abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:49:55 #76
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161106207
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:38 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Die dingen komen allemaal uit religies. Meditatie uit hindoeisme en boeddhisme, yoga idem dito, channelen komt van alle religies, ook jodendom en christendom, magnetiseren komt uit chinese religies. In feite ben jij, en al die sjappo's van jouw religie bang voor het onbekende.

[..]

Nooit het OT gelezen zeker? Of je moet het met mij eens zijn dat de joodse stamgod in feite de boze/satan/duivel is, al dat al zou bestaan?

[..]

Dan ken jij toevallig goede christenen, maar ik ken er toevallig genoeg die geen respect of hypocriet respect hebben voor andere religies. Men zal nooit denken "misschien hebben zij wel gelijk". Maar als men kan overtuigen van het eigen gelijk, zal men dit niet laten. Vandaar het "ik bid ervoor dat ze de Waarheid gaan zien". Zo hypocriet.

Groetjes
ik ben niet bang voor het onbekende, maar er zijn genoeg verhalen van mensen die de ware aard ervan ondervonden hebben. Heb zelf ook het eea ervaren. Zo niet, dan zat ik niet eens in dit topic.

En als je kijkt naar al die channelings, dan zie je dat het 1 grote komedie is. Van Ogilvie tot astro tv. Veel van hun channelen allerlei bijbelse figuren.

Ben bekend met de slachtpartijen van Jozua. Zou het mythe zijn? Hedendaagse slachtpartijen iig niet.

Maar jij erkent ook dat er meer is?
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:51:07 #77
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_161106252
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:04 schreef deadprez het volgende:
zou het niet erg vinden als crip mij zou onderwerpen
gooi dan meteen haar telefoon weg, halloween is voorbij
pi_161107125
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:49 schreef Manke het volgende:

[..]

ik ben niet bang voor het onbekende, maar er zijn genoeg verhalen van mensen die de ware aard ervan ondervonden hebben. Heb zelf ook het eea ervaren. Zo niet, dan zat ik niet eens in dit topic.

En als je kijkt naar al die channelings, dan zie je dat het 1 grote komedie is. Van Ogilvie tot astro tv. Veel van hun channelen allerlei bijbelse figuren.

Ben bekend met de slachtpartijen van Jozua. Zou het mythe zijn? Hedendaagse slachtpartijen iig niet.

Het meeste is idd komedie, maar dat betekend ook dat het gewoon gebakken lucht is, een illusie is en je dus ook geen kwaad doet. Al het kwaad wat daaruit voort zal komen doe je echt jezelf aan, soort van placebo. Vind jou daar best een tekenend vb van, door twijfel, door te denken dat het toch slecht was ben je jezelf gaan straffen. Je erkent je eigen kracht niet, hebt van jezelf een slachtoffer gemaakt.

Ik erken wel dat er meer is en vind mensen die bv entiteiten oproepen voor de lol terwijl ze er eigenlijk niet echt in geloven (beter gezegd, weten, dat gaat wat verder dan geloven) erg dom.

Ten eerste, als je er niet echt in geloofd, wat voor zin heeft het dan om "dingen" op te roepen. Ten 2de, als je niet weet wat je oproept en hoe je daarmee om moet gaan kan het gevaarlijk zijn.
Niet omdat het "demonen/duivels" zijn, maar gewoon omdat ze hun eigen regels hebben. Een leeuw is ook geen demon/duivel, maar toch zou ik niet zomaar op de savanne een leeuw achter zijn oor gaan kriebelen.

Dit is wel wat vaak gebeurd in het nieuwe "new age", maar ook in een deel van het satanisme bv. Mensen die het of niet echt serieus nemen, of een kusje kroel beeld hebben en ja dan kan het soms fout gaan. Meestal niet, dat valt gelukkig weer mee, de echt stevige kennis die veel gevolgen kan hebben verkrijg je meestal niet zomaar. Gelukkig komt het in de kusjekroel wereld of niet serieus nemen wereld meestal neer op redelijk veilige wegen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161108317
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:49 schreef Manke het volgende:

[..]

En die mensen kunnen ook niet iets medisch hebben? Psychisch bijvoorbeeld?

quote:
Dat Maria met engelen kon praten, alsmede zoveel van die bijbelse mensen vindt je niet vreemd maar dat mensen bijbelse figuren channelen wel? doet mij denken aan twee en meten en maten.

quote:
En wat denk je van de zondvloed? De inname van Kanaan is zeker een goede. Maar waarom denk je dat dit mythe is? Als dit mythe is heb je niks meer aan de bijbel, dan is het namelijk allemaal mythe. Openbaring al eens gelezen, fijne God is de christelijke.
Slachtpartijen door mensen zegt overigens niks over de god, meer over mensen.

quote:
Meer dan wat?
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:21:27 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_161108864
Maar is de islam de religie van de duivel ? Waarom dan?
Is satan/saytan, de vijand, die duivel?
Is de duivel een demoon, of een andere god?

Overigens is satanisme niet zozeer occultisme of duivelsaanbidding, meer de verheerlijking van egoïsme.
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:26:43 #81
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161108984
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:01 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

En die mensen kunnen ook niet iets medisch hebben? Psychisch bijvoorbeeld?

[..]

Dat Maria met engelen kon praten, alsmede zoveel van die bijbelse mensen vindt je niet vreemd maar dat mensen bijbelse figuren channelen wel? doet mij denken aan twee en meten en maten.

[..]

En wat denk je van de zondvloed? De inname van Kanaan is zeker een goede. Maar waarom denk je dat dit mythe is? Als dit mythe is heb je niks meer aan de bijbel, dan is het namelijk allemaal mythe. Openbaring al eens gelezen, fijne God is de christelijke.
Slachtpartijen door mensen zegt overigens niks over de god, meer over mensen.

[..]

Meer dan wat?
Kan, maar ze kwamen juist van de psychische problemen af, bijvoorbeeld veroorzaakt door reiki. Ook ging het complete reiki 'weg'.

Bedoelde met het tweede dat ze spiritisme beoefenen met channelen, wat verboden is volgens de bijbel, maar wel blije boodschappen doorkrijgen van bijbelse figuren als michael, gabriel, jezus en maria. En aliens ver hier vandaan.

3e: klopt inderdaad, als het mythe is, is het niet gebeurd. Openbaringen word je idd niet goed van. De huidige moslimlanden zijn ontstaan door het zwaard.

Meer dan het zichtbare, zoals 'energieën', geesten en (een) God.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manke op 01-04-2016 23:44:08 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:34:28 #82
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161109185
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:21 schreef Lunatiek het volgende:

Overigens is satanisme niet zozeer occultisme of duivelsaanbidding, meer de verheerlijking van egoïsme.
vanuit christelijk perspectief:
Kan, omdat islam het reddende werk en lijdensweg van Jezus Christus ongedaan maakt. Het kruis is de ultieme nederlaag van de duivel en z'n maatjes. Mohammed kreeg de koran door via ingevingen van de engel gabriel, vertaald naar het betekenisloze djibreel, hij dacht aan het begin dat het een duivel was.
De duivel is een demoon, maar wil aanbeden worden en wordt ook 'de god van de wereld' genoemd in de bijbel.

Satanisme van lavey is niet occult, maar meer rebellie en egoïsme, tegendraads aan wat de bijbel leert, vziw.

[ Bericht 6% gewijzigd door Manke op 01-04-2016 23:41:31 ]
pi_161111285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:21 schreef Lunatiek het volgende:

Vergis je niet, het is ook magie/occultisme...

Veel moderne satanisten ontkennen dat, maar het staat zelfs in de satanistische geboden....

Het is geen verheerlijking van het egoïsme, het haalt alleen het je mag niets voor jezelf willen, geen plezier hebben van het abrahmisme onderuit.
De oude wetten, doe wat je wil, maar kwets niet, behalve als jij anders gekwetst wordt. Verdedig jezelf wanneer nodig, doe wat nodig is om te overleven, om normaal te leven. Wees goed voor jezelf en voor de wereld.

Wat mij betreft de enige echte regels, die van moeder natuur. Realistische regels.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161111326
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:26 schreef Manke het volgende:

[..]

Kan, maar ze kwamen juist van de psychische problemen af, bijvoorbeeld veroorzaakt door reiki. Ook ging het complete reiki 'weg'.

Bedoelde met het tweede dat ze spiritisme beoefenen met channelen, wat verboden is volgens de bijbel, maar wel blije boodschappen doorkrijgen van bijbelse figuren als michael, gabriel, jezus en maria. En aliens ver hier vandaan.

3e: klopt inderdaad, als het mythe is, is het niet gebeurd. Openbaringen word je idd niet goed van. De huidige moslimlanden zijn ontstaan door het zwaard.

Het christendom wat je zo verheerlijkt is ook ontstaan door het zwaard....
En verhalen van mensen met stevige problemen die juist een oplossing vonden de n Reiki of ander zaken zijn ook legio. Alleen halen zij niet zo uit naar het het christendom, voelen ze niet de noodzaak om zwart te maken, te haten.
pi_161111449
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:34 schreef Manke het volgende:

[..]

Kan, omdat islam het reddende werk en lijdensweg van Jezus Christus ongedaan maakt. Het kruis is de ultieme nederlaag van de duivel en z'n maatjes. Mohammed kreeg de koran door via ingevingen van de engel gabriel, vertaald naar het betekenisloze djibreel, hij dacht aan het begin dat het een duivel was.
De duivel is een demoon, maar wil aanbeden worden en wordt ook 'de god van de wereld' genoemd in de bijbel.

Satanisme van lavey is niet occult, maar meer rebellie en egoïsme, tegendraads aan wat de bijbel leert, vziw.
Nee. De islam doet dat niet teniet.
Volgens de islam stierf Jezus daar, voor ons, als geëerde profeet.

Lavey is wel degelijk occult, volledig zelfs. Dat hij daarnaast naar het christendom schopte doet daar niet vanaf.
Vele satanisten doen niets met het magie/occulte stuk, dat hoeft ook niet. Het is naast dat een denkwijze en ieder is vrij daaruit te halen wat ze willen. Maar Lavey was een occultist van niet geringe mate.

Het is het verschil tussen het oude en het abrahmisme. Het oude dwingt niet, heeft een denkwijze en meer voor wie daar moeite voor wil doen. Als je dat niet wil is dat ook OK. Je hiernamaals zal daar niet vanaf hangen.
Het abrahmisme geeft de enige en juiste weg. Via machthebbers zodat het volk gemend kan worden. Geen andere mogelijkheid het hogere te bereiken dan via die ene weg. Geen verlossing (goed hiernamaals) dan via die ene weg.
  zaterdag 2 april 2016 @ 01:49:57 #86
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161111635
De koran zegt echt dat Jezus niet stierf, maar dat hij naar allah werd gehaald en dat er iemand anders gestorven aan het kruis wie allah als Jezus deed gelijken om de mensen te misleiden.
Moslims hebben zelfs een graf voor hem bereid voor als hij terug is gekeerd.
Daarmee wordt het volledig ongedaan gemaakt, want dat is de kern van het evangelie.

Abrahamisme, bestaat dat wel? Het is meer een ruzie over de erfenis, zoals dat bij erfgenamen hoort wanneer er verschillende testamenten zijn :) Zijn er meer dan 3 abrahamistische geloven?
Chistendom is jodendom++, islam is christendom revisited.
De weg in het oude testament waar je het ws over hebt, is je aan de volledige wet houden. Islam doet hetzelfde. Na de komst van Jezus is iedereen die erin gelooft, rechtvaardig bevonden alsof hij zich aan de volledige wet heeft gehouden (welke samengevat is als liefde voor God en je naaste).

Las laatst dat orthodoxe joden in Israël eindelijk kijken naar wat het 'nieuwe testament' te vertellen heeft, en ze vonden het erg joods.

[ Bericht 5% gewijzigd door Manke op 02-04-2016 01:55:06 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 01:59:06 #87
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161111734
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 01:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Het christendom wat je zo verheerlijkt is ook ontstaan door het zwaard....
En verhalen van mensen met stevige problemen die juist een oplossing vonden de n Reiki of ander zaken zijn ook legio. Alleen halen zij niet zo uit naar het het christendom, voelen ze niet de noodzaak om zwart te maken, te haten.
het rooms katholieke wel,maar het bijbelse christendom zegt dat je je moet onderwerpen aan het huidige gezag.

Wat betreft reiki, dat baseer ik op de vele getuigenissen van beoefenaars die voor Jezus kozen, bij wie direct na de waterdoop alle reiki talenten meteen verdwenen. Het zijn deze mensen die waarschuwen over reiki.
pi_161114274
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 01:59 schreef Manke het volgende:

[..]

het rooms katholieke wel,maar het bijbelse christendom zegt dat je je moet onderwerpen aan het huidige gezag.

Wat betreft reiki, dat baseer ik op de vele getuigenissen van beoefenaars die voor Jezus kozen, bij wie direct na de waterdoop alle reiki talenten meteen verdwenen. Het zijn deze mensen die waarschuwen over reiki.
Tuurlijk "verdwenen" die, dat wilde die mensen namelijk. Placebo...
Zodra ze zich bedenken en weer een nieuw placebo vinden om het weer "aan" te zetten, of gewoon in hun eigen kracht gaan staan zal het gewoon weer "werken".

Net zoals ze het zonder waterdoop ook hadden kunnen laten "verdwijnen".
pi_161114902
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:26 schreef Manke het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat mensen altijd een verhaal hebben waarom ze zich bekeren. Als zij zich goed voelden bij reiki zouden ze niet iets anders zoeken namelijk. Dan bekeren ze zich, dompelen ze zich onder in de wereld van christendom, die maakt hen wijs dat het slecht is, en zie daar een verhaal dat zich verder ontwikkeld. Dan komen die mensen op TV, schrijven ze boeken met waarschuwingen, verdienen ze daar hun geld mee , en hun hersenen produceren dan allerlei herinneringen die ze nooit hebben meegemaakt. En dat kan he, dat is een psychologisch verschijnsel.

quote:
Misschien is dat wel hun onderbewuste? Ik geloof niet in channelen, jij ziet hier demonen in? Waarom niet zielen van overleden mensen? Waarom niet echte buitenaardse wezens (mits het echt is, wat ik dus niet geloof)?

quote:
Zonder het zwaar zou het christendom ook nog nergens zijn geland. Je weet toch wel de kerstening van de Amerikaanse landen? De kerstening van "Nederlands-Indië" nu Indonesië? De kerstening van Europa, toen het christendom net de staatsgodsdienst werd? Hoeveel doden zijn er daar wel niet gevallen?

quote:
Energieen wel, geesten en God niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:34 schreef Manke het volgende:

[..]

Is de vraag bij jou weleens opgekomen of het christendom misschien niet goed is? De islam is ontstaan door mensen die afstammen van mensen van gnostische groepen. Die groepen geloofden niet in het idee dat een God die EEN is een zoon heeft. Dat kan namelijk ook niet, logisch gezien. Dat is de reden waarom de islam zo hamert op "God heeft geen Zoon". Je hebt wel vader (geest), moeder (materie) en de zoon (universum). Dit is pythagorisch en waarschijnlijk hebben de gnostici het van hun, en hebben de gewone christenen dit verkeerd begrepen. Die maakten van de zoon een mens, en dat is onmogelijk.

Hoe het kruis van Jezus de ultieme nederlaag is voor de duivel en zijn companen is mij een raadsel, daarvoor moet je waarschijnlijk zeer goed gelovig wezen? Of goedgelovig bedoel ik.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 01:59 schreef Manke het volgende:

[..]

Ach gunst, de bijbel staat vol van onderwerping van niet gelovigen. Van het vernietigen van alles, van oude opa tot de kleinste baby. Als de joden zich zouden onderwerpen aan het huidige gezag was al dat bloedvergieten (bij de intocht in Kanaan) niet nodig geweest.

Dus je meet met twee maten. Zoals bijna alle christenen doen. Zonder dat de RK het voorwerk deed zou het protestantisme nu geen voet aan de grond hebben in Europa en Amerika en Azie en Afrika.

quote:
Die mensen verdienen zeker ook veel met het schrijven van boeken met waarschuwingen tegen reiki en dergelijke. Dus aan de ene kant verdienden ze genoeg toen ze reiki hoog hadden zitten, vervolgens bekeren ze zich tot een andere vorm van reiki (handopleggingen zijn ook in het christendom schering en inslag) en verdienen aan die kant ook weer genoeg. En de naieveling denkt dat ze de waarheid, en enkel de waarheid spreken. :)
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_161118653
Het zou wel ingaan tegen de aard van die duivel/demon om zoiets te brengen, aangezien het oproept om te geloven in God, te bidden, vasten, het verrichten van goede daden, het betalen van armenbelasting, niet liegen, stelen, schelden, niet aan magie te doen, je zedelijk te gedragen, goed te zijn voor de ouders, buren, etc. en het stelt ook de hel in het vooruitzicht voor duivels/demonen.
pi_161167014
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:54 schreef Roberta_J het volgende:
Wat denken jullie, als we veronderstellen dat er iets is als zogenaamde 'hogere dimensies', waar duistere en lichte werelden zijn, zouden de demonen dan misschien als antwoord op het heersende Christendom van destijds een andere grote religie hebben gesticht, genaamd de Islam? Het is de perfecte kandidaat die altijd en eeuwig garant staat voor het zaaien van wereldwijde verdeeldheid en het nooit mogelijk maken van een toestand van wereldvrede.
Islam staat tevens garant voor terreur en onderdrukking. Het is ook opvallend dat men in de Islam moeite heeft met dingen als muziek, affectie tonen in het openbaar, humor. Kortom alles wat het leven een beetje leuker maakt. Het aardse leven is ondergeschikt aan het (zolang je je hier bevindt slechts denkbeeldige) hiernamaals en de religie immuniseert zich volledig van kritiek, wat sommigen met de dood moeten bekopen. Ook is ervoor kiezen om niets met het geloof te doen en je eigen weg te gaan geen optie. Op het verlaten van de Islam staat in een twintigtal landen nog altijd officieel de doodstraf.

En wat doet de Islam allemaal met mensen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(gruwelijk beeld)

Ogen vormen de spiegel van de ziel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Waar is de Islam doorgaans op uit? Waar het komt is het er meestal op gericht het heersende systeem omver te werpen en te vervangen voor 'de zuivere Islam', die vanuit de hemel zogenaamd is geopenbaard, waardoor het ver verheven is boven alles wat door mensen is bedacht. Onderwerping is het doel. Zo is het vele maatschappijen in Azië (zoals Indonesië) en Afrika vergaan.

Wat denken jullie? Is de Islam het werk van de duivel/het kwaad?
Dat doen mensen met mensen. En 'wij het westen' zijn niks beter in wereldvrede :') Heb je de bedragen wel eens gezien wat Amerika bijv. uitgeeft aan 'wereldvrede' bewaren? Had je ook heel wat andere dingen mee kunnen doen die bijdragen aan de wereld.
pi_161171086
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat heeft het niet. Je bent gevoed met de associatie van dat demonische karakter bij dat soort zaken. Daardoor zie jij dit als satanisch/demonisch.

Neem het pentakel dat je toont, wat is daar demonisch aan volgens jou?
Het pentagram zelf staat voor de 5 elementen, water, aarde, vuur, lucht en ether/spirit (dat wat bind). Grofweg gezegd staat het pentagram zoals hij daar getoont wordt (met de ene punt boven) voor geest boven materie, omgekeerd staat hij voor materie boven geest.
De cirkel eromheen beschermt en besluit, het geheel is een oeroud symbool van bescherming oa.

Het bovenste plaatje, met de 4 liggende mensen. Weer zie je die cirkel, die bescherming, die omsluiting. Die maakt die geheiligde plek die opgeschoont is en gedaan.
Als je goed kijkt zie je bij de kandelaars (windrichtingen) bakjes staan, daarin zitten naar alle waarschijnlijkheid spullen die de 4 elementen bij de betreffende windrichting symboliseren.
De 4 personen richten zich op de 4 windrichtingen, liggen daarmee in lijn. Ze kunnen daar verschillende dingen mee uitbeelden/syboliseren, waaronder bv het 4 delige wiel van het jaar (de zonnewendes en equinoxen). Ze zijn in een soort van meditatieve staat, alfa eigenlijk, dat is de "werkstaat" van magie. Dat is niets raars of geks, als je bv moet studeren voor een tentamen kan het erg handig zijn die staat aan te nemen aangezien je je beter kan concentreren in die staat. Ze combineren hun wil.
Kan ik het zien als een soort uitbeelden van iets, symboliek, dat effect op ons? Wat verandert er daadwerlijk?
pi_161223419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:28 schreef erodome het volgende:
Vertel, wat denk jij daar dan van? Kom eens met wat meer dan een enkele onliner....
Ik open wel vaker topics om vervolgens gewoon de discussie die er uit voort komt te volgen.
Ik weet verder niet zo veel van de duivelsverzen behalve dat er dan mensen om vermoord zijn en Westen dankzij Rushdie voor een van de eerste keren kennis maakte met deze kant van de Islam (critici het zwijgen opleggen/vermoorden)
pi_161230291
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 19:54 schreef Roberta_J het volgende:
Wat denken jullie, als we veronderstellen dat er iets is als zogenaamde 'hogere dimensies', waar duistere en lichte werelden zijn, zouden de demonen dan misschien als antwoord op het heersende Christendom van destijds een andere grote religie hebben gesticht, genaamd de Islam? Het is de perfecte kandidaat die altijd en eeuwig garant staat voor het zaaien van wereldwijde verdeeldheid en het nooit mogelijk maken van een toestand van wereldvrede.
Islam staat tevens garant voor terreur en onderdrukking. Het is ook opvallend dat men in de Islam moeite heeft met dingen als muziek, affectie tonen in het openbaar, humor.
Uiteraard bestaan er 'hogere dimensies', waaronder God.
Het Christendom was aanvankelijk de zuivere leer als door Christus ingesteld (tot aan de eerste eeuw, daarna begon de 'afval', ofwel demonische leringen werden daarin geïmporteerd en onderdrukking van binnenuit begon).
Reken maar dat Islam is ontstaan door demonische beïnvloeding en het heeft de aanhangers daarvan de weg naar de goede 'hogere dimensies' geprobeerd te blokkeren. Net als het doel van alle andere onzuivere religies overigens het optrekken van rookgordijnen is. Ze leren doorgaans dezelfde leugens, immers dezelfde bron.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie111 op 07-04-2016 14:14:29 ]
pi_161267500
Gaan jullie me nu serieus vertellen dat je in de duivel gelooft? Wat een onzin, alsjeblieft zeg. Wat is het hele concept van zo'n duivel dan? Zorgen dat mensen zonden begaan? Wat is daar het nut van, hoelang is die kerel daar al mee bezig? Gaat dat niet vervelen dan? De moderne mens struint al ruim 200.000 jaar over deze aarde, wat voor gigantische concentratieboog heeft die kerel dan wel niet dat ie nog steeds dezelfde achterlijke activiteit bezigt?
  donderdag 7 april 2016 @ 22:49:24 #96
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161268170
Ga maar zoeken in spiritisme en het 'occulte', en je komt er vanzelf achter.
pi_161268699
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:49 schreef Manke het volgende:
Ga maar zoeken in spiritisme en het 'occulte', en je komt er vanzelf achter.
maar kun je antwoord geven op de vragen die ik stel?

om even te reageren op wat je zegt, het feit dat mensen erin geloven en er dingen over te vinden zijn op internet wil niet zeggen dat het waar is. Wat je zegt is als een Christen die zegt; lees de Bijbel maar, dat is alles wat je hoeft te weten.
  donderdag 7 april 2016 @ 23:11:01 #98
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161268979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 23:02 schreef jo.de.jong het volgende:

[..]

maar kun je antwoord geven op de vragen die ik stel?

om even te reageren op wat je zegt, het feit dat mensen erin geloven en er dingen over te vinden zijn op internet wil niet zeggen dat het waar is. Wat je zegt is als een Christen die zegt; lees de Bijbel maar, dat is alles wat je hoeft te weten.
satan komt van het Hebreeuwse woord ha-satan, wat aanklager betekent. Hij (en z'n leger) klaagt constant mensen aan bij God, zonde is namelijk een big deal voor God. Met Jezus is iedereen die in hem en zijn dood gelooft, vergeven van alle zonde, waardoor satan niks meer aan te klagen heeft, de enige wapens dat hij nog heeft is de leugen en z'n vuurpijlen (ingevingen in de gedachten) , om zo mensen op een dwaalspoor te brengen. Islam gebruikt hij hier ook voor, Jezus is hierin namelijk niet doodgegaan voor ieders zonde, wie dat gelooft zal nooit vergeven worden door allah, en gaat naar de hel. Hij gebruikt dus ook angst om mensen van Jezus te houden.
pi_161269067
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 23:11 schreef Manke het volgende:

[..]

satan komt van het Hebreeuwse woord ha-satan, wat aanklager betekent. Hij (en z'n leger) klaagt constant mensen aan bij God, zonde is namelijk een big deal voor God. Met Jezus is iedereen die in hem en zijn dood gelooft, vergeven van alle zonde, waardoor satan niks meer aan te klagen heeft, de enige wapens dat hij nog heeft is de leugen en z'n vuurpijlen (ingevingen in de gedachten) , om zo mensen op een dwaalspoor te brengen. Islam gebruikt hij hier ook voor, Jezus is hierin namelijk niet doodgegaan voor ieders zonde, wie dat gelooft zal nooit vergeven worden door allah, en gaat naar de hel. Hij gebruikt dus ook angst om mensen van Jezus te houden.
Klopt het dat de menselijke zonde of zondeval intrad toen Adam een appel at van een boom waar ie niet van mocht eten?

Vervolgvraag; waarom stond die boom daar in godsnaam?

Subvraag: waarom stuurde god zijn zoon om gemarteld te worden alvorens de mensen te vergeven? Waarom vergaf ie ze niet gewoon? Waarom ging ie op z'n minst niet zelf?

Opmerking: je gaat echt te ver met de Islam als werk van de duivel, beide geloven zijn even bloeddorstig en achterlijk. Wat Christenen ten goede komt is dat het toevallig in de hedendaagse tijd wat vredelievender is geworden. Laten we niet vergeten dat het Christendom grotendeels verantwoordelijk is voor de holocaust 70 jaar geleden.

gr jo

[ Bericht 4% gewijzigd door jo.de.jong op 07-04-2016 23:22:04 ]
pi_161269185
Wat is occult?

het oproepen van Geesten
toekomst voorspellen d.m.v. bijvoorbeeld handlezen, sterrenkunde, tarotkaarten etc.
yoga
acupunctuur
paranormale dingen
New Age
Satanisme
Hekserij
Wichelroede lopen
Het dragen van tekens zoals bijvoorbeeld het pentagram, maar ook tekens waarvan de betekenis niet bekend is kunnen invloed hebben
Het luisteren naar muziek met satansvererende of antichristelijke teksten
Waarzeggerij
Magnetisme en dergelijke
Het gebruik van drugs, ook hasj en wiet
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')