abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160878485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:13 schreef Fok-it het volgende:
Of word je bang als er uit een moskee Allah op hoog volume te horen klinkt?

Betekent gewoon God hoor
Men is overal bang voor, wat socialer worden met zijn allen kan veel voorkomen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:16:19 #177
319979 Fok-it
All is well
pi_160878487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:15 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Nee het is algemeen bekend dat veel Joden dit soort aanslagen zien als 'wraak van Yehweh' op de anti Semitische Europeanen die 6 miljoen onschuldig joods bloed aan hun handen hebben.
En dan kom je weer uit bij het punt waar het hier ook omdraait. Dat zijn extreem orthodoxe joden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_160878493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Hmm, respect? Zoek eens wat uitspraken op over hoe deze duivel spreekt over shia. Een kwestie van de posthistory doorspitten of één van zijn andere accounts doorspitten. Dit is natuurlijk een kloon 3 / 4. Als het aan hem lag had hij ze persoonlijk in brand gestoken. Hoe wil je daar respect voor hebben? Aan die enorme haat voor 'shia' herken je de duivelse salafisten.
Ook hij hoort respect voor shia's te hebben.
pi_160878496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En dan kom je weer uit bij het punt waar het hier ook omdraait. Dat zijn extreem orthodoxe joden.
Een beetje nuance brengen kan geen kwaad. Uiteraard denken niet alle Joden zo net als dat niet alle moslims terroristen zijn.
pi_160878504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:15 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Nee het is algemeen bekend dat veel Joden dit soort aanslagen zien als 'wraak van Yehweh' op de anti Semitische Europeanen die 6 miljoen onschuldig joods bloed aan hun handen hebben.
Het is een beetje onzinnig om er joden bij te halen.
pi_160878507
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb respect voor elke mens. Betekent niet dat ik respect moet hebben voor alle ideologieën.
pi_160878509
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Haha, slaap lekker Zienswijze. Ik ga als verdorven Kuffaar nu mijn nachtrust pakken.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:19:07 #183
319979 Fok-it
All is well
pi_160878516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:16 schreef MrCookies het volgende:

[..]

Men is overal bang voor, wat socialer worden met zijn allen kan veel voorkomen.
Het is wat cynisch bedoelt maar heel veel mensen hebben daar wel last van dat ze het als iets angstigs zien terwijl het gewoon een andere taal is meer niet, arabisch in dit geval

God is groot zou misschien wat lacherig over gedaan worden, maar Allahu Akbar wordt als iets heftigs gezien omdat terroristen het als strijdkreet gebruiken

Al Jazeera klinkt heldhaftig maar betekent gewoon het eiland :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:19:44 #184
319979 Fok-it
All is well
pi_160878522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:17 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Een beetje nuance brengen kan geen kwaad. Uiteraard denken niet alle Joden zo net als dat niet alle moslims terroristen zijn.
Precies. Maar met zo`n post als jij help je wel weer mee met hetgeen wat we juist niet moeten doen met z`n alle. En waar fok compleet in is doorgeslagen
pi_160878527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het is wat cynisch bedoelt maar heel veel mensen hebben daar wel last van dat ze het als iets angstigs zien terwijl het gewoon een andere taal is meer niet, arabisch in dit geval

God is groot zou misschien wat lacherig over gedaan worden, maar Allahu Akbar wordt als iets heftigs gezien omdat terroristen het als strijdkreet gebruiken

Het Arabisch maakt gebruik van de zwaardere keel klanken en daardoor lijkt het voor iemand die het niet begrijpt soms een enge taal van brutaliteit terwijl ik als Arabier van mening ben dat er geen mooiere taal dan de Arabische bestaat.
pi_160878531
quote:

[..]

Precies. Maar met zo`n post als jij help je wel weer mee met hetgeen wat we juist niet moeten doen met z`n alle. En waar fok compleet in is doorgeslagen
Klopt dat had ik weliswaar beter moeten toelichten.
pi_160878542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:18 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik heb respect voor elke mens. Betekent niet dat ik respect moet hebben voor alle ideologieën.
Dat is precies het probleem. Een tolerant mens ziet alle ideologieen als gelijken. En (fanatieke) soenniet ziet de islam als de ware ideologie en alle andere ideologieen (shia's, bahai's) als onjuist.
pi_160878544
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Haha, slaap lekker Zienswijze. Ik ga als verdorven Kuffaar nu mijn nachtrust pakken.
Truste!
pi_160878552
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem. En tolerant mens ziet alle ideologieen als gelijken. En soenniet ziet de islam als de ware ideologie en alle andere ideologieen (shia's, bahai's) als onjuist.
Ik kan een sjiiet, jood, christen, marxist en andere mensen gewoon als mensen respecteren, maar dat betekent niet dat ik de ideologie van de desbetreffende persoon moet respecteren.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:23:25 #190
319979 Fok-it
All is well
pi_160878555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:20 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Klopt dat had ik weliswaar beter moeten toelichten.
Maar nu je zegt dat je zelf arabier bent maakt het je opmerking wel weer stuk makkelijker te begrijpen
pi_160878559
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik kan een sjiiet, jood, christen, marxist en andere mensen gewoon als mensen respecteren, maar dat betekent niet dat ik de ideologie van de desbetreffende persoon moet respecteren.
Dan ben je dus net een PVV'er die de islam niet respecteert.
pi_160878566
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte (nep)profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:26:03 #193
319979 Fok-it
All is well
pi_160878568
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je moet het accepteren, je hoeft het niet te respecteren
pi_160878573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:25 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?
Je bent dus voor PVV-gedachtengoed: je eigen ideologie als superieur zien en andere idelogieen afkraken.
pi_160878574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.
pi_160878577
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De islam accepteert geen andere godsdiensten, hooguit tolereren maar dan moet wel de jizya worden betaaald.
pi_160878580
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je bent dus voor PVV-gedachtengoed: je eigen ideologie als superieur zien en andere idelogieen afkraken.
Ik heb niks tegen de PVV als zijnde een partij dat zich tegen de Islam keert, ik vraag de PVV ook niet hierom (om respect). Maar ik vraag de PVV wel om mijn individuele vrijheid te gunnen als moslim, jood of wat dan ook.
pi_160878581
quote:

[..]

Wees eerlijk men is in Europa best wel bang voor van alles geworden tenminste als ik dat zie overal.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:28:17 #199
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160878585
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:25 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Maar je hoeft de Islam ook niet te respecteren.... Als ik als atheist tegen het idee ben dat ik een God moet aanbidden, waarom zou ik dan de Islam moeten respecteren? Als ik als Jood geloof dat Jezus een vervloekte (nep)profeet was, waarom zou ik dan het nieuwe testament en het christendom moeten respecteren?
Misschien zou je eens kunnen begnnen met gewoon MENSEN te respecteren ongeacht wat ze geloven.
Zou een stuk schelen en de wereld word ook een vriendelijkere plek. :Y
pi_160878587
Na de gebeurtenissen van vandaag maar ook ver daarvoor met Molenbeek etc. moet Europa zich niet afvragen of Brussel misschien wel niet geschikt is om Europa te leiden?
Als de samenwerking tussen verschillende eenheden van districten niet goed functioneren en je met het plakkaat de Europese hoofdstad wel de nodige aandacht trekt van terroristen. Ik weet dat het nooit helemaal zal helpen, maar ik kan mij voorstellen dat terroristen het op zich wel munten op de Europese hoofdstad waar alle belangrijke leiders regelmatig langskomen.

Misschien is het een idee om Berlijn de Europese hoofdstad te benoemen waar ik het gevoel heb dat die stad deze verantwoording beter kan dragen dan Brussel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')