abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160983226
Wat denken jullie, als we veronderstellen dat er iets is als zogenaamde 'hogere dimensies', waar duistere en lichte werelden zijn, zouden de demonen dan misschien als antwoord op het heersende Christendom van destijds een andere grote religie hebben gesticht, genaamd de Islam? Het is de perfecte kandidaat die altijd en eeuwig garant staat voor het zaaien van wereldwijde verdeeldheid en het nooit mogelijk maken van een toestand van wereldvrede.
Islam staat tevens garant voor terreur en onderdrukking. Het is ook opvallend dat men in de Islam moeite heeft met dingen als muziek, affectie tonen in het openbaar, humor. Kortom alles wat het leven een beetje leuker maakt. Het aardse leven is ondergeschikt aan het (zolang je je hier bevindt slechts denkbeeldige) hiernamaals en de religie immuniseert zich volledig van kritiek, wat sommigen met de dood moeten bekopen. Ook is ervoor kiezen om niets met het geloof te doen en je eigen weg te gaan geen optie. Op het verlaten van de Islam staat in een twintigtal landen nog altijd officieel de doodstraf.

En wat doet de Islam allemaal met mensen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(gruwelijk beeld)

Ogen vormen de spiegel van de ziel:

Waar is de Islam doorgaans op uit? Waar het komt is het er meestal op gericht het heersende systeem omver te werpen en te vervangen voor 'de zuivere Islam', die vanuit de hemel zogenaamd is geopenbaard, waardoor het ver verheven is boven alles wat door mensen is bedacht. Onderwerping is het doel. Zo is het vele maatschappijen in Azië (zoals Indonesië) en Afrika vergaan.

Wat denken jullie? Is de Islam het werk van de duivel/het kwaad?
pi_160983354
Kweenie ik zie er best vrolijk uit.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:04:35 #3
395200 deadprez
One more rail
pi_160983422
zou het niet erg vinden als crip mij zou onderwerpen
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_160983588
Nee. Het is gewoon 1 van de vertakkingen in religie.

Uitvinder van de biersmiley.
  zondag 27 maart 2016 @ 20:21:03 #5
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160983821
Sjamanisme is demonenbezwering.

Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist, talmudische jodendom ook.
pi_160984092
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:01 schreef Crip het volgende:
Kweenie ik zie er best vrolijk uit.
crip pls :')
pi_160984220
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:04 schreef deadprez het volgende:
zou het niet erg vinden als crip mij zou onderwerpen
met een zweepje
pi_160988622
Het is niet van de duivel, sowieso is het concept van 'kwaad' en negativiteit niet slecht, omdat we zonder niet zouden weten wat goed en positiviteit is.
Maar ja, de Islam is een bron van negativiteit, omdat het mensen uit elkaar drijft en oordelend is, en als je een negatieve, oordelende en tolerante God als voorbeeld heb gedraag je je ook sneller zo.

We zouden daarom alle (indoctrinerende) religieuze manieren van les geven daarom zo snel mogelijk moeten af schaffen.
pi_160989165
Nee, het is misschien wel een 'tool' ontworpen door en voor de joden en/of zionisten.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:41:58 #10
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160989785
Als je wil weten of de duivel echt is, moet je in het occulte en sjamanisme kijken. Sjamanen en Afrikaanse volken zijn er bekend mee.
pi_160994088
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:21 schreef Manke het volgende:

Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist,
Tof. Waar staat dat dan?
pi_160996769
quote:
Sjamanisme is demonenbezwering.

Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist, talmudische jodendom ook.
Volgens de bijbel is alles wat niet van hen is van de duivel. Ze zijn zelf de duivel, als ik OT lees, en als je leest dat zonder bloedvergieten geen vergeving geschiedt. Daarom denk ik dat de joodse stamgod zelf de duivel is, mocht de duivel daadwerkelijk bestaan...

Kijken trouwens of jij het leuk zou vinden als jouw religies satanisch zou worden genoemd. Want dat kunnen nieuw geboren christenen steevast goed, het demoniseren van andermans religies. Totaal geen respect, en dus verdienen jullie ook geen respect.

Ontopic:

islam was vroeger wel goed, nu door idiote mensen is het een slechte religie geworden. Maar de meeste kennis die door christendom weg is gebonjourd kwam door de moslim geleerden weer terug Europa in. De kennis van de Grieken, de kennis van de chaldeeen en noem ze maar op.

Amen
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_160996831
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:41 schreef Manke het volgende:
Als je wil weten of de duivel echt is, moet je in het occulte en sjamanisme kijken. Sjamanen en Afrikaanse volken zijn er bekend mee.
Jij hebt geen idee van occulte dingen. Alles wat eigenlijk spiritisme is noemt men tegenwoordig occult. Geheime leer, dat is occult. Kennis enkel voor ingewijden, dat is occult. Maar niet doden oproepen, werken met "demonen", sjamanisme, dat is spiritisme of psychologie. Voodoo bijvoorbeeld is enkel psychologie. Doen alsof mensen door boze geesten zijn bezeten, en die mensen dan zo laten denken, dit is pure psychologie.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:47:52 #14
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_160996997
Alle religies hebben de neiging om leuke dingen te willen uitbannen. Religies zijn gestart om bepaalde culturele afspraken en gedragsregels vast te leggen. Volgende stap in de menselijke ontwikkeling zal hopelijk het kunnen schrappen van een opperwezen kunnen zijn.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  maandag 28 maart 2016 @ 13:52:11 #15
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160997087
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tof. Waar staat dat dan?
1 johannes 2:22 :P

Zeg nergens dat het van de duivel is, dat suggereert de tt. Islam beweert weer dat christenen shirk beoefenen, net zoiets en garantie voor enkeltje hel want onvergeeflijk.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:55:31 #16
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160997158
Het occulte is wel eng. Daar in worden echt van die demonachtige spirits opgeroepen. Blegh... daar moet je je volgens mij gewoon verre van houden. De Bijbel verbiedt dat gebeuren. De Koran ook?

Maar goed, ik heb de Koran/Islam verre van een goed gevoel. Die 'God' vertoont zonder meer vele psychopathische trekken. En de effecten daarvan zie je ook veelvuldig terug. 'aan de vruchten herkent men de boom'.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 28 maart 2016 @ 13:57:26 #17
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160997211
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het occulte is wel eng. Daar in worden echt van die demonachtige spirits opgeroepen. Blegh... daar moet je je volgens mij gewoon verre van houden. De Bijbel verbiedt dat gebeuren. De Koran ook?

Maar goed, ik heb de Koran/Islam verre van een goed gevoel. Die 'God' vertoont zonder meer vele psychopathische trekken. En de effecten daarvan zie je ook veelvuldig terug. 'aan de vruchten herkent men de boom'.
de islam veroordeelt het spiritisme en occulte ook, want demonisch (sjaitan) sihr noemen ze dat volgens mij.
pi_160997249
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:52 schreef Manke het volgende:

[..]

1 johannes 2:22 :P
Ik zie het echt niet. Kun je dat eens citeren?
quote:
Zeg nergens dat het van de duivel is, dat suggereert de tt. Islam beweert weer dat christenen shirk beoefenen, net zoiets en garantie voor enkeltje hel want onvergeeflijk.
Je zei:
quote:

Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist,
En dat is natuurlijk totaal onmogelijk aangezien de Bijbel veel ouder is dan de islam.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:59:07 #19
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_160997257
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:57 schreef Manke het volgende:
de islam veroordeelt het spiritisme en occulte ook, want demonisch (sjaitan) sihr noemen ze dat volgens mij.
Ja dat dacht ik al dus.

Goed, nu zijn zowel 't Christendom als de Islam voor het hele grote publiek, dus een hoop cultureel volksgeloof en zo. Maar op dat aspect hebben ze volgens mij wel een punt.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_160998585
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:55 schreef Villas__Rubin het volgende:

Ook jij hebt geen idee van de term occultisme. Je verwart dit met spiritisme en gooit het op een hoop. Precies wat de RK heeft gewild toen het alle "onzichtbare" dingen wilde verbieden. Als je goed doorhebt wat het is is zelfs natuurkunde en scheikunde occult.
Spiritisme is dus niet occult, maar bijgeloof.

http://www.encyclo.nl/begrip/occultisme

Alleen het laatste woordenboek (spiritueel woordenboek, dus new age) schaart spiritisme onder occultisme. Occultisme is geheime wetenschap, enkel voor ingewijden beschikbaar. Als je dit dus niet wilt weten, en je denkt dat occultisme te maken heeft met doden en demonen (wat dat ook maar zijn, dat weet men ook niet) zul je heel veel dingen niet willen weten die wel belangrijk en interessant zijn. Mysteriescholen uit de oudheid deden aan occultisme, ze hadden hun leerlingen en ingewijden. Heel interessant dus, maar door bijgelovige mensen (lees: letterlijke christenen, moslims etc) dus niet begrepen. Zelfs occultisten verafschuwen het spiritisme, omgaan met de "doden".

Maar goed, mensen zoals Manke kunnen niet tegen kritiek, en daarom negeren ze mensen die er anders over denken. Mensen die daarentegen meelopen met hem, die antwoord hij wel. Die kan hij namelijk nog beinvloeden.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:32:42 #21
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160999538
Hoe kom je erbij dat ik niet tegen kritiek kan? Jij kan er niet tegen dat wij niet jouw mening en inzicht delen lijkt wel.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:38:04 #22
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160999679
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zie het echt niet. Kun je dat eens citeren?

[..]

Je zei:

[..]

En dat is natuurlijk totaal onmogelijk aangezien de Bijbel veel ouder is dan de islam.
Islam en jodendom en volgens de bijbel zei ik.

Who is the liar? It is whoever denies that Jesus is the Christ. Such a person is the antichrist—denying the Father and the Son. 23 No one who denies the Son has the Father; whoever acknowledges the Son has the Father also.

Joden ontkennen dat Jezus de Christus is.
De koran noemt Jezus wel de christus, alleen is het niet eens over de rest.
  maandag 28 maart 2016 @ 16:54:55 #23
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161001279
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Berjan1986II het volgende:
Alleen het laatste woordenboek (spiritueel woordenboek, dus new age) schaart spiritisme onder occultisme. Occultisme is geheime wetenschap, enkel voor ingewijden beschikbaar. Als je dit dus niet wilt weten, en je denkt dat occultisme te maken heeft met doden en demonen (wat dat ook maar zijn, dat weet men ook niet) zul je heel veel dingen niet willen weten die wel belangrijk en interessant zijn. Mysteriescholen uit de oudheid deden aan occultisme, ze hadden hun leerlingen en ingewijden. Heel interessant dus, maar door bijgelovige mensen (lees: letterlijke christenen, moslims etc) dus niet begrepen. Zelfs occultisten verafschuwen het spiritisme, omgaan met de "doden".

Maar goed, mensen zoals Manke kunnen niet tegen kritiek, en daarom negeren ze mensen die er anders over denken. Mensen die daarentegen meelopen met hem, die antwoord hij wel. Die kan hij namelijk nog beinvloeden.
Occultisme:

Hoewel ik dit schitterende, fascinerende beeldende kunst vind, kan ik me haast niet aan indruk onttrekken dat het karakter ervan toch welhaast iets over z'n bron moet verraden. Waarom heeft het allemaal zo'n satanisch/demonisch karakter?

[ Bericht 4% gewijzigd door Villas__Rubin op 28-03-2016 17:00:41 ]
pi_161003006
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:54 schreef Villas__Rubin het volgende:

Hoewel ik dit schitterende, fascinerende beeldende kunst vind, kan ik me haast niet aan indruk onttrekken dat het karakter ervan toch welhaast iets over z'n bron moet verraden. Waarom heeft het allemaal zo'n satanisch/demonisch karakter?
Nogmaals: Occultisme is verdraaid tot een wissewasje van allerlei vage zaken. Er zijn vele stromingen die allemaal "occult" menen te zijn, maar eerder "esoterisch" zijn. Allemaal new age dus.

Van het echte en oude occultisme zul je geen foto's zien op internet, want het bekend maken van iets dat occult is aan het gewone volk stond lange tijd zelfs de doodstraf. Zo gauw iets bekend is weet je een ding zeker "het is niet occult".

Dus verdiep je er nog eens in, dan trap je niet in de val van RK en andere instanties die graag alles dat onbegrepen is in het verdomhoekje willen krijgen.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:30:59 #25
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_161003313
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:18 schreef Berjan1986II het volgende:
Van het echte en oude occultisme zul je geen foto's zien op internet, want het bekend maken van iets dat occult is aan het gewone volk stond lange tijd zelfs de doodstraf. Zo gauw iets bekend is weet je een ding zeker "het is niet occult".

Hmmm, en waarom is dat dan? Kan het het daglicht niet verdragen, of...? :P Waarom moest dat zo geheim blijven voor het gewone volk en was het enkel voorbehouden aan een kleine elite?
Waar vind ik het tegenwoordig trouwens dan? Vrijmetselarij of zo? Of in de elite der elite?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')