Dat vind ik grote klasse. Maar ik vraag mij dan af - met alle respect - in hoeverre je wel een moslima bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hey, ik ben moslima en draag geen hoofddoek.
Je punt was?
Dat verklaart in ieder geval waarom ik geen antwoord kreeg op:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En toch geradicaliseerd. Ra ra hoe kan dat? Wellicht dat polariseren averechts werkt. Wordt het niet dat men leert, het eigen volk dus, dat polarisatie alleen maar olie op het vuur gooit? Dat bedoel ik met onderwijs......quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gaat op de korte tot middellange termijn niet helpen.
Daarbij; bv. de 9/11 aanslag plegers waren uitstekend opgeleid, en de paupers die mohammed heten zijn geen paupers omdat ons onderwijs zo ontzettend slecht is.
MET MOEITE. Zit soms echtquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel top dat je je in deze heksenketel waagt, trouwens
Geloof ik ook niet, is uiteindelijk alleen retoriek.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat een vals dilemma.
Ik denk namelijk niet dat grenscontroles mensen die kwaad in de zin hebben, tegen kunnen houden. Waar een wil is, is een weg. Als jij snode plannen hebt, dan laat je die echt niet dwarsbomen door wat controles bij drukke grensovergangen.
Ik geloof niet in magische oplossingen.
Zei ik ook al inderdaad. Het hol van de leeuw!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel top dat je je in deze heksenketel waagt, trouwens
Mijn punt was dat als moslims de enige waren die geweld gebruikte, de gehele wereld nu islamitisch was geweest. Gelukkig hebben wij hen de laatste 500 jaar gedomineerd in plaats van andersom.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je punt was?
Je bent echt heel vervelend in jouw manier van discussieren.. Waarom doe je alsof jij veel meer kennis hebt over de islam dan dat ik dat heb?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat vind ik grote klasse. Maar ik vraag mij dan af - met alle respect - in hoeverre je wel een moslima bent.
Je bent niet de enige hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
MET MOEITE. Zit soms echt![]()
te kijken.
En Mohammed B. kwam gewoon uit Nederland.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je werpt wel drempels op. Een jihadhist uit Molenbeek kan nu zo Nederland binnen wandelen. Met grenscontroles haal je niet 100% weg naar werp je wel een drempel op.
Dan maar terug naar het welvaartsniveau van 1995. Toen kwamen we volgens mij niet om van de honger.
Tientallen miljarden euro's betekent dat we teruggaan naar het welvaatsniveau van:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Potentieel een paar miljard euro over de balk gooien voor tien terrorismeslachtoffers minder over pakweg periode van vijf jaar. Over dit soort getallen gaan we praten he? Ik vind het vrij zonde. Als we dan toch zo begaan zijn met mensenlevens zijn er op andere gebieden gemakkelijker winsten te behalen (gevaarlijke verkeerssituaties veiliger maken) met het verlengen van mensenlevens. Dit klinkt allemaal heel klinisch, dat snap ik ook wel, maar uiteindelijk moeten dit soort analyses wel gemaakt worden.
Je kunt niet oordelen op basis van handelingen van enkelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat verklaart in ieder geval waarom ik geen antwoord kreeg op:
- Jij: welk geloof is dan de beste?
- Ik: degene die zich het netst gedraagt?
Dat is een fabeltje.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Liever grenscontroles en minder geld in de portemonnee maar wel meer veiligheid.
Dan maar terug naar het welvaartsniveau van 1995. Zo'n derdewereldland waren we toen nou ook weer niet.
Neuh. Mensen die opeens gaan moorden heten geestesziek. En terroristen worden vooral gemaakt door omstandigheden, niet geboren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geloof ik ook niet, is uiteindelijk alleen retoriek.
Het zit gewoon in de islam.
Mensen kunnen van het ene op het andere moment gek worden daardoor en mensen willen vermoorden.
Zonder Moslims zou het er niet beter op worden. Zo zijn er in de geschiedenis genoeg voorbeelden te vinden van geweld / oorlogen tussen niet-moslims.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn, dan sprak je nu ..eh, dan liep je wijffie met een kopvod op.
Ironisch genoeg hebben dit soort aanslagen door onze afstomping steeds minder effect. Het enige effect dat er is, is dat de grenzen verder dicht gaan, moslims erop aangekeken worden en wellicht wat opgepakte extremisten... En wat er gaat gebeuren dat het voor hun vooral vervelend gaat zijn. In IS gebieden gaat er honger komen, er zijn al amper medicijnen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:38 schreef luxerobots het volgende:
Nederlandse inlichtingendiensten doen het waarschijnlijk iets beter dan de Belgische en Franse. We hebben er iets meer grip op.
Maar het kan ook hier gebeuren. En ik merk ook dat ik zelf minder geschokt ben na Charlie Hebdo en de aanslagen in Parijs.
Het lijkt er helaas bij te gaan horen, en we zullen er de komende jaren nog last van hebben.
Ow, al die mensen die gemene dingen zeggen over de islam, die hadden dat natuurlijk niet moeten doen!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En toch geradicaliseerd. Ra ra hoe kan dat? Wellicht dat polariseren averechts werkt. Wordt het niet dat men leert, het eigen volk dus, dat polarisatie alleen maar olie op het vuur gooit? Dat bedoel ik met onderwijs......
Ik niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tientallen miljarden euro's betekent dat we teruggaan naar het welvaatsniveau van:
- 2002?
- 1995?
- 1986?
Ik teken meteen voor. We waren toen ook geen derdewereldland.
Nee, dat is achteruitgang, die ook nog structureel gaat worden. Ik teken er niet voor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tientallen miljarden euro's betekent dat we teruggaan naar het welvaatsniveau van:
- 2002?
- 1995?
- 1986?
Ik teken meteen voor. We waren toen ook geen derdewereldland.
Gek genoeg doen we niet anders als we het over andere ideologische overtuigingen hebben maar voor religie maken we graag een uitzondering blijkbaar,quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kunt niet oordelen op basis van handelingen van enkelen.
Ja, want een stukje textiel is wel cruciaal natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat vind ik grote klasse. Maar ik vraag mij dan af - met alle respect - in hoeverre je wel een moslima bent.
Volgens mij ben je toch al een beetje niet goed wanneer je vanwege wat sociale tegenvallers besluit om jezelf op te blazen op een luchthaven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Neuh. Mensen die opeens gaan moorden heten geestesziek. En terroristen worden vooral gemaakt door omstandigheden, niet geboren.
Omstandigheden; opgroeien in een islamitisch gezin.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Neuh. Mensen die opeens gaan moorden heten geestesziek. En terroristen worden vooral gemaakt door omstandigheden, niet geboren.
Tsja, en de islam verbieden gaat wat lastig en is, in mijn optiek, ook niet wenselijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geloof ik ook niet, is uiteindelijk alleen retoriek.
Het zit gewoon in de islam.
Mensen kunnen van het ene op het andere moment gek worden daardoor en mensen willen vermoorden.
Nee hoor, niet eentje. Hamas was in de jaren '90 al volop bezig. Al Qaida al in 1993 het WTC.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eentje dus. Thans in de jaren '10 bijna 200 doden als gevolg van moslimterrorisme. En we hebben nog 5 jaar in dit decennium te gaan.
Als jij ongelovigen wil uitmoorden en je kiest voor de snelste oplossing en je komt uit Parijs:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Mohammed B. kwam gewoon uit Nederland.
Het gaat mij niet eens om de welvaart. Ik vind het een schijnoplossing. Wie ongezien ons land binnen wil dringen, vindt wel een manier. Vooral als je een beetje professioneel bent.
Met diezelfde redenering kun je de meest kwalijke ideologieën terugbrengen tot de daden van enkelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kunt niet oordelen op basis van handelingen van enkelen.
Ze zijn ook niet goed. Maar niet iedereen die niet goed is doet dit. Het leven kan soms raar lopen onder de juiste omstandigheden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens mij ben je toch al een beetje niet goed wanneer je vanwege wat sociale tegenvallers besluit om jezelf op te blazen op een luchthaven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |