Daar moet het binnen 48 uurquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:23 schreef Coelho het volgende:
Da's rap...twitter:ADnl twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 13:18:16Johan Cruijff wordt vanmiddag in zeer kleine en besloten kring gecremeerd in Barcelona https://t.co/wNjENJ4W4M reageer retweet
Complotquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef Hallojo het volgende:
Dan moet hij wel opschieten met opstaan uit de dood
Ik herken dat wel. Uiteraard was Johan voetbal. Maar bijvoorbeeld het AD had vanochtend de eerste 14 pagina's Cruijff van het nieuwskatern aan hem gewijd en ook nog eens 19 van de sportkrant. Dat was 5x zo veel als aan de aanslag in Brussel. Ik hoef niet te weten hoe de buurman van de vader van JC, die groenteboer was in Betondorp, terugdenkt aan de kleine Jopie. It's just too much.quote:
Op de derde dag...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef Hallojo het volgende:
Dan moet hij wel opschieten met opstaan uit de dood
Dan zal daar de onvrede niet vandaan komenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het eerbetoon aan hem op Studio Sport was wel heel mooi gedaan. Aan het einde zaten 6 volwassen mannen op TV met waterige ogen hun laatste gedachte te delen. Ze hielden het bijna niet toen Kees Jansma de woorden van Rinus Michels aanhaalde 'We zullen je nooit, nooit vergeten'.
En niks cheesie, niks overtreffend, niks profilerends. Nee, gemeend. Omdat ze hem allemaal persoonlijk gekend of met hem gewerkt hadden. Soms van jongs af aan.
Voor de één is een column over iemand al te veel, voor de ander is een 26-delige reeks over slechts die ene centrale persoon niet genoeg.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik herken dat wel. Uiteraard was Johan voetbal. Maar bijvoorbeeld het AD had vanochtend de eerste 14 pagina's Cruijff van het nieuwskatern aan hem gewijd en ook nog eens 19 van de sportkrant. Dat was 5x zo veel als aan de aanslag in Brussel. Ik hoef niet te weten hoe de buurman van de vader van JC, die groenteboer was in Betondorp, terugdenkt aan de kleine Jopie. It's just too much.
Geen probleem hoor. Ik kon zeker van hem genieten en ga ook niet lopen bashen in dit topic. Maar als er in een topic over terrorisme genuanceerd mag worden dat er meer mensen per jaar aan verkeersongevallen dood gaan, dan mag ik toch ook best in het JC topic de opmerking maken dat IK de omvang van de herdenking wat meer in perspectief had willen zienquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor de één is een column over iemand al te veel, voor de ander is een 26-delige reeks over slechts die ene centrale persoon niet genoeg.
So be it...
En hier gaat het over Johan.
Andere onderwerpen hebben hun eigen plek op dit forum...
Dat mag, ik vraag me (in beide gevallen trouwens) alleen hardop af wat het toevoegt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. Ik kon zeker van hem genieten en ga ook niet lopen bashen in dit topic. Maar als er in een topic over terrorisme genuanceerd mag worden dat er meer mensen per jaar aan verkeersongevallen dood gaan, dan mag ik toch ook best in het JC topic de opmerking maken dat IK de omvang van de herdenking wat meer in perspectief had willen zien
Omdat dat zijn wens was?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hij wordt wel echt snel gecremeerd.... waarom geen graf?
Ja dat denk ik ook, maar zo snel allemaal en een graf zou iedereen kunnen bezoeken, maar respect voor zijn beslissing of van zijn familie.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat dat zijn wens was?
En omdat de familie misschien wil voorkomen dat een graf een soort bedevaartsplaats gaat worden?
Dat moet iedereen zelf weten ! Mijn man is ook gecremeerd.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hij wordt wel echt snel gecremeerd.... waarom geen graf?
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat dat zijn wens was?
En omdat de familie misschien wil voorkomen dat een graf een soort bedevaartsplaats gaat worden?
gaat weer lekker hierquote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook, maar zo snel allemaal en een graf zou iedereen kunnen bezoeken, maar respect voor zijn beslissing of van zijn familie.
Dat ja. Zal zijn wens zijn geweest.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat moet iedereen zelf weten ! Mijn man is ook gecremeerd.
Ja dat denk ik ook Karina. Alhoewel vandaag daar slecht weer was/ is.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 18:50 schreef Karina het volgende:
Dat ja. Zal zijn wens zijn geweest.
Vond het ook best snel al na 1 dag maar in Spanje is dat redelijk gebruikelijk vanwege het warmere klimaat.
Dat lijkt me niet te vermijden zo'n benefiet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:53 schreef iBenny het volgende:
Ajax en FC Barcelona zijn aan het praten om iets te organiseren?
Dat wordt een benefietwedstrijdje voor de Johan Cruijf Foundation, in het dan te onthullen Johan Cruijff stadion?
De arena gaat zo ook gewoon heten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:19 schreef Haaibaaike het volgende:
Jan Joost noemt al de Johan Cruijff stadion😳.
Wie krijgt het Mart Smeets stadion?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De arena gaat zo ook gewoon heten.
Terecht trouwens. Hadden ze ook wel mogen doen toen ie nog leefde.
Fortuna Sittard. Die weten net zoveel van voetbal af als Smeets.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wie krijgt het Mart Smeets stadion?
Mooi eerbetoonquote:Op zaterdag 26 maart 2016 01:02 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[ [url=http://imgserv9.tcdn.nl/v1/zWrX-PNhV2D1a-P2MWQeL2IvP1w=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.n(...)28146.jpg]afbeelding[/url] ]
Vlag voor stadion Camp Nou / ANP
Jazeker terecht. Maar ze moeten toestemming vragen aan de familie Cruijff voor dienst naam en dat is ook terecht.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
De arena gaat zo ook gewoon heten.
Terecht trouwens. Hadden ze ook wel mogen doen toen ie nog leefde.
Draaiboek lag natuurlijk ook al klaar voor een besloten dienst, genodigden waren al daar en dan wil je het niet voorbij Pasen trekken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 20:11 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook Karina. Alhoewel vandaag daar slecht weer was/ is.
Al even afgezien van het feit dat dat simpelweg geen optie was, volgens de Spaanse wet moet het binnen 48 uur na overlijden... dus vandaag was sowieso de uiterste datum.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 12:25 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Draaiboek lag natuurlijk ook al klaar voor een besloten dienst, genodigden waren al daar en dan wil je het niet voorbij Pasen trekken.
Het was niet alleen de 0-2 maar ook de hele organisatie. Ik heb op tv één spandoek gezien en een bloem op de stoel waar Johan altijd zat. Verder was het alleen maar dat achterlijke vakantieveiling-publiek dat zat te klappen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:42 schreef eight het volgende:
Jammer van het mislukte eerbetoon van gisteren. Wederom blijkt weer dat in dat gedrocht van die betonbak elke supportersactie gedoemd is om te mislukken.
Hopelijk krijgt Johan in Camp Nou wel een indrukwekkend afscheid wat bijblijft.
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:35 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Veel mensen hebben zich verzameld bij Camp Nou om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Er is een condealanceregister geopend en mensen lopen langs een groot portret van Cruijff
[ afbeelding ]
Bij deze fan lopen de emoties hoog op
[ afbeelding ]
Een meisje in Barcelona-shirt voor het standbeeld van Johan Cruijff, waar onder meer bloemen, sjaals en lolly's zij neergelegd
[ afbeelding ]
Camp Nou maakt zich klaar om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Camp Nou maakt zich klaar om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Het bestuur van FC Barcelona herdenkt Johan Cruijff
Hij was ongelovig.quote:
quote:"Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
Zekerquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Florentino Perez (Real Madrid) was ook aanwezig, mooie woorden van hem ook over Cruijff
Nee.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens Derksen was hij weer wel gelovig:
http://www.eo.nl/geloven/(...)as-absoluut-gelovig/
Is dit echt of geshopped?quote:
echtquote:
Raar, omdat ik weet dat de gemiddelde Amerikaan, al dan niet honkbal liefhebber, niet op de hoogte is van "soccer" grootheden.quote:
Hij speelde in de USA en was daar ook een grootheid.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:43 schreef Hathor het volgende:
Raar, omdat ik weet dat de gemiddelde Amerikaan, al dan niet honkbal liefhebber, niet op de hoogte is van "soccer" grootheden.
dat en stadion werd nu gebruikt voor voetbalwedstrijdquote:
Op een moment dat niemand daar ook maar ene reet om voetbal gaf, die competitie is niet voor niks na een paar jaar weer failliet gegaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij speelde in de USA en was daar ook een grootheid.
En toch was JC in die tijd dus wel een grootheid in de USA. Of jij het nou wil geloven uit de Wiki of niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:29 schreef Hathor het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_Aztecs
Voor het geval iemand twijfelt, de Amerikaanse competitie waarin Cruyff speelde heeft nog geen 10 jaar stand gehouden, de huidige MLS is gewoon een tweede poging om een sport te verkopen die bij het gros van de bevolking niet leeft.
De voetbalkenners daar zullen hem kennen. Maar dat zijn er weinig.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
En toch was JC in die tijd dus wel een grootheid in de USA. Of jij het nou wil geloven uit de Wiki of niet.
Vraag het maar aan Pele en Beckenbauer die er toen ook speelden. Hij werd ook nog eens benoemd tot MVP van die competitie.
Reken maar dat ze hem daar ook nog steeds kennen.
Echt prachtig eerbetoon! Zo hoor je gevallen helden de laatste eer te bewijzen. Kunnen wij nog een hoop van leren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:35 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Veel mensen hebben zich verzameld bij Camp Nou om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Er is een condealanceregister geopend en mensen lopen langs een groot portret van Cruijff
[ afbeelding ]
Bij deze fan lopen de emoties hoog op
[ afbeelding ]
Een meisje in Barcelona-shirt voor het standbeeld van Johan Cruijff, waar onder meer bloemen, sjaals en lolly's zij neergelegd
[ afbeelding ]
Camp Nou maakt zich klaar om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Camp Nou maakt zich klaar om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Het bestuur van FC Barcelona herdenkt Johan Cruijff
Dat is precies wat ik bedoel, toen Cruyff voor LA speelde, speelde ene Magic johnson voor de Lakers, er was gewoon geen hond geinteresseerd in voetbal, vandaar dat die club ook maar 7 jaar bestaan heeft. Nu doet voetbal het beter in de VS, dankzij de toename van Latino's, maar het komt nog altijd ver achter football, basketbal, baseball en hockey qua populariteit.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:42 schreef emil23 het volgende:
[..]
De voetbalkenners daar zullen hem kennen. Maar dat zijn er weinig.
ik heb dit niet alleen uit Wiki, ik volgde in die tijd die competitie actief, ik heb Cruyff zelfs nog zien spelen voor LA toen die in Nederland wat oefenwedstrijden speelden en heb nog wat fan souvernirs van NY Cosmos waar mijn broer indertijd een wedstrijd van bezocht heeft toen hij in de VS was. Ik heb die competitie in een recordtemp uit de grond gestampt zien worden, heb allerlei supersterren op hun retour erheen zien vertrekken, en heb het hele zaakje vanwege desinteresse van publiek en media weer als een kaartenhuis in elkaar zien storten. Ja, Cruyff zal best populair zijn geweest, maar dat was maar bij een heel beperkt publiek, en dat ze hem nu afbeelden in Yankee stadium vind ik gewoon frappant, omdat ik er mijn handen voor in het vuur durf te steken dat hooguit 1 op de 25 gemiddelde bezoekers daar Cruyff kennen of gekend hebben en met voetbal al helemaal niks hebben.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
En toch was JC in die tijd dus wel een grootheid in de USA. Of jij het nou wil geloven uit de Wiki of niet.
Vraag het maar aan Pele en Beckenbauer die er toen ook speelden. Hij werd ook nog eens benoemd tot MVP van die competitie.
Dat zeker. Die Spanjaarden zijn daar beter in.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:59 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Echt prachtig eerbetoon! Zo hoor je gevallen helden de laatste eer te bewijzen. Kunnen wij nog een hoop van leren.
Dat vind ik ook. Zeer mooi eerbetoon.quote:Op zondag 27 maart 2016 04:46 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Dat zeker. Die Spanjaarden zijn daar beter in.
Duh, dat riep ik gelijk al.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:34 schreef john2406 het volgende:
Is het nou al 5 dagen geleden dat er een nieuwe reactie hier kwam, zijn ze hem hier nou al vergeten?
Ik gaf het 2 weken dus nog iets langer ik ben hem nooit vergeten trots dat hij voor Barcelona ging!quote:
Ok.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik gaf het 2 weken dus nog iets langer ik ben hem nooit vergeten trots dat hij voor Barcelona ging!
Over wie ging het ook alweer.quote:Op vrijdag 1 april 2016 11:34 schreef john2406 het volgende:
Is het nou al 5 dagen geleden dat er een nieuwe reactie hier kwam, zijn ze hem hier nou al vergeten?
quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:44 schreef golfer het volgende:
Zaterdag, bij de wedstrijd Barcelona-Real Madrid zal er wel weer veel aandacht voor hem zijn.
Waarom? In Barcelona hebben ze hem al uitgebreid herdacht. Ik denk dat er helemaal geen aandacht aan besteed wordt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:44 schreef golfer het volgende:
Zaterdag, bij de wedstrijd Barcelona-Real Madrid zal er wel weer veel aandacht voor hem zijn.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:36 schreef emil23 het volgende:
Waarom? In Barcelona hebben ze hem al uitgebreid herdacht. Ik denk dat er helemaal geen aandacht aan besteed wordt.
Er komt een speciaal eerbetoon vanuit het publiek. Zo zal er groot Gracies Johan te zien zijn op de tribunes. Ook hebben de Barca spelers Gracies Johan op hun shirt staan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:36 schreef emil23 het volgende:
[..]
Waarom? In Barcelona hebben ze hem al uitgebreid herdacht. Ik denk dat er helemaal geen aandacht aan besteed wordt.
Voetbal is in Amerika dan ook vooral een sport die onder vrouwen en kinderen word beoefendquote:Op zondag 27 maart 2016 03:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, toen Cruyff voor LA speelde, speelde ene Magic johnson voor de Lakers, er was gewoon geen hond geinteresseerd in voetbal, vandaar dat die club ook maar 7 jaar bestaan heeft. Nu doet voetbal het beter in de VS, dankzij de toename van Latino's, maar het komt nog altijd ver achter football, basketbal, baseball en hockey qua populariteit.
Toch denk ik dat de meerderheid van de Amerikanen hem niet kennen. Niet dat dat erg is verder.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is inmiddels ook wel anders, door de enorme toestroom van Latino's, die het voetbal wel een warm hart toedragen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voetbal is in Amerika dan ook vooral een sport die onder vrouwen en kinderen word beoefend
Was nog mooier geweest als deze het zelf zou zien!quote:
Hebben ze nu zelf de Arena al omgedoopt in JC stadion?quote:Op zondag 3 april 2016 13:05 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag een mars voor hem: http://www.ajaxlife.nl/up(...)ff-op-zondag-3-april
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |