Welke joodse waarden hebben we ooit in Nederland gehad?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat hoofdstuk is natuurlijk sws uitermate vaag. Zouden wij echt teruggaan naar Joods-christelijke waarden dan zou er in het geheel weinig frictie bestaan met moslims. Juist omdat we de dominees en priesters ver weggegooid hebben, bestaat er een enorm verschil in waarden tussen moslims en westerlingen...
Ik ben het ook niet eens met de term; ik gebruik hem alleen in dit geval omdat-ie gebruikt wordt door de mensen die daarop hun theorie schoeien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke joodse waarden hebben we ooit in Nederland gehad?
En omdat ze dat via de normale, democratische weg niet voor elkaar krijgen, starten ze maar een of andere militie? Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor het heft in eigen handen nemen. Ik ben het ook wel eens oneens met besluiten die door onze leiders worden genomen. Dat is echter nog geen reden om maar of andere militante groepering op te richten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dit is dus precies waar de woede bij dergelijke burger-militanten vandaan komt. Nee, dat willen die mensen niet accepteren. Ze willen dat er een rem komt op migratie. Ze willen dat bestaande problemen eindelijk eens goed worden aangepakt. Leer dat maar eens te begrijpen.
Exact. Het enige joodse in de Nederlandse cultuur is het feit dat de joden eeuwenlang consequent gediscrimineerd, vervolg en zelfs afgeslacht zijn. Inmiddels zijn er niet meer dan 30.000-40.000 over.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met de term; ik gebruik hem alleen in dit geval omdat-ie gebruikt wordt door de mensen die daarop hun theorie schoeien.
Het is een gotspe om de Europese cultuur deels Joods te noemen.
Klopt idd. Ze kunnen het beter een christelijk-antisemitische cultuur noemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Exact. Het enige joodse in de Nederlandse cultuur is het feit dat de joden eeuwenlang consequent gediscrimineerd, vervolg en zelfs afgeslacht zijn. Inmiddels zijn er niet meer dan 30.000-40.000 over.
Als het over het verleden gaat wel ja. Maar voor het heden is die beschrijving ridicuul.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd. Ze kunnen het beter een christelijk-antisemitische cultuur noemen.
Gezien de huidige haat tegenover andere mensen uit semitische culturen lijkt me dat niet onterecht.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd. Ze kunnen het beter een christelijk-antisemitische cultuur noemen.
Democratie is ver te zoeken in dit soort besluitvorming. Zou je dit soort vraagstukken - ongebreidelde, onbegrensde immigratie (want daar gaat het hier feitelijk over) - in een referendum aan de bevolking voorleggen, dan wordt het genadeloos weggestemd. Maar de bevolking telt nergens mee. Eens in de vier jaar mag je stemmen en daarna doen politici doodleuk wat ze zelf willen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En omdat ze dat via de normale, democratische weg niet voor elkaar krijgen, starten ze maar een of andere militie? Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor het heft in eigen handen nemen. Ik ben het ook wel eens oneens met besluiten die door onze leiders worden genomen. Dat is echter nog geen reden om maar of andere militante groepering op te richten.
Ben je wel helemaal goed?
Nee, daar gaat het niet over. Dat is immers niet het geval. Hoe vaak je die leugens ook probeert te verspreiden...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Democratie is ver te zoeken in dit soort besluitvorming. Zou je dit soort vraagstukken - ongebreidelde, onbegrensde immigratie (want daar gaat het hier feitelijk over) -
Klopt, we hebben een goed functionerende rechtsstaat. Dat betekent dat we groeperingen die het heft in eigen handen menen te moeten nemen, keihard aanpakken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Democratie is ver te zoeken in dit soort besluitvorming. Zou je dit soort vraagstukken - ongebreidelde, onbegrensde immigratie (want daar gaat het hier feitelijk over) - in een referendum aan de bevolking voorleggen, dan wordt het genadeloos weggestemd. Maar de bevolking telt nergens mee. Eens in de vier jaar mag je stemmen en daarna doen politici doodleuk wat ze zelf willen.
Mensen zien hun land naar de knoppen gaan, ze zien dat politici falen in de aanpak van problemen. Ze nemen daarom het heft in eigen hand. Wat KoosVogels op de Veluwe in Nederland daar van vindt, zal die mensen aan de bips oxideren.
Bij een goed functionerende democratie hoort trouwens ook een goed functionerende rechtsstaat en effectieve handhaving. Dat betekent dus dat je handhaaft op het moment dat mensen illegaal je land binnenkomen en illegale nederzettingen bouwen in de duinen. Meteen; en niet pas 1,5 tot 2 jaar later. Maar ja, die kant van het verhaal past uiteraard niet in jouw moralistische riedeltje.
Kijk, hier is weer zo'n typisch frame. Ik kaart de slappe handelswijze van de overheid in; ik wijs op de goedgelovigheid en op de naïeve opstelling. En meteen ben je weer "haatdragend".quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik zie de zogenaamde naïviteit ook niet eerlijk gezegd.
Constant dat hameren op ' naïviteit' van extreem-rechts en ook zeggen 'wij zijn naief' , nee dat ben je niet, je bent haatdragend.
Je praat er gewoon overheen. Wat ik aanstipte, is dat het schort aan de handhaving. Het gaat hierbij over zaken waarvan we allang, langs democratische weg, hebben vastgesteld dat ze strafbaar zijn. Dat negeer je gewoon, om vervolgens een standaard-riedeltje af te steken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, we hebben een goed functionerende rechtsstaat. Dat betekent dat we groeperingen die het heft in eigen handen menen te moeten nemen, keihard aanpakken.
Er is niets mis met onze democratie. Jij vindt het gewoon niks dat een democratisch gekozen Kamermeerderheid een koers voorstaat waar jij fel tegen gekant bent. Klagen over een 'democratisch tekort' is dan ook een vooral een slap excuus om dit soort gevaarlijke en gestoorde excessen mee te rechtvaardigen.
Je moet niet kijken naar het nu maar naar Europa over 30 jaar. Als dit door blijft gaan dan zal de blanke bevolking van Europa een kleine minderheid zijn. Al het volk uit het Midden-Oosten en Afrika dat hierheen komt fokt als een stel wilde beesten. Dit zal de opmaak van Europa geheel in hun voordeel doen verschuiven. De politiek weet dit maar doet niets om het te stoppen. Dan is er dus intentie.quote:
Dat is de grote vraag. Het is toch wel heel vreemd dat één van de meest fundamentele van de menselijke instincten, die van zelfbehoud, bij de Europese politiek elite ontbreekt.quote:
Dus geen motief, maar wel een grootschalig doel en enorm veel mensen moeten er vanaf weten, maar niets lekt uit. Ik denk dat de kans 100% is dat je in onzin gelooft.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:16 schreef PalmRoyale het volgende:
Dat is de grote vraag. Het is toch wel heel vreemd dat één van de meest fundamentele van de menselijke instincten, die van zelfbehoud, bij de Europese politiek elite ontbreekt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:16 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar het nu maar naar Europa over 30 jaar. Als dit door blijft gaan dan zal de blanke bevolking van Europa een kleine minderheid zijn. Al het volk uit het Midden-Oosten en Afrika dat hierheen komt fokt als een stel wilde beesten. Dit zal de opmaak van Europa geheel in hun voordeel doen verschuiven. De politiek weet dit maar doet niets om het te stoppen. Dan is er dus intentie.
[..]
Dat is de grote vraag. Het is toch wel heel vreemd dat één van de meest fundamentele van de menselijke instincten, die van zelfbehoud, bij de Europese politiek elite ontbreekt.
Laten we hopen dat handhaving niet tekortschiet als het moment is gekomen om deze verkapte militie op te rollen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je praat er gewoon overheen. Wat ik aanstipte, is dat het schort aan de handhaving. Het gaat hierbij over zaken waarvan we allang, langs democratische weg, hebben vastgesteld dat ze strafbaar zijn. Dat negeer je gewoon, om vervolgens een standaard-riedeltje af te steken.
Jij maakt van de democratie kennelijk liever een soort tandeloze tijger. Prachtige, democratisch genomen besluiten, maar nul effectiviteit, omdat de handhaving van de besluiten tekortschiet. Het is zoiets als de maximumsnelheid op een weg verlagen naar 100, maar vervolgens zelden controleren en mensen die geflitst worden, niet bekeuren.
Je gelooft in een soort papieren werkelijkheid.
Alleen al via het Oude Testament hebben de Joden heel veel invloed op de Nederlandse cultuur gehad. En in principe is het Christendom ook een Joodse sekte. Nog los van individuele Joods/Westerse denkers die enorm veel invloed gehad hebben op onze cultuur, zoals Einstein, Marx, Neumann, Freud, Kafka, Bohr, Spinoza, Mahler, Proust, Rothshield, Trotsky, etc etc etc etc etc etc.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Exact. Het enige joodse in de Nederlandse cultuur is het feit dat de joden eeuwenlang consequent gediscrimineerd, vervolg en zelfs afgeslacht zijn. Inmiddels zijn er niet meer dan 30.000-40.000 over.
Nou, barst los. Noem drie kenmerkende zaken en ik ga je gelijk geven en nog dankbaar zijn ook, want dan snap ik eindelijk wat ze met dat 'joods-christelijke' bedoelen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen al via het Oude Testament hebben de Joden heel veel invloed op de Nederlandse cultuur gehad.
Ik zie het allemaal zo'n vaart nog niet lopen, maar ik onderschrijf wel je opvatting dat er sprake lijkt van een bewuste intentie om grote groepen migranten deze kant op te halen. Het gemak waarmee Merkel "Wir schaffen das" zei en de krampachtigheid / vastberadenheid waarmee ze aan dat krankzinnige standpunt vasthoudt, vind ik veelzeggend.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:16 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar het nu maar naar Europa over 30 jaar. Als dit door blijft gaan dan zal de blanke bevolking van Europa een kleine minderheid zijn. Al het volk uit het Midden-Oosten en Afrika dat hierheen komt fokt als een stel wilde beesten. Dit zal de opmaak van Europa geheel in hun voordeel doen verschuiven. De politiek weet dit maar doet niets om het te stoppen. Dan is er dus intentie.
[..]
Die individuele Joods/Westerse denkers die je aanhaalt waren niet religieus Joods hè. Dus dan ook niet invloed van Jodendom, of je denkt dat er een Joods DNA is.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen al via het Oude Testament hebben de Joden heel veel invloed op de Nederlandse cultuur gehad. En in principe is het Christendom ook een Joodse sekte. Nog los van individuele Joods/Westerse denkers die enorm veel invloed gehad hebben op onze cultuur, zoals Einstein, Marx, Neumann, Freud, Kafka, Bohr, Spinoza, Mahler, Proust, Rothshield, Trotsky, etc etc etc etc etc etc.
Zeg maar rustig: die is er niet. En dat is maar goed ook, want dat is niet zo'n heel vriendelijke bundel teksten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:22 schreef Ryan3 het volgende:
Verder is de invloed van het OT op de christendom vrij gering.
Ik eis hulp. Wat is daar mis mee? Ben ik niet getint genoeg om dat te mogen doen? En hoezo 'bijten in de hand die mij voedt'?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar van de overheid waar je zo'n hekel aan hebt vraag je wel hulp?
En dan op het internet hier bijten in de hand die je voedt. Nou ja, alleen wat in de lucht grauwen dan, want daar blijft het wel bij.
Waar is je trots man? Grote bek over vanalles, maar als het puntje bij paaltje komt rol je als een onderdanige hond op je rug, bedelend om een koekje. Want stel je voor dat je idealen je wat zouden kosten zeg....
Fijn dat je wél oog hebt voor de handhaving ten opzichte van deze militie. Jammer dat je daar duidelijk geen oog voor hebt wat betreft de illegalen en hun illegale tentenkampen in de duinen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we hopen dat handhaving niet tekortschiet als het moment is gekomen om deze verkapte militie op te rollen.
Oh, en jij was de doelpalen aan het verschuiven. Eerst ging het om de influx en het feit dat veel vluchtelingen gewoon blijven, en daarna had je het plots puur over handhaving bij Calais. Zo werkt dat natuurlijk niet, beste Elfletterig.
Ja, de god van de Joden is net zo'n agressieveling als de god van de islam idd. Ze stonden als het ware voor de taak om het volk van polytheïsme naar monotheïsme te ontwikkelen. Dat ging vaak van au.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeg maar rustig: die is er niet. En dat is maar goed ook, want dat is niet zo'n heel vriendelijke bundel teksten.
En hadden ze dat maar nooit gedaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de god van de Joden is net zo'n agressieveling als de god van de islam idd. Ze stonden als het ware voor de taak om het volk van polytheïsme naar monotheïsme te ontwikkelen.
Er is geen 'normale democratische weg'. Een democratie werkt alleen onder voorbehoud van bepaalde factoren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En omdat ze dat via de normale, democratische weg niet voor elkaar krijgen, starten ze maar een of andere militie? Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor het heft in eigen handen nemen. Ik ben het ook wel eens oneens met besluiten die door onze leiders worden genomen. Dat is echter nog geen reden om maar of andere militante groepering op te richten.
Ben je wel helemaal goed?
Nou ja, het had wel voordelen natuurlijk. Je kreeg een handzaam organisatieprincipe in handen.quote:
Letterlijk een parasiet dus. Het soort dat uit pure luiheid de sociale zekerheid van Nederland vernielt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik eis hulp. (...) Laat ik het er op houden dat mij niet geroepen voel een bijdrage te leven aan het land dat mijn leefomgeving moedwillig verpest.
Mooi eufemisme voor 'moordzuchtige dictatuur'quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, het had wel voordelen natuurlijk. Je kreeg een handzaam organisatieprincipe in handen.
Maar ondertussen wel van de voordelen profiteren, dat is inconsequent.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Laat ik het er op houden dat mij niet geroepen voel een bijdrage te leven
[..]
Ja, maar daarin onderscheidden ze zich niet tov andere culturen die toen bestonden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooi eufemisme voor 'moordzuchtige dictatuur'
Het was een legitieme zijsprong naae aanleiding van jouw klaagzang over het gebrek aan integratie. Want dat veel vluchtelingen mogen blijven, staat nou eenmaal vast. Leer daarmee leven.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn dat je wél oog hebt voor de handhaving ten opzichte van deze militie. Jammer dat je daar duidelijk geen oog voor hebt wat betreft de illegalen en hun illegale tentenkampen in de duinen.
Ik heb niet gesproken over het feit dat "veel vluchtelingen blijven". Het leeuwendeel van de mensen in Calais is helemaal geen vluchteling, dus ik gebruik dat woord dan ook niet. Het zijn overwegend economische migranten uit niet-oorlogsgebieden.
En uit het feit dat veel "vluchtelingen" mogen blijven, terwijl ze illegaal in Frankrijk zijn, volgt automatisch dat er niet adequaat wordt gehandhaafd. Maar kennelijk is dit principe te hoog gegrepen voor je.
Ik trok het overigens toe naar Calais omdat het in de OP over Calais gaat, naar aanleiding van een concrete actie die "Defend Calais" heet.
En anderen verwijten dat ze zijn leefomgeving verzieken. Dat is niet alleen inconsequent, dat is hypocriet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel van de voordelen profiteren, dat is inconsequent.
Ik zou geen enkele pre-christelijke cultuur kunnen noemen die wat betreft kwaadaardigheid vergelijkbaar is met het christendom.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar daarin onderscheidden ze zich niet tov andere culturen die toen bestonden.
Even in de context van mijn stukje; wie is de werkelijk parasiet?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Letterlijk een parasiet dus. Het soort dat uit pure luiheid de sociale zekerheid van Nederland vernielt.
Je zal er maar trots op zijn.
Jij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Even in de context van mijn stukje; wie is de werkelijk parasiet?
Echt niet? Ze waren er echt wel, hoor. Christendom heeft geen monopolie en ze waren niet de eerste. Het lijkt erop dat religie, elke religie, gefundeerd is op kwaadaardigheid en dat verpakt als goedheid.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou geen enkele pre-christelijke cultuur kunnen noemen die wat kwaadaardigheid vergelijkbaar is met het christendom.
Dit heeft niets met je huidskleur te maken. Van getinten verwacht ik precies hetzelfde als van jou.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik eis hulp. Wat is daar mis mee? Ben ik niet getint genoeg om dat te mogen doen? En hoezo 'bijten in de hand die mij voedt'?
Noem eens een voorbeeld dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt niet? Ze waren er echt wel, hoor. Christendom heeft geen monopolie en ze waren niet de eerste. Het lijkt erop dat religie, elke religie, gefundeerd is op kwaadaardigheid en dat verpakt als goedheid.
Ik kan geen cultuur/beschaving noemen voor het monotheïsme dat per se mensvriendelijker was naar huidige maatstaven hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou geen enkele pre-christelijke cultuur kunnen noemen die wat kwaadaardigheid vergelijkbaar is met het christendom.
Jij. Het waarom valt buiten de scoop van dit topic, maar volgens elke regel in elke discipline van de sociale wetenschappen ben je een parasiet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Even in de context van mijn stukje; wie is de werkelijk parasiet?
Judaïsme. De Baal verering van bijvoorbeeld de Filistijnen. De geboortegrond van het Christendom is ermee doordrenkt. Hoe denk je anders dat de vroege profeten en bedenkers ervan aan hun ideeën kwamen?quote:
Veel mensen in Europa zijn NIET bereid om te accepteren dat grote groepen "vluchtelingen" mogen blijven. Ze zien namelijk dat het onder de "vluchtelingen" barst van de economische migranten. Ze zien ook dat mensen die illegaal zijn, gewoon doodleuk hier blijven en niet effectief terugkeren. Ze zien ook de totaal falende integratie van de nieuwkomers. Dat soort zaken opgeteld maakt dat het draagvlak daalt en de weerstand groeit. Maar kennelijk is het voor jou te moeilijk om dat onder ogen te zien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was een legitieme zijsprong naae aanleiding van jouw klaagzang over het gebrek aan integratie. Want dat veel vluchtelingen mogen blijven, staat nou eenmaal vast. Leer daarmee leven.
Dat er bij Calais gehandhaafd moet worden, lijkt mij evident. Maar zelfs als dat niet naar behoren gebeurt, is dat nog altijd geen reden om een of andere extreem-rechtse militie in het leven te roepen. Mensen moeten gewoon normaal doen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%81satr%C3%BAquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kan geen cultuur/beschaving noemen voor het monotheïsme dat per se mensvriendelijker was naar huidige maatstaven hoor.
Welke voordelen? Dat er bijna geen werk is? Dat ik bizar veel huur moet betalen omdat men Nederland vol gooit? Dat ik niet 30 jaar eerder geboren was en zonder diploma, met een klein beetje verstand, een degelijke -goedbetaalde- functie kon bemachtigen en deze tot in den treuren vast te houden tot ik duizenden euro's p.m. in een verzorgingstehuis zou kosten? Dat ik als individu niks meer terug zie van een gasbel die door voorgaande generaties uitgebuit is? Wie ben jij om mij te vertellen dat het de geaccepteerde standaard moet zijn om 25 uur per week te werken om op een stukje grond te mogen wonen? Dat ik uit het raam kijk en niets dan hoofddoeken en baarden zie? Misschien moet ik dankbaar zijn voor de lokale shoarmazaak die i.t.t. Nederlandse restaurants tot in de nacht open blijven... Dat was wel handig toen ik werkloos was ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel van de voordelen profiteren, dat is inconsequent.
Het lijkt erop dat afhankelijkheid van de staat en een diepgewortelde afkeer van vreemdelingen en de overtuiging dat vreemdelingen afdoen aan de welvaart vaker samen gaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En anderen verwijten dat ze zijn leefomgeving verzieken. Dat is niet alleen inconsequent, dat is hypocriet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |