abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2016 @ 10:42:35 #226
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160994177
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 09:42 schreef Crip het volgende:

[..]

weenie ;s
Voor Crip zou ik wel islamiet willen worden... :9~
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 28 maart 2016 @ 10:46:04 #227
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_160994210
Verschilt ook wel per gezin hoor. Heb een pakistaanse vriendin waarvan de ouders dan wel moslims waren maar de moeder geen hoofddoek droeg. Ook haar zusjes droegen er geen. Maar zij zelf heeft er wel voor gekozen om een hoofddoek aan te trekken (op de leeftijd van 17 jaar)

Merk wel bij andere gezinnen dat je dan niet meteen een pak slaag krijgt. Ze kijken je gewoon vreemd aan/ zullen je toch inderdaad minder respecteren als je geen hoofddoek om doet. Natuurlijk voel jij je dan ook prettiger in een hoofddoek..

Het verschilt dus echt per gezin...
pi_160994256
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:42 schreef Geelman het volgende:

[..]

Voor Crip zou ik wel islamiet willen worden... :9~
Feeder :')

Crip is wel goed voorbeeld voor het gelijk van TS. In het bijzijn van familie het vrome meisje met hoofddoek en hier op fok slaat ze de meest gore taal uit
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  maandag 28 maart 2016 @ 10:53:20 #229
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160994265
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:52 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Crip is wel goed voorbeeld voor het gelijk van TS. In het bijzijn van familie het vrome meisje met hoofddoek en hier op fok slaat ze de meest gore taal uit
Is toch zo met alle gelovigen. Des te vromer, des te hypocrieter.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_160994271
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:52 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Heb je bron voor deze uitspraak x
pi_160994291
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:53 schreef Crip het volgende:

[..]

Heb je bron voor deze uitspraak x
jouw pohi :')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_160994298
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

jouw pohi :')
ja maar ken je mij inrl dn
  maandag 28 maart 2016 @ 10:58:00 #233
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160994307
Ik heb wel eens gehoord dat islamitische meisjes het stiekem met negers doen.
pi_160994313
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:46 schreef -Phineas- het volgende:
Verschilt ook wel per gezin hoor. Heb een pakistaanse vriendin waarvan de ouders dan wel moslims waren maar de moeder geen hoofddoek droeg. Ook haar zusjes droegen er geen. Maar zij zelf heeft er wel voor gekozen om een hoofddoek aan te trekken (op de leeftijd van 17 jaar)

Merk wel bij andere gezinnen dat je dan niet meteen een pak slaag krijgt. Ze kijken je gewoon vreemd aan/ zullen je toch inderdaad minder respecteren als je geen hoofddoek om doet. Natuurlijk voel jij je dan ook prettiger in een hoofddoek..

Het verschilt dus echt per gezin...
Dat is dan ook zo. Maar wat ik zo lullig vind is dat diegene die gedwongen worden vergeten worden in de discussie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_160994316
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:58 schreef Geelman het volgende:
Ja klopt ik doe het met Krio.
pi_160994344
Sowieso moslims :')

Minder dan het vuil onder mn schoenen.
  maandag 28 maart 2016 @ 11:01:22 #237
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160994345
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is dan ook zo. Maar wat ik zo lullig vind is dat diegene die gedwongen worden vergeten worden in de discussie.
Mocht ik ooit een dochter krijgen en ze gaat een hoofddoek dragen, zal ik haar dwingen het ding af te doen.
pi_160994384
Hoofddoekjes werden daar gedragen als cultuur. Veel zand overal dat ging in je haren zitten. Ook natuurlijk dat de vrouw daar hard moest werken etc. Zelfs Maria die geen moslim was droeg een hoofddoek. Dit was dus gewoon iets dat normaal was in die regio in het midden oosten. Waarom het daarna van religieuze aard is geworden weet ik niet. Maar het is eigenlijk gewoon iets dat vrouwen deden in die tijd.
pi_160994385
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:01 schreef Geelman het volgende:
[..]
Mocht ik ooit een dochter krijgen en ze gaat een hoofddoek dragen, zal ik haar dwingen het ding af te doen.
Wat een fijne vader ben je dan...
  maandag 28 maart 2016 @ 11:08:02 #240
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160994412
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:05 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat een fijne vader ben je dan...
Vind ik wel. Je moet je eigen culuur respecteren. Dus niet als Nederlander met de islam gaan heulen. Dat is cultuurverraad.
pi_160994426
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:01 schreef Geelman het volgende:

[..]

En als ze streng Christelijk wordt? Want dat vind ik persoonlijk bijna net zo erg.
pi_160994430
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Vind ik wel. Je moet je eigen culuur respecteren. Dus niet als Nederlander met de islam gaan heulen. Dat is cultuurverraad.
Man man...Doe toch niet zo simpel.
  maandag 28 maart 2016 @ 11:12:01 #243
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_160994476
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:08 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

En als ze streng Christelijk wordt? Want dat vind ik persoonlijk bijna net zo erg.
Ik vind dat minder erg, want het christendom is onze eigen religie.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Man man...Doe toch niet zo simpel.
Een ad hominem is ook simpel. Kom maar met argumenten.
pi_160994535
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:58 schreef Geelman het volgende:
Iedereen weet dat marokkanen de grootste hebben.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160994553
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 20:25 schreef Crip het volgende:

[..]

Nee hoor dat is niet het geval. Hoewel ik wel into bdsm ben, dat terzijde. :)

Bewijs waarom je wederom lult:

Als je gaat kijken naar de geschiedenis van hoe vrouwen werden behandeld in allerlei culturen zie je terug dat:

- De Grieken (waar nota bene de democratie is ontstaan) gunde de vrouw geen eer of aanzien. Vrouwen waren in de tijd werksters of slavinnen. Ze werden uitgehuwelijkt in een huwelijk waarover de ouders beslisten. Zelfde geldt voor de Romeinen, vrouwen mochten vermoord worden als het de man schikte.

Klopt niet helemaal. Sparta stond bekend voor haar in die tijd goeie vrouwenrechten. Verder werd een vrouw wel vaker gebruikt om uit te huwelijken om zo allianties te maken. Echter ga maar Homerus lezen waarin Penelope niet de mooiste vrouw is om mee te trouwen. Maar juist haar trouw zo hoog in het vaandel staat.

En het is waar in Rome werden soms vrouwen vermoord die werden gedumpt dan bij een rivier. Toen waren er echter ook de vroege christenen die wel eens vaker zo'n baby/kind deden redden en opvoeden als een van hun eigen.

Vrouwenrechten waren dus niet zo zwart wit als jij laat voorkomen. In die tijd waren. Kijk ook naar de Egyptenaren vrouwen konden daar farao worden, hoeveel vrouwelijke presidenten heeft Amerika of minister presidenten heeft Nederland gehad?

Je zet de antieke wereld veel te slecht weg. Vrouwen waren niet slaven, je had wel slaven zowel mannelijke als vrouwelijke maar slaven in die trant was anders dan in de trant van de kolonisatie.
pi_160994701
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:21 schreef Manke het volgende:

[..]

ja vzmh, toch?
Ik zeg isa is God en is vrede
Sida Isa de vredevorst. _O_

Fijne Pasen nog Manke.
  maandag 28 maart 2016 @ 11:36:40 #247
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_160994756
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja die zijn er inderdaad óók. Maar mijn punt is dus dat je niet zomaar al die meisjes over één kam kan scheren.
Het doekje zelf is het probleem niet. Maar met een aantal mensen wel.
pi_160994819
Nogmaals het doekje is gewoon iets cultureels dat mensen daar in die woestijn droegen. Zand in je haren alles. Later heeft het om vreemde redenen een religieuze status gekregen. Als je gaat poetsen waar veel stof is zet een hoofddoek op. Als je op wintersport gaat zet een muts op, ga je in de woestijn draag dan een hoofddoek of een bandana.

Simpel als dat. Verder betreft vrouwen onderdrukking. Wit is een kleur van reinheid en zwart een kleur van kwaad vaak, waarom dragen in Saudi alle mannen wit en de vrouwen zwart. En waarom mogen vrouwen daar niet direct tot mannen spreken en niet autorijden. Is dat puur politiek of religieus ik zou daar eens graag antwoord op zien zonder Ad hominems.

Note: zwart en wit kun je dan ook zien als niet puur en puur.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 11:42:11 ]
pi_160994956
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:36 schreef -Phineas- het volgende:
Ja die zijn er inderdaad óók. Maar mijn punt is dus dat je niet zomaar al die meisjes over één kam kan scheren.
Het doekje zelf is het probleem niet. Maar met een aantal mensen wel.
Mijn punt is dus dat je de dames die de vrije keuze hebt wel hoort, maar de dames die gedwongen worden nooit zal horen. En daar word in de discussie geen rekening mee gehouden.
pi_160995079
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mijn punt is dus dat je de dames die de vrije keuze hebt wel hoort, maar de dames die gedwongen worden nooit zal horen. En daar word in de discussie geen rekening mee gehouden.
Van een lerares wel eens gehoord dat een meisje ergens mee zat. Toen lerares ging doorvragen omdat ze dat bemerkte wat bleek? Ze werd uitgehuwelijkt. Ook dat uithuwelijken is nog altijd een ding dat bestaat en dat toch echt een atoombom is op de vrije wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')