Het laatste, schijnt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:14 schreef Wespensteek het volgende:
Was er echt sprake van een klas waarin geapplaudisseerd was of was dat gewoon een bericht om te doen alsof die kinderen er waren?
En doet dat er toe? En al helemaal om er een bezoekje van een paar agenten tegenaan te gooien?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:14 schreef Wespensteek het volgende:
Was er echt sprake van een klas waarin geapplaudisseerd was of was dat gewoon een bericht om te doen alsof die kinderen er waren?
Ja lijkt mij wel, als jij zo'n tweet verzint kan vrij snel sprake zijn van haat zaaien.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:15 schreef kawotski het volgende:
[..]
En doet dat er toe? En al helemaal om er een bezoekje van een paar agenten tegenaan te gooien?
TE SNEL GELEZEN WAS DUS HELEMAAL NIET GEBEURDquote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:15 schreef 2Happy4U het volgende:
Laat die agenten die moslimkinderen oppakken.
Serieus?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja lijkt mij wel, als jij zo'n tweet verzint kan vrij snel sprake zijn van haat zaaien.
Beetje overkill lijkt mij. laat er eerst een psycholoog ofzo langs gaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja lijkt mij wel, als jij zo'n tweet verzint kan vrij snel sprake zijn van haat zaaien.
Brussel is momenteel een plaats die je maar beter kan vermijden. Maar middelbare scholen in Amsterdam zijn niet veel beter.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:14 schreef Disana het volgende:
Ik las zojuist dat deze leraar helemaal geen juichende moslimleerlingen heeft gezien, maar het slechts als hypothetische vraag opwierp.
De sukkel.
http://www.metronieuws.nl(...)tensvraag-op-Twitter
twitter:PaulDepla twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 17:11:20Beste Ivar, ik probeer te bellen. Was niet op de hoogte van actie. Baal er vreselijk van. Want vrijheid staat voorop https://t.co/few5KOItbH reageer retweet
Sanne moet maar eens aan haar ouders vragen waar zij op gestemd hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Brussel is momenteel een plaats die je maar beter kan vermijden. Maar middelbare scholen in Amsterdam zijn niet veel beter.
Een 15-jarige scholiere meldde zich – zoals velen – vanochtend verdrietig op Twitter vanwege de gruwelijke aanslagen in Belgiė. Helaas was medelijden met slachtoffers en nabestaanden niet haar enige grief. Want de 15-jarige Sanne H. heeft haar buik ook vol van haar schoolgenoten, en laat dat op Twitter ook graag weten aan iedereen.
Die waren niet in het minste of geringste verdrietig of geschokt. Integendeel, zij leken het juist allemaal wel leuk te vinden. Hun hoop, aldus Sanne, was dat er zoveel mogelijk mensen dood zouden gaan:
http://www.dagelijksestan(...)e-aanslagen-brussel/
Moet dat goedpraten wat deze oliedomme leraar heeft gedaan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Brussel is momenteel een plaats die je maar beter kan vermijden. Maar middelbare scholen in Amsterdam zijn niet veel beter.
Een 15-jarige scholiere meldde zich – zoals velen – vanochtend verdrietig op Twitter vanwege de gruwelijke aanslagen in Belgiė. Helaas was medelijden met slachtoffers en nabestaanden niet haar enige grief. Want de 15-jarige Sanne H. heeft haar buik ook vol van haar schoolgenoten, en laat dat op Twitter ook graag weten aan iedereen.
Die waren niet in het minste of geringste verdrietig of geschokt. Integendeel, zij leken het juist allemaal wel leuk te vinden. Hun hoop, aldus Sanne, was dat er zoveel mogelijk mensen dood zouden gaan:
http://www.dagelijksestan(...)e-aanslagen-brussel/
Als er feitelijk geen sprake van was zou dat kunnen, maar dan moet je verbaliseren. Het mag wel of het mag niet, als het wel mag moet de politie wegblijven. Of het nou gaat om deze tweet, anti AZC-twats, varkensmutsen of uitingen met betrekking tot het koningshuis of de monarchie, het is niet aan de politie om grijze gebieden te creeeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Haha, voor zover ik kan vinden is ie niet eens leraar.. En had ie het 'nieuws' van 'vrienden'quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:14 schreef Disana het volgende:
Ik las zojuist dat deze leraar helemaal geen juichende moslimleerlingen heeft gezien, maar het slechts als hypothetische vraag opwierp.
De sukkel.
http://www.metronieuws.nl(...)tensvraag-op-Twitter
Klopt, neemt niet weg dat de politie zo snel bij je op de stoep staat om een nietszeggende tweet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:22 schreef Stranger het volgende:
[..]
Haha, voor zover ik kan vinden is ie niet eens leraar.. En had ie het 'nieuws' van 'vrienden'
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)er-aanslagen-brussel
Lekkere berichtgeving weer.
En daar zijn ook excuses voor aangeboden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Klopt, neemt niet weg dat de politie zo snel bij je op de stoep staat om een nietszeggende tweet.
Hoezo? Oh wacht schijnbaar heb ik ook hulp nodig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
Beetje overkill lijkt mij. laat er eerst een psycholoog ofzo langs gaan.
De man stelt een vraag.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:25 schreef Stranger het volgende:
[..]
En daar zijn ook excuses voor aangeboden.
En nietszeggend.. ja daar kan je over discussieren. Als je kijkt hoe vaak dat ding gedeeld is en hoeveel mensen die onzin direct voor waar aannemen kan je niet echt spreken over 'nietszeggend'.
Zal ik dan ook maar 112 bellen als ik mijn knie heb gestoten?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:26 schreef hoas het volgende:
[..]
Hoezo? Oh wacht schijnbaar heb ik ook hulp nodig.
Hij wekt de suggestie zelf die leraar te zijn. Ik vind het niet gek dat er even gekeken wordt wat er precies aan de hand is, want het is een behoorlijk verontrustende tweet.quote:
Als daar vanuit de ik-persoon getweet was dan zou je gelijk hebben. Dat wij massaal - of de politie - op zo'n dag als deze de realiteit uit het oog verliezen is een teken aan de wand. Even tot tien tellen, even bellen naar die man en probleem is opgelost.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij wekt de suggestie zelf die leraar te zijn. Ik vind het niet gek dat er even gekeken wordt wat er precies aan de hand is, want het is een behoorlijk verontrustende tweet.
Welnee, hij wekt die suggestie helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij wekt de suggestie zelf die leraar te zijn. Ik vind het niet gek dat er even gekeken wordt wat er precies aan de hand is, want het is een behoorlijk verontrustende tweet.
Kennelijk toch wel, anders was men niet gaan kijken wat er aan de hand was.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Welnee, hij wekt die suggestie helemaal niet.
Ja bij mensen die niet begrijpend kunnen lezen en alleen lezen wat zij willen lezen.
Hij zegt niet dat hij leraar is, tevens staat zijn beroep gewoon op zijn twitterpagina.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Kennelijk toch wel, anders was men niet gaan kijken wat er aan de hand was.
Je hebt me nog niet uitgelegd wie mijn geloofsgenoten zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat hij leraar is, tevens staat zijn beroep gewoon op zijn twitterpagina.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Een overtrokken reactie van de politie op een aandachtszoeker die een ondoordachte tweet de wereld instuurt die door de primeurgeile media een te groot platform krijgt.quote:
Meer een hypothetische vraag die heus wel gesteld mag worden. Wat doe je als het gebeurd. Iedereen over de zeik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:49 schreef Stranger het volgende:
[..]
Een overtrokken reactie van de politie op een aandachtszoeker die een ondoordachte tweet de wereld instuurt die door de primeurgeile media een te groot platform krijgt.
Wat een rare aanval, hij staat bol van de aannames over mijn ideeėn. Ik ben helemaal niet gedraaid, ik vind deze twitteraar een sukkel om zoiets op deze dag de wereld in te sturen. En ik vind het niet vreemd dat de burgemeester even poolshoogte liet nemen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is hier verontrustend aan?
Als die leraar onterecht z'n werk niet doet lijkt het mij dat ze hem gewoon moeten ontslaan?
En eerst zet je die man weg als een sukkel, totdat je erop gewezen wordt dat wat die man schetst gewoon keihard gebeurt...?
En toen ging het ineens over dat 'hij de indruk wekt' - welke indruk precies?
Dat hij leraar is op een school waar dit soort fratsen gebeuren, dat weten we niet, maar dat het gebeurt weten we wel?
Erg classy voor iemand die wel weer -maximaal slachtoffer kaart trekkend- wel een mooie topic opent over aanslagen op moskeeėn maar daar natuurlijk geen gram bewijs voor levert.
Maar dat zal vast dan weer niet 'verontrustend' zijn.
Wat is er zo verschrikkelijk erg aan dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een rare aanval, hij staat bol van de aannames over mijn ideeėn. Ik ben helemaal niet gedraaid, ik vind deze twitteraar een sukkel om zoiets op deze dag de wereld in te sturen. En ik vind het niet vreemd dat de burgemeester even poolshoogte liet nemen.
Dat de politie harder optreedt heeft ook een 'rechts' randje.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Daarbij is het een vraagstelling met een 'rechts' randje en dat is de enige reden dat hij niet gesteld mag worden. Hij past niet in het straatje van links.
Ik heb nergens een aanname gedaan, ik baseer me alleen op wat ik van je kan lezen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een rare aanval, hij staat bol van de aannames over mijn ideeėn.
Ik heb nergens gesteld dat je van standpunt bent veranderd.quote:Ik ben helemaal niet gedraaid,
Dus je betrekt er nu zeer arbitrair 'vandaag' bij. Morgen had het prima gekund?quote:ik vind deze twitteraar een sukkel om zoiets op deze dag de wereld in te sturen.
Nou, verbazend, die zag ik niet aankomen.quote:En ik vind het niet vreemd dat de burgemeester even poolshoogte liet nemen.
Ik gok een soort geveinsde, valse piėteit met de slachtoffers ofzo.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is er zo verschrikkelijk erg aan dan?
Waarschijnlijk omdat ze vermoedden dat de veiligheid in het geding was, omdat ze vermoedden dat dit strafbaar was of misschien gewoon om een praatje te maken met de man om te vragen naar zijn beweegredenen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nu gelezen. Niet wijzer van geworden. Dus nog een keer de vraag.
Elk van die redenen is natuurlijk belachelijk dus laten we hopen dat de politie hier hun excuses voor aanbiedt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze vermoedden dat de veiligheid in het geding was, omdat ze vermoedden dat dit strafbaar was of misschien gewoon om een praatje te maken met de man om te vragen naar zijn beweegredenen.
Volgens mij had ik een tweet gelezen waarin ze aangaven dat ze langskwamen om meer informatie over die leerlingen te krijgen, maar toen bleek dat hij het gewoon verzonnen had waarop ze hem vermanend toespraken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:59 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nu gelezen. Niet wijzer van geworden. Dus nog een keer de vraag.
Hebben ze al gedaan, meen ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Elk van die redenen is natuurlijk belachelijk dus laten we hopen dat de politie hier hun excuses voor aanbiedt.
Hebben ze al gedaan. Althans, de burgemeester. U weet wel, die PvdA'er.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Elk van die redenen is natuurlijk belachelijk dus laten we hopen dat de politie hier hun excuses voor aanbiedt.
Veiligheid in het geding? Omdat iemand zich iets afvraagt? Dit slaat toch werkelijk waar helemaal nergens op?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze vermoedden dat de veiligheid in het geding was, omdat ze vermoedden dat dit strafbaar was of misschien gewoon om een praatje te maken met de man om te vragen naar zijn beweegredenen.
Niet alles is linksrechts. Of wijzij.
Als er nou opgeroepen word tot verzet, spreekwoordelijk in vage bewoording, ok, kan ik me er nog wat bij voorstellen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet alles is linksrechts. Of wijzij.
Dat ben ik met je eens, maar dan heeft het nog steeds niets met dat debiele linksrechtsgelul te maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Veiligheid in het geding? Omdat iemand zich iets afvraagt? Dit slaat toch werkelijk waar helemaal nergens op?
Mooi. Dan zijn we hier klaar lijkt me, geen nieuws meer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hebben ze al gedaan. Althans, de burgemeester. U weet wel, die PvdA'er.
Het was sowieso al geen nieuws. Een domme tweet met een domme reactie. Laten we doorgaan met ons leven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mooi. Dan zijn we hier klaar lijkt me, geen nieuws meer.
Juichende kinderen na een bomaanslag is toch niet zo'n groot nieuws? Dat gebeurt al jaren. En pubers zijn nooit meesters van nuance geweest.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:28 schreef Disana het volgende:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij had ik een tweet gelezen waarin ze aangaven dat ze langskwamen om meer informatie over die leerlingen te krijgen, maar toen bleek dat hij het gewoon verzonnen had waarop ze hem vermanend toespraken.
4 real?quote:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)er-aanslagen-brusselquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is kritisch tegenover de islam. Dat mag niet van links. Dus wel.
Dit is alles. Dit is de reden dat ze langskwamen. En nu?quote:Waarheidsvinding
De politie vindt het bezoek aan Mol niet gek, vertelt een woordvoerder. "We wilden kijken wat er klopte van die tweet. Wij doen ook aan waarheidsvinding. Wij hebben de man bezocht na overleg met de gemeente. We wilden kijken wat er aan de hand was en of het klopt dat er in de klas geapplaudisseerd werd."
Maar ons parlement vond het zelfs zo bizar dat er kamervragen zijn gesteld.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was sowieso al geen nieuws. Een domme tweet met een domme reactie. Laten we doorgaan met ons leven.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
Dit is alles. Dit is de reden dat ze langskwamen. En nu?
Die gasten stellen overal vragen over. Dat is een beetje hun werk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ons parlement vond het zelfs zo bizar dat er kamervragen zijn gesteld.
Dat onze politici lekker in elke hype meegaan is geen nieuws.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ons parlement vond het zelfs zo bizar dat er kamervragen zijn gesteld.
Maar volgens moeten we nu natuurlijk maar doen of er niets is.
Doe je echt je best om elk cliché van een politiek correct persoon te bevestigen ofzo?
Dit moeten we geloven? Als het echt allemaal zo lief en onschuldig was gaat de burgemeester toch niet zich verontschuldigen en die man niet tweeten dat er 3 politieagenten zijn langs geweest?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
Slaat dus nergens op.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
Desalniettemin is dat een aardige graadmeter of iets nieuwswaardig is?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Die gasten stellen overal vragen over. Dat is een beetje hun werk.
De burgemeester schijnt zelfs niet te hebben geweten dat die agenten deze actie gingen uitvoeren:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Desalniettemin is dat een aardige graadmeter of iets nieuwswaardig is?
Ja, maak het allemaal maar belachelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We zullen ons godverdomme opwinden!
Je kunt het natuurlijk wel ontkennen, maar dan ben je een wegkijker!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Het is de schuld van links, en als het niet zo is, dan is het toch zo!!
Ze gaan lekker in de media zeggen dat ze even kwamen intimideren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Het is de schuld van links, en als het niet zo is, dan is het toch zo!!
Een groot complot is inderdaad een veel logischer verklaring.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dit moeten we geloven? Als het echt allemaal zo lief en onschuldig was gaat de burgemeester toch niet zich verontschuldigen en die man niet tweeten dat er 3 politieagenten zijn langs geweest?
Nee, dan is zo'n kerel op Twitter die zijn eerste bericht al bij elkaar verzon een stuk betrouwbaarder inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze gaan lekker in de media zeggen dat ze even kwamen intimideren.
Oh, dus de politici die dit aankaartte, die zijn natuurlijk incompetent?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee.
Wel een graadmeter voor de incompetentie van bepaalde politici.
Die vraag was dan ook retorisch.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt me nog niet uitgelegd wie mijn geloofsgenoten zijn.
Correct.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oh, dus de politici die dit aankaartte, die zijn natuurlijk incompetent?
Als dat er niet meer zijn dan de 2 PVV-dropouts uit de OP, dan lijkt me dat een geen onlogisch idee.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oh, dus de politici die dit aankaartte, die zijn natuurlijk incompetent?
Mwoah. Dit is een oude kamervraag van Bosma:quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Desalniettemin is dat een aardige graadmeter of iets nieuwswaardig is?
Om dat nu nieuwswaardig te noemen.quote:Deelt u de mening dat de plannen van het Afrikaans Nationaal Congres (ANC) om de namen Beatrixstraat en Wilhelminalaan te schrappen een klap zijn in het gezicht van de Majesteit, onze koninklijke familie en van Nederland?
Dat denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een groot complot is inderdaad een veel logischer verklaring.
Had als de politie aan waarheidsbevinding had willen doen anders niet even kunnen bellen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan weet jij niet wat groot is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ow, je maakt er nu maar voor het gemak van dat ik gezegd heb dat elke kamervraag nieuwswaardig is?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mwoah. Dit is een oude kamervraag van Bosma:
[..]
Om dat nu nieuwswaardig te noemen.
Kan, maar wellicht hadden ze zijn telefoonnummer niet of namen ze niet op. Blijkbaar probeerde de burgemeester hem ook te bellen, maar moest die er ook een extra tweet achteraan gooien voor hij zijn telefoon opnam.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Had als de politie aan waarheidsbevinding had willen doen anders niet even kunnen bellen?
Lijkt me veel makkelijker enzo.
(En nee, links complot - onzin. Neemt niet weg dat het politie bezoek absurd is.)
Ach, ik weet niet hoe de politie dit gewoonlijk doet maar kan me voorstellen dat ze liever zaken even direct en face to face bespreken dan maar blind af te gaan op wat getwitterquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Had als de politie aan waarheidsbevinding had willen doen anders niet even kunnen bellen?
Lijkt me veel makkelijker enzo.
(En nee, links complot - onzin. Neemt niet weg dat het politie bezoek absurd is.)
Allicht, wel weer grappig hoe alle gebruikelijke figuren hier weer van verontwaardiging over elkaar heen buitelen.quote:
Ik vind het eerder bizar dat ze onzin op twitter na gaan volgen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet hoe de politie dit gewoonlijk doet maar kan me voorstellen dat ze liever zaken even direct en face to face bespreken dan maar blind af te gaan op wat getwitter
Nee hoor. Ik wil alleen maar aangeven dat Kamervragen in het algemeen geen enkele indicator zijn van de nieuwswaardigheid van een bepaald item. Hoogstens een indicator van de ophef rondom een bepaalde zaak, maar ophef om niks is nog steeds niet nieuwswaardig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je maakt er nu maar voor het gemak van dat ik gezegd heb dat elke kamervraag nieuwswaardig is?
Ziet de Gedachtenpolitie zijn kans schoon?quote:"Helaas reageert niet iedereen vol afschuw op aanslagen zoals in Brussel. Als wijkagent ontvang ik die signalen graag. Bijv. via tel 09008844"
— Marcel van Loo(@ polIndustrieNrd)
Dat onze politie haar prioriteiten niet altijd op orde heeft lijkt me geen nieuwsquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat ze onzin op twitter na gaan volgen.
Nouja, als een moslim twittert dat hij op de Dam een aanslag wil gaan plegen hoop ik dat ze ook even langsgaan. Doen ze ook bij scholieren die bijvoorbeeld dreigen iets op school te gaan doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat ze onzin op twitter na gaan volgen.
Nu ophef om niets de nieuwe standaard lijkt te gaan worden is het wel weer bijna nieuwswaardigquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik wil alleen maar aangeven dat Kamervragen in het algemeen geen enkele indicator zijn van de nieuwswaardigheid van een bepaald item. Hoogstens een indicator van de ophef rondom een bepaalde zaak, maar ophef om niks is nog steeds niet nieuwswaardig.
Want applaudisseren is behalve smakeloos ook nog verboden, en dan komt de politie want die wil dan graag weten wie precies de handjes op elkaar deden?quote:Hoe geef je nog les als er in je klas door moslim kinderen geapplaudisseerd wordt?
Ik denk dat de agenten zo'n klas graag indringend toe zouden spreken. Is dat werkelijk zo vreemd?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:19 schreef ExTec het volgende:
En wat voor waarheidsbevinding hebben we het sowieso over?
[..]
Want applaudisseren is behalve smakeloos ook nog verboden, en dan komt de politie want die wil dan graag weten wie precies de handjes op elkaar deden?
Dat zijn dreigementen en dat is een totaal andere categorie dan een hersenscheet zoals in de OP.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nouja, als een moslim twittert dat hij op de Dam een aanslag wil gaan plegen hoop ik dat ze ook even langsgaan. Doen ze ook bij scholieren die bijvoorbeeld dreigen iets op school te gaan doen.
Nou, ik neem aan dat de politie inderdaad wel wil weten welke mensen applaudiseren na een aanslag.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:19 schreef ExTec het volgende:
En wat voor waarheidsbevinding hebben we het sowieso over?
[..]
Want applaudisseren is behalve smakeloos ook nog verboden, en dan komt de politie want die wil dan graag weten wie precies de handjes op elkaar deden?
Kamervragen hebben per definitie een hoge nieuwswaardigheid.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik wil alleen maar aangeven dat Kamervragen in het algemeen geen enkele indicator zijn van de nieuwswaardigheid van een bepaald item.
Daarom komen ze hier ook niet met getrokken wapens op af. Het is maar om aan te geven dat ik het wel begrijp dat de politie ook Twitter in de gaten houdt en daar op reageert, of het nu terecht is of (zoals in dit geval) onterecht.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zijn dreigementen en dat is een totaal andere categorie dan een hersenscheet zoals in de OP.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet hoe de politie dit gewoonlijk doet maar kan me voorstellen dat ze liever zaken even direct en face to face bespreken dan maar blind af te gaan op wat getwitter
Hij schetst de situatie van een leraar die niet meer weet hoe hij met zijn klas om moet gaan omdat die vol met juichende moslims zit. Dat is geen groot nieuws nee, maar wel iets waarvan je als burgemeester even iets meer wil weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Juichende kinderen na een bomaanslag is toch niet zo'n groot nieuws? Dat gebeurt al jaren. En pubers zijn nooit meesters van nuance geweest.
Dat laatste is nou net waar het om gaat. Als het geen dreigement is is er geen aanleiding om er op te reageren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daarom komen ze hier ook niet met getrokken wapens op af. Het is maar om aan te geven dat ik het wel begrijp dat de politie ook Twitter in de gaten houdt en daar op reageert, of het nu terecht is of (zoals in dit geval) onterecht.
Want?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, ik neem aan dat de politie inderdaad wel wil weten welke mensen applaudiseren na een aanslag.
Nee, want het is onwenselijk als een klas applaudisseert voor dergelijke misselijke aanslagen. Als de politie signalen hierover oppikt, is het dan zo gek dat ze daar wat mee doen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want?
Er was een reuze groot gevaar dat de man in kwestie...... niet meer les wilde geven?
Ik ben als docent benieuwd naar het antwoord op die vraag. Wat de burgemeester ermee moet is me nog steeds een raadsel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij schetst de situatie van een leraar die niet meer weet hoe hij met zijn klas om moet gaan omdat die vol met juichende moslims zit. Dat is geen groot nieuws nee, maar wel iets waarvan je als burgemeester even iets meer wil weten.
De politie wil zo veel weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:20 schreef Ludachrist het volgende:
Nou, ik neem aan dat de politie inderdaad wel wil weten welke mensen applaudiseren na een aanslag.
Want het is 1810, waar 'Den dorpsleraar direct rapporteert aan den Burgemeester'?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij schetst de situatie van een leraar die niet meer weet hoe hij met zijn klas om moet gaan omdat die vol met juichende moslims zit. Dat is geen groot nieuws nee, maar wel iets waarvan je als burgemeester even iets meer wil weten.
Hoezo? Ze gingen er niet heen om die man even aan te spreken he, ze gingen er juist heen om meer informatie te krijgen over die kinderen die aan het juichen waren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat laatste is nou net waar het om gaat. Als het geen dreigement is is er geen aanleiding om er op te reageren.
Die is verantwoordelijk voor openbare orde in een gemeente. Als een burgemeester hoort dat zoiets in zijn gemeente aan de hand is, dan snap ik wel dat die daar wat meer over wil weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben als docent benieuwd naar het antwoord op die vraag. Wat de burgemeester ermee moet is me nog steeds een raadsel.
Het is smakeloos maar niet verboden?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Snap je werkelijk niet wat daar ongewenst aan is?
Belachelijke manier van discussiėren heb je. Het is hier geen oorlog.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want het is 1810, waar 'Den dorpsleraar direct rapporteert aan den Burgemeester'?
Nee.
En je zwakt het ondertussen al af naar: hij wilde iets weten.
En dan is de politie sturen vast wel een goed middel
Juist.
"Ongewenst".quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:22 schreef 99.999 het volgende:
Snap je werkelijk niet wat daar ongewenst aan is?
Zoals wat om precies te zijn?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, want het is onwenselijk als een klas applaudisseert voor dergelijke misselijke aanslagen. Als de politie signalen hierover oppikt, is het dan zo gek dat ze daar wat mee doen?
Alsof de politie enkel met verboden zaken bezig is. Zo controleren bijvoorbeeld ook de snelheid van mensen die niet over de limiet gaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |