Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Voor een verbaal moeten twee foto's van hetzelfde voertuig gemaakt zijn. Eéntje met de voorwielen over de streep. en eentje met het volledige voertuig over de streep. Géén twee foto's? Geen prent!
Dan kan je toch niet meer anticiperen... Je hebt een x aantal seconde oranjetijd, juist voor als je niet meer kan stoppen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:52 schreef BigSmurf het volgende:
Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.
Jep, flitsdt 2 keerquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:52 schreef BigSmurf het volgende:
Uit het vorige topique:
[..]
Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.
Dus dan reed je eigenlijk 55.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Anti-irritatie: mensen voor me die zonder goede reden vol gaan remmen, waarna ik met precies 50 op de gps langs een motoragent met camera rij.
Ah, jij bent diegene die ik altijd op rotondes tegenkomquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:26 schreef NoXia het volgende:
Mijn knipperlicht rechtsvoor is ook al een paar maanden stuk.
Nee, 50. Flitsers meten wat je echt rijdt, niet wat je teller zegt.quote:
Dat snap ik wel, maar dat is afgesteld op de V-max, en daar reed ik dus ruim onder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan kan je toch niet meer anticiperen... Je hebt een x aantal seconde oranjetijd, juist voor als je niet meer kan stoppen.
quote:
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, 50. Flitsers meten wat je echt rijdt, niet wat je teller zegt.
Pas vanaf 57 ben je de klos, daaronder krijg je geen boetes.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:38 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.
Een teller in normale personenauto's geeft altijd meer aan dan de GPS (alleen Volvo's zijn/waren ooit echt vrijwel geijkt), en hoe harder je rijdt, hoe groter het verschil. Je GPS klopt, ik rijd altijd 55/86/108/130/140 op de teller, gelijk aan 53/83/103/123/133 op de GPS, en dat is ruim voldoende marge om geen boete te krijgen in trajectcontroles.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:38 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.
Niet altijd. Als ze hem een beetje krap hebben gemaakt, heb je vaak in de binnenkant veel meer ruimte omdat er ook vrachtwagens overheen moeten kunnen waardoor je er vlotter overheen kan. Maar meestal is rechts sneller.quote:
In dit geval wel. Als ik zelf van die kant kom ga ik iedereen met gemak voorbij; op de buitenbocht kan je eerder versnellen bij het verlaten van de rotonde.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet altijd. Als ze hem een beetje krap hebben gemaakt, heb je vaak in de binnenkant veel meer ruimte omdat er ook vrachtwagens overheen moeten kunnen waardoor je er vlotter overheen kan. Maar meestal is rechts sneller.
Mijn is electronisch aangestuurd (Leon 2014) en heeft altijd 5km te veel, zowel bij 50 als 150quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een teller in normale personenauto's geeft altijd meer aan dan de GPS (alleen Volvo's zijn/waren ooit echt vrijwel geijkt), en hoe harder je rijdt, hoe groter het verschil. Je GPS klopt, ik rijd altijd 55/86/108/130/140 op de teller, gelijk aan 53/83/103/123/133 op de GPS, en dat is ruim voldoende marge om geen boete te krijgen in trajectcontroles.
Dan zijn ze wel effectief.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:23 schreef DrMarten het volgende:
Ergernis van vandaag, drempels waar je niet met de maximumsnelheid overheen kunt
60 km weg en af moeten remmen tot 30 omdat je anders met je harses tegen het dak aan zit
Geloof me: Dat is geen gedrag van de afgelopen paar weken, dit gaat al zo sinds het wat drukker is op de snelwegen denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
De laatste weken merk ik een nieuwe trend onder autorijdend Nederland..
Ben je net 1 of andere slaaprijder aan het inhalen die 90/95 rijdt op de meest rechterbaan. Haal je in meestal met een gangetje van 102 tot 108 op de teller (waar ik 100 mag). Zit ik net naast ze, gaan ze weer versnellen en rijd je dus voor nop op de linker of middelste baan. Het is nog niet zo erg dan die poepirritante gaatjes-rijders.. maar het word wel een irritatie factortje.
En ergens denk ik ook dat het met de 'witte bestelwagen' te maken heeft. Gaatjes rijders gaan snel versnellen omdat ze niet achter een bestelbusje willen komen te zitten en die slaaprijders die opeens gaan versnellen willen niet ingehaald worden door een 'bestelbusje'.
En het ligt ook niet aan de bestelbus, maakt niet welke auto ik heb er ook last van. Je komt met 102 aan met flink snelheidsverschil. Tijdens inhalen moet ik dan al vaak nog een paar km erbij doen en soms zelfs met 108-110 kom je er nog niet voorbij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
De laatste weken merk ik een nieuwe trend onder autorijdend Nederland..
Ben je net 1 of andere slaaprijder aan het inhalen die 90/95 rijdt op de meest rechterbaan. Haal je in meestal met een gangetje van 102 tot 108 op de teller (waar ik 100 mag). Zit ik net naast ze, gaan ze weer versnellen en rijd je dus voor nop op de linker of middelste baan. Het is nog niet zo erg dan die poepirritante gaatjes-rijders.. maar het word wel een irritatie factortje.
En ergens denk ik ook dat het met de 'witte bestelwagen' te maken heeft. Gaatjes rijders gaan snel versnellen omdat ze niet achter een bestelbusje willen komen te zitten en die slaaprijders die opeens gaan versnellen willen niet ingehaald worden door een 'bestelbusje'.
Zal niet expres zijn idd, denk dat mensen onbewust gewoon niet ingehaald willen worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:53 schreef Messina het volgende:
Daar moeten ze eens onderzoek naar doen. Kan me niet voorstellen dat al die mensen lekker even gas geven om de inhalende partij te etteren.
Het scherm van een iPad is groot genoeg om niet te missen op die manier, dus de route kon ze in ieder geval goed zien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Afhankelijk van de situatie. Als het alleen een beperking is omdat ze ergens langs de weg aan het snoeien zijn, mogen ze die beperking wel weghalen als ze naar huis gaan. Maar een beperking omdat de rijbaan tijdelijk versmald is, zal wel blijven staan. De rijbaan wordt immers niet weer breder als ze naar huis gaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Terechte opmerking, Pizza_Boom. Er moeten wel werkzaamheden worden verricht. Die snelheidsbeperking blijft ook bestaan als ze allemaal al bij moeders de vrouw aan tafel zitten. Even het 30km/h bordje om 5 uur omdraaien zou al veel ergernis schelen.
Die 'bruikbare' rijstroken zijn wel smaller dan gewone rijstroken. Dan kunnen ze dus of altijd een lagere snelheid instellen, of een hogere snelheid als het rustiger is maar dan wel met gesloten plusstrook.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je ziet hetzelfde met de rode kruizen. Omdat je ze tegenwoordig overal ziet, ook boven compleet bruikbare rijstroken aan links (de plusstrook variant van de spitsstrook) en vooral, omdat je continue doodgegooid wordt met rode kruizen, vallen ze niet meer op en rijden mensen er doorheen.
Ik zit mij serieus af te vragen waar je in godsnaam een iPad op je voorruit kunt plakken én genoeg kunt zien. Bij mijn weten is dat zelfs met een mini zo goed als onmogelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Ik heb sowieso echt een hekel aan mensen die een navigatie pal voor hun neus in het midden van de ruit hebben hangenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Je zou verwachten dat ze inderdaad niet is verdwaaldquote:Op zondag 20 maart 2016 01:28 schreef Light het volgende:
[..]
Het scherm van een iPad is groot genoeg om niet te missen op die manier, dus de route kon ze in ieder geval goed zien.
Ja, geen idee hoe ze het deed, vooral als ze een bocht naar rechts zou moeten maken.quote:Op zondag 20 maart 2016 06:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zit mij serieus af te vragen waar je in godsnaam een iPad op je voorruit kunt plakken én genoeg kunt zien. Bij mijn weten is dat zelfs met een mini zo goed als onmogelijk.
Ja, maar dan moet je helemaal de moeite doen van je hoofd een paar graden draaien voordat je het scherm kunt zien, dan dat wil je natuurlijk niet hebben he, moeite.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:07 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik heb sowieso echt een hekel aan mensen die een navigatie pal voor hun neus in het midden van de ruit hebben hangenJe kan hem toch gewoon linksonder of onderaan in het midden doen? Zou echt verboden moeten worden, zo'n nutteloze dode hoek voor niks.
Mja ik ben vrij lang dus mijn binnenspiegel is eigenlijk ook al een nutteloze dode hoek, maar ja moet wel kunnen kijken of er popo aankomt
Maar die mensen, alsof ze meer naar de navigatie kijken dan de weg want stel je kijkt 5 seconde niet op de navigatie dan rij je gelijk verkeerd natuurlijk
voor je neus = voor je neusquote:Op zondag 20 maart 2016 10:24 schreef Nattekat het volgende:
Die van mij zit gewoon recht voor m'n neus hoor, en van een extra dode hoek is zeker geen sprake. Die heb je met een navigatie midden op je vooruit wel.
Voor m'n neus onderaan de ruit. Zelfde verhaal en ik hoef niet naar rechts te kijken.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:40 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
voor je neus = voor je neus
midden onderaan de ruit = je dode hoek je motorkap maar die hoef je toch nie tin de gaten te houden
ok ja onderaan op je ruit is idd de bedoeling ja maar ik had het over mensen die hem in t midden hangenquote:Op zondag 20 maart 2016 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor m'n neus onderaan de ruit. Zelfde verhaal en ik hoef niet naar rechts te kijken.
En dan ook nog eens midden op de voorruitquote:Op zondag 20 maart 2016 10:52 schreef Randy_S het volgende:
Het mooiste is dat die droeftoeters dan in het donker nog steeds de dagstand gebruiken met de helderheid op standje Fukushima.
Zodat je als je voorbij rijd meteen het hele interieur kunt meepakken..... Lijkt me bijzonder irritant rijden met zo'n lamp in je ogen.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:52 schreef Randy_S het volgende:
Het mooiste is dat die droeftoeters dan in het donker nog steeds de dagstand gebruiken met de helderheid op standje Fukushima.
Ook dan, alleen het stuk waar de rijbaan smaller is terug in de snelheid en niet 2 km vooraf al een beperking erop.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:41 schreef Light het volgende:
Afhankelijk van de situatie. Als het alleen een beperking is omdat ze ergens langs de weg aan het snoeien zijn, mogen ze die beperking wel weghalen als ze naar huis gaan. Maar een beperking omdat de rijbaan tijdelijk versmald is, zal wel blijven staan. De rijbaan wordt immers niet weer breder als ze naar huis gaan.
Laat ze maar eens beginnen met die kutstrookjes permanent open te stellen zonder snelheidsbeperking. Breedtebeperking erop moet genoeg zijn, stom gedoe met wisselende snelheden.quote:Die 'bruikbare' rijstroken zijn wel smaller dan gewone rijstroken. Dan kunnen ze dus of altijd een lagere snelheid instellen, of een hogere snelheid als het rustiger is maar dan wel met gesloten plusstrook.
Wat mij betreft plakken ze achter ieder rood kruis een camera met een lijntje naar Leeuwarden. Rood kruis negeren? Een paar dagen later post van het CJIB.
Dat is wel meer dan een irritatie denk ikquote:Op zondag 20 maart 2016 17:58 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik irriteer me hier aan;
KLB / Geen briefje tussen mijn ruit en ruitenwisser....
Drie keer raden waar de term 'zondagsrijder' vandaan komt.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mijmaar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Dat komt deels doordat Utrecht het secundaire wegennet volledig heeft gesloopt waardoor mensen die de stad door moeten, eerder kiezen voor de snelweg. Ohja, en het is zondag...quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mijmaar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Ja altijd, ook de A1 A2 A4 A9 allemaal druk. Doordeweeks rijden er per saldo meer auto's, maar in het weekend gaat het allemaal iets minder soepel.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mijmaar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Zondagochtend tussen 6 uur 's ochtends en 8 uur 's ochtends is het wel redelijk uit te houden. Net als zondagsavond tussen 11 en half 6 's ochtends op maandag, dan kan je ook wel aardig doorlopen overal.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, maar.... maandag t/m vrijdag is het sowieso al standaard de hele dag loeidruk op de wegen.
Mijn "hoop" was dat het op een gemiddelde zondag wel lekker relaxed en rustig rijden zou zijn (zo vaak rijd ik namelijk niet).
Doordeweeks kan je hele stukken in een treintje 150 rijden, in de spits, in het weekend mag je blij zijn als je überhaupt de maximale snelheid kan halen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja altijd, ook de A1 A2 A4 A9 allemaal druk. Doordeweeks rijden er per saldo meer auto's, maar in het weekend gaat het allemaal iets minder soepel.
Dan mag jij opnieuw examen gaan doen. Echte pro's stoppen gewoon bij oranje zoals het hoort.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Nog een irritatie; mensen die bij oranje resoluut in de remmen gaan.![]()
Terwijl ze makkelijk door hadden kunnen rijden met de volgende 2 auto's er nog achteraan.
De eckte pro's schakelen dan juist terug en gaan vol op het gas [ afbeelding ]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan mag jij opnieuw examen gaan doen. Echte pro's stoppen gewoon bij oranje zoals het hoort.
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
quote:Op zondag 20 maart 2016 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.
Hmmm ok, maar irritant is het wel.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.
Ben ik met je eens. Maar als jij al kan zien dat diegene voor jou door oranje gaat of dreigt te gaan, dan heb jij tijd genoeg om te stoppen. We kijken immers ver genoeg vooruit om te kunnen anticiperen en fouten van anderen op te vangenquote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
Dude, opgefokte gevaren op de weg als jij zijn voor mij dan weer een irritatiefactor.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hmmm ok, maar irritant is het wel.
En daar ging dit topique over, niet of het perfect volgens de heilige regeltjes is.
Als ik haast heb en trapt er één te vroeg op de rem dan wil ik ze nog weleens inhalen om toch door het oranje mijn weg te kunnen vervolgen. Vóór het rode licht sta je gewoon in je recht.
Als je de ruimte hebt om rustig af te remmen en te stoppen bij de stopstreep, moet je dat doen. Als je alleen voor de stopstreep kunt stoppen door de ABS te testen, is doorrijden een betere optie.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
quote:Op zondag 20 maart 2016 20:00 schreef Tijn het volgende:
Gisteren reed ik de A1 op en toen passeerde ik tot m'n verbazing tijdens het invoegen een stilstaande auto op de rechterrijstrook met z'n knipperlicht naar rechts aan. Hij wilde uitvoegen op de invoegstrook oid?Gelukkig kon ik er zonder problemen langs, maar hij had wel mooi een hele file gecreëerd.
quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik tril nog steeds een beetje, vandaag iets meegemaakt wat ik niet snel meer zal vergeten.
Auto rijden is echt mijn hobby, maar in gevallen als vandaag had ik er liever geen gehad.![]()
Het gebeurde in Gouda, wou even naar de McDonald's voor een milkshake, opeens komt er van rechts een verhuis bus zomaar de weg op zonder richting of wat dan ook, terwijl ik op een voorrangs- weg reed waar 50 de limiet is.
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Opeens remt de bus midden op de weg, en gaat er aan de bestuurderszijde de deur open, mijn moeder naast mij zei tegen me ''blijf zitten'', maar ik was zo dom om ook op de weg uit te stappen, (ik ben eerlijk ik was ook echt geïrriteerd).
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Ik schok echt heel erg, ik zei.. Waarom doe je zo agressief, ik ben niet boos.. Ik schrok gewoon heel erg en was bang dat je tegen me aan zou botsen.
''Ik bots niet tegen je aan ik had je allang gezien'', antwoorden hij, en nu met zijn normale stem ipv zijn agressieve stem. Ik was ook zo'n softie om hem nog een hand proberen te geven, maar dat weigerde hij, en stapte weer in.
Hij had waarschijnlijk gedacht dat ik ook macho was, en wel even met hem zou willen knokken. Maar gelukkig treed ik altijd de-escalerend op. (Ik ben ook mentaal en fysiek niet sterk genoeg... zou dit conflict op een anderen manier dus sowieso altijd verliezen.
Pff, dit blijft me wel even bij.. De nadelen van auto rijden noem ik het maar..
Ik heb z'n kenteken niet, anders had ik wel overwogen om aangifte te doen.
Damn, daarom maar zo min mogelijk (negatief) contact zoeken in het verkeer, je weet nooit wat voor mongool er in die andere auto zit en dat zijn er genoeg.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Heerlijk rustig net hoor, zelfs midden in de Randstadquote:Op zondag 20 maart 2016 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, maar.... maandag t/m vrijdag is het sowieso al standaard de hele dag loeidruk op de wegen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het daar om 1.00 's nachts wel rustig isquote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mijmaar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Ik zou ook zo hebben gereageerd. Wat een koekwaus.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik tril nog steeds een beetje, vandaag iets meegemaakt wat ik niet snel meer zal vergeten.
Auto rijden is echt mijn hobby, maar in gevallen als vandaag had ik er liever geen gehad.![]()
Het gebeurde in Gouda, wou even naar de McDonald's voor een milkshake, opeens komt er van rechts een verhuis bus zomaar de weg op zonder richting of wat dan ook, terwijl ik op een voorrangs- weg reed waar 50 de limiet is.
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Opeens remt de bus midden op de weg, en gaat er aan de bestuurderszijde de deur open, mijn moeder naast mij zei tegen me ''blijf zitten'', maar ik was zo dom om ook op de weg uit te stappen, (ik ben eerlijk ik was ook echt geïrriteerd).
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Ik schok echt heel erg, ik zei.. Waarom doe je zo agressief, ik ben niet boos.. Ik schrok gewoon heel erg en was bang dat je tegen me aan zou botsen.
''Ik bots niet tegen je aan ik had je allang gezien'', antwoorden hij, en nu met zijn normale stem ipv zijn agressieve stem. Ik was ook zo'n softie om hem nog een hand proberen te geven, maar dat weigerde hij, en stapte weer in.
Hij had waarschijnlijk gedacht dat ik ook macho was, en wel even met hem zou willen knokken. Maar gelukkig treed ik altijd de-escalerend op. (Ik ben ook mentaal en fysiek niet sterk genoeg... zou dit conflict op een anderen manier dus sowieso altijd verliezen.
Pff, dit blijft me wel even bij.. De nadelen van auto rijden noem ik het maar..
Ik heb z'n kenteken niet, anders had ik wel overwogen om aangifte te doen.
Tuurlijk, draai de beschuldiging nog even de andere kant op. Als je heel hard moet remmen is het gewoon een praktische, terechte notificatie in de trend "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot". In dit geval was idioot een understatement. En zou je eigenlijk willen dat je een dashcam hebt.quote:Op maandag 21 maart 2016 06:42 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat claxonneren komt ook een beetje over als iemand terecht wijzen als "wat doe je nu sufferd?!", die dingen zijn er voor bedoeld om een voetganger erop te wijzen dat ze beter kunnen wachten met oversteken of iets dergelijks, niet om iemand de les te lezen.
Ik draai de beschuldiging nergens om, zoals je zelf ook aangeeft is dat toeteren een signaal van "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot", hetzelfde als op je voorhoofd gaan zitten wijzen na zo'n actie. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat een ander daar weer een actie tegenover zet.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Tuurlijk, draai de beschuldiging nog even de andere kant op. Als je heel hard moet remmen is het gewoon een praktische, terechte notificatie in de trend "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot". In dit geval was idioot een understatement. En zou je eigenlijk willen dat je een dashcam hebt.
Dus iemand een "kijk in je spiegels, word wakker, je veroorzaakte bijna een aanrijding" wake-up call geven betekent dat je meteen ook vraagt om "een kogel door je kop" en dat je daar niet verbaasd over mag zijn? Ga je schamen in je politiek correcte hoekje.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:32 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik draai de beschuldiging nergens om, zoals je zelf ook aangeeft is dat toeteren een signaal van "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot", hetzelfde als op je voorhoofd gaan zitten wijzen na zo'n actie. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat een ander daar weer een actie tegenover zet.
Die beroerde actie van die idioot had al plaatsgevonden en het is afgelopen zonder ongeluk, dan heeft het gaan zitten claxonneren ook weinig zin meer, behalve het uitlokken van daar weer een reactie op.
Ofwel: Iedereen is het er over eens dat de uitstapper een mongool is.quote:Op maandag 21 maart 2016 06:42 schreef Woelwater het volgende:
Damn, daarom maar zo min mogelijk (negatief) contact zoeken in het verkeer, je weet nooit wat voor mongool er in die andere auto zit en dat zijn er genoeg.
Nu snap ik de disclaimer bij het geven van een reactie:quote:Op maandag 21 maart 2016 10:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dus iemand een "kijk in je spiegels, word wakker, je veroorzaakte bijna een aanrijding" wake-up call geven betekent dat je meteen ook vraagt om "een kogel door je kop" en dat je daar niet verbaasd over mag zijn? Ga je schamen in je politiek correcte hoekje.
Als jij de behoefte voelt om als een schoolleraar door het verkeer te crossen moet je dat vooral blijven doen, maar kijk er dan ook niet van op dat niet iedereen daarvan gediend is..quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd
Misschien zat je in zijn dode hoek? Ik had gister ook een fietser in mijn dode hoek bij het afrijden van een rotonde. Gaf alweer gas (ging driekwart rond, dus niet zo snel) totdat zij achter de A-stijl vandaan kwam. Toen vol in de ankers. Was niet op het nippertje, maar 't meisje stopte al wel.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
an denk je toch van, er is een rotonde én een fietspad!?!?!? Waarom kom je dan met 50 km/u aangescheurd en moet je op het allerlaatste moment VOL in de ankers om maar nét niet een fietser te scheppen.
Geen idee, zou kunnen... maar de snelheid waarmee hij op de rotonde af kwam was echt overdreven vind ik.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Misschien zat je in zijn dode hoek? Ik had gister ook een fietser in mijn dode hoek bij het afrijden van een rotonde. Gaf alweer gas (ging driekwart rond, dus niet zo snel) totdat zij achter de A-stijl vandaan kwam. Toen vol in de ankers. Was niet op het nippertje, maar 't meisje stopte al wel.
Piepende banden heeft niets met je snelheid te maken maar meer met de vertraging. Met 30km/u kun je met stevig afremmen ook gewoon "gieren" en doorglijden.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen idee, zou kunnen... maar de snelheid waarmee hij op de rotonde af kwam was echt overdreven vind ik.Hij moest met piepende banden in de ankers.... dan rijd je echt wel stevig, anders krijg je dat niet.
Zo zou ik nooit een rotonde benaderen in de auto, je laat anderen daar sowieso mee schrikken, of het nu een fietser of andere automobilist op de rotonde is. Men denkt dan namelijk "ohhh shit, gaat ie wel stoppen???" en dat kan alleen maar gevaarlijke situaties opwekken.
Te laat voor zijn werk of met spoed onderweg naar het ziekenhuis zijn dingen die zomaar kunnen gebeuren. Het zal allicht niet de opzet geweest zijn om een fietser de schrik van zijn leven te bezorgen..quote:Op maandag 21 maart 2016 11:10 schreef Rauw. het volgende:
Als jij dan opmerkt dat meneer te hard rijd en er niet helemaal bij is met z'n hoofd
In de haast kan meneer ook iets over het hoofd zien terwijl hij hetzelfde zou moeten denken als jij (word ik gezien?) Tuurlijk zit hij fout, maar overkomt de beste chauffeurs.
Gebeurt ook veel bij afslag nieuwleusen, 3 rijstroken in de stress omdat iemand niet wil uitvoegen op de vluchtstrookquote:Op zondag 20 maart 2016 22:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]Wat dénkt zo iemand dan he?
Op de A28 bij afslag Zwolle Centrum is iets vergelijkbaars blijkbaar tegenwoordig gemeengoed in de spits: de uitvoegstrook staat vol (en niemand laat een ander er meer tussen), waardoor de meest rechterrijstrook dus ook stil en vol staat met mensen die willen uitvoegen.
Is al dom, stilstaan op de snelweg, maar heel soms is zijn er dan mensen die op de middelste strook besluiten vol in de remmen te gaan om stil te gaan staan om in proberen te voegen naar de rechterstrook. Zie je het voor je?Rij dan gewoon ff door naar Zuid mensen, scheelt een hoop hartkleppen
Hopelijk is meneer er zelf ook van geschrokken en zal hij er voortaan bij stilstaan dat er ook nog fietsers kunnen rijdenquote:Op maandag 21 maart 2016 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.
En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?
Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
Als je elke dag hetzelfde stuk rijd, en nooit af hoeft te remmen dan kan je dat nog wel eens vergeten he.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.
En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?
Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
Grootste kans op een zwaar ongeluk ook denk ik.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:25 schreef Nattekat het volgende:
De meeste tijd win je op kruispunten als je haast hebt
Dat heeft niets met schoolmeester spelen te maken. Ik vind het argument dat je de toeter niet moet gebruiken als iemand een idiote actie maakt, omdat je misschien een reactie ermee uitlokt, compleet fout. Dat ding zit er om gevaar af te wenden, en ik vind iemand een wake-up call geven ook gevaar afwenden, omdat diegene daarna dan misschien beter oplet.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als jij de behoefte voelt om als een schoolleraar door het verkeer te crossen moet je dat vooral blijven doen, maar kijk er dan ook niet van op dat niet iedereen daarvan gediend is..
Het ging me dan ook om bovenstaande, dat Woelwater hem een mongool vindt was ook niet het punt waar ik op uit was.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:22 schreef Anne het volgende:
Selectief quoten, BigSmurf. Hij zei immers ook:
[..]
Ofwel: Iedereen is het er over eens dat de uitstapper een mongool is.
Dit dus..quote:Op maandag 21 maart 2016 13:47 schreef Fer het volgende:
Het punt is dat die kerel al de voorangsweg opgereden was,,dat voorkom je op dat moment niet meer met je toeter.
Als je door je haast vergeet dat je iets verder vooruit moet kijken dan je voorwielen, jep.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Grootste kans op een zwaar ongeluk ook denk ik.
Niet alleen het filmpje is weg.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:52 schreef Sounddragon het volgende:
Filmpje weg, mag in het fimpjestopic.
Als je normaal kunt stoppen. En afhankelijk van wat er achter je rijdt en op welke afstand.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.
Was het weer zoverquote:Op maandag 21 maart 2016 22:33 schreef Woelwater het volgende:
Zie het maar als een user die tegen zichzelf in bescherming wordt genomen.
De eerste rijstrook ligt helemaal links, men telt dan van links naar rechts. Op een weg met vier rijstroken per baan is de meest rechtse rijstrook dus rijstrook nummer 4.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik niet snap is dat iedereen op de A4 (Den Haag - Amsterdam ring) waar vier rijstroken zijn, op de 2e rijstrook gaat rijden en niemand de eerste rijstrook gebruikt.
Ga naar rechts, kssst
/ ksst ga naar links?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 18:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De eerste rijstrook ligt helemaal links, men telt dan van links naar rechts. Op een weg met vier rijstroken per baan is de meest rechtse rijstrook dus rijstrook nummer 4.
[/mierenneuker]
En de hele tijd moeten zigzaggen om trutten en vrachtwagens zeker? Genoeg ruimte om in te halen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik niet snap is dat iedereen op de A4 (Den Haag - Amsterdam ring) waar vier rijstroken zijn, op de 2e rijstrook gaat rijden en niemand de eerste rijstrook gebruikt.
Ga naar rechts, kssst
Der zijn links nog twee stroken om in te halen. Wat is je probleem. Bij 4 stroken of meer neig ik ook wat naar keep your lane.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 17:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik niet snap is dat iedereen op de A4 (Den Haag - Amsterdam ring) waar vier rijstroken zijn, op de 2e rijstrook gaat rijden en niemand de eerste rijstrook gebruikt.
Ga naar rechts, kssst
Duizenden mensen zijn zo.. die van jou zat gelukkig op de goede stoel. Als ik hiervandaan binnendoor naar Nijmegen rijd rijd ik een route met tig rotondes erin. Dan rijden ze tussen de rotondes in al 43, en gaan ze stilstaan als er iemand op de rotonde rijdt die van rechts kwam.. dat vind ik een keer kunnen, de tweede keer word ik een beetje geërgerd, en tegen de 5e keer zo ergens krijg ik zin om hem/haar/het domweg de rotonde op te bumpershuffelen.. echt, onzekere ouwetjes.. ze zijn er nou eenmaal, maar soms ist niet grappigquote:Op dinsdag 22 maart 2016 19:34 schreef tailfox het volgende:
Oke even klagen. mijn ma roept ineens keihard "stop" omdat iemand aan de andere van een rotonde er op rijd.(ik kon een rondje rotonde doen voor dat hij uberhaupt op mijn locatie was. gewoon niet schreeuwen als er niks aan de hand is
ik bedoel hoe snel rijd je een rotonde op? Veeel sneller dan iemand die een half rondje nog erbij moet rijden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duizenden mensen zijn zo.. die van jou zat gelukkig op de goede stoel. Als ik hiervandaan binnendoor naar Nijmegen rijd rijd ik een route met tig rotondes erin. Dan rijden ze tussen de rotondes in al 43, en gaan ze stilstaan als er iemand op de rotonde rijdt die van rechts kwam.. dat vind ik een keer kunnen, de tweede keer word ik een beetje geërgerd, en tegen de 5e keer zo ergens krijg ik zin om hem/haar/het domweg de rotonde op te bumpershuffelen.. echt, onzekere ouwetjes.. ze zijn er nou eenmaal, maar soms ist niet grappig![]()
Je verwacht dat soort dingen niet, en dan rijden ze al op zijn elf en dertigst, en dan krijg je ook nog van die surprise-stop akties
Ik had vandaag nog zo'n heldin voor me, iedere keer lang wachten bij rotondes terwijl er gaten waren waar ik en degene achter mij ook nog wel tussen hadden gekund. En wat doet die muts op een gegeven moment.... wel de rotonde oprijden terwijl er net geen plek was. Busje bouwvakkers met een zware aanhanger vol in de ankers en op de claxonquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Duizenden mensen zijn zo.. die van jou zat gelukkig op de goede stoel. Als ik hiervandaan binnendoor naar Nijmegen rijd rijd ik een route met tig rotondes erin. Dan rijden ze tussen de rotondes in al 43, en gaan ze stilstaan als er iemand op de rotonde rijdt die van rechts kwam.. dat vind ik een keer kunnen, de tweede keer word ik een beetje geërgerd, en tegen de 5e keer zo ergens krijg ik zin om hem/haar/het domweg de rotonde op te bumpershuffelen.. echt, onzekere ouwetjes.. ze zijn er nou eenmaal, maar soms ist niet grappig![]()
Je verwacht dat soort dingen niet, en dan rijden ze al op zijn elf en dertigst, en dan krijg je ook nog van die surprise-stop akties
Duh, een kwart ros ik hem ook tussen als ik met een mooie snelheid erin kan rollenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:41 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik bedoel hoe snel rijd je een rotonde op? Veeel sneller dan iemand die een half rondje nog erbij moet rijden.
Iemand die dan geen richting aangeeft, geeft jou figuurlijk al een middelvinger. Dus actie geeft reactie wat mij betreft 👍quote:Op dinsdag 22 maart 2016 20:44 schreef DrMarten het volgende:
Ik kon vandaag een middelvinger trouwens niet onderdrukken bij een lul die het weer eens niet nodig vond om richting aan te geven toen ie gewoon de eerste afslag nam op de rotonde.
Ik steek soms heel sarcastisch een dikke duim op met een vette grijns ernaast als ik oogcontact krijg. Middelvingers voel ik mezelf achteraf nooit zo goed over.quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:32 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Iemand die dan geen richting aangeeft, geeft jou figuurlijk al een middelvinger. Dus actie geeft reactie wat mij betreft 👍
BA doet misschien wel aan duimen, maar niet aan grijzen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 07:29 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik steek soms heel sarcastisch een dikke duim op met een vette grijns ernaast als ik oogcontact krijg. Middelvingers voel ik mezelf achteraf nooit zo goed over.
SPOILER: Zeg BA, lach eens ?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 23 maart 2016 10:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
BA doet misschien wel aan duimen, maar niet aan grijzen.I pity the fool who ain't got no blinkers!SPOILER: Zeg BA, lach eens ?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
En iemand die wel richting aangeeft en vervolgens alsnog rechtdoor gaat?quote:Op woensdag 23 maart 2016 01:32 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Iemand die dan geen richting aangeeft, geeft jou figuurlijk al een middelvinger. Dus actie geeft reactie wat mij betreft 👍
In plaats van dat ze gewoon überhaupt die hele straat niet in rijden of even twee tellen wachten. Neeee, dan moeten ze natuurlijk voor je neus gaan staanquote:Op woensdag 23 maart 2016 16:00 schreef Woelwater het volgende:
Beter dat dan dat ze achteruit komen en je niet zien staan![]()
Ook al paar keer meegemaakt..
Ik heb een keer gehad dat na een rotonde mijn knipperlicht niet automatisch uitging. 30 meter verderop was een kruising waar ik voorrang had. Een jonge man reed dus voor mij uit waardoor ik een noodstop moest maken. Ik natuurlijk op hem flippen en hij op mij. Wijze les voor mij en hem. Voor mij opletten dat de richtingaanwijzer uitgaat en hij dat je beter even zeker kunt weten dat iemand afremt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En iemand die wel richting aangeeft en vervolgens alsnog rechtdoor gaat?
Mijn eerste echte bijna ongeluk
Hij remde ook gewoon af, was gewoon een last minute 'laten we toch maar rechtdoor gaan'.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:16 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb een keer gehad dat na een rotonde mijn knipperlicht niet automatisch uitging. 30 meter verderop was een kruising waar ik voorrang had. Een jonge man reed dus voor mij uit waardoor ik een noodstop moest maken. Ik natuurlijk op hem flippen en hij op mij. Wijze les voor mij en hem. Voor mij opletten dat de richtingaanwijzer uitgaat en hij dat je beter even zeker kunt weten dat iemand afremt.
Ha, die heb ik ook eens gehad! De wijze les: ff kijken of iemand ook echt afslaatquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En iemand die wel richting aangeeft en vervolgens alsnog rechtdoor gaat?
Mijn eerste echte bijna ongeluk
Ik ga niet wachten tot iemand eindelijk de hoek om gaatquote:Op woensdag 23 maart 2016 19:22 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ha, die heb ik ook eens gehad! De wijze les: ff kijken of iemand ook echt afslaat
Dat zouden ze inderdaad moeten doen! Maar ik let liever iets langer op tot ik kan zien aan hun lijn dat ze toch niet af gaan slaan dan dat ik m er lekker vlot voorgooi en m'n hartkleppen een remtestje geefquote:Op woensdag 23 maart 2016 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet wachten tot iemand eindelijk de hoek om gaat
Zulke mensen moeten normaal nadenken voor ze alsnog besluiten rechtdoor te gaan.
9 van de 10 keer:quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:30 schreef deezler het volgende:
Dan wil je gaan inhalen en wacht je netjes tot je links een gat ziet dat groot genoeg is. Geef je netjes op tijd richting aan omdat je er zelf ook een hekel aan hebt als iemand hem zonder te knipperen ineens naar links gooit. En dan krijgt degene waarvoor je naar links wilde gaan ineens last van een zware rechtervoet en wordt het gat snel kleiner. Om vervolgens ook te gaan knipperen met de koplampen als je dan toch gewoon naar links komt. Wat zijn dat toch steeds voor malloten? En ja, ik weet dat dat 1.000.000 keer per dag gebeurt, maar het maakt de irritatie er niet minder om.
Oh daar twijfelde ik niet aan. Moest alleen aan die situatie van mij denken door jouw verhaal.quote:Op woensdag 23 maart 2016 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij remde ook gewoon af, was gewoon een last minute 'laten we toch maar rechtdoor gaan'.
Het enige wat ik had kunnen doen om het te voorkomen is wachten tot hij daadwerkelijk de bocht in gaat.
Dat heb ik niet gezien, maar ik werd wel heel vriendelijk aangekeken door de bijrijderquote:Op woensdag 23 maart 2016 23:14 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Oh daar twijfelde ik niet aan. Moest alleen aan die situatie van mij denken door jouw verhaal.
Zo'n situatie zoals jij beschrijft heb ik ook een paar keer meegemaakt. Mooi is ook nog dat ze kwaad op mij werden 😂
Echt, zulke mensenquote:Op woensdag 23 maart 2016 14:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zucht, serieus... Je staat voor een lege rotonde te wachten, tot grote ergernis van de mensen achter je, en op het moment dat ik bij je oprit zit, besluit je toch maar op te rijden...![]()
Over het algemeen als ik 's nachts rij gaat het altijd regenen, waaien of misten, tot sneeuw en hagel aan toe. Terwijl als mijn wederhelft rijd er nooit iets aan de hand is en het keurig strak weer blijft. Ik trek het gewoon aan of zo denk ik....quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:42 schreef CherryLips het volgende:
Die mist van afgelopen nachtik heb daar dus totaal geen ervaring mee, maar wat is dat kut zeg. Moet er niet aan denken dat het nog erger kan, maar de verlichting was op veel plaatsen uit
Met zie je nog minder, maar kijk je alleen maar tegen een witte waas aan. Zonder zie je nog iets.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:42 schreef CherryLips het volgende:
Die mist van afgelopen nachtik heb daar dus totaal geen ervaring mee, maar wat is dat kut zeg. Moet er niet aan denken dat het nog erger kan, maar de verlichting was op veel plaatsen uit
De jaarwisseling van 2007 - 2008 was ook behoorlijk mistig. Ik heb geen idee hoe dat te vergelijken is met afgelopen nacht, want afgelopen nacht heb ik niet naar buiten gekeken. Met die jaarwisseling wel, maar er was door de mist niets te zien. Op sommige plekken was de mist zo dicht dat je alleen op de ouderwetse manier kon autorijden; door iemand voor de auto uit te laten lopen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:42 schreef CherryLips het volgende:
Die mist van afgelopen nachtik heb daar dus totaal geen ervaring mee, maar wat is dat kut zeg. Moet er niet aan denken dat het nog erger kan, maar de verlichting was op veel plaatsen uit
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 27 maart 2016 00:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met zie je nog minder, maar kijk je alleen maar tegen een witte waas aan. Zonder zie je nog iets.
Heel goed en volwassen opgetreden. Jammer dat je iemand trof die niet voor rede vatbaar was.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik tril nog steeds een beetje, vandaag iets meegemaakt wat ik niet snel meer zal vergeten.
Auto rijden is echt mijn hobby, maar in gevallen als vandaag had ik er liever geen gehad.![]()
Het gebeurde in Gouda, wou even naar de McDonald's voor een milkshake, opeens komt er van rechts een verhuis bus zomaar de weg op zonder richting of wat dan ook, terwijl ik op een voorrangs- weg reed waar 50 de limiet is.
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Opeens remt de bus midden op de weg, en gaat er aan de bestuurderszijde de deur open, mijn moeder naast mij zei tegen me ''blijf zitten'', maar ik was zo dom om ook op de weg uit te stappen, (ik ben eerlijk ik was ook echt geïrriteerd).
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Ik schok echt heel erg, ik zei.. Waarom doe je zo agressief, ik ben niet boos.. Ik schrok gewoon heel erg en was bang dat je tegen me aan zou botsen.
''Ik bots niet tegen je aan ik had je allang gezien'', antwoorden hij, en nu met zijn normale stem ipv zijn agressieve stem. Ik was ook zo'n softie om hem nog een hand proberen te geven, maar dat weigerde hij, en stapte weer in.
Hij had waarschijnlijk gedacht dat ik ook macho was, en wel even met hem zou willen knokken. Maar gelukkig treed ik altijd de-escalerend op. (Ik ben ook mentaal en fysiek niet sterk genoeg... zou dit conflict op een anderen manier dus sowieso altijd verliezen.
Pff, dit blijft me wel even bij.. De nadelen van auto rijden noem ik het maar..
Ik heb z'n kenteken niet, anders had ik wel overwogen om aangifte te doen.
Ik vond de stukken met verlichting fijner dan de stukken zonder. Misschien schijnveiligheid? En dan nam ik een afslag als een oud wijf omdat ik niet kon zien hoe de bocht precies liep en werd ik ingehaald door iemand die gewoon de volle snelheid reed. op het hele stuk trouwens (Den Haag - Utrecht - Ede) werd ik regelmatig ingehaald door mensen die harder reden dan de max snelheid terwijl ik daar met samengeknepen billen en witte knokkels achter het stuur zatquote:Op zondag 27 maart 2016 00:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met zie je nog minder, maar kijk je alleen maar tegen een witte waas aan. Zonder zie je nog iets.
Die jaarwisseling kan ik me nog herinneren en zo erg was het gelukkig niet.quote:Op zondag 27 maart 2016 01:20 schreef Light het volgende:
[..]
De jaarwisseling van 2007 - 2008 was ook behoorlijk mistig. Ik heb geen idee hoe dat te vergelijken is met afgelopen nacht, want afgelopen nacht heb ik niet naar buiten gekeken. Met die jaarwisseling wel, maar er was door de mist niets te zien. Op sommige plekken was de mist zo dicht dat je alleen op de ouderwetse manier kon autorijden; door iemand voor de auto uit te laten lopen.
Ergste met mist vind ik die snelheidsverschillen.quote:Op zondag 27 maart 2016 10:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vond de stukken met verlichting fijner dan de stukken zonder. Misschien schijnveiligheid? En dan nam ik een afslag als een oud wijf omdat ik niet kon zien hoe de bocht precies liep en werd ik ingehaald door iemand die gewoon de volle snelheid reed. op het hele stuk trouwens (Den Haag - Utrecht - Ede) werd ik regelmatig ingehaald door mensen die harder reden dan de max snelheid terwijl ik daar met samengeknepen billen en witte knokkels achter het stuur zat
De eckte klojo's zijn vrachtwagenchauffeurs die met 90 links blijven rijden.quote:Op zondag 27 maart 2016 11:54 schreef BigSmurf het volgende:
De irritatie is dan ook dat ik me nu nog meer erger aan al die klojo's in Nederland die met 105 op de linkerbaan komen waar 130.
Rijden met mist is dubbel lastig, je zicht is veel minder en omdat je, als je daar op een gewone manier mee omgaat, ook langzamer rijdt dan normaal is alles wat je aan automatische oriëntatie hebt verdwenen. Daar waar je verwacht al bij een afslag te zijn blijkt het nog een stuk verder te zijn. Herkenningspunten zijn niet zichtbaar waardoor je gewoon aan het zoeken bent naar waar je rijdt.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 21:42 schreef CherryLips het volgende:
Die mist van afgelopen nachtik heb daar dus totaal geen ervaring mee, maar wat is dat kut zeg. Moet er niet aan denken dat het nog erger kan, maar de verlichting was op veel plaatsen uit
Doe ik inderdaad altijd bij mist of zware regen, vaak ook in het donker trouwens. Rijd veel lekkerder.quote:Op zondag 27 maart 2016 14:06 schreef Rewimo het volgende:
Tip bij mist: zet je navigatie aan. Dan zie je in elk geval hoe de weg loopt en kom je geen onverwachte bochten tegen
Hoe hard reed je dan? Meeste vrachtwagen minderen amper vaart, zolang het helemaal dicht zit.quote:Op zondag 27 maart 2016 13:50 schreef Tunafish het volgende:
Wat ik vooral vervelend vond aan de mist is dat ik wel de achterlichten van andere voertuigen zag, maar niet fatsoenlijk kon inschatten hoe dichtbij die waren. Zat bijna achterin een vrachtwagen omdat zijn achterlichten leken op twee auto's die ver voor me reden, tot ik ineens de contouren van de tankwagen zag.
Ik zit in dat soort omstandigheden vooral met samengeknepen billen omdat ik bang ben dat zo'n Ayrton Senna zich met 130+ in mijn reet boort...quote:Op zondag 27 maart 2016 10:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vond de stukken met verlichting fijner dan de stukken zonder. Misschien schijnveiligheid? En dan nam ik een afslag als een oud wijf omdat ik niet kon zien hoe de bocht precies liep en werd ik ingehaald door iemand die gewoon de volle snelheid reed. op het hele stuk trouwens (Den Haag - Utrecht - Ede) werd ik regelmatig ingehaald door mensen die harder reden dan de max snelheid terwijl ik daar met samengeknepen billen en witte knokkels achter het stuur zat
100, 110. Vrachtwagen reed volgens mij gewoon 80, maar ik kon gewoon pas zien dat het een vrachtwagen was toen ik er zo'n 50 meter vanaf was.quote:Op zondag 27 maart 2016 16:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoe hard reed je dan? Meeste vrachtwagen minderen amper vaart, zolang het helemaal dicht zit.
Gebeurt vaak zat ja. Ik zet de beweging naar links gewoon door en accelereer normaal. Laat maar lekker knipperen, hooguit als ze komen kleven gaat er wat gas vanaf. En bij perikelen kruip ik dicht achter een vrachtwagen zodat ze er niet voor kunnen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:30 schreef deezler het volgende:
Om vervolgens ook te gaan knipperen met de koplampen als je dan toch gewoon naar links komt. Wat zijn dat toch steeds voor malloten?
Poe Ja, die vieze schoften die zich aan de regels houdenquote:Op maandag 28 maart 2016 21:44 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik irriteer mij mateloos aan mensen die zich aan snelheidslimieten houden buiten de bebouwde kom.
Dan ga je er lekker langs.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:44 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik irriteer mij mateloos aan mensen die zich aan snelheidslimieten houden buiten de bebouwde kom.
Ik begrijp juist weinig van mensen die zich niet aan de snelheidslimiet houden. Het kost alleen maar geld en je wint er niks mee.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:44 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik irriteer mij mateloos aan mensen die zich aan snelheidslimieten houden buiten de bebouwde kom.
Lees dit een paar keer en denk er eens over na.quote:Op zondag 27 maart 2016 19:41 schreef Tunafish het volgende:
[..]
100, 110. Vrachtwagen reed volgens mij gewoon 80, maar ik kon gewoon pas zien dat het een vrachtwagen was toen ik er zo'n 50 meter vanaf was.
Ja, dat snappen een hoop mensen ook niet, dat inhalen niet met 1cm/u snelheidsverschil moet, en helemaal niet als je een ander dan klemrijdt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mensen die bij je lopen te drukken als er geen ruimte is rechts en daarna, als je naar rechts gaat en de snelheid terug laat zakken naar de ingestelde cc, langszij komen en daar blijven hangen om vervolgens boos te worden als je een dot gas geeft (wat zij dan opeens ook proberen) en hem ervoor zet en weer terug laat zakken naar cc snelheid. Flikker toch op, moet je maar doorrijden, in plaats van mij klem dreigen te rijden achter een vrachtwagen.
Da's mooi quoten, maar quote dan ook even mijn eerste bericht erover; ik reed er al een aardige tijd achter en de lichten leken al die tijd alsof ze kwamen van auto's die veel verderop reden. De lichten leken ook niet bijzonder snel dichterbij te komen, wat voor mij nog een teken was dat ze ver weg waren en niet bij een vrachtwagen hoorden. Overigens was dat het enige voertuig waarvan ik er ineens heel dicht op zat; andere vrachtwagens hadden ook bovenop hun trailer lichten zitten en auto's reden net zo hard als ik, heb er hooguit drie ingehaald.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 07:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Lees dit een paar keer en denk er eens over na.
Komt omdat er teveel mensen onnodige invoeghulp geven, worden mensen lui van en hun inzicht een stuk slechter.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die op de snelweg bij het invoegen zonder richting aan te geven zich inene vlak voor je (waar dus geen ruimte is want ik reed er) erbij proppen.
Was een vrouw...![]()
Sorry hoor, maar als iemand invoegt is diegene bezig met een bijzondere verrichting en moet diegene kijken waar en of hij/zij wel kan. Ik kon dus niet naar links en moest dus vol in de remmen door haar. Stomme doos...
Dat kan niet altijd, bijvoorbeeld als iemand met 120 de linkerbaan blokkeert, of op een eenbaans 80-weg waar iemand exact 80 rijdt wanneer de weg leeg is.quote:
Vervelend voor je. Maar ik ga echt geen boete riskeren.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:47 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd, bijvoorbeeld als iemand met 120 de linkerbaan blokkeert, of op een eenbaans 80-weg waar iemand exact 80 rijdt wanneer de weg leeg is.
Tja, algemeen bekend dat daar nooit een agent staat te flitsen. En drukken doe ik liever niet, dan zou ik eerder inhalen wat ik ook niet doe door slecht zicht op mijn dagelijkse route...quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Vervelend voor je. Maar ik ga echt geen boete riskeren.
En oh ja, mocht je gaan drukken, ga ik lekker 70 rijden. Ik kom er wel, dan maar vijf minuutjes later.
Dit.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Komt omdat er teveel mensen onnodige invoeghulp geven, worden mensen lui van en hun inzicht een stuk slechter.
De oprit bij Oosterhout op de A27 is het ook wel fijn, vrachtwagens halen daar nauwelijks 50. Volledig eens verder trouwens.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:36 schreef underground1009 het volgende:
Er is naar mijn mening maar een plek waar op de linkerbaan gaan rijden en dan ook alleen als het kan terecht is in Nederland en dat is kruising A7/A32 en daar in de buurt. Daar zijn een paar behoorlijk drukke en korte gecombineerde in-/uitvoegstroken, waar mensen ook wel eens onverwacht tot hele lage snelheden afremmen om van baan te kunnen wisselen omdat het eenvoudigweg vol staat.
Ga daar dan ook alvast links rijden om ook op vmax of hoger door te kunnen rijden ipv flink af te moeten remmen
Als je kijkt naar de gemiddelde invoegstrook op de autobahn die gewoon veel korter is en alle Duitsers die wel gewoon goed in kunnen voegen, vraag ik me af waarom wij Nederlanders dat niet kunnen bij veel langere invoegstroken
En dan als je net bij een vrachtwagen komt gaan versnellen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:26 schreef habitue het volgende:
Mensen die constant links in je dode hoek blijven rijden.
Daarentegen mag je ook best wel gewoon doorrijden tot in ieder geval het bord "ritsen vanaf hier", in plaats van bij file de strook al vanaf "ritsen over 300m" te blokkeren, terwijl het op de strook ernaast stil staat. Een beetje geven en nemen, en om en om ertussen ergens op de gemiddeld 200 meter tussen "ritsen vanaf hier" en het verdrijvingsvlak is gewoon echt heel, héél erg moeilijk. Dus.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:35 schreef karr-1 het volgende:
Van die mensen die op een strook rijden waar al kilometers van tevoren staat dat ze moeten gaan inritsen op de strook ernaast. Maar uiteraard rijd je helemaal door tot het einde en werp je jezelf er dan ineens tussen waardoor de hele baan op de rem moet.
Invoegen kan ook best eerder hoor, je hoeft niet helemaal door te rijden tot het einde.
Ik had er beter bij kunnen zetten alle snelwegen in Nederland die ik regelmatig rijquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:04 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
De oprit bij Oosterhout op de A27 is het ook wel fijn, vrachtwagens halen daar nauwelijks 50. Volledig eens verder trouwens.
Zulke types moet je zo snel mogelijk lozen. Ik zorg altijd dat er een hoop auto's tussen mij en zo'n debiel komen. Veiligheid voor alles.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:56 schreef Anne het volgende:
Zo. Vanmiddag was ik echt zwaar geïrriteerd.
Er reed een (nieuwere type) Honda Civic in de verte, waarvan ik gewoon al kon zien dat de bestuurder een eikel was. Het valt moeilijk met woorden uit te leggen, maar het was gewoon te zien aan zijn rijgedrag. En inderdaad;
Bumperkleven bij werkelijk IEDEREEN, ook al reed je 100 waar je 90 mocht, of 150 waar je 120 mocht. En blijkbaar liet een BMW merken dat ie zijn gedrag zat was (door even opzettelijk wat langzamer te rijden op de linkerstrook). Zijn reactie erop: Zwaar zwierend achter hem rijden.. Tijdens de afrit zat er voor de Civic helaas een auto tussen hem en de BMW. Wat doe je dan? Die auto toch nog even via de rijstrook inhalen, om alsnog achter die BMW te zitten, waardoor iedereen erachter behoorlijk moest remmen.
Dan bij de stoplichten links achter die BMW aan, maar hij bedacht zichzelf en propte hem er op het laatste moment toch weer rechts tussen. Rechts kreeg eerder groen, waardoor hij zich naast de BMW kon plaatsen, en inderdaad; daar bleef ie even staan, met wat gebaren, om een bepaald punt te maken.
Ik was die eikel zat en ging er rechts door de berm langs, maar dat pikte ie uiteraard niet en dus zwiepte hij zichzelf bij een tweebaansweg naast me, om mij daarna af te snijden. Uiteindelijk moesten we ritsen en ook dat deed hij weer als een mongool, om uiteindelijk zijn weg weer bumperklevend bij de auto voor hem te vervolgen.
En tijdens al die vage acties van hem, zat hij maar flink te ouwehoeren met zijn bijrijder. Lekker veilig allemaal. Lul.
Ik kan in de badkamer niet eens normaal mascara opdoen zonder dat het afgeeft, laat staan in de autoquote:Op woensdag 30 maart 2016 22:38 schreef karr-1 het volgende:
Van die blonde huppeltrutjes die make up opdoen terwijl ze rijden....
Op- en afritten zijn de knelpunten waar je het meeste last hebt van verstoringen in de verkeersstroom (rijstrook wisselen, in/uitvoegen), dus daar zal ook het eerste file ontstaan. De matrixborden reageren daar alleen maar op (*70* / *50* / 50 is een geautomatiseerd proces, in tegenstelling tot de pijlen, rode kruizen en dergelijke die vanuit een verkeerscentrale worden aangestuurd).quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:40 schreef karr-1 het volgende:
En ik blijf erbij dat de matrixborden op de A15 te veel en te snel aangaan. Bij elke op en afrit die je voorbij komt remmen we iedereen af tot 50, kruipen we de strook voorbij en dan mag iedereen weer doorgassen. Waarom?
Ik vermoed dat als de borden gewoon niet aangaan, de doorstroming een stuk vlotter zal gaan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 06:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Op- en afritten zijn de knelpunten waar je het meeste last hebt van verstoringen in de verkeersstroom (rijstrook wisselen, in/uitvoegen), dus daar zal ook het eerste file ontstaan. De matrixborden reageren daar alleen maar op (*70* / *50* / 50 is een geautomatiseerd proces, in tegenstelling tot de pijlen, rode kruizen en dergelijke die vanuit een verkeerscentrale worden aangestuurd).
Ik zou het ook niet kunnen, maar anderen blijkbaar wel.quote:Op woensdag 30 maart 2016 22:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kan in de badkamer niet eens normaal mascara opdoen zonder dat het afgeeft, laat staan in de auto
Wat ik niet snap is dat mensen stil gaan staan op de rechterbaan als de linkerbaan leeg als je pas over 1 km moet ritsen. Ik rij over het algemeen door tot het bord "ritsen vanaf hier". Dit komt de doorstroming veel meer ten goede.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:35 schreef karr-1 het volgende:
Van die mensen die op een strook rijden waar al kilometers van tevoren staat dat ze moeten gaan inritsen op de strook ernaast. Maar uiteraard rijd je helemaal door tot het einde en werp je jezelf er dan ineens tussen waardoor de hele baan op de rem moet.
Invoegen kan ook best eerder hoor, je hoeft niet helemaal door te rijden tot het einde.
Ach, dat is iets wat van alle tijden isquote:Op donderdag 31 maart 2016 08:49 schreef Debsterr het volgende:
Fietsers die zomaar door willen fietsen terwijl ze al rood hebben
Klopt, maakt het niet minder irritant thoughquote:Op donderdag 31 maart 2016 09:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ach, dat is iets wat van alle tijden is
Als je hier van de snelweg komt, moet je vrij snel weer rechtsaf. Dat stoplicht staat voor auto's eigenlijk standaard op rood en voor fietsers dus op groen: als je aan komt rijden, springt ie 9 van de 10 keer meteen op groen (tenzij er net een wolk fietsers aankomt). Maar je moet goed uitkijken, want er zijn van die fietsers met een doodswens die alsnog door rood rijdenquote:Op donderdag 31 maart 2016 08:49 schreef Debsterr het volgende:
Fietsers die zomaar door willen fietsen terwijl ze al rood hebben
En je boos aankijken als je toetert en ze niet laat doorfietsen zekerquote:Op donderdag 31 maart 2016 10:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als je hier van de snelweg komt, moet je vrij snel weer rechtsaf. Dat stoplicht staat voor auto's eigenlijk standaard op rood en voor fietsers dus op groen: als je aan komt rijden, springt ie 9 van de 10 keer meteen op groen (tenzij er net een wolk fietsers aankomt). Maar je moet goed uitkijken, want er zijn van die fietsers met een doodswens die alsnog door rood rijden
Oh, die ken ik, zoiets heb ik ook in de buurt. Bruggetje, die is ook echt smaller (en anderhalf jaar geleden compleet herbouwd en toen smaller gemaakt dan ie was). Ik rijd inderdaad altijd door, heel irritant als je op iemand staat te wachten die de breedte niet kent, omdat die voor je staat.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:56 schreef deezler het volgende:
Blijf gewoon rechts rijden, dan kunnen de tegenliggers er ook langs.
Jij hebt gewoon te wachten 20m voor het kruispunt als iemand naar links wilquote:Op donderdag 31 maart 2016 21:58 schreef MCH het volgende:
Auto's die de binnenbocht nemen bij het linksaf slaan en jij komt er als tegenligger aan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee hoor, niet als ik rechtsaf ga.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon te wachten 20m voor het kruispunt als iemand naar links wil
Zonde van je no claimquote:Op donderdag 31 maart 2016 22:10 schreef MCH het volgende:
Ik heb gewoon zin om een keer een botsing te veroorzaken als ze weer eens mijn weghelft meepakken.
Snap je het niet? In principe hebben we niks met elkaar te maken totdat zij op mijn weghelft komen.quote:
Dat vind ik ook wel een leuken ja. Ze een beetje naar buiten dwingen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik rol dus altijd rechtdoor en dan, zeker als ik ze al zie aankomen, even remmen en op ze wachten. Worden ze boos omdat ze moeten sturen.
En als er nou streepjes staan en ik anders niet mijn weg in kan kijken?quote:
Sowieso de meeste fietsers in het verkeerquote:Op donderdag 31 maart 2016 08:49 schreef Debsterr het volgende:
Fietsers die zomaar door willen fietsen terwijl ze al rood hebben
Was sarcastischquote:Op donderdag 31 maart 2016 22:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Snap je het niet? In principe hebben we niks met elkaar te maken totdat zij op mijn weghelft komen.
Dat was een breaktestjequote:Op vrijdag 1 april 2016 22:39 schreef WcPot het volgende:
[ afbeelding ]
Bestuurders die onnodig voorrang verlenen aan andere bestuurders die dat niet hebben.
Daar zijn al vele opmerkingen over gemaakt, net als over het bord "ritsen vanaf hier".quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:31 schreef Ridocar het volgende:
Dat gele bord met "invoegstrook geheel gebruiken", op de aansluiting van A17 naar A16 richting Dordrecht. Waarom ben ik verplicht de strook in zijn geheel te gebruiken, wat dat ook moge betekenen? En zou ik verbaliseerd worden als ik gewoon halverwege de invoegstrook gewoon (veilig) in zou voegen?
Beiden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 09:22 schreef Rewimo het volgende:
Niet zozeer een irritatie maar wel elke keer in NL een wtf-momentje:
[ afbeelding ]
Waarom? Iedereen heeft toch geleerd dat je niet op een rijstrook mag rijden als er een rood kruis boven staat?
Is dit speciaal voor hufters of wordt de betutteling steeds groter?
Aaaah dat ging maar net goed lijkt hetquote:Op vrijdag 1 april 2016 22:39 schreef WcPot het volgende:
[ afbeelding ]
Bestuurders die onnodig voorrang verlenen aan andere bestuurders die dat niet hebben.
Zeg dat wel. Ik zat ook wel iets te dicht achter deze auto. Maar ik had echt niet verwacht dat hij dat brommertje voor ging laten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:21 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Aaaah dat ging maar net goed lijkt het
Ik vind het wel meevallen met je afstand, hij was immers precies goed genoeg om deze stomme actie op te vangenquote:Op zaterdag 2 april 2016 20:21 schreef WcPot het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Ik zat ook wel iets te dicht achter deze auto. Maar ik had echt niet verwacht dat hij dat brommertje voor ging laten.
Anders slijt het asfalt ongelijkmatig. Dus voor mensen met een motor of een kleine auto: zigzaggen!quote:Op zaterdag 2 april 2016 01:31 schreef Ridocar het volgende:
Dat gele bord met "invoegstrook geheel gebruiken", op de aansluiting van A17 naar A16 richting Dordrecht. Waarom ben ik verplicht de strook in zijn geheel te gebruiken, wat dat ook moge betekenen? En zou ik verbaliseerd worden als ik gewoon halverwege de invoegstrook gewoon (veilig) in zou voegen?
Nouja, dit is op het randje... Echt een noodstopje.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:33 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen met je afstand, hij was immers precies goed genoeg om deze stomme actie op te vangen
Maarja, wie wel. Hij remt, logisch voor een rotonde, maar je verwacht toch niet dat hij 4 meter eerder al stil gaat staan?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:21 schreef WcPot het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Ik zat ook wel iets te dicht achter deze auto. Maar ik had echt niet verwacht dat hij dat brommertje voor ging laten.
nee, er zijn idioten die er kak aan hebben, daarom kun je tegenwoordig ook een prent krijgen van een wegbeheerder in zo'n rijkswaterstaat pickup.quote:Op zaterdag 2 april 2016 09:22 schreef Rewimo het volgende:
Niet zozeer een irritatie maar wel elke keer in NL een wtf-momentje:
[ afbeelding ]
Waarom? Iedereen heeft toch geleerd dat je niet op een rijstrook mag rijden als er een rood kruis boven staat?
Is dit speciaal voor hufters of wordt de betutteling steeds groter?
En dan gaat zo'n bord ook echt helpenquote:Op zondag 3 april 2016 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
nee, er zijn idioten die er kak aan hebben, daarom kun je tegenwoordig ook een prent krijgen van een wegbeheerder in zo'n rijkswaterstaat pickup.
Same here. Veel mensen zijn gewoon in staat om hun auto ongezien achteruit uit een parkeerplaats te rijden. Ik wacht ook altijd even. Geen idee of het opzet is, gewoon lompigheid of misschien zelfs sociaal, dat ze een plekje vrijmaken om jou in dat vak te laten.quote:Op zondag 3 april 2016 23:52 schreef VTwelve het volgende:
Tsjah, op een parkeerplaats moet je geen voorrangsridder zijn want daar kom je slecht mee weg. Stapvoets rijden en als je achteruitrijlichten ziet eerst wachten tot je zeker weet dat je veilig kunt passeren.
Helaas zijn veel mensen slecht in achteruit inparkeren, of uberhaupt parkeren.quote:Op maandag 4 april 2016 20:14 schreef Light het volgende:
Gewoon achteruit inparkeren toch? Dan kun je vooruit wegrijden en een stuk beter zien of er ander verkeer aankomt.
Ik doe dat standaard, veel makkelijker, je hebt niet al teveel ruimte nodig en het wegrijden is zoveel makkelijker...quote:Op maandag 4 april 2016 20:14 schreef Light het volgende:
Gewoon achteruit inparkeren toch? Dan kun je vooruit wegrijden en een stuk beter zien of er ander verkeer aankomt.
Ja, of autorijden in het algemeen...quote:Op maandag 4 april 2016 20:52 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Helaas zijn veel mensen slecht in achteruit inparkeren, of uberhaupt parkeren.
Volgens mij is dat ook meer luiheid om het te proberen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:52 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Helaas zijn veel mensen slecht in achteruit inparkeren, of uberhaupt parkeren.
Op de wat krappere parkeerplaatsen moet ik 3 keer steken om hem vooruit te parkeren. Dan is achteruit makkelijker en sneller, ook met wegrijden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:25 schreef Woelwater het volgende:
Wat maakt het nou uit of je hem vooruit in een parkeervak gooi en bij het wegrijden hem er eerst even achteruit uit moet draaien, of je gaat eerst omslachtig doen voor je überhaupt geparkeerd bent![]()
Snap dat nooit zo op een parkeerplaats, mensen die de doorgang belemmeren omdat ze hem er zo nodig achteruit in moeten zetten.
Nou, er zijn best een aantal steekhoudende argumenten vóór achteruit inparkeren:quote:Op dinsdag 5 april 2016 00:25 schreef Woelwater het volgende:
Wat maakt het nou uit of je hem vooruit in een parkeervak gooi en bij het wegrijden hem er eerst even achteruit uit moet draaien, of je gaat eerst omslachtig doen voor je überhaupt geparkeerd bent![]()
Snap dat nooit zo op een parkeerplaats, mensen die de doorgang belemmeren omdat ze hem er zo nodig achteruit in moeten zetten.
Daar kun je toch ook gewoon achteruit in stekenquote:Op maandag 4 april 2016 21:41 schreef Gezicht het volgende:
Ik parkeer sinds ik vaker in een gesloten VW Caddy rijd (met achteruit steken dus een enorme dode hoek) eigenlijk standaard achteruit in. Stukken fijner. Ik baal dan ook als ik een keer ergens ben waar van die scheve vakken zijn, waar je eigenlijk wordt verplicht om vooruit in te parkeren.
Het is waarschijnlijk meer dat je dan tegen de rijrichting in moet staan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Daar kun je toch ook gewoon achteruit in steken?
Of is de ruimte tussen de rijen zo klein?
Volgens mij moet het sowieso altijd passen; als je er vooruit in kan, kan je er achteruit ook in. Of is dat niet waar?
Als je mij vooruit laat inparkeren sta je langer te wachten dan achteruitquote:Op dinsdag 5 april 2016 00:25 schreef Woelwater het volgende:
Wat maakt het nou uit of je hem vooruit in een parkeervak gooi en bij het wegrijden hem er eerst even achteruit uit moet draaien, of je gaat eerst omslachtig doen voor je überhaupt geparkeerd bent![]()
Snap dat nooit zo op een parkeerplaats, mensen die de doorgang belemmeren omdat ze hem er zo nodig achteruit in moeten zetten.
Dat ja.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk meer dat je dan tegen de rijrichting in moet staan.
Dit ja.. Van die mensen die dan abrupt op hun rem gaan staanquote:Op dinsdag 5 april 2016 10:52 schreef Gunner het volgende:
mensen die fietsers en voetgangers voorrang verlenen bij rotondes met een fietspad paralel waar duidelijk haaietanden bij het fietspad staan.
heel irritant.
Het meest irritante is dat als iemand daar achterop klapt omdat deze niet verwacht dat iemand voor hem voor die fietsers stopt alsnog zelf schuldig is aan het ongeval.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:09 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dit ja.. Van die mensen die dan abrupt op hun rem gaan staan
Precies, wat óók zo vervelend is (of misschien wel vervelender) Zijn mensen die zonder enige vorm van richtingaanwijzers gaan parkerenquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het meest irritante is dat als iemand daar achterop klapt omdat deze niet verwacht dat iemand voor hem voor die fietsers stopt alsnog zelf schuldig is aan het ongeval.
Of iemand die geen richtingaanwijzer gebruikt bij het verlaten van een rotonde. Sta je vaak voor lul te wachten op zo'n mafklapper.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:11 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Precies, wat óók zo vervelend is (of misschien wel vervelender) Zijn mensen die zonder enige vorm van richtingaanwijzers gaan parkeren
Ja dit, en mensen achter je toeteren omdat het niet snel genoeg gaat.. Ja sorry, als ik niet zie wat iemand doet ga ik wachten, geen zin om straks opeens schade te krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Of iemand die geen richtingaanwijzer gebruikt bij het verlaten van een rotonde. Sta je vaak voor lul te wachten op zo'n mafklapper.
Dat is ook mooi jaquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:13 schreef tailfox het volgende:
Waar ik altijd om kan lachen zijn mensen die stront geïrriteerd raken als je aan de snelheid houd en lekker rijd met raampje open
Van het weekend nog, iemand die ineens de auto naar links gooide zonder te remmen of richting aan te geven, mensje vloog bijna uit de bocht.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:11 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Precies, wat óók zo vervelend is (of misschien wel vervelender) Zijn mensen die zonder enige vorm van richtingaanwijzers gaan parkeren
Had het gisteren nog, een man in een X5 besloot 3 keer in 50 meter te gaan remmen, en daarna zonder richting aan te geven te parkeren, ik ben naast z`n auto gaan staan en heb gevraagd of zijn richtingaanwijzers toevallig optioneel waren?quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Van het weekend nog, iemand die ineens de auto naar links gooide zonder te remmen of richting aan te geven, mensje vloog bijna uit de bocht.
Was volgens mij niet eens een afslag dus het verkeer van de andere kant ging ook in de ankers. Kon ook niet goed zien in de spiegels wat ze verder aan het doen was, misschien een U-bocht?
Ja mooi hequote:Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dat is ook mooi ja![]()
Laatst nog, rij ik 75-80 waar je 80 mag, word ik ingehaald door iemand met 110.
Eergisteren (Ik moet echt een dashcam aanschaffen met 2 camera's) Zat er een vent achter mij te kleven, ik reed 140 waar je 130 mag op de linkerbaan.. En maar gebaren maken onder het mom van "fuck you" en rij door (Met z`n handje wapperen) En een, ben je niet goed (Naar z`n voorhoofd wijzend)
Ik kon alleen maar heel hard lachen
doe je raam open leg daar je arm neer en gooi je muziek wat harder. Wat ik wel merk is dat in een 30 zone en er rijd niemand achter mij en ik zie een meisje ik echt 6 KM per uur ga rijdenquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dat is ook mooi ja![]()
Laatst nog, rij ik 75-80 waar je 80 mag, word ik ingehaald door iemand met 110.
Eergisteren (Ik moet echt een dashcam aanschaffen met 2 camera's) Zat er een vent achter mij te kleven, ik reed 140 waar je 130 mag op de linkerbaan.. En maar gebaren maken onder het mom van "fuck you" en rij door (Met z`n handje wapperen) En een, ben je niet goed (Naar z`n voorhoofd wijzend)
Ik kon alleen maar heel hard lachen
Ik rij zovaak in chill modus, muziek erbij aan, armpje uit het raam, en lekker genietenquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:18 schreef tailfox het volgende:
[..]
doe je raam open leg daar je arm neer en gooi je muziek wat harder. Wat ik wel merk is dat in een 30 zone en er rijd niemand achter mij en ik zie een meisje ik echt 6 KM per uur ga rijden
Leuk he... Van die achterlijk opgefokte bestuurders die alleen maar willen gassen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja mooi heWas laatst ook met 130 aan het inhalen waar het 120 was, want mensen gaan ineens gassen als ze zien dat ze ingehaald worden door een dopje, en ik zag een eind achter me al een auto aankomen, verder was het helemaal leeg achter me. Maar die kwam heel snel dichterbij. Ik wilde me niet achter een rits vrachtwagens prakken en besloot die ook in te halen. En die Volvo op het laatste moment achter me op de rem, seinen, heen en weer rijden. Doe even normaal man
Dit ja, onderweg naar mijn werk kom ik langs 10 rotondes. Valt me trouwens vaak op dat vooral mensen boven de 40 en mensen die veel rijden voor hun werk weinig richting aangeven.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Of iemand die geen richtingaanwijzer gebruikt bij het verlaten van een rotonde. Sta je vaak voor lul te wachten op zo'n mafklapper.
Ik schijn wel eens 2 handen te gebruiken onder het rijden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik rij zovaak in chill modus, muziek erbij aan, armpje uit het raam, en lekker genieten
Mijn opa geeft nooit richting aan onder het mom vanquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef Eejit het volgende:
[..]
Dit ja, onderweg naar mijn werk kom ik langs 10 rotondes. Valt me trouwens vaak op dat vooral mensen boven de 40 en mensen die veel rijden voor hun werk weinig richting aangeven.
quote:Ik weet toch waar ik heen moet? Dat hoeft een ander van mij niet te weten
Ik gebruik meestal 1 hand, had bij rijlessen soms een beetje dat ik veel corrigeerde aan mijn stuur, en toen ik van 2 handen naar 1 hand switchte was dat zo goed als wegquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:20 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik schijn wel eens 2 handen te gebruiken onder het rijden.
Meestal een knie en een hand.
Vooral bij in- uitparkeren is het gebruiken van 1 hand veel makkelijker en sneller.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:21 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal 1 hand, had bij rijlessen soms een beetje dat ik veel corrigeerde aan mijn stuur, en toen ik van 2 handen naar 1 hand switchte was dat zo goed als weg
gewoon niet klemmen aan je stuur.quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:21 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal 1 hand, had bij rijlessen soms een beetje dat ik veel corrigeerde aan mijn stuur, en toen ik van 2 handen naar 1 hand switchte was dat zo goed als weg
Klopt, zelfs zonder stuurbekrachtiging merk ik het, bij m`n rijlessen deed ik het al, maar m`n instructeur vond het niet nodigquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:23 schreef Eejit het volgende:
[..]
Vooral bij in- uitparkeren is het gebruiken van 1 hand veel makkelijker en sneller.
quote:Je rijd toch niet op een heftruck? 2 handen graag
Was het inmiddels zo erg dat er bij je rijlessen niet meer gezegd werd dat je 2 handen aan het stuur moet houden?quote:Op dinsdag 5 april 2016 11:19 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik rij zovaak in chill modus, muziek erbij aan, armpje uit het raam, en lekker genieten
Eh?quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Was het inmiddels zo erg dat er bij je rijlessen niet meer gezegd werd dat je 2 handen aan het stuur moet houden?
Vrouw reed rechts? Zulke imbecielen horen niet thuis op de wegquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:25 schreef CherryLips het volgende:
https://goo.gl/maps/k4vkLpWh7dF2
Hier, wij reden op de middelste baan voor rechtdoor, dopje voor ons besloot dat ze toch linksaf moest slaan en dat ze verkeerd stond. Gaf geen richting aan of wat dan ook. Het was groen dus we konden zo doorrijden, mevrouw (ik ga er gewoon van uit dat het een vrouw was in dat paarse bakje) gooit ineens het stuur om. Maar de baan voor linksaf had geen groen. Met een reden.
Vriendin en ik gillen
Nee manquote:Op dinsdag 5 april 2016 12:11 schreef Woelwater het volgende:
Zat er maar een op de achterbank zo achterlijk te gillen "10 voor 2 mattie, REGELTJES!"
Het eerste wat ik heb afgeleerd: twee handen aan het stuurquote:Op dinsdag 5 april 2016 12:11 schreef Woelwater het volgende:
Zat er maar een op de achterbank zo achterlijk te gillen "10 voor 2 mattie, REGELTJES!"
Niet constant rijden, sowieso kut. Gisteren ook zo'n figuur, ik rij 105 waar 100, nader hem met ik denk 10-15 km/h verschil, ga naar links, ben er bijna voorbij, geeft ie ineens gas bij van 90 naar 120, ik voeg weer terug achter hem, hij loopt 50 meter uit, laat z'n gas weer los, en het riedeltje begint opnieuw. Tot drie keer toe. Toen was ik het zat, heb ik even een stukje geplankt en was ik hem kwijt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:26 schreef Najieto het volgende:
Gistermiddag in de spits op weg naar huis reed er een BMW voor me met grijs kenteken. Het is een weg waar je 80 mag maar meneer had er om de haverklap een handje van om zijn snelheid te laten zakken tot 65 en dan ineens een dot gas gevend richting de 100. Ik tuf rustig door met 80-85 en moet telkens m'n gas los laten omdat die kneus weer onder de 80 rijdt. Als je een auto wilt testen doe dat lekker buiten de spits of ergens op een stuk waar geen verkeer is ofzo
Gewoon in zijn auto kotsen, dat zal m lerenquote:Op dinsdag 5 april 2016 15:04 schreef MrBradge het volgende:
Ik reed een poosje geleden met een maat mee, en die heeft een trillend voetje of zo? (Zo voelt het
)
Rij je op de snelweg, en in etappes van 2 seconde is het steeds 100-102-100-102-100-102-100-102Ik ben nog nooit wagenziek geweest, maar het scheelde hier weinig of ik ging over m`n nek.
Zonde van die Prelude.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:11 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Gewoon in zijn auto kotsen, dat zal m leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |