abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160784236
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke voordelen? Dat er bijna geen werk is? Dat ik bizar veel huur moet betalen omdat men Nederland vol gooit? Dat ik niet 30 jaar eerder geboren was en zonder diploma, met een klein beetje verstand, een degelijke -goedbetaalde- functie kon bemachtigen en deze tot in den treuren vast te houden tot ik duizenden euro's p.m. in een verzorgingstehuis zou kosten? Dat ik als individu niks meer terug zie van een gasbel die door voorgaande generaties uitgebuit is? Wie ben jij om mij te vertellen dat het de geaccepteerde standaard moet zijn om 25 uur per week te werken om op een stukje grond te mogen wonen? Dat ik uit het raam kijk en niets dan hoofddoeken en baarden zie? Misschien moet ik dankbaar zijn voor de lokale shoarmazaak die i.t.t. Nederlandse restaurants tot in de nacht open blijven... Dat was wel handig toen ik werkloos was ja.
Het aantal vacatures stijgt weer de pan uit. Je excuses raken op.
http://www.volkskrant.nl/(...)og-geweest~a4266509/
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:43:49 #202
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160784242
quote:

[..]

Welke voordelen? Dat er bijna geen werk is? Dat ik bizar veel huur moet betalen omdat men Nederland vol gooit? Dat ik niet 30 jaar eerder geboren was en zonder diploma, met een klein beetje verstand, een degelijke -goedbetaalde- functie kon bemachtigen en deze tot in den treuren vast te houden tot ik duizenden euro's p.m. in een verzorgingstehuis zou kosten? Dat ik als individu niks meer terug zie van een gasbel die door voorgaande generaties uitgebuit is? Wie ben jij om mij te vertellen dat het de geaccepteerde standaard moet zijn om 25 uur per week te werken om op een stukje grond te mogen wonen? Dat ik uit het raam kijk en niets dan hoofddoeken en baarden zie? Misschien moet ik dankbaar zijn voor de lokale shoarmazaak die i.t.t. Nederlandse restaurants tot in de nacht open blijven... Dat was wel handig toen ik werkloos was ja.
Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen dat ik als individu niks terugzie van de winsten die de VOC in Indië gemaakt heeft en dat die generaties dat verdomme gewoon opgemaakt hebben!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_160784252
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%81satr%C3%BA

Deze misschien? Ik noem maar even een eerste resultaat dat googelen opleverde.
Ik zie dat deze heidense religie ook populair was bij de nazi's. ;).

Anyway dat bedoel ik overigens niet met cultuur/beschaving hè. Ik geloof niet dat het jodendom en later het christendom per se betekende dat de beschavingen die ertoe overgingen per se wreder waren of minder wreed. Naar huidige maatstaven was alles wreed. En nog een heel lange tijd.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:44:24 #204
137949 Disana
pi_160784253
quote:

[..]

Wat een klaagzang. Ik vraag me af hoe andere mensen het in vredesnaam redden met een baan en een tevreden gevoel over zichzelf en hun vaderland. Als ik zo ontevreden zou zijn als jij, dan zou dat voor mij des te meer reden zijn mijn situatie eens grondig onder handen te nemen.
pi_160784275
quote:

[..]

Dus eigenlijk is de voornaamste prestatie waar je je rechten op baseert het feit dat je in Nederland geboren bent?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:48:21 #206
66444 Lord_Vetinari
pi_160784307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een klaagzang. Ik vraag me af hoe andere mensen het in vredesnaam redden met een baan en een tevreden gevoel over zichzelf en hun vaderland. Als ik zo ontevreden zou zijn als jij, dan zou dat voor mij des te meer reden zijn mijn situatie eens grondig onder handen te nemen.
Ga je nou insinueren, dat hij zelf actie onderneemt? Je weet toch, dat het de bedoeling is dat je thuis gaat zitten wachten tot een militie je buurt schoonveegt van de hoofddoekjes en baarden, waarna je eindelijk weer kunt gaan zitten wachten tot iemand aan je deur komt met een baan waar je niks voor hoeft te kunnen, wel veel verdient en tot je pensioen kunt blijven zitten, zonder iets te doen?

Dat is je récht als Hollandsche Nederlander!
pi_160784313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel mensen in Europa zijn NIET bereid om te accepteren dat grote groepen "vluchtelingen" mogen blijven. Ze zien namelijk dat het onder de "vluchtelingen" barst van de economische migranten. Ze zien ook dat mensen die illegaal zijn, gewoon doodleuk hier blijven en niet effectief terugkeren. Ze zien ook de totaal falende integratie van de nieuwkomers. Dat soort zaken opgeteld maakt dat het draagvlak daalt en de weerstand groeit. Maar kennelijk is het voor jou te moeilijk om dat onder ogen te zien.

Je roept dingen als "leer ermee leven" en "leer het te accepteren", terwijl dat precies is wat die mensen NIET willen. Het is precies die misplaatste arrogantie en naïviteit waartegen die mensen ageren en wat het slechtste in ze naar boven haalt. Er is al veel te lang niet of veel te slap gehandhaafd; de mensen daar zijn het spuugzat. Precies daarom komen zulke milities nu tot leven. Een moraliserend vingertje vanaf de Veluwe gaat daar echt niks aan veranderen, Koos.
Wat wil je nou precies met die laatste opmerking? Laat ik ergens blijken de illusie te koesteren dat mijn postgedrag mensen in een ander land van inzicht doet veranderen? Denk je dat jij wel wat bereikt met je ellenlange lulverhalen die je tikt vanuit je Zwolse bunker?

En als jij een ander beleid ten aanzien van vluchtelingen voorstaat, dan moet je volgend jaar lekker PVV stemmen. Zolang de meerderheid dat niet doet, blijven we asielzoekers opvangen en veel daarvan zullen zich hier permanent vestigen. Ik vind het wat gestoord om een militie in het leven te roepen als je het niet eens bent met de koers van de democratisch gekozen meerderheid.

En je verzetten mag altijd. Maar dan wel binnen de kaders van onze wet. Probeer lekker een meerderheid te vinden voor je standpunten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160784323
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie dat deze heidense religie ook populair was bij de nazi's. ;).

Anyway dat bedoel ik overigens niet met cultuur/beschaving hè. Ik geloof niet dat het jodendom en later het christendom per se betekende dat de beschavingen die ertoe overgingen per se wreder waren of minder wreed. Naar huidige maatstaven was alles wreed. En nog een heel lange tijd.
Dat is zeker waar. Neemt niet weg dat de middeleeuwen veroorzaakt zijn door het christendom en dat het ook de eeuwen daarna voor een ongekende berg ellende heeft gezorgd.
pi_160784347
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Neemt niet weg dat de middeleeuwen veroorzaakt zijn door het christendom en dat het ook de eeuwen daarna voor een ongekende berg ellende heeft gezorgd.
Klopt idd, the dark ages, doordat het christendom de boel duister hield.
I´m back.
pi_160784384
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het wat gestoord om een militie in het leven te roepen als je het niet eens bent met de koers van de democratisch gekozen meerderheid.
Een soort van militante verzuiling? Anti-PVV-eskaders en zo?

Nee, lijkt me niks. Ik vind wijzen en uitlachen eigenlijk wel goed genoeg. Die oproepen tot burgeroorlog lijken me zelfs voor laagbegaafde pubers nog te achterlijk om serieus te nemen.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:52:38 #211
137949 Disana
pi_160784385
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ga je nou insinueren, dat hij zelf actie onderneemt? Je weet toch, dat het de bedoeling is dat je thuis gaat zitten wachten tot een militie je buurt schoonveegt van de hoofddoekjes en baarden, waarna je eindelijk weer kunt gaan zitten wachten tot iemand aan je deur komt met een baan waar je niks voor hoeft te kunnen, wel veel verdient en tot je pensioen kunt blijven zitten, zonder iets te doen?

Dat is je récht als Hollandsche Nederlander!
Kennelijk is dat precies waarop wordt gewacht. Eerst Nederland vrij van buitenlanders, dan de shoarmazaken allemaal op tijd dicht en hoofddoekjes verboden, en dan gaan we eens kijken of we bereid zijn onze handen uit de mouwen te steken om een steentje bij te dragen. Helaas, Koos schreef het al, gaan die buitenlanders niet weg. Waarmee we weer ontopic zijn.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:53:32 #212
66444 Lord_Vetinari
pi_160784409
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik een wat vergaande versimpeling van de feiten. De Middeleeuwen zijn door niemand veroorzaakt, die zijn het gevolg geweest van de val van het Romeinse Rijk en de enorme economische en politieke nadreun, die daar het gevolg van is geweest. De mens moest in principe alle bestuurslagen opnieuw uitvinden en dat heeft lang geduurd. Dat de kerk daar geen echt stimulerende factor in is geweest, prima. Maar er zijn vele andere factoren geweest.
pi_160784419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit heeft niets met je huidskleur te maken. Van getinten verwacht ik precies hetzelfde als van jou.

Je bijt in de hand die je voedt omdat je je handje bij vadertje staat ophoud, zonder die steun niet zou kunnen leven, maar wel er tot in den treure over klaagt, zie je verdere relaas.

Je zegt zelf zo ontzettend slim te zijn, waarom doe je daar niets mee, waarom zet je niet wat op voor jezelf? Als je echt zo slim was zou dat een peulenschil moeten zijn.
Ben je daarna vrij je leven in te richten zoals je wil, om losser te komen van die overheid waar je zo de pleuris aan hebt, evt zelfs te verhuizen naar een plek waar je minder problemen met de daar heersende overheid hebt. Zou je doelen kunnen steunen waar je achter staat. Zou je kunnen meehelpen zaken ten goede te veranderen.
Je gooit het huidige Nederland (met momenteel bijhorende politiek, burger en economie) opeen met de welvaart die hier lang geweest is; welvaart (en kans op behoud er van) die verspeelt is door decadent, dom en korte termijn beleid. Was Nederland bij zichzelf gebleven, het liberalisme hoog had gehouden, nationalisme had laten bestaan, de burger (en zijn vrijheden en leefomgeving) niet in het nauw gedreven had, geïnvesteerd had in innovatie en ontwikkeling van zinvolle banen, dan had ik veel meer motivatie gehad om bij te helpen aan de maatschappij. Of ik had in elk geval reden gehad mij schuldig te voelen. Het tegenovergestelde is het geval. Een politiek van het opbreken van wat Nederland was/is (of anders; wat ik had gewild dat het is).

Maar goed, 'iets voor mezelf opzetten'...
pi_160784427
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat niet al een flinke tijd achterhaalt? Het is een behoorlijk atheïstische mythe volgens mij, zeker ook omdat het uitgaat van het idee dat wetenschap en religie altijd haaks staan op elkaar. Plus, tegen de tijd dat Rome viel was het al christelijk natuurlijk.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160784430
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Kennelijk is dat precies waarop wordt gewacht. Eerst Nederland vrij van buitenlanders, dan de shoarmazaken allemaal op tijd dicht en hoofddoekjes verboden, en dan gaan we eens kijken of we bereid zijn onze handen uit de mouwen te steken om een steentje bij te dragen. Helaas, Koos schreef het al, gaan die buitenlanders niet weg. Waarmee we weer ontopic zijn.
"Ik wil wel werken, maar..."
"Ik ben niet racistisch, maar..."

Op zich wel grappig.
pi_160784442
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik een wat vergaande versimpeling van de feiten. De Middeleeuwen zijn door niemand veroorzaakt, die zijn het gevolg geweest van de val van het Romeinse Rijk en de enorme economische en politieke nadreun, die daar het gevolg van is geweest. De mens moest in principe alle bestuurslagen opnieuw uitvinden en dat heeft lang geduurd. Dat de kerk daar geen echt stimulerende factor in is geweest, prima. Maar er zijn vele andere factoren geweest.
Zonder het christendom geen middeleeuwen. Waar of niet?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:55:07 #217
66444 Lord_Vetinari
pi_160784446
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Um, nee. Sterker nog, veel grote denkers dachten vanuit de kerkgedachte. Het beeld van de kerk als de grote boeman in de middeleeuwen is in de geschiedschrijving al een paar jaar achterhaald.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:55:34 #218
137949 Disana
pi_160784458
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Ik wil wel werken, maar..."
"Ik ben niet racistisch, maar..."

Op zich wel grappig.
Ik word er mismoedig van, want niet alleen verpesten dergelijke mensen het voor degenen die werkelijk aangewezen zijn op bijstand, maar tevens gunnen ze een ander het licht in de ogen niet.
pi_160784469
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik word er mismoedig van, want niet alleen verpesten dergelijke mensen het voor degenen die werkelijk aangewezen zijn op bijstand, maar tevens gunnen ze een ander het licht in de ogen niet.
En zie daar het PVV-electoraat.
pi_160784476
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:54 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Is dat niet al een flinke tijd achterhaalt? Het is een behoorlijk atheïstische mythe volgens mij, zeker ook omdat het uitgaat van het idee dat wetenschap en religie altijd haaks staan op elkaar. Plus, tegen de tijd dat Rome viel was het al christelijk natuurlijk.
Daar heb je dan een auteur bij?
I´m back.
pi_160784483
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, nee. Sterker nog, veel grote denkers dachten vanuit de kerkgedachte. Het beeld van de kerk als de grote boeman in de middeleeuwen is in de geschiedschrijving al een paar jaar achterhaald.
Auteur?
I´m back.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:57:19 #222
66444 Lord_Vetinari
pi_160784491
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zonder het christendom geen middeleeuwen. Waar of niet?
Wat is dat nou voor stelling? Als na de val van Rome de Azteken hier gekomen waren met hun godsdienst, hadden we ook middeleeuwen gehad. Als de Isis verering de dominante godsdienst was geweest, hadden we ook middeleeuwen gehad. Het waren andere middeleeuwen geweest, maar middeleeuwen hadden we gehad.

Ik bestrijd niet de wat bekrompen gedachtenwereld van de middeleeuwse kerk. Maar om de kerk helemaal alleen de oorzaak te vinden van de middeleeuwen, is een beetje onzin.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:58:03 #223
137949 Disana
pi_160784505
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En zie daar het PVV-electoraat.
De voorstanders van deze militie. Eerst de buitenlanders eruit, dan komen we uit onze luie stoel.
pi_160784506
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor stelling?
De middeleeuwen waren gebaseerd op theocentrisme. Ik kan er echt niets anders van maken.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:59:23 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_160784531
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Auteur?
Dan moet ik gaan zoeken. Maar al Huizinga in zijn Herfsttij (en dat is een redelijk oud boek) nuanceert het beeld van de kerk als boeman. Terry Jones vertelt er ook wel wat over in zijn Medieval Lives (boek en tv serie).
pi_160784533
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:58 schreef Disana het volgende:

[..]

De voorstanders van deze militie. Eerst de buitenlanders eruit, dan komen we uit onze luie stoel.
Nee hoor. Dan blijven ze rustig zitten en eisen ze meer gratis geld, want nu zijn de buitenlanders toch weg?
pi_160784534
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

3 uur per werkgever ja... om 40 te halen moet je 564645 werkgevers hebben tegenwoordig.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 14:00:24 #228
137949 Disana
pi_160784555
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Dan blijven ze rustig zitten en eisen ze meer gratis geld, want nu zijn de buitenlanders toch weg?
Natuurlijk, buitenlanders kosten alleen maar geld.
pi_160784583
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij. Het waarom valt buiten de scoop van dit topic, maar volgens elke regel in elke discipline van de sociale wetenschappen ben je een parasiet.
Ik heb de afgelopen 2 weken 80 uur gewerkt en ontvang daarvoor 500 euro. Ik stem op partijen die de welvaart binnen hetgeen ik zogenaamd op parasiteer willen verdelen. Ik fiets. Ik woon klein, verbruik bijna geen gas/water en spendeer het gros van mijn inkomen dat ik overhoud naast huur/zorg-kosten aan dat wat zwaar belast wordt; rookwaar.

v.s.

Daarnaast heb je een vrouw die met 60 uur per maand 80.000. euro binnensleept, groot woont, veel materie bezit, drie auto's heeft (dagelijks 20km rijdt), bijdraagt aan het failliet van een groot Nederlands bedrijf, geen hypotheek betaalt (omdat gekocht in betere tijden - simpelweg doordat ze eerder is geboren) en op een partij stemt de welvaart binnen hetgeen ik zogenaamd op parasiteert wil verdelen met honderdduizenden (zo niet miljoenen) niet Nederlanders.
pi_160784612
quote:

[..]

Goed nieuws. Competitie op de arbeidsmarkt stijgt de komende jaren helaas ook.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:03:27 #231
66444 Lord_Vetinari
pi_160784620
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De middeleeuwen waren gebaseerd op theocentrisme. Ik kan er echt niets anders van maken.
De middeleeuwen waren nergens op gebaseerd. Dat is net zo'n rare tekst als zeggen dat 1978 gebaseerd was op de disco. De middeleeuwen is een periode in de geschiedenis van de ontwikkeling van de mensheid. Zoals ik al zei, die periode hadden we toch wel gekregen. Hoe de periode zich ontwikkeld heeft, dat is een ander verhaal. Maar labeltjes plakken op de geschiedenis is nooit een goed idee. De mensen in 1323 wisten niet dat ze in een periode leefde, die wij de middeleeuwen gingen noemen. Zij leefden in hun (belevings)wereld en daarin was de kerk een factor. Op het wereldtoneel was de kerk ook een factor, maar als puntje bij paaltje kwam, was het de mensheid als geheel die de stappen op weg naar de Renaissance zette. En vergeet niet, dat al in de 15e eeuw het denken verlichter werd. Als de kerk werkelijk de macht was geweest die jij haar toedicht, dan was de mensheid in de middeleeuwen blijven hangen.
pi_160784634
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Voor wat de vroege middeleeuwen betreft klopt dat idd, wegvallen van de organisatiestructuur van het Romeinse rijk. Daarna krijg je de midden-middeleeuwse periode met de heruitvinding van het Romeinse rijk, de strijd tegen de barbaren aan de poort, de verhouding staat-religie, zeer geringe technologische ontwikkeling en dan de kruistochten. Vervolgens de late middeleeuwen met de opkomst der steden, de feodale successie-oorlogen en dan tegen alle onderdrukking in: de Renaissance. Maar bijna bij iedere fase heeft de religie een rol gespeeld. Kennistheorie stond in het teken van de godsdienst.
I´m back.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:05:48 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160784658
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Natuurlijk, buitenlanders kosten alleen maar geld.
Iets van 15 miljard per jaar ofzo.
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_met_het_refd.html
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_160784667
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De middeleeuwen waren nergens op gebaseerd. Dat is net zo'n rare tekst als zeggen dat 1978 gebaseerd was op de disco. De middeleeuwen is een periode in de geschiedenis van de ontwikkeling van de mensheid. Zoals ik al zei, die periode hadden we toch wel gekregen. Hoe de periode zich ontwikkeld heeft, dat is een ander verhaal. Maar labeltjes plakken op de geschiedenis is nooit een goed idee. De mensen in 1323 wisten niet dat ze in een periode leefde, die wij de middeleeuwen gingen noemen. Zij leefden in hun (belevings)wereld en daarin was de kerk een factor. Op het wereldtoneel was de kerk ook een factor, maar als puntje bij paaltje kwam, was het de mensheid als geheel die de stappen op weg naar de Renaissance zette. En vergeet niet, dat al in de 15e eeuw het denken verlichter werd. Als de kerk werkelijk de macht was geweest die jij haar toedicht, dan was de mensheid in de middeleeuwen blijven hangen.
Ik formuleerde het wat knullig. Toegegeven. Ik bedoelde: 'was de spil binnen'. De absolute dominante factor.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 14:07:58 #235
137949 Disana
pi_160784693
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kom je nou serieus met een tekstje van GeenStijl als bewijs?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:09:20 #236
66444 Lord_Vetinari
pi_160784712
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen 2 weken 80 uur gewerkt en ontvang daarvoor 500 euro. Ik stem op partijen die de welvaart binnen hetgeen ik zogenaamd op parasiteer willen verdelen. Ik fiets. Ik woon klein, verbruik bijna geen gas/water en spendeer het gros van mijn inkomen dat ik overhoud naast huur/zorg-kosten aan dat wat zwaar belast wordt; rookwaar.

v.s.

Daarnaast heb je een vrouw die met 60 uur per maand 80.000. euro binnensleept, groot woont, veel materie bezit, drie auto's heeft (dagelijks 20km rijdt), bijdraagt aan het failliet van een groot Nederlands bedrijf, geen hypotheek betaalt (omdat gekocht in betere tijden - simpelweg doordat ze eerder is geboren) en op een partij stemt de welvaart binnen hetgeen ik zogenaamd op parasiteert wil verdelen met honderdduizenden (zo niet miljoenen) niet Nederlanders.
En daarin ben je in de geschiedenis ongetwijfeld de eerste. Heb je nou zelf niet door hoe pathetisch je overkomt? Je kijkt alleen maar naar anderen en vergelijkt jezelf daarmee en vindt jezelf dan vreselijk zielig. En omdat je dat onrechtvaardig vindt, besluit je om niks te doen aan je situatie, zoek je een zondebok in mensen met een andere afkomst, cultuur, religie en huidskleur en vind je het een prima ontwikkeling als een stel idioten met een IQ ter hoogte van de schoenmaat van mijn nichtje van drie een militie beginnen om die types te gaan 'bestrijden'? En het enige wat jezelf doet is jammeren en janken en op een Internetforum klagen dat 'hullie' het beter hebben en dat 'hullie buitenlanders' alleskrijgen en dat 'hullie politici' niet doen wat jij wilt. Als je een vent bent en geen gevulde koek, dan kom je van je luie reet af, zoekt eenbaan,en gaat je in de avonduren in de politiek storten. Ga zevertellen wat je wilt. Ga ze vertellen hoe het moet. Dat weet je toch zo goed?
pi_160784735
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit zijn de uitgaven (in miljarden euro's):

Algemene Ouderdomswet (AOW) 32,7
Arbeidsongeschiktheidsregelingen (WAO, WIA) 13,7
Werkloosheidswet (WW) 5,1
Bijstand (WWB) 4,6
Uitgaven sociale werkplaatsen 2,4
Re-integratie en bemiddelingsuitgaven 1,4
Nabestaandenuitkeringen 0,8
Asiel en immigratie 0,8
Inburgering en integratie 0,2

Bron.

Het lijkt me erg lastig om die 15 miljard op de een of andere manier terug te vinden. Of zitten al die allochtonen in de AOW of zo?
pi_160784754
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat afhankelijkheid van de staat en een diepgewortelde afkeer van vreemdelingen en de overtuiging dat vreemdelingen afdoen aan de welvaart vaker samen gaan.
Het lijkt erop dat onafhankelijkheid van de staat de mens vrij maakt om sinterklaas te spelen - maar alleen en voornamelijk voor zij die niet blank en in Europa geboren zijn.

'They took rrrr jobs' wordt vaak spottend aangehaald, maar het is een van de meest belangrijke factoren. Je kan niet enerzijds de competitie voor de ('lage arbeiders'/) werklozen vergroten (door meer mensen te importeren) en gelijktijdig, met denigrerende toon, aan komen zetten met; ze zijn afhankelijk en daarom vol met vreemdelingenhaat. Je maakt ze afhankelijk mede door dat beleid; je voedt (de rede) voor haat/afkeer.

Het is alsof je je kind een klusje voor geld belooft en vervolgens naar buiten loopt om het aan 't eerst volgende voorbijlopende (neger)kind te geven en dan verbaasd zijn dat je kind geen geld verdient en de schuld bij jou (en/of dat andere kind) legt. Want vergis je niet, ik leg de schuld, w.b. de arbeidsmarkt, niet bij de allochtoon, maar bij zij die het beleid voeren. De weerzin jegens allochtonen komt bij mij ergens anders vandaan (cultuur, e.d.).
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:12:21 #239
66444 Lord_Vetinari
pi_160784763
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor wat de vroege middeleeuwen betreft klopt dat idd, wegvallen van de organisatiestructuur van het Romeinse rijk. Daarna krijg je de midden-middeleeuwse periode met de heruitvinding van het Romeinse rijk, de strijd tegen de barbaren aan de poort, de verhouding staat-religie, zeer geringe technologische ontwikkeling en dan de kruistochten. Vervolgens de late middeleeuwen met de opkomst der steden, de feodale successie-oorlogen en dan tegen alle onderdrukking in: de Renaissance. Maar bijna bij iedere fase heeft de religie een rol gespeeld. Kennistheorie stond in het teken van de godsdienst.
Nee. Kennistheorie diende om God en dus het leven beter te begrijpen. De universiteiten in Italië wisten daar keurig omheen te laveren, door hun kennisvergaring met een religieus sausje te overgieten, maar er verder hartelijk om te lachen en grote schreden te maken in de verlichting van het denken. Types als Petrarca waren de doorn in het vlees van de kerk omdat ze buiten de gebaande paden dachten. En de kerk kon proberen wat het wilde, er bleven denkers komen.
Mijn punt is dat de kerkwel dingen kon willen, maar dat willen en krijgen niet hetzelfde waren en nog steeds niet zijn.
pi_160784778
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar ondertussen wel van de voordelen profiteren, dat is inconsequent.

Je kan het ook zien als economische oorlogsvoering, aangezien je als burger vrij weinig tot geen macht hebt.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_160784800
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:13 schreef D1990 het volgende:

[..]

Je kan het ook zien als economische oorlogsvoering, aangezien je als burger vrij weinig tot geen macht hebt.
Parasiteren op de sociale zekerheid, om op die manier... Wat?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:15:43 #242
66444 Lord_Vetinari
pi_160784815
quote:

[..]

De enige die je anders treft met die 'oorlogvoering' zin lotgenoten. Mensen die het net zo beroerd hebben als jij. Of beroerder.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 14:16:12 #243
137949 Disana
pi_160784826
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat onafhankelijkheid van de staat de mens vrij maakt om sinterklaas te spelen - maar alleen en voornamelijk voor zij die niet blank en in Europa geboren zijn.

'They took rrrr jobs' wordt vaak spottend aangehaald, maar het is een van de meest belangrijke factoren. Je kan niet enerzijds de competitie voor de ('lage arbeiders'/) werklozen vergroten (door meer mensen te importeren) en gelijktijdig, met denigrerende toon, aan komen zetten met; ze zijn afhankelijk en daarom vol met vreemdelingenhaat. Je maakt ze afhankelijk mede door dat beleid; je voedt (de rede) voor haat/afkeer.

Het is alsof je je kind een klusje voor geld belooft en vervolgens naar buiten loopt om het aan 't eerst volgende voorbijlopende (neger)kind te geven en dan verbaasd zijn dat je kind geen geld verdient en de schuld bij jou (en/of dat andere kind) legt. Want vergis je niet, ik leg de schuld, w.b. de arbeidsmarkt, niet bij de allochtoon, maar bij zij die het beleid voeren. De weerzin jegens allochtonen komt bij mij ergens anders vandaan (cultuur, e.d.).
Ik krijg de indruk dat je er heilig van overtuigd bent dat je niets verschuldigd bent aan de maatschappij omdat je vindt dat de overheid verkeerd beleid voert. Ik ben het daar niet mee eens: iedereen moet zijn eigen boontjes kunnen doppen als hij geen zwaarwegende redenen heeft waardoor hij dat niet kan. Er is je net verteld dat er weer veel vacatures zijn; ook jij kunt daarop inspringen en een kans wagen. Klagen over concurrentie gaat je niet verder brengen.
pi_160784828
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De enige die je anders treft met die 'oorlogvoering' zin lotgenoten. Mensen die het net zo beroerd hebben als jij. Of beroerder.
Het is als jatten uit de collectebus.
pi_160784830
quote:

[..]

Dat is het dan ook. Niet lang geleden kwam een van de voormannen van CDU aan met het plan om het minimumloon niet van toepassing te laten zijn op de nieuwe migranten. Verbaasde me dat ze al zo vroeg -terwijl de invasie nog gaande is- een deel van de werkelijke motieven op tafel durfde te leggen. Dan trek ik liever leeg zolang het nog kan. Ik ga niet een van de 'usefull idiots' en verantwoordelijke zijn voor het verval van de levensstandaard van Europa.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 14:17:57 ]
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 14:17:05 #246
137949 Disana
pi_160784847
quote:

[..]

Ja, laten we de maatschappij plat leggen omdat we onze zin niet krijgen.
pi_160784861
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Kennistheorie diende om God en dus het leven beter te begrijpen. De universiteiten in Italië wisten daar keurig omheen te laveren, door hun kennisvergaring met een religieus sausje te overgieten, maar er verder hartelijk om te lachen en grote schreden te maken in de verlichting van het denken. Types als Petrarca waren de doorn in het vlees van de kerk omdat ze buiten de gebaande paden dachten. En de kerk kon proberen wat het wilde, er bleven denkers komen.
Mijn punt is dat de kerkwel dingen kon willen, maar dat willen en krijgen niet hetzelfde waren en nog steeds niet zijn.
Ja, dat is in de Renaissance toen men zich langzaam ging bevrijden van de kerk. Ik bedoel uiteindelijk is de greep die het christendom op de ontwikkeling van menselijke leven had wel degelijk gebroken; het heeft door de totalitaire aard van het christendom alleen verrekte lang geduurd. Zeker als je dat vergelijkt met de stappen die men vanaf de Renaissance versneld ging maken en vanaf eind 18de eeuw helemaal. Wat weer idd niet betekent dat alle uitvinders en geleerden atheïst waren, maar dat beweer ik dan ook niet.
I´m back.
pi_160784863
quote:

[..]

Is dat enkel full-time banen, of ook part-time banen? Aangezien het niks nieuws is dat mensen uitgebuit worden door hun geen contract te geven, maar in plaats daarvan maar enkele weken/maanden laat werken, en inruilen voor een nieuwe tijdelijke werknemer.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_160784915
Ga maar lekker werken met je luie reet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 maart 2016 @ 14:21:05 #250
66444 Lord_Vetinari
pi_160784918
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is in de Renaissance toen men zich langzaam ging bevrijden van de kerk. Ik bedoel uiteindelijk is de greep die het christendom op de ontwikkeling van menselijke leven had wel degelijk gebroken; het heeft door het christendom alleen verrekte lang geduurd. Zeker als je dat vergelijkt met de stappen die men vanaf de Renaissance versneld ging maken en vanaf eind 18de eeuw helemaal. Wat weer idd niet betekent dat alle uitvinders en geleerden atheïst waren, maar dat beweer ik dan ook niet.
Dat beweer ik ook niet. Ik wil alleen de nuance aanbrengen dat het niet zozwart wit is als hiereerder gesteld werd. De kerk in de middeleeuwen is een lastige factor en de betekenis en obstructie ervan is lastig te duiden. Wat ik bedoel is, dat het hebben van een kerk, het hebben van een religie allerminst garant staat voor het blokkeren van wetenschap of vooruitgang. Gregor Mendel, de vader van het DNA was monniken leefde zijn hele leven in een klooster. Darwin was geestelijke, Newton was religieus, Erasmus (toch geen kinderachtige denker) was een diep gelovig man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')