Omdat men er nog niet klaar voor is, omdat men nog vol bijgeloof zit. In occultisme kunnen mensen krachten verwerven die slecht zijn als mensen niet onpersoonlijk zijn geworden. Ik weet niet of je Eliphas Levi kent? Een occultist die boeken geschreven heeft? Die man heeft enkele waarheden geopenbaard en ook enkele trucjes geopenbaard. Mensen krijgen hier gewoon krachten mee over de natuur. Allemaal kinderspel natuurlijk met wat er echt aan kennis voor handen ligt.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:30 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Hmmm, en waarom is dat dan? Kan het het daglicht niet verdragen, of...?Waarom moest dat zo geheim blijven voor het gewone volk en was het enkel voorbehouden aan een kleine elite?
Waar vind ik het tegenwoordig trouwens dan? Vrijmetselarij of zo? Of in de elite der elite?
Die speciale kennis kan overal over gaan. Wie zijn wij, wat gebeurt er na de dood, die dingen moest men ervaren. Bepaalde piramiden van Egypte waren in werkelijk inwijdingsplaatsen. De lijnen bij Ncaza (of zo) waren ook lijnen die uiteindelijk uitmonden in een inwijdingsplaats waar mensen door hallucinatoire middelen vreselijke dingen kwamen te zien, om ze daarmee te testen. Sommigen slaagden, anderen werden gek of stierven door een hartaanval. Zo zie je dat inwijdingsrituelen en plaatsen van alle tijden en alle plaatsen is.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:37 schreef Villas__Rubin het volgende:
En wat is eigenlijk die 'speciale kennis' ? Is dat een simpel antwoord op bepaalde vragen? Is het 'manier van zien' die je pas verkrijgt na een aantal realisaties? Toegang tot bepaalde geheimen? Of wat voor beeld moet ik meer bij voorstellen eigenlijk?
Meeste wel ja, occultisme dat echt wat is is onbekend voor mensen die er niet mee te maken hebben.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:44 schreef Manke het volgende:
Occultisme van vandaag is allemaal bijgeloof en interessantdoenerij met (geleende) symbolen en rituelen.
Albert Pike zegt hele andere dingen, maar dit is wat complotdenkers eruit hebben gehaald en dus uit de context hebben gehaald.quote:Vrijmetselarij is volgens mij luciferianisme, satan of niet, whatever, albert pike zegt het zelf in z'n boekje. Dat de vrijmetselaars ook nog actief zijn, zie je aan al hun symbolen die je overal tegenkomt.
Zal het moment ooit komen denk je, dat 'we' er massaal voor klaar zullen zijn?quote:Op maandag 28 maart 2016 18:51 schreef Berjan1986II het volgende:
Omdat men er nog niet klaar voor is, omdat men nog vol bijgeloof zit. In occultisme kunnen mensen krachten verwerven die slecht zijn als mensen niet onpersoonlijk zijn geworden. Ik weet niet of je Eliphas Levi kent? Een occultist die boeken geschreven heeft? Die man heeft enkele waarheden geopenbaard en ook enkele trucjes geopenbaard. Mensen krijgen hier gewoon krachten mee over de natuur. Allemaal kinderspel natuurlijk met wat er echt aan kennis voor handen ligt.
Tegenwoordig denkt men dat men alles maar vrij moet krijgen. We hebben hieraan de bommen te danken die terroristen gebruiken om mensen te doden. Wat te denken van kennis die mensen nog meer pijn kunnen doen, mits het verkeerd gebruikt wordt?
Totaal niet generaliserend dit.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:36 schreef Berjan1986II het volgende:
[..]
Kijken trouwens of jij het leuk zou vinden als jouw religies satanisch zou worden genoemd. Want dat kunnen nieuw geboren christenen steevast goed, het demoniseren van andermans religies. Totaal geen respect, en dus verdienen jullie ook geen respect.
Ik heb me er aardig goed in verdiept en heb jarenlang veel gesproken met een moslim die enorm veel van z'n religie wist en daar heel open over was. Dus ik heb er wel aardig veel over geleerd.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:01 schreef loni55 het volgende:
Is iemand hier eigenlijk bekend met de religie?
Tja dat kan inderdaad ook al je vergeet dat de moslims zoals je ze noemt uit meer dan een miljard mensen bestaat.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik heb me er aardig goed in verdiept en heb jarenlang veel gesproken met een moslim die enorm veel van z'n religie wist en daar heel open over was. Dus ik heb er wel aardig veel over geleerd.
Maar volgens moslims 'weet je er geen fuck vanaf' als je er niet zelf in bent opgegroeid. En als je er wel veel vanaf weet, maar je verwerpt het, ben je rijp voor de hel en een ondankbare hond zeg maar. 'n Vijand van Allah. Als je er in bent opgegroeid en je verwerpt het, zou je eigenlijk verbannen moeten worden en zo, of erger.
Met individuele moslims heb ik ook geen moeite. Het probleem zit 'm er meer in als het allemaal gaat samenhokken. Of als ze een meerderheid gaan vormen binnen een bepaald gebied. Dan wordt het een grimmig geheel, helaas.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:12 schreef loni55 het volgende:
Tja dat kan inderdaad ook al je vergeet dat de moslims zoals je ze noemt uit meer dan een miljard mensen bestaat.
Trouwens verbannen is niet exclusief aan moslims.
Dat heeft het niet. Je bent gevoed met de associatie van dat demonische karakter bij dat soort zaken. Daardoor zie jij dit als satanisch/demonisch.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:54 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hoewel ik dit schitterende, fascinerende beeldende kunst vind, kan ik me haast niet aan indruk onttrekken dat het karakter ervan toch welhaast iets over z'n bron moet verraden. Waarom heeft het allemaal zo'n satanisch/demonisch karakter?
Klopt.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:18 schreef Berjan1986II het volgende:
[..]
Nogmaals: Occultisme is verdraaid tot een wissewasje van allerlei vage zaken. Er zijn vele stromingen die allemaal "occult" menen te zijn, maar eerder "esoterisch" zijn. Allemaal new age dus.
Van het echte en oude occultisme zul je geen foto's zien op internet, want het bekend maken van iets dat occult is aan het gewone volk stond lange tijd zelfs de doodstraf. Zo gauw iets bekend is weet je een ding zeker "het is niet occult".
Dus verdiep je er nog eens in, dan trap je niet in de val van RK en andere instanties die graag alles dat onbegrepen is in het verdomhoekje willen krijgen.
Misschien is de komende Islamitische expansie wel een wraak van God op ons op het zo massaal loslaten van het Christendom en het bespotten ervan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 01:01 schreef Injetta het volgende:
Kijkend naar 2000 jaar Christendom vol wreedheden, intolerantie, krankzinnige expansie, overheersings- en bekeringsdrang verspreid over de hele wereld tot en met uitroeien van complete volken, lijkt deze religie eerder op het werk van de Duivel.
Maar..... Eerlijk gezegd zijn het volgens mij niet de religies zelf die 'slecht' of des duivels zijn, maar de mensen die religie gebruiken om hun eigen slechtheid te kunnen botvieren.
En in elke religie heb je groeperingen die doorslaan en in de naam van hun God of Goden zelf Godje gaan spelen.
Al vind ik Christenen wel voorop lopen in totaal gebrek van zelfreflectie en in godsdienstwaan.
De lijst van moord en doodslag, onderdrukking, misbruik, folteringen is oneindig lang na 2000 jaar. Nu we in het Westen een aantal jaar geconfronteerd worden met godsdienstwaanzinnigen uit de Islam, vergeten we voor het gemak met hoeveel geweld het Christendom is verspreid.
Hihihi, 1 april!quote:Op vrijdag 1 april 2016 04:05 schreef TheThirdMark het volgende:
De Islam is heel wat ouder dan het Christendom.
Dus daar gaat je vraag al spaak.
Met het risico dat ik hap....quote:Op vrijdag 1 april 2016 04:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hihihi, 1 april!
Of denk je dat echt?
Kan je dat bewijs laten zien?quote:Op vrijdag 1 april 2016 03:35 schreef Lunatiek het volgende:
In de islam wordt een gehoornde god aanbeden. Het bewijs daarvan vind je op elke moskee.
Maar of dat duivels is? Wat versta je onder "duivels"? Is dat iets met de satan? Lucifer? Iets met demonen? Welke doelstellingen heeft de islam die op duivelse achtergronden zouden wijzen? En is dat specifiek voor de islam?
Zie jij een moskee?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |