quote:Doden en gewonden na aanslagen in Brussel
Bij aanslagen in Brussel op luchthaven Zaventem en bij metrostation Maalbeek zijn dinsdagochtend doden en gewonden gevallen.
Bij een vertrekhal op de Brusselse luchthaven waren rond 8.00 uur twee explosies. Volgens de brandweer zijn als gevolg van de ontploffingen zeker elf doden gevallen. Het gaat om een zelfmoordaanslag, bevestigt het Belgische federaal parket.
Ooggetuigen vertellen aan het Belgische persbureau Belga dat er voorafgaand aan de explosies is geschoten en dat er in het Arabisch is geschreeuwd. De autoriteiten kunnen dit niet bevestigen. Ook berichten van het Koerdische nieuwsorgaan Rudaw dat terreurbeweging IS de aanslagen heeft opgeëist, zijn niet bevestigd.
De explosies waren in de vertrekhal van Zaventem, bij SN Brussels Airlines en bij de balie van American Airlines.
Aanslagen Brussel
Metrostations
De explosie in het centrum van Brussel was in een metrostel tussen de stations Kust-West en Maalbeek. Ook hier ging het volgens het federaal parket om een zelfmoordaanslag. Berichten over meerdere dodelijke slachtoffers zijn vooralsnog niet door de Belgische autoriteiten bevestigd.
Het dreigingsniveau in België is opgeschaald naar het hoogste niveau, van 3 naar 4, en er is een rampenplan in werking getreden. Het openbaar vervoer in Brussel is stilgelegd. Metro's, bussen en treinen rijden niet.
De NS laat geen treinen rijden van en naar België. Station Hoofddorp is dinsdag rond 11.15 uur ontruimd en hermetisch afgesloten. Ook bussen rijden vanaf Schiphol niet naar Hoofddorp. Het arrestatieteam is ingezet. Een verband met de aanslagen in Brussel is niet door de autoriteiten bevestigd.
Dreigingsniveau
De Belgische premier Charles Michel roept zijn landgenoten op het huis niet te verlaten als dat niet nodig is. Eerder gold deze waarschuwing alleen voor de inwoners van Brussel. De grens tussen België en Frankrijk wordt gesloten. België zendt 225 militairen naar Brussel.
De omgeving van het kantoor van premier Michel en het parlement in Brussel worden ontruimd. Ook is het centraal station van de Vlaamse hoofdstad Antwerpen ontruimd.
Michel gaf rond 11.45 uur een persconferentie. "We vreesden een terroristische aanslag en dat is gebeurd", aldus Michel. Hij roept de Belgen op "solidair te blijven in deze moeilijke omstandigheden".
Frankrijk zet 1.600 extra agenten in bij de grenzen. Gare du Nord, een belangrijk treinstation in Parijs, is afgesloten.
Nederland
In Nederland worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen, meldt de Nationale Coördinator Terreurbestrijding en Veiligheid (NCTV).
Aan de zuidgrens van Nederland en op de vliegvelden Schiphol, Eindhoven en Rotterdam komen extra controles. Ook komt er extra politie op de treinstations in de vier grote steden en op de stations van Roosendaal, Breda en Arnhem.
Het treinverkeer van en naar Brussels Airport is stilgelegd. Alle vluchten zijn geannuleerd. Het vliegverkeer dat onderweg was naar Brussel, wordt omgeleid naar Schiphol.
Patrouilles
De eerste vluchten die moesten uitwijken zijn inmiddels geland op Schiphol, zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Zeker negen vliegtuigen die eigenlijk op Zaventem hadden moeten landen, konden terecht op Schiphol. Een ander vliegtuig landde op het vliegveld van Maastricht.
Live Blogsquote:Nieuwe huiszoekingen in Brussel na aanslagen
De politie in Brussel zoekt actief naar mensen, onder meer met patrouilles op straat, na de aanslagen vandaag in Brussel.
Gerechtelijke bronnen hebben aan de Franstalige omproep RTBF meegedeeld dat in de regio Brussel huiszoekingen aan de gang zijn. De veiligheidsdiensten zouden op zoek zijn naar verdachten van de aanslagen van vandaag. Ook politiepatrouilles op straat zoeken naar verdachten.
bron: http://nos.nl/artikel/209(...)entem-verspreid.htmlquote:Belgische media hebben een foto in handen van de drie vermoedelijke daders van de aanslagen op de luchthaven Zaventem. De mannen lopen achter een bagagekarretje. De foto zou door de politie zijn getwitterd, terwijl het beeld eigenlijk voor intern gebruik was.
Of zij allemaal zijn omgekomen, is niet duidelijk. Bij de aanslagen in de vertrekhal gingen kort na elkaar twee bommen af. De Belgische minister Reynders van Buitenlandse Zaken zei eerder vandaag dat er rekening mee wordt gehouden dat er nog een dader voortvluchtig is. Het gevaar is nog niet geweken, waarschuwde hij.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:11 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Vannieuwkerke twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 18:04:14Beslissing is gevallen: Dwars door Vlaanderen wordt morgen wel degelijk gereden. #DDV reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:11 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Vannieuwkerke twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 18:04:14Beslissing is gevallen: Dwars door Vlaanderen wordt morgen wel degelijk gereden. #DDV reageer retweet
Achterlijk wijf. Huilen is een teken van zwakte. Moet niet kunnen in haar functie.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:11 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Heb je de reactie van Mogherini gezien, ze begint met het feit dat islam = vrede, maar komt dan tot inkeer.
Pics or it didn't happenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:10 schreef Murdera het volgende:
Hier groepjes marrokanen die het lijken te vieren met vuurwerk afsteken
Dat is natuurlijk niet te zeggen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:14 schreef matthias24 het volgende:
[..]
dat betekent toch dat er verder waarschijnlijk geen aanslagen meer komen toch?
Deal met Iran is positief.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:14 schreef YazooW het volgende:
[..]
Achterlijk wijf. Huilen is een teken van zwakte. Moet niet kunnen in haar functie.
Verder is zei na die deal met Iran totaal niet serieus meer te nemen.
Want het is pas een probleem sinds het aantreden van deze politici? Bovendien wat merk jij dan in Nederland want in mijn ervaring is het hier vele malen beter geregeld!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:11 schreef Ryan3 het volgende:
De drie rode ingenieurs:
1) Diederik
2) Dijsselbloem die niet goed was in wiskunde.
3) Depla burgemeester van Breda die vanavond wrs wel weer in een fietsenkot te vinden is voor fellatio.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:15 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Want het is pas een probleem sinds het aantreden van deze politici? Bovendien wat merk jij dan in Nederland want in mijn ervaring is het hier vele malen beter geregeld!
Niet over twitteren anders krijg je straks politie op bezoek!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:10 schreef Murdera het volgende:
Hier groepjes marrokanen die het lijken te vieren met vuurwerk afsteken
Nee, ik loop alleen even de 3 rode ingenieurs na, pvda was er zo blij mee. Eindelijk een keer bèta's in de top.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:15 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Want het is pas een probleem sinds het aantreden van deze politici? Bovendien wat merk jij dan in Nederland want in mijn ervaring is het hier vele malen beter geregeld!
Voor ons ook.quote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:16 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Niet over twitteren anders krijg je straks politie op bezoek!
Het probleem is dat de EU misschien telkens praat over overleg met de Islam die wil communiceren, die gematigd is, maar tegelijkertijd vooral overleg voert met de Conservatieve regeringen en de meer radicale interpretaties in landen zoals Iran en KSA bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:14 schreef YazooW het volgende:
[..]
Achterlijk wijf. Huilen is een teken van zwakte. Moet niet kunnen in haar functie.
Ja? Ik hoor al sinds begin januari geen vuurwerk meer.. Sinds vanmiddag dus weer wel met een luid gejuich.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt wel vaker vuurwerk afgestoken, waarom zou dat om het te vieren zijn?
Ik kies optie a omdat optie b nog veel erger is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Voor ons ook.
Tegenwicht voor SA. SA is 10x erger man dan Iran qua ideologie. Sowieso shia>Soeni
twitter:VTMNIEUWS twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 18:17:32Stations Schaarbeek en Etterbeek gesloten op politiebevel. Dat meldt NMBS. https://t.co/wCXumq4CB0 reageer retweet
Edit: Te laattwitter:VTMNIEUWS twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 18:17:32Stations Schaarbeek en Etterbeek gesloten op politiebevel. Dat meldt NMBS. https://t.co/wCXumq4CB0 reageer retweet
hier alleen in de dagen rond oud en nieuw. True though. Ik heb geen "allahu akbar" kunnen onderscheiden tussen het geschreeuw en gelach.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt wel vaker vuurwerk afgestoken, waarom zou dat om het te vieren zijn?
Ik hoor het hier wel vaker.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:18 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Ja? Ik hoor al sinds begin januari geen vuurwerk meer.. Sinds vanmiddag dus weer wel met een luid gejuich.
Dat SA nog erger is, is geen reden om dan maar vriendjes te worden met Iran.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Voor ons ook.
Tegenwicht voor SA. SA is 10x erger man dan Iran qua ideologie. Sowieso shia>Soeni
Mij interesseert het ook geen fuck. We willen dit nu eenmaal met z'n allen (d.w.z. de Gutleut wil dit, en die is hier de baas). En dus kunnen we het krijgen ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:11 schreef CornflakesXL het volgende: Ik heb echt 0 interesse voor die aanslagen. Een soort omgekeerde ver van mij bed show voor iedereen.
https://www.washingtonpos(...)-before-it-happened/quote:There is no reason for the bomb which exploded in Ankara not to explode in Brussels,
Ik kies optie A omdat A en B elkaar dan makkelijker kapot maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:18 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik kies optie a omdat optie b nog veel erger is.
Ik zie niet heel veel gekke berichten eigenlijk, vooral mensen die het verschrikkelijk vinden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Alleen www. ervoor en je bent klaar.
twitter:halabtweets twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:54:22" There is no reason, for the bomb which exploded in Ankara, not to explode in Brussels "-Erdogan (March 18 2016) reageer retweet
Proterrorisme posts zullen daar ook wel verwijderd worden door mods.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie niet heel veel gekke berichten eigenlijk, vooral mensen die het verschrikkelijk vinden.
Economisch profiteren is anders dan vriendjes. Daarnaast is Iran langzaam minder erg aan het woorden door een nieuwe generatie Iraniërs.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat SA nog erger is, is geen reden om dan maar vriendjes te worden met Iran.
Terrorisme vanuit Iran komt volgens mij niet echt voor in de westerse wereld.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat SA nog erger is, is geen reden om dan maar vriendjes te worden met Iran.
En terecht.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:21 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Proterrorisme posts zullen daar ook wel verwijderd worden door mods.
Dat is dan het gezicht van de EU. Misselijkmakend. Wat moet men met zwakke feministische leiders als Rutte / die PvdA-activist en deze Italiaanse Mogherini. De tijd van sterke mannelijke Europese leiders hebben we al lang achter ons gelaten. We liggen als schapen klaar voor de slacht. Het gaat jaren duren voordat Merkel en Mogherini zijn opgeruimd en dan is het schip al ten onder.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:14 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:21 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat dat niet zo is.
Er zijn weinig aanslagen gepleegd op het westen door shia moslims.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Terrorisme vanuit Iran komt volgens mij niet echt voor in de westerse wereld.
Al het moslimterrorisme komt vanuit de haatbaardjes in saoedie-arabie.
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:22 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er zijn weinig aanslagen gepleegd op het westen door shia moslims.
Dan lijkt het me mooie bullshit verder. Hier wordt ook de meest verschrikkelijke dingen gepost die gewoon weggemod worden.quote:
Nou... is dat zo'n verkeerde stelling dan..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan lijkt het me mooie bullshit verder. Hier wordt ook de meest verschrikkelijke dingen gepost die gewoon weggemod worden.
Lijkt me dan even plausibel te posten dat daarom mensen staan te juichen op marokko.nl als FOK!gebruikers vinden dat alle moslims gedeporteerd moeten worden.
ik ben gewoon geschrokken das alles. ik heb verder niks tegen moslims hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan lijkt het me mooie bullshit verder. Hier wordt ook de meest verschrikkelijke dingen gepost die gewoon weggemod worden.
Lijkt me dan even plausibel te posten dat daarom mensen staan te juichen op marokko.nl als FOK!gebruikers vinden dat alle moslims gedeporteerd moeten worden.
twitter:inglesi twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 18:16:02Multiple reports of anti-terror raids under way in #Schaerbeek, north-east of central Brussels. reageer retweet
Handig dat dat vooraf bekend gemaakt wordt!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef L3gend het volgende:
twitter:inglesi twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 18:16:02Multiple reports of anti-terror raids under way in #Schaerbeek, north-east of central Brussels. reageer retweet
niet vanzelf.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef YazooW het volgende:
gemiddele man op straat bij NPO1
"het komt dichtbij"
"het houdt niet op"
Is Schaerbeek net zoiets als Molenbeek?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef L3gend het volgende:
3x niks inderdaad. Alledrie appeasers van het zuiverste water. Bangeriken, huilebalken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:21 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Dat is dan het gezicht van de EU. Misselijkmakend. Wat moet men met zwakke feministische leiders als Rutte / die PvdA-activist en deze Italiaanse Mogherini. De tijd van sterke mannelijke Europese leiders hebben we al lang achter ons gelaten. We liggen als schapen klaar voor de slacht.
Word tijd dat ze dat nest opruimen. Molenbeek is niet het enige nest hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef L3gend het volgende:
Aanpassen aan ons toch. Anders maar wegquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kunnen ze die wijken niet gewoon preventief slopen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef L3gend het volgende:
Wat snap jij niet aan "underway" en "reports"?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Handig dat dat vooraf bekend gemaakt wordt!
Als je dat gebruikt om een gemeenschap af te schilderen als extremisten wel ja. Het is namelijk niet zo dat men dan massaal aan het juichen is, net als men niet massaalom razzia's roept.Zijn in beide gevallen een paar extreme gekken en lijkt me niet bepaald relevant daar conclusies uit te trekkenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou... is dat zo'n verkeerde stelling dan..
Half Brussel is net zoiets als Molenbeek.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is Schaerbeek net zoiets als Molenbeek?
Racisme.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef L3gend het volgende:
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 17:15:41Tuurlijk. Minuut stilte voor #Brussel in TK. Tijdens de (afgedwongen) min stilte voor #Ankara zat de helft verveeld met z'n mobiel te spelen reageer retweet
Onzin, is al de hele middag bezig vooral in die buurt, media mag er niet over berichten vandaar dat alleen dit soort lui er een beetje over twitteren maar sporadisch dus.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Handig dat dat vooraf bekend gemaakt wordt!
Ah. Nu snap ik waarom DonRaja daar werkt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:25 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Half Brussel is net zoiets als Molenbeek.
"God beschermt mij, dus ik heb niets te vrezen"quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef YazooW het volgende:
gemiddele man op straat bij NPO1
"het komt dichtbij"
"het houdt niet op"
Zijn razzias so slecht dan in een wijk als Molenbeek? De kans dat je wat cellen, wapens etc vindt als je dat doet is 100%.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je dat gebruikt om een gemeenschap af te schilderen als extremisten wel ja. Het is namelijk niet zo dat men dan massaal aan het juichen is, net als men niet massaalom razzia's roept.Zijn in beide gevallen een paar extreme gekken en lijkt me niet bepaald relevant daar conclusies uit te trekken
In bijna elke wijk in Brussel heb je dit probleem, zelfs in de Europese wijk wonen ontzettend veel Moslims en probleemgevallen, in Molenbeek is het wellicht wat geconcentreerder maar het probleem zit in de hele stad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is Schaerbeek net zoiets als Molenbeek?
De Tweede Wereldoorlog heeft ons de das om gedaan. We waren heel druk bezig om elkaar af te slachten en daarna is een groot deel van de landen op het Europese continent zich gaan ontwapenen en heeft het humanisme een sprong gemaakt. Veel voor het goede doel maar we hebben daar veel te veel stappen in gemaakt. Humanisme is goed, maar we schuiven die niet meer opzij, ook al kost het leven van veel van onze burgers. Heel slechte zaak.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:25 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
3x niks inderdaad. Alledrie appeasers van het zuiverste water. Bangeriken, huilebalken.
Arnoud van Doorn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:26 schreef Odaiba het volgende:
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 17:15:41Tuurlijk. Minuut stilte voor #Brussel in TK. Tijdens de (afgedwongen) min stilte voor #Ankara zat de helft verveeld met z'n mobiel te spelen reageer retweet
Dat betwijfel ik.quote:maar het staat voor mij buiten kijf dat deze mensen als ze niet door de Islam verenigd zijn zich wel op andere manieren verenigen en tot soortgelijke daden komen.
Als ze dat in jouw wijk doen is die kans ook 100%. En ik heb geen flauw idee waar je woont.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zijn razzias so slecht dan in een wijk als Molenbeek? De kans dat je wat cellen, wapens etc vindt als je dat doet is 100%.
twitter:RudiVranckx twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 18:21:49Opvallend detail, die handschoen van aanslagplegers #Zaventem vr ontstekingsmechanisme. Linkerhand is de "onreine" https://t.co/Wsus93JT8q reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze dat in jouw wijk doen is die kans ook 100%. En ik heb geen flauw idee waar je woont.
Helemaal mee eens. Humanisme is goed, lovenswaardig, maar realisme is beter.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
De Tweede Wereldoorlog heeft ons de das om gedaan. We waren heel druk bezig om elkaar af te slachten en daarna is een groot deel van de landen op het Europese continent zich gaan ontwapenen en heeft het humanisme een sprong gemaakt. Veel voor het goede doel maar we hebben daar veel te veel stappen in gemaakt. Humanisme is goed, maar we schuiven die niet meer opzij, ook al kost het leven van veel van onze burgers. Heel slechte zaak.
ja maar de katholieken waren 300 jaar geleden ook net zo extreem met hun geloof,quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Als ze als bindende factor hadden dat ze graag een bioscoop bezoeken, dan gaan ze niet streven naar een samenleving waarin iedereen graag een bioscoop bezoekt.
Het zijn wel duidelijk zaken binnen de Islam, die ze aan anderen op willen dringen als de enige waarheid.
3.3. Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.
Lekker makkelijk hè?
Dit boek is later geschreven dan de bijbel, dus is dit de waarheid.
Laten we dan maar meteen beweren dat er nooit nog een beter boek kan komen.
Ja, razzia's zijn vrij slecht ja. Omdat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen daders, slachtoffers en onschuldige bijstanders. Een Kristalnacht lijkt me niet bepaald wenselijk, ook niet in Molenbeekquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zijn razzias so slecht dan in een wijk als Molenbeek? De kans dat je wat cellen, wapens etc vindt als je dat doet is 100%.
Hij zegt soms wat rare dingen en is een verwarde man die niet het achterste van zijn tong laat zien in op de (sociale) media, maar redelijk ongevaarlijk. Zijn tweets vallen soms onder vermaak.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Arnoud van Doorn.
Ik mag hopen dat de AIVD hem ook in de gaten aan het houden is.
Domme doos is het.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef beantherio het volgende:
Hillary Clinton is op CNN alweer aan het oproepen tot "more surveillance".
Dat is allemaal dweilen met de kraan open.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef beantherio het volgende:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef L3gend het volgende:
Klopt. Je zou dan toch zeggen dat de mensheid daarvan geleerd zou hebben!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar de katholieken waren 300 jaar geleden ook net zo extreem met hun geloof,
Hilary die achter de illegale invasie stond in Irak met als gevolg een miljoen doden .LOLquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef beantherio het volgende:
Nou de kans dat je hier moslimextremisten vindt is erg kleinquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze dat in jouw wijk doen is die kans ook 100%. En ik heb geen flauw idee waar je woont.
Eigenlijk heel logisch, niet?quote:
Roept ze toch nog een keer wat verstandigs.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef beantherio het volgende:
Maar nu zijn we hartstikke ok toch?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar de katholieken waren 300 jaar geleden ook net zo extreem met hun geloof,
Dit soort aanslagen zijn pas iets van deze eeuw, Islam is altijd vrij vooruitstrevend en progressief geweest en dat je zie ook wel nog wel terug in kleinere gemeenschappen, het zijn de Conservatieve varianten die in de Saoedische woestijn zijn opgekomen die nu voor dit soort rotzooi zorgen, maar dat gebeurde pas heel langzaam vanaf de 18-19e eeuw, en echt heel langzaam. Nog maar enkele decennia geleden waren deze Moslims voornamelijk verenigd in Politieke groepen, Rechts en Links, en pleegden ze soortgelijke aanslagen, neem ook de nationalisten in Algerije, die in Egypte, Turkije, nu zijn ze opeens radicale Islamieten geworden. Het is dus niet zo zeer Religie of de Islam die het probleem is maar de onderliggende problemen die deze mensen ervaren en die hun extra vatbaar maken voor extreme groepsprocessen zoals in dit geval soms is gebeurd zo zeer in.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Als ze als bindende factor hadden dat ze graag een bioscoop bezoeken, dan gaan ze niet streven naar een samenleving waarin iedereen graag een bioscoop bezoekt.
Het zijn wel duidelijk zaken binnen de Islam, die ze aan anderen op willen dringen als de enige waarheid.
3.3. Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.
Lekker makkelijk hè?
Dit boek is later geschreven dan de bijbel, dus is dit de waarheid.
Laten we dan maar meteen beweren dat er nooit nog een beter boek kan komen.
We hebben het kind met het badwater weggegooid. Nog steeds staan de Gutmenschen in de rij om die "arme moslims" te verdedigen. Totaal de verkeerde reactie. Daarmee gaan we het echt niet redden en zal het zéker in een burgeroorlog uitmonden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog heeft ons de das om gedaan. We waren heel druk bezig om elkaar af te slachten en daarna is een groot deel van de landen op het Europese continent zich gaan ontwapenen en heeft het humanisme een sprong gemaakt. Veel voor het goede doel maar we hebben daar veel te veel stappen in gemaakt. Humanisme is goed, maar we schuiven die niet meer opzij, ook al kost het leven van veel van onze burgers. Heel slechte zaak.
Hm, hier wel, vrees ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nou de kans dat je hier moslimextremisten vindt is erg klein
Laat me raden... dat is vast onze schuld?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:31 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Dit soort aanslagen zijn pas iets van deze eeuw, Islam is altijd vrij vooruitstrevend en progressief geweest en dat je zie ook wel nog wel terug in kleinere gemeenschappen, het zijn de Conservatieve varianten die in de Saoedische woestijn zijn opgekomen die nu voor dit soort rotzooi zorgen, maar dat gebeurde pas heel langzaam vanaf de 18-19e eeuw, en echt heel langzaam. Nog maar enkele decennia geleden waren deze Moslims voornamelijk verenigd in Politieke groepen, Rechts en Links, en pleegden ze soortgelijke aanslagen, neem ook de nationalisten in Algerije, die in Egypte, Turkije, nu zijn ze opeens radicale Islamieten geworden. Het is dus niet zo zeer Religie of de Islam die het probleem is maar de onderliggende problemen die deze mensen ervaren en die hun extra vatbaar maken voor extreme groepsprocessen zoals in dit geval soms is gebeurd zo.
ja nu wel maar vroeger was dat toch een heel ander verhaal. toen kon je nog gewoon op de brandstapel terechtkomen als je niet meedeed met het katholieke geloof.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar nu zijn we hartstikke ok toch?
De kans dat je wapens vindt vrij groot. Ik sluit me aan bij timmm: we zitten in onze prachtige westerse vrije samenleving niet te wachten op acties die iedereen op een hoop vegen, daders en onschuldige omstanders. Laten we alsjeblieft niet zelf gaan doen waar onze tegenstanders op uit zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nou de kans dat je hier moslimextremisten vindt is erg klein
Razzia =\= Razzia. Ik heb het meer op home to home onderzoek doen door politie. Niet binnenvallen en iedereen opsluiten en te onderzoeken. Alsnog extreem maar niet heel erg extreem.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja, razzia's zijn vrij slecht ja. Omdat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen daders, slachtoffers en onschuldige bijstanders. Een Kristalnacht lijkt me niet bepaald wenselijk, ook niet in Molenbeek
Ja en dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:32 schreef superniger het volgende:
Peter R. De Vries en John van den Heuvel nu bij RTL Boulevard.
Leuk feitje: John van den Heuvel is een halve Marokkaan.
Zullen wij van het Westen dan ook maar expres zoveel mogelijk burgers gaan doden?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:31 schreef PSVCL het volgende:
[..]
In een oorlog wel toch?
Wie de bom kaats kan hem terug verwachten
Hoe kan je een huis aan huis onderzoek doen zonder elk huis binnen te vallen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Razzia =\= Razzia. Ik heb het meer op home to home onderzoek doen door politie. Niet binnenvallen en iedereen opsluiten en te onderzoeken. Alsnog extreem maar niet heel erg extreem.
Dat was niet echt chill nee. Sorry daarvoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:32 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja nu wel maar vroeger was dat toch een heel ander verhaal. toen kon je nog gewoon op de brandstapel terechtkomen als je niet meedeed met het katholieke geloof.
Ja tuurlijk. Ik heb ook wapensquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De kans dat je wapens vindt vrij groot. Ik sluit me aan bij timmm: we zitten in onze prachtige westerse vrije samenleving niet te wachten op acties die iedereen op een hoop vegen, daders en onschuldige omstanders. Laten we alsjeblieft niet zelf gaan doen waar onze tegenstanders op uit zijn.
Dat doen we al.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zullen wij van het Westen dan ook maar expres zoveel mogelijk burgers gaan doden?
Aankloppen en niet zomaar binnendringen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe kan je een huis aan huis onderzoek doen zonder elk huis binnen te vallen?
kom jij uit de renaissance?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat was niet echt chill nee. Sorry daarvoor.
neequote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zullen wij van het Westen dan ook maar expres zoveel mogelijk burgers gaan doden?
Haha dan doen ze toch als decennia lang in oa Irak Afganistan en nu in Syriequote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan? Als ze zeggen dat ze niet radicaal zijn, doorgaan met het volgende huis?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Aankloppen en niet zomaar binnendringen?
Waar? Hoe?quote:
Maar als we niks doen zijn wij die monsters die niks doen terwijl ze elkaar afslachten daar of niet...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Haha dan doen ze toch als decennia lang in oa Irak Afganistan en nu in Syrie
Vallen dagelijks burgerslachtoffers door westerse bommen
Klopt. Maar er staat gewoon in de koran dat de koran het boek is wat de vervolmaking van voorgaande heilige geschriften is. En aangezien de koran dan 'de waarheid' is, zijn er gekken die deze waarheid aan iedereen op willen dringen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:31 schreef Kissinger89 het volgende:
Het is dus niet zo zeer Religie of de Islam die het probleem is maar de onderliggende problemen die deze mensen ervaren en die hun extra vatbaar maken voor extreme groepsprocessen zoals in dit geval soms is gebeurd zo zeer in.
dagelijks en zoveel mogelijk is niet helemaal hetzelfdequote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
nee want dat heeft helemaal geen zin?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan? Als ze zeggen dat ze niet radicaal zijn, doorgaan met het volgende huis?
Als je de politie dan niet binnen laat, zoals jouw (grond)recht is, moeten ze toch of binnenvallen of naar het volgende huis gaan? En ik denk dat veel mensen zich aan hun rechten vasthouden. Als de politie hier aan de deur staat, mogen ze ook terugkomen met een huiszoekingsbevelquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Aankloppen en niet zomaar binnendringen?
Waarom moet het westen er zich mee bemoeien ?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Maar als we niks doen zijn wij die monsters die niks doen terwijl ze elkaar afslachten daar of niet...
Bombarderen we markten? Proberen we zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken? Als we willen vagen we hele steden weg.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Kop eraf, is natuurlijk minder erg.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:32 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja nu wel maar vroeger was dat toch een heel ander verhaal. toen kon je nog gewoon op de brandstapel terechtkomen als je niet meedeed met het katholieke geloof.
Wij doen het onder het mom van een militaire 'vredesmissie'. Dan schijnt het ineens te mogen.quote:
De meeste doden in dat soort landen vallen nog altijd door moslims die elkaar afslachten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Geert hier zometeen overheen biedt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef Buitendam het volgende:
Die Buma pleit voor administratief vastZetten van mensen. Dat is zonder proces in een cel flikkeren. Verbale aanslag op onze rechtsstaat enkele uren na een explosieve aanslag op Europa.
Gebeurd ook ik kan je 18+ beelden laten zien van bommen op oa markten en scholen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bombarderen we markten? Proberen we zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken? Als we willen vagen we hele steden weg.
tja nou dat is weer eens slim opgemerkt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De meeste doden in dat soort landen vallen nog altijd door moslims die elkaar afslachten.
Nou, ik bedoel het iets minder extreem. Ze hebben sowieso een lijst met mensen die radicale gedachtes hebben. Bij hen en de families wel naar binnen gaan , natuurlijk, maar niet meteen met geweld binnendringen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan? Als ze zeggen dat ze niet radicaal zijn, doorgaan met het volgende huis?
Als het westen echt die steden wil wegvagen hadden ze dat allang gedaanquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:37 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Gebeurd ook ik kan je 18+ beelden laten zien van bommen op oa markten en scholen.
Ik ben er ook voor om nergens meer mee te bemoeien, maar dan niet piepen als het nog meer een puinzooi wordt he.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Waarom moet het westen er zich mee bemoeien ?
En zet het die groepen tegen elkaar om met het geven van trainingen etc
Gebruik een spoilerquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:37 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Gebeurd ook ik kan je 18+ beelden laten zien van bommen op oa markten en scholen.
Waar en hoe maken we zoveel mogelijk burgerslachtoffers? Ik wil locaties en tijdstippen van je horen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wij doen het onder het mom van een militaire 'vredesmissie'. Dan schijnt het ineens te mogen.
De rechtsstaat handhaven in oorlogstijd..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:35 schreef Buitendam het volgende:
Die Buma pleit voor administratief vastZetten van mensen. Dat is zonder proces in een cel flikkeren. Verbale aanslag op onze rechtsstaat enkele uren na een explosieve aanslag op Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |