Was al bekend toch.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:06 schreef Infection het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 16:06:42BREAKING; Police in Brussels are carrying out a number of anti terror raids in connection with today's terror attacks in the city. reageer retweet
Angst zaaien is het middel, niet het doel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Doel van terreur: angst zaaien en samenleving ontwrichten. Met minimale inzet, maximaal resultaat halen.
Angst en verdeeldheid zaaien. Het gat tussen islam en het westen groter maken. Zorgen dat moslims met een scheef oog worden aangekeken en ze dus minder aansluiting krijgen bij het westen, zodat ze geisoleerder in de samenleving komen te staan en makkelijker terug te halen zijn naar de conservatieve tak van de islam.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik het lastige aan dit soort aanslagen vind ook die in parijs is wat is de doelstelling naast angst zaaien. Ik kan maar geen duidelijk doel vinden. Met andere woorden "wat willen deze lui?".
Ik denk dat IS vrij veel garen spint bij militaire acties. Bij voorkeur acties die ook onschuldige burgers raken, dan hebben ze namelijk een mooie zondebok waarmee ze nieuwe mensen kunnen lokken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat we moven uit het midden-oosten met militaire acties.
Ik zei vorige week dat ik het vreemd vond dat de Brusselse politiek/politie blij waren dat ze geen explosieven hadden gevonden. Ik zou daar juist bezorgd van worden, want dat betekent alleen maar dat ze elders liggen. En prompt...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Zei het al eerder, de politie acties van vorige week hebben het een en ander geactiveerd.
De douane heeft daar niets mee te maken. Die controleren goederen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat was voor de douane, bij de incheckbalie.
Snap je punt niet zo. De douane maakt geen uitzondering voor jong of oud. Of dat bejaarden wel hun schoenen of sokken uit moeten doen en jongeren niet.
Terrorisme is het wapen van de machtelozen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar waarom? (niet omdat het moet maar omdat het kan?)
Onze corrupte regime afzetten? Onze olie veilig stellen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:05 schreef Abed het volgende:
[..]
In hun ogen hetzelfde wat we daar al decennia flikken.
Dat idd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:09 schreef Stranger het volgende:
[..]
Angst en verdeeldheid zaaien. Het gat tussen islam en het westen groter maken. Zorgen dat moslims met een scheef oog worden aangekeken en ze dus minder aansluiting krijgen bij het westen, zodat ze geisoleerder in de samenleving komen te staan en makkelijker terug te halen zijn naar de conservatieve tak van de islam.
nog even en ze vertellen dat ook iedereen de metro in kan of een trein in kan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Schokkendtwitter:telegraaftv twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 16:04:58'Iedereen kan Schiphol in lopen' - VIDEO https://t.co/uv77EZ689m #schiphol https://t.co/KUnTX2qWVL reageer retweet
Dat is waar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:09 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zei vorige week dat ik het vreemd vond dat de Brusselse politiek/politie blij waren dat ze geen explosieven hadden gevonden. Ik zou daar juist bezorgd van worden, want dat betekent alleen maar dat ze elders liggen. En prompt...
Afgelopen nacht kon ik zonder problemen een niet nader te noemen ziekenhuis in lopen, niemand die vroeg wat kom je doen of wie ben je.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:08 schreef Childofthe90s het volgende:
Schokkendtwitter:telegraaftv twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 16:04:58'Iedereen kan Schiphol in lopen' - VIDEO https://t.co/uv77EZ689m #schiphol https://t.co/KUnTX2qWVL reageer retweet
Paspoortcontrole danquote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De douane heeft daar niets mee te maken. Die controleren goederen.
Gewoon je ethiek ff weggooien en zonder genade optreden tegen dit soort zandetersquote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:06 schreef George_Zina het volgende:
Hmm, ik merk dat Nederlanders geloven dat de samenleving maakbaar is. Helaas, een natte droom met de zachte maatregelen die nu vaak getroffen worden. Als men wil leren om gaan met deze ratten dan moeten er maatregelen worden genomen die niet passen bij de huidige Nederlandse wind. In mijn opinie moeten dan maatregelen worden genomen die passen in een masculiene staat. De VS is zo'n voorbeeld die geen boodschap hebben aan feministische winden. Het meest typerende voorbeeld de National Security Agency. Veel kritiek op maar terroristen worden wel de duimschroeven aangedraaid! Vanaf dit jaar moet iedereen uit een van de EU-lidstaten een visum aanvragen als hij naar de VS wil reizen. Een groep moslims uit de UK werd vorig jaar nog geweigerd. Heel grootschalig in het nieuws en verontwaardiging alom. Veel verontwaardiging maar wel terecht. We hebben het over een risicogroep. NL en Europa in haar geheel moet dus wat rechten opzij gaan schuiven om het deze groep moeilijk te maken. De rotte appelen gedijen eenmaal goed in die vrije seculiere staat. Ik zie meer en meer scheuren in de samenleving. En nog een boodschap. Een aanzienlijk deel van de moslims heeft een hekel aan blanke heidenen! Alleen de mate waarin verschilt. Ik heb oude moslimvrouwtjes over de jaren heen horen zeggen dat in de kerk vuur wordt aanbeden. En vuur is synoniem voor de duivel. Een milde vorm van 'haat'. De extreme vorm hebben we afgelopen 1,5 jaar mogen aanschouwen in Parijs en Brussel.
Daar lijkt me ook wel wat in zitten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Kans is dat ze bang waren dat Abdeslam zou gaan praten en hebben daarom hun plannen veranderd/vervroegd.
En wat gaan ze doen aan die duizenden verknipte jongeren/kinderen in de arme wijken die wel sympathie hebben voor de moordaanslagen vandaag?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:06 schreef Infection het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 16:06:42BREAKING; Police in Brussels are carrying out a number of anti terror raids in connection with today's terror attacks in the city. reageer retweet
Dat helpt tegen terreur van binnenuit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hij heeft al gereageerd toch? Grenzen dicht.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:10 schreef hoas het volgende:
[..]
Afgelopen nacht kon ik zonder problemen een niet nader te noemen ziekenhuis in lopen, niemand die vroeg wat kom je doen of wie ben je.
Met deze huidige wetgeving niet zoveel denk ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:10 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen aan die duizenden verknipte jongeren/kinderen in de arme wijken die wel sympathie hebben voor de moordaanslagen vandaag?
In Nederland kijken ze ook weg. Sympathisanten moet je ook het land uitzetten. Anders 'win' je nooit.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:10 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
En wat gaan ze doen aan die duizenden verknipte jongeren/kinderen in de arme wijken die wel sympathie hebben voor de moordaanslagen vandaag?
Is niet mijn plan he, was Trump.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat helpt tegen terreur van binnenuit.
Terreur zaaien, zo plat is het ben ik bang. En wellicht nog wat wraak voor het oppakken van deze en gene.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik het lastige aan dit soort aanslagen vind ook die in parijs is wat is de doelstelling naast angst zaaien. Ik kan maar geen duidelijk doel vinden. Met andere woorden "wat willen deze lui?".
Het is een complot.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat helpt tegen terreur van binnenuit.
Zonder openbaar vervoer ook geen avondspits, dan verplaats je de spits naar later vanavond.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 16:13 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Crisiscentrum: "Mensen mogen opnieuw naar buiten, trein- en tramverkeer herneemt." bit.ly/1SeTGyZ
---
Waarom wachten ze niet tot de avondspits voorbij is? Just in Case?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |