Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Voor een verbaal moeten twee foto's van hetzelfde voertuig gemaakt zijn. Eéntje met de voorwielen over de streep. en eentje met het volledige voertuig over de streep. Géén twee foto's? Geen prent!
Dan kan je toch niet meer anticiperen... Je hebt een x aantal seconde oranjetijd, juist voor als je niet meer kan stoppen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:52 schreef BigSmurf het volgende:
Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.
Jep, flitsdt 2 keerquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:52 schreef BigSmurf het volgende:
Uit het vorige topique:
[..]
Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.
Dus dan reed je eigenlijk 55.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Anti-irritatie: mensen voor me die zonder goede reden vol gaan remmen, waarna ik met precies 50 op de gps langs een motoragent met camera rij.
Ah, jij bent diegene die ik altijd op rotondes tegenkomquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:26 schreef NoXia het volgende:
Mijn knipperlicht rechtsvoor is ook al een paar maanden stuk.
Dat snap ik wel, maar dat is afgesteld op de V-max, en daar reed ik dus ruim onder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan kan je toch niet meer anticiperen... Je hebt een x aantal seconde oranjetijd, juist voor als je niet meer kan stoppen.
quote:
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, 50. Flitsers meten wat je echt rijdt, niet wat je teller zegt.
Pas vanaf 57 ben je de klos, daaronder krijg je geen boetes.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:38 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.
Een teller in normale personenauto's geeft altijd meer aan dan de GPS (alleen Volvo's zijn/waren ooit echt vrijwel geijkt), en hoe harder je rijdt, hoe groter het verschil. Je GPS klopt, ik rijd altijd 55/86/108/130/140 op de teller, gelijk aan 53/83/103/123/133 op de GPS, en dat is ruim voldoende marge om geen boete te krijgen in trajectcontroles.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:38 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.
Niet altijd. Als ze hem een beetje krap hebben gemaakt, heb je vaak in de binnenkant veel meer ruimte omdat er ook vrachtwagens overheen moeten kunnen waardoor je er vlotter overheen kan. Maar meestal is rechts sneller.quote:
In dit geval wel. Als ik zelf van die kant kom ga ik iedereen met gemak voorbij; op de buitenbocht kan je eerder versnellen bij het verlaten van de rotonde.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet altijd. Als ze hem een beetje krap hebben gemaakt, heb je vaak in de binnenkant veel meer ruimte omdat er ook vrachtwagens overheen moeten kunnen waardoor je er vlotter overheen kan. Maar meestal is rechts sneller.
Mijn is electronisch aangestuurd (Leon 2014) en heeft altijd 5km te veel, zowel bij 50 als 150quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een teller in normale personenauto's geeft altijd meer aan dan de GPS (alleen Volvo's zijn/waren ooit echt vrijwel geijkt), en hoe harder je rijdt, hoe groter het verschil. Je GPS klopt, ik rijd altijd 55/86/108/130/140 op de teller, gelijk aan 53/83/103/123/133 op de GPS, en dat is ruim voldoende marge om geen boete te krijgen in trajectcontroles.
Dan zijn ze wel effectief.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:23 schreef DrMarten het volgende:
Ergernis van vandaag, drempels waar je niet met de maximumsnelheid overheen kunt
60 km weg en af moeten remmen tot 30 omdat je anders met je harses tegen het dak aan zit
Geloof me: Dat is geen gedrag van de afgelopen paar weken, dit gaat al zo sinds het wat drukker is op de snelwegen denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
De laatste weken merk ik een nieuwe trend onder autorijdend Nederland..
Ben je net 1 of andere slaaprijder aan het inhalen die 90/95 rijdt op de meest rechterbaan. Haal je in meestal met een gangetje van 102 tot 108 op de teller (waar ik 100 mag). Zit ik net naast ze, gaan ze weer versnellen en rijd je dus voor nop op de linker of middelste baan. Het is nog niet zo erg dan die poepirritante gaatjes-rijders.. maar het word wel een irritatie factortje.
En ergens denk ik ook dat het met de 'witte bestelwagen' te maken heeft. Gaatjes rijders gaan snel versnellen omdat ze niet achter een bestelbusje willen komen te zitten en die slaaprijders die opeens gaan versnellen willen niet ingehaald worden door een 'bestelbusje'.
En het ligt ook niet aan de bestelbus, maakt niet welke auto ik heb er ook last van. Je komt met 102 aan met flink snelheidsverschil. Tijdens inhalen moet ik dan al vaak nog een paar km erbij doen en soms zelfs met 108-110 kom je er nog niet voorbij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
De laatste weken merk ik een nieuwe trend onder autorijdend Nederland..
Ben je net 1 of andere slaaprijder aan het inhalen die 90/95 rijdt op de meest rechterbaan. Haal je in meestal met een gangetje van 102 tot 108 op de teller (waar ik 100 mag). Zit ik net naast ze, gaan ze weer versnellen en rijd je dus voor nop op de linker of middelste baan. Het is nog niet zo erg dan die poepirritante gaatjes-rijders.. maar het word wel een irritatie factortje.
En ergens denk ik ook dat het met de 'witte bestelwagen' te maken heeft. Gaatjes rijders gaan snel versnellen omdat ze niet achter een bestelbusje willen komen te zitten en die slaaprijders die opeens gaan versnellen willen niet ingehaald worden door een 'bestelbusje'.
Zal niet expres zijn idd, denk dat mensen onbewust gewoon niet ingehaald willen worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:53 schreef Messina het volgende:
Daar moeten ze eens onderzoek naar doen. Kan me niet voorstellen dat al die mensen lekker even gas geven om de inhalende partij te etteren.
Het scherm van een iPad is groot genoeg om niet te missen op die manier, dus de route kon ze in ieder geval goed zien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Afhankelijk van de situatie. Als het alleen een beperking is omdat ze ergens langs de weg aan het snoeien zijn, mogen ze die beperking wel weghalen als ze naar huis gaan. Maar een beperking omdat de rijbaan tijdelijk versmald is, zal wel blijven staan. De rijbaan wordt immers niet weer breder als ze naar huis gaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Terechte opmerking, Pizza_Boom. Er moeten wel werkzaamheden worden verricht. Die snelheidsbeperking blijft ook bestaan als ze allemaal al bij moeders de vrouw aan tafel zitten. Even het 30km/h bordje om 5 uur omdraaien zou al veel ergernis schelen.
Die 'bruikbare' rijstroken zijn wel smaller dan gewone rijstroken. Dan kunnen ze dus of altijd een lagere snelheid instellen, of een hogere snelheid als het rustiger is maar dan wel met gesloten plusstrook.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je ziet hetzelfde met de rode kruizen. Omdat je ze tegenwoordig overal ziet, ook boven compleet bruikbare rijstroken aan links (de plusstrook variant van de spitsstrook) en vooral, omdat je continue doodgegooid wordt met rode kruizen, vallen ze niet meer op en rijden mensen er doorheen.
Ik zit mij serieus af te vragen waar je in godsnaam een iPad op je voorruit kunt plakken én genoeg kunt zien. Bij mijn weten is dat zelfs met een mini zo goed als onmogelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Ik heb sowieso echt een hekel aan mensen die een navigatie pal voor hun neus in het midden van de ruit hebben hangen Je kan hem toch gewoon linksonder of onderaan in het midden doen? Zou echt verboden moeten worden, zo'n nutteloze dode hoek voor niks.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Je zou verwachten dat ze inderdaad niet is verdwaaldquote:Op zondag 20 maart 2016 01:28 schreef Light het volgende:
[..]
Het scherm van een iPad is groot genoeg om niet te missen op die manier, dus de route kon ze in ieder geval goed zien.
Ja, geen idee hoe ze het deed, vooral als ze een bocht naar rechts zou moeten maken.quote:Op zondag 20 maart 2016 06:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zit mij serieus af te vragen waar je in godsnaam een iPad op je voorruit kunt plakken én genoeg kunt zien. Bij mijn weten is dat zelfs met een mini zo goed als onmogelijk.
Ja, maar dan moet je helemaal de moeite doen van je hoofd een paar graden draaien voordat je het scherm kunt zien, dan dat wil je natuurlijk niet hebben he, moeite.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:07 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik heb sowieso echt een hekel aan mensen die een navigatie pal voor hun neus in het midden van de ruit hebben hangen Je kan hem toch gewoon linksonder of onderaan in het midden doen? Zou echt verboden moeten worden, zo'n nutteloze dode hoek voor niks.
Mja ik ben vrij lang dus mijn binnenspiegel is eigenlijk ook al een nutteloze dode hoek, maar ja moet wel kunnen kijken of er popo aankomt
Maar die mensen, alsof ze meer naar de navigatie kijken dan de weg want stel je kijkt 5 seconde niet op de navigatie dan rij je gelijk verkeerd natuurlijk
voor je neus = voor je neusquote:Op zondag 20 maart 2016 10:24 schreef Nattekat het volgende:
Die van mij zit gewoon recht voor m'n neus hoor, en van een extra dode hoek is zeker geen sprake. Die heb je met een navigatie midden op je vooruit wel.
Voor m'n neus onderaan de ruit. Zelfde verhaal en ik hoef niet naar rechts te kijken.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:40 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
voor je neus = voor je neus
midden onderaan de ruit = je dode hoek je motorkap maar die hoef je toch nie tin de gaten te houden
ok ja onderaan op je ruit is idd de bedoeling ja maar ik had het over mensen die hem in t midden hangenquote:Op zondag 20 maart 2016 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor m'n neus onderaan de ruit. Zelfde verhaal en ik hoef niet naar rechts te kijken.
En dan ook nog eens midden op de voorruitquote:Op zondag 20 maart 2016 10:52 schreef Randy_S het volgende:
Het mooiste is dat die droeftoeters dan in het donker nog steeds de dagstand gebruiken met de helderheid op standje Fukushima.
Zodat je als je voorbij rijd meteen het hele interieur kunt meepakken..... Lijkt me bijzonder irritant rijden met zo'n lamp in je ogen.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:52 schreef Randy_S het volgende:
Het mooiste is dat die droeftoeters dan in het donker nog steeds de dagstand gebruiken met de helderheid op standje Fukushima.
Ook dan, alleen het stuk waar de rijbaan smaller is terug in de snelheid en niet 2 km vooraf al een beperking erop.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:41 schreef Light het volgende:
Afhankelijk van de situatie. Als het alleen een beperking is omdat ze ergens langs de weg aan het snoeien zijn, mogen ze die beperking wel weghalen als ze naar huis gaan. Maar een beperking omdat de rijbaan tijdelijk versmald is, zal wel blijven staan. De rijbaan wordt immers niet weer breder als ze naar huis gaan.
Laat ze maar eens beginnen met die kutstrookjes permanent open te stellen zonder snelheidsbeperking. Breedtebeperking erop moet genoeg zijn, stom gedoe met wisselende snelheden.quote:Die 'bruikbare' rijstroken zijn wel smaller dan gewone rijstroken. Dan kunnen ze dus of altijd een lagere snelheid instellen, of een hogere snelheid als het rustiger is maar dan wel met gesloten plusstrook.
Wat mij betreft plakken ze achter ieder rood kruis een camera met een lijntje naar Leeuwarden. Rood kruis negeren? Een paar dagen later post van het CJIB.
Dat is wel meer dan een irritatie denk ikquote:Op zondag 20 maart 2016 17:58 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik irriteer me hier aan;
KLB / Geen briefje tussen mijn ruit en ruitenwisser....
Drie keer raden waar de term 'zondagsrijder' vandaan komt.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Dat komt deels doordat Utrecht het secundaire wegennet volledig heeft gesloopt waardoor mensen die de stad door moeten, eerder kiezen voor de snelweg. Ohja, en het is zondag...quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Ja altijd, ook de A1 A2 A4 A9 allemaal druk. Doordeweeks rijden er per saldo meer auto's, maar in het weekend gaat het allemaal iets minder soepel.quote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Zondagochtend tussen 6 uur 's ochtends en 8 uur 's ochtends is het wel redelijk uit te houden. Net als zondagsavond tussen 11 en half 6 's ochtends op maandag, dan kan je ook wel aardig doorlopen overal.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, maar.... maandag t/m vrijdag is het sowieso al standaard de hele dag loeidruk op de wegen.
Mijn "hoop" was dat het op een gemiddelde zondag wel lekker relaxed en rustig rijden zou zijn (zo vaak rijd ik namelijk niet).
Doordeweeks kan je hele stukken in een treintje 150 rijden, in de spits, in het weekend mag je blij zijn als je überhaupt de maximale snelheid kan halen.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:28 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja altijd, ook de A1 A2 A4 A9 allemaal druk. Doordeweeks rijden er per saldo meer auto's, maar in het weekend gaat het allemaal iets minder soepel.
Dan mag jij opnieuw examen gaan doen. Echte pro's stoppen gewoon bij oranje zoals het hoort.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Nog een irritatie; mensen die bij oranje resoluut in de remmen gaan.
Terwijl ze makkelijk door hadden kunnen rijden met de volgende 2 auto's er nog achteraan.
De eckte pro's schakelen dan juist terug en gaan vol op het gas [ afbeelding ]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan mag jij opnieuw examen gaan doen. Echte pro's stoppen gewoon bij oranje zoals het hoort.
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
quote:Op zondag 20 maart 2016 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.
Hmmm ok, maar irritant is het wel.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het licht oranje wordt en je kunt stoppen, moet je het ook doen. Zo simpel is het.
Ben ik met je eens. Maar als jij al kan zien dat diegene voor jou door oranje gaat of dreigt te gaan, dan heb jij tijd genoeg om te stoppen. We kijken immers ver genoeg vooruit om te kunnen anticiperen en fouten van anderen op te vangenquote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
Dude, opgefokte gevaren op de weg als jij zijn voor mij dan weer een irritatiefactor.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hmmm ok, maar irritant is het wel.
En daar ging dit topique over, niet of het perfect volgens de heilige regeltjes is.
Als ik haast heb en trapt er één te vroeg op de rem dan wil ik ze nog weleens inhalen om toch door het oranje mijn weg te kunnen vervolgen. Vóór het rode licht sta je gewoon in je recht.
Als je de ruimte hebt om rustig af te remmen en te stoppen bij de stopstreep, moet je dat doen. Als je alleen voor de stopstreep kunt stoppen door de ABS te testen, is doorrijden een betere optie.quote:Op zondag 20 maart 2016 20:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je veel meters je nog hebt natuurlijk, maar sommigen gaan echt te vroeg in de remmen.
Wat totaal niet bevorderlijk is voor de doorstroming.
Wat dénkt zo iemand dan he?quote:Op zondag 20 maart 2016 20:00 schreef Tijn het volgende:
Gisteren reed ik de A1 op en toen passeerde ik tot m'n verbazing tijdens het invoegen een stilstaande auto op de rechterrijstrook met z'n knipperlicht naar rechts aan. Hij wilde uitvoegen op de invoegstrook oid? Gelukkig kon ik er zonder problemen langs, maar hij had wel mooi een hele file gecreëerd.
Dat verwacht je ook niet nee als je ff een milkshake wil gaan scoren...quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik tril nog steeds een beetje, vandaag iets meegemaakt wat ik niet snel meer zal vergeten.
Auto rijden is echt mijn hobby, maar in gevallen als vandaag had ik er liever geen gehad.
Het gebeurde in Gouda, wou even naar de McDonald's voor een milkshake, opeens komt er van rechts een verhuis bus zomaar de weg op zonder richting of wat dan ook, terwijl ik op een voorrangs- weg reed waar 50 de limiet is.
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Opeens remt de bus midden op de weg, en gaat er aan de bestuurderszijde de deur open, mijn moeder naast mij zei tegen me ''blijf zitten'', maar ik was zo dom om ook op de weg uit te stappen, (ik ben eerlijk ik was ook echt geïrriteerd).
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Ik schok echt heel erg, ik zei.. Waarom doe je zo agressief, ik ben niet boos.. Ik schrok gewoon heel erg en was bang dat je tegen me aan zou botsen.
''Ik bots niet tegen je aan ik had je allang gezien'', antwoorden hij, en nu met zijn normale stem ipv zijn agressieve stem. Ik was ook zo'n softie om hem nog een hand proberen te geven, maar dat weigerde hij, en stapte weer in.
Hij had waarschijnlijk gedacht dat ik ook macho was, en wel even met hem zou willen knokken. Maar gelukkig treed ik altijd de-escalerend op. (Ik ben ook mentaal en fysiek niet sterk genoeg... zou dit conflict op een anderen manier dus sowieso altijd verliezen.
Pff, dit blijft me wel even bij.. De nadelen van auto rijden noem ik het maar..
Ik heb z'n kenteken niet, anders had ik wel overwogen om aangifte te doen.
Damn, daarom maar zo min mogelijk (negatief) contact zoeken in het verkeer, je weet nooit wat voor mongool er in die andere auto zit en dat zijn er genoeg.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Heerlijk rustig net hoor, zelfs midden in de Randstad .quote:Op zondag 20 maart 2016 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, maar.... maandag t/m vrijdag is het sowieso al standaard de hele dag loeidruk op de wegen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het daar om 1.00 's nachts wel rustig is lekker met CC op 130km/h op de rechterrijstrook doortuffenquote:Op zondag 20 maart 2016 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
Meer algemene klacht, maar sjjjjeeeesus, het is tegenwoordig volgens mij gewoon ALTIJD druk op de wegen rond midden NL??
Vanmorgen rond 10:30 reed ik met mn vrouwlief van Utrecht richting Oudewater over de A12 en het was gewoon druk
Echt, nog nét geen file druk, maar het scheelde niet veel.... Was echt enorm veel verkeer, overal.
Bedoel, zondag ochtend.... meestal lig ik dan lekker in mijn bed te niksen, dus dit was een uitzondering voor mij maar damn.... het is dus blijkbaar gewoon altijd druk op de weg. Maakt niet uit welke dag
Ik zou ook zo hebben gereageerd. Wat een koekwaus.quote:Op zondag 20 maart 2016 23:27 schreef Charleville het volgende:
Ik tril nog steeds een beetje, vandaag iets meegemaakt wat ik niet snel meer zal vergeten.
Auto rijden is echt mijn hobby, maar in gevallen als vandaag had ik er liever geen gehad.
Het gebeurde in Gouda, wou even naar de McDonald's voor een milkshake, opeens komt er van rechts een verhuis bus zomaar de weg op zonder richting of wat dan ook, terwijl ik op een voorrangs- weg reed waar 50 de limiet is.
Ik moest hard remmen, dus ik druk een keer kort op de toeter meer niet....
Opeens remt de bus midden op de weg, en gaat er aan de bestuurderszijde de deur open, mijn moeder naast mij zei tegen me ''blijf zitten'', maar ik was zo dom om ook op de weg uit te stappen, (ik ben eerlijk ik was ook echt geïrriteerd).
Voor ik wat kon zeggen werd er gevraagd of ik twee kogels door m'n voorhoofd wou, en waarom ik zo stoer deed omdat ik op de toeter drukte, in de auto stoer, dan nu ook stoer werd me verteld..
Ik schok echt heel erg, ik zei.. Waarom doe je zo agressief, ik ben niet boos.. Ik schrok gewoon heel erg en was bang dat je tegen me aan zou botsen.
''Ik bots niet tegen je aan ik had je allang gezien'', antwoorden hij, en nu met zijn normale stem ipv zijn agressieve stem. Ik was ook zo'n softie om hem nog een hand proberen te geven, maar dat weigerde hij, en stapte weer in.
Hij had waarschijnlijk gedacht dat ik ook macho was, en wel even met hem zou willen knokken. Maar gelukkig treed ik altijd de-escalerend op. (Ik ben ook mentaal en fysiek niet sterk genoeg... zou dit conflict op een anderen manier dus sowieso altijd verliezen.
Pff, dit blijft me wel even bij.. De nadelen van auto rijden noem ik het maar..
Ik heb z'n kenteken niet, anders had ik wel overwogen om aangifte te doen.
Tuurlijk, draai de beschuldiging nog even de andere kant op. Als je heel hard moet remmen is het gewoon een praktische, terechte notificatie in de trend "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot". In dit geval was idioot een understatement. En zou je eigenlijk willen dat je een dashcam hebt.quote:Op maandag 21 maart 2016 06:42 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat claxonneren komt ook een beetje over als iemand terecht wijzen als "wat doe je nu sufferd?!", die dingen zijn er voor bedoeld om een voetganger erop te wijzen dat ze beter kunnen wachten met oversteken of iets dergelijks, niet om iemand de les te lezen.
Ik draai de beschuldiging nergens om, zoals je zelf ook aangeeft is dat toeteren een signaal van "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot", hetzelfde als op je voorhoofd gaan zitten wijzen na zo'n actie. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat een ander daar weer een actie tegenover zet.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Tuurlijk, draai de beschuldiging nog even de andere kant op. Als je heel hard moet remmen is het gewoon een praktische, terechte notificatie in de trend "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot". In dit geval was idioot een understatement. En zou je eigenlijk willen dat je een dashcam hebt.
Dus iemand een "kijk in je spiegels, word wakker, je veroorzaakte bijna een aanrijding" wake-up call geven betekent dat je meteen ook vraagt om "een kogel door je kop" en dat je daar niet verbaasd over mag zijn? Ga je schamen in je politiek correcte hoekje.quote:Op maandag 21 maart 2016 09:32 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik draai de beschuldiging nergens om, zoals je zelf ook aangeeft is dat toeteren een signaal van "je veroorzaakt bijna een aanrijding, idioot", hetzelfde als op je voorhoofd gaan zitten wijzen na zo'n actie. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat een ander daar weer een actie tegenover zet.
Die beroerde actie van die idioot had al plaatsgevonden en het is afgelopen zonder ongeluk, dan heeft het gaan zitten claxonneren ook weinig zin meer, behalve het uitlokken van daar weer een reactie op.
Ofwel: Iedereen is het er over eens dat de uitstapper een mongool is.quote:Op maandag 21 maart 2016 06:42 schreef Woelwater het volgende:
Damn, daarom maar zo min mogelijk (negatief) contact zoeken in het verkeer, je weet nooit wat voor mongool er in die andere auto zit en dat zijn er genoeg.
Nu snap ik de disclaimer bij het geven van een reactie:quote:Op maandag 21 maart 2016 10:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dus iemand een "kijk in je spiegels, word wakker, je veroorzaakte bijna een aanrijding" wake-up call geven betekent dat je meteen ook vraagt om "een kogel door je kop" en dat je daar niet verbaasd over mag zijn? Ga je schamen in je politiek correcte hoekje.
Als jij de behoefte voelt om als een schoolleraar door het verkeer te crossen moet je dat vooral blijven doen, maar kijk er dan ook niet van op dat niet iedereen daarvan gediend is..quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd
Misschien zat je in zijn dode hoek? Ik had gister ook een fietser in mijn dode hoek bij het afrijden van een rotonde. Gaf alweer gas (ging driekwart rond, dus niet zo snel) totdat zij achter de A-stijl vandaan kwam. Toen vol in de ankers. Was niet op het nippertje, maar 't meisje stopte al wel.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
an denk je toch van, er is een rotonde én een fietspad!?!?!? Waarom kom je dan met 50 km/u aangescheurd en moet je op het allerlaatste moment VOL in de ankers om maar nét niet een fietser te scheppen.
Geen idee, zou kunnen... maar de snelheid waarmee hij op de rotonde af kwam was echt overdreven vind ik. Hij moest met piepende banden in de ankers.... dan rijd je echt wel stevig, anders krijg je dat niet.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Misschien zat je in zijn dode hoek? Ik had gister ook een fietser in mijn dode hoek bij het afrijden van een rotonde. Gaf alweer gas (ging driekwart rond, dus niet zo snel) totdat zij achter de A-stijl vandaan kwam. Toen vol in de ankers. Was niet op het nippertje, maar 't meisje stopte al wel.
Piepende banden heeft niets met je snelheid te maken maar meer met de vertraging. Met 30km/u kun je met stevig afremmen ook gewoon "gieren" en doorglijden.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Geen idee, zou kunnen... maar de snelheid waarmee hij op de rotonde af kwam was echt overdreven vind ik. Hij moest met piepende banden in de ankers.... dan rijd je echt wel stevig, anders krijg je dat niet.
Zo zou ik nooit een rotonde benaderen in de auto, je laat anderen daar sowieso mee schrikken, of het nu een fietser of andere automobilist op de rotonde is. Men denkt dan namelijk "ohhh shit, gaat ie wel stoppen???" en dat kan alleen maar gevaarlijke situaties opwekken.
Te laat voor zijn werk of met spoed onderweg naar het ziekenhuis zijn dingen die zomaar kunnen gebeuren. Het zal allicht niet de opzet geweest zijn om een fietser de schrik van zijn leven te bezorgen..quote:Op maandag 21 maart 2016 11:10 schreef Rauw. het volgende:
Als jij dan opmerkt dat meneer te hard rijd en er niet helemaal bij is met z'n hoofd
In de haast kan meneer ook iets over het hoofd zien terwijl hij hetzelfde zou moeten denken als jij (word ik gezien?) Tuurlijk zit hij fout, maar overkomt de beste chauffeurs.
Gebeurt ook veel bij afslag nieuwleusen, 3 rijstroken in de stress omdat iemand niet wil uitvoegen op de vluchtstrookquote:Op zondag 20 maart 2016 22:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Wat dénkt zo iemand dan he?
Op de A28 bij afslag Zwolle Centrum is iets vergelijkbaars blijkbaar tegenwoordig gemeengoed in de spits: de uitvoegstrook staat vol (en niemand laat een ander er meer tussen), waardoor de meest rechterrijstrook dus ook stil en vol staat met mensen die willen uitvoegen.
Is al dom, stilstaan op de snelweg, maar heel soms is zijn er dan mensen die op de middelste strook besluiten vol in de remmen te gaan om stil te gaan staan om in proberen te voegen naar de rechterstrook. Zie je het voor je? Rij dan gewoon ff door naar Zuid mensen, scheelt een hoop hartkleppen
Hopelijk is meneer er zelf ook van geschrokken en zal hij er voortaan bij stilstaan dat er ook nog fietsers kunnen rijdenquote:Op maandag 21 maart 2016 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.
En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?
Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens ) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
Als je elke dag hetzelfde stuk rijd, en nooit af hoeft te remmen dan kan je dat nog wel eens vergeten he.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik kijk sowieso altijd of automobilisten mij zien.... ik heb zeker niet de attitude van "ze zien mij wel" op de fiets....
Maar deze meneer kwam zo snel aangereden (en ik fiets zelf ook in een redelijk tempo, geef ik toe) dat het echt secondenwerk was.
En nee, ik geloof ook zeker dat het geen kwestie van expres doen was.... maar ik vind het gewoon zwaar onverantwoord om met zo'n rotgang op een rotonde af te rijden.
Je weet dat er kruisend verkeer op een rotonde is waar je voorrang aan moet verlenen, dus what's the point om er zo hard op af te stormen?
Of je dan te laat bent of een bevallende vrouw achterin hebt (wat ie niet had overigens ) boeit me geen reet. Rijd dan maar wat harder op de rechtdoorgaande weg waar het kan. Niet op zo'n punt.
Grootste kans op een zwaar ongeluk ook denk ik.quote:Op maandag 21 maart 2016 11:25 schreef Nattekat het volgende:
De meeste tijd win je op kruispunten als je haast hebt
Dat heeft niets met schoolmeester spelen te maken. Ik vind het argument dat je de toeter niet moet gebruiken als iemand een idiote actie maakt, omdat je misschien een reactie ermee uitlokt, compleet fout. Dat ding zit er om gevaar af te wenden, en ik vind iemand een wake-up call geven ook gevaar afwenden, omdat diegene daarna dan misschien beter oplet.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:24 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als jij de behoefte voelt om als een schoolleraar door het verkeer te crossen moet je dat vooral blijven doen, maar kijk er dan ook niet van op dat niet iedereen daarvan gediend is..
Het ging me dan ook om bovenstaande, dat Woelwater hem een mongool vindt was ook niet het punt waar ik op uit was.quote:Op maandag 21 maart 2016 10:22 schreef Anne het volgende:
Selectief quoten, BigSmurf. Hij zei immers ook:
[..]
Ofwel: Iedereen is het er over eens dat de uitstapper een mongool is.
Dit dus..quote:Op maandag 21 maart 2016 13:47 schreef Fer het volgende:
Het punt is dat die kerel al de voorangsweg opgereden was,,dat voorkom je op dat moment niet meer met je toeter.
Als je door je haast vergeet dat je iets verder vooruit moet kijken dan je voorwielen, jep.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Grootste kans op een zwaar ongeluk ook denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |