Alles is nu na hem.quote:Op donderdag 24 maart 2016 16:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Of het nieuwe FC Barcelona stadion wordt na hem vernoemd
prednisonquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:49 schreef Onnoman het volgende:
ik schrok beetje van deze foto
[ afbeelding ]
Komt door het petje.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:08 schreef daymian het volgende:
[ afbeelding ]
Deze foto schrok ik al helemaal van, herken Johan Cruyff niet eens
Wie zou het waard zijn dan om naar hem vernoemd te worden, toen deze het toneel verliet ging heel het Nederlandse voetbal omver mijn mening dan he!quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alles is nu na hem.
Maar ik verwacht niet dat het naar hem vernoemd zal worden.
Edit. Jack is er niet.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:02 schreef Leandra het volgende:
Och toch, Jack van Gelder bij Boulevard, die heeft het er zwaar mee.
Of iets aan z'n ogen waardoor ze extra vochtig lijken, dat kan ook.
Die kende hem misschien persoonlijk?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:02 schreef Leandra het volgende:
Och toch, Jack van Gelder bij Boulevard, die heeft het er zwaar mee.
Of iets aan z'n ogen waardoor ze extra vochtig lijken, dat kan ook.
Dirigeren dat kon die goed, de juiste man op de juiste plaats.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Die kende hem misschien persoonlijk?
Ik geef écht helemaal niks om voetbal, maar Cruyff vond ik wel een leuke man![]()
Vooral om zijn uitspraken en verder heb ik wel eens gehoord dat hij aardig kon voetballen
Ik heb geen idee wat de zwarte panter is hoorquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dirigeren dat kon die goed, de juiste man op de juiste plaats.
De zwarte panter wie kan die nog?
De Munck, was de zwarte Panter.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de zwarte panter is hoor
In die tijd heb ik hem ontmoet, als klein jochie. Stond geparkeerd bij het schoolplein en hij werd natuurlijk belaagd door al die schoffiesquote:
En wij nog gister zeggen leven en laten leven.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:24 schreef Pek het volgende:
[..]
In die tijd heb ik hem ontmoet, als klein jochie. Stond geparkeerd bij het schoolplein en hij werd natuurlijk belaagd door al die schoffiesDie auto was groen, als ik me niet vergis.
Cruijffcourts ook over de hele wereld. Het meest internationale dat de NOS laat zien is een asielzoeker op een Cruijffcourt.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
NOS: "Er komen reacties uit de hele wereld op het overlijden van Johan Cruijff, zo ook uit Betondorp"
Naar Barcelona bedoel je.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie zou het waard zijn dan om naar hem vernoemd te worden, toen deze het toneel verliet ging heel het Nederlandse voetbal omver mijn mening dan he!
En dan heb ik het over de tijd dat deze naar Madrid vertrok was het toch toen?
Only the good die youngquote:Op donderdag 24 maart 2016 20:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En wij nog gister zeggen leven en laten leven.
Nouja, 1 ding is zeker cruijff heeft zeker geleefd.... en nog steeds.
Ja, zelf was het niet zo'n geslaagd zakenman.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep volgens mij regelde zijn schoonvader al die zaken?
Heeft hij niet ooit eens een waardeloos stuk moeras gekocht, ergens in Florida?quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, zelf was het niet zo'n geslaagd zakenman.
Geen idee, maar hij is er bijna failliet door gegaan. Cruyff dacht echt dat hij zelf alles wel kon, maar in zaken doen zat hij er toch een beetje naast.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:23 schreef Pek het volgende:
[..]
Heeft hij niet ooit eens een waardeloos stuk moeras gekocht, ergens in Florida?
hij is een keer opgelicht door Michel Basilevitsj voor 6 miljoen (varkensfokkerij)quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij is er bijna failliet door gegaan. Cruyff dacht echt dat hij zelf alles wel kon, maar in zaken doen zat hij er toch een beetje naast.
Heren kom op zeg over iemand die dood is alleen maar goeds, of niet?quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
hij is een keer opgelicht door Michel Basilevitsj voor 6 miljoen (varkensfokkerij)
daarna is hij Amerika gaan voetballen om z'n schulden af te betalen
Klopt, ik heb hem nog zien spelen met de Los Angeles Aztecs toen die in Nederland waren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
hij is een keer opgelicht door Michel Basilevitsj voor 6 miljoen (varkensfokkerij)
daarna is hij Amerika gaan voetballen om z'n schulden af te betalen
Hopelijk krijgen Leo en Andres het op hun heupen en maken ze er inderdaad een passende wedstrijd van.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:18 schreef Onnoman het volgende:
Wel speciaal.. a.s. weekend is barca VS Real
ik ga er vanuit dat ze hier op een zeer bijzondere en indrukwekkende manier bij stil gaan staan waar je de rillingen van over de rug krijgt
Dit is ook wel een pareltjequote:
quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alles is nu na hem.
Maar ik verwacht niet dat het naar hem vernoemd zal worden.
Dan heb je een groot voetballer en dirigent gemist, die aanvoerder wist het wel te regelen dat het elftal een elftal was, en niet 11 man die proberen een goal te maken!quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:38 schreef El_Chili het volgende:
Vond het ook best heftig toen ik het hoorde vanmiddag..
Ondanks dat ik hem met mijn 26 nooit live heb zien voetballen brengt de man toch een nostalgisch gevoel in me boven... Voorafgaand aan een grote wedstrijd van Oranje op het EK/WK altijd even op TV horen hoe de grote Cruijff er over denkt was toch altijd weer een mooi momentje..
RIP
Heb je een pan uitliggen of de hele dakstoel eruit?quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:58 schreef Walterwhite64 het volgende:
Heb een stenen hart, murw gebeukt door internet en de slechtheid van de mens. Al in geen 15 jaar meer gehuild maar blijkbaar kan ik t nog wel. Vanmiddag zitten janken als een baby, gek want heb johan nooit irl ontmoet. Het moment van bloed zweet en tranen op 538 om 14:14.
Maar altijd Ajacied gebleven.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb je een pan uitliggen of de hele dakstoel eruit?
Die man is gewoon betaald voor zijn diensten hoor, en toen die elders meer kon krijgen heeft het vaderland hem niet weerhouden om te gaan.
Daar kan ik niet ja of nee op antwoorden weet ik dus niet!quote:
Beetje een rare uitspraak dit, als je Ajax verlaat en tekent vervolgens een contract bij Barcelona, dan ben je dus geen Ajacied meer, toen hij even een jaartje voor Feyenoord ging spelen, was hij ook gaan Ajacied meer.quote:
Zeker mooi van 2 clubs en het publiek ervan uit 010.quote:
Daar liggen ze nog steeds wakker van in A'dam.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje een rare uitspraak dit, als je Ajax verlaat en tekent vervolgens een contract bij Barcelona, dan ben je dus geen Ajacied meer, toen hij even een jaartje voor Feyenoord ging spelen, was hij ook gaan Ajacied meer.
Vergeet Piet Keizer niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:53 schreef golfer het volgende:
Er is maar 1 Mister Ajax, dat is Sjaak Swart, maar er is ook maar 1 Johan Cruijff die zoveel betekend heeft voor Ajax en het Nederlandse voetbal, ondanks al zijn uitstapjes.
Dat is een andere klasse en geniale voetballer geweest en altijd mijn eigen favoriet, maar toch net iets minder dan Cruijff.quote:
In Tilburg hadden we Budje Brocken, geen idee wat daarvan terecht gekomen is?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is een andere klasse en geniale voetballer geweest en altijd mijn eigen favoriet, maar toch net iets minder dan Cruijff.
Bij de teams samenstellen was ik liever Keizer dan Cruijff of Swart.
En ik was ook soms Bennie Muller, maar dat kwam omdat we in zijn sigarenzaak altijd onze sigaretjes kochten.
144pquote:
Johan was onnavolgbaar, soms obstinaat en kon z'n kont tegen de krib gooien als het hem niet zinde.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje een rare uitspraak dit, als je Ajax verlaat en tekent vervolgens een contract bij Barcelona, dan ben je dus geen Ajacied meer, toen hij even een jaartje voor Feyenoord ging spelen, was hij ook gaan Ajacied meer.
Betondorp issie nooit vergeten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Johan was onnavolgbaar, soms obstinaat en kon z'n kont tegen de krib gooien als het hem niet zinde.
Dat deed hij o.a. met bovenstaande 2 acties, maar hij kwam altijd weer op het nest terug...
Was dat het begin van de punt naar achteren?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:25 schreef RedFever007 het volgende:
legendarische TV
Valt mij nu pas op, de "jaja" van Barend op 0:39Hij begreep er geen snars van
En lieten ze hem dat nest ook weer in?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Johan was onnavolgbaar, soms obstinaat en kon z'n kont tegen de krib gooien als het hem niet zinde.
Dat deed hij o.a. met bovenstaande 2 acties, maar hij kwam altijd weer op het nest terug...
Als je z'n fan kaartjes hebt gehad, dan ken je de rest van het verhaal ongetwijfeld ook wel...quote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
En lieten ze hem dat nest ook weer in?
Kennelijk wel zo te lezen?
Bij mij kwam men er dan niet meer in al was men nog zo goed!
Neemt niet weg dat ik respect voor hem had, toen hij bij Ajax en het Nederlands elftal speelde,
Toen deze naar Spanje vertrok heb ik al zijn fan kaartjes die ik had verbrand, of weg gegooid.
ja idd.. de arogantie spuit er nu langs alle zijgaten uit..quote:
Hij had 3 liefdes die man. Zijn vrouw, Ajax en Barcelona. Ajacied is hij altijd gebleven. Want het maakte hem niet uit welk shirt hij aan had, zijn hart klopte Ajax. Niet voor niets was hij bijna tot aan zijn dood bekommerd om de club waar het allemaal begon.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij ziet het niet, dus je begrijpt het niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:24 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja idd.. de arogantie spuit er nu langs alle zijgaten uit..
die verheerlijking vind ik nu een beetje schrijnend worden.
vooral die henk spaan die zegt geen traan te laten om God maar wel om Johan Cruijf
ik steek mijn vinger in mijn keel en kots over hen die zich zo overdreven uitlaten en proberen nog mooiere woorden te vinden dan iemand die hem ook gekend heeft
blèèèehhh wat vind ik dit toch altijd kansloos
Doe gewoon eens normaal ofzo
Over zijn voetbalcarriëre die lang en breed gestopt was, hadden mensen het ook nog over. Waar ook ter wereld. Een compleet volk heeft hij weer zelfrespect gegeven. De manier waarin hij taal heeft verrijkt met uitdrukkingen, heeft zelfs een eigen woord.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:27 schreef john2406 het volgende:
Een paar dagen of weken en er kraait geen haan meer naar denk ik?
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, voor mij had heel het voetbal afgedaan toen deze vertrok meer of minder kan ik er niet van maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over zijn voetbalcarriëre die lang en breed gestopt was, hadden mensen het ook nog over. Waar ook ter wereld. Een compleet volk heeft hij weer zelfrespect gegeven. De manier waarin hij taal heeft verrijkt met uitdrukkingen, heeft zelfs een eigen woord.
De oude meesters spreken nog tot ons via de musea, deze oude meester zal tot ons blijven spreken zo lang voetbal en sport bestaat.
In zekere zin is hij in wezen onsterfelijk.
Je voelde je verraden omdat je grote voetbal liefde vertrok? Een zelfde soort reactie als je er achter komt dat je grote liefde vreemd gaat? Boos, verdrietig, verraden en in eens niets meer met haar te maken willen hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, voor mij had heel het voetbal afgedaan toen deze vertrok meer of minder kan ik er niet van maken.
Zal ik het noemen wat ik tegen mij vader zei toen?
Juist ik wist dat het hele spel van die man afhing!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je voelde je verraden omdat je grote voetbal liefde vertrok? Een zelfde soort reactie als je er achter komt dat je grote liefde vreemd gaat? Boos, verdrietig, verraden en in eens niets meer met haar te maken willen hebben.
Gek eigenlijk, veel mannen worden nooit verliefd op een andere man. Maar kunnen wel verliefd worden en in verre staat van vervoering raken op het getoonde spel van een voetballer. Zo ook met die kleine van Barca nu.
ik denk eerder dat jij degene bent die het niet snaptquote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij ziet het niet, dus je begrijpt het niet.
Kijk eens hoe de wereld reageert vandaag. NL is een juweel verloren, een zo groot persoon die dit verdient heeft.
Een doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg mentaliteit past niet.
Dat dus. Jepquote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:57 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Maar mijn kritiek richt zich enkel op de verheerlijking en mensen die zichzelf willen profileren door nog "betere" en nog "mooiere" en nog "specialere" woorden te bedenken.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:24 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ja idd.. de arogantie spuit er nu langs alle zijgaten uit..
die verheerlijking vind ik nu een beetje schrijnend worden.
vooral die henk spaan die zegt geen traan te laten om God maar wel om Johan Cruijf
ik steek mijn vinger in mijn keel en kots over hen die zich zo overdreven uitlaten en proberen nog mooiere woorden te vinden dan iemand die hem ook gekend heeft
blèèèehhh wat vind ik dit toch altijd kansloos
Doe gewoon eens normaal ofzo
Daar heeft niemand de tijd voor. Voor iedereen een minuut stilte. Even huilen. Condoleren. Wel een nobel streven.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:57 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik denk eerder dat jij degene bent die het niet snapt
Als een persoon over iedereen hetzelfde zou rauwen zou je vast minder oorlogen hebben.
Johan is een man van vlees en bloed, als hij er niet was was er wel iemand anders.
Ik ontken niet dat hij veel betekent heeft in de voetbalwereld en dat het ook terrecht is dat hij el salvador genoemd werd. Maar mijn kritiek richt zich enkel op de verheerlijking en mensen die zichzelf willen profileren door nog "betere" en nog "mooiere" en nog "specialere" woorden te bedenken.
Is maar net wat een hoog kijkcijfer gehalte heeft op dat moment.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:16 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar heeft niemand de tijd voor. Voor iedereen een minuut stilte. Even huilen. Condoleren. Wel een nobel streven.
De zoektocht naar de hyper-overtreffende trap zal er ook wel bij horen denk ik. Al is rouwen weer een groot woord voor een BN'er natuurlijk. Zou me er niet te veel aan storen, gewoon lekker laten begaan. Volgende week zijn we weer in de ban van rokjes of zo.
quote:Steve Chiverton, Ascot, United Kingdom, 8 hours ago
It goes beyond any sort of inter club rivalry, or even international rivalries. If you love football you will have loved the majestic Johan Cruyff. His passing hurts us all. Thank you for improving the beautiful game, thank you for showing us what football is truly meant to be, thank you for the TOTAL Football. Today, a true Titan of sport died. R.I.P. Johan Cruyff.
Het klonk misschien wat oneerbiedig, zo uiteraard niet bedoeld. Kan me ook wel voorstellen dat er reacties zijn die irritatie op kunnen wekken. Heb daarom de televisie lekker niet aan gedaan gisteren.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is maar net wat een hoog kijkcijfer gehalte heeft op dat moment.
tv heb ik wel vaker de neiging om die uit te zetten, ware het niet dat ik er ook een dvd op kan zien!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het klonk misschien wat oneerbiedig, zo uiteraard niet bedoeld. Kan me ook wel voorstellen dat er reacties zijn die irritatie op kunnen wekken. Heb daarom de televisie lekker niet aan gedaan gisteren.
Het eerbetoon aan hem op Studio Sport was wel heel mooi gedaan. Aan het einde zaten 6 volwassen mannen op TV met waterige ogen hun laatste gedachte te delen. Ze hielden het bijna niet toen Kees Jansma de woorden van Rinus Michels aanhaalde 'We zullen je nooit, nooit vergeten'.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het klonk misschien wat oneerbiedig, zo uiteraard niet bedoeld. Kan me ook wel voorstellen dat er reacties zijn die irritatie op kunnen wekken. Heb daarom de televisie lekker niet aan gedaan gisteren.
Da's rap...twitter:ADnl twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 13:18:16Johan Cruijff wordt vanmiddag in zeer kleine en besloten kring gecremeerd in Barcelona https://t.co/wNjENJ4W4M reageer retweet
Is volgens mij wettelijk verplicht daar om dat binnen iets van 2 dagen te doen, werd gisteren gezegd iigquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:23 schreef Coelho het volgende:
Da's rap...twitter:ADnl twitterde op vrijdag 25-03-2016 om 13:18:16Johan Cruijff wordt vanmiddag in zeer kleine en besloten kring gecremeerd in Barcelona https://t.co/wNjENJ4W4M reageer retweet
Iig wel gebruikelijk, ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Is volgens mij wettelijk verplicht daar om dat binnen iets van 2 dagen te doen, werd gisteren gezegd iig
Daar moet het binnen 48 uurquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:23 schreef Coelho het volgende:
Complotquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef Hallojo het volgende:
Dan moet hij wel opschieten met opstaan uit de dood
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |