abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160877827
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als ik een moslim was en een significante groep geloofsgenoten mijn geloof stelselmatig verkracht met walgelijke daden, dan zou ik er alles aan doen om mij van die groep te distantiëren en om ze keihard te bestrijden op allerlei mogelijke manieren.
Zeker weten. Doen wij ook: Er zijn meer Nederlanders die afstand hebben gedaan van het recente wangedrag van PSV-supporters dan moslims die afstand hebben gedaan van deze aanslagen.
pi_160877832
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Frankrijk heeft wel gezegd dat we in oorlog zijn met IS
Edit; We zijn in oorlog met olie, daar begint het gezeik. Aanvullend; religie de tumor van deze aardkloot.
pi_160877834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je hebt nogal moeite met feitelijke constateringen merk ik. Nergens voor nodig aangezien ik gewoon mijn mening ventileer en dit op een nette manier probeer.
Nee je wordt persoonlijk. Dat is niet nodig.
pi_160877843
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Misschien ook wel.

Maar als ik moslim zou zijn zou ik me evengoed storen aan de generaliserende en polariserende wijze waarop er over moslims wordt gesproken en hier stelling tegen nemen.
Als ik moslim zou zijn, dan zou ik de enige juiste conclusie trekken: Voorgoed afstand nemen van de islam.
pi_160877844
quote:

[..]

Misschien ook wel.

Maar als ik moslim zou zijn zou ik me evengoed storen aan de generaliserende en polariserende wijze waarop er over moslims wordt gesproken en hier stelling tegen nemen.
Dat kan toch ook? Dan bevind je je in het midden.
pi_160877846
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:26 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je snapt dat moslims alle kleuren van de regenboog kunnen hebben en het merendeel helemaal niet blank is? Alleen in Indonesië al zoveel moslims, niet te tellen en nee die zijn niet blank (vaak bruinachtig, zwart haar etc)
Ik snap er heel van, feit blijft dat mensen met een zwarte huidskleur gewoon niet geliefd in die landen zijn zoals Syrië en Libië al helemaal niet omdat ome Ghadaffi vrachtwagens vol zwarte huurlingen in heeft gehuurd toen alles op omkiepen stond. Maar daarvoor waren zwarten ook niet geliefd...
pi_160877847
quote:

[..]

Misschien ook wel.

Ik zou het wel begrijpen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 00:29:10 #58
28033 Pek
je moet wat
pi_160877853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Frankrijk heeft wel gezegd dat we in oorlog zijn met IS
Maar dat is geen Islam, als ik de verhalen mag geloven :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_160877856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als ik moslim zou zijn, dan zou ik de enige juiste conclusie trekken: Voorgoed afstand nemen van de islam.
Als als als. Boeien.
pi_160877861
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nu je dit aanhaalt. Ik heb een vriend leren kennen in Gambia en de beste man is moslim. Hij neemt afstand van deze mongolen, maar geeft ook duidelijk aan dat het geen 100% moslims zijn. Wel blijft hij gewoon moslim en blijft hij zijn geloof volgen. Wat die mensen daar doen is vooral als ze de krant lezen, negatieve stukken niet lezen ;) Scheelt stress.
pi_160877863
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik zou het wel begrijpen.
Ik niet.

Dat polariseren en het over één kam scheren van alle moslims is echt tenenkrommend en stuitend dom. :r
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_160877872
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:28 schreef MrCookies het volgende:

[..]

Ik snap er heel van, feit blijft dat mensen met een zwarte huidskleur gewoon niet geliefd in die landen zijn zoals Syrië en Libië al helemaal niet omdat ome Ghadaffi vrachtwagens vol zwarte huurlingen in heeft gehuurd toen alles op omkiepen stond. Maar daarvoor waren zwarten ook niet geliefd...
Zijn zelf ook donker.
pi_160877878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nu je dit aanhaalt. Ik heb een vriend leren kennen in Gambia en de beste man is moslim. Hij neemt afstand van deze mongolen, maar geeft ook duidelijk aan dat het geen 100% moslims zijn. Wel blijft hij gewoon moslim en blijft hij zijn geloof volgen. Wat die mensen daar doen is vooral als ze de krant lezen, negatieve stukken niet lezen ;) Scheelt stress.
Klinkt overigens makkelijk, maar landen zoals een Gambia nemen er afstand van door er gewoonweg geen tot weinig aandacht aan te geven op tv etc. Daarbij bemoeien ze zich niet met dit soort landen/praktijken.
  woensdag 23 maart 2016 @ 00:31:13 #64
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_160877890
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:29 schreef Pek het volgende:

[..]

Maar dat is geen Islam, als ik de verhalen mag geloven :P
Nee, dat is ook niet wat ik wil zeggen. Integendeel, wat IS doet slaat totaal nergens op.
pi_160877891
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zijn daar IS mensen geworven? Heb daar nog nooit iets van vernomen namelijk. Ik weet wel dat IS zelf actief is in sommige van die landen, maar daar doel ik niet op.

Waarom iemand uit Syrië of Marokko wel lid wilt worden van IS en iemand uit laten we zeggen Niger niet (niet Nigeria), Beide weinig toekomst, kansen etc. Is dit te wijten aan het karakter van de mensen?
Waarom zie je IS en andere terroristische organisaties zo totaal anders?
Er zijn heel veel vergelijkingen.. Het enige verschil is dat IS toegang heeft tot meer/grotere wapens. Hun doel is verder hetzelfde.
  woensdag 23 maart 2016 @ 00:31:25 #66
192592 SureD1
------------------------------
pi_160877893
Deze reeks is ongeveer 10 delen geleden ontaardt in een Poolse Landdag... Ik meld me wel weer als er NWS is... :W
pi_160877896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Klinkt overigens makkelijk, maar landen zoals een Gambia nemen er afstand van door er gewoonweg geen tot weinig aandacht aan te geven op tv etc. Daarbij bemoeien ze zich niet met dit soort landen/praktijken.
Maar ondertussen wel een islamitische republiek zijn (hoezo scheiding kerk en staat?) en vrouwen verplichten tot het dragen van een hoofddoek.
pi_160877898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Juist wel!

Het zijn juist de gematigde moslims die dit probleem onder ogen moeten zien binnen hun islam en MASSAAL moeten protesteren om deze extremistische inslag uit te roeien.
Het lullige is dat dat niet werkt. De extremisten luisteren enkel naar hun eigen krankzinnige ideologie.

In Syrie zie je onder het IS bewind dat gematigde moslims die zich ook maar 1 letter anders uitspreken dan de IS ideologie simpelweg ongelovig verklaard worden en vervolgens free game zijn. Die mensen worden gemarteld en/of vermoord.

Een protestactie zal die extremisten echt niet op andere gedachten brengen.
pi_160877902
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

En wat is dat nou voor land, Gambia :)
pi_160877904
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef SureD1 het volgende:
Deze reeks is ongeveer 10 delen geleden ontaardt in een Poolse Landdag... Ik meld me wel weer als er NWS is... :W
Polen is wel een van de veiligste landen in Europa *)
pi_160877905
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er zijn heel veel vergelijkingen.. Het enige verschil is dat IS toegang heeft tot meer/grotere wapens. Hun doel is verder hetzelfde.
Doel is niet hetzelfde, want andere religies (niet altijd) en de islam heeft wel 12-15 subgroeperingen die 80% gelijk zijn, maar 20% anders denken/doen etc.
pi_160877914
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Snap het ook niet, zijn even gruwelijk toch. Qua wat ze uitvoeren enzo.
pi_160877920
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Maar ondertussen wel een islamitische republiek zijn (hoezo scheiding kerk en staat?) en vrouwen verplichten tot het dragen van een hoofddoek.
Ik ben er net van terug en ben zelfs op het ministerie geweest. Ik heb wel vrouwen gezien met hoofddoek maar lang niet allemaal. Heb er ook foto's van dus weet niet waar die onzin vandaan komt. Ben net een koude maand terug. Daarbij is er niks mis om de regels van de islam te volgen als iedereen moslim is toch? Het is geen land met 180 religies zoals Nederland he ;)
pi_160877922
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:24 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Vind ik ook.

Maar ik vind dit soort gasten wel gewoon moslims als ze het geloof aanhangen. Niet alle moslims zijn hetzelfde toch? Ook binnen de islam heb je verschillende stromingen en uiteraard opvattingen.
Daar heb je wel gelijk in. Ik vind alleen dat er zo snel de verbinding gelegd wordt tussen deze extremisten en de gematigde moslims, terwijl daar een enorm verschil tussen zit.
pi_160877923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Doel is niet hetzelfde, want andere religies (niet altijd) en de islam heeft wel 12-15 subgroeperingen die 80% gelijk zijn, maar 20% anders denken/doen etc.
Ik zei het verkeerd. Ik bedoelde niet 'doel', maar eerder 'werkwijze'. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')