Nee hoor. Dan blijven ze rustig zitten en eisen ze meer gratis geld, want nu zijn de buitenlanders toch weg?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:58 schreef Disana het volgende:
[..]
De voorstanders van deze militie. Eerst de buitenlanders eruit, dan komen we uit onze luie stoel.
3 uur per werkgever ja... om 40 te halen moet je 564645 werkgevers hebben tegenwoordig.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het aantal vacatures stijgt weer de pan uit. Je excuses raken op.
http://www.volkskrant.nl/(...)og-geweest~a4266509/
Natuurlijk, buitenlanders kosten alleen maar geld.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan blijven ze rustig zitten en eisen ze meer gratis geld, want nu zijn de buitenlanders toch weg?
Ik heb de afgelopen 2 weken 80 uur gewerkt en ontvang daarvoor 500 euro. Ik stem op partijen die de welvaart binnen hetgeen ik zogenaamd op parasiteer willen verdelen. Ik fiets. Ik woon klein, verbruik bijna geen gas/water en spendeer het gros van mijn inkomen dat ik overhoud naast huur/zorg-kosten aan dat wat zwaar belast wordt; rookwaar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij. Het waarom valt buiten de scoop van dit topic, maar volgens elke regel in elke discipline van de sociale wetenschappen ben je een parasiet.
Goed nieuws. Competitie op de arbeidsmarkt stijgt de komende jaren helaas ook.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De middeleeuwen waren nergens op gebaseerd. Dat is net zo'n rare tekst als zeggen dat 1978 gebaseerd was op de disco. De middeleeuwen is een periode in de geschiedenis van de ontwikkeling van de mensheid. Zoals ik al zei, die periode hadden we toch wel gekregen. Hoe de periode zich ontwikkeld heeft, dat is een ander verhaal. Maar labeltjes plakken op de geschiedenis is nooit een goed idee. De mensen in 1323 wisten niet dat ze in een periode leefde, die wij de middeleeuwen gingen noemen. Zij leefden in hun (belevings)wereld en daarin was de kerk een factor. Op het wereldtoneel was de kerk ook een factor, maar als puntje bij paaltje kwam, was het de mensheid als geheel die de stappen op weg naar de Renaissance zette. En vergeet niet, dat al in de 15e eeuw het denken verlichter werd. Als de kerk werkelijk de macht was geweest die jij haar toedicht, dan was de mensheid in de middeleeuwen blijven hangen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De middeleeuwen waren gebaseerd op theocentrisme. Ik kan er echt niets anders van maken.
Voor wat de vroege middeleeuwen betreft klopt dat idd, wegvallen van de organisatiestructuur van het Romeinse rijk. Daarna krijg je de midden-middeleeuwse periode met de heruitvinding van het Romeinse rijk, de strijd tegen de barbaren aan de poort, de verhouding staat-religie, zeer geringe technologische ontwikkeling en dan de kruistochten. Vervolgens de late middeleeuwen met de opkomst der steden, de feodale successie-oorlogen en dan tegen alle onderdrukking in: de Renaissance. Maar bijna bij iedere fase heeft de religie een rol gespeeld. Kennistheorie stond in het teken van de godsdienst.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik een wat vergaande versimpeling van de feiten. De Middeleeuwen zijn door niemand veroorzaakt, die zijn het gevolg geweest van de val van het Romeinse Rijk en de enorme economische en politieke nadreun, die daar het gevolg van is geweest. De mens moest in principe alle bestuurslagen opnieuw uitvinden en dat heeft lang geduurd. Dat de kerk daar geen echt stimulerende factor in is geweest, prima. Maar er zijn vele andere factoren geweest.
Iets van 15 miljard per jaar ofzo.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Natuurlijk, buitenlanders kosten alleen maar geld.
Ik formuleerde het wat knullig. Toegegeven. Ik bedoelde: 'was de spil binnen'. De absolute dominante factor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De middeleeuwen waren nergens op gebaseerd. Dat is net zo'n rare tekst als zeggen dat 1978 gebaseerd was op de disco. De middeleeuwen is een periode in de geschiedenis van de ontwikkeling van de mensheid. Zoals ik al zei, die periode hadden we toch wel gekregen. Hoe de periode zich ontwikkeld heeft, dat is een ander verhaal. Maar labeltjes plakken op de geschiedenis is nooit een goed idee. De mensen in 1323 wisten niet dat ze in een periode leefde, die wij de middeleeuwen gingen noemen. Zij leefden in hun (belevings)wereld en daarin was de kerk een factor. Op het wereldtoneel was de kerk ook een factor, maar als puntje bij paaltje kwam, was het de mensheid als geheel die de stappen op weg naar de Renaissance zette. En vergeet niet, dat al in de 15e eeuw het denken verlichter werd. Als de kerk werkelijk de macht was geweest die jij haar toedicht, dan was de mensheid in de middeleeuwen blijven hangen.
Kom je nou serieus met een tekstje van GeenStijl als bewijs?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iets van 15 miljard per jaar ofzo.
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_met_het_refd.html
En daarin ben je in de geschiedenis ongetwijfeld de eerste. Heb je nou zelf niet door hoe pathetisch je overkomt? Je kijkt alleen maar naar anderen en vergelijkt jezelf daarmee en vindt jezelf dan vreselijk zielig. En omdat je dat onrechtvaardig vindt, besluit je om niks te doen aan je situatie, zoek je een zondebok in mensen met een andere afkomst, cultuur, religie en huidskleur en vind je het een prima ontwikkeling als een stel idioten met een IQ ter hoogte van de schoenmaat van mijn nichtje van drie een militie beginnen om die types te gaan 'bestrijden'? En het enige wat jezelf doet is jammeren en janken en op een Internetforum klagen dat 'hullie' het beter hebben en dat 'hullie buitenlanders' alleskrijgen en dat 'hullie politici' niet doen wat jij wilt. Als je een vent bent en geen gevulde koek, dan kom je van je luie reet af, zoekt eenbaan,en gaat je in de avonduren in de politiek storten. Ga zevertellen wat je wilt. Ga ze vertellen hoe het moet. Dat weet je toch zo goed?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 2 weken 80 uur gewerkt en ontvang daarvoor 500 euro. Ik stem op partijen die de welvaart binnen hetgeen ik zogenaamd op parasiteer willen verdelen. Ik fiets. Ik woon klein, verbruik bijna geen gas/water en spendeer het gros van mijn inkomen dat ik overhoud naast huur/zorg-kosten aan dat wat zwaar belast wordt; rookwaar.
v.s.
Daarnaast heb je een vrouw die met 60 uur per maand 80.000. euro binnensleept, groot woont, veel materie bezit, drie auto's heeft (dagelijks 20km rijdt), bijdraagt aan het failliet van een groot Nederlands bedrijf, geen hypotheek betaalt (omdat gekocht in betere tijden - simpelweg doordat ze eerder is geboren) en op een partij stemt de welvaart binnen hetgeen ik zogenaamd op parasiteert wil verdelen met honderdduizenden (zo niet miljoenen) niet Nederlanders.
Dit zijn de uitgaven (in miljarden euro's):quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iets van 15 miljard per jaar ofzo.
http://www.geenstijl.nl/m(...)en_met_het_refd.html
Het lijkt erop dat onafhankelijkheid van de staat de mens vrij maakt om sinterklaas te spelen - maar alleen en voornamelijk voor zij die niet blank en in Europa geboren zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat afhankelijkheid van de staat en een diepgewortelde afkeer van vreemdelingen en de overtuiging dat vreemdelingen afdoen aan de welvaart vaker samen gaan.
Nee. Kennistheorie diende om God en dus het leven beter te begrijpen. De universiteiten in Italië wisten daar keurig omheen te laveren, door hun kennisvergaring met een religieus sausje te overgieten, maar er verder hartelijk om te lachen en grote schreden te maken in de verlichting van het denken. Types als Petrarca waren de doorn in het vlees van de kerk omdat ze buiten de gebaande paden dachten. En de kerk kon proberen wat het wilde, er bleven denkers komen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor wat de vroege middeleeuwen betreft klopt dat idd, wegvallen van de organisatiestructuur van het Romeinse rijk. Daarna krijg je de midden-middeleeuwse periode met de heruitvinding van het Romeinse rijk, de strijd tegen de barbaren aan de poort, de verhouding staat-religie, zeer geringe technologische ontwikkeling en dan de kruistochten. Vervolgens de late middeleeuwen met de opkomst der steden, de feodale successie-oorlogen en dan tegen alle onderdrukking in: de Renaissance. Maar bijna bij iedere fase heeft de religie een rol gespeeld. Kennistheorie stond in het teken van de godsdienst.
Je kan het ook zien als economische oorlogsvoering, aangezien je als burger vrij weinig tot geen macht hebt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel van de voordelen profiteren, dat is inconsequent.
Parasiteren op de sociale zekerheid, om op die manier... Wat?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:13 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je kan het ook zien als economische oorlogsvoering, aangezien je als burger vrij weinig tot geen macht hebt.
De enige die je anders treft met die 'oorlogvoering' zin lotgenoten. Mensen die het net zo beroerd hebben als jij. Of beroerder.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:13 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je kan het ook zien als economische oorlogsvoering, aangezien je als burger vrij weinig tot geen macht hebt.
Ik krijg de indruk dat je er heilig van overtuigd bent dat je niets verschuldigd bent aan de maatschappij omdat je vindt dat de overheid verkeerd beleid voert. Ik ben het daar niet mee eens: iedereen moet zijn eigen boontjes kunnen doppen als hij geen zwaarwegende redenen heeft waardoor hij dat niet kan. Er is je net verteld dat er weer veel vacatures zijn; ook jij kunt daarop inspringen en een kans wagen. Klagen over concurrentie gaat je niet verder brengen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat onafhankelijkheid van de staat de mens vrij maakt om sinterklaas te spelen - maar alleen en voornamelijk voor zij die niet blank en in Europa geboren zijn.
'They took rrrr jobs' wordt vaak spottend aangehaald, maar het is een van de meest belangrijke factoren. Je kan niet enerzijds de competitie voor de ('lage arbeiders'/) werklozen vergroten (door meer mensen te importeren) en gelijktijdig, met denigrerende toon, aan komen zetten met; ze zijn afhankelijk en daarom vol met vreemdelingenhaat. Je maakt ze afhankelijk mede door dat beleid; je voedt (de rede) voor haat/afkeer.
Het is alsof je je kind een klusje voor geld belooft en vervolgens naar buiten loopt om het aan 't eerst volgende voorbijlopende (neger)kind te geven en dan verbaasd zijn dat je kind geen geld verdient en de schuld bij jou (en/of dat andere kind) legt. Want vergis je niet, ik leg de schuld, w.b. de arbeidsmarkt, niet bij de allochtoon, maar bij zij die het beleid voeren. De weerzin jegens allochtonen komt bij mij ergens anders vandaan (cultuur, e.d.).
Het is als jatten uit de collectebus.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De enige die je anders treft met die 'oorlogvoering' zin lotgenoten. Mensen die het net zo beroerd hebben als jij. Of beroerder.
Dat is het dan ook. Niet lang geleden kwam een van de voormannen van CDU aan met het plan om het minimumloon niet van toepassing te laten zijn op de nieuwe migranten. Verbaasde me dat ze al zo vroeg -terwijl de invasie nog gaande is- een deel van de werkelijke motieven op tafel durfde te leggen. Dan trek ik liever leeg zolang het nog kan. Ik ga niet een van de 'usefull idiots' en verantwoordelijke zijn voor het verval van de levensstandaard van Europa.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:13 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, laten we de maatschappij plat leggen omdat we onze zin niet krijgen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:13 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, dat is in de Renaissance toen men zich langzaam ging bevrijden van de kerk. Ik bedoel uiteindelijk is de greep die het christendom op de ontwikkeling van menselijke leven had wel degelijk gebroken; het heeft door de totalitaire aard van het christendom alleen verrekte lang geduurd. Zeker als je dat vergelijkt met de stappen die men vanaf de Renaissance versneld ging maken en vanaf eind 18de eeuw helemaal. Wat weer idd niet betekent dat alle uitvinders en geleerden atheïst waren, maar dat beweer ik dan ook niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Kennistheorie diende om God en dus het leven beter te begrijpen. De universiteiten in Italië wisten daar keurig omheen te laveren, door hun kennisvergaring met een religieus sausje te overgieten, maar er verder hartelijk om te lachen en grote schreden te maken in de verlichting van het denken. Types als Petrarca waren de doorn in het vlees van de kerk omdat ze buiten de gebaande paden dachten. En de kerk kon proberen wat het wilde, er bleven denkers komen.
Mijn punt is dat de kerkwel dingen kon willen, maar dat willen en krijgen niet hetzelfde waren en nog steeds niet zijn.
Is dat enkel full-time banen, of ook part-time banen? Aangezien het niks nieuws is dat mensen uitgebuit worden door hun geen contract te geven, maar in plaats daarvan maar enkele weken/maanden laat werken, en inruilen voor een nieuwe tijdelijke werknemer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Ik wil alleen de nuance aanbrengen dat het niet zozwart wit is als hiereerder gesteld werd. De kerk in de middeleeuwen is een lastige factor en de betekenis en obstructie ervan is lastig te duiden. Wat ik bedoel is, dat het hebben van een kerk, het hebben van een religie allerminst garant staat voor het blokkeren van wetenschap of vooruitgang. Gregor Mendel, de vader van het DNA was monniken leefde zijn hele leven in een klooster. Darwin was geestelijke, Newton was religieus, Erasmus (toch geen kinderachtige denker) was een diep gelovig man.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is in de Renaissance toen men zich langzaam ging bevrijden van de kerk. Ik bedoel uiteindelijk is de greep die het christendom op de ontwikkeling van menselijke leven had wel degelijk gebroken; het heeft door het christendom alleen verrekte lang geduurd. Zeker als je dat vergelijkt met de stappen die men vanaf de Renaissance versneld ging maken en vanaf eind 18de eeuw helemaal. Wat weer idd niet betekent dat alle uitvinders en geleerden atheïst waren, maar dat beweer ik dan ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |