abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160994426
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:01 schreef Geelman het volgende:

[..]

Mocht ik ooit een dochter krijgen en ze gaat een hoofddoek dragen, zal ik haar dwingen het ding af te doen.
En als ze streng Christelijk wordt? Want dat vind ik persoonlijk bijna net zo erg.
pi_160994430
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Vind ik wel. Je moet je eigen culuur respecteren. Dus niet als Nederlander met de islam gaan heulen. Dat is cultuurverraad.
Man man...Doe toch niet zo simpel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 28 maart 2016 @ 11:12:01 #243
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160994476
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:08 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

En als ze streng Christelijk wordt? Want dat vind ik persoonlijk bijna net zo erg.
Ik vind dat minder erg, want het christendom is onze eigen religie.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Man man...Doe toch niet zo simpel.
Een ad hominem is ook simpel. Kom maar met argumenten.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_160994535
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:58 schreef Geelman het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat islamitische meisjes het stiekem met negers doen.
Iedereen weet dat marokkanen de grootste hebben.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160994553
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:25 schreef Crip het volgende:

[..]

Nee hoor dat is niet het geval. Hoewel ik wel into bdsm ben, dat terzijde. :)

Bewijs waarom je wederom lult:

Als je gaat kijken naar de geschiedenis van hoe vrouwen werden behandeld in allerlei culturen zie je terug dat:

- De Grieken (waar nota bene de democratie is ontstaan) gunde de vrouw geen eer of aanzien. Vrouwen waren in de tijd werksters of slavinnen. Ze werden uitgehuwelijkt in een huwelijk waarover de ouders beslisten. Zelfde geldt voor de Romeinen, vrouwen mochten vermoord worden als het de man schikte.

Klopt niet helemaal. Sparta stond bekend voor haar in die tijd goeie vrouwenrechten. Verder werd een vrouw wel vaker gebruikt om uit te huwelijken om zo allianties te maken. Echter ga maar Homerus lezen waarin Penelope niet de mooiste vrouw is om mee te trouwen. Maar juist haar trouw zo hoog in het vaandel staat.

En het is waar in Rome werden soms vrouwen vermoord die werden gedumpt dan bij een rivier. Toen waren er echter ook de vroege christenen die wel eens vaker zo'n baby/kind deden redden en opvoeden als een van hun eigen.

Vrouwenrechten waren dus niet zo zwart wit als jij laat voorkomen. In die tijd waren. Kijk ook naar de Egyptenaren vrouwen konden daar farao worden, hoeveel vrouwelijke presidenten heeft Amerika of minister presidenten heeft Nederland gehad?

Je zet de antieke wereld veel te slecht weg. Vrouwen waren niet slaven, je had wel slaven zowel mannelijke als vrouwelijke maar slaven in die trant was anders dan in de trant van de kolonisatie.
pi_160994701
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:21 schreef Manke het volgende:

[..]

ja vzmh, toch?
Ik zeg isa is God en is vrede
Sida Isa de vredevorst. _O_

Fijne Pasen nog Manke.
  maandag 28 maart 2016 @ 11:36:40 #247
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_160994756
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is dan ook zo. Maar wat ik zo lullig vind is dat diegene die gedwongen worden vergeten worden in de discussie.
Ja die zijn er inderdaad óók. Maar mijn punt is dus dat je niet zomaar al die meisjes over één kam kan scheren.
Het doekje zelf is het probleem niet. Maar met een aantal mensen wel.
pi_160994819
Nogmaals het doekje is gewoon iets cultureels dat mensen daar in die woestijn droegen. Zand in je haren alles. Later heeft het om vreemde redenen een religieuze status gekregen. Als je gaat poetsen waar veel stof is zet een hoofddoek op. Als je op wintersport gaat zet een muts op, ga je in de woestijn draag dan een hoofddoek of een bandana.

Simpel als dat. Verder betreft vrouwen onderdrukking. Wit is een kleur van reinheid en zwart een kleur van kwaad vaak, waarom dragen in Saudi alle mannen wit en de vrouwen zwart. En waarom mogen vrouwen daar niet direct tot mannen spreken en niet autorijden. Is dat puur politiek of religieus ik zou daar eens graag antwoord op zien zonder Ad hominems.

Note: zwart en wit kun je dan ook zien als niet puur en puur.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 11:42:11 ]
pi_160994956
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:36 schreef -Phineas- het volgende:
Ja die zijn er inderdaad óók. Maar mijn punt is dus dat je niet zomaar al die meisjes over één kam kan scheren.
Het doekje zelf is het probleem niet. Maar met een aantal mensen wel.
Mijn punt is dus dat je de dames die de vrije keuze hebt wel hoort, maar de dames die gedwongen worden nooit zal horen. En daar word in de discussie geen rekening mee gehouden.
pi_160995079
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mijn punt is dus dat je de dames die de vrije keuze hebt wel hoort, maar de dames die gedwongen worden nooit zal horen. En daar word in de discussie geen rekening mee gehouden.
Van een lerares wel eens gehoord dat een meisje ergens mee zat. Toen lerares ging doorvragen omdat ze dat bemerkte wat bleek? Ze werd uitgehuwelijkt. Ook dat uithuwelijken is nog altijd een ding dat bestaat en dat toch echt een atoombom is op de vrije wil.
pi_160995116
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:00 schreef Argo het volgende:
Van een lerares wel eens gehoord dat een meisje ergens mee zat. Toen lerares ging doorvragen omdat ze dat bemerkte wat bleek? Ze werd uitgehuwelijkt. Ook dat uithuwelijken is nog altijd een ding dat bestaat en dat toch echt een atoombom is op de vrije wil.
Daar ken ik ook zelf nog een geval van. Daarom kan ik soms zo pissig worden op de xa1pt en erodrome figuren die maar doen alsof dat een klein probleem is. Dit soort meisjes zijn de echte slachtoffers.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:03:33 #252
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160995117
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:00 schreef Argo het volgende:

[..]

Past allemaal binnen de islamitische cultuur die niet ter discussie mag staan.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_160995203
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daar ken ik ook zelf nog een geval van. Daarom kan ik soms zo pissig worden op de xa1pt en erodrome figuren die maar doen alsof dat een klein probleem is. Dit soort meisjes zijn de echte slachtoffers.
Ja daar ben ik het mee eens. Als je kijkt naar het uithuwelijken en als iemand dan zegt ja sommige meisjes vroegen aan hun ouders of ze uitgehuwelijkt kunnen worden. Dat zou krom nooit recht praten.

Hoop dat iedereen de impact van uitgehuwelijkt worden kan zien vooral in een religie waar de man de baas is.

Persoonlijk als christen heb ik ook een hekel aan gelovige die individuele gevallen gebruiken als argument. Bv dat een vrouw abortus pleegde en later spijt heeft. Laat die vrouw met rust en ga haar verdomme niet als Case voor je argument gebruiken. Pissis maakt me dat altijd.
pi_160995207
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:03 schreef Geelman het volgende:

[..]

Tja ik vind persoonlijk dat ik vrij goeie dingen heb laten zien:uithuwelijken en de inperking van vrouwenrechten in Saudi bv, en waarom mannen daar wit dragen en vrouwen zwart. We weten allemaal dat wit voor puur staat en zwart niet.

Ik ben dan ook benieuwd of iemand deze wellicht argumenten of misverstanden kan beantwoorden op een manier die bevredigend is. Ben er bang voor want ik argumenteer allang niet meer als een pvvr sinds ik met Christus ben.
pi_160995228
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:05 schreef deadprez het volgende:
Sowieso kunnen hoofddoekjes ook gewoon leuk staan.
Het maakt vrouwen a-seksueel en onderling uitwisselbaar maar naar ik begrepen heb is dat ook de bedoeling.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:13:50 #256
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160995238
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

maandag 28 maart 2016 @ 12:24:57 #257
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160995373
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:13 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het maakt vrouwen a-seksueel en onderling uitwisselbaar maar naar ik begrepen heb is dat ook de bedoeling.
Het is een duidelijk signaal naar de buitenwereld: 'pas op, ik ben islamitisch'. Het zorgt ervoor dat de vrouwen binnen eigen kringen blijven.

Reformatorische christenen hebben ook nog wel een eigen 'klederdracht'. In dat soort gemeenschappen wordt ook nog veel binnen de eigen geloofsgemeenschap getrouwd.
pi_160998084
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:25 schreef Crip het volgende:

[..]

Nee hoor dat is niet het geval. Hoewel ik wel into bdsm ben, dat terzijde. :)

Bewijs waarom je wederom lult:

Als je gaat kijken naar de geschiedenis van hoe vrouwen werden behandeld in allerlei culturen zie je terug dat:

- De Grieken (waar nota bene de democratie is ontstaan) gunde de vrouw geen eer of aanzien. Vrouwen waren in de tijd werksters of slavinnen. Ze werden uitgehuwelijkt in een huwelijk waarover de ouders beslisten. Zelfde geldt voor de Romeinen, vrouwen mochten vermoord worden als het de man schikte.

- Bij hindu's is de onderwerping van vrouw aan de man ook een groot begrip. Vrouwen hadden ook geen recht op een erfenis. Als de man kwam te overlijden werd de vrouw levend verbrand.

- Bij de Britten werd de vrouw en haar eigendommen tot de 19e eeuw gezien als de bezit van een man. Pas in 1887 mochten de vrouwen in Engeland eigendommen bezitten. I

- Als de vrouw bij de joden menstrueerde at ze en zat ze apart

-De vrouw werd bij de Arabieren in de pre-islamitische tijd (de tijd voor de komst van de Islam) erg slecht behandeld. Als een meisje geboren werd, werd ze levend begraven, de mensen gingen in rouw wanneer er een meisje geboren werd.

Je ziet dat de vrouw in het algemeen veel te verduren heeft gehad, heeft dit te maken met religie? Nee, in de meeste gevallen niet. Dat vrouwen ondergeschikt waren aan mannen was vroeger een ''normaal'' iets en hoorde in veel culturen nog thuis.
Gebeurt het nu nog? Jazeker, heeft het alsnog iets te maken met geloof? Dat niet, dit heeft te maken met opvoeding. Jij beweert dat islam en onderdrukking van de vrouw hand in hand gaat wanneer en in alle landen te spreken is van mannen met de mindset dat vrouwen minderwaardig zijn en dit word zo aangeleerd aan de volgende generaties.

Dus ik vind dat je op dat opzicht nogal fout zit, zoals usual.

Nou wat de Islam direct zegt over vrouwen en hoe je ze moet behandelen. Zijn er heel veel dus ik copy en paste ze even voor je xo

De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd:

"De vrouw is de bewaker van het gezin van haar echtgenoot en ze zal op de Dag des Oordeels gevraagd worden over degenen die onder haar zorg vielen." De kinderen dienen hun moeder te respecteren en goed te behandelen. Een man kwam bij Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam en zei:

"O boodschapper van God! Wie heeft het meeste recht om door mij het beste behandeld te worden?" De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam antwoordde hem: "Jouw moeder." De man zei: "Wie is de volgende?" Het antwoord van de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam verbaasd de man. "Jouw moeder", zegt de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam weer. "Wie is de volgende?", vraagt de man nogmaals. "Jouw moeder", zo gaf de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam voor de derde maal ten antwoord. De man begrijpt hierdoor dat zijn moeder heel belangrijk is, daarom stelt hij zijn vraag nu anders: Als ik mijn plicht tegenover mijn moeder gedaan heb, wie komt er dan na haar?", informeert hij. Gods boodschapper Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Jouw vader." [Overgeleverd door Boekharie en Moeslim]

Dit betekent dat aan de moeder drie keer meer vriendelijkheid en goede behandeling moet worden gegeven dan aan de vader. En in deze zaak is ze bevoorrecht en boven de vader geplaatst.

Een andere man vroeg aan de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam:

?Wat is mijn plicht tegenover mijn vrouw?? De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam antwoorde: "Dat je haar te eten geeft, wanneer je zelf eet, en voorzie haar van kleren, wanneer je jezelf van kleren voorziet en sla haar niet in het gezicht, mishandel haar niet, en zonder je niet af in tijd van misnoegen.? [Overgeleverd door Aboe Da woed, At-Tirmidhi]

In de Islam worden de verschillen tussen mannen en vrouwen duidelijk benadrukt maar ze toch als gelijken worden aangesproken. Allah leert ons dat mannen en vrouwen elkaar nodig hebben en dus elkaar kunnen aanvullen. Allah zegt in de Koran :

"Zij zijn bekleding voor jullie en jullie bekleding voor haar" (Surah 2 : Ayah 187)

xo
Fijn dat je in heel veel woorden erkent dat de Islam een paar honderd jaar achter loopt.
  maandag 28 maart 2016 @ 14:32:12 #259
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_160998115
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:05 schreef deadprez het volgende:
Sowieso kunnen hoofddoekjes ook gewoon leuk staan.
:')_!

Gevalletje Crip
Irene is bae <3
pi_160998170
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:31 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Fijn dat je in heel veel woorden erkent dat de Islam een paar honderd jaar achter loopt.
Fijn om te weten dat je niet hebt gelezen en zo geen moeite hoef te doen voor een inhoudelijke comment.
pi_160998199
Uiteindelijk zijn we allemaal rechts en tegen hoofddoekjes, zelfs linksen, alleen weten zij het nog niet. Het is een soort van uit-de-kast komen.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:19:07 #262
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_160999259
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan ligt het dus aan die ouders/ gezin die het meisje dwingen. En niet aan het doekje. Er rekening mee houden slaat nergens op... Want het doekje zelf is niet slecht maar met de ideeën van die mensen wel. Want al zou de hoofddoek verboden worden in Nederland dan weten de ouders toch wel een andere manier om hun kind te dwingen. Waarschijnlijk vererger je het ook nog want dat hoofddoekje wordt aangetrokken zodat mannen zich niet aangetrokken voelen tot het meisje. Daardoor trouwen veel meisjes in Nederland toch veel later (dan vroeger) omdat het doekje de ouders zekerheid geeft dat hun kind ongestoord buiten kan lopen zonder dat ze met andere jongens omgaat. Het meisje wordt dan minder snel ontmaagd (ontmaagden voor het huwelijk mag niet) en het meisje kan juist door met haar leven . Als het hoofddoekje wordt verboden zal het percentage uithuwelijkingen ongetwijfeld verhoogd. Omdat de ouders bang zijn dat hun kind al jong wordt ontmaagd en niemand (geen waardevolle man in hun ogen)wilt een ontmaagde vrouw. Door ze vroeg uit te huwelijken voorkomen ze dat het kind voor hun huwelijk wordt ontmaagd. Het hoofddoekje geeft voor de ouders juist een soort zekerheid en de meisjes kunnen ongestoord leven en studeren zonder dat de ouders hoeven te denken 'O mijn kind word met de dag aantrekkelijker... Ze moet zo vroeg mogelijk trouwen want anders is ze al ontmaagd voordat ze is getrouwd!' Dat doekje zorgt er juist voor dat dit uitgesteld wordt. En ik weet dat want mijn achterfamilie komt uit Pakistan en die wonen nu in Texas. Op haar school was het hoofddoekje verboden en toen wilden ze haar eerst terug naar Pakistan terugsturen. Ze wilde wel graag haar studie afmaken in Texas wilde nog niet terug naar Pakistan dus ze is inmiddels op 16 jarige leeftijd al vervroegd uitgehuwelijkt... om vervolgens door te gaan met haar studie.
Die mentaliteit hebben die extreme gevallwn. Denk je echt dat ze na het hoofddoekjesverbod gelijk een westerse manier van denken zullen krijgen? Je zal het alleen maar verergeren.

Maar dat wat ik noem zijn dus de extremere gevallen. Maar wat jij noemt (over dat meisjes gedwongen worden) zijn ook extreme gevallen. En tegenwoordig moderniseren Marokkanen en Turken hier in Nederland langzaam maar zeker. Dit soort gevallen kom je in deze tijd niet zo vaak meer tegen hier. Maar ze zijn er zeker. Maar een hoofddoekje verbieden helpt dus geen ene reet want het probleem zijn de mensen zelf. Die mensen met die denkwijze zelf zouden verboden moeten worden en niet het doekje zelf.
pi_160999321
Er zijn vrouwen die het lekker vinden om onderdrukt te worden en als minderwaardig te worden gezien. De hele interpretatie van de koran is door mannen geschreven. Als allah echt zo perfect was, had hij de vrouwen wel met een hoofddoek gemaakt/ zonder clitoris en mannen geen voorhuid.
De grote mo sluierde zijn veroverde hoeren, omdat hij geen jaloezie wilde. Dus het zijn de onderdrukte hoeren van allah, want het staat geschreven.

En in dit hele topic in een discussie met bewijzen komen in vorm van een bron of artikel anders bestaat het niet. Het moet geschreven zijn :')
pi_161000895
Dusdanig gehersenspoeld door Wilders en co dat je moslima's niet gelooft wanneer ze zeggen dat ze uit eigen wil een hoofddoek zijn gaan dragen... Ironisch genoeg zijn deze personen die vinden dat moslims zijn gehersenspoeld. :D
pi_161000973
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Dusdanig gehersenspoeld door Wilders en co dat je moslima's niet gelooft wanneer ze zeggen dat ze uit eigen wil een hoofddoek zijn gaan dragen... Ironisch genoeg zijn deze personen die vinden dat moslims zijn gehersenspoeld. :D
Er zijn gevallen waarin een vrouw dat niet wil. Er zijn zelfs moslims in sommige landen die er niet aandoen. Niet iedere ouder is daarvan gecharmeerd. Er zijn zeker die wat het willen. Maar iets vrijwillig doen wil niet zeggen dat je het leuk vind of echt wilt. Als ik vrijwillig mijn leven geef als soldaat om bv te vechten in een oorlog. Is dat niet dat ik perse dood wilde.

Er zijn factoren waarom ik me Doe aanmelden bij het leger. Mijn familie die in gevaar is en die ik wil beschermen misschien geld misschien nog iets anders.

En dan zijn er gevallen van vrouwen die het niet willen. Die moeten we niet vergeten. Zo zijn er ook wel gevallen van meisjes die tegen hun zin worden uitgehuwelijkt.

Hoe zou jij het vinden om uitgehuwelijkt te worden dat je ouders kiezen wie je moet trouwen?

Jij doet hetzelfde als een pvvr je wil het zwart wit hebben, maar nee. Je moet niet denken in goed of slecht je moet denken in: goed, beter, beste en slecht, slechter, slechtste.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 16:41:43 ]
pi_161000979
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:02 schreef Baas_bas het volgende:
En niet begrijpen dat ze dit gewoon zichzelf wijs maken omdat ze het dan minder erg vinden :')

Een hoofddoek, een beter symbool voor vrouwenonderdrukking bestaat haast niet.

En toch zeggen vrouwen vaak ja ik kies er zelf voor want ik vind het prettig blabla. Terwijl we allemaal weten dat als ze het niet doen ze klappen gaan krijgen van hun cultuur verrijkende familie. Of is het genetisch bepaald dat moslima's er niet graag leuk bijlopen of zo?
Volgens de vrouwen van de Himba-stam in Namibië (Afrika) worden onze vrouwen hier onderdrukt omdat ze hier met beha's rondlopen.
pi_161001024
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:03 schreef Geelman het volgende:

[..]

Jouw kennis over de islam mag anders wel eens ter discussie staan. de islamitische cultuur is duidelijk over uithuwelijking, maar dat wil je natuurlijk niet geloven omdat het niet in je anti-islamitische straatje past. Triest.
pi_161001034
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:40 schreef Tevik het volgende:

[..]

Volgens de vrouwen van de Himba-stam in Namibië (Afrika) worden onze vrouwen hier onderdrukt omdat ze hier met beha's rondlopen.
Ze hebben in mindere mate gelijk.

Vrouwen in stammen lopen met de tieten bloot en niemand neemt aanstoot. Hier echter in het westen zijn borsten een soort van object geworden waar iedereen op doet geilen. In die stam is het normaal borsten te zien ze laten zich er niet door wegslepen.

Al die creeps die vrouwen liever in de borsten kijken dan haar aankijken, die ergens staan te perven. Was nooit gebeurt als het normaal was met ontblote borst te lopen. Dan kon een vrouw dat ook zonder schaamte etc.
pi_161001077
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:43 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jouw kennis over de islam mag anders wel eens ter discussie staan. de islamitische cultuur is duidelijk over uithuwelijking, maar dat wil je natuurlijk niet geloven omdat het niet in je anti-islamitische straatje past. Triest.
Dit is een probleem. Het gebeurt wel in die landen veelal. Waarom daar dan niet zo streng tegen zijn als bv alcohol? En wil je zeggen dat Saudi Arabië waar vrouwen niet mogen autorijden en in zwart gekleed moeten. En waar de mannen in wit zijn gekleed wat voor puur staat dat dat land niet de islamitische waardes volgt?

Ik ben benieuwd naar je uitleg.
  maandag 28 maart 2016 @ 16:46:13 #270
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_161001082
TS is mysoginist die denkt dat niet-blanke meisjes naar een sukkel als hem moeten luisteren omdat hij denkt dat hij baas is en alles beter weet

beta sukkeltje :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_161001092
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:46 schreef corehype het volgende:
TS is mysoginist die denkt dat niet-blanke meisjes naar een sukkel als hem moeten luisteren omdat hij denkt dat hij baas is en alles beter weet

beta sukkeltje :')
Goeie argumenten je hebt me overtuigd dat ts ongelijk heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 16:46:58 ]
pi_161001100
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar jij hebt de vrijheid om je uit te spreken, jij hebt de vrijheid om te kiezen. Al die vrouwen die gedwongen worden, die zullen we niet horen. Als ze al te bang/geïntimideerd zijn om hun hoofddoek af te doen, zullen ze helemaal te bang/geïntimideerd zijn om zich er tegen uit te spreken.
Denk ook eens aan die vrouwen voordat je luidkeels begint te verkondigen dat het dragen een keuze is.
Het is heel triest voor die kleine groep dames. Maar wat net zo triest zijn de mensen die zeggen dat ALLE moslimdames gedwongen worden de hoofddoek te dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 16:47:27 ]
pi_161001122
Dat heet rationalisatie. En ik ben het er wel mee eens dat dat hetgeen is wat speelt. Je ziet ook dat moslimvrouwen van een bepaald volk massaal hun neus laten opereren. Niet erg vinden dat je hoofd bedekt is maar wel je neus onder het mes laten nemen?
pi_161001127
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:47 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het is heel triest voor die kleine groep dames. Maar wat net zo triest zijn de mensen die zeggend at ALLE moslimdames gedwongen worden de hoofddoek te dragen.
Niet alle maar sommige. En die sommige zijn dan toch slachtoffer van het beleid en voor die mensen moet een vuist gemaakt worden. Die wat het leuk vinden of het vrijwillig dragen. Maakt mij niet uit. Maar die wat het niet willen, daar gaat het de meeste mensen om.

Als jij graag een hoofddoekje draagt knock yourself out, ik heb er geen last van. Als iemand echter iedere dag zoiets met tegenzin op moet doen kan ik niet meer dan medelijden hebben.
  maandag 28 maart 2016 @ 16:52:50 #275
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161001223
Is dit onderwerp weer een grote circle-jerk geworden?
pi_161001262
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
Het is heel triest voor die kleine groep dames. Maar wat net zo triest zijn de mensen die zeggen dat ALLE moslimdames gedwongen worden de hoofddoek te dragen.
Kleine groep? Ik vind het knap dat je dat weet want dat is dus mijn hele punt. De vrouwen die gedwongen worden zul je niet horen. En dan hebben we het nog maar even niet over wereldwijd.
pi_161001601
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:34 schreef Crip het volgende:

[..]

Fijn om te weten dat je niet hebt gelezen en zo geen moeite hoef te doen voor een inhoudelijke comment.
Ik heb het wel gelezen, jammer he?

Als tegenvoorbeelden van de stelling dat de islam een monopolie op vrouwen onderdrukking heeft voer je vrijwel alleen regimes aan van eeuwen terug.

En verder je citaten uit de koran, tja, daar koop je weinig voor als de praktijk anders is.
pi_161001657
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:40 schreef Argo het volgende:

[..]

Er zijn gevallen waarin een vrouw dat niet wil. Er zijn zelfs moslims in sommige landen die er niet aandoen. Niet iedere ouder is daarvan gecharmeerd. Er zijn zeker die wat het willen. Maar iets vrijwillig doen wil niet zeggen dat je het leuk vind of echt wilt. Als ik vrijwillig mijn leven geef als soldaat om bv te vechten in een oorlog. Is dat niet dat ik perse dood wilde.

Er zijn factoren waarom ik me Doe aanmelden bij het leger. Mijn familie die in gevaar is en die ik wil beschermen misschien geld misschien nog iets anders.

En dan zijn er gevallen van vrouwen die het niet willen. Die moeten we niet vergeten. Zo zijn er ook wel gevallen van meisjes die tegen hun zin worden uitgehuwelijkt.

Hoe zou jij het vinden om uitgehuwelijkt te worden dat je ouders kiezen wie je moet trouwen?

Jij doet hetzelfde als een pvvr je wil het zwart wit hebben, maar nee. Je moet niet denken in goed of slecht je moet denken in: goed, beter, beste en slecht, slechter, slechtste.
Ik beweer nergens dat alle moslima's dit eigen wil doen, dat maak jij ervan. Ik zeg alleen dat mensen tegenwoordig dusdanig gehersenspoeld zijn dat zij moslima's niet geloven wanneer ze zeggen dat ze er zelf voor hebben gekozen...

Genoeg dames binnen mijn familie die een hoofddoek dragen, maar ook genoeg dames die dat niet doen. Sommigen zijn er pas op latere leeftijd mee begonnen of juist gestopt. Niet omdat de familie of echtgenoot dat wilde, maar puur uit eigen wil. En ik heb dusdanig goed contact met hen dat ik hen op hun woord geloof. :Y

Tuurlijk zullen er op de wereld gevallen zijn van vrouwen die worden gedwongen een hoofddoek te dragen. Daar ben ik tegen, net als ieder fatsoenlijk mens. Maar om het dragen van een hoofddoek nou per definitie een vorm van onderdrukking te noemen? Mwah.
pi_161003512
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat is dan de beweegreden om een hoofddoek te dragen in een westers land? De achterliggende symboliek is dat mannen hun lusten niet in bedwang kunnen houden en daarom bedekken vrouwen hun hoofd. Zelfde geldt voor kuise klederdracht. Waarom zou je dat willen uitdragen in een vrije samenleving anno 2016?
pi_161003708
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat is dan de beweegreden om een hoofddoek te dragen in een westers land? De achterliggende symboliek is dat mannen hun lusten niet in bedwang kunnen houden en daarom bedekken vrouwen hun hoofd. Zelfde geldt voor kuise klederdracht. Waarom zou je dat willen uitdragen in een vrije samenleving anno 2016?
De achterliggende reden gaat jou/ons helemaal niets aan. Als een vrouw ervoor kiest om een hoofddoek te dragen, dan doet ze dat maar.

Waarom wordt in een vrije samenleving anno 2016 de eigen keuze van een moslima ter discussie gesteld? :{w De wereld barst trouwens nog steeds van mannen die hun lusten niet in bedwang kunnen houden, maar dat terzijde. :D
pi_161003818
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:46 schreef sylvesterrr het volgende:
De achterliggende reden gaat jou/ons helemaal niets aan. Als een vrouw ervoor kiest om een hoofddoek te dragen, dan doet ze dat maar.

Waarom wordt in een vrije samenleving anno 2016 de eigen keuze van een moslima ter discussie gesteld? :{w De wereld barst trouwens nog steeds van mannen die hun lusten niet in bedwang kunnen houden, maar dat terzijde. :D
En ook jij blijft de slachtoffers negeren. 60% van de vrouwen in blijf van mijn lijf huizen zijn van allochtone afkomst, voornamelijk moslimas. Zeg jij nu maar dat dwang geen probleem is binnen de islamitische gemeenschap.
pi_161003920
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat ze geen hoofddoek mogen dragen, ik vind alleen de achterliggende symboliek discriminerend. Prima als een vrouw dat zonodig wilt uitdragen maar dat zou voor mij als werkgever een rede zijn om zo iemand niet in dienst te nemen.
pi_161004412
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kleine groep? Ik vind het knap dat je dat weet want dat is dus mijn hele punt. De vrouwen die gedwongen worden zul je niet horen. En dan hebben we het nog maar even niet over wereldwijd.
Zou het ook andersom kunnen stellen. Ik vind het knap dat jij denkt te weten dat het merendeel juist de hijaab verplicht draagt.
pi_161004427
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En ook jij blijft de slachtoffers negeren. 60% van de vrouwen in blijf van mijn lijf huizen zijn van allochtone afkomst, voornamelijk moslimas. Zeg jij nu maar dat dwang geen probleem is binnen de islamitische gemeenschap.
Wat heeft dat met de hijaab te maken?
pi_161004443
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:14 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat alle moslima's dit eigen wil doen, dat maak jij ervan. Ik zeg alleen dat mensen tegenwoordig dusdanig gehersenspoeld zijn dat zij moslima's niet geloven wanneer ze zeggen dat ze er zelf voor hebben gekozen...

Genoeg dames binnen mijn familie die een hoofddoek dragen, maar ook genoeg dames die dat niet doen. Sommigen zijn er pas op latere leeftijd mee begonnen of juist gestopt. Niet omdat de familie of echtgenoot dat wilde, maar puur uit eigen wil. En ik heb dusdanig goed contact met hen dat ik hen op hun woord geloof. :Y

Tuurlijk zullen er op de wereld gevallen zijn van vrouwen die worden gedwongen een hoofddoek te dragen. Daar ben ik tegen, net als ieder fatsoenlijk mens. Maar om het dragen van een hoofddoek nou per definitie een vorm van onderdrukking te noemen? Mwah.
Ik denk dat dat bij 90% wel het geval is. Waarom zouden moslim vrouwen ineens anders zijn dan andere vrouwen. Check hoeveel een hoofddoek dragen met een strakke broek en string eronder met een kop vol lippenstift. Vrouwen willen graag aantrekkelijk zijn en zo'n hoofddoek maakt je minder aantrekkelijk. Ze kiezen misschien voor die hoofddoek, maar die keuze is vanuit dat hele allaaaaaaah agbaarrrrr gebeuren.

Als je als homo uit een domme redneck PRAYSE JAYSUS familie kwam zou je wellicht ook niet gedwongen zijn om te verbergen dat je homo bent. Toch verberg je het "uit vrije wil".
pi_161004505
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zou het ook andersom kunnen stellen. Ik vind het knap dat jij denkt te weten dat het merendeel juist de hijaab verplicht draagt.
Dat stel ik dan dus ook niet, ik weet het niet, jij bent diegene die beweert van wel. Overigens bevestig je weer compleet mijn stelling. En dat vind ik erg voor de slachtoffers.
pi_161004509
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:46 schreef Argo het volgende:

[..]

Dit is een probleem. Het gebeurt wel in die landen veelal. Waarom daar dan niet zo streng tegen zijn als bv alcohol? En wil je zeggen dat Saudi Arabië waar vrouwen niet mogen autorijden en in zwart gekleed moeten. En waar de mannen in wit zijn gekleed wat voor puur staat dat dat land niet de islamitische waardes volgt?

Ik ben benieuwd naar je uitleg.
Zwart-wit. Heb je je nieuwe stokpaardje gevonden? In diverse andere islamitische landen dragen vrouwen kleuren. En in andere islamitische landen dragen de vrouwen wit. Weer in andere islamitische landen dragen ze blauw.
pi_161004517
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:00 schreef GhpH het volgende:

[..]

Stel je voor dat Aisha gestorven was. Dan was Mohammed niet alleen pedo-, maar ook necrofiel.
Als je grappig wil zijn, probeer dan op zijn minst ook goede grappen te maken. :')
pi_161004544
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat stel ik dan dus ook niet, ik weet het niet, jij bent diegene die beweert van wel. Overigens bevestig je weer compleet mijn stelling. En dat vind ik erg voor de slachtoffers.
Ik denk dat ik als moslima die zich veel in islamitische kringen bevindt wel mag stellen dat het merendeel van de moslima's de hoofddoek vrijwillig draagt. In Marokko in elk geval zeer zeker.

Maar de Maghrebijnse landen zijn dan ook zeer liberaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 19:22:10 ]
pi_161004597
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
k denk dat ik als moslima die zich veel in islamitische kringen bevindt wel mag stellen dat het merendeel van de moslima's de hoofddoek vrijwillig draagt. In Marokko in elk geval zeer zeker.

Maar de Maghrebijnse landen zijn dan ook zeer liberaal.
Ah, de ik ben moslima dus ik weet het beter kaart. Hou toch op, je bent wat mij betreft een nsb'er onder de vrouwen, steun je zusters liever. Ik word hier zo pissig van.
pi_161004605
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:17 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Ik denk dat dat bij 90% wel het geval is. Waarom zouden moslim vrouwen ineens anders zijn dan andere vrouwen. Check hoeveel een hoofddoek dragen met een strakke broek en string eronder met een kop vol lippenstift. Vrouwen willen graag aantrekkelijk zijn en zo'n hoofddoek maakt je minder aantrekkelijk. Ze kiezen misschien voor die hoofddoek, maar die keuze is vanuit dat hele allaaaaaaah agbaarrrrr gebeuren.

Als je als homo uit een domme redneck PRAYSE JAYSUS familie kwam zou je wellicht ook niet gedwongen zijn om te verbergen dat je homo bent. Toch verberg je het "uit vrije wil".
Oh please, we hebben geen woordvoerder nodig. Ik ben een moslima die in de meest korte rokjes en jurkjes rondliep. Liep er moderner en beter uit dan menig niet-islamitisch meisje en heb sinds een half jaar VRWIJILLIG gekozen om de hijaab te gaan dragen.
pi_161004634
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah, de ik ben moslima dus ik weet het beter kaart. Hou toch op, je bent wat mij betreft een nsb'er onder de vrouwen, steun je zusters liever. Ik word hier zo pissig van.
Hypocriet. Je wilt dat het merendeel verplicht wordt en vindt het duidelijk niet fijn te horen dat het merendeel gewoon vrijwillig de hijaab draagt. Past niet in je anti-islamitische straatje.
pi_161004654
Wat maakt het uit, een sluier van textiel of een sluier van make-up. Het is allemaal onderdrukking, gewoon naakt over straat lopen en je vrij voelen (totdat de politie je tegen de koude grond aanwerkt).
pi_161004656
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Hypocriet. Je wilt dat het merendeel verplicht wordt en vindt het duidelijk niet fijn te horen dat het merendeel gewoon vrijwillig de hijaab draagt. Past niet in je anti-islamitische straatje.
Je weet niet eens of het merendeel het wel of niet vrijwillig draagt, over hypocriet gesproken.
pi_161004689
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh please, we hebben geen woordvoerder nodig. Ik ben een moslima die in de meest korte rokjes en jurkjes rondliep. Liep er moderner en beter uit dan menig niet-islamitisch meisje en heb sinds een half jaar VRWIJILLIG gekozen om de hijaab te gaan dragen.
Waarom maak je die keuze. Vanwege de indruk van je familie of omdat je denkt dat allah je daardoor beter vindt?
Alleen moslimvrouwen dragen voornamelijk een hoofddoek vanwege de domste redenen ooit. Die redenen zijn echter niet dom voor henzelf omdat A: De cultuur schetst de illusie dat het goed is B: Het moet van allah want hij is agbar.

Ik denk dat het voor een religieus iemand heel moeilijk(wellicht zelfs onmogelijk) is om zichzelf die vraag te beantwoorden. Zie rationalisatie

quote:
Rationalization encourages irrational or unacceptable behavior, motives, or feelings and often involves ad hoc hypothesizing. This process ranges from fully conscious (e.g. to present an external defense against ridicule from others) to mostly unconscious (e.g. to create a block against internal feelings of guilt). People rationalize for various reasons -- sometimes when we think we know ourselves better than we do. Rationalization may differentiate[clarification needed] the original deterministic explanation of the behavior or feeling in question
pi_161004693
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:25 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je weet niet eens of het merendeel het wel of niet vrijwillig draagt, over hypocriet gesproken.
En jij weet niet eens of het merendeel deze verplicht draagt maar loopt hier wel te blaffen en oh zoveel medelijden te hebben met die arme vrouwen. Geen oprechte medelijden, leer me jouw soort kennen.

Je bent gewoon een zeer smerige hypocriet.
  maandag 28 maart 2016 @ 19:27:01 #297
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_161004695
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

lol, vrouwenhater gespot

ga ga je dochter vingeren ah pedolander

gr gr
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_161004721
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
En jij weet niet eens of het merendeel deze verplicht draagt maar loopt hier wel te blaffen en oh zoveel medelijden te hebben met die arme vrouwen. Geen oprechte medelijden, leer me jouw soort kennen.

Je bent gewoon een zeer smerige hypocriet.
Kijk, de sluier is af. De slachtoffers boeien je geen ene moer zolang je je ideologie maar kan propageren.
pi_161004733
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:27 schreef corehype het volgende:
[..]
lol, vrouwenhater gespot

ga ga je dochter vingeren ah pedolander

gr gr
Hoe typisch...
pi_161004761
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:26 schreef NobodyKerz het volgende:

[..]

Waarom maak je die keuze. Vanwege de indruk van je familie of omdat je denkt dat allah je daardoor beter vindt?
Alleen moslimvrouwen dragen voornamelijk een hoofddoek vanwege de domste redenen ooit. Die redenen zijn echter niet dom voor henzelf omdat A: De cultuur schetst de illusie dat het goed is B: Het moet van allah want hij is agbar.

Ik denk dat het voor een religieus iemand heel moeilijk(wellicht zelfs onmogelijk) is om zichzelf die vraag te beantwoorden.
Kan je niet lezen of wil je dat niet? Ik zeg toch altijd in korte jurkjes te hebben rondgelopen. Welke druk van familie moet er dan zijn?

Ik heb voor de hoofddoek en bijhorende bedekking gekozen omdat ik in Allah geloof en vond dat het er nu van moest komen. Uit liefde en dankbaarheid voor Allah. Dit is trouwens tot nu toe mijn beste keus in het leven ooit geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')