SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. (gruwelijk beeld)
Ogen vormen de spiegel van de ziel:
Waar is de Islam doorgaans op uit? Waar het komt is het er meestal op gericht het heersende systeem omver te werpen en te vervangen voor 'de zuivere Islam', die vanuit de hemel zogenaamd is geopenbaard, waardoor het ver verheven is boven alles wat door mensen is bedacht. Onderwerping is het doel. Zo is het vele maatschappijen in Azië (zoals Indonesië) en Afrika vergaan.
Wat denken jullie? Is de Islam het werk van de duivel/het kwaad?
met een zweepjequote:Op zondag 27 maart 2016 20:04 schreef deadprez het volgende:
zou het niet erg vinden als crip mij zou onderwerpen
Tof. Waar staat dat dan?quote:Op zondag 27 maart 2016 20:21 schreef Manke het volgende:
Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist,
Volgens de bijbel is alles wat niet van hen is van de duivel. Ze zijn zelf de duivel, als ik OT lees, en als je leest dat zonder bloedvergieten geen vergeving geschiedt. Daarom denk ik dat de joodse stamgod zelf de duivel is, mocht de duivel daadwerkelijk bestaan...quote:Op zondag 27 maart 2016 20:21 schreef Manke het volgende:
Sjamanisme is demonenbezwering.
Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist, talmudische jodendom ook.
Jij hebt geen idee van occulte dingen. Alles wat eigenlijk spiritisme is noemt men tegenwoordig occult. Geheime leer, dat is occult. Kennis enkel voor ingewijden, dat is occult. Maar niet doden oproepen, werken met "demonen", sjamanisme, dat is spiritisme of psychologie. Voodoo bijvoorbeeld is enkel psychologie. Doen alsof mensen door boze geesten zijn bezeten, en die mensen dan zo laten denken, dit is pure psychologie.quote:Op zondag 27 maart 2016 23:41 schreef Manke het volgende:
Als je wil weten of de duivel echt is, moet je in het occulte en sjamanisme kijken. Sjamanen en Afrikaanse volken zijn er bekend mee.
1 johannes 2:22quote:
de islam veroordeelt het spiritisme en occulte ook, want demonisch (sjaitan) sihr noemen ze dat volgens mij.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het occulte is wel eng. Daar in worden echt van die demonachtige spirits opgeroepen. Blegh... daar moet je je volgens mij gewoon verre van houden. De Bijbel verbiedt dat gebeuren. De Koran ook?
Maar goed, ik heb de Koran/Islam verre van een goed gevoel. Die 'God' vertoont zonder meer vele psychopathische trekken. En de effecten daarvan zie je ook veelvuldig terug. 'aan de vruchten herkent men de boom'.
Ik zie het echt niet. Kun je dat eens citeren?quote:
Je zei:quote:Zeg nergens dat het van de duivel is, dat suggereert de tt. Islam beweert weer dat christenen shirk beoefenen, net zoiets en garantie voor enkeltje hel want onvergeeflijk.
En dat is natuurlijk totaal onmogelijk aangezien de Bijbel veel ouder is dan de islam.quote:Op zondag 27 maart 2016 20:21 schreef Manke het volgende:
Volgens de bijbel is islam geloof van de antichrist,
Ja dat dacht ik al dus.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:57 schreef Manke het volgende:
de islam veroordeelt het spiritisme en occulte ook, want demonisch (sjaitan) sihr noemen ze dat volgens mij.
Ook jij hebt geen idee van de term occultisme. Je verwart dit met spiritisme en gooit het op een hoop. Precies wat de RK heeft gewild toen het alle "onzichtbare" dingen wilde verbieden. Als je goed doorhebt wat het is is zelfs natuurkunde en scheikunde occult.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
Het occulte is wel eng. Daar in worden echt van die demonachtige spirits opgeroepen. Blegh... daar moet je je volgens mij gewoon verre van houden. De Bijbel verbiedt dat gebeuren. De Koran ook?
Maar goed, ik heb de Koran/Islam verre van een goed gevoel. Die 'God' vertoont zonder meer vele psychopathische trekken. En de effecten daarvan zie je ook veelvuldig terug. 'aan de vruchten herkent men de boom'.
Islam en jodendom en volgens de bijbel zei ik.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie het echt niet. Kun je dat eens citeren?
[..]
Je zei:
[..]
En dat is natuurlijk totaal onmogelijk aangezien de Bijbel veel ouder is dan de islam.
Occultisme:quote:Op maandag 28 maart 2016 14:51 schreef Berjan1986II het volgende:
Alleen het laatste woordenboek (spiritueel woordenboek, dus new age) schaart spiritisme onder occultisme. Occultisme is geheime wetenschap, enkel voor ingewijden beschikbaar. Als je dit dus niet wilt weten, en je denkt dat occultisme te maken heeft met doden en demonen (wat dat ook maar zijn, dat weet men ook niet) zul je heel veel dingen niet willen weten die wel belangrijk en interessant zijn. Mysteriescholen uit de oudheid deden aan occultisme, ze hadden hun leerlingen en ingewijden. Heel interessant dus, maar door bijgelovige mensen (lees: letterlijke christenen, moslims etc) dus niet begrepen. Zelfs occultisten verafschuwen het spiritisme, omgaan met de "doden".
Maar goed, mensen zoals Manke kunnen niet tegen kritiek, en daarom negeren ze mensen die er anders over denken. Mensen die daarentegen meelopen met hem, die antwoord hij wel. Die kan hij namelijk nog beinvloeden.
Nogmaals: Occultisme is verdraaid tot een wissewasje van allerlei vage zaken. Er zijn vele stromingen die allemaal "occult" menen te zijn, maar eerder "esoterisch" zijn. Allemaal new age dus.quote:Op maandag 28 maart 2016 16:54 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hoewel ik dit schitterende, fascinerende beeldende kunst vind, kan ik me haast niet aan indruk onttrekken dat het karakter ervan toch welhaast iets over z'n bron moet verraden. Waarom heeft het allemaal zo'n satanisch/demonisch karakter?
Hmmm, en waarom is dat dan? Kan het het daglicht niet verdragen, of...?quote:Op maandag 28 maart 2016 18:18 schreef Berjan1986II het volgende:
Van het echte en oude occultisme zul je geen foto's zien op internet, want het bekend maken van iets dat occult is aan het gewone volk stond lange tijd zelfs de doodstraf. Zo gauw iets bekend is weet je een ding zeker "het is niet occult".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |