abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:05:13 #151
319979 Fok-it
All is well
pi_160878354
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Geloven is prima maar landen volplempen met fucking kerken en shit dat is niet geloven meer, maar je geloof tonen om anderen proberen over te halen om ook de club te joinen. Geloven kan ook thuis right?
Volplempen? Geloofshuizen zijn gewoon een belangrijk onderdeel binnen een religie.

En er zijn inderdaad ook mensen die hun geloof alleen thuis praktiseren. En sommige hechten weer waarde aan een kerk of moskee of tempel. So what? Jij hebt er toch geen last van? Of komt er elke avond een moslim of christen bij je deur?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_160878359
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Sinds 2000 hebben daar al een stuk of 5 a 6 aanslagen plaatsgevonden. Ongeveer evenveel dus als bij ons in West-Europa.
Land heeft ook maar 18.000 eilanden en slechts een paar inwoners :) Zet het eens af tegen een inwonersaantal van Belgie, denk dat het wel gelijk staat qua percentages aanslagen etc.
pi_160878360
Oogkleppen op.
pi_160878364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:03 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

We zijn wel de laatste om een salafist (baardaap) op zijn woord te geloven. De duivel in levende lijve spreekt ons toe op FOK! Vertel, wat heeft de imam vorige week over die dwalende heidenen / kuffaars verteld na het vrijdaggebed?
We moeten wel met respect voor elkaar omgaan. Een salafist is geen baardaap. Links moet niet naief doen en rechts moet geen vunzige taal uitslaan.
pi_160878366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Volplempen? Geloofshuizen zijn gewoon een belangrijk onderdeel binnen een religie.

En er zijn inderdaad ook mensen die hun geloof alleen thuis praktiseren. En sommige hechten weer waarde aan een kerk of moskee of tempel. So what? Jij hebt er toch geen last van? Of komt er elke avond een moslim of christen bij je deur?
Je wilt geloven, dat accepteert iedereen right? Maar dan ook nog EISEN om dingen te bouwen zodat wij ertegenaan moeten kijken? Mensen die niet geloven willen dat helemaal niet. Als je wilt geloven prima, maar val mij er niet mee lastig met die sprookjesboeken.
pi_160878368
quote:
Neemt niet weg dat 4% een favorable view van ISIS hebben en 18% neutraal zijn/het niet weten.

4% is trouwens 10 miljoen mensen die ISIS tolereren danwel toejuichen. En 18% is 45 miljoen waarvan een groot deel eigenlijk heel neutraal naar ISIS kijkt.

Bron is Pew: http://www.pewresearch.or(...)15-11-17_isis_views/
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:07:04 #157
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_160878373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Iemand die nog nooit in landen als Maleisië en Indonesië geweest is moet beter gewoon zijn mond houden. In Maleise en Indonesië heb je veel ISIS aanhangers en veel van hun zijn ook al afgereisd naar ISIS.
Ik ben er geweest, heb er rondgereisd en heb heel wat gewone mensen daar ontmoet en vond ze eerlijk gezegd allemaal even hartelijk en vriendelijk. En ik was niet alleen in toeristische gebieden.

Ik was er tijdens de ramadan, maar het was bijvoorbeeld geen enkel probleem om ergens wat te eten te kopen, hoewel mensen me vroegen om dat binnen op te eten uit respect voor de mensen die vastten. In de modewinkels had men dubbele rekken, zelfde kleding maar verschillende lengte van rokken en shirts omdat zowel christenen als moslims er winkelden en andere wensen hadden. En zo waren er nog andere voorbeelden waaruit blijkt dat het gros van de mensen daar prima met elkaar overweg kan ondanks dat er christenen en moslims door elkaar wonen.
pi_160878377
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik ben er geweest, heb er rondgereisd en heb heel wat gewone mensen daar ontmoet en vond ze eerlijk gezegd allemaal even hartelijk en vriendelijk. En ik was niet alleen in toeristische gebieden.

Ik was er tijdens de ramadan, maar het was bijvoorbeeld geen enkel probleem om ergens wat te eten te kopen, hoewel mensen me vroegen om dat binnen op te eten uit respect voor de mensen die vastten. In de modewinkels had men dubbele rekken, zelfde kleding maar verschillende lengte van rokken en shirts omdat zowel christenen als moslims er winkelden en andere wensen hadden. En zo waren er nog andere voorbeelden waaruit blijkt dat het gros van de mensen daar prima met elkaar overweg kan ondanks dat er christenen en moslims door elkaar wonen.
Dit was mijn ervaring dus ook.
pi_160878379
Hoe denken onze Israëlische vrienden over de aanslagen?

pi_160878385
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je wilt geloven, dat accepteert iedereen right? Maar dan ook nog EISEN om dingen te bouwen zodat wij ertegenaan moeten kijken? Mensen die niet geloven willen dat helemaal niet. Als je wilt geloven prima, maar val mij er niet mee lastig met die sprookjesboeken.
Laat jij dan mensen eens zelf bepalen wat ze willen bouwen en waarin ze willen geloven. Daar valt geen hond je mee lastig en anders kijk je maar lekker de andere kant op.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:08:22 #161
319979 Fok-it
All is well
pi_160878386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Eisen? Die dingen; die gebouwd worden is niet opeens van de laatste 20 jaar hoor :+

Dat is hetzelfde als dat je zegt, ja prima hoor. Van voetbal houden, maar volg dat lekker thuis en val mij er niet mee lastig met die immense stadions
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_160878389
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Het probleem is dan ook niet de meerderheid. Het punt is de minderheid dat tot geweld overgaat.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:09:05 #163
319979 Fok-it
All is well
pi_160878395
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:07 schreef JubaUrbicus het volgende:

[ afbeelding ]
6 tweets. Zozo

Representatief

Voel je jezelf niet zwakbegaafd op zo`n moment als deze/
pi_160878397
quote:

[ afbeelding ]
In die zin hebben Europeanen wel een holocaust op hun geweten en gaan ze heel naief met een terreurdreiging om.
pi_160878400
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Eisen? Die dingen; die gebouwd worden is niet opeens van de laatste 20 jaar hoor :+

Dat is hetzelfde als dat je zegt, ja prima hoor. Van voetbal houden, maar volg dat lekker thuis en val mij er niet mee lastig met die immense stadions
Correct en ik respecteer die mensen ook die die stadions niet willen. Verschil is alleen en daar zijn we weer, dat levert nog iets op $$$$, daar draait het helaas in deze wereld om.
pi_160878405
quote:

[ afbeelding ]
ZoZo zestal tweets!
pi_160878419
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Correct en ik respecteer die mensen ook die die stadions niet willen. Verschil is alleen en daar zijn we weer, dat levert nog iets op $$$$, daar draait het helaas in deze wereld om.
Buig het lekker omdat ze geld opleveren mening stadion in NL kost juist bakken geld voor gemeentes :')
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:11:40 #168
319979 Fok-it
All is well
pi_160878424
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wat een onzin. Weet niet, maarzelfs in een grote stad word je niet elk moment geconfronteerd met kerken of moskeeen. Kan niet snappen dat je dat zo weerzinwekkend vind
pi_160878425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:11 schreef MrCookies het volgende:

[..]

Buig het lekker omdat ze geld opleveren mening stadion in NL kost juist bakken geld voor gemeentes :')
Kost het geld overall? Sport levert geld op. TV rechten etc etc
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:13:13 #170
319979 Fok-it
All is well
pi_160878450
Of word je bang als er uit een moskee Allah op hoog volume te horen klinkt?

Betekent gewoon God hoor
pi_160878459
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:06 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

We moeten wel met respect voor elkaar omgaan. Een salafist is geen baardaap. Links moet niet naief doen en rechts moet geen vunzige taal uitslaan.
Hmm, respect? Zoek eens wat uitspraken op over hoe deze duivel spreekt over shia. Een kwestie van de posthistory doorspitten of één van zijn andere accounts doorspitten. Dit is natuurlijk een kloon 3 / 4. Als het aan hem lag had hij ze persoonlijk in brand gestoken. Hoe wil je daar respect voor hebben? Aan die enorme haat voor 'shia' herken je de duivelse salafisten.
pi_160878467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kost het geld overall? Sport levert geld op. TV rechten etc etc
Ja daarom moeten gemeentes veelal bijspringen als een club weer eens bijna failliet dreigt te gaan. En als er weer eens een hoop schade word gemaakt door hooligans... Verder prima maar laat mensen dan gewoon lekker naar de kerk of moskee gaan, mag de rest gewoon lekker voetbal kijken.
pi_160878477
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]

6 tweets. Zozo

Representatief

Voel je jezelf niet zwakbegaafd op zo`n moment als deze/
Nee het is algemeen bekend dat veel Joden dit soort aanslagen zien als 'wraak van Yehweh' op de anti Semitische Europeanen die 6 miljoen onschuldig joods bloed aan hun handen hebben.
pi_160878483
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:14 schreef MrCookies het volgende:

[..]

Ja daarom moeten gemeentes veelal bijspringen als een club weer eens bijna failliet dreigt te gaan. En als er weer eens een hoop schade word gemaakt door hooligans... Verder prima maar laat mensen dan gewoon lekker naar de kerk of moskee gaan, mag de rest gewoon lekker voetbal kijken.
Je pakt de paar clubs eruit. Ik kijk naar het totaalplaatje en dat levert gewoon geld op. Al zijn er 20 clubs die failliet zijn of gaan, als er 5 zijn die enorme bakken binnen brengen levert het dus geld op.
pi_160878484
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Hmm, respect? Zoek eens wat uitspraken op over hoe deze duivel spreekt over shia. Een kwestie van de posthistory doorspitten. Als het aan hem lag had hij ze persoonlijk in brand gestoken. Hoe wil je daar respect voor hebben? Aan die enorme haat voor 'shia' herken je de duivelse salafisten.
:') Retard
pi_160878485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:13 schreef Fok-it het volgende:
Of word je bang als er uit een moskee Allah op hoog volume te horen klinkt?

Betekent gewoon God hoor
Men is overal bang voor, wat socialer worden met zijn allen kan veel voorkomen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:16:19 #177
319979 Fok-it
All is well
pi_160878487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:15 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Nee het is algemeen bekend dat veel Joden dit soort aanslagen zien als 'wraak van Yehweh' op de anti Semitische Europeanen die 6 miljoen onschuldig joods bloed aan hun handen hebben.
En dan kom je weer uit bij het punt waar het hier ook omdraait. Dat zijn extreem orthodoxe joden.
pi_160878493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Hmm, respect? Zoek eens wat uitspraken op over hoe deze duivel spreekt over shia. Een kwestie van de posthistory doorspitten of één van zijn andere accounts doorspitten. Dit is natuurlijk een kloon 3 / 4. Als het aan hem lag had hij ze persoonlijk in brand gestoken. Hoe wil je daar respect voor hebben? Aan die enorme haat voor 'shia' herken je de duivelse salafisten.
Ook hij hoort respect voor shia's te hebben.
pi_160878496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En dan kom je weer uit bij het punt waar het hier ook omdraait. Dat zijn extreem orthodoxe joden.
Een beetje nuance brengen kan geen kwaad. Uiteraard denken niet alle Joden zo net als dat niet alle moslims terroristen zijn.
pi_160878504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:15 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Het is een beetje onzinnig om er joden bij te halen.
pi_160878507
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb respect voor elke mens. Betekent niet dat ik respect moet hebben voor alle ideologieën.
pi_160878509
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Haha, slaap lekker Zienswijze. Ik ga als verdorven Kuffaar nu mijn nachtrust pakken.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:19:07 #183
319979 Fok-it
All is well
pi_160878516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:16 schreef MrCookies het volgende:

[..]

Men is overal bang voor, wat socialer worden met zijn allen kan veel voorkomen.
Het is wat cynisch bedoelt maar heel veel mensen hebben daar wel last van dat ze het als iets angstigs zien terwijl het gewoon een andere taal is meer niet, arabisch in dit geval

God is groot zou misschien wat lacherig over gedaan worden, maar Allahu Akbar wordt als iets heftigs gezien omdat terroristen het als strijdkreet gebruiken

Al Jazeera klinkt heldhaftig maar betekent gewoon het eiland :P
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:19:44 #184
319979 Fok-it
All is well
pi_160878522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Een beetje nuance brengen kan geen kwaad. Uiteraard denken niet alle Joden zo net als dat niet alle moslims terroristen zijn.
Precies. Maar met zo`n post als jij help je wel weer mee met hetgeen wat we juist niet moeten doen met z`n alle. En waar fok compleet in is doorgeslagen
pi_160878527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het is wat cynisch bedoelt maar heel veel mensen hebben daar wel last van dat ze het als iets angstigs zien terwijl het gewoon een andere taal is meer niet, arabisch in dit geval

God is groot zou misschien wat lacherig over gedaan worden, maar Allahu Akbar wordt als iets heftigs gezien omdat terroristen het als strijdkreet gebruiken

Het Arabisch maakt gebruik van de zwaardere keel klanken en daardoor lijkt het voor iemand die het niet begrijpt soms een enge taal van brutaliteit terwijl ik als Arabier van mening ben dat er geen mooiere taal dan de Arabische bestaat.
pi_160878531
quote:

[..]

Precies. Maar met zo`n post als jij help je wel weer mee met hetgeen wat we juist niet moeten doen met z`n alle. En waar fok compleet in is doorgeslagen
Klopt dat had ik weliswaar beter moeten toelichten.
pi_160878542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:18 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik heb respect voor elke mens. Betekent niet dat ik respect moet hebben voor alle ideologieën.
Dat is precies het probleem. Een tolerant mens ziet alle ideologieen als gelijken. En (fanatieke) soenniet ziet de islam als de ware ideologie en alle andere ideologieen (shia's, bahai's) als onjuist.
pi_160878544
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Haha, slaap lekker Zienswijze. Ik ga als verdorven Kuffaar nu mijn nachtrust pakken.
Truste!
pi_160878552
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem. En tolerant mens ziet alle ideologieen als gelijken. En soenniet ziet de islam als de ware ideologie en alle andere ideologieen (shia's, bahai's) als onjuist.
Ik kan een sjiiet, jood, christen, marxist en andere mensen gewoon als mensen respecteren, maar dat betekent niet dat ik de ideologie van de desbetreffende persoon moet respecteren.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:23:25 #190
319979 Fok-it
All is well
pi_160878555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:20 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Klopt dat had ik weliswaar beter moeten toelichten.
Maar nu je zegt dat je zelf arabier bent maakt het je opmerking wel weer stuk makkelijker te begrijpen
pi_160878559
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik kan een sjiiet, jood, christen, marxist en andere mensen gewoon als mensen respecteren, maar dat betekent niet dat ik de ideologie van de desbetreffende persoon moet respecteren.
Dan ben je dus net een PVV'er die de islam niet respecteert.
pi_160878566
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte (nep)profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:26:03 #193
319979 Fok-it
All is well
pi_160878568
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je moet het accepteren, je hoeft het niet te respecteren
pi_160878573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:25 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?
Je bent dus voor PVV-gedachtengoed: je eigen ideologie als superieur zien en andere idelogieen afkraken.
pi_160878574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.
pi_160878577
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De islam accepteert geen andere godsdiensten, hooguit tolereren maar dan moet wel de jizya worden betaaald.
pi_160878580
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je bent dus voor PVV-gedachtengoed: je eigen ideologie als superieur zien en andere idelogieen afkraken.
Ik heb niks tegen de PVV als zijnde een partij dat zich tegen de Islam keert, ik vraag de PVV ook niet hierom (om respect). Maar ik vraag de PVV wel om mijn individuele vrijheid te gunnen als moslim, jood of wat dan ook.
pi_160878581
quote:

[..]

Wees eerlijk men is in Europa best wel bang voor van alles geworden tenminste als ik dat zie overal.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:28:17 #199
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160878585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:25 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte (nep)profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?
Misschien zou je eens kunnen begnnen met gewoon MENSEN te respecteren ongeacht wat ze geloven.
Zou een stuk schelen en de wereld word ook een vriendelijkere plek. :Y
pi_160878587
Na de gebeurtenissen van vandaag maar ook ver daarvoor met Molenbeek etc. moet Europa zich niet afvragen of Brussel misschien wel niet geschikt is om Europa te leiden?
Als de samenwerking tussen verschillende eenheden van districten niet goed functioneren en je met het plakkaat de Europese hoofdstad wel de nodige aandacht trekt van terroristen. Ik weet dat het nooit helemaal zal helpen, maar ik kan mij voorstellen dat terroristen het op zich wel munten op de Europese hoofdstad waar alle belangrijke leiders regelmatig langskomen.

Misschien is het een idee om Berlijn de Europese hoofdstad te benoemen waar ik het gevoel heb dat die stad deze verantwoording beter kan dragen dan Brussel.
pi_160878588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:27 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen de PVV als zijnde een partij dat zich tegen de Islam keert, ik vraag de PVV ook niet hierom (om respect). Maar ik vraag de PVV wel om mijn individuele vrijheid te gunnen als moslim, jood of wat dan ook.
Maar andersom kent de islam geen gelijke rechten en plichten toe voor moslim en niet-moslim.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:29:01 #202
319979 Fok-it
All is well
pi_160878592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef MrCookies het volgende:

[..]

Wees eerlijk men is in Europa best wel bang voor van alles geworden tenminste als ik dat zie overal.
Tuurlijk
Het zegt genoeg dat mensen al huiverig zijn als ze een trein in stappen en mensen praten arabisch met elkaar. Want waarom praten ze geen Nederlands ;s ;s
pi_160878593
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

_O- _O- De ironie, tussen verschillende religies worden nog steeds hele oorlogen gevoerd. Zelfs tussen verschillende stromingen binnen die religies. En dát is dan het gedachtegoed van de PVV? Ga slapen ;)
pi_160878594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien zou je eens kunnen begnnen met gewoon MENSEN te respecteren ongeacht wat ze geloven.
Zou een stuk schelen en de wereld word ook een vriendelijkere plek. :Y
Geloof mij dat doe ik ook. We zouden als het ware een drankje kunnen doen en de beste vrienden worden ;).
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:29:50 #205
319979 Fok-it
All is well
pi_160878598
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef MakkieR het volgende:
n dat terroristen het op zich wel munten op de Europese hoofdstad waar alle belangrijke leiders regelmatig langskomen
Duitsland? Nee tuurlijk niet.

Doe dan Geneve. Zwitserland is een neutraal land
pi_160878599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef MakkieR het volgende:
Na de gebeurtenissen van vandaag maar ook ver daarvoor met Molenbeek etc. moet Europa zich niet afvragen of Brussel misschien wel niet geschikt is om Europa te leiden?
Als de samenwerking tussen verschillende eenheden van districten niet goed functioneren en je met het plakkaat de Europese hoofdstad wel de nodige aandacht trekt van terroristen. Ik weet dat het nooit helemaal zal helpen, maar ik kan mij voorstellen dat terroristen het op zich wel munten op de Europese hoofdstad waar alle belangrijke leiders regelmatig langskomen.

Misschien is het een idee om Berlijn de Europese hoofdstad te benoemen waar ik het gevoel heb dat die stad deze verantwoording beter kan dragen dan Brussel.
Onzin. In Parijs, Londen en Madrid gebeuren ook aanslagen. Welke stad moet dan Europa leiden, een of ander dorpje uit Oost-Europa?

In Berlijn heb je ook gewoon kans op aanslagen.
pi_160878605
Toch vreemd is het niet dat er nog zo weinig bekend is over de slachtoffers, zijn er Nederlanders, Amerikanen of toch vooral Belgen? Beide aanslagen waren op behoorlijk InternationaLe plekken gepleegd.
pi_160878609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:55 schreef Fok-it het volgende:
Mijn signature. x10

Dit is precies wat IS alleen maar in de kaart speelt dan dat je het probleem oplost. IS gaat niet weg door bij elke aanslag alleen maar meer te polariseren, alleen maar meer te generaliseren. Natuurlijk wordt je er angstiger van en lijkt het dichterbij te komen. Maar het heeft totaal geen zin om daar haatdragend door te worden

Maar net als Parijs, net als Ankara en net als 9/11. Het zijn extremisten, geen 1,3 miljard moslims. Je bent niet in oorlog met de Islam. Je bent in oorlog met IS.

En als je je afvraagt aan wie dit bericht gericht is, bekijk de gemiddelde NWS-reactie maar de afgelopen weken.
Die 1,3 miljard moslims nemen geen afstand van de aanslagen, die aansluiten bij wat de koran voorschrijft. We zijn wel in oorlog met de islam, alleen het naïeve westen heeft dat nog niet door.
pi_160878611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tuurlijk
Het zegt genoeg dat mensen al huiverig zijn als ze een trein in stappen en mensen praten arabisch met elkaar. Want waarom praten ze geen Nederlands ;s ;s
Dat is hetzelfde als een taal spreek welke machtig ben, dan gaan mensen ook zo eng kijken. Al doe ik dat enkel als de ander de Nederlandse taal niet machtig is.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:31:34 #210
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160878615
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Geloof mij dat doe ik ook. We zouden als het ware een drankje kunnen doen en de beste vrienden worden ;).
En waarom ook niet. :)

Als iedereen gewoon eens relaxter was en leuk met elkaar omging dan zou het allemaal wel meevallen maar helaas zijn er altijd stoorzenders die graag rotzooi schoppen.
Jammer.....
pi_160878619
quote:
19s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

_O- _O- De ironie, tussen verschillende religies worden nog steeds hele oorlogen gevoerd. Zelfs tussen verschillende stromingen binnen die religies. En dát is dan het gedachtegoed van de PVV? Ga slapen ;)
Het is het opwerpen van een een balletje tot. Uiteindelijk is het PVV-gedachtengoed toleranter en vredelievender dan menig religie. En dat zegt nogal wat, want geheel tolerant is de PVV niet.
pi_160878620
Die derde man in lichte kleding die nu zogenaamd wordt gezocht omdat die erbij was op de luchthaven, maar zich daar niet heeft opgeblazen; is het niet het meest logisch dat dat de gast is die zich uiteindelijk in de metro heeft opgeblazen?
pi_160878621
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar andersom kent de islam geen gelijke rechten en plichten toe voor moslim en niet-moslim.
Een democratie gaat het nooit lang volhouden want het is geen waterdicht systeem, sooner or later kan je zelfs onder een zogenaamde democratie ook niet je individuele vrijheid krijgen.
pi_160878625
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onzin. In Parijs, Londen en Madrid gebeuren ook aanslagen. Welke stad moet dan Europa leiden, een of ander dorpje uit Oost-Europa?

Kans op aanslag is er altijd, Maar met Brussel heb ik het gevoel dat de stad te klein is om de verantwoording te dragen van een Europees Hoofdstad. Zeker nu we weten dat het zijn zaakjes niet goed op orde heeft.
pi_160878626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:30 schreef Slaro het volgende:
Toch vreemd is het niet dat er nog zo weinig bekend is over de slachtoffers, zijn er Nederlanders, Amerikanen of toch vooral Belgen? Beide aanslagen waren op behoorlijk InternationaLe plekken gepleegd.
1 gewonde Nederlander. 2 mensen uit Maastricht nog vermist.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:32:55 #216
319979 Fok-it
All is well
pi_160878628
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die 1,3 miljard moslims nemen geen afstand van de aanslagen, die aansluiten bij wat de koran voorschrijft. We zijn wel in oorlog met de islam, alleen het naïeve westen heeft dat nog niet door.
Heb jij al afstand genomen van Hitler? En van Breivik, en van Tristan van der V?
pi_160878631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:32 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Een democratie gaat het nooit lang volhouden want het is geen waterdicht systeem, sooner or later kan je zelfs onder een zogenaamde democratie ook niet je individuele vrijheid krijgen.
Leuk verwoord om de linkse Nederlander te (al dan niet onbewust) misleiden maar in die zin ontken je niet dat de islam geen gelijkheid kent ;).
pi_160878632
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Brussel is in tegenstelling tot die steden organisatorisch een grote chaos, ik vind Brussel prachtig en interessant, maar het heeft niet het bestuur dat nodig is voor een Europese hoofdstad en België kennende vrees ik dat er in Brussel weinig gaat veranderen in deze.
pi_160878634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wij zijn in oorlog met diegenen welke ons kwaad doen en de aanslag is door IS opgeëist dus daar zijn wij mee in oorlog.
pi_160878638
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

1 gewonde Nederlander. 2 mensen uit Maastricht nog vermist.
Meer Bronnen over nationaliteiten etc?!
pi_160878643
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk wel dat de wereld ooit islamitisch moet worden en daarin delft DUTCHKO het onderspit. Hij mag de jizya gaan betalen. ;).
pi_160878647
Hoe dan ook (ik ga slapen), een aanslag als deze is gepleegd door sick minded ppl en mensen die hartstikke ziek zijn. Hartstikke hard aanpakken dit soort terroristen met in het achterhoofd ook het feit dat de bron ook hard aangepakt moet worden. En voor de burgers is het belangrijk om uit te kijken met het wijzen van de vingers naar bepaalde groepen mensen, je staat op zo'n situatie tussen 2 kampen: 1. Kamp die eenheid wilt vormen 2. Kamp die dit soort situaties misbruikt om hun polarisatie te werk te stellen. Hoe dan ook; dit zijn motherfuckers en geen enkel mens met normaal geweten zal dit soort zieke laffe aanslagen steunen, ook moslims niet.
pi_160878649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Duitsland? Nee tuurlijk niet.

Doe dan Geneve. Zwitserland is een neutraal land
Zwitserland is geen EU-lid slimmerd.
pi_160878656
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:34 schreef Slaro het volgende:

[..]

Meer Bronnen over nationaliteiten etc?!
Buitenlandse media. Speur het internet eens af.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:37:11 #225
319979 Fok-it
All is well
pi_160878660
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:35 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zwitserland is geen EU-lid slimmerd.
Hehe, shit :')
Nou ja, dat zou dan wel ideaal zijn alsnog. En dan maken ze er een geheim overleg van ipv het wereldwijd aan te kondigen wanneer er weer een Europese top is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')