Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Voor een verbaal moeten twee foto's van hetzelfde voertuig gemaakt zijn. Eéntje met de voorwielen over de streep. en eentje met het volledige voertuig over de streep. Géén twee foto's? Geen prent!
Dan kan je toch niet meer anticiperen... Je hebt een x aantal seconde oranjetijd, juist voor als je niet meer kan stoppen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 11:52 schreef BigSmurf het volgende:
Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.
Jep, flitsdt 2 keerquote:Op donderdag 17 maart 2016 11:52 schreef BigSmurf het volgende:
Uit het vorige topique:
[..]
Serieus? In dat geval heb ik denk ik net mazzel, want m'n voorwielen waren al voorbij de stopstreep op het moment dat ie op oranje sprong. Nooit over gedacht dat het zo werkte.
Dus dan reed je eigenlijk 55.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Anti-irritatie: mensen voor me die zonder goede reden vol gaan remmen, waarna ik met precies 50 op de gps langs een motoragent met camera rij.
Ah, jij bent diegene die ik altijd op rotondes tegenkomquote:Op donderdag 17 maart 2016 12:26 schreef NoXia het volgende:
Mijn knipperlicht rechtsvoor is ook al een paar maanden stuk.
Nee, 50. Flitsers meten wat je echt rijdt, niet wat je teller zegt.quote:
Dat snap ik wel, maar dat is afgesteld op de V-max, en daar reed ik dus ruim onder.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan kan je toch niet meer anticiperen... Je hebt een x aantal seconde oranjetijd, juist voor als je niet meer kan stoppen.
quote:
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, 50. Flitsers meten wat je echt rijdt, niet wat je teller zegt.
Pas vanaf 57 ben je de klos, daaronder krijg je geen boetes.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:38 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.
Een teller in normale personenauto's geeft altijd meer aan dan de GPS (alleen Volvo's zijn/waren ooit echt vrijwel geijkt), en hoe harder je rijdt, hoe groter het verschil. Je GPS klopt, ik rijd altijd 55/86/108/130/140 op de teller, gelijk aan 53/83/103/123/133 op de GPS, en dat is ruim voldoende marge om geen boete te krijgen in trajectcontroles.quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:38 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nou, ik mag toch hopen dat wat mijn teller aangeeft ook echt klopt. GPS is altijd trager.
Niet altijd. Als ze hem een beetje krap hebben gemaakt, heb je vaak in de binnenkant veel meer ruimte omdat er ook vrachtwagens overheen moeten kunnen waardoor je er vlotter overheen kan. Maar meestal is rechts sneller.quote:
In dit geval wel. Als ik zelf van die kant kom ga ik iedereen met gemak voorbij; op de buitenbocht kan je eerder versnellen bij het verlaten van de rotonde.quote:Op donderdag 17 maart 2016 14:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet altijd. Als ze hem een beetje krap hebben gemaakt, heb je vaak in de binnenkant veel meer ruimte omdat er ook vrachtwagens overheen moeten kunnen waardoor je er vlotter overheen kan. Maar meestal is rechts sneller.
Mijn is electronisch aangestuurd (Leon 2014) en heeft altijd 5km te veel, zowel bij 50 als 150quote:Op donderdag 17 maart 2016 12:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Een teller in normale personenauto's geeft altijd meer aan dan de GPS (alleen Volvo's zijn/waren ooit echt vrijwel geijkt), en hoe harder je rijdt, hoe groter het verschil. Je GPS klopt, ik rijd altijd 55/86/108/130/140 op de teller, gelijk aan 53/83/103/123/133 op de GPS, en dat is ruim voldoende marge om geen boete te krijgen in trajectcontroles.
Dan zijn ze wel effectief.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:23 schreef DrMarten het volgende:
Ergernis van vandaag, drempels waar je niet met de maximumsnelheid overheen kunt
60 km weg en af moeten remmen tot 30 omdat je anders met je harses tegen het dak aan zit
Geloof me: Dat is geen gedrag van de afgelopen paar weken, dit gaat al zo sinds het wat drukker is op de snelwegen denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
De laatste weken merk ik een nieuwe trend onder autorijdend Nederland..
Ben je net 1 of andere slaaprijder aan het inhalen die 90/95 rijdt op de meest rechterbaan. Haal je in meestal met een gangetje van 102 tot 108 op de teller (waar ik 100 mag). Zit ik net naast ze, gaan ze weer versnellen en rijd je dus voor nop op de linker of middelste baan. Het is nog niet zo erg dan die poepirritante gaatjes-rijders.. maar het word wel een irritatie factortje.
En ergens denk ik ook dat het met de 'witte bestelwagen' te maken heeft. Gaatjes rijders gaan snel versnellen omdat ze niet achter een bestelbusje willen komen te zitten en die slaaprijders die opeens gaan versnellen willen niet ingehaald worden door een 'bestelbusje'.
En het ligt ook niet aan de bestelbus, maakt niet welke auto ik heb er ook last van. Je komt met 102 aan met flink snelheidsverschil. Tijdens inhalen moet ik dan al vaak nog een paar km erbij doen en soms zelfs met 108-110 kom je er nog niet voorbij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:30 schreef Meike26 het volgende:
De laatste weken merk ik een nieuwe trend onder autorijdend Nederland..
Ben je net 1 of andere slaaprijder aan het inhalen die 90/95 rijdt op de meest rechterbaan. Haal je in meestal met een gangetje van 102 tot 108 op de teller (waar ik 100 mag). Zit ik net naast ze, gaan ze weer versnellen en rijd je dus voor nop op de linker of middelste baan. Het is nog niet zo erg dan die poepirritante gaatjes-rijders.. maar het word wel een irritatie factortje.
En ergens denk ik ook dat het met de 'witte bestelwagen' te maken heeft. Gaatjes rijders gaan snel versnellen omdat ze niet achter een bestelbusje willen komen te zitten en die slaaprijders die opeens gaan versnellen willen niet ingehaald worden door een 'bestelbusje'.
Zal niet expres zijn idd, denk dat mensen onbewust gewoon niet ingehaald willen worden.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:53 schreef Messina het volgende:
Daar moeten ze eens onderzoek naar doen. Kan me niet voorstellen dat al die mensen lekker even gas geven om de inhalende partij te etteren.
Het scherm van een iPad is groot genoeg om niet te missen op die manier, dus de route kon ze in ieder geval goed zien.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Afhankelijk van de situatie. Als het alleen een beperking is omdat ze ergens langs de weg aan het snoeien zijn, mogen ze die beperking wel weghalen als ze naar huis gaan. Maar een beperking omdat de rijbaan tijdelijk versmald is, zal wel blijven staan. De rijbaan wordt immers niet weer breder als ze naar huis gaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Terechte opmerking, Pizza_Boom. Er moeten wel werkzaamheden worden verricht. Die snelheidsbeperking blijft ook bestaan als ze allemaal al bij moeders de vrouw aan tafel zitten. Even het 30km/h bordje om 5 uur omdraaien zou al veel ergernis schelen.
Die 'bruikbare' rijstroken zijn wel smaller dan gewone rijstroken. Dan kunnen ze dus of altijd een lagere snelheid instellen, of een hogere snelheid als het rustiger is maar dan wel met gesloten plusstrook.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 20:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je ziet hetzelfde met de rode kruizen. Omdat je ze tegenwoordig overal ziet, ook boven compleet bruikbare rijstroken aan links (de plusstrook variant van de spitsstrook) en vooral, omdat je continue doodgegooid wordt met rode kruizen, vallen ze niet meer op en rijden mensen er doorheen.
Ik zit mij serieus af te vragen waar je in godsnaam een iPad op je voorruit kunt plakken én genoeg kunt zien. Bij mijn weten is dat zelfs met een mini zo goed als onmogelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Ik heb sowieso echt een hekel aan mensen die een navigatie pal voor hun neus in het midden van de ruit hebben hangenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 22:44 schreef Tunafish het volgende:
Ik kwam vandaag op de snelweg een of andere muts tegen die, I shit you not, een iPad gebruikte als navigatie, en dat ding ook met een frankensteinconstructie op de vooruit had geplakt. Kan me niet voorstellen dat ze bijzonder veel kon zien op die manier.
Je zou verwachten dat ze inderdaad niet is verdwaaldquote:Op zondag 20 maart 2016 01:28 schreef Light het volgende:
[..]
Het scherm van een iPad is groot genoeg om niet te missen op die manier, dus de route kon ze in ieder geval goed zien.
Ja, geen idee hoe ze het deed, vooral als ze een bocht naar rechts zou moeten maken.quote:Op zondag 20 maart 2016 06:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zit mij serieus af te vragen waar je in godsnaam een iPad op je voorruit kunt plakken én genoeg kunt zien. Bij mijn weten is dat zelfs met een mini zo goed als onmogelijk.
Ja, maar dan moet je helemaal de moeite doen van je hoofd een paar graden draaien voordat je het scherm kunt zien, dan dat wil je natuurlijk niet hebben he, moeite.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:07 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik heb sowieso echt een hekel aan mensen die een navigatie pal voor hun neus in het midden van de ruit hebben hangenJe kan hem toch gewoon linksonder of onderaan in het midden doen? Zou echt verboden moeten worden, zo'n nutteloze dode hoek voor niks.
Mja ik ben vrij lang dus mijn binnenspiegel is eigenlijk ook al een nutteloze dode hoek, maar ja moet wel kunnen kijken of er popo aankomt
Maar die mensen, alsof ze meer naar de navigatie kijken dan de weg want stel je kijkt 5 seconde niet op de navigatie dan rij je gelijk verkeerd natuurlijk
voor je neus = voor je neusquote:Op zondag 20 maart 2016 10:24 schreef Nattekat het volgende:
Die van mij zit gewoon recht voor m'n neus hoor, en van een extra dode hoek is zeker geen sprake. Die heb je met een navigatie midden op je vooruit wel.
Voor m'n neus onderaan de ruit. Zelfde verhaal en ik hoef niet naar rechts te kijken.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:40 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
voor je neus = voor je neus
midden onderaan de ruit = je dode hoek je motorkap maar die hoef je toch nie tin de gaten te houden
ok ja onderaan op je ruit is idd de bedoeling ja maar ik had het over mensen die hem in t midden hangenquote:Op zondag 20 maart 2016 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor m'n neus onderaan de ruit. Zelfde verhaal en ik hoef niet naar rechts te kijken.
En dan ook nog eens midden op de voorruitquote:Op zondag 20 maart 2016 10:52 schreef Randy_S het volgende:
Het mooiste is dat die droeftoeters dan in het donker nog steeds de dagstand gebruiken met de helderheid op standje Fukushima.
Zodat je als je voorbij rijd meteen het hele interieur kunt meepakken..... Lijkt me bijzonder irritant rijden met zo'n lamp in je ogen.quote:Op zondag 20 maart 2016 10:52 schreef Randy_S het volgende:
Het mooiste is dat die droeftoeters dan in het donker nog steeds de dagstand gebruiken met de helderheid op standje Fukushima.
Ook dan, alleen het stuk waar de rijbaan smaller is terug in de snelheid en niet 2 km vooraf al een beperking erop.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:41 schreef Light het volgende:
Afhankelijk van de situatie. Als het alleen een beperking is omdat ze ergens langs de weg aan het snoeien zijn, mogen ze die beperking wel weghalen als ze naar huis gaan. Maar een beperking omdat de rijbaan tijdelijk versmald is, zal wel blijven staan. De rijbaan wordt immers niet weer breder als ze naar huis gaan.
Laat ze maar eens beginnen met die kutstrookjes permanent open te stellen zonder snelheidsbeperking. Breedtebeperking erop moet genoeg zijn, stom gedoe met wisselende snelheden.quote:Die 'bruikbare' rijstroken zijn wel smaller dan gewone rijstroken. Dan kunnen ze dus of altijd een lagere snelheid instellen, of een hogere snelheid als het rustiger is maar dan wel met gesloten plusstrook.
Wat mij betreft plakken ze achter ieder rood kruis een camera met een lijntje naar Leeuwarden. Rood kruis negeren? Een paar dagen later post van het CJIB.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |