Hij was ongelovig.quote:
quote:"Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
Zekerquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Florentino Perez (Real Madrid) was ook aanwezig, mooie woorden van hem ook over Cruijff
Nee.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens Derksen was hij weer wel gelovig:
http://www.eo.nl/geloven/(...)as-absoluut-gelovig/
Is dit echt of geshopped?quote:
echtquote:
Raar, omdat ik weet dat de gemiddelde Amerikaan, al dan niet honkbal liefhebber, niet op de hoogte is van "soccer" grootheden.quote:
Hij speelde in de USA en was daar ook een grootheid.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 22:43 schreef Hathor het volgende:
Raar, omdat ik weet dat de gemiddelde Amerikaan, al dan niet honkbal liefhebber, niet op de hoogte is van "soccer" grootheden.
dat en stadion werd nu gebruikt voor voetbalwedstrijdquote:
Op een moment dat niemand daar ook maar ene reet om voetbal gaf, die competitie is niet voor niks na een paar jaar weer failliet gegaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij speelde in de USA en was daar ook een grootheid.
En toch was JC in die tijd dus wel een grootheid in de USA. Of jij het nou wil geloven uit de Wiki of niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 23:29 schreef Hathor het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Los_Angeles_Aztecs
Voor het geval iemand twijfelt, de Amerikaanse competitie waarin Cruyff speelde heeft nog geen 10 jaar stand gehouden, de huidige MLS is gewoon een tweede poging om een sport te verkopen die bij het gros van de bevolking niet leeft.
De voetbalkenners daar zullen hem kennen. Maar dat zijn er weinig.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
En toch was JC in die tijd dus wel een grootheid in de USA. Of jij het nou wil geloven uit de Wiki of niet.
Vraag het maar aan Pele en Beckenbauer die er toen ook speelden. Hij werd ook nog eens benoemd tot MVP van die competitie.
Reken maar dat ze hem daar ook nog steeds kennen.
Echt prachtig eerbetoon! Zo hoor je gevallen helden de laatste eer te bewijzen. Kunnen wij nog een hoop van leren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:35 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Veel mensen hebben zich verzameld bij Camp Nou om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Er is een condealanceregister geopend en mensen lopen langs een groot portret van Cruijff
[ afbeelding ]
Bij deze fan lopen de emoties hoog op
[ afbeelding ]
Een meisje in Barcelona-shirt voor het standbeeld van Johan Cruijff, waar onder meer bloemen, sjaals en lolly's zij neergelegd
[ afbeelding ]
Camp Nou maakt zich klaar om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Camp Nou maakt zich klaar om Cruijff te herdenken
[ afbeelding ]Het bestuur van FC Barcelona herdenkt Johan Cruijff
Dat is precies wat ik bedoel, toen Cruyff voor LA speelde, speelde ene Magic johnson voor de Lakers, er was gewoon geen hond geinteresseerd in voetbal, vandaar dat die club ook maar 7 jaar bestaan heeft. Nu doet voetbal het beter in de VS, dankzij de toename van Latino's, maar het komt nog altijd ver achter football, basketbal, baseball en hockey qua populariteit.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:42 schreef emil23 het volgende:
[..]
De voetbalkenners daar zullen hem kennen. Maar dat zijn er weinig.
ik heb dit niet alleen uit Wiki, ik volgde in die tijd die competitie actief, ik heb Cruyff zelfs nog zien spelen voor LA toen die in Nederland wat oefenwedstrijden speelden en heb nog wat fan souvernirs van NY Cosmos waar mijn broer indertijd een wedstrijd van bezocht heeft toen hij in de VS was. Ik heb die competitie in een recordtemp uit de grond gestampt zien worden, heb allerlei supersterren op hun retour erheen zien vertrekken, en heb het hele zaakje vanwege desinteresse van publiek en media weer als een kaartenhuis in elkaar zien storten. Ja, Cruyff zal best populair zijn geweest, maar dat was maar bij een heel beperkt publiek, en dat ze hem nu afbeelden in Yankee stadium vind ik gewoon frappant, omdat ik er mijn handen voor in het vuur durf te steken dat hooguit 1 op de 25 gemiddelde bezoekers daar Cruyff kennen of gekend hebben en met voetbal al helemaal niks hebben.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
En toch was JC in die tijd dus wel een grootheid in de USA. Of jij het nou wil geloven uit de Wiki of niet.
Vraag het maar aan Pele en Beckenbauer die er toen ook speelden. Hij werd ook nog eens benoemd tot MVP van die competitie.
Reken maar dat ze hem daar ook nog steeds kennen.
Dat zeker. Die Spanjaarden zijn daar beter in.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:59 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Echt prachtig eerbetoon! Zo hoor je gevallen helden de laatste eer te bewijzen. Kunnen wij nog een hoop van leren.
Dat vind ik ook. Zeer mooi eerbetoon.quote:Op zondag 27 maart 2016 04:46 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Dat zeker. Die Spanjaarden zijn daar beter in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |