oa.

Het bovenste plaatje, met de 4 liggende mensen. Weer zie je die cirkel, die bescherming, die omsluiting. Die maakt die geheiligde plek die opgeschoont is en gedaan.
Als je goed kijkt zie je bij de kandelaars (windrichtingen) bakjes staan, daarin zitten naar alle waarschijnlijkheid spullen die de 4 elementen bij de betreffende windrichting symboliseren.
De 4 personen richten zich op de 4 windrichtingen, liggen daarmee in lijn. Ze kunnen daar verschillende dingen mee uitbeelden/syboliseren, waaronder bv het 4 delige wiel van het jaar (de zonnewendes en equinoxen). Ze zijn in een soort van meditatieve staat, alfa eigenlijk, dat is de "werkstaat" van magie. Dat is niets raars of geks, als je bv moet studeren voor een tentamen kan het erg handig zijn die staat aan te nemen aangezien je je beter kan concentreren in die staat. Ze combineren hun wil.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161074189
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:18 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Nogmaals: Occultisme is verdraaid tot een wissewasje van allerlei vage zaken. Er zijn vele stromingen die allemaal "occult" menen te zijn, maar eerder "esoterisch" zijn. Allemaal new age dus.

Van het echte en oude occultisme zul je geen foto's zien op internet, want het bekend maken van iets dat occult is aan het gewone volk stond lange tijd zelfs de doodstraf. Zo gauw iets bekend is weet je een ding zeker "het is niet occult".

Dus verdiep je er nog eens in, dan trap je niet in de val van RK en andere instanties die graag alles dat onbegrepen is in het verdomhoekje willen krijgen.
Klopt.

Maar het is wel zo dat in de loop der tijd er best veel info die occult was naar buiten is gekomen. Alleen vaak verdraait of half om half.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161076348
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 01:01 schreef Injetta het volgende:
Kijkend naar 2000 jaar Christendom vol wreedheden, intolerantie, krankzinnige expansie, overheersings- en bekeringsdrang verspreid over de hele wereld tot en met uitroeien van complete volken, lijkt deze religie eerder op het werk van de Duivel.
Maar..... Eerlijk gezegd zijn het volgens mij niet de religies zelf die 'slecht' of des duivels zijn, maar de mensen die religie gebruiken om hun eigen slechtheid te kunnen botvieren.

En in elke religie heb je groeperingen die doorslaan en in de naam van hun God of Goden zelf Godje gaan spelen.
Al vind ik Christenen wel voorop lopen in totaal gebrek van zelfreflectie en in godsdienstwaan.
De lijst van moord en doodslag, onderdrukking, misbruik, folteringen is oneindig lang na 2000 jaar. Nu we in het Westen een aantal jaar geconfronteerd worden met godsdienstwaanzinnigen uit de Islam, vergeten we voor het gemak met hoeveel geweld het Christendom is verspreid.
Misschien is de komende Islamitische expansie wel een wraak van God op ons op het zo massaal loslaten van het Christendom en het bespotten ervan.
pi_161077103
Of misschien heeft de christelijke god gewoon genoeg van de christelijke hielenlikkers.
Conscience do cost.
  vrijdag 1 april 2016 @ 03:35:42 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161089699
In de islam wordt een gehoornde god aanbeden. Het bewijs daarvan vind je op elke moskee.

Maar of dat duivels is? Wat versta je onder "duivels"? Is dat iets met de satan? Lucifer? Iets met demonen? Welke doelstellingen heeft de islam die op duivelse achtergronden zouden wijzen? En is dat specifiek voor de islam?
  vrijdag 1 april 2016 @ 04:05:28 #45
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161089833
De Islam is heel wat ouder dan het Christendom.
Dus daar gaat je vraag al spaak.
  vrijdag 1 april 2016 @ 04:21:53 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161089906
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 04:05 schreef TheThirdMark het volgende:
De Islam is heel wat ouder dan het Christendom.
Dus daar gaat je vraag al spaak.
Hihihi, 1 april!

Of denk je dat echt? :')
  vrijdag 1 april 2016 @ 04:54:30 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161089955
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 04:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hihihi, 1 april!

Of denk je dat echt? :')
Met het risico dat ik hap....
Als we de feiten volgen, ja.
En aangezien elke religie voor de volle 100% gebaseerd is op sprookjes vastgelegd in goede sprookjesboeken, en ja dit is een feit, en diezelfde sprookjesboeken met koolstofdatering gedateerd kunnen worden, kunnen wij vaststellen dat de Islam ouder is dan het Christendom en jonger is dan het Jodendom (je kan zelf wel vaststellen waarom ''dom'' aan die religie vast zit).
  vrijdag 1 april 2016 @ 06:20:09 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161090022
Dan hangt het op definities. Ja, waar de islam zich op baseert is heel oud, maar toen heette het nog geen islam.
En het gaat op hetzelfde terug als wat joden en christenen geloven, dus waarom zou het christendom ineens jonger zijn?

De islam zelf zegt nadrukkelijk jonger te zijn dan de dwaalleer van het christendom, maar erkent Jezus (Isa) als profeet.

Dus... waar baseer je het op dat de islam ouder is? Omdat het duivels is?
pi_161090217
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 03:35 schreef Lunatiek het volgende:
In de islam wordt een gehoornde god aanbeden. Het bewijs daarvan vind je op elke moskee.

Maar of dat duivels is? Wat versta je onder "duivels"? Is dat iets met de satan? Lucifer? Iets met demonen? Welke doelstellingen heeft de islam die op duivelse achtergronden zouden wijzen? En is dat specifiek voor de islam?
Kan je dat bewijs laten zien?

Wat wel zo is is dat de islam, net als het christendom, een mengeling is van oude geloven en het abrahmisme. De bedevaart, de ramadan, de manier van bidden naar het oosten, de halve maan...
Allemaal pre islamitisch en overgenomen/opgenomen in de islam.
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:58:46 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161093609
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 07:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Kan je dat bewijs laten zien?
Zie jij een moskee?

Mohammed komt uit een stam van nomaden. Toen rond Mekka de landbouw in opkomst kwam, verloor de stam aan aanzien en rijkdom. Dus werd met vrij veel geweld de hoofdgod van die stam tot enige god gemaakt. Die god heette Hubal en was een maangod, maar omdat hij de enige god was in de islam werd hij alleen nog Allah genoemd (=Heer).
Het symbool van Hubal, de maansikkel met de twee hoorns, staat op vrijwel alle moskees ter wereld en is het internationale symbool van de islam. De maan speelt een zeer grote rol in de islam, o.a. bij het bepalen van de ramadan.

Die maangod staat niet alleen in het Midden-Oosten, er zijn soortgelijke goden of dezelfde goden met andere namen, onder meer Sin en Dushara. Symbolen die regelmatig terug komen, ook in de islam, zijn onder meer de twee pilaren (als minaretten), de maansikkel, heilige stenen (er zijn er twee bij de Ka'aba, en nog meer "bezielde stenen" daaromheen), de grot van de geboorte (Hira, waar de Koran werd geboren).
Niet alleen de islam heeft geleend uit dat oeroude geloof, de Joden deden hetzelfde, de christenen deden het ook. Maar dat is wegge-evolueerd, vermoedelijk omdat de christenen zich wilden onderscheiden van de Mithras-religie, die in zijn symboliek ook schatplichtig is aan deze cultus van maangoden in het Midden-Oosten.

Moeilijk om er iets over te vinden, want het is verboden historie voor de islam (het staat anders in de Koran en de commentaren, dus is het voor moslims allemaal niet waar, ook al ligt het archeologische en historische bewijs voor de voeten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')