abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160784236
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke voordelen? Dat er bijna geen werk is? Dat ik bizar veel huur moet betalen omdat men Nederland vol gooit? Dat ik niet 30 jaar eerder geboren was en zonder diploma, met een klein beetje verstand, een degelijke -goedbetaalde- functie kon bemachtigen en deze tot in den treuren vast te houden tot ik duizenden euro's p.m. in een verzorgingstehuis zou kosten? Dat ik als individu niks meer terug zie van een gasbel die door voorgaande generaties uitgebuit is? Wie ben jij om mij te vertellen dat het de geaccepteerde standaard moet zijn om 25 uur per week te werken om op een stukje grond te mogen wonen? Dat ik uit het raam kijk en niets dan hoofddoeken en baarden zie? Misschien moet ik dankbaar zijn voor de lokale shoarmazaak die i.t.t. Nederlandse restaurants tot in de nacht open blijven... Dat was wel handig toen ik werkloos was ja.
Het aantal vacatures stijgt weer de pan uit. Je excuses raken op.
http://www.volkskrant.nl/(...)og-geweest~a4266509/
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:43:49 #202
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160784242
quote:

[..]

Welke voordelen? Dat er bijna geen werk is? Dat ik bizar veel huur moet betalen omdat men Nederland vol gooit? Dat ik niet 30 jaar eerder geboren was en zonder diploma, met een klein beetje verstand, een degelijke -goedbetaalde- functie kon bemachtigen en deze tot in den treuren vast te houden tot ik duizenden euro's p.m. in een verzorgingstehuis zou kosten? Dat ik als individu niks meer terug zie van een gasbel die door voorgaande generaties uitgebuit is? Wie ben jij om mij te vertellen dat het de geaccepteerde standaard moet zijn om 25 uur per week te werken om op een stukje grond te mogen wonen? Dat ik uit het raam kijk en niets dan hoofddoeken en baarden zie? Misschien moet ik dankbaar zijn voor de lokale shoarmazaak die i.t.t. Nederlandse restaurants tot in de nacht open blijven... Dat was wel handig toen ik werkloos was ja.
Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen dat ik als individu niks terugzie van de winsten die de VOC in Indië gemaakt heeft en dat die generaties dat verdomme gewoon opgemaakt hebben!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_160784252
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%81satr%C3%BA

Deze misschien? Ik noem maar even een eerste resultaat dat googelen opleverde.
Ik zie dat deze heidense religie ook populair was bij de nazi's. ;).

Anyway dat bedoel ik overigens niet met cultuur/beschaving hè. Ik geloof niet dat het jodendom en later het christendom per se betekende dat de beschavingen die ertoe overgingen per se wreder waren of minder wreed. Naar huidige maatstaven was alles wreed. En nog een heel lange tijd.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:44:24 #204
137949 Disana
pi_160784253
quote:

[..]

Wat een klaagzang. Ik vraag me af hoe andere mensen het in vredesnaam redden met een baan en een tevreden gevoel over zichzelf en hun vaderland. Als ik zo ontevreden zou zijn als jij, dan zou dat voor mij des te meer reden zijn mijn situatie eens grondig onder handen te nemen.
pi_160784275
quote:

[..]

Dus eigenlijk is de voornaamste prestatie waar je je rechten op baseert het feit dat je in Nederland geboren bent?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:48:21 #206
66444 Lord_Vetinari
pi_160784307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een klaagzang. Ik vraag me af hoe andere mensen het in vredesnaam redden met een baan en een tevreden gevoel over zichzelf en hun vaderland. Als ik zo ontevreden zou zijn als jij, dan zou dat voor mij des te meer reden zijn mijn situatie eens grondig onder handen te nemen.
Ga je nou insinueren, dat hij zelf actie onderneemt? Je weet toch, dat het de bedoeling is dat je thuis gaat zitten wachten tot een militie je buurt schoonveegt van de hoofddoekjes en baarden, waarna je eindelijk weer kunt gaan zitten wachten tot iemand aan je deur komt met een baan waar je niks voor hoeft te kunnen, wel veel verdient en tot je pensioen kunt blijven zitten, zonder iets te doen?

Dat is je récht als Hollandsche Nederlander!
pi_160784313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel mensen in Europa zijn NIET bereid om te accepteren dat grote groepen "vluchtelingen" mogen blijven. Ze zien namelijk dat het onder de "vluchtelingen" barst van de economische migranten. Ze zien ook dat mensen die illegaal zijn, gewoon doodleuk hier blijven en niet effectief terugkeren. Ze zien ook de totaal falende integratie van de nieuwkomers. Dat soort zaken opgeteld maakt dat het draagvlak daalt en de weerstand groeit. Maar kennelijk is het voor jou te moeilijk om dat onder ogen te zien.

Je roept dingen als "leer ermee leven" en "leer het te accepteren", terwijl dat precies is wat die mensen NIET willen. Het is precies die misplaatste arrogantie en naïviteit waartegen die mensen ageren en wat het slechtste in ze naar boven haalt. Er is al veel te lang niet of veel te slap gehandhaafd; de mensen daar zijn het spuugzat. Precies daarom komen zulke milities nu tot leven. Een moraliserend vingertje vanaf de Veluwe gaat daar echt niks aan veranderen, Koos.
Wat wil je nou precies met die laatste opmerking? Laat ik ergens blijken de illusie te koesteren dat mijn postgedrag mensen in een ander land van inzicht doet veranderen? Denk je dat jij wel wat bereikt met je ellenlange lulverhalen die je tikt vanuit je Zwolse bunker?

En als jij een ander beleid ten aanzien van vluchtelingen voorstaat, dan moet je volgend jaar lekker PVV stemmen. Zolang de meerderheid dat niet doet, blijven we asielzoekers opvangen en veel daarvan zullen zich hier permanent vestigen. Ik vind het wat gestoord om een militie in het leven te roepen als je het niet eens bent met de koers van de democratisch gekozen meerderheid.

En je verzetten mag altijd. Maar dan wel binnen de kaders van onze wet. Probeer lekker een meerderheid te vinden voor je standpunten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160784323
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie dat deze heidense religie ook populair was bij de nazi's. ;).

Anyway dat bedoel ik overigens niet met cultuur/beschaving hè. Ik geloof niet dat het jodendom en later het christendom per se betekende dat de beschavingen die ertoe overgingen per se wreder waren of minder wreed. Naar huidige maatstaven was alles wreed. En nog een heel lange tijd.
Dat is zeker waar. Neemt niet weg dat de middeleeuwen veroorzaakt zijn door het christendom en dat het ook de eeuwen daarna voor een ongekende berg ellende heeft gezorgd.
pi_160784347
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Neemt niet weg dat de middeleeuwen veroorzaakt zijn door het christendom en dat het ook de eeuwen daarna voor een ongekende berg ellende heeft gezorgd.
Klopt idd, the dark ages, doordat het christendom de boel duister hield.
I´m back.
pi_160784384
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het wat gestoord om een militie in het leven te roepen als je het niet eens bent met de koers van de democratisch gekozen meerderheid.
Een soort van militante verzuiling? Anti-PVV-eskaders en zo?

Nee, lijkt me niks. Ik vind wijzen en uitlachen eigenlijk wel goed genoeg. Die oproepen tot burgeroorlog lijken me zelfs voor laagbegaafde pubers nog te achterlijk om serieus te nemen.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:52:38 #211
137949 Disana
pi_160784385
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ga je nou insinueren, dat hij zelf actie onderneemt? Je weet toch, dat het de bedoeling is dat je thuis gaat zitten wachten tot een militie je buurt schoonveegt van de hoofddoekjes en baarden, waarna je eindelijk weer kunt gaan zitten wachten tot iemand aan je deur komt met een baan waar je niks voor hoeft te kunnen, wel veel verdient en tot je pensioen kunt blijven zitten, zonder iets te doen?

Dat is je récht als Hollandsche Nederlander!
Kennelijk is dat precies waarop wordt gewacht. Eerst Nederland vrij van buitenlanders, dan de shoarmazaken allemaal op tijd dicht en hoofddoekjes verboden, en dan gaan we eens kijken of we bereid zijn onze handen uit de mouwen te steken om een steentje bij te dragen. Helaas, Koos schreef het al, gaan die buitenlanders niet weg. Waarmee we weer ontopic zijn.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:53:32 #212
66444 Lord_Vetinari
pi_160784409
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik een wat vergaande versimpeling van de feiten. De Middeleeuwen zijn door niemand veroorzaakt, die zijn het gevolg geweest van de val van het Romeinse Rijk en de enorme economische en politieke nadreun, die daar het gevolg van is geweest. De mens moest in principe alle bestuurslagen opnieuw uitvinden en dat heeft lang geduurd. Dat de kerk daar geen echt stimulerende factor in is geweest, prima. Maar er zijn vele andere factoren geweest.
pi_160784419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit heeft niets met je huidskleur te maken. Van getinten verwacht ik precies hetzelfde als van jou.

Je bijt in de hand die je voedt omdat je je handje bij vadertje staat ophoud, zonder die steun niet zou kunnen leven, maar wel er tot in den treure over klaagt, zie je verdere relaas.

Je zegt zelf zo ontzettend slim te zijn, waarom doe je daar niets mee, waarom zet je niet wat op voor jezelf? Als je echt zo slim was zou dat een peulenschil moeten zijn.
Ben je daarna vrij je leven in te richten zoals je wil, om losser te komen van die overheid waar je zo de pleuris aan hebt, evt zelfs te verhuizen naar een plek waar je minder problemen met de daar heersende overheid hebt. Zou je doelen kunnen steunen waar je achter staat. Zou je kunnen meehelpen zaken ten goede te veranderen.
Je gooit het huidige Nederland (met momenteel bijhorende politiek, burger en economie) opeen met de welvaart die hier lang geweest is; welvaart (en kans op behoud er van) die verspeelt is door decadent, dom en korte termijn beleid. Was Nederland bij zichzelf gebleven, het liberalisme hoog had gehouden, nationalisme had laten bestaan, de burger (en zijn vrijheden en leefomgeving) niet in het nauw gedreven had, geïnvesteerd had in innovatie en ontwikkeling van zinvolle banen, dan had ik veel meer motivatie gehad om bij te helpen aan de maatschappij. Of ik had in elk geval reden gehad mij schuldig te voelen. Het tegenovergestelde is het geval. Een politiek van het opbreken van wat Nederland was/is (of anders; wat ik had gewild dat het is).

Maar goed, 'iets voor mezelf opzetten'...
pi_160784427
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat niet al een flinke tijd achterhaalt? Het is een behoorlijk atheïstische mythe volgens mij, zeker ook omdat het uitgaat van het idee dat wetenschap en religie altijd haaks staan op elkaar. Plus, tegen de tijd dat Rome viel was het al christelijk natuurlijk.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160784430
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Kennelijk is dat precies waarop wordt gewacht. Eerst Nederland vrij van buitenlanders, dan de shoarmazaken allemaal op tijd dicht en hoofddoekjes verboden, en dan gaan we eens kijken of we bereid zijn onze handen uit de mouwen te steken om een steentje bij te dragen. Helaas, Koos schreef het al, gaan die buitenlanders niet weg. Waarmee we weer ontopic zijn.
"Ik wil wel werken, maar..."
"Ik ben niet racistisch, maar..."

Op zich wel grappig.
pi_160784442
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik een wat vergaande versimpeling van de feiten. De Middeleeuwen zijn door niemand veroorzaakt, die zijn het gevolg geweest van de val van het Romeinse Rijk en de enorme economische en politieke nadreun, die daar het gevolg van is geweest. De mens moest in principe alle bestuurslagen opnieuw uitvinden en dat heeft lang geduurd. Dat de kerk daar geen echt stimulerende factor in is geweest, prima. Maar er zijn vele andere factoren geweest.
Zonder het christendom geen middeleeuwen. Waar of niet?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:55:07 #217
66444 Lord_Vetinari
pi_160784446
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Um, nee. Sterker nog, veel grote denkers dachten vanuit de kerkgedachte. Het beeld van de kerk als de grote boeman in de middeleeuwen is in de geschiedschrijving al een paar jaar achterhaald.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:55:34 #218
137949 Disana
pi_160784458
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Ik wil wel werken, maar..."
"Ik ben niet racistisch, maar..."

Op zich wel grappig.
Ik word er mismoedig van, want niet alleen verpesten dergelijke mensen het voor degenen die werkelijk aangewezen zijn op bijstand, maar tevens gunnen ze een ander het licht in de ogen niet.
pi_160784469
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik word er mismoedig van, want niet alleen verpesten dergelijke mensen het voor degenen die werkelijk aangewezen zijn op bijstand, maar tevens gunnen ze een ander het licht in de ogen niet.
En zie daar het PVV-electoraat.
pi_160784476
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:54 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Is dat niet al een flinke tijd achterhaalt? Het is een behoorlijk atheïstische mythe volgens mij, zeker ook omdat het uitgaat van het idee dat wetenschap en religie altijd haaks staan op elkaar. Plus, tegen de tijd dat Rome viel was het al christelijk natuurlijk.
Daar heb je dan een auteur bij?
I´m back.
pi_160784483
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, nee. Sterker nog, veel grote denkers dachten vanuit de kerkgedachte. Het beeld van de kerk als de grote boeman in de middeleeuwen is in de geschiedschrijving al een paar jaar achterhaald.
Auteur?
I´m back.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:57:19 #222
66444 Lord_Vetinari
pi_160784491
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zonder het christendom geen middeleeuwen. Waar of niet?
Wat is dat nou voor stelling? Als na de val van Rome de Azteken hier gekomen waren met hun godsdienst, hadden we ook middeleeuwen gehad. Als de Isis verering de dominante godsdienst was geweest, hadden we ook middeleeuwen gehad. Het waren andere middeleeuwen geweest, maar middeleeuwen hadden we gehad.

Ik bestrijd niet de wat bekrompen gedachtenwereld van de middeleeuwse kerk. Maar om de kerk helemaal alleen de oorzaak te vinden van de middeleeuwen, is een beetje onzin.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:58:03 #223
137949 Disana
pi_160784505
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En zie daar het PVV-electoraat.
De voorstanders van deze militie. Eerst de buitenlanders eruit, dan komen we uit onze luie stoel.
pi_160784506
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor stelling?
De middeleeuwen waren gebaseerd op theocentrisme. Ik kan er echt niets anders van maken.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:59:23 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_160784531
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Auteur?
Dan moet ik gaan zoeken. Maar al Huizinga in zijn Herfsttij (en dat is een redelijk oud boek) nuanceert het beeld van de kerk als boeman. Terry Jones vertelt er ook wel wat over in zijn Medieval Lives (boek en tv serie).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')