abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160783507
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat hoofdstuk is natuurlijk sws uitermate vaag. Zouden wij echt teruggaan naar Joods-christelijke waarden dan zou er in het geheel weinig frictie bestaan met moslims. Juist omdat we de dominees en priesters ver weggegooid hebben, bestaat er een enorm verschil in waarden tussen moslims en westerlingen...
Welke joodse waarden hebben we ooit in Nederland gehad?
pi_160783550
Generation Identitaire, dat zijn toch geen echte extreemrechtse doodseskaders. Beetje meer pit tonen mag wel, dit is toch geen SS Charlemagne Regiment-waardige vertoning :{w
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_160783556
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welke joodse waarden hebben we ooit in Nederland gehad?
Ik ben het ook niet eens met de term; ik gebruik hem alleen in dit geval omdat-ie gebruikt wordt door de mensen die daarop hun theorie schoeien.
Het is een gotspe om de Europese cultuur deels Joods te noemen.
I´m back.
pi_160783585
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dit is dus precies waar de woede bij dergelijke burger-militanten vandaan komt. Nee, dat willen die mensen niet accepteren. Ze willen dat er een rem komt op migratie. Ze willen dat bestaande problemen eindelijk eens goed worden aangepakt. Leer dat maar eens te begrijpen.
En omdat ze dat via de normale, democratische weg niet voor elkaar krijgen, starten ze maar een of andere militie? Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor het heft in eigen handen nemen. Ik ben het ook wel eens oneens met besluiten die door onze leiders worden genomen. Dat is echter nog geen reden om maar of andere militante groepering op te richten.

Ben je wel helemaal goed?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160783593
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet eens met de term; ik gebruik hem alleen in dit geval omdat-ie gebruikt wordt door de mensen die daarop hun theorie schoeien.
Het is een gotspe om de Europese cultuur deels Joods te noemen.
Exact. Het enige joodse in de Nederlandse cultuur is het feit dat de joden eeuwenlang consequent gediscrimineerd, vervolg en zelfs afgeslacht zijn. Inmiddels zijn er niet meer dan 30.000-40.000 over.
pi_160783604
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Exact. Het enige joodse in de Nederlandse cultuur is het feit dat de joden eeuwenlang consequent gediscrimineerd, vervolg en zelfs afgeslacht zijn. Inmiddels zijn er niet meer dan 30.000-40.000 over.
Klopt idd. Ze kunnen het beter een christelijk-antisemitische cultuur noemen.
I´m back.
pi_160783617
Ik zie de zogenaamde naïviteit ook niet eerlijk gezegd.

Constant dat hameren op ' naïviteit' van extreem-rechts en ook zeggen 'wij zijn naief' , nee dat ben je niet, je bent haatdragend.
pi_160783626
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als het over het verleden gaat wel ja. Maar voor het heden is die beschrijving ridicuul.
pi_160783634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gezien de huidige haat tegenover andere mensen uit semitische culturen lijkt me dat niet onterecht.
pi_160783678
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En omdat ze dat via de normale, democratische weg niet voor elkaar krijgen, starten ze maar een of andere militie? Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor het heft in eigen handen nemen. Ik ben het ook wel eens oneens met besluiten die door onze leiders worden genomen. Dat is echter nog geen reden om maar of andere militante groepering op te richten.

Democratie is ver te zoeken in dit soort besluitvorming. Zou je dit soort vraagstukken - ongebreidelde, onbegrensde immigratie (want daar gaat het hier feitelijk over) - in een referendum aan de bevolking voorleggen, dan wordt het genadeloos weggestemd. Maar de bevolking telt nergens mee. Eens in de vier jaar mag je stemmen en daarna doen politici doodleuk wat ze zelf willen.

Mensen zien hun land naar de knoppen gaan, ze zien dat politici falen in de aanpak van problemen. Ze nemen daarom het heft in eigen hand. Wat KoosVogels op de Veluwe in Nederland daar van vindt, zal die mensen aan de bips oxideren.

Bij een goed functionerende democratie hoort trouwens ook een goed functionerende rechtsstaat en effectieve handhaving. Dat betekent dus dat je handhaaft op het moment dat mensen illegaal je land binnenkomen en illegale nederzettingen bouwen in de duinen. Meteen; en niet pas 1,5 tot 2 jaar later. Maar ja, die kant van het verhaal past uiteraard niet in jouw moralistische riedeltje.
pi_160783709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Democratie is ver te zoeken in dit soort besluitvorming. Zou je dit soort vraagstukken - ongebreidelde, onbegrensde immigratie (want daar gaat het hier feitelijk over) -
Nee, daar gaat het niet over. Dat is immers niet het geval. Hoe vaak je die leugens ook probeert te verspreiden...
pi_160783763
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Democratie is ver te zoeken in dit soort besluitvorming. Zou je dit soort vraagstukken - ongebreidelde, onbegrensde immigratie (want daar gaat het hier feitelijk over) - in een referendum aan de bevolking voorleggen, dan wordt het genadeloos weggestemd. Maar de bevolking telt nergens mee. Eens in de vier jaar mag je stemmen en daarna doen politici doodleuk wat ze zelf willen.

Mensen zien hun land naar de knoppen gaan, ze zien dat politici falen in de aanpak van problemen. Ze nemen daarom het heft in eigen hand. Wat KoosVogels op de Veluwe in Nederland daar van vindt, zal die mensen aan de bips oxideren.

Bij een goed functionerende democratie hoort trouwens ook een goed functionerende rechtsstaat en effectieve handhaving. Dat betekent dus dat je handhaaft op het moment dat mensen illegaal je land binnenkomen en illegale nederzettingen bouwen in de duinen. Meteen; en niet pas 1,5 tot 2 jaar later. Maar ja, die kant van het verhaal past uiteraard niet in jouw moralistische riedeltje.
Klopt, we hebben een goed functionerende rechtsstaat. Dat betekent dat we groeperingen die het heft in eigen handen menen te moeten nemen, keihard aanpakken.

Er is niets mis met onze democratie. Jij vindt het gewoon niks dat een democratisch gekozen Kamermeerderheid een koers voorstaat waar jij fel tegen gekant bent. Klagen over een 'democratisch tekort' is dan ook een vooral een slap excuus om dit soort gevaarlijke en gestoorde excessen mee te rechtvaardigen.
pi_160783765
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik zie de zogenaamde naïviteit ook niet eerlijk gezegd.

Constant dat hameren op ' naïviteit' van extreem-rechts en ook zeggen 'wij zijn naief' , nee dat ben je niet, je bent haatdragend.
Kijk, hier is weer zo'n typisch frame. Ik kaart de slappe handelswijze van de overheid in; ik wijs op de goedgelovigheid en op de naïeve opstelling. En meteen ben je weer "haatdragend".

Nee. Wat ik wil, is dat wet- en regelgeving actief wordt gehandhaafd. Mensen die regels overtreden, moeten worden aangehouden. De situatie in Calais had überhaupt niet mogen ontstaan, laat staan dat het zo enorm uit de klauwen mocht lopen.

En de situatie is eigenlijk nog steeds niet opgelost. Mensen worden in containerwoningen gezet en verlaten het land dus niet. Het gaat hier om mensen die illegaal in Frankrijk zijn. Ze moeten terug naar het land van herkomst. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te begrijpen en om daar naar te handelen?
pi_160783822
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt, we hebben een goed functionerende rechtsstaat. Dat betekent dat we groeperingen die het heft in eigen handen menen te moeten nemen, keihard aanpakken.

Er is niets mis met onze democratie. Jij vindt het gewoon niks dat een democratisch gekozen Kamermeerderheid een koers voorstaat waar jij fel tegen gekant bent. Klagen over een 'democratisch tekort' is dan ook een vooral een slap excuus om dit soort gevaarlijke en gestoorde excessen mee te rechtvaardigen.
Je praat er gewoon overheen. Wat ik aanstipte, is dat het schort aan de handhaving. Het gaat hierbij over zaken waarvan we allang, langs democratische weg, hebben vastgesteld dat ze strafbaar zijn. Dat negeer je gewoon, om vervolgens een standaard-riedeltje af te steken.

Jij maakt van de democratie kennelijk liever een soort tandeloze tijger. Prachtige, democratisch genomen besluiten, maar nul effectiviteit, omdat de handhaving van de besluiten tekortschiet. Het is zoiets als de maximumsnelheid op een weg verlagen naar 100, maar vervolgens zelden controleren en mensen die geflitst worden, niet bekeuren.

Je gelooft in een soort papieren werkelijkheid.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:16:32 #165
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_160783852
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe krijg je dit verzonnen?
Je moet niet kijken naar het nu maar naar Europa over 30 jaar. Als dit door blijft gaan dan zal de blanke bevolking van Europa een kleine minderheid zijn. Al het volk uit het Midden-Oosten en Afrika dat hierheen komt fokt als een stel wilde beesten. Dit zal de opmaak van Europa geheel in hun voordeel doen verschuiven. De politiek weet dit maar doet niets om het te stoppen. Dan is er dus intentie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. En waarom willen ze dat?
Dat is de grote vraag. Het is toch wel heel vreemd dat één van de meest fundamentele van de menselijke instincten, die van zelfbehoud, bij de Europese politiek elite ontbreekt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_160783877
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:16 schreef PalmRoyale het volgende:

Dat is de grote vraag. Het is toch wel heel vreemd dat één van de meest fundamentele van de menselijke instincten, die van zelfbehoud, bij de Europese politiek elite ontbreekt.
Dus geen motief, maar wel een grootschalig doel en enorm veel mensen moeten er vanaf weten, maar niets lekt uit. Ik denk dat de kans 100% is dat je in onzin gelooft.
pi_160783882
quote:

[..]

Je moet niet kijken naar het nu maar naar Europa over 30 jaar. Als dit door blijft gaan dan zal de blanke bevolking van Europa een kleine minderheid zijn. Al het volk uit het Midden-Oosten en Afrika dat hierheen komt fokt als een stel wilde beesten. Dit zal de opmaak van Europa geheel in hun voordeel doen verschuiven. De politiek weet dit maar doet niets om het te stoppen. Dan is er dus intentie.

[..]

_O- je bent wel vermakelijk met je feitenvrije haat.
pi_160783884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je praat er gewoon overheen. Wat ik aanstipte, is dat het schort aan de handhaving. Het gaat hierbij over zaken waarvan we allang, langs democratische weg, hebben vastgesteld dat ze strafbaar zijn. Dat negeer je gewoon, om vervolgens een standaard-riedeltje af te steken.

Jij maakt van de democratie kennelijk liever een soort tandeloze tijger. Prachtige, democratisch genomen besluiten, maar nul effectiviteit, omdat de handhaving van de besluiten tekortschiet. Het is zoiets als de maximumsnelheid op een weg verlagen naar 100, maar vervolgens zelden controleren en mensen die geflitst worden, niet bekeuren.

Je gelooft in een soort papieren werkelijkheid.
Laten we hopen dat handhaving niet tekortschiet als het moment is gekomen om deze verkapte militie op te rollen.

Oh, en jij was de doelpalen aan het verschuiven. Eerst ging het om de influx en het feit dat veel vluchtelingen gewoon blijven, en daarna had je het plots puur over handhaving bij Calais. Zo werkt dat natuurlijk niet, beste Elfletterig.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:19:10 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160783887
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Alleen al via het Oude Testament hebben de Joden heel veel invloed op de Nederlandse cultuur gehad. En in principe is het Christendom ook een Joodse sekte. Nog los van individuele Joods/Westerse denkers die enorm veel invloed gehad hebben op onze cultuur, zoals Einstein, Marx, Neumann, Freud, Kafka, Bohr, Spinoza, Mahler, Proust, Rothshield, Trotsky, etc etc etc etc etc etc.
The End Times are wild
pi_160783918
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alleen al via het Oude Testament hebben de Joden heel veel invloed op de Nederlandse cultuur gehad.
Nou, barst los. Noem drie kenmerkende zaken en ik ga je gelijk geven en nog dankbaar zijn ook, want dan snap ik eindelijk wat ze met dat 'joods-christelijke' bedoelen.
pi_160783922
quote:

[..]

[..]

Ik zie het allemaal zo'n vaart nog niet lopen, maar ik onderschrijf wel je opvatting dat er sprake lijkt van een bewuste intentie om grote groepen migranten deze kant op te halen. Het gemak waarmee Merkel "Wir schaffen das" zei en de krampachtigheid / vastberadenheid waarmee ze aan dat krankzinnige standpunt vasthoudt, vind ik veelzeggend.

Het ergste van alles vind ik trouwens niet de migratie op zich. Ik heb veel meer problemen met de grote cultuurverschillen en het totale gebrek aan integratie van een te groot deel van de nieuwkomers. Politici zouden onder ogen moeten zien welke problemen we hiermee kennen in Europa. En het beleid zou daar op afgestemd moeten zijn. In plaats daarvan wordt een slap beleid gevoerd dat de problemen alleen maar verergert.
pi_160783928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alleen al via het Oude Testament hebben de Joden heel veel invloed op de Nederlandse cultuur gehad. En in principe is het Christendom ook een Joodse sekte. Nog los van individuele Joods/Westerse denkers die enorm veel invloed gehad hebben op onze cultuur, zoals Einstein, Marx, Neumann, Freud, Kafka, Bohr, Spinoza, Mahler, Proust, Rothshield, Trotsky, etc etc etc etc etc etc.
Die individuele Joods/Westerse denkers die je aanhaalt waren niet religieus Joods hè. Dus dan ook niet invloed van Jodendom, of je denkt dat er een Joods DNA is. :{.
Verder is de invloed van het OT (wat dan Joods zou kunnen zijn) op het christendom vrij gering iig niet leidend, wat de hele crux is van het christendom nl.
I´m back.
pi_160783968
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

Verder is de invloed van het OT op de christendom vrij gering.
Zeg maar rustig: die is er niet. En dat is maar goed ook, want dat is niet zo'n heel vriendelijke bundel teksten.
pi_160783977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 11:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar van de overheid waar je zo'n hekel aan hebt vraag je wel hulp?
En dan op het internet hier bijten in de hand die je voedt. Nou ja, alleen wat in de lucht grauwen dan, want daar blijft het wel bij.

Waar is je trots man? Grote bek over vanalles, maar als het puntje bij paaltje komt rol je als een onderdanige hond op je rug, bedelend om een koekje. Want stel je voor dat je idealen je wat zouden kosten zeg....
Ik eis hulp. Wat is daar mis mee? Ben ik niet getint genoeg om dat te mogen doen? En hoezo 'bijten in de hand die mij voedt'?

Laat ik overigens even duidelijk stellen dat ik momenteel gewoon een tijdelijke fulltime job heb (was te lezen in chattopic van TTK), waardoor tijdelijks boven het bijstandsbedrag zal uitkomen. Ik profileer mij standvastig zijnde een bijstandstrekker omdat ik geen optimistisch beeld heb m.b.t. toekomstige arbeidssituatie. De constante fluctuatie van wel/geen werk maakt het makkelijk om een beeld te geven. Maar gezien jij er -zoals gewoonlijk- een persoonlijk verhaal van tracht te maken voel ik me genoodzaakt het e.e.a. even toe te lichten.

Ik werk maar ik doe dat niet voor Nederland, ik doe het om buiten te komen, me tussen de mensen te bevinden en in beweging te blijven. Zo heb ik tot twee maanden geleden 1,5 maand schoongemaakt. Daarvoor heb ik vrijwilligerswerk gedaan (bij een nieuwsstation en groenvoorziening). Ik ga mij hier echter niet verantwoorden voor het eisen van hulp en het niet gemotiveerd zijn om bij te dragen aan het (huidige) Nederland. Ik ben het grondig oneens met hoe de economie en de politiek in elkaar steken. De waarom vereist een eigen topic. Laat ik het er op houden dat mij niet geroepen voel een bijdrage te leven aan het land dat mijn leefomgeving moedwillig verpest. Een land dat vol zit met mensen die met fantasie-baantjes tonnen wegtrekken uit de maatschappij en vervolgens de algehele welvaart van het land met de rest van de (Arabische) wereld trachten te delen. Het land van de zelfingenomen, er al lekker warmpjes bij zittende, op zichzelf geilende ('Kom maar binnen! Ik ben oh zo lief!) milieu vervuilende babyboomers en hunner wereldvreemde decadente koters.

Weet je wat voor werk ik nu doen? Ik ben een 'cultuurtechnisch medewerker'. Ik sta elke dag een een 'Bowls-baan' schoon te spuiten met kraanwater. Duizenden liters drinkwater en 3x8 aan manuren per dag opdat de babyboomer op een schoner veld Bowls kan spelen. Is dit dan de benodigde 'participatie'? Is dit hoe we de maatschappij in stand houden?

Wie moet ik zijn om mijn mening te mogen delen erodome? Misschien die kennis van m'n familie, die jaren geleden haar managersfunctie bij de KLM met een salaris van circa 100k p.j. verloor door ziekte en daarna met bijna volledig (80%) behoud van haar oude salaris (in de vorm parttime werk) bedrijfsuitjes mocht gaan plannen. KLM, het bedrijf dat mede door dat soort ongein op de rand van faillissement staat. En ondertussen vertelt ze mij, al wonende in een rijke, groene, open en zuiver blanke gemeente (in een 300m2 huis dat ze -in betere tijden- voor 150k kochten), dat ik moet gaan werken om 500 p.m. te betalen voor een hokje van 60m2 in een -door allochtonen- compleet verpauperde omgeving. En niet alleen dat; ze verteld mij ook dat ze een goed mens is. Ze wilt namelijk welvaart die we hier hebben -die naar de moderne linkse standaard al fantastisch verdeelt is- nog verder op delen tussen mij en honderdduizenden afrikanen en arabieren. Ik zal de door en door verrotte vruchten plukken van haar zelfingenomen waanzin en ben geenszins van plan mij te laten denigreren door wie dan ook. Niet zolang dit soort mensen hoog gehouden worden en het toegestaan wordt dat ze zich morele superioriteit toe eigenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 13:35:00 ]
pi_160783988
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we hopen dat handhaving niet tekortschiet als het moment is gekomen om deze verkapte militie op te rollen.

Oh, en jij was de doelpalen aan het verschuiven. Eerst ging het om de influx en het feit dat veel vluchtelingen gewoon blijven, en daarna had je het plots puur over handhaving bij Calais. Zo werkt dat natuurlijk niet, beste Elfletterig.
Fijn dat je wél oog hebt voor de handhaving ten opzichte van deze militie. Jammer dat je daar duidelijk geen oog voor hebt wat betreft de illegalen en hun illegale tentenkampen in de duinen.

Ik heb niet gesproken over het feit dat "veel vluchtelingen blijven". Het leeuwendeel van de mensen in Calais is helemaal geen vluchteling, dus ik gebruik dat woord dan ook niet. Het zijn overwegend economische migranten uit niet-oorlogsgebieden.

En uit het feit dat veel "vluchtelingen" mogen blijven, terwijl ze illegaal in Frankrijk zijn, volgt automatisch dat er niet adequaat wordt gehandhaafd. Maar kennelijk is dit principe te hoog gegrepen voor je.

Ik trok het overigens toe naar Calais omdat het in de OP over Calais gaat, naar aanleiding van een concrete actie die "Defend Calais" heet.
pi_160783996
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeg maar rustig: die is er niet. En dat is maar goed ook, want dat is niet zo'n heel vriendelijke bundel teksten.
Ja, de god van de Joden is net zo'n agressieveling als de god van de islam idd. Ze stonden als het ware voor de taak om het volk van polytheïsme naar monotheïsme te ontwikkelen. Dat ging vaak van au.
I´m back.
pi_160784013
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, de god van de Joden is net zo'n agressieveling als de god van de islam idd. Ze stonden als het ware voor de taak om het volk van polytheïsme naar monotheïsme te ontwikkelen.
En hadden ze dat maar nooit gedaan.
pi_160784014
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is geen 'normale democratische weg'. Een democratie werkt alleen onder voorbehoud van bepaalde factoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 13:28:26 ]
pi_160784016
Je moet gewoon niet zo zeiken, Lelijknap. En medelijden heb ik al helemaal niet met je.
pi_160784021
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En hadden ze dat maar nooit gedaan.
Nou ja, het had wel voordelen natuurlijk. Je kreeg een handzaam organisatieprincipe in handen.
I´m back.
pi_160784061
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik eis hulp. (...) Laat ik het er op houden dat mij niet geroepen voel een bijdrage te leven aan het land dat mijn leefomgeving moedwillig verpest.
Letterlijk een parasiet dus. Het soort dat uit pure luiheid de sociale zekerheid van Nederland vernielt.

Je zal er maar trots op zijn.
pi_160784081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, het had wel voordelen natuurlijk. Je kreeg een handzaam organisatieprincipe in handen.
Mooi eufemisme voor 'moordzuchtige dictatuur'
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:32:03 #183
137949 Disana
pi_160784082
quote:

[..]

Laat ik het er op houden dat mij niet geroepen voel een bijdrage te leven

[..]

Maar ondertussen wel van de voordelen profiteren, dat is inconsequent.
pi_160784101
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mooi eufemisme voor 'moordzuchtige dictatuur'
Ja, maar daarin onderscheidden ze zich niet tov andere culturen die toen bestonden.
I´m back.
pi_160784105
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn dat je wél oog hebt voor de handhaving ten opzichte van deze militie. Jammer dat je daar duidelijk geen oog voor hebt wat betreft de illegalen en hun illegale tentenkampen in de duinen.

Ik heb niet gesproken over het feit dat "veel vluchtelingen blijven". Het leeuwendeel van de mensen in Calais is helemaal geen vluchteling, dus ik gebruik dat woord dan ook niet. Het zijn overwegend economische migranten uit niet-oorlogsgebieden.

En uit het feit dat veel "vluchtelingen" mogen blijven, terwijl ze illegaal in Frankrijk zijn, volgt automatisch dat er niet adequaat wordt gehandhaafd. Maar kennelijk is dit principe te hoog gegrepen voor je.

Ik trok het overigens toe naar Calais omdat het in de OP over Calais gaat, naar aanleiding van een concrete actie die "Defend Calais" heet.
Het was een legitieme zijsprong naae aanleiding van jouw klaagzang over het gebrek aan integratie. Want dat veel vluchtelingen mogen blijven, staat nou eenmaal vast. Leer daarmee leven.

Dat er bij Calais gehandhaafd moet worden, lijkt mij evident. Maar zelfs als dat niet naar behoren gebeurt, is dat nog altijd geen reden om een of andere extreem-rechtse militie in het leven te roepen. Mensen moeten gewoon normaal doen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:34:57 #186
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160784123
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:32 schreef Disana het volgende:

[..]

En anderen verwijten dat ze zijn leefomgeving verzieken. Dat is niet alleen inconsequent, dat is hypocriet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_160784124
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar daarin onderscheidden ze zich niet tov andere culturen die toen bestonden.
Ik zou geen enkele pre-christelijke cultuur kunnen noemen die wat betreft kwaadaardigheid vergelijkbaar is met het christendom.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 13:36:07 ]
pi_160784142
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Letterlijk een parasiet dus. Het soort dat uit pure luiheid de sociale zekerheid van Nederland vernielt.

Je zal er maar trots op zijn.
Even in de context van mijn stukje; wie is de werkelijk parasiet?
pi_160784151
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:36:48 #190
66444 Lord_Vetinari
pi_160784153
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zou geen enkele pre-christelijke cultuur kunnen noemen die wat kwaadaardigheid vergelijkbaar is met het christendom.
Echt niet? Ze waren er echt wel, hoor. Christendom heeft geen monopolie en ze waren niet de eerste. Het lijkt erop dat religie, elke religie, gefundeerd is op kwaadaardigheid en dat verpakt als goedheid.
pi_160784159
quote:

[..]

Ik eis hulp. Wat is daar mis mee? Ben ik niet getint genoeg om dat te mogen doen? En hoezo 'bijten in de hand die mij voedt'?
Dit heeft niets met je huidskleur te maken. Van getinten verwacht ik precies hetzelfde als van jou.

Je bijt in de hand die je voedt omdat je je handje bij vadertje staat ophoud, zonder die steun niet zou kunnen leven, maar wel er tot in den treure over klaagt, zie je verdere relaas.

Je zegt zelf zo ontzettend slim te zijn, waarom doe je daar niets mee, waarom zet je niet wat op voor jezelf? Als je echt zo slim was zou dat een peulenschil moeten zijn.
Ben je daarna vrij je leven in te richten zoals je wil, om losser te komen van die overheid waar je zo de pleuris aan hebt, evt zelfs te verhuizen naar een plek waar je minder problemen met de daar heersende overheid hebt. Zou je doelen kunnen steunen waar je achter staat. Zou je kunnen meehelpen zaken ten goede te veranderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160784163
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Echt niet? Ze waren er echt wel, hoor. Christendom heeft geen monopolie en ze waren niet de eerste. Het lijkt erop dat religie, elke religie, gefundeerd is op kwaadaardigheid en dat verpakt als goedheid.
Noem eens een voorbeeld dan?
pi_160784165
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zou geen enkele pre-christelijke cultuur kunnen noemen die wat kwaadaardigheid vergelijkbaar is met het christendom.
Ik kan geen cultuur/beschaving noemen voor het monotheïsme dat per se mensvriendelijker was naar huidige maatstaven hoor.
I´m back.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:37:42 #194
66444 Lord_Vetinari
pi_160784171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij. Het waarom valt buiten de scoop van dit topic, maar volgens elke regel in elke discipline van de sociale wetenschappen ben je een parasiet.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:39:30 #195
66444 Lord_Vetinari
pi_160784194
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld dan?
Judaïsme. De Baal verering van bijvoorbeeld de Filistijnen. De geboortegrond van het Christendom is ermee doordrenkt. Hoe denk je anders dat de vroege profeten en bedenkers ervan aan hun ideeën kwamen?
pi_160784197
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was een legitieme zijsprong naae aanleiding van jouw klaagzang over het gebrek aan integratie. Want dat veel vluchtelingen mogen blijven, staat nou eenmaal vast. Leer daarmee leven.

Dat er bij Calais gehandhaafd moet worden, lijkt mij evident. Maar zelfs als dat niet naar behoren gebeurt, is dat nog altijd geen reden om een of andere extreem-rechtse militie in het leven te roepen. Mensen moeten gewoon normaal doen.
Veel mensen in Europa zijn NIET bereid om te accepteren dat grote groepen "vluchtelingen" mogen blijven. Ze zien namelijk dat het onder de "vluchtelingen" barst van de economische migranten. Ze zien ook dat mensen die illegaal zijn, gewoon doodleuk hier blijven en niet effectief terugkeren. Ze zien ook de totaal falende integratie van de nieuwkomers. Dat soort zaken opgeteld maakt dat het draagvlak daalt en de weerstand groeit. Maar kennelijk is het voor jou te moeilijk om dat onder ogen te zien.

Je roept dingen als "leer ermee leven" en "leer het te accepteren", terwijl dat precies is wat die mensen NIET willen. Het is precies die misplaatste arrogantie en naïviteit waartegen die mensen ageren en wat het slechtste in ze naar boven haalt. Er is al veel te lang niet of veel te slap gehandhaafd; de mensen daar zijn het spuugzat. Precies daarom komen zulke milities nu tot leven. Een moraliserend vingertje vanaf de Veluwe gaat daar echt niks aan veranderen, Koos.
pi_160784199
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik kan geen cultuur/beschaving noemen voor het monotheïsme dat per se mensvriendelijker was naar huidige maatstaven hoor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%81satr%C3%BA

Deze misschien? Ik noem maar even een eerste resultaat dat googelen opleverde.
pi_160784223
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Judaïsme.
O ja.
pi_160784228
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Welke voordelen? Dat er bijna geen werk is? Dat ik bizar veel huur moet betalen omdat men Nederland vol gooit? Dat ik niet 30 jaar eerder geboren was en zonder diploma, met een klein beetje verstand, een degelijke -goedbetaalde- functie kon bemachtigen en deze tot in den treuren vast te houden tot ik duizenden euro's p.m. in een verzorgingstehuis zou kosten? Dat ik als individu niks meer terug zie van een gasbel die door voorgaande generaties uitgebuit is? Wie ben jij om mij te vertellen dat het de geaccepteerde standaard moet zijn om 25 uur per week te werken om op een stukje grond te mogen wonen? Dat ik uit het raam kijk en niets dan hoofddoeken en baarden zie? Misschien moet ik dankbaar zijn voor de lokale shoarmazaak die i.t.t. Nederlandse restaurants tot in de nacht open blijven... Dat was wel handig toen ik werkloos was ja.
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2016 @ 13:42:40 #200
137949 Disana
pi_160784231
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En anderen verwijten dat ze zijn leefomgeving verzieken. Dat is niet alleen inconsequent, dat is hypocriet.
Het lijkt erop dat afhankelijkheid van de staat en een diepgewortelde afkeer van vreemdelingen en de overtuiging dat vreemdelingen afdoen aan de welvaart vaker samen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')