Nooit gedacht dat ik het ooit eens zou zijn met Rutte.quote:Premier Mark Rutte vindt dat Oekraïne nooit lid moet worden van de Europese Unie (EU).
Dat zegt hij in een interview met NU.nl over het Oekraïne-referendum van volgende week.
Volgens de premier is Nederland tegen toetreding, "omdat wij vinden dat de Oekraïne zowel een goede relatie moet hebben met Europa als met Rusland. Dat kan niet als ze in de Europese Unie zouden zitten".
Rutte: "Het gaat ook om de historie van de Oekraïne. Als je naar de geschiedenis kijkt, vindt Rusland mede zijn oorsprong in Kiev en andere delen van de Oekraïne."
Rutte zegt dan ook de houding van Rusland jegens Oekraïne deels wel te begrijpen. "Je kunt niet ontkennen dat Rusland terecht vraagt aan Oekraïne om ook met Rusland een goeie relatie te hebben. Rusland gaat alleen te ver als het zegt dat Oekraïne alleen met Rusland een goede relatie mag onderhouden."
Volgens de premier zal Rusland het als een ondersteuning van de eigen positie beschouwen als Nederland het verdrag afwijst. "Die wens van Rusland moeten we niet belonen."
Rutte wil in het interview niet ingaan op de mogelijkheid van andere referenda en de gevolgen daarvan voor de positie van Nederland in de EU.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
Rutte wil Oekraïne nooit in Europese Unie
[..]
Nooit gedacht dat ik het ooit eens zou zijn met Rutte.
quote:Ministers moeten op campagne voor referendum: verplichte tweets en selfies
Er is onvrede over ministers en staatssecretarissen die te weinig doen om de ja-stem te promoten bij het Oekraïne-referendum. Dat staat allemaal in een uitgelekte email die RTL Nieuws in handen heeft. Alle bewindspersonen moeten de komende week verplicht twitteren, instagrammen en op Facebook schrijven over het Oekraïne-referendum.
...
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)te-tweets-en-selfies
Klopt, had het gelezen. Maar had niet verwacht dat hij tegen toetreding van Oekraïne tot de EU zou zijn.quote:
zegt hij dan niet eigenlijk dat de EU geen goede relatie kan hebben met Rusland?quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Goede stunt om weer nieuwe stemmen te winnen, dat wel.
Is alleen maar propagandaquote:Op woensdag 30 maart 2016 17:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt, had het gelezen. Maar had niet verwacht dat hij tegen toetreding van Oekraïne tot de EU zou zijn.
Daar mag hij wel tegen zijn, maar hij heeft daar niets alleen iets over te zeggen. Als Brussel het wil gebeurt het gewoon. Dus jammer dan Mark.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt, had het gelezen. Maar had niet verwacht dat hij tegen toetreding van Oekraïne tot de EU zou zijn.
Het blijft inderdaad een raadgevend referendum. Maar toch positief dit. Als Rutte het al zegt zullen er een stuk meer mensen tegen het verdrag gaan stemmen. Alhoewel, veel mensen zijn het niet met Rutte eens, dus dit kan ook de andere kant op werken.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar mag hij wel tegen zijn, maar hij heeft daar niets alleen iets over te zeggen. Als Brussel het wil gebeurt er gewoon. Dus jammer dan Mark.
Propaganda om voor-stemmers te krijgen omdat veel mensen tegen Rutte's mening zijn? Of gewoon propaganda om tegen-stemmers te krijgen? Het kan twee kanten op werken.quote:
Zegt ook geen donder of hij nu wel of niet vindt dat Oekraïne lid moet worden van de EU, over een tijdje heb je weer andere regeringsleiders in ons land, in Oekraïne, overal. In associatie verdragen met Kroatië, Roemenië en Bulgarije stond dit wel in het verdrag. Dus dat die landen op termijn lid zouden worden van de EU, in dit verdrag niet.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het een euvel, toekomstig lidmaatschap van Oekraïne en die stelt-ie nu gerust. Denkt-ie.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Propaganda om voor-stemmers te krijgen omdat veel mensen tegen Rutte's mening zijn? Of gewoon propaganda om tegen-stemmers te krijgen? Het kan twee kanten op werken.
Er zit natuurlijk wel van alles achter, dat zie je al van mijlen ver aankomen als het om Rutte gaat. Maar dit is naar mijn mening een stuk positiever dan wanneer hij zou zeggen voor het verdrag te zijn. Dat tegen het verdrag stemmen niet heel veel zal helpen begrijp ik ook wel. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Daarom zal ik ook zeker tegen gaan stemmen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het een euvel, toekomstig lidmaatschap van Oekraïne en die stelt-ie nu gerust. Denkt-ie.
Hij heeft al eerder een belofte gebroken omdat hij zogenaamd niet anders kon. Die woorden zijn echt niets waard, puur populisme.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het een euvel, toekomstig lidmaatschap van Oekraïne en die stelt-ie nu gerust. Denkt-ie.
Die scepsis heb ik ook. Als Mark Rutte nu niet eerder op een leugen zou zijn betrapt dan zou ik hem het voordeel van de twijfel geven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
[..]
En na die handige boodschap van Rutte komen ze dan weer met dit.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:49 schreef Houtenbeen het volgende:
Ministers moeten op campagne voor referendum: verplichte tweets en selfies
Er is onvrede over ministers en staatssecretarissen die te weinig doen om de ja-stem te promoten bij het Oekraïne-referendum. Dat staat allemaal in een uitgelekte email die RTL Nieuws in handen heeft. Alle bewindspersonen moeten de komende week verplicht twitteren, instagrammen en op Facebook schrijven over het Oekraïne-referendum.
...
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)te-tweets-en-selfies
Zijn redenen om voor te stemmen ook. Moesten van het weekend een eind rijden, heb de reportage op radio1 gehoord over de echt deplorabele staat van de rechtsstaat in de Oekraïne. Idealisten zouden daar meteen via de EU verandering in willen brengen, dat geloof ik graag.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel van alles achter, dat zie je al van mijlen ver aankomen als het om Rutte gaat. Maar dit is naar mijn mening een stuk positiever dan wanneer hij zou zeggen voor het verdrag te zijn. Dat tegen het verdrag stemmen niet heel veel zal helpen begrijp ik ook wel. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Daarom zal ik ook zeker tegen gaan stemmen.
Komt nauwelijks wat geloofwaardigs uit de mond van dat heerschap idd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:03 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hij heeft al eerder een belofte gebroken omdat hij zogenaamd niet anders kon. Die woorden zijn echt niets waard, puur populisme.
Ik denk alleen dat het erg naïef is om te veronderstellen dat het associatieverdrag hier wezenlijk iets aan gaat veranderen. Het lijkt mij productiever om het andersom te doen, per verbetere beloon je het maar pas nadat de verbetering is opgetreden en conditioneel (zolang die verbetering in stand blijft). De wortel en de stok.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn redenen om voor te stemmen ook. Moesten van het weekend een eind rijden, heb de reportage op radio1 gehoord over de echt deplorabele staat van de rechtsstaat in de Oekraïne. Idealisten zouden daar meteen via de EU verandering in willen brengen, dat geloof ik graag.
Inderdaad, als ze de argumenten aan hun kant zouden hebben dan zouden ze betere argumenten hebben gepresenteerd.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt nauwelijks wat geloofwaardigs uit de mond van dat heerschap idd.
naja je kunt die mensen wel willen helpen met hun rechtstaat maar hebben ze niet grotere problemen atm?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn redenen om voor te stemmen ook. Moesten van het weekend een eind rijden, heb de reportage op radio1 gehoord over de echt deplorabele staat van de rechtsstaat in de Oekraïne. Idealisten zouden daar meteen via de EU verandering in willen brengen, dat geloof ik graag.
Tegenstemmen kent wmb veel meer redenen en ook zonder een associatie verdrag kun je die lui helpen om die rechtsstaat fatsoenlijk op te tuigen. Of dat überhaupt lukt blijft de vraag, associatie verdrag of niet.
Kijk daarvoor vooral onder de PVV-fans en dergelijke op dit forum.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
By the way, ik ben een van de 400 000 mensen die een handtekening heeft gezet. Wie van jullie nog meer?
Kap toch eens met iedereen die tegen stemt een pvv'er oid's te noemen.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kijk daarvoor vooral onder de PVV-fans en dergelijke op dit forum.
Wist je toen overigens wel waar het over ging? Je lijkt nu immers vrij wanhopig op zoek naar "argumenten" en laat daarbij zien niets van het verdrag te snappen en geen serieus alternatief te willen bieden voor Oekraine bij de Nee-stem...
Ja, klopt ik denk ook niet dat de EU dat voor mekaar kan krijgen, daarvoor zijn de oligarchische krachten ook veel te groot. Zal erop neerkomen dat je in feite de hele rechtsstaat zult moeten financieren; je moet én de rechters én de officieren van justitie opnieuw opleiden en hen een fatsoenlijk loon geven, zodat ze niet corrumperen.... enfin veel geld uitgeven en nog niet weten of het wat uitmaakt.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat het erg naïef is om te veronderstellen dat het associatieverdrag hier wezenlijk iets aan gaat veranderen. Het lijkt mij productiever om het andersom te doen, per verbetere beloon je het maar pas nadat de verbetering is opgetreden en conditioneel (zolang die verbetering in stand blijft). De wortel en de stok.
Het enige serieuze alternatief is gewoon geen verdrag. Welk alternatief wil je nog meer hebben?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kijk daarvoor vooral onder de PVV-fans en dergelijke op dit forum.
Wist je toen overigens wel waar het over ging? Je lijkt nu immers vrij wanhopig op zoek naar "argumenten" en laat daarbij zien niets van het verdrag te snappen en geen serieus alternatief te willen bieden voor Oekraine bij de Nee-stem...
Ik ook, ik overweeg voor te stemmen trouwens.quote:
Als er in feite geen recht bestaat, of althans dat de oligarchen die in hun portemonnee hebben: daarvan kun je in een land alles afleiden hè.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja je kunt die mensen wel willen helpen met hun rechtstaat maar hebben ze niet grotere problemen atm?
net zoals wij in Afghanistan een heleboel schooltjes lopen bouwen terwijl niemand daar geinteresseerd was in goed onderwijs ... beetje zinloos
als je die mensen wilt helpen dan moet je ze goede moderne westerse tanks schenken maar dat zullen we wel niet willen doen
ik doe gewoon blancoquote:Op woensdag 30 maart 2016 18:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ook, ik overweeg voor te stemnen trouwens.
En ik 2x tegen, is dat ook weer gelijk getrokken.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:12 schreef barthol het volgende:
Ik zal voor stemmen, 2x , een keer voor mezelf en een volmacht.
Niet spieken bij de buurmanquote:Op woensdag 30 maart 2016 18:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik doe gewoon blanco
of voor en tegen, afhankelijk van wat ik op dat moment het lolligst vind
Heb je afgelopen maand dan geen media geconsumeerd oid?quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Het referendum wordt naar mijn inziens in de media behoorlijk doodgezwegen. Je verwacht het niet he...
Ik zeg heel bewust "vooral", en niet bijvoorbeeld "uitsluitend" of "alleen". Ik weet dat Bram meer een SP'er is maar die zijn hier op FOK! Een stuk zeldzamer dan PVV'ers of extremer.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kap toch eens met iedereen die tegen stemt een pvv'er oid's te noemen.
Het is maar net in welk subforum je kijkt denk ik zo. In NWS zul je inderdaad meer rechts volk vinden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zeg heel bewust "vooral", en niet bijvoorbeeld "uitsluitend" of "alleen". Ik weet dat Bram meer een SP'er is maar die zijn hier op FOK! Een stuk zeldzamer dan PVV'ers of extremer.
Laat me raden, jij hebt net als ik nooit op de PVV gestemd en jij zou dat net als ik nooit doen.quote:
dat ligt een beetje aan de buurman ... als het een lekker wijf is dan wil ik nog wel eens glurenquote:
Van mij mag hij, het maakt zijn argumentatie alleen maar nog zwakker.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kap toch eens met iedereen die tegen stemt een pvv'er oid's te noemen.
Mooi, dan krijgt het onderwerp eindelijk eens de aandacht die het verdient. Rijkelijk laat, dat wel.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je afgelopen maand dan geen media geconsumeerd oid?
In mijn krantje beslaat het vandaag bv de hele voorpagina
Helaas, dat klopt niet. Noorwegen en IJsland hebben al decennia associatieverdragen met de EU en nemen ook bijna alle wetgeving direct over. Zwitserland werkt iets anders maar heeft honderden overeenkomsten over deelgebieden.quote:Op woensdag 30 maart 2016 17:53 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Een Noorwegen, Zwitserland en IJsland hebben wel afspraken gemaakt met de EU, maar zonder dat een associatieverdrag aan te pas is gekomen.
Gelul.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mooi, dan krijgt het onderwerp eindelijk eens de aandacht die het verdient. Rijkelijk laat, dat wel.
Wat moet er zonder dat verdrag met Oekraine gebeuren? Die zijn immers door Rusland van een flinke lap grond ontdaan met dit verdrag als excuus. Die wil je dan dus maar lekker in de stront laten zakken en uitleveren aan de grillen van Poetin?quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het enige serieuze alternatief is gewoon geen verdrag. Welk alternatief wil je nog meer hebben?
Waarom iets invoeren waar je niet achter staat en geen voordeel bij hebt. Alleen het gebrek aan argumenten voor een voor-stem zou al voldoende moeten zijn om geen verdrag te willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |