Ik hoop dat-ie weer terugkomt, we zitten nu ook al te gieren van het lachen over moppen die hij zou kunnen gebruiken. Ik zou ook echt tot het naadje gaan nu hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hans Teeuwen durft al jaren z'n bek niet meer open te trekken (over de islam, moslims, mohammed) dankzij de aanwezigheid van moslims in dit land.
(En ja, dat heeft hij zelf aangegeven in Zomergasten).
*Niet een vredelievendquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'in de kern'? Dat beide volgers geweld hebben gebruikt/gebruiken doet niets af aan mijn eerdere stelling. Omdat er ook gewelddadige Boeddhisten zijn wil dat nog niet zeggen dat Boeddhisme 'in de kern' in alle opzichten een vredelievend geloof kan worden genoemd.
Gaat op de korte tot middellange termijn niet helpen.quote:
Jep ik schreef per ongeluk een i.p.v. geen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
*Niet een vredelievend
bedoel je neem ik aan?
Je werpt wel drempels op. Een jihadhist uit Molenbeek kan nu zo Nederland binnen wandelen. Met grenscontroles haal je niet 100% weg naar werp je wel een drempel op.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dat een vals dilemma.
Ik denk namelijk niet dat grenscontroles mensen die kwaad in de zin hebben, tegen kunnen houden. Waar een wil is, is een weg. Als jij snode plannen hebt, dan laat je die echt niet dwarsbomen door wat controles bij drukke grensovergangen.
Ik geloof niet in magische oplossingen.
GIA, jaren 90. Terroristische aanslag in Parijs.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is de criminaliteit nu lager dan in 1995? Lijkt me stug.
Tevens hadden we in 1995 geen last van jihadhisme; nu wel.
Hey, ik ben moslima en draag geen hoofddoek.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn, dan sprak je nu ..eh, dan liep je wijffie met een kopvod op.
Nee, toen kon je slachtoffer worden van de IRA of ETA. En kort daarvoor was het de RAF.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is de criminaliteit nu lager dan in 1995? Lijkt me stug.
Tevens hadden we in 1995 geen last van jihadhisme; nu wel.
Dat klopt. Grenscontroles zijn ook niet zozeer daarvoor bedoeld (veel daders hebben gewoon papieren), maar vooral voor illegale immigratie. Die enorme hoeveelheid moslims in Europa zijn er namelijk niet spontaan gekomen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk namelijk niet dat grenscontroles mensen die kwaad in de zin hebben, tegen kunnen houden. Waar een wil is, is een weg. Als jij snode plannen hebt, dan laat je die echt niet dwarsbomen door wat controles bij drukke grensovergangen.
Wel top dat je je in deze heksenketel waagt, trouwensquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hey, ik ben moslima en draag geen hoofddoek.
Je punt was?
Prima!!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Liever grenscontroles en minder geld in de portemonnee maar wel meer veiligheid.
Dan maar terug naar het welvaartsniveau van 1995. Zo'n derdewereldland waren we toen nou ook weer niet.
Potentieel een paar miljard euro over de balk gooien voor tien terrorismeslachtoffers minder over pakweg periode van vijf jaar. Over dit soort getallen gaan we praten he? Ik vind het vrij zonde. Als we dan toch zo begaan zijn met mensenlevens zijn er op andere gebieden gemakkelijker winsten te behalen (gevaarlijke verkeerssituaties veiliger maken) met het verlengen van mensenlevens. Dit klinkt allemaal heel klinisch, dat snap ik ook wel, maar uiteindelijk moeten dit soort analyses wel gemaakt worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Liever grenscontroles en minder geld in de portemonnee maar wel meer veiligheid.
Dan maar terug naar het welvaartsniveau van 1995. Zo'n derdewereldland waren we toen nou ook weer niet.
Eentje dus. Thans in de jaren '10 bijna 200 doden als gevolg van moslimterrorisme. En we hebben nog 5 jaar in dit decennium te gaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
GIA, jaren 90. Terroristische aanslag in Parijs.
Dat vind ik grote klasse. Maar ik vraag mij dan af - met alle respect - in hoeverre je wel een moslima bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je punt was?
Dat verklaart in ieder geval waarom ik geen antwoord kreeg op:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En toch geradicaliseerd. Ra ra hoe kan dat? Wellicht dat polariseren averechts werkt. Wordt het niet dat men leert, het eigen volk dus, dat polarisatie alleen maar olie op het vuur gooit? Dat bedoel ik met onderwijs......quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gaat op de korte tot middellange termijn niet helpen.
Daarbij; bv. de 9/11 aanslag plegers waren uitstekend opgeleid, en de paupers die mohammed heten zijn geen paupers omdat ons onderwijs zo ontzettend slecht is.
MET MOEITE. Zit soms echtquote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel top dat je je in deze heksenketel waagt, trouwens
Geloof ik ook niet, is uiteindelijk alleen retoriek.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zei ik ook al inderdaad. Het hol van de leeuw!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel top dat je je in deze heksenketel waagt, trouwens
Mijn punt was dat als moslims de enige waren die geweld gebruikte, de gehele wereld nu islamitisch was geweest. Gelukkig hebben wij hen de laatste 500 jaar gedomineerd in plaats van andersom.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je punt was?
Je bent echt heel vervelend in jouw manier van discussieren.. Waarom doe je alsof jij veel meer kennis hebt over de islam dan dat ik dat heb?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 21:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat vind ik grote klasse. Maar ik vraag mij dan af - met alle respect - in hoeverre je wel een moslima bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |