Het veiligste land in Afrikaquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:31 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
En wat is dat nou voor land, Gambia
Ja ook dat kan verschillen. Er zijn groeperingen die het enkel gemunt hebben op geld zonder dood en ja dan is er ook de kant van IS/Al Quada etc.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik zei het verkeerd. Ik bedoelde niet 'doel', maar eerder 'werkwijze'.
Nou, moslims kunnen ook niet overweg met andere moslims..quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik ben er net van terug en ben zelfs op het ministerie geweest. Ik heb wel vrouwen gezien met hoofddoek maar lang niet allemaal. Heb er ook foto's van dus weet niet waar die onzin vandaan komt. Ben net een koude maand terug. Daarbij is er niks mis om de regels van de islam te volgen als iedereen moslim is toch? Het is geen land met 180 religies zoals Nederland he
Ik vroeg me enkel af wat je ermee wilde zeggen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:27 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dan is het geen geldig argument.
Dat is zo, maar volgens mij zijn de mensen die meteen zo'n link leggen vaak niet al te slimquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:33 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Ik vind alleen dat er zo snel de verbinding gelegd wordt tussen deze extremisten en de gematigde moslims, terwijl daar een enorm verschil tussen zit.
In dit geval (zoek de feiten maar op) is er amper tot geen criminaliteit in heel dat land niet. Ik keek mijn ogen uit toen ik daar was en ik heb al veel van de wereld gezien, maar echt ongelooflijk. Mensen laten anderen gewoon doen en de bemoeizucht is er niet, juist de behulpzaamheid.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, moslims kunnen ook niet overweg met andere moslims..
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:35 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Dat is zo, maar volgens mij zijn de mensen die meteen zo'n link leggen vaak niet al te slim
Kerstmis bijvoorbeeld zou een moslim niet vieren right? Daar wel, want er leven ook mensen die oorspronkelijk Christelijk zijn en hun denken zo; Iedereen is gelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In dit geval (zoek de feiten maar op) is er amper tot geen criminaliteit in heel dat land niet. Ik keek mijn ogen uit toen ik daar was en ik heb al veel van de wereld gezien, maar echt ongelooflijk. Mensen laten anderen gewoon doen en de bemoeizucht is er niet, juist de behulpzaamheid.
Ik geloof het niet. Maar ok, dat is een heel ander onderwerp.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:36 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In dit geval (zoek de feiten maar op) is er amper tot geen criminaliteit in heel dat land niet. Ik keek mijn ogen uit toen ik daar was en ik heb al veel van de wereld gezien, maar echt ongelooflijk. Mensen laten anderen gewoon doen en de bemoeizucht is er niet, juist de behulpzaamheid.
Dat het niet zoveel uitmaakt wat de ene "moslim" over de andere "moslim" zegt. Oftewel een No true Scotsman argumentquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vroeg me enkel af wat je ermee wilde zeggen.
Kijk dit filmpje als je tijd hebt om je een indruk te geven. Dit is een koppel die ongeveer dezelfde reis hebben gemaakt als wij vorige maand;quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik geloof het niet. Maar ok, dat is een heel ander onderwerp.
Maar wat wil je ermee zeggen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Je kan misschien niet alle moslims over één kam scheren, maar al die aanslagen de afgelopen vijftien jaar kwamen wel van mensen die Allah groot vinden, en dat kan je ook niet negeren.
Of iemand nu wel of geen moslim is laat ik graag over aan de mensen die de islam aanhangen zelf, maar het maakt in elk geval duidelijk dat veel moslims hun religie en ideologie niet herkennen in die van IS.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat het niet zoveel uitmaakt wat de ene "moslim" over de ander "moslim" zegt. Oftewel een No true Scotsman argument
Maar ik snap je gedachtengang wel hoor. Hoe kan dat verschil zo extreem zijn als dit ook moslims zijn? Ik heb geen idee, combinatie van factoren denk ik.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kijk dit filmpje als je tijd hebt om je een indruk te geven. Dit is een koppel die ongeveer dezelfde reis hebben gemaakt als wij vorige maand;
JA dit zijn allemaal moslims
Ach, de zes eeuwen ervoor hebben christenen de halve wereldbevolking uitgeroeid. Dat neem ik jou ook niet kwalijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Je kan misschien niet alle moslims over één kam scheren, maar al die aanslagen de afgelopen vijftien jaar kwamen wel van mensen die Allah groot vinden, en dat kan je ook niet negeren.
Indonesiers staat ook niet bepaald bekend om hun terroristische neigingen. De cultuur van elk land zal absoluut van invloed zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar ik snap je gedachtengang wel hoor. Hoe kan dat verschil zo extreem zijn als dit ook moslims zijn? Ik heb geen idee, combinatie van factoren denk ik.
Best leuke dingen. Wellicht een van de beste Afrikaanse landen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kerstmis bijvoorbeeld zou een moslim niet vieren right? Daar wel, want er leven ook mensen die oorspronkelijk Christelijk zijn en hun denken zo; Iedereen is gelijk.
Ja, dat snap ik maar andersom geldt dat dus ook. Het zegt dus niets over wie nu de "echte" moslim is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:40 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Of iemand nu wel of geen moslim is laat ik graag over aan de mensen die de islam aanhangen zelf, maar het maakt in elk geval duidelijk dat veel moslims hun religie en ideologie niet herkennen in die van IS.
Klopt ben daar ook geweest, ontzettende lieverds allemaal en nee ik kom niet op toeristische plekken. Ik wil de echte mensen leren kennen en ze zijn zo lief en dankbaar etc etcquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Indonesiers staat ook niet bepaald bekend om hun terroristische neigingen. De cultuur van elk land zal absoluut van invloed zijn.
Niet vanwege moslims hoor, maar gewoon vanwege Afrika zelf. Maar jaquote:Op woensdag 23 maart 2016 00:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar ik snap je gedachtengang wel hoor. Hoe kan dat verschil zo extreem zijn als dit ook moslims zijn? Ik heb geen idee, combinatie van factoren denk ik.
Dat heb ik ook, maar dan met Oost-Europa.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klopt ben daar ook geweest, ontzettende lieverds allemaal en nee ik kom niet op toeristische plekken. Ik wil de echte mensen leren kennen en ze zijn zo lief en dankbaar etc etc
Geloof mij (ik ben er geweest) Gambia is met geen enkel ander Afrikaans land te vergelijken. Check de reviews van een Zoover etc maar eens.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:42 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Niet vanwege moslims hoor, maar gewoon vanwege Afrika zelf. Maar ja
Die zeggen vaak alleen iets over de resorts. En op zo'n resort merk je niets van het land.quote:Op woensdag 23 maart 2016 00:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geloof mij (ik ben er geweest) Gambia is met geen enkel ander Afrikaans land te vergelijken. Check de reviews van een Zoover etc maar eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |