quote:Doden en gewonden na aanslagen in Brussel
Bij aanslagen in Brussel op luchthaven Zaventem en bij metrostation Maalbeek zijn dinsdagochtend doden en gewonden gevallen.
Bij een vertrekhal op de Brusselse luchthaven waren rond 8.00 uur twee explosies. Volgens de brandweer zijn als gevolg van de ontploffingen zeker elf doden gevallen. Het gaat om een zelfmoordaanslag, bevestigt het Belgische federaal parket.
Ooggetuigen vertellen aan het Belgische persbureau Belga dat er voorafgaand aan de explosies is geschoten en dat er in het Arabisch is geschreeuwd. De autoriteiten kunnen dit niet bevestigen. Ook berichten van het Koerdische nieuwsorgaan Rudaw dat terreurbeweging IS de aanslagen heeft opgeëist, zijn niet bevestigd.
De explosies waren in de vertrekhal van Zaventem, bij SN Brussels Airlines en bij de balie van American Airlines.
Aanslagen Brussel
Metrostations
De explosie in het centrum van Brussel was in een metrostel tussen de stations Kust-West en Maalbeek. Ook hier ging het volgens het federaal parket om een zelfmoordaanslag. Berichten over meerdere dodelijke slachtoffers zijn vooralsnog niet door de Belgische autoriteiten bevestigd.
Het dreigingsniveau in België is opgeschaald naar het hoogste niveau, van 3 naar 4, en er is een rampenplan in werking getreden. Het openbaar vervoer in Brussel is stilgelegd. Metro's, bussen en treinen rijden niet.
De NS laat geen treinen rijden van en naar België. Station Hoofddorp is dinsdag rond 11.15 uur ontruimd en hermetisch afgesloten. Ook bussen rijden vanaf Schiphol niet naar Hoofddorp. Het arrestatieteam is ingezet. Een verband met de aanslagen in Brussel is niet door de autoriteiten bevestigd.
Dreigingsniveau
De Belgische premier Charles Michel roept zijn landgenoten op het huis niet te verlaten als dat niet nodig is. Eerder gold deze waarschuwing alleen voor de inwoners van Brussel. De grens tussen België en Frankrijk wordt gesloten. België zendt 225 militairen naar Brussel.
De omgeving van het kantoor van premier Michel en het parlement in Brussel worden ontruimd. Ook is het centraal station van de Vlaamse hoofdstad Antwerpen ontruimd.
Michel gaf rond 11.45 uur een persconferentie. "We vreesden een terroristische aanslag en dat is gebeurd", aldus Michel. Hij roept de Belgen op "solidair te blijven in deze moeilijke omstandigheden".
Frankrijk zet 1.600 extra agenten in bij de grenzen. Gare du Nord, een belangrijk treinstation in Parijs, is afgesloten.
Nederland
In Nederland worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen, meldt de Nationale Coördinator Terreurbestrijding en Veiligheid (NCTV).
Aan de zuidgrens van Nederland en op de vliegvelden Schiphol, Eindhoven en Rotterdam komen extra controles. Ook komt er extra politie op de treinstations in de vier grote steden en op de stations van Roosendaal, Breda en Arnhem.
Het treinverkeer van en naar Brussels Airport is stilgelegd. Alle vluchten zijn geannuleerd. Het vliegverkeer dat onderweg was naar Brussel, wordt omgeleid naar Schiphol.
Patrouilles
De eerste vluchten die moesten uitwijken zijn inmiddels geland op Schiphol, zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Zeker negen vliegtuigen die eigenlijk op Zaventem hadden moeten landen, konden terecht op Schiphol. Een ander vliegtuig landde op het vliegveld van Maastricht.
Live Blogsquote:Nieuwe huiszoekingen in Brussel na aanslagen
De politie in Brussel zoekt actief naar mensen, onder meer met patrouilles op straat, na de aanslagen vandaag in Brussel.
Gerechtelijke bronnen hebben aan de Franstalige omproep RTBF meegedeeld dat in de regio Brussel huiszoekingen aan de gang zijn. De veiligheidsdiensten zouden op zoek zijn naar verdachten van de aanslagen van vandaag. Ook politiepatrouilles op straat zoeken naar verdachten.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.htmlquote:Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.
Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
Dat is misschien het enige dan, idd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Al zou The Passion komende donderdag natuurlijk wel een 'mooie' gelegenheid zijn.
Veel mensen per vierkante meter en ook nog 'ns met een ander geloof als middelpunt.
Wijs je mij ook even aan waar ik precies moslims haat?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik vind jou ook vrij radicaal in je moslimhaat.
Ga je nou persoonlijk worden?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dan leef je een elitair leven waarin je weinig van doen hebt met normale mensen.
Nee hoor, dat is slechts een veronderstelling. Anders kan ik mij niet voorstellen dat je tot een dergelijke conclusie kunt komen.quote:
Stinkhippiesquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Nu gaan we dit soort acties houden
Dat doe je als je alle moslims verantwoordelijk houdt voor deze afschuwelijke daad van een paar extremisten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wijs je mij ook even aan waar ik precies moslims haat?
En waar doe ik dat precies?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat doe je als je alle moslims verantwoordelijk houdt voor deze afschuwelijke daad van een paar extremisten.
terroristen"wijk"...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 23:59 schreef Infection het volgende:
De sensatie-voorpagina's van morgen rollen ook alvast binnen:
[ afbeelding ]
Dat is dat soort dat het leger wil afschaffen, en wil gaan knuffelen met de vijandquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Nu gaan we dit soort acties houden
Geen idee. Men noemt het altijd een wijk van Brussel, maar het is een eigen gemeente.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
terroristen"wijk"...
Waarom blijft men Molenbeek een wijk noemen? Het is wat populatie betreft de 11de gemeente/stad van België. Meer inwoners dan Mechelen, Hasselt of Sint-Niklaas. In Nederland staat Apeldoorn op de 11de plaats, noemt men dat ook een wijk?
In Afrika heb je er anders ook genoeg zitten; Boko Haram, Al Shabaab, nog wat onbekende.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:18 schreef Poepz0r het volgende:
Wat ik persoonlijk raar vind is hoe snel de jongeren in en rondom Syrië onder andere radicaliseren. Ik ben in VEEL grote moslimlanden geweest waaronder Indonesië en kortgeleden Gambia. In Gambia (waar voornamelijk zeer donkere mensen wonen, even voor de beeldvorming) wonen ontzettend veel moslims. Ik heb hier hele gesprekken met de plaatselijke bevolking over gehad etc.
Zit het in de opvoeding? Juist niet, want moslims worden in Afrikaanse landen over het algemeen vrijwel hetzelfde opgevoed. Uiteindelijk kwamen wij tot de conclusie dat - en dit gaat maf klinken - jongeren uit die landen vatbaarder zijn voor ..... (vul zelf maar in). Tuurlijk heeft dit deels met kansen te maken, maar als dat echt zo was, waarom zijn er geen duizenden Gambianen (merendeel straatarm, geen toekomst) niet geradicaliseerd?
Is het niet gewoon zo dat de jongeren in en rondom Syrië vanuit hun karakter licht ontvlambaar zijn en meer temperamentvol en sneller de verkeerde beslissingen nemen?
*Zucht*quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is slechts een veronderstelling. Anders kan ik mij niet voorstellen dat je tot een dergelijke conclusie kunt komen.
Als je dat niet gedaan hebt bied ik je mijn nederige excuses aan.quote:
Maar dat is wel de groep met enorm veel invloed, waar we nu open grenzen (Schengenquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:19 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Dat is dat soort dat het leger wil afschaffen, en wil gaan knuffelen met de vijand
Exact ... Men schiet op het feit dat Brussel niet 1 burgemeester heeft , maar die verschillende gemeentes als Molenbeek , Schaarbeek, Anderlecht , ... zijn gewoon ook erg groot ...quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
terroristen"wijk"...
Waarom blijft men Molenbeek een wijk noemen? Het is wat populatie betreft de 11de gemeente/stad van België. Meer inwoners dan Mechelen, Hasselt of Sint-Niklaas. In Nederland staat Apeldoorn op de 11de plaats, noemt men dat ook een wijk?
Niet vergelijkbaar met IS, daar gaat het mij om. Overigens in Gambia zit helemaal niets, ja peace hier en peace daar, fantastisch volk, maar IS. Waarom kan een Turk, Marokkaan etc wel radicaliseren maar hoor je dat vanuit midden en zuid-afrika bijvoorbeeld niet?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
In Afrika heb je er anders ook genoeg zitten; Boko Haram, Al Shabaab, nog wat onbekende.
Dat zeggen die gasten ook over gematigde moslims.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Overigens is het enige wat ik hoor van moslims die ik erover spreek is dat het niets met de islam te maken heeft en een stuk verontwaardiging dat deze mensen zichzelf moslims durven te noemen.
Ik verlang niks van moslims. Ik geef enkel aan dat wanneer er beeldvorming zou bestaan over mijn culturele sub-groep (jonge, blanke mannen) waar ik het niet mee eens ben, het verstandiger zou zijn om stelling te nemen tegen die beeldvorming dan om boos te worden op de personen die het zo zien. Immers begint een betere wereld bij jezelf.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Pizzakoppo; in het vorige deel vroeg jij je af - dat als er dan zoveel "gematigde moslims" zijn die de aanslagen veroordelen - waarom je dan vrijwel enkel moslims in de media ziet die de aanslagen met plezier ontvangen.
Maar dat komt natuurlijk ook net zo goed door selectieve berichtgeving. Een moslim met een extremistische, verwerpelijke mening heeft nu eenmaal meer nieuwswaarde dan een politiek-correcte moslim die hetzelfde zegt als de massa autochtonen.
Los daarvan vind ik het vreemd om van alle moslims te verlangen dat zij zich distantiëren van extremisme. Wij als Westerse Europeanen of Christenen hoeven ons ook niet openlijk te distantiëren van bijvoorbeeld de daden van Hitler, Breivik, het misbruik van de Katholieke kerk enz.
Prima, je kunt overduidelijk jouw emoties niet buiten een vrij rationele discussie laten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
*Zucht*
Jij vraagt of ik het met je eens ben
Ik zeg: nee, ik ben het niet met je eens
En dan word je persoonlijk
Weet je wat: je kan de pot op
Centraal Afrikaanse Republiek, Somalië, enz.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet vergelijkbaar met IS, daar gaat het mij om. Overigens in Gambia zit helemaal niets, ja peace hier en peace daar, fantastisch volk, maar IS. Waarom kan een Turk, Marokkaan etc wel radicaliseren maar hoor je dat vanuit midden en zuid-afrika bijvoorbeeld niet?
Juist wel!quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik vind dat moslims in het algemeen zich hierover niet over hoeven uit te spreken. Zij hoeven toch geen verantwoording af te leggen over wat een kleine groep fanatieke doorgeslagen idioten uitvreet uit naam van een religie? Overigens is het enige wat ik hoor van moslims die ik erover spreek is dat het niets met de islam te maken heeft en een stuk verontwaardiging dat deze mensen zichzelf moslims durven te noemen.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:20 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik vind dat moslims in het algemeen zich hierover niet over hoeven uit te spreken. Zij hoeven toch geen verantwoording af te leggen over wat een kleine groep fanatieke doorgeslagen idioten uitvreet uit naam van een religie? Overigens is het enige wat ik hoor van moslims die ik erover spreek is dat het niets met de islam te maken heeft en een stuk verontwaardiging dat deze mensen zichzelf moslims durven te noemen.
Ben ik maar gedeeltelijk mee eens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik verlang niks van moslims. Ik geef enkel aan dat wanneer er beeldvorming zou bestaan over mijn culturele sub-groep (jonge, blanke mannen) waar ik het niet mee eens ben, het verstandiger zou zijn om stelling te nemen tegen die beeldvorming dan om boos te worden op de personen die het zo zien. Immers begint een betere wereld bij jezelf.
Zijn daar IS mensen geworven? Heb daar nog nooit iets van vernomen namelijk. Ik weet wel dat IS zelf actief is in sommige van die landen, maar daar doel ik niet op.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Centraal Afrikaanse Republiek, Somalië, enz.
Omdat de Amerikanen niet de boel drie keer ondersteboven hebben gekeerd voor olie of tegenquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet vergelijkbaar met IS, daar gaat het mij om. Overigens in Gambia zit helemaal niets, ja peace hier en peace daar, fantastisch volk, maar IS. Waarom kan een Turk, Marokkaan etc wel radicaliseren maar hoor je dat vanuit midden en zuid-afrika bijvoorbeeld niet?
Wat ik zelf heb begrepen van vluchtelingen uit Syrie is dat die radicalisering onder Syriers niet zo groot is, maar toen daar de burgeroorlog uitbrak er vanuit Afghanistan en (een ander land, ben even kwijt welke dat is) veel radicale moslims naar Syrie zijn gekomen. Dat is ook terug te zien in de IS top die in Syrie huist, daar zitten weinig Syriers tussen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:18 schreef Poepz0r het volgende:
Wat ik persoonlijk raar vind is hoe snel de jongeren in en rondom Syrië onder andere radicaliseren. Ik ben in VEEL grote moslimlanden geweest waaronder Indonesië en kortgeleden Gambia. In Gambia (waar voornamelijk zeer donkere mensen wonen, even voor de beeldvorming) wonen ontzettend veel moslims. Ik heb hier hele gesprekken met de plaatselijke bevolking over gehad etc.
Zit het in de opvoeding? Juist niet, want moslims worden in Afrikaanse landen over het algemeen vrijwel hetzelfde opgevoed. Uiteindelijk kwamen wij tot de conclusie dat - en dit gaat maf klinken - jongeren uit die landen vatbaarder zijn voor ..... (vul zelf maar in). Tuurlijk heeft dit deels met kansen te maken, maar als dat echt zo was, waarom zijn er geen duizenden Gambianen (merendeel straatarm, geen toekomst) niet geradicaliseerd?
Is het niet gewoon zo dat de jongeren in en rondom Syrië vanuit hun karakter licht ontvlambaar zijn en meer temperamentvol en sneller de verkeerde beslissingen nemen?
Mja goed punt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat de Amerikanen niet de boel drie keer ondersteboven hebben gekeerd voor olie of tegen communisme.
Zwarten zijn niet echt geliefd in dat deel van het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zijn daar IS mensen geworven? Heb daar nog nooit iets van vernomen namelijk. Ik weet wel dat IS zelf actief is in sommige van die landen, maar daar doel ik niet op.
Waarom iemand uit Syrië of Marokko wel lid wilt worden van IS en iemand uit laten we zeggen Niger niet (niet Nigeria), Beide weinig toekomst, kansen etc. Is dit te wijten aan het karakter van de mensen?
Hoezo niet vergelijkbaar?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja en?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:21 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat zeggen die gasten ook over gematigde moslims.
Nou doe je het weer. Waarom vind je het steeds nodig om persoonlijk te worden? Ik heb hier een TR van gemaakt want het is hoogst irritant.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Prima, je kunt overduidelijk jouw emoties niet buiten een vrij rationele discussie laten.
Helemaal koek en ei is het niet. Het is onlangs uitgeroepen tot islamitische republiek en vrouwen in overheidsfuncties moeten verplicht een hoofddoek dragen. Dat is uiteraard wat anders dan aanslagen plegen, maar het is alles behalve rationeel westers.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als ik een moslim was en een significante groep geloofsgenoten mijn geloof stelselmatig verkracht met walgelijke daden, dan zou ik er alles aan doen om mij van die groep te distantiëren en om ze keihard te bestrijden op allerlei mogelijke manieren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:22 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik verlang niks van moslims. Ik geef enkel aan dat wanneer er beeldvorming zou bestaan over mijn culturele sub-groep (jonge, blanke mannen) waar ik het niet mee eens ben, het verstandiger zou zijn om stelling te nemen tegen die beeldvorming dan om boos te worden op de personen die het zo zien. Immers begint een betere wereld bij jezelf.
Altijd weer die oorlogsretoriek.quote:
Je snapt dat moslims alle kleuren van de regenboog kunnen hebben en het merendeel helemaal niet blank is? Alleen in Indonesië al zoveel moslims, niet te tellen en nee die zijn niet blank (vaak bruinachtig, zwart haar etc)quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:25 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Zwarten zijn niet echt geliefd in dat deel van het Midden-Oosten.
Zwarten ja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:25 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Zwarten zijn niet echt geliefd in dat deel van het Midden-Oosten.
Vreemde cover, aangezien niemand in het westen met invloed erkent dat we in oorlog zijn met de islam.quote:
Niemand?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vreemde cover, aangezien niemand in het westen met invloed erkent dat we in oorlog zijn met de islam.
Je hebt nogal moeite met feitelijke constateringen merk ik. Nergens voor nodig aangezien ik gewoon mijn mening ventileer en dit op een nette manier probeer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou doe je het weer. Waarom vind je het steeds nodig om persoonlijk te worden? Ik heb hier een TR van gemaakt want het is hoogst irritant.
Mark Ruttequote:Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vreemde cover, aangezien niemand in het westen met invloed erkent dat we in oorlog zijn met de islam.
Frankrijk heeft wel gezegd dat we in oorlog zijn met ISquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Misschien ook wel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik een moslim was en een significante groep geloofsgenoten mijn geloof stelselmatig verkracht met walgelijke daden, dan zou ik er alles aan doen om mij van die groep te distantiëren en om ze keihard te bestrijden op allerlei mogelijke manieren.
Zeker weten. Doen wij ook: Er zijn meer Nederlanders die afstand hebben gedaan van het recente wangedrag van PSV-supporters dan moslims die afstand hebben gedaan van deze aanslagen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik een moslim was en een significante groep geloofsgenoten mijn geloof stelselmatig verkracht met walgelijke daden, dan zou ik er alles aan doen om mij van die groep te distantiëren en om ze keihard te bestrijden op allerlei mogelijke manieren.
Edit; We zijn in oorlog met olie, daar begint het gezeik. Aanvullend; religie de tumor van deze aardkloot.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Frankrijk heeft wel gezegd dat we in oorlog zijn met IS
Nee je wordt persoonlijk. Dat is niet nodig.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je hebt nogal moeite met feitelijke constateringen merk ik. Nergens voor nodig aangezien ik gewoon mijn mening ventileer en dit op een nette manier probeer.
Als ik moslim zou zijn, dan zou ik de enige juiste conclusie trekken: Voorgoed afstand nemen van de islam.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien ook wel.
Maar als ik moslim zou zijn zou ik me evengoed storen aan de generaliserende en polariserende wijze waarop er over moslims wordt gesproken en hier stelling tegen nemen.
Dat kan toch ook? Dan bevind je je in het midden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien ook wel.
Maar als ik moslim zou zijn zou ik me evengoed storen aan de generaliserende en polariserende wijze waarop er over moslims wordt gesproken en hier stelling tegen nemen.
Ik snap er heel van, feit blijft dat mensen met een zwarte huidskleur gewoon niet geliefd in die landen zijn zoals Syrië en Libië al helemaal niet omdat ome Ghadaffi vrachtwagens vol zwarte huurlingen in heeft gehuurd toen alles op omkiepen stond. Maar daarvoor waren zwarten ook niet geliefd...quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je snapt dat moslims alle kleuren van de regenboog kunnen hebben en het merendeel helemaal niet blank is? Alleen in Indonesië al zoveel moslims, niet te tellen en nee die zijn niet blank (vaak bruinachtig, zwart haar etc)
Ik zou het wel begrijpen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Misschien ook wel.
Maar dat is geen Islam, als ik de verhalen mag gelovenquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Frankrijk heeft wel gezegd dat we in oorlog zijn met IS
Als als als. Boeien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als ik moslim zou zijn, dan zou ik de enige juiste conclusie trekken: Voorgoed afstand nemen van de islam.
Nu je dit aanhaalt. Ik heb een vriend leren kennen in Gambia en de beste man is moslim. Hij neemt afstand van deze mongolen, maar geeft ook duidelijk aan dat het geen 100% moslims zijn. Wel blijft hij gewoon moslim en blijft hij zijn geloof volgen. Wat die mensen daar doen is vooral als ze de krant lezen, negatieve stukken niet lezenquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als ik moslim zou zijn, dan zou ik de enige juiste conclusie trekken: Voorgoed afstand nemen van de islam.
Ik niet.quote:
Zijn zelf ook donker.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:28 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Ik snap er heel van, feit blijft dat mensen met een zwarte huidskleur gewoon niet geliefd in die landen zijn zoals Syrië en Libië al helemaal niet omdat ome Ghadaffi vrachtwagens vol zwarte huurlingen in heeft gehuurd toen alles op omkiepen stond. Maar daarvoor waren zwarten ook niet geliefd...
Klinkt overigens makkelijk, maar landen zoals een Gambia nemen er afstand van door er gewoonweg geen tot weinig aandacht aan te geven op tv etc. Daarbij bemoeien ze zich niet met dit soort landen/praktijken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nu je dit aanhaalt. Ik heb een vriend leren kennen in Gambia en de beste man is moslim. Hij neemt afstand van deze mongolen, maar geeft ook duidelijk aan dat het geen 100% moslims zijn. Wel blijft hij gewoon moslim en blijft hij zijn geloof volgen. Wat die mensen daar doen is vooral als ze de krant lezen, negatieve stukken niet lezenScheelt stress.
Nee, dat is ook niet wat ik wil zeggen. Integendeel, wat IS doet slaat totaal nergens op.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:29 schreef Pek het volgende:
[..]
Maar dat is geen Islam, als ik de verhalen mag geloven
Waarom zie je IS en andere terroristische organisaties zo totaal anders?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zijn daar IS mensen geworven? Heb daar nog nooit iets van vernomen namelijk. Ik weet wel dat IS zelf actief is in sommige van die landen, maar daar doel ik niet op.
Waarom iemand uit Syrië of Marokko wel lid wilt worden van IS en iemand uit laten we zeggen Niger niet (niet Nigeria), Beide weinig toekomst, kansen etc. Is dit te wijten aan het karakter van de mensen?
Maar ondertussen wel een islamitische republiek zijn (hoezo scheiding kerk en staat?) en vrouwen verplichten tot het dragen van een hoofddoek.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klinkt overigens makkelijk, maar landen zoals een Gambia nemen er afstand van door er gewoonweg geen tot weinig aandacht aan te geven op tv etc. Daarbij bemoeien ze zich niet met dit soort landen/praktijken.
Het lullige is dat dat niet werkt. De extremisten luisteren enkel naar hun eigen krankzinnige ideologie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Juist wel!
Het zijn juist de gematigde moslims die dit probleem onder ogen moeten zien binnen hun islam en MASSAAL moeten protesteren om deze extremistische inslag uit te roeien.
En wat is dat nou voor land, Gambiaquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klinkt overigens makkelijk, maar landen zoals een Gambia nemen er afstand van door er gewoonweg geen tot weinig aandacht aan te geven op tv etc. Daarbij bemoeien ze zich niet met dit soort landen/praktijken.
Polen is wel een van de veiligste landen in Europaquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef SureD1 het volgende:
Deze reeks is ongeveer 10 delen geleden ontaardt in een Poolse Landdag... Ik meld me wel weer als er NWS is...
Doel is niet hetzelfde, want andere religies (niet altijd) en de islam heeft wel 12-15 subgroeperingen die 80% gelijk zijn, maar 20% anders denken/doen etc.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarom zie je IS en andere terroristische organisaties zo totaal anders?
Er zijn heel veel vergelijkingen.. Het enige verschil is dat IS toegang heeft tot meer/grotere wapens. Hun doel is verder hetzelfde.
Snap het ook niet, zijn even gruwelijk toch. Qua wat ze uitvoeren enzo.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarom zie je IS en andere terroristische organisaties zo totaal anders?
Er zijn heel veel vergelijkingen.. Het enige verschil is dat IS toegang heeft tot meer/grotere wapens. Hun doel is verder hetzelfde.
Ik ben er net van terug en ben zelfs op het ministerie geweest. Ik heb wel vrouwen gezien met hoofddoek maar lang niet allemaal. Heb er ook foto's van dus weet niet waar die onzin vandaan komt. Ben net een koude maand terug. Daarbij is er niks mis om de regels van de islam te volgen als iedereen moslim is toch? Het is geen land met 180 religies zoals Nederland hequote:Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel een islamitische republiek zijn (hoezo scheiding kerk en staat?) en vrouwen verplichten tot het dragen van een hoofddoek.
Daar heb je wel gelijk in. Ik vind alleen dat er zo snel de verbinding gelegd wordt tussen deze extremisten en de gematigde moslims, terwijl daar een enorm verschil tussen zit.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:24 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Maar ik vind dit soort gasten wel gewoon moslims als ze het geloof aanhangen. Niet alle moslims zijn hetzelfde toch? Ook binnen de islam heb je verschillende stromingen en uiteraard opvattingen.
Ik zei het verkeerd. Ik bedoelde niet 'doel', maar eerder 'werkwijze'.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Doel is niet hetzelfde, want andere religies (niet altijd) en de islam heeft wel 12-15 subgroeperingen die 80% gelijk zijn, maar 20% anders denken/doen etc.
Het veiligste land in Afrikaquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
En wat is dat nou voor land, Gambia
Ja ook dat kan verschillen. Er zijn groeperingen die het enkel gemunt hebben op geld zonder dood en ja dan is er ook de kant van IS/Al Quada etc.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik zei het verkeerd. Ik bedoelde niet 'doel', maar eerder 'werkwijze'.
Nou, moslims kunnen ook niet overweg met andere moslims..quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben er net van terug en ben zelfs op het ministerie geweest. Ik heb wel vrouwen gezien met hoofddoek maar lang niet allemaal. Heb er ook foto's van dus weet niet waar die onzin vandaan komt. Ben net een koude maand terug. Daarbij is er niks mis om de regels van de islam te volgen als iedereen moslim is toch? Het is geen land met 180 religies zoals Nederland he
Ik vroeg me enkel af wat je ermee wilde zeggen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dan is het geen geldig argument.
Dat is zo, maar volgens mij zijn de mensen die meteen zo'n link leggen vaak niet al te slimquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:33 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Ik vind alleen dat er zo snel de verbinding gelegd wordt tussen deze extremisten en de gematigde moslims, terwijl daar een enorm verschil tussen zit.
In dit geval (zoek de feiten maar op) is er amper tot geen criminaliteit in heel dat land niet. Ik keek mijn ogen uit toen ik daar was en ik heb al veel van de wereld gezien, maar echt ongelooflijk. Mensen laten anderen gewoon doen en de bemoeizucht is er niet, juist de behulpzaamheid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, moslims kunnen ook niet overweg met andere moslims..
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:35 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Dat is zo, maar volgens mij zijn de mensen die meteen zo'n link leggen vaak niet al te slim
Kerstmis bijvoorbeeld zou een moslim niet vieren right? Daar wel, want er leven ook mensen die oorspronkelijk Christelijk zijn en hun denken zo; Iedereen is gelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In dit geval (zoek de feiten maar op) is er amper tot geen criminaliteit in heel dat land niet. Ik keek mijn ogen uit toen ik daar was en ik heb al veel van de wereld gezien, maar echt ongelooflijk. Mensen laten anderen gewoon doen en de bemoeizucht is er niet, juist de behulpzaamheid.
Ik geloof het niet. Maar ok, dat is een heel ander onderwerp.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In dit geval (zoek de feiten maar op) is er amper tot geen criminaliteit in heel dat land niet. Ik keek mijn ogen uit toen ik daar was en ik heb al veel van de wereld gezien, maar echt ongelooflijk. Mensen laten anderen gewoon doen en de bemoeizucht is er niet, juist de behulpzaamheid.
Dat het niet zoveel uitmaakt wat de ene "moslim" over de andere "moslim" zegt. Oftewel een No true Scotsman argumentquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vroeg me enkel af wat je ermee wilde zeggen.
Kijk dit filmpje als je tijd hebt om je een indruk te geven. Dit is een koppel die ongeveer dezelfde reis hebben gemaakt als wij vorige maand;quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik geloof het niet. Maar ok, dat is een heel ander onderwerp.
Maar wat wil je ermee zeggen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Je kan misschien niet alle moslims over één kam scheren, maar al die aanslagen de afgelopen vijftien jaar kwamen wel van mensen die Allah groot vinden, en dat kan je ook niet negeren.
Of iemand nu wel of geen moslim is laat ik graag over aan de mensen die de islam aanhangen zelf, maar het maakt in elk geval duidelijk dat veel moslims hun religie en ideologie niet herkennen in die van IS.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat het niet zoveel uitmaakt wat de ene "moslim" over de ander "moslim" zegt. Oftewel een No true Scotsman argument
Maar ik snap je gedachtengang wel hoor. Hoe kan dat verschil zo extreem zijn als dit ook moslims zijn? Ik heb geen idee, combinatie van factoren denk ik.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kijk dit filmpje als je tijd hebt om je een indruk te geven. Dit is een koppel die ongeveer dezelfde reis hebben gemaakt als wij vorige maand;
JA dit zijn allemaal moslims
Ach, de zes eeuwen ervoor hebben christenen de halve wereldbevolking uitgeroeid. Dat neem ik jou ook niet kwalijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Je kan misschien niet alle moslims over één kam scheren, maar al die aanslagen de afgelopen vijftien jaar kwamen wel van mensen die Allah groot vinden, en dat kan je ook niet negeren.
Indonesiers staat ook niet bepaald bekend om hun terroristische neigingen. De cultuur van elk land zal absoluut van invloed zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar ik snap je gedachtengang wel hoor. Hoe kan dat verschil zo extreem zijn als dit ook moslims zijn? Ik heb geen idee, combinatie van factoren denk ik.
Best leuke dingen. Wellicht een van de beste Afrikaanse landen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kerstmis bijvoorbeeld zou een moslim niet vieren right? Daar wel, want er leven ook mensen die oorspronkelijk Christelijk zijn en hun denken zo; Iedereen is gelijk.
Ja, dat snap ik maar andersom geldt dat dus ook. Het zegt dus niets over wie nu de "echte" moslim is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:40 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Of iemand nu wel of geen moslim is laat ik graag over aan de mensen die de islam aanhangen zelf, maar het maakt in elk geval duidelijk dat veel moslims hun religie en ideologie niet herkennen in die van IS.
Klopt ben daar ook geweest, ontzettende lieverds allemaal en nee ik kom niet op toeristische plekken. Ik wil de echte mensen leren kennen en ze zijn zo lief en dankbaar etc etcquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Indonesiers staat ook niet bepaald bekend om hun terroristische neigingen. De cultuur van elk land zal absoluut van invloed zijn.
Niet vanwege moslims hoor, maar gewoon vanwege Afrika zelf. Maar jaquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar ik snap je gedachtengang wel hoor. Hoe kan dat verschil zo extreem zijn als dit ook moslims zijn? Ik heb geen idee, combinatie van factoren denk ik.
Dat heb ik ook, maar dan met Oost-Europa.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klopt ben daar ook geweest, ontzettende lieverds allemaal en nee ik kom niet op toeristische plekken. Ik wil de echte mensen leren kennen en ze zijn zo lief en dankbaar etc etc
Geloof mij (ik ben er geweest) Gambia is met geen enkel ander Afrikaans land te vergelijken. Check de reviews van een Zoover etc maar eens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:42 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Niet vanwege moslims hoor, maar gewoon vanwege Afrika zelf. Maar ja
Die zeggen vaak alleen iets over de resorts. En op zo'n resort merk je niets van het land.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geloof mij (ik ben er geweest) Gambia is met geen enkel ander Afrikaans land te vergelijken. Check de reviews van een Zoover etc maar eens.
Half omgeving door de zee scheelt ook weer veel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Indonesiers staat ook niet bepaald bekend om hun terroristische neigingen. De cultuur van elk land zal absoluut van invloed zijn.
dat is dus het hele moeilijke hieraanquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:38 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Maar wat wil je ermee zeggen?
Je bent niet bekend met de site want als je verder leest zie je ervaringen van mensen (gewoon van het land dusquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die zeggen vaak alleen iets over de resorts. En op zo'n resort merk je niets van het land.
In het christendom zijn er ook best veel verschillen in ideologie. Leg de ideeën van jehova's getuigen, gereformeerden, katholieken en angelicaanse kerk naast elkaar en dan ook nog de verschillen in beleving en per regio waar ze zich bevinden. In Nederland zijn de meeste grote kerken heel erg gematigd en is het meer een traditie dan dat mensen er echt nog in geloven, terwijl het in Zuid Amerika juist heel intens beleefd wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen Christenquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:41 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ach, de zes eeuwen ervoor hebben christenen de halve wereldbevolking uitgeroeid. Dat neem ik jou ook niet kwalijk.
Ja. Succes.quote:
In elk geval op grote schaal.quote:
Gaat ook verdwijnen (maken wij net niet mee denk ik). Zodra de wetenschap nog iets meer bewijzen verzamelt heeft kan niemand er meer omheen lijkt mij. Dit is allemaal al voorspelt etc etc.quote:
Of een bomgordelrekruut die een paar maagden wil verkrachten in het Paradijs, terwijl ik in de hel kom omdat ik niet geloof in zwakzinnige sprookjes.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Kijk maar uit, straks heb je wijkagenten voor je deur staan.
Ach als religieuzen ook de evolutietheorie blijven ontkennen, kunnen ze alles ontkennen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Gaat ook verdwijnen (maken wij net niet mee denk ik). Zodra de wetenschap nog iets meer bewijzen verzamelt heeft kan niemand er meer omheen lijkt mij. Dit is allemaal al voorspelt etc etc.
En terecht dat ze langskwamen. Zoiets tweeten prima, maar het is niet erg slim om dat te doen vlak na een fucking aanslag. Doe dat 3-4 dagen later en er kraait geen haan naar.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Kijk maar uit, straks heb je wijkagenten voor je deur staan.
Ze ontkennen het, want gebrek aan bewijzen. Ze hebben argumenten, maar niet voor lang meer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach als religieuzen ook de evolutietheorie blijven ontkennen, kunnen ze alles ontkennen.
Die verzinnen dan wel weer een nieuw soort verhaaltje dat God weer gezorgd heeft voor dat ene stukje.
Dat gaat niet voor nog meer oorlog zorgen, nee inderdaad, goed idee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In elk geval op grote schaal.
Kerken en moskeeën en al die flauwekul slopen
Ach je weet toch dat het allemaal een test van God is. God heeft toch ook de dinosaurusbotten neergelegd? En nu ga ik naar hel omdat ik dit verklapt heb.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach als religieuzen ook de evolutietheorie blijven ontkennen, kunnen ze alles ontkennen.
Die verzinnen dan wel weer een nieuw soort verhaaltje dat God weer gezorgd heeft voor dat ene stukje.
Daar is een ander topic voor maar ik vond het een zeer overdreven actie. Ik zie dagelijks wel ergere tweets voorbij komen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
En terecht dat ze langskwamen. Zoiets tweeten prima, maar het is niet erg slim om dat te doen vlak na een fucking aanslag. Doe dat 3-4 dagen later en er kraait geen haan naar.
Ik lees dat vaak ja IS wil angst verspreiden, uhhh nee? Ze willen moorden, that's all.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:55 schreef Fok-it het volgende:
Mijn signature. x10
Dit is precies wat IS alleen maar in de kaart speelt dan dat je het probleem oplost. IS gaat niet weg door bij elke aanslag alleen maar meer te polariseren, alleen maar meer te generaliseren. Natuurlijk wordt je er angstiger van en lijkt het dichterbij te komen. Maar het heeft totaal geen zin om daar haatdragend door te worden
Maar net als Parijs, net als Ankara en net als 9/11. Het zijn extremisten, geen 1,3 miljard moslims. Je bent niet in oorlog met de Islam. Je bent in oorlog met IS.
En als je je afvraagt aan wie dit bericht gericht is, bekijk de gemiddelde NWS-reactie maar de afgelopen weken.
Niet na een fucking aanslag als ze nog mensen zoeken etc, come on dude.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:56 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Daar is een ander topic voor maar ik vond het een zeer overdreven actie. Ik zie dagelijks wel ergere tweets voorbij komen.
Dat is dan een offer wat we moeten brengen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat gaat niet voor nog meer oorlog zorgen, nee inderdaad, goed idee.
Waarom raad je een ongelooflijke kutserie aan?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:56 schreef JubaUrbicus het volgende:
Oorlog en terrorisme is iets van alle tijden, ik raad iedereen gewoon om the walking dead te kijken dan voelt alles ook gelijk wat minder erg aan.
Aanslagen op Bali vergeten?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Door te moorden verspreiden ze angst ja. Angst wat er voor zorgt dat het westen zich niet met hun meer bemoeit. Wat ze hopen dan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik lees dat vaak ja IS wil angst verspreiden, uhhh nee? Ze willen moorden, that's all.
De waarheid is soms hard, dat moet je niet censureren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:56 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet na een fucking aanslag als ze nog mensen zoeken etc, come on dude.
Denk je echt dat het gaat werken uiteindelijk?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is dan een offer wat we moeten brengen.
Waren geen Indonesiers mijn vriend. Waren extremisten die ingevlogen waren (daarom dat de controles ook massive zijn nu in Indonesie)quote:
Het probleem is de ideologie. De vraag is: hoe komt het dat er zoveel geweld in naam van de islam plaatsvindt? Toeval?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:46 schreef Strani het volgende:
Aan deze 22-delen-durende discussie is eens te meer goed te zien dat we in Europa van alles roepen als antwoord, terwijl we het over de vraag zelf amper eens kunnen worden.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk je echt dat het gaat werken uiteindelijk?
Wel in de westerse wereldquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk je echt dat het gaat werken uiteindelijk?
Komt vanzelf, maken wij niet meer mee.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]![]()
Heb je enig idee hoeveel gelovigen er op de wereld zijn?
Geloof is niet uit te bannen, nooit
En dat moet je ook niet willen
Jawel, dat moet je wel willen. Het remt de boel alleen maar af, en het is gewoon onzin.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]![]()
Daarvan ben ik ook wel op de hoogte, je kan dit beter tegen JR zeggen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]![]()
Veel? http://www.theatlantic.co(...)ign-fighters/422403/quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Iemand die nog nooit in landen als Maleisië en Indonesië geweest is moet beter gewoon zijn mond houden. In Maleise en Indonesië heb je veel ISIS aanhangers en veel van hun zijn ook al afgereisd naar ISIS.
Snap ook totaal niet waarom je denkt dat dat een pluspunt zou zijnquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Komt vanzelf, maken wij niet meer mee.
In Indonesie heb je inderdaad om de paar jaar een aanslag. Tevens is daar een terreurgroep actief die een kalifaat in Zuid-Oost Azie wil opzetten. In Atjeh geldt trouwens al de sharia.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Iemand die nog nooit in landen als Maleisië en Indonesië geweest is moet beter gewoon zijn mond houden. In Maleise en Indonesië heb je veel ISIS aanhangers en veel van hun zijn ook al afgereisd naar ISIS.
De hele religie uitbannen vanwege die paar duizend rotte appels.. tsja.quote:
Maar er gebeurt niks hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Indonesie heb je inderdaad om de paar jaar een aanslag. Tevens is daar een terreurgroep actief die een kalifaat in Zuid-Oost Azie wil opzetten. In Atjeh geldt trouwens al de sharia.
Wat is onzin? Geloven in iets?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jawel, dat moet je wel willen. Het remt de boel alleen maar af, en het is gewoon onzin.
Met die fantastische open EU-grenzen kunnen ze inderdaad heel Europa doorkrassen voordat ze opgepakt worden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:15 schreef Physsic het volgende:
Zat die man met die witte jas niet tussen de drie die van de Duitse snelweg zijn geplukt?
We zijn wel de laatste om een salafist (baardaap) op zijn woord te geloven. De duivel in levende lijve spreekt ons toe op FOK! Vertel, wat heeft de imam vorige week over die dwalende heidenen / kuffaars verteld na het vrijdaggebed?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Geloven is prima maar landen volplempen met fucking kerken en shit dat is niet geloven meer, maar je geloof tonen om anderen proberen over te halen om ook de club te joinen. Geloven kan ook thuis right?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat is onzin? Geloven in iets?
Want de verre verre meerderheid, praktiseerd het gewoon op een liefdevolle onschuldige manier hoor?
NEE DUH dat je die niet in het nieuws ziet.Dat kan je zelf hopelijk ook nog wel bedenken waarom
Sinds 2000 hebben daar al een stuk of 5 a 6 aanslagen plaatsgevonden. Ongeveer evenveel dus als bij ons in West-Europa.quote:
Ik een salafist? Dat is nieuw...quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:03 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
We zijn wel de laatste om een salafist (baardaap) op zijn woord te geloven. De duivel in levende lijve spreekt ons toe op FOK!
Volplempen? Geloofshuizen zijn gewoon een belangrijk onderdeel binnen een religie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geloven is prima maar landen volplempen met fucking kerken en shit dat is niet geloven meer, maar je geloof tonen om anderen proberen over te halen om ook de club te joinen. Geloven kan ook thuis right?
Land heeft ook maar 18.000 eilanden en slechts een paar inwonersquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Sinds 2000 hebben daar al een stuk of 5 a 6 aanslagen plaatsgevonden. Ongeveer evenveel dus als bij ons in West-Europa.
We moeten wel met respect voor elkaar omgaan. Een salafist is geen baardaap. Links moet niet naief doen en rechts moet geen vunzige taal uitslaan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:03 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
We zijn wel de laatste om een salafist (baardaap) op zijn woord te geloven. De duivel in levende lijve spreekt ons toe op FOK! Vertel, wat heeft de imam vorige week over die dwalende heidenen / kuffaars verteld na het vrijdaggebed?
Je wilt geloven, dat accepteert iedereen right? Maar dan ook nog EISEN om dingen te bouwen zodat wij ertegenaan moeten kijken? Mensen die niet geloven willen dat helemaal niet. Als je wilt geloven prima, maar val mij er niet mee lastig met die sprookjesboeken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volplempen? Geloofshuizen zijn gewoon een belangrijk onderdeel binnen een religie.
En er zijn inderdaad ook mensen die hun geloof alleen thuis praktiseren. En sommige hechten weer waarde aan een kerk of moskee of tempel. So what? Jij hebt er toch geen last van? Of komt er elke avond een moslim of christen bij je deur?
Neemt niet weg dat 4% een favorable view van ISIS hebben en 18% neutraal zijn/het niet weten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Veel? http://www.theatlantic.co(...)ign-fighters/422403/
#genot
Ik ben er geweest, heb er rondgereisd en heb heel wat gewone mensen daar ontmoet en vond ze eerlijk gezegd allemaal even hartelijk en vriendelijk. En ik was niet alleen in toeristische gebieden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit was mijn ervaring dus ook.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik ben er geweest, heb er rondgereisd en heb heel wat gewone mensen daar ontmoet en vond ze eerlijk gezegd allemaal even hartelijk en vriendelijk. En ik was niet alleen in toeristische gebieden.
Ik was er tijdens de ramadan, maar het was bijvoorbeeld geen enkel probleem om ergens wat te eten te kopen, hoewel mensen me vroegen om dat binnen op te eten uit respect voor de mensen die vastten. In de modewinkels had men dubbele rekken, zelfde kleding maar verschillende lengte van rokken en shirts omdat zowel christenen als moslims er winkelden en andere wensen hadden. En zo waren er nog andere voorbeelden waaruit blijkt dat het gros van de mensen daar prima met elkaar overweg kan ondanks dat er christenen en moslims door elkaar wonen.
Laat jij dan mensen eens zelf bepalen wat ze willen bouwen en waarin ze willen geloven. Daar valt geen hond je mee lastig en anders kijk je maar lekker de andere kant op.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je wilt geloven, dat accepteert iedereen right? Maar dan ook nog EISEN om dingen te bouwen zodat wij ertegenaan moeten kijken? Mensen die niet geloven willen dat helemaal niet. Als je wilt geloven prima, maar val mij er niet mee lastig met die sprookjesboeken.
Eisen? Die dingen; die gebouwd worden is niet opeens van de laatste 20 jaar hoorquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je wilt geloven, dat accepteert iedereen right? Maar dan ook nog EISEN om dingen te bouwen zodat wij ertegenaan moeten kijken? Mensen die niet geloven willen dat helemaal niet. Als je wilt geloven prima, maar val mij er niet mee lastig met die sprookjesboeken.
Het probleem is dan ook niet de meerderheid. Het punt is de minderheid dat tot geweld overgaat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik ben er geweest, heb er rondgereisd en heb heel wat gewone mensen daar ontmoet en vond ze eerlijk gezegd allemaal even hartelijk en vriendelijk. En ik was niet alleen in toeristische gebieden.
Ik was er tijdens de ramadan, maar het was bijvoorbeeld geen enkel probleem om ergens wat te eten te kopen, hoewel mensen me vroegen om dat binnen op te eten uit respect voor de mensen die vastten. In de modewinkels had men dubbele rekken, zelfde kleding maar verschillende lengte van rokken en shirts omdat zowel christenen als moslims er winkelden en andere wensen hadden. En zo waren er nog andere voorbeelden waaruit blijkt dat het gros van de mensen daar prima met elkaar overweg kan ondanks dat er christenen en moslims door elkaar wonen.
6 tweets. Zozoquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:07 schreef JubaUrbicus het volgende:
Hoe denken onze Israëlische vrienden over de aanslagen?
[ afbeelding ]
In die zin hebben Europeanen wel een holocaust op hun geweten en gaan ze heel naief met een terreurdreiging om.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:07 schreef JubaUrbicus het volgende:
[ afbeelding ]
Correct en ik respecteer die mensen ook die die stadions niet willen. Verschil is alleen en daar zijn we weer, dat levert nog iets op $$$$, daar draait het helaas in deze wereld om.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eisen? Die dingen; die gebouwd worden is niet opeens van de laatste 20 jaar hoor![]()
Dat is hetzelfde als dat je zegt, ja prima hoor. Van voetbal houden, maar volg dat lekker thuis en val mij er niet mee lastig met die immense stadions
ZoZo zestal tweets!quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:07 schreef JubaUrbicus het volgende:
[ afbeelding ]
Buig het lekker omdat ze geld opleveren mening stadion in NL kost juist bakken geld voor gemeentesquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Correct en ik respecteer die mensen ook die die stadions niet willen. Verschil is alleen en daar zijn we weer, dat levert nog iets op $$$$, daar draait het helaas in deze wereld om.
Wat een onzin. Weet niet, maarzelfs in een grote stad word je niet elk moment geconfronteerd met kerken of moskeeen. Kan niet snappen dat je dat zo weerzinwekkend vindquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Correct en ik respecteer die mensen ook die die stadions niet willen. Verschil is alleen en daar zijn we weer, dat levert nog iets op $$$$, daar draait het helaas in deze wereld om.
Kost het geld overall? Sport levert geld op. TV rechten etc etcquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:11 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Buig het lekker omdat ze geld opleveren mening stadion in NL kost juist bakken geld voor gemeentes
Hmm, respect? Zoek eens wat uitspraken op over hoe deze duivel spreekt over shia. Een kwestie van de posthistory doorspitten of één van zijn andere accounts doorspitten. Dit is natuurlijk een kloon 3 / 4. Als het aan hem lag had hij ze persoonlijk in brand gestoken. Hoe wil je daar respect voor hebben? Aan die enorme haat voor 'shia' herken je de duivelse salafisten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We moeten wel met respect voor elkaar omgaan. Een salafist is geen baardaap. Links moet niet naief doen en rechts moet geen vunzige taal uitslaan.
Ja daarom moeten gemeentes veelal bijspringen als een club weer eens bijna failliet dreigt te gaan. En als er weer eens een hoop schade word gemaakt door hooligans... Verder prima maar laat mensen dan gewoon lekker naar de kerk of moskee gaan, mag de rest gewoon lekker voetbal kijken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kost het geld overall? Sport levert geld op. TV rechten etc etc
Nee het is algemeen bekend dat veel Joden dit soort aanslagen zien als 'wraak van Yehweh' op de anti Semitische Europeanen die 6 miljoen onschuldig joods bloed aan hun handen hebben.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
6 tweets. Zozo
Representatief
Voel je jezelf niet zwakbegaafd op zo`n moment als deze/
Je pakt de paar clubs eruit. Ik kijk naar het totaalplaatje en dat levert gewoon geld op. Al zijn er 20 clubs die failliet zijn of gaan, als er 5 zijn die enorme bakken binnen brengen levert het dus geld op.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:14 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Ja daarom moeten gemeentes veelal bijspringen als een club weer eens bijna failliet dreigt te gaan. En als er weer eens een hoop schade word gemaakt door hooligans... Verder prima maar laat mensen dan gewoon lekker naar de kerk of moskee gaan, mag de rest gewoon lekker voetbal kijken.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Hmm, respect? Zoek eens wat uitspraken op over hoe deze duivel spreekt over shia. Een kwestie van de posthistory doorspitten. Als het aan hem lag had hij ze persoonlijk in brand gestoken. Hoe wil je daar respect voor hebben? Aan die enorme haat voor 'shia' herken je de duivelse salafisten.
Men is overal bang voor, wat socialer worden met zijn allen kan veel voorkomen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:13 schreef Fok-it het volgende:
Of word je bang als er uit een moskee Allah op hoog volume te horen klinkt?
Betekent gewoon God hoor
En dan kom je weer uit bij het punt waar het hier ook omdraait. Dat zijn extreem orthodoxe joden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:15 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Nee het is algemeen bekend dat veel Joden dit soort aanslagen zien als 'wraak van Yehweh' op de anti Semitische Europeanen die 6 miljoen onschuldig joods bloed aan hun handen hebben.
Ook hij hoort respect voor shia's te hebben.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Hmm, respect? Zoek eens wat uitspraken op over hoe deze duivel spreekt over shia. Een kwestie van de posthistory doorspitten of één van zijn andere accounts doorspitten. Dit is natuurlijk een kloon 3 / 4. Als het aan hem lag had hij ze persoonlijk in brand gestoken. Hoe wil je daar respect voor hebben? Aan die enorme haat voor 'shia' herken je de duivelse salafisten.
Een beetje nuance brengen kan geen kwaad. Uiteraard denken niet alle Joden zo net als dat niet alle moslims terroristen zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dan kom je weer uit bij het punt waar het hier ook omdraait. Dat zijn extreem orthodoxe joden.
Het is een beetje onzinnig om er joden bij te halen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:15 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Nee het is algemeen bekend dat veel Joden dit soort aanslagen zien als 'wraak van Yehweh' op de anti Semitische Europeanen die 6 miljoen onschuldig joods bloed aan hun handen hebben.
Ik heb respect voor elke mens. Betekent niet dat ik respect moet hebben voor alle ideologieën.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook hij hoort respect voor shia's te hebben.
Haha, slaap lekker Zienswijze. Ik ga als verdorven Kuffaar nu mijn nachtrust pakken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook hij hoort respect voor shia's te hebben.
Het is wat cynisch bedoelt maar heel veel mensen hebben daar wel last van dat ze het als iets angstigs zien terwijl het gewoon een andere taal is meer niet, arabisch in dit gevalquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:16 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Men is overal bang voor, wat socialer worden met zijn allen kan veel voorkomen.
Precies. Maar met zo`n post als jij help je wel weer mee met hetgeen wat we juist niet moeten doen met z`n alle. En waar fok compleet in is doorgeslagenquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Een beetje nuance brengen kan geen kwaad. Uiteraard denken niet alle Joden zo net als dat niet alle moslims terroristen zijn.
Het Arabisch maakt gebruik van de zwaardere keel klanken en daardoor lijkt het voor iemand die het niet begrijpt soms een enge taal van brutaliteit terwijl ik als Arabier van mening ben dat er geen mooiere taal dan de Arabische bestaat.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is wat cynisch bedoelt maar heel veel mensen hebben daar wel last van dat ze het als iets angstigs zien terwijl het gewoon een andere taal is meer niet, arabisch in dit geval
God is groot zou misschien wat lacherig over gedaan worden, maar Allahu Akbar wordt als iets heftigs gezien omdat terroristen het als strijdkreet gebruiken
Al Jazeera klinkt heldhaftig maar betekent gewoon het eiland
Klopt dat had ik weliswaar beter moeten toelichten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Precies. Maar met zo`n post als jij help je wel weer mee met hetgeen wat we juist niet moeten doen met z`n alle. En waar fok compleet in is doorgeslagen
Dat is precies het probleem. Een tolerant mens ziet alle ideologieen als gelijken. En (fanatieke) soenniet ziet de islam als de ware ideologie en alle andere ideologieen (shia's, bahai's) als onjuist.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:18 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik heb respect voor elke mens. Betekent niet dat ik respect moet hebben voor alle ideologieën.
Truste!quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Haha, slaap lekker Zienswijze. Ik ga als verdorven Kuffaar nu mijn nachtrust pakken.
Ik kan een sjiiet, jood, christen, marxist en andere mensen gewoon als mensen respecteren, maar dat betekent niet dat ik de ideologie van de desbetreffende persoon moet respecteren.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is precies het probleem. En tolerant mens ziet alle ideologieen als gelijken. En soenniet ziet de islam als de ware ideologie en alle andere ideologieen (shia's, bahai's) als onjuist.
Maar nu je zegt dat je zelf arabier bent maakt het je opmerking wel weer stuk makkelijker te begrijpenquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Klopt dat had ik weliswaar beter moeten toelichten.
Dan ben je dus net een PVV'er die de islam niet respecteert.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik kan een sjiiet, jood, christen, marxist en andere mensen gewoon als mensen respecteren, maar dat betekent niet dat ik de ideologie van de desbetreffende persoon moet respecteren.
Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte (nep)profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan ben je dus net een PVV'er die de islam niet respecteert.
Je moet het accepteren, je hoeft het niet te respecterenquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan ben je dus net een PVV'er die de islam niet respecteert.
Je bent dus voor PVV-gedachtengoed: je eigen ideologie als superieur zien en andere idelogieen afkraken.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:25 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je moet het accepteren, je hoeft het niet te respecteren
De islam accepteert geen andere godsdiensten, hooguit tolereren maar dan moet wel de jizya worden betaaald.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je moet het accepteren, je hoeft het niet te respecteren
Ik heb niks tegen de PVV als zijnde een partij dat zich tegen de Islam keert, ik vraag de PVV ook niet hierom (om respect). Maar ik vraag de PVV wel om mijn individuele vrijheid te gunnen als moslim, jood of wat dan ook.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bent dus voor PVV-gedachtengoed: je eigen ideologie als superieur zien en andere idelogieen afkraken.
Wees eerlijk men is in Europa best wel bang voor van alles geworden tenminste als ik dat zie overal.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is wat cynisch bedoelt maar heel veel mensen hebben daar wel last van dat ze het als iets angstigs zien terwijl het gewoon een andere taal is meer niet, arabisch in dit geval
God is groot zou misschien wat lacherig over gedaan worden, maar Allahu Akbar wordt als iets heftigs gezien omdat terroristen het als strijdkreet gebruiken
Al Jazeera klinkt heldhaftig maar betekent gewoon het eiland
Misschien zou je eens kunnen begnnen met gewoon MENSEN te respecteren ongeacht wat ze geloven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:25 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte (nep)profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?
Maar andersom kent de islam geen gelijke rechten en plichten toe voor moslim en niet-moslim.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:27 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen de PVV als zijnde een partij dat zich tegen de Islam keert, ik vraag de PVV ook niet hierom (om respect). Maar ik vraag de PVV wel om mijn individuele vrijheid te gunnen als moslim, jood of wat dan ook.
Tuurlijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Wees eerlijk men is in Europa best wel bang voor van alles geworden tenminste als ik dat zie overal.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bent dus voor PVV-gedachtengoed: je eigen ideologie als superieur zien en andere idelogieen afkraken.
Geloof mij dat doe ik ook. We zouden als het ware een drankje kunnen doen en de beste vrienden wordenquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien zou je eens kunnen begnnen met gewoon MENSEN te respecteren ongeacht wat ze geloven.
Zou een stuk schelen en de wereld word ook een vriendelijkere plek.
Duitsland? Nee tuurlijk niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef MakkieR het volgende:
n dat terroristen het op zich wel munten op de Europese hoofdstad waar alle belangrijke leiders regelmatig langskomen
Onzin. In Parijs, Londen en Madrid gebeuren ook aanslagen. Welke stad moet dan Europa leiden, een of ander dorpje uit Oost-Europa?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef MakkieR het volgende:
Na de gebeurtenissen van vandaag maar ook ver daarvoor met Molenbeek etc. moet Europa zich niet afvragen of Brussel misschien wel niet geschikt is om Europa te leiden?
Als de samenwerking tussen verschillende eenheden van districten niet goed functioneren en je met het plakkaat de Europese hoofdstad wel de nodige aandacht trekt van terroristen. Ik weet dat het nooit helemaal zal helpen, maar ik kan mij voorstellen dat terroristen het op zich wel munten op de Europese hoofdstad waar alle belangrijke leiders regelmatig langskomen.
Misschien is het een idee om Berlijn de Europese hoofdstad te benoemen waar ik het gevoel heb dat die stad deze verantwoording beter kan dragen dan Brussel.
Die 1,3 miljard moslims nemen geen afstand van de aanslagen, die aansluiten bij wat de koran voorschrijft. We zijn wel in oorlog met de islam, alleen het naïeve westen heeft dat nog niet door.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:55 schreef Fok-it het volgende:
Mijn signature. x10
Dit is precies wat IS alleen maar in de kaart speelt dan dat je het probleem oplost. IS gaat niet weg door bij elke aanslag alleen maar meer te polariseren, alleen maar meer te generaliseren. Natuurlijk wordt je er angstiger van en lijkt het dichterbij te komen. Maar het heeft totaal geen zin om daar haatdragend door te worden
Maar net als Parijs, net als Ankara en net als 9/11. Het zijn extremisten, geen 1,3 miljard moslims. Je bent niet in oorlog met de Islam. Je bent in oorlog met IS.
En als je je afvraagt aan wie dit bericht gericht is, bekijk de gemiddelde NWS-reactie maar de afgelopen weken.
Dat is hetzelfde als een taal spreek welke machtig ben, dan gaan mensen ook zo eng kijken. Al doe ik dat enkel als de ander de Nederlandse taal niet machtig is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tuurlijk
Het zegt genoeg dat mensen al huiverig zijn als ze een trein in stappen en mensen praten arabisch met elkaar. Want waarom praten ze geen Nederlands ;s ;s
En waarom ook niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Geloof mij dat doe ik ook. We zouden als het ware een drankje kunnen doen en de beste vrienden worden.
Het is het opwerpen van een een balletje tot. Uiteindelijk is het PVV-gedachtengoed toleranter en vredelievender dan menig religie. En dat zegt nogal wat, want geheel tolerant is de PVV niet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef TwenteFC het volgende:
[..]![]()
De ironie, tussen verschillende religies worden nog steeds hele oorlogen gevoerd. Zelfs tussen verschillende stromingen binnen die religies. En dát is dan het gedachtegoed van de PVV? Ga slapen
Een democratie gaat het nooit lang volhouden want het is geen waterdicht systeem, sooner or later kan je zelfs onder een zogenaamde democratie ook niet je individuele vrijheid krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar andersom kent de islam geen gelijke rechten en plichten toe voor moslim en niet-moslim.
Kans op aanslag is er altijd, Maar met Brussel heb ik het gevoel dat de stad te klein is om de verantwoording te dragen van een Europees Hoofdstad. Zeker nu we weten dat het zijn zaakjes niet goed op orde heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. In Parijs, Londen en Madrid gebeuren ook aanslagen. Welke stad moet dan Europa leiden, een of ander dorpje uit Oost-Europa?
In Berlijn heb je ook gewoon kans op aanslagen.
1 gewonde Nederlander. 2 mensen uit Maastricht nog vermist.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:30 schreef Slaro het volgende:
Toch vreemd is het niet dat er nog zo weinig bekend is over de slachtoffers, zijn er Nederlanders, Amerikanen of toch vooral Belgen? Beide aanslagen waren op behoorlijk InternationaLe plekken gepleegd.
Heb jij al afstand genomen van Hitler? En van Breivik, en van Tristan van der V?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die 1,3 miljard moslims nemen geen afstand van de aanslagen, die aansluiten bij wat de koran voorschrijft. We zijn wel in oorlog met de islam, alleen het naïeve westen heeft dat nog niet door.
Leuk verwoord om de linkse Nederlander te (al dan niet onbewust) misleiden maar in die zin ontken je niet dat de islam geen gelijkheid kentquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:32 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Een democratie gaat het nooit lang volhouden want het is geen waterdicht systeem, sooner or later kan je zelfs onder een zogenaamde democratie ook niet je individuele vrijheid krijgen.
Brussel is in tegenstelling tot die steden organisatorisch een grote chaos, ik vind Brussel prachtig en interessant, maar het heeft niet het bestuur dat nodig is voor een Europese hoofdstad en België kennende vrees ik dat er in Brussel weinig gaat veranderen in deze.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. In Parijs, Londen en Madrid gebeuren ook aanslagen. Welke stad moet dan Europa leiden, een of ander dorpje uit Oost-Europa?
In Berlijn heb je ook gewoon kans op aanslagen.
Wij zijn in oorlog met diegenen welke ons kwaad doen en de aanslag is door IS opgeëist dus daar zijn wij mee in oorlog.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die 1,3 miljard moslims nemen geen afstand van de aanslagen, die aansluiten bij wat de koran voorschrijft. We zijn wel in oorlog met de islam, alleen het naïeve westen heeft dat nog niet door.
Meer Bronnen over nationaliteiten etc?!quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1 gewonde Nederlander. 2 mensen uit Maastricht nog vermist.
Punt is natuurlijk wel dat de wereld ooit islamitisch moet worden en daarin delft DUTCHKO het onderspit. Hij mag de jizya gaan betalen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Geloof mij dat doe ik ook. We zouden als het ware een drankje kunnen doen en de beste vrienden worden.
Zwitserland is geen EU-lid slimmerd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Duitsland? Nee tuurlijk niet.
Doe dan Geneve. Zwitserland is een neutraal land
Buitenlandse media. Speur het internet eens af.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:34 schreef Slaro het volgende:
[..]
Meer Bronnen over nationaliteiten etc?!
Hehe, shitquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zwitserland is geen EU-lid slimmerd.
Als je wilt kunnen we daar een keer theologisch over debatteren. De Jiziya wordt namelijk niet zomaar gevraagd en de Djziya is in vergelijking met de zakaat (de verplichte aalmoes die de moslim moet betalen) stukken lager.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leuk verwoord om de linkse Nederlander te (al dan niet onbewust) misleiden maar in die zin ontken je niet dat de islam geen gelijkheid kent.
Zoals gezegd vind er weinig over volg vooral de Belgische media.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Buitenlandse media. Speur het internet eens af.
Wat wil je dan?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:38 schreef MrCookies het volgende:
En weet je wat het is, over twee weken gaat het leven gewoon weer door. Kijk eens naar de aanslag op al die Nederlandse levens in Ukrain hoor je amper nog wat over. Parijs exact hetzelfde...
Waarom Duitsland niet? zit je nog steeds met de frustraties van WO2 in de maag?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Duitsland? Nee tuurlijk niet.
Doe dan Geneve. Zwitserland is een neutraal land
En Duitsland zou dat wel hebben? Ze kampen met een historisch schuldgevoel en ze laten duizenden vluchtelingen uit het Midden-Oosten toe. Ook Duitsland zal een aanslag niet kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Kans op aanslag is er altijd, Maar met Brussel heb ik het gevoel dat de stad te klein is om de verantwoording te dragen van een Europees Hoofdstad. Zeker nu we weten dat het zijn zaakjes niet goed op orde heeft.
Leuk balletje voor EU-critici. Dan kan het Vierde Rijk echt beginnen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waarom Duitsland niet? zit je nog steeds met de frustraties van WO2 in de maag?
Anno 2016 zie ik Berlijn als ideaal waar de machtigste premier van Europa zich bevind. En waar al zo vaak alle grote leiders komen. Daarbij is het in Duitsland organisatorisch altijd wel op orde.
Juist een multiculturele samenleving is geen eenheid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:35 schreef JubaUrbicus het volgende:
Hoe dan ook (ik ga slapen), een aanslag als deze is gepleegd door sick minded ppl en mensen die hartstikke ziek zijn. Hartstikke hard aanpakken dit soort terroristen met in het achterhoofd ook het feit dat de bron ook hard aangepakt moet worden. En voor de burgers is het belangrijk om uit te kijken met het wijzen van de vingers naar bepaalde groepen mensen, je staat op zo'n situatie tussen 2 kampen: 1. Kamp die eenheid wilt vormen 2. Kamp die dit soort situaties misbruikt om hun polarisatie te werk te stellen. Hoe dan ook; dit zijn motherfuckers en geen enkel mens met normaal geweten zal dit soort zieke laffe aanslagen steunen, ook moslims niet.
Dat ik me nog verontschuldigend opstel omdat ik een foutje maak over Zwitserland terwijl je zelf met zo`n absurd domme opmerking op de proppen komtquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk wel dat de wereld ooit islamitisch moet worden
Een discussie is natuurlijk altijd welkom. Een fijne nachtrust toegewenst en het beste!quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:37 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Als je wilt kunnen we daar een keer theologisch over debatteren. De Jiziya wordt namelijk niet zomaar gevraagd en de Djziya is in vergelijking met de zakaat (de verplichte aalmoes die de moslim moet betalen) stukken lager.
Zorgen dat de regio waar het geweld vandaan komt weer stabiel word, en dat lukt niet met een paar vliegtuigen.quote:
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waarom Duitsland niet? zit je nog steeds met de frustraties van WO2 in de maag?
Ah joh wij zijn allang het vierde rijk, of denk je dat Duitsland geen politieke druk uitoefent op Europa.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Leuk balletje voor EU-critici. Dan kan het Vierde Rijk echt beginnen.
Waarom? Dat is hun probleem. Als wij er maar voor zorgen dat mensen uit die regio niet bij ons komen. Grenzen sluiten dus, hekken onder stroom, zwaar bewapende militairen, honden, dat soort werk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:42 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Zorgen dat de regio waar het geweld vandaan komt weer stabiel word, en dat lukt niet met een paar vliegtuigen.
Ga eens in op mijn reactie?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom? Dat is hun probleem. Als wij er maar voor zorgen dat mensen uit die regio niet bij ons komen. Grenzen sluiten dus, hekken onder stroom, zwaar bewapende militairen, honden, dat soort werk.
Goed gezien.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:35 schreef JubaUrbicus het volgende:
Hoe dan ook (ik ga slapen), een aanslag als deze is gepleegd door sick minded ppl en mensen die hartstikke ziek zijn. Hartstikke hard aanpakken dit soort terroristen met in het achterhoofd ook het feit dat de bron ook hard aangepakt moet worden. En voor de burgers is het belangrijk om uit te kijken met het wijzen van de vingers naar bepaalde groepen mensen, je staat op zo'n situatie tussen 2 kampen: 1. Kamp die eenheid wilt vormen 2. Kamp die dit soort situaties misbruikt om hun polarisatie te werk te stellen. Hoe dan ook; dit zijn motherfuckers en geen enkel mens met normaal geweten zal dit soort zieke laffe aanslagen steunen, ook moslims niet.
quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom? Dat is hun probleem. Als wij er maar voor zorgen dat mensen uit die regio niet bij ons komen. Grenzen sluiten dus, hekken onder stroom, zwaar bewapende militairen, honden, dat soort werk.
Het is aan de Nederlander om hier een besluit over te nemen. Wil de Nederlander 1 groot Europa waar een terrorist zonder grenscontroles naar Nederland wil afreizen? Zo ja, kies dan voor de EU.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:43 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ah joh wij zijn allang het vierde rijk, of denk je dat Duitsland geen politieke druk uitoefent op Europa.
Dat is natuurlijk een beetje te simpel gezegd....quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is aan de Nederlander om hier een besluit over te nemen. Wil de Nederlander 1 groot Europa waar een terrorist zonder grenscontroles naar Nederland wil afreizen? Zo ja, kies dan voor de EU.
Het is geen geheim onder fanatieke gelovigen om de wereld islamitisch te maken. Net zoals christenen inheemse culturen uitmoorden en kerstenen, kijk eens naar Nederland 2000 jaar geleden. Alleen de linkse West-Europeaan gelooft in een vreedzame, naieve wereld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat ik me nog verontschuldigend opstel omdat ik een foutje maak over Zwitserland terwijl je zelf met zo`n absurd domme opmerking op de proppen komt
In die zin komt het er wel op neer. Salah kon ongehinderd van Brussel naar Parijs of vice versa reizen zonder grenscontroles. Het resulaat van de EU.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:47 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje te simpel gezegd....
En wat is dat percentage dan onder alle moslims? En in hoeverre is dit percentueel gestegen in de afgelopen jaren?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is geen geheim onder fanatieke gelovigen om de wereld islamitisch te maken.
Je dwaalt een beetje af; de vraag is of Brussel gezien alle toestanden wel de verantwoording kan dragen als Europees Hoofdstad. En misschien is het ook wel beter voor Brussel de verantwoording aan een andere stad over te dragen, zodat de schijnwerpers niet op Brussel staan. Wie het overneemt doet er eigenlijk niet toe. Al zie ik daar graag een groot en machtige stad zoals Belijn, Madrid, Parijs of Londen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?![]()
Nee, als je Belgie niet wil moet je ook geen land willen met een Europese hoofdstad die uitgesproken is over interventie in Syrie en Irak. Dan blijft eigenlijk alleen oost-europa nog over maar oke
Dat kon altijd al... En ook als je de grens dichtgooit...quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In die zin komt het er wel op neer. Salah kon ongehinderd van Brussel naar Parijs of vice versa reizen zonder grenscontroles. Het resulaat van de EU.
Ook al is het maar 0,01%; die kleine minderheid zorgt wel voor een hoop ellende. Kijk maar eens naar een gemiddeld moslimland waar een kleine minderheid middels geweld de sharia wil opleggen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat is dat percentage dan onder alle moslims? En in hoeverre is dit percentueel gestegen in de afgelopen jaren?
Dan is de kans groter dat een terrorist gepakt wordt. Salah kon ook een paar keer op en neer naar Boedapest rijden om zijn terroristische broeders op te halen, zonder grenscontroles.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:49 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Dat kon altijd al... En ook als je de grens dichtgooit...
En jij denkt dat 0,01 procent, het zal overigens nog minder zijn verder, er voor kan zorgen dat ze de hele wereld islamitisch kunnen maken met behulp van aanslagen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook al is het maar 0,01%; die kleine minderheid zorgt wel voor een hoop ellende. Kijk maar eens naar een gemiddeld moslimland waar een kleine minderheid middels geweld de sharia wil opleggen.
Middels dawah kan er zeker veel gebeuren. Vergeet niet dat de Arabieren in nog geen 1400 jaar tijd 20% van de wereldbevolking islamitisch heeft gemaakt (en de pre-islamitische culturen hebben vernietigd). Alles is mogelijk. Rond 2070 is de islam reeds de grootste godsdienst ter wereld.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En jij denkt dat 0,01 procent, het zal overigens nog minder zijn verder, er voor kan zorgen dat ze de hele wereld islamitisch kunnen maken met behulp van aanslagen?
Valt vies tegen helaas. het is een soort illusie die men zich graag voor houd nu ook met de grenzen van Europa als ze echt willen komen ze gewoon binnen. Dat ze zich eens op de import van illegale wapens gaan storten want daar ligt nog een veel groter probleem op het moment.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan is de kans groter dat een terrorist gepakt wordt. Salah kon ook een paar keer op en neer naar Boedapest rijden om zijn terroristische broeders op te halen.
Een slimme terrorist komt er gewoon doorheen: mee eens. De domme terrorist zal echter wel gepakt worden, althans de pakkans is groter. En dan heb je van een totale populatie terroristen toch al een x percentage beet.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:55 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Valt vies tegen helaas. het is een soort illusie die men zich graag voor houd nu ook met de grenzen van Europa als ze echt willen komen ze gewoon binnen. Dat ze zich eens op de import van illegale wapens gaan storten want daar ligt nog een veel groter probleem op het moment.
2070quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Middels dawah kan er zeker veel gebeuren. Vergeet niet dat de Arabieren in nog geen 1400 jaar tijd 20% van de wereldbevolking islamitisch heeft gemaakt (en de pre-islamitische culturen hebben vernietigd). Alles is mogelijk. Rond 2070 is de islam reeds de grootste godsdienst ter wereld.
Islamisering is ook geen proces van 100 jaar of minder. Daar gaat een paar eeuwen overheen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
2070?
Dus nog iets meer dan 50 jaar om meer dan 2 miljard mensen te islamiseren
een op de tien pak je er mee. Als je zorgt dat de toevoer van wapens tegenhoud bereik je al veel meer en die toevoer is de laatste jaren enorm gegroeid vooral het zwaardere materiaal. Doet men bijna niets tegen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een slimme terrorist komt er gewoon doorheen: mee eens. De domme terrorist zal echter wel gepakt worden, althans de pakkans is groter. En dan heb je van een totale populatie terroristen toch al een x percentage beet.
Hoho! Church of the Flying Spaghetti Monster dan?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Islamisering is ook geen proces van 100 jaar of minder. Daar gaat een paar eeuwen overheen.
Zet alle concurrenten eens op een rij:
- Het christendom: het westen ontkerkt
- Het jodendon: doet niet aan bekeren
- Oosterse godsdiensten: zijn zwak en niet imperialistisch.
De islam heeft dus weinig tegenstand om verder te groeien.
Het is natuurlijk niet of-of maar en-en. Dus en wapenhandel aanpakken en grenscontroles invoeren. Indien je scoren 10% is is dat toch al mooi meegenomen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:58 schreef MrCookies het volgende:
[..]
een op de tien pak je er mee. Als je zorgt dat de toevoer van wapens tegenhoud bereik je al veel meer en die toevoer is de laatste jaren enorm gegroeid vooral het zwaardere materiaal. Doet men bijna niets tegen.
Die liggen stoned op de bankquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:59 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Hoho! Church of the Flying Spaghetti Monster dan?
Dat is geen serieuze godsdienst. Vergeet niet dat een Arabisch nomadenvolk in no time (1400 jaar) 20% van de wereldbevolking heeft geislamiseerd. Dat is toch een knappe prestatie. Dat doet een Boeddha je niet na.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:59 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Hoho! Church of the Flying Spaghetti Monster dan?
Vind het te makkelijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 01:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Islamisering is ook geen proces van 100 jaar of minder. Daar gaat een paar eeuwen overheen.
Zet alle concurrenten eens op een rij:
- Het christendom: het westen ontkerkt
- Het jodendon: doet niet aan bekeren
- Oosterse godsdiensten: zijn zwak en niet imperialistisch.
De islam heeft dus weinig tegenstand om verder te groeien.
En dus? Al die landen die je opnoemt waren voorheen niet-islamitisch en alle landen zijn nu geislamiseerd of is een significante minderheid moslim. Nigeria is een land wat in 2100 800 miljoen inwoners zal kennen, waarvan 50% moslim. Tel uit je winst.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind het te makkelijk
Als je de top 10 grootste moslimlanden op dit moment bekijkt is een groot deel ook totaal niet IS-sympathisant
Indonesië – 202.867.000
Pakistan – 174.082.000
India – 160.945.000
Bangladesh – 145.312.000
Egypte – 78.513.000
Nigeria – 78.056.000
Iran – 73.777.000
Turkije – 73.619.000
Algerije – 34.199.000
Marokko – 31.993.000
Indonesie (met mate), Nigeria, Algerije en Marokko zou je er alleen uit kunnen pikken
Indonesië nauwelijks overigens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind het te makkelijk
Als je de top 10 grootste moslimlanden op dit moment bekijkt is een groot deel ook totaal niet IS-sympathisant
Indonesië – 202.867.000
Pakistan – 174.082.000
India – 160.945.000
Bangladesh – 145.312.000
Egypte – 78.513.000
Nigeria – 78.056.000
Iran – 73.777.000
Turkije – 73.619.000
Algerije – 34.199.000
Marokko – 31.993.000
Indonesie (met mate), Nigeria, Algerije en Marokko zou je er alleen uit kunnen pikken
Nee. Ik geloof alleen niet dat een miniscuul percentage daarvoor zorgtquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:06 schreef Zienswijze het volgende:
De fout die jij maakt is te denken dat omdat een meerderheid IS afwijst er geen probleem is.
Ach wij waren ook net echt onverdienstelijk in Zuid Amerika....quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:08 schreef Zienswijze het volgende:
Als we de periode 600 - 2070 pakken is de islam de succesvolste godsdienst ooit: van het vernietigen van polytheistische godsdiensten op het Arabisch schierland tot het uitgroeien tot de grootste godsdienst ter wereld. En met hier en daar een aanslagje, overigens stevig door links in bescherming genomen.
Nee?quote:
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ttheorieen~a4191400/quote:Indonesië is het land met de meeste moslims ter wereld. Ook hier hebben de aanslagen in Parijs vooral geschokte reacties teweeggebracht. Indonesië is tegelijkertijd ook een land waar een harde kern van aanhangers van IS en andere terroristische bewegingen bestaat. Zij hebben hun eigen scholen, en hun eigen websites, waar zij hun theorieën etaleren. Die vinden een goede voedingsbodem in dit goedgelovige land.
Door: Michel Maas 20 november 2015, 16:22
Dat minuscule percentage zorgt al voor ellende. Dat zie jij wekelijks op het nieuws. Kijk naar naar Brussel of de wekelijkse islamitische aanslagen in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee. Ik geloof alleen niet dat een miniscuul percentage daarvoor zorgt
De KKK gaat er ook niet voor zorgen dat alle homos en kleurlingen uitgeroeid worden
Dat klopt. Het christendom en de islam zijn de meest gewelddadige en onverdraagzame godsdiensten ter wereld. Laat links dat eens erkennen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:09 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach wij waren ook net echt onverdienstelijk in Zuid Amerika....
Dat klopt. Maar hoe vaak heb jij Al-Qaida in het nieuws gezien voordat het westen zich bemoeide met midden-oosten problematiek?quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat minuscule percentage zorgt al voor ellende. Dat zie jij wekelijks op het nieuws. Kijk naar naar Brussel of de wekelijkse islamitische aanslagen in het Midden-Oosten.
Islamterreur komt al 1400 jaar lang in het nieuws. Nog voor het westen bestond. Nu jij weer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar hoe vaak heb jij Al-Qaida in het nieuws gezien voordat het westen zich bemoeide met midden-oosten problematiek?
Dat is de reden hoor. Beiden willen een kalifaat stichten en het westen bemoeit. Enige reden waarom er aanslagen gepleegd worden
Binnen Islamgebied ja.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Islamterreur komt al 1400 jaar lang in het nieuws.
Ook buiten islamgebied voor 9/11.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Binnen Islamgebied ja.
Noem eens een aanslag op voor 9/11 op het westen?
quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook buiten islamgebied voor 9/11.
Betreft het westen: 1985 Spanje en 1993 de VS.
Ik had de verkeerde gequote , maar daar zitten genoeg extremisten en IS sympathisantenquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat is er met Pakistan en Egypte?
Bron?quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik had de verkeerde gequote , maar daar zitten genoeg extremisten en IS sympathisanten
Een islamitische terreurbeweging wordt ervoor verantwoordelijk gehouden, lees de korte Wiki er maar op na.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]De ETA ja
We hadden het toch over Islamitische groeperingen?
De lijken zijn nog warm en jij begint al met goedpraten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar hoe vaak heb jij Al-Qaida in het nieuws gezien voordat het westen zich bemoeide met midden-oosten problematiek?
Dat is de reden hoor. Beiden willen een kalifaat stichten en het westen bemoeit. Enige reden waarom er aanslagen gepleegd worden
Tja, wat verwacht je anders van naief links?quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De lijken zijn nog warm en jij begint al met goedpraten.
Wat is hier goedpraten aan? Ben je dan psychisch gestoord als je dat eruit weet te halenquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij denkt dat Pakistan geen extremisme heeft? Ik zou je grondig aanraden eens een krant te lezen. Elke maand is het daar qua aanslag wel raak.quote:
Ik lees het. Dan neem ik m`n woorden terug. Maar je ziet toch een duidelijke toename sindsquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een islamitische terreurbeweging wordt ervoor verantwoordelijk gehouden, lees de korte Wiki er maar op na.
Elk land heeft extremisme. Maar dat is wat anders dan dat je IS-sympathisant bent. Of vind je Nederland ook IS-sympathisant omdat er Nederlandse jongeren naar Syrie afreizenquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij denkt dat Pakistan geen extremisme heeft? Ik zou je grondig aanraden eens een krant te lezen.
Door IS opgeëistquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Elke maand is het daar qua aanslag wel raak.
Je verwart verklaren met goedpraten vriendquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dank daarvoor. Jouw theorie zou alleen opgaan als het westen last van terreur zou hebben, als reactie op ongewenste en illegale militaire avonturen in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik lees het. Dan neem ik m`n woorden terug. Maar je ziet toch een duidelijke toename sinds
Daar hebben ze geen IS voor nodig. Daar hebben ze hun eigen Taliban, overigens dodelijker dan IS is.quote:
Prima dat je een andere kijk erop hebt, je legt het inhoudelijk in ieder geval aardig uit maar dit is wel gewoon een zwaktebod natuurlijkquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, wat verwacht je anders van naief links?
Beetje plagerig. Stiekem mag ik links wel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Prima dat je een andere kijk erop hebt, je legt het inhoudelijk in ieder geval aardig uit maar dit is wel gewoon een zwaktebod natuurlijk
Trustenquote:Op woensdag 23 maart 2016 02:29 schreef Zienswijze het volgende:
Enfin, ik pak nog een biertje en dan ga ik slapen. Morgen weer een dag. Groeten en truste!
En dan komt er een dag dat er een ramp in Nederland gebeurd en jij moet vluchten want anders ga je dood. Dan moet je ook stoer binnen die hekken blijven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een valse verklaring. Goedpraten dus.quote:Op woensdag 23 maart 2016 02:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je verwart verklaren met goedpraten vriend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |