Dat is wel meer dan een irritatie denk ikquote:Op zondag 20 maart 2016 17:58 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik irriteer me hier aan;
KLB / Geen briefje tussen mijn ruit en ruitenwisser....
Drie keer raden waar de term 'zondagsrijder' vandaan komt.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Dat komt deels doordat Utrecht het secundaire wegennet volledig heeft gesloopt waardoor mensen die de stad door moeten, eerder kiezen voor de snelweg. Ohja, en het is zondag...quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Ja altijd, ook de A1 A2 A4 A9 allemaal druk. Doordeweeks rijden er per saldo meer auto's, maar in het weekend gaat het allemaal iets minder soepel.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Zondagochtend tussen 6 uur 's ochtends en 8 uur 's ochtends is het wel redelijk uit te houden. Net als zondagsavond tussen 11 en half 6 's ochtends op maandag, dan kan je ook wel aardig doorlopen overal.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, maar.... maandag t/m vrijdag is het sowieso al standaard de hele dag loeidruk op de wegen.
Mijn "hoop" was dat het op een gemiddelde zondag wel lekker relaxed en rustig rijden zou zijn (zo vaak rijd ik namelijk niet).
Doordeweeks kan je hele stukken in een treintje 150 rijden, in de spits, in het weekend mag je blij zijn als je überhaupt de maximale snelheid kan halen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja altijd, ook de A1 A2 A4 A9 allemaal druk. Doordeweeks rijden er per saldo meer auto's, maar in het weekend gaat het allemaal iets minder soepel.
Dan mag jij opnieuw examen gaan doen. Echte pro's stoppen gewoon bij oranje zoals het hoort.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Nog een irritatie; mensen die bij oranje resoluut in de remmen gaan.
Terwijl ze makkelijk door hadden kunnen rijden met de volgende 2 auto's er nog achteraan.
De eckte pro's schakelen dan juist terug en gaan vol op het gas [ afbeelding ]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan mag jij opnieuw examen gaan doen. Echte pro's stoppen gewoon bij oranje zoals het hoort.
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
quote:Op zondag 20 maart 2016 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.
Hmmm ok, maar irritant is het wel.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.
Ben ik met je eens. Maar als jij al kan zien dat diegene voor jou door oranje gaat of dreigt te gaan, dan heb jij tijd genoeg om te stoppen. We kijken immers ver genoeg vooruit om te kunnen anticiperen en fouten van anderen op te vangenquote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
Dude, opgefokte gevaren op de weg als jij zijn voor mij dan weer een irritatiefactor.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hmmm ok, maar irritant is het wel.
En daar ging dit topique over, niet of het perfect volgens de heilige regeltjes is.
Als ik haast heb en trapt er één te vroeg op de rem dan wil ik ze nog weleens inhalen om toch door het oranje mijn weg te kunnen vervolgen. Vóór het rode licht sta je gewoon in je recht.
Als je de ruimte hebt om rustig af te remmen en te stoppen bij de stopstreep, moet je dat doen. Als je alleen voor de stopstreep kunt stoppen door de ABS te testen, is doorrijden een betere optie.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
Wat dénkt zo iemand dan he?quote:Op zondag 20 maart 2016 20:00 schreef Tijn het volgende:
Gisteren reed ik de A1 op en toen passeerde ik tot m'n verbazing tijdens het invoegen een stilstaande auto op de rechterrijstrook met z'n knipperlicht naar rechts aan. Hij wilde uitvoegen op de invoegstrook oid? Gelukkig kon ik er zonder problemen langs, maar hij had wel mooi een hele file gecreëerd.
Dat verwacht je ook niet nee als je ff een milkshake wil gaan scoren...quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik tril nog steeds een beetje, vandaag iets meegemaakt wat ik niet snel meer zal vergeten.
Auto rijden is echt mijn hobby, maar in gevallen als vandaag had ik er liever geen gehad.
Het gebeurde in Gouda, wou even naar de McDonald's voor een milkshake, opeens komt er van rechts een verhuis bus zomaar de weg op zonder richting of wat dan ook, terwijl ik op een voorrangs- weg reed waar 50 de limiet is.
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Opeens remt de bus midden op de weg, en gaat er aan de bestuurderszijde de deur open, mijn moeder naast mij zei tegen me ''blijf zitten'', maar ik was zo dom om ook op de weg uit te stappen, (ik ben eerlijk ik was ook echt geïrriteerd).
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Ik schok echt heel erg, ik zei.. Waarom doe je zo agressief, ik ben niet boos.. Ik schrok gewoon heel erg en was bang dat je tegen me aan zou botsen.
''Ik bots niet tegen je aan ik had je allang gezien'', antwoorden hij, en nu met zijn normale stem ipv zijn agressieve stem. Ik was ook zo'n softie om hem nog een hand proberen te geven, maar dat weigerde hij, en stapte weer in.
Hij had waarschijnlijk gedacht dat ik ook macho was, en wel even met hem zou willen knokken. Maar gelukkig treed ik altijd de-escalerend op. (Ik ben ook mentaal en fysiek niet sterk genoeg... zou dit conflict op een anderen manier dus sowieso altijd verliezen.
Pff, dit blijft me wel even bij.. De nadelen van auto rijden noem ik het maar..
Ik heb z'n kenteken niet, anders had ik wel overwogen om aangifte te doen.
Damn, daarom maar zo min mogelijk (negatief) contact zoeken in het verkeer, je weet nooit wat voor mongool er in die andere auto zit en dat zijn er genoeg.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Heerlijk rustig net hoor, zelfs midden in de Randstad .quote:Op zondag 20 maart 2016 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, maar.... maandag t/m vrijdag is het sowieso al standaard de hele dag loeidruk op de wegen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het daar om 1.00 's nachts wel rustig is lekker met CC op 130km/h op de rechterrijstrook doortuffenquote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Ik zou ook zo hebben gereageerd. Wat een koekwaus.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik tril nog steeds een beetje, vandaag iets meegemaakt wat ik niet snel meer zal vergeten.
Auto rijden is echt mijn hobby, maar in gevallen als vandaag had ik er liever geen gehad.
Het gebeurde in Gouda, wou even naar de McDonald's voor een milkshake, opeens komt er van rechts een verhuis bus zomaar de weg op zonder richting of wat dan ook, terwijl ik op een voorrangs- weg reed waar 50 de limiet is.
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Opeens remt de bus midden op de weg, en gaat er aan de bestuurderszijde de deur open, mijn moeder naast mij zei tegen me ''blijf zitten'', maar ik was zo dom om ook op de weg uit te stappen, (ik ben eerlijk ik was ook echt geïrriteerd).
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Ik schok echt heel erg, ik zei.. Waarom doe je zo agressief, ik ben niet boos.. Ik schrok gewoon heel erg en was bang dat je tegen me aan zou botsen.
''Ik bots niet tegen je aan ik had je allang gezien'', antwoorden hij, en nu met zijn normale stem ipv zijn agressieve stem. Ik was ook zo'n softie om hem nog een hand proberen te geven, maar dat weigerde hij, en stapte weer in.
Hij had waarschijnlijk gedacht dat ik ook macho was, en wel even met hem zou willen knokken. Maar gelukkig treed ik altijd de-escalerend op. (Ik ben ook mentaal en fysiek niet sterk genoeg... zou dit conflict op een anderen manier dus sowieso altijd verliezen.
Pff, dit blijft me wel even bij.. De nadelen van auto rijden noem ik het maar..
Ik heb z'n kenteken niet, anders had ik wel overwogen om aangifte te doen.
Tuurlijk, draai de beschuldiging nog even de andere kant op. Als je heel hard moet remmen is het gewoon een praktische, terechte notificatie in de trend "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot". In dit geval was idioot een understatement. En zou je eigenlijk willen dat je een dashcam hebt.quote:Op maandag 21 maart 2016 06:42 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat claxonneren komt ook een beetje over als iemand terecht wijzen als "wat doe je nu sufferd?!", die dingen zijn er voor bedoeld om een voetganger erop te wijzen dat ze beter kunnen wachten met oversteken of iets dergelijks, niet om iemand de les te lezen.
Ik draai de beschuldiging nergens om, zoals je zelf ook aangeeft is dat toeteren een signaal van "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot", hetzelfde als op je voorhoofd gaan zitten wijzen na zo'n actie. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat een ander daar weer een actie tegenover zet.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Tuurlijk, draai de beschuldiging nog even de andere kant op. Als je heel hard moet remmen is het gewoon een praktische, terechte notificatie in de trend "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot". In dit geval was idioot een understatement. En zou je eigenlijk willen dat je een dashcam hebt.
Dus iemand een "kijk in je spiegels, word wakker, je veroorzaakte bijna een aanrijding" wake-up call geven betekent dat je meteen ook vraagt om "een kogel door je kop" en dat je daar niet verbaasd over mag zijn? Ga je schamen in je politiek correcte hoekje.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:32 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik draai de beschuldiging nergens om, zoals je zelf ook aangeeft is dat toeteren een signaal van "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot", hetzelfde als op je voorhoofd gaan zitten wijzen na zo'n actie. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat een ander daar weer een actie tegenover zet.
Die beroerde actie van die idioot had al plaatsgevonden en het is afgelopen zonder ongeluk, dan heeft het gaan zitten claxonneren ook weinig zin meer, behalve het uitlokken van daar weer een reactie op.
Ofwel: Iedereen is het er over eens dat de uitstapper een mongool is.quote:Op maandag 21 maart 2016 06:42 schreef Woelwater het volgende:
Damn, daarom maar zo min mogelijk (negatief) contact zoeken in het verkeer, je weet nooit wat voor mongool er in die andere auto zit en dat zijn er genoeg.
Nu snap ik de disclaimer bij het geven van een reactie:quote:Op maandag 21 maart 2016 10:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dus iemand een "kijk in je spiegels, word wakker, je veroorzaakte bijna een aanrijding" wake-up call geven betekent dat je meteen ook vraagt om "een kogel door je kop" en dat je daar niet verbaasd over mag zijn? Ga je schamen in je politiek correcte hoekje.
Als jij de behoefte voelt om als een schoolleraar door het verkeer te crossen moet je dat vooral blijven doen, maar kijk er dan ook niet van op dat niet iedereen daarvan gediend is..quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd
Misschien zat je in zijn dode hoek? Ik had gister ook een fietser in mijn dode hoek bij het afrijden van een rotonde. Gaf alweer gas (ging driekwart rond, dus niet zo snel) totdat zij achter de A-stijl vandaan kwam. Toen vol in de ankers. Was niet op het nippertje, maar 't meisje stopte al wel.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
an denk je toch van, er is een rotonde én een fietspad!?!?!? Waarom kom je dan met 50 km/u aangescheurd en moet je op het allerlaatste moment VOL in de ankers om maar nét niet een fietser te scheppen.
Geen idee, zou kunnen... maar de snelheid waarmee hij op de rotonde af kwam was echt overdreven vind ik. Hij moest met piepende banden in de ankers.... dan rijd je echt wel stevig, anders krijg je dat niet.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Misschien zat je in zijn dode hoek? Ik had gister ook een fietser in mijn dode hoek bij het afrijden van een rotonde. Gaf alweer gas (ging driekwart rond, dus niet zo snel) totdat zij achter de A-stijl vandaan kwam. Toen vol in de ankers. Was niet op het nippertje, maar 't meisje stopte al wel.
Piepende banden heeft niets met je snelheid te maken maar meer met de vertraging. Met 30km/u kun je met stevig afremmen ook gewoon "gieren" en doorglijden.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen idee, zou kunnen... maar de snelheid waarmee hij op de rotonde af kwam was echt overdreven vind ik. Hij moest met piepende banden in de ankers.... dan rijd je echt wel stevig, anders krijg je dat niet.
Zo zou ik nooit een rotonde benaderen in de auto, je laat anderen daar sowieso mee schrikken, of het nu een fietser of andere automobilist op de rotonde is. Men denkt dan namelijk "ohhh shit, gaat ie wel stoppen???" en dat kan alleen maar gevaarlijke situaties opwekken.
Te laat voor zijn werk of met spoed onderweg naar het ziekenhuis zijn dingen die zomaar kunnen gebeuren. Het zal allicht niet de opzet geweest zijn om een fietser de schrik van zijn leven te bezorgen..quote:Op maandag 21 maart 2016 11:10 schreef Rauw. het volgende:
Als jij dan opmerkt dat meneer te hard rijd en er niet helemaal bij is met z'n hoofd
In de haast kan meneer ook iets over het hoofd zien terwijl hij hetzelfde zou moeten denken als jij (word ik gezien?) Tuurlijk zit hij fout, maar overkomt de beste chauffeurs.
Gebeurt ook veel bij afslag nieuwleusen, 3 rijstroken in de stress omdat iemand niet wil uitvoegen op de vluchtstrookquote:Op zondag 20 maart 2016 22:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Wat dénkt zo iemand dan he?
Op de A28 bij afslag Zwolle Centrum is iets vergelijkbaars blijkbaar tegenwoordig gemeengoed in de spits: de uitvoegstrook staat vol (en niemand laat een ander er meer tussen), waardoor de meest rechterrijstrook dus ook stil en vol staat met mensen die willen uitvoegen.
Is al dom, stilstaan op de snelweg, maar heel soms is zijn er dan mensen die op de middelste strook besluiten vol in de remmen te gaan om stil te gaan staan om in proberen te voegen naar de rechterstrook. Zie je het voor je? Rij dan gewoon ff door naar Zuid mensen, scheelt een hoop hartkleppen
Hopelijk is meneer er zelf ook van geschrokken en zal hij er voortaan bij stilstaan dat er ook nog fietsers kunnen rijdenquote:Op maandag 21 maart 2016 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.
En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?
Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens ) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
Als je elke dag hetzelfde stuk rijd, en nooit af hoeft te remmen dan kan je dat nog wel eens vergeten he.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.
En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?
Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens ) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
Grootste kans op een zwaar ongeluk ook denk ik.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:25 schreef Nattekat het volgende:
De meeste tijd win je op kruispunten als je haast hebt
Dat heeft niets met schoolmeester spelen te maken. Ik vind het argument dat je de toeter niet moet gebruiken als iemand een idiote actie maakt, omdat je misschien een reactie ermee uitlokt, compleet fout. Dat ding zit er om gevaar af te wenden, en ik vind iemand een wake-up call geven ook gevaar afwenden, omdat diegene daarna dan misschien beter oplet.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als jij de behoefte voelt om als een schoolleraar door het verkeer te crossen moet je dat vooral blijven doen, maar kijk er dan ook niet van op dat niet iedereen daarvan gediend is..
Het ging me dan ook om bovenstaande, dat Woelwater hem een mongool vindt was ook niet het punt waar ik op uit was.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:22 schreef Anne het volgende:
Selectief quoten, BigSmurf. Hij zei immers ook:
[..]
Ofwel: Iedereen is het er over eens dat de uitstapper een mongool is.
Dit dus..quote:Op maandag 21 maart 2016 13:47 schreef Fer het volgende:
Het punt is dat die kerel al de voorangsweg opgereden was,,dat voorkom je op dat moment niet meer met je toeter.
Als je door je haast vergeet dat je iets verder vooruit moet kijken dan je voorwielen, jep.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Grootste kans op een zwaar ongeluk ook denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |