Kamervragen hebben per definitie een hoge nieuwswaardigheid.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik wil alleen maar aangeven dat Kamervragen in het algemeen geen enkele indicator zijn van de nieuwswaardigheid van een bepaald item.
Daarom komen ze hier ook niet met getrokken wapens op af. Het is maar om aan te geven dat ik het wel begrijp dat de politie ook Twitter in de gaten houdt en daar op reageert, of het nu terecht is of (zoals in dit geval) onterecht.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zijn dreigementen en dat is een totaal andere categorie dan een hersenscheet zoals in de OP.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet hoe de politie dit gewoonlijk doet maar kan me voorstellen dat ze liever zaken even direct en face to face bespreken dan maar blind af te gaan op wat getwitter
Hij schetst de situatie van een leraar die niet meer weet hoe hij met zijn klas om moet gaan omdat die vol met juichende moslims zit. Dat is geen groot nieuws nee, maar wel iets waarvan je als burgemeester even iets meer wil weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Juichende kinderen na een bomaanslag is toch niet zo'n groot nieuws? Dat gebeurt al jaren. En pubers zijn nooit meesters van nuance geweest.
Dat laatste is nou net waar het om gaat. Als het geen dreigement is is er geen aanleiding om er op te reageren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daarom komen ze hier ook niet met getrokken wapens op af. Het is maar om aan te geven dat ik het wel begrijp dat de politie ook Twitter in de gaten houdt en daar op reageert, of het nu terecht is of (zoals in dit geval) onterecht.
Want?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, ik neem aan dat de politie inderdaad wel wil weten welke mensen applaudiseren na een aanslag.
Nee, want het is onwenselijk als een klas applaudisseert voor dergelijke misselijke aanslagen. Als de politie signalen hierover oppikt, is het dan zo gek dat ze daar wat mee doen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want?
Er was een reuze groot gevaar dat de man in kwestie...... niet meer les wilde geven?
Ik ben als docent benieuwd naar het antwoord op die vraag. Wat de burgemeester ermee moet is me nog steeds een raadsel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij schetst de situatie van een leraar die niet meer weet hoe hij met zijn klas om moet gaan omdat die vol met juichende moslims zit. Dat is geen groot nieuws nee, maar wel iets waarvan je als burgemeester even iets meer wil weten.
De politie wil zo veel weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:20 schreef Ludachrist het volgende:
Nou, ik neem aan dat de politie inderdaad wel wil weten welke mensen applaudiseren na een aanslag.
Want het is 1810, waar 'Den dorpsleraar direct rapporteert aan den Burgemeester'?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij schetst de situatie van een leraar die niet meer weet hoe hij met zijn klas om moet gaan omdat die vol met juichende moslims zit. Dat is geen groot nieuws nee, maar wel iets waarvan je als burgemeester even iets meer wil weten.
Hoezo? Ze gingen er niet heen om die man even aan te spreken he, ze gingen er juist heen om meer informatie te krijgen over die kinderen die aan het juichen waren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat laatste is nou net waar het om gaat. Als het geen dreigement is is er geen aanleiding om er op te reageren.
Die is verantwoordelijk voor openbare orde in een gemeente. Als een burgemeester hoort dat zoiets in zijn gemeente aan de hand is, dan snap ik wel dat die daar wat meer over wil weten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben als docent benieuwd naar het antwoord op die vraag. Wat de burgemeester ermee moet is me nog steeds een raadsel.
Het is smakeloos maar niet verboden?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Snap je werkelijk niet wat daar ongewenst aan is?
Belachelijke manier van discussiëren heb je. Het is hier geen oorlog.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want het is 1810, waar 'Den dorpsleraar direct rapporteert aan den Burgemeester'?
Nee.
En je zwakt het ondertussen al af naar: hij wilde iets weten.
En dan is de politie sturen vast wel een goed middel
Juist.
"Ongewenst".quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:22 schreef 99.999 het volgende:
Snap je werkelijk niet wat daar ongewenst aan is?
Zoals wat om precies te zijn?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, want het is onwenselijk als een klas applaudisseert voor dergelijke misselijke aanslagen. Als de politie signalen hierover oppikt, is het dan zo gek dat ze daar wat mee doen?
Alsof de politie enkel met verboden zaken bezig is. Zo controleren bijvoorbeeld ook de snelheid van mensen die niet over de limiet gaan.quote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Belachelijke manier van discussiëren heb je. Het is hier geen oorlog.
Ho wacht, het is toch juist de burgemeester die excuses heeft aangeboden voor deze 'domme actie' van de politie?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:24 schreef 99.999 het volgende:
Die is verantwoordelijk voor openbare orde in een gemeente. Als een burgemeester hoort dat zoiets in zijn gemeente aan de hand is, dan snap ik wel dat die daar wat meer over wil weten.
Ik heb nooit anders beweerd en zelfs dan is het verschil irrelevant. De beslissing om er langs te gaan is al belachelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo? Ze gingen er niet heen om die man even aan te spreken he, ze gingen er juist heen om meer informatie te krijgen over die kinderen die aan het juichen waren.
En jij zet jezelf flink voor schut met je aanvallende manier van bejegening. Om zoiets kleins, het is lachwekkend.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je argument als dat de burgemeester 'wel graag op de hoogte wil zijn van zijn leraren' is gewoon ronduit bespottelijk.
Dat kan een docent niet eerst zelf?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een indringend gesprek met die klas voeren, bijvoorbeeld. Dat had ik toch al aangegeven?
Daarna kwam het bericht dat de politie slechts langskwam om uitleg te vragen van die leraar omdat ze bezorgd waren dat er wat aan de hand was. Dat wist de burgemeester ook niet toen hij reageerde.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ho wacht, het is toch juist de burgemeester die excuses heeft aangeboden voor deze 'domme actie' van de politie?
Alleen om daadwerkelijk te bevestigen dat ze daar ook niet over heen gaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:
Zo controleren bijvoorbeeld ook de snelheid van mensen die niet over de limiet gaan.
En dan? Hopen op een goddelijke vonk van inzicht bij die kutpubertjes?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:
Een indringend gesprek met die klas voeren, bijvoorbeeld. Dat had ik toch al aangegeven?
Maar we lezen net dat de burgemeester er niets mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die is verantwoordelijk voor openbare orde in een gemeente. Als een burgemeester hoort dat zoiets in zijn gemeente aan de hand is, dan snap ik wel dat die daar wat meer over wil weten.
Oh, daarom verzochten ze hem om zijn tweet te verwijderen.....quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:24 schreef Ludachrist het volgende:
Hoezo? Ze gingen er niet heen om die man even aan te spreken he, ze gingen er juist heen om meer informatie te krijgen over die kinderen die aan het juichen waren.
Ik lees daar verschillende berichten over. Zoals ik het begrijp, heeft de politie excuus aangeboden toen de man zichzelf had verklaard, en was het de burgemeester die de opdracht had gegeven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ho wacht, het is toch juist de burgemeester die excuses heeft aangeboden voor deze 'domme actie' van de politie?
Dat lijkt me ook degene die dat in eerste instantie moet doen. Een docent hoort er ook niet over te twitteren wat mij betreft.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan een docent niet eerst zelf?
Beter dan jezelf voor schut zetten met de onzin die jij hier constant neer zetquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:27 schreef Disana het volgende:
[..]
En jij zet jezelf flink voor schut met je aanvallende manier van bejegening. Om zoiets kleins, het is lachwekkend.
Volgens mij heb jij nog steeds niet helemaal door wat er gebeurd is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen om daadwerkelijk te bevestigen dat ze daar ook niet over heen gaan.![]()
Maar het valt me op dat het legioen der goedpraters de grootste moeite heeft om hier een rationele draai een te geven
Ze verzochten hem het niet meer te doen. De tweet staat er nog steeds.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Oh, daarom verzochten ze hem om zijn tweet te verwijderen.....
Hij is te druk met schermutselingen voerenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog steeds niet helemaal door wat er gebeurd is.
Ja, hèhè, dat is de pr-verklaring van de politie.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:
Daarna kwam het bericht dat de politie slechts langskwam om uitleg te vragen van die leraar omdat ze bezorgd waren dat er wat aan de hand was. Dat wist de burgemeester ook niet toen hij reageerde.
Daar moet zijn werkgever dan maar wat van vinden. De laatste keer dat ik het checkte, had een docent ook gewoon vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook degene die dat in eerste instantie moet doen. Een docent hoort er ook niet over te twitteren wat mij betreft.
Goeie vergelijking. En ze houden iedereen die niet over de limiet gaat aan voor een gesprek?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof de politie enkel met verboden zaken bezig is. Zo controleren bijvoorbeeld ook de snelheid van mensen die niet over de limiet gaan.
Tja, veel meer kan je er ook niet mee. Maar als dat applaudisseren daadwerkelijk was gebeurd, dan is het ook niet goed om dat zonder aandacht voorbij te laten gaan. Je zal mij niet horen beweren dat het een wondermiddel of een briljante actie is. Maar alle ophef is weer eens schromelijk overdreven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
En dan? Hopen op een goddelijke vonk van inzicht bij die kutpubertjes?
Een docent mag zich niet uiten over problemen die zich in zijn vakgebied voordoen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook degene die dat in eerste instantie moet doen. Een docent hoort er ook niet over te twitteren wat mij betreft.
Wat heeft hij gedaan dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Moet dat goedpraten wat deze oliedomme leraar heeft gedaan?
Jij wel?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog steeds niet helemaal door wat er gebeurd is.
Er was overlegd met de gemeente (die daarin namens de burgemeester opereren), dat die vervolgens niet goed overleggen met de burgemeester en dat de burgemeester dan wel wat roept tegen de pers is een mooi voorbeeld van een incompetente politicus.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar we lezen net dat de burgemeester er niets mee te maken heeft.
Ohja, het grote complot. Hoe kon ik dat vergeten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, hèhè, dat is de pr-verklaring van de politie.
Het is allemaal dus een mooie rotzooi. Waarom sommige mensen hier dat allemaal weer recht willen lullen snap ik niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er was overlegd met de gemeente (die daarin namens de burgemeester opereren), dat die vervolgens niet goed overleggen met de burgemeester en dat de burgemeester dan wel wat roept tegen de pers is een mooi voorbeeld van een incompetente politicus.
Insinueren dat hij tegenover een klas vol juichende moslims stond. Dat is, op zo'n moment, wellicht niet zo verstandig.quote:
Als ze iemand vreemd rijgedrag zien vertonen, zullen ze zo'n persoon inderdaad aanhouden om te kijken wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:29 schreef grimselman het volgende:
[..]
Goeie vergelijking. En ze houden iedereen die niet over de limiet gaat aan voor een gesprek?
De indruk wekken dat hij voor een klas vol juichende moslimleerlingen stond die dikke pret hadden om de aanslagen in Brussel. Niet zo handig.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |