Daar wil ik wel op letten, als de tegenpartij niet zomaar andere mening als dom bestempelt. Actie == -Reactie weet je nog?quote:Op zondag 20 maart 2016 11:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zie het ook positief hoor.
Zou je trouwens iets kunnen doen aan je toon in dit topic? Het bevordert niet bepaald de sfeer of een goede discussie.
Ja, de dolkstoot door de heersende klassen in de rug van het volk.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:25 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Een groot deel van de burger is het onderhand met me eens.
Beetje dom om het dan zo neer te plempen he, maar je moet wat als je zowat de enige bent die het nog positief ziet.
Maar nu zul je wel weer om bronnen vragen omtrent mijn eerste stelling. Dat is het pluizengerol, die kennen we ondertussen wel.
Maar goed ik zie niets in je argument dus zie ik het maar weer als een schreeuw uit machteloosheid.
Nu lekker breien.
Je hebt duidelijk last van de welbekende PVV-kwaal. Een of andere boude uitspraak roeptoeteren met als doel onduidelijkheid te zaaien. En vervolgens de uitspraak op de meest kromme manier recht proberen te pratenquote:Op zondag 20 maart 2016 11:25 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is een metafoor geen aanzet tot moord.
Die misvatting maak ik juist niet, aangezien ik aangeef dat het onwaarschijnlijk is dat alle moslims op dezelfde partij stemmen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:25 schreef Falco het volgende:
[..]
Nu maak je de misvatting dat moslims een homogene groep zijn en dat zijn ze juist allerminst
Maar je roept nu eenmaal een bepaald beeld op en dat kruis draag je met je mee.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad wat speerpunten, dat klopt. Maar ik heb ook mijn verontwaardiging laten blijken over de "minder minder"-uitspraak van Wilders én ook over de belachelijke manier waarop Wilders ageerde tegen de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer, puur en alleen omdat ze ook een Marokkaanse nationaliteit heeft.
Maar er zijn users die heel actief proberen om andere users in een hokje te duwen. Ben je ook maar een beetje kritisch over onderwerpen als immigratie of integratie, dan ben je meteen een xenofobe, PVV-stemmende racist. Dat is helaas een beetje de dagelijkse praktijk op FOK!
Erdo is ook gewoon rechts-conservatief. Geen abortus, geen euthanasie, geen blasfemie, de man is de hoofd van het gezin, vrouwen moeten vooral moeder zijn, enzovoort.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:27 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
CU en SGP zijn nogal verschillend. Bovendien hebben ze beide niets met het dictatoriale bewind van Erdolf.
Ja hoor, team pluis is er weer.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk last van de welbekende PVV-kwaal. Een of andere boude uitspraak roeptoeteren met als doel onduidelijkheid te zaaien. En vervolgens de uitspraak op de meest kromme manier recht proberen te praten.
Op veel conservatieve punten zullen ze elkaar prima weten te vinden.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:27 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
CU en SGP zijn nogal verschillend. Bovendien hebben ze beide niets met het dictatoriale bewind van Erdolf.
Dus als iemand jou als dom bestempelt, dan is de reactie: "gutmensch, op de brandstapel" gerechtvaardigd. Tja.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar wil ik wel op letten, als de tegenpartij niet zomaar andere mening als dom bestempelt. Actie == -Reactie weet je nog?
En dan ook nog zonder argumenten.
... en als je daar dan een topic op FOK! over opent, krijg je de wind van voren van users die het allemaal relativeren. Zo ontstaat een mechanisme van schouderophalen, terwijl de dubieuze praktijken doorgaan.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik al duidelijk gemaakt dat Denk mijn partij niet is. Ik deel jouw opvatting dat Denk gevaarlijk is echter niet.
Laat die mannen lekker kritische journalisten eruit smijten bij hun bijeenkomsten. Dat levert mooie verhalen op die het draagvlak van de partij geen goed zullen doen.
Welke vragen stelde de journalist dat deze er uit gegooid werd?quote:Op zondag 20 maart 2016 11:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... en als je daar dan een topic op FOK! over opent, krijg je de wind van voren van users die het allemaal relativeren. Zo ontstaat een mechanisme van schouderophalen, terwijl de dubieuze praktijken doorgaan.
Ik wil dat journalisten-issue echt niet steeds op de spits drijven Koos en ik had ook beloofd om het niet steeds weer aan te halen, maar het verbaast me wel hoe gemakkelijk jij er genoegen mee neemt dat Denk journalisten de zaal uitsmijt. Ik vind dat journalisten hun werk moeten kunnen doen.
Wel als er geen enkel begeleidend schrijven bij zit waarom dat dan zo zou zijn.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus als iemand jou als dom bestempelt, dan is de reactie: "gutmensch, op de brandstapel" gerechtvaardigd. Tja.
Leer eerst maar eens incasseren voor je denkt uit te kunnen delen.
Nee, ik pas mijn communicatie niet aan. Ik acteer binnen de regels van dit forum, ik geef duidelijk mijn mening. Ik ageer ertegen als users bepaalde frames maken of mensen heel bewust in het hokje van de racist duwen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar je roept nu eenmaal een bepaald beeld op en dat kruis draag je met je mee.
Bedenk eens waarom dat zo is en pas jouw communicatie aan als je het kruis niet wil dragen.
(Excuses voor de religieuze verwijzing overigens)
Ah, behalve Van Dale moeten we ook het Groot Wilders Woordenboek der Nederlandsche Taal hebben?quote:Op zondag 20 maart 2016 11:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wel als er geen enkel begeleidend schrijven bij zit waarom dat dan zo zou zijn.
Incasseren heb ik ondertussen genoeg gedaan. En het valt me op dat het altijd van de Gut-kant komt ja.
De brandstapel had vervangen kunnen worden door "weg ermee" zou je ook uit kunnen opmaken wat ik met landverrader bedoel voordat we die zo ook nog weer krijgen.
Iemand met touwtyfus, kan je pluizenquote:Op zondag 20 maart 2016 11:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alweer een nieuwe term na gutmensch en policor. Wat is nu weer een 'pluizenkwaal'?
Aan het artikel in de OP te zien, vroeg de journalist mensen onder meer wat ze vinden van de persvrijheid in Turkije.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Welke vragen stelde de journalist dat deze er uit gegooid werd?
Ik heb voldoende vertrouwen in onze vrije democratische samenleving. Een partij die journalisten de zaal uitsmijt, zal dat merken in de stukken die hierop worden gepubliceerd. Die zijn niet mals, iets wat de partij er niet populairder op maakt.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... en als je daar dan een topic op FOK! over opent, krijg je de wind van voren van users die het allemaal relativeren. Zo ontstaat een mechanisme van schouderophalen, terwijl de dubieuze praktijken doorgaan.
Ik wil dat journalisten-issue echt niet steeds op de spits drijven Koos en ik had ook beloofd om het niet steeds weer aan te halen, maar het verbaast me wel hoe gemakkelijk jij er genoegen mee neemt dat Denk journalisten de zaal uitsmijt. Ik vind dat journalisten hun werk moeten kunnen doen.
Moet ik hier serieus op in gaan?quote:Op zondag 20 maart 2016 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, behalve Van Dale moeten we ook het Groot Wilders Woordenboek der Nederlandsche Taal hebben?
"Nee, met landverrader bedoel ik niet iemand die landverraad pleegt. Ik bedoel daarmee mensen die niet meegaan met de totale afwijzing van islam, immigratie en vluchtelingen."
Ga toch fietsen stelen op het Damrak, man.
Het komt niet in je op dat je uitspraken en standpunten aanleiding kunnen zijn voor een bepaald beeld?quote:Op zondag 20 maart 2016 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik pas mijn communicatie niet aan. Ik acteer binnen de regels van dit forum, ik geef duidelijk mijn mening. Ik ageer ertegen als users bepaalde frames maken of mensen heel bewust in het hokje van de racist duwen.
Ik ga geen wenselijke, brave dingen zingen om mijn eigen digitale imago op te vijzelen. Als iedereen dat hier gaat doen, kunnen we de tent wel sluiten.
Heb de op niet helemaal goed gelezen neequote:Op zondag 20 maart 2016 11:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Aan het artikel in de OP te zien, vroeg de journalist mensen onder meer wat ze vinden van de persvrijheid in Turkije.
Onze democratie kan dit soort malloten prima aan inderdaad.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb voldoende vertrouwen in onze vrije democratische samenleving. Een partij die journalisten de zaal uitsmijt, zal dat merken in de stukken die hierop worden gepubliceerd. Die zijn niet mals, iets wat de partij er niet populairder op maakt.
De PVV weigert ook stelselmatig commentaar te geven op vragen van de media. Daar doe je toch ook niet zo panisch over? Terwijl dat in feite op hetzelfde neerkomt: de media worden belemmert in hun werk.
Ik betrap mezelf erop dat we het bij de PVV al normaal zijn gaan vinden. Er lijkt sprake van een glijdende schaal.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb voldoende vertrouwen in onze vrije democratische samenleving. Een partij die journalisten de zaal uitsmijt, zal dat merken in de stukken die hierop worden gepubliceerd. Die zijn niet mals, iets wat de partij er niet populairder op maakt.
De PVV weigert ook stelselmatig commentaar te geven op vragen van de media. Daar doe je toch ook niet zo panisch over? Terwijl dat in feite op hetzelfde neerkomt: de media worden belemmert in hun werk.
En anders is er altijd nog de Dutch Defense League!quote:Op zondag 20 maart 2016 11:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onze democratie kan dit soort malloten prima aan inderdaad.
Prima, maar accepteer het kruis dan.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik pas mijn communicatie niet aan. Ik acteer binnen de regels van dit forum, ik geef duidelijk mijn mening. Ik ageer ertegen als users bepaalde frames maken of mensen heel bewust in het hokje van de racist duwen.
Ik ga geen wenselijke, brave dingen zingen om mijn eigen digitale imago op te vijzelen. Als iedereen dat hier gaat doen, kunnen we de tent wel sluiten.
Stel dat jij met een camera aan die kaasturk vraagt hoe hij Erdogan ziet, die vraag zal hij nooit eerlijk beantwoorden omdat hij dan zelf de wind van voren krijgt. Of van de Turken of van de kazen. Zulke vragen moeten en mogen niet gesteld worden want meneer is gevoelig voor dat soort vragenquote:Op zondag 20 maart 2016 11:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Welke vragen stelde de journalist dat deze er uit gegooid werd?
Nee, gewoon een normale, legitieme vraag. Maar Denk wil duidelijk geen pottenkijkers. Niet-kritische journalisten mogen wél in de zaal blijven, De Telegraaf wordt weggestuurd.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb de op niet helemaal goed gelezen nee![]()
Maar vind dat geen vreemde vraag toch?
Ik zou de Telegraaf er ook uit werken. Die verzinnen hun nieuws toch wel zelf, dus ze staan alleen maar in de weg. Bovendien trekken ze andere parasieten aan, zoals dat tuig van Powned.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Prima, het is dan ook niet de doelgroep waar ik mij wens te kwalificeren.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doe je door mensen landverraders te noemen.
Jammer. Keek net op hun site en zo op het eerste gezicht zag ik niks vreemds. Maar als je dit soort vragen niet wilt beantwoorden kan ik je eigenlijk al niet meer serieus nemen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, gewoon een normale, legitieme vraag. Maar Denk wil duidelijk geen pottenkijkers. Niet-kritische journalisten mogen wél in de zaal blijven, De Telegraaf wordt weggestuurd.
Het is een hele logische vraag maar ik snap ook wel dat ze daar op hun feestje geen zin aan hebben. Dat feestje gaat namelijk over hun clubje en niet over Turkije. Als een journalist daar maar over door blijft gaan snap ik dat ze er zat van worden.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Soms zijn posts zo dom, dat je gewoon niet meer weet wat je er op moet zeggen. Knap dat het jou luktquote:Op zondag 20 maart 2016 11:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, behalve Van Dale moeten we ook het Groot Wilders Woordenboek der Nederlandsche Taal hebben?
"Nee, met landverrader bedoel ik niet iemand die landverraad pleegt. Ik bedoel daarmee mensen die niet meegaan met de totale afwijzing van islam, immigratie en vluchtelingen."
Ga toch fietsen stelen op het Damrak, man.
Hahahaha geweldig, er zijn op zondag wel veel martelaren, sommigen gewenst en anderen ongewenstquote:
Want wat we in de Telegraaf lezen hierover is natuurlijk het 100% verhaal?quote:Op zondag 20 maart 2016 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, gewoon een normale, legitieme vraag. Maar Denk wil duidelijk geen pottenkijkers. Niet-kritische journalisten mogen wél in de zaal blijven, De Telegraaf wordt weggestuurd.
Je hebt feiten en het platrechtse verhaal dat geloofd moet worden.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want wat we in de Telegraaf lezen hierover is natuurlijk het 100% verhaal?
Loop dan ook niet te huilen als mensen je dom noemen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:40 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Prima, het is dan ook niet de doelgroep waar ik mij wens te kwalificeren.
TS was van hoor en wederhoor. Behalve als de telegraaf iets plaatst. Dan is het zo.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zolang de meerderheid er maar niet in meegaat.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik betrap mezelf erop dat we het bij de PVV al normaal zijn gaan vinden. Er lijkt sprake van een glijdende schaal.
Het is natuurlijk niet normaal. Wilders heeft een soort machtspositie ten opzichte van de media gecreëerd. En je ziet Republikeinse politici in de VS ook voortdurend ageren tegen de media, Trump voorop.
Ies PVV-koeltoer.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
TS was van hoor en wederhoor. Behalve als de telegraaf iets plaatst. Dan is het zo.
Nee hoor. Ik leg gewoon elke keer geduldig mijn mening weer uit. Je gelooft het misschien niet, maar ik krijg zelfs weleens DM's van users die hun steun aan mij uitspreken en die bewonderen hoe geduldig en correct ik blijf.quote:
Dit is natuurlijk ook weer een opmerking van niets. Iets roepen zonder argument is altijd kwalijk. Of het nou van een doelgroep komt waar ik niets mee heb of niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Loop dan ook niet te huilen als mensen je dom noemen.
Nee. Ik besef dat De Telegraaf een gekleurde krant is. Daarom plaatste ik in de OP ook een link naar een artikel van de NOS.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Toch loop je te schuimbekken over het feit dat de Telegraaf beweert eruit gegooid te zijn en beweert dat anderen mochten blijven, terwijl je helemaal niet weet of dat waar is en als het al waar is, waarom het gebeurde of wat de Telegraaf-journalist (en ik gebruik de term in de ruimste zin des woords) gedaan of gezegd had. Misschien hadden mensen zich wel beklaagd over de opdringerige vragen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Ik besef dat De Telegraaf een gekleurde krant is. Daarom plaatste ik in de OP ook een link naar een artikel van de NOS.
Dat je bestempelt als kritiekloos en zouteloos, waarmee je de toon van je topic al zet: dit is sensatie. Maar ik vind het allemaal niet zo spannend en ik heb vertrouwen in onze maatschappij dat deze twee heren niet ver zullen komen omdat ze niet veel te bieden hebben.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Ik besef dat De Telegraaf een gekleurde krant is. Daarom plaatste ik in de OP ook een link naar een artikel van de NOS.
Er is niks nieuws onder de zon, welke partij doet dat wel? Het politiek correct geblaat buiten beschouwing gelaten.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:48 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik vind het jammer dat een partij als deze, die zich neerzet al sociaal etc zo antwoord op kritische vragen.
Sorry, maar het NOS-artikel is kritiekloos. Er staan een paar one-liners van Kuzu in en verder wordt hem geen enkele kritische vraag gesteld. Het lijkt me dat ik correct handel door naast het artikel van De Telegraaf ook een link naar de NOS te plaatsen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat je bestempelt als kritiekloos en zouteloos, waarmee je de toon van je topic al zet: dit is sensatie. Maar ik vind het allemaal niet zo spannend en ik heb vertrouwen in onze maatschappij dat deze twee heren niet ver zullen komen omdat ze niet veel te bieden hebben.
Dat lijkt me ook. Als een partij een feestje wil vieren hebben ze geen zin in al te veel gezeur over lastige onderwerpen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:49 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Er is niks nieuws onder de zon, welke partij doet dat wel? Het politiek correct geblaat buiten beschouwing gelaten.
Kuzu betekent lammetje in het Turks, zo eng is dat dus niet.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:56 schreef Fylax het volgende:
Kuzu is een eng mannetje die graag omroepen wil verbieden.
Powned wil zichzelf toch ook opheffen? En dat hij tegen de PVV omroep is snap ik wel. De PVV wil vast ook graag van de VARA af.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:56 schreef Fylax het volgende:
Het is ook niet de taak van de NOS om kritisch te zijn, het is zijn taak om verslag te doen. Jij zet de toon door daar de kwalificatie zouteloos aan mee te geven, waardoor je tevens aangeeft veel (meer) waarde te hechten aan het verhaal van de Telegraaf, al zeg je later dat het een gekleurd blad is.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar het NOS-artikel is kritiekloos. Er staan een paar one-liners van Kuzu in en verder wordt hem geen enkele kritische vraag gesteld. Het lijkt me dat ik correct handel door naast het artikel van De Telegraaf ook een link naar de NOS te plaatsen.
Ik denk trouwens ook niet dat deze twee heren veel ver komen, maar ze kunnen wel een groep mensen beïnvloeden en daarmee ook een negatief effect hebben op zaken als integratie. Als een politiek leider in Nederland aan zijn achterban vertelt dat die zich vooral niet moet aanpassen, dan vind ik dat een slechte zaak.
De PVV wil de gehele publieke omroep afschaffen. Lekker boeiend.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:56 schreef Fylax het volgende:
De Telegraaf beschrijft de werkelijke sentimenten en opvattingen in de zaal en bij de partijleiders, de NOS doet alleen oppervlakkig verslag.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is ook niet de taak van de NOS om kritisch te zijn, het is zijn taak om verslag te doen. Jij zet de toon door daar de kwalificatie zouteloos aan mee te geven, waardoor je tevens aangeeft veel (meer) waarde te hechten aan het verhaal van de Telegraaf, al zeg je later dat het een gekleurd blad is.
Ik denk niet dat deze twee clowns veel mensen gaan beïnvloeden. Ze kunnen wel roepen dat ze tegen integratie zijn, maar ik schat in dat de meeste Turken eieren voor hun geld zullen kiezen door op een meer aangepaste partij te stemmen.
Klopt, laten we gewoon de verkiezingen afwachten. Ik verwacht sowieso dat al die afsplitsingen het veld ruimen.quote:Op zondag 20 maart 2016 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk niet dat deze twee clowns veel mensen gaan beïnvloeden. Ze kunnen wel roepen dat ze tegen integratie zijn, maar ik schat in dat de meeste Turken eieren voor hun geld zullen kiezen door op een meer aangepaste partij te stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |