Da's mooi quoten, maar quote dan ook even mijn eerste bericht erover; ik reed er al een aardige tijd achter en de lichten leken al die tijd alsof ze kwamen van auto's die veel verderop reden. De lichten leken ook niet bijzonder snel dichterbij te komen, wat voor mij nog een teken was dat ze ver weg waren en niet bij een vrachtwagen hoorden. Overigens was dat het enige voertuig waarvan ik er ineens heel dicht op zat; andere vrachtwagens hadden ook bovenop hun trailer lichten zitten en auto's reden net zo hard als ik, heb er hooguit drie ingehaald.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 07:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Lees dit een paar keer en denk er eens over na.
Komt omdat er teveel mensen onnodige invoeghulp geven, worden mensen lui van en hun inzicht een stuk slechter.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 10:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mensen die op de snelweg bij het invoegen zonder richting aan te geven zich inene vlak voor je (waar dus geen ruimte is want ik reed er) erbij proppen.
Was een vrouw...
Sorry hoor, maar als iemand invoegt is diegene bezig met een bijzondere verrichting en moet diegene kijken waar en of hij/zij wel kan. Ik kon dus niet naar links en moest dus vol in de remmen door haar. Stomme doos...
Dat kan niet altijd, bijvoorbeeld als iemand met 120 de linkerbaan blokkeert, of op een eenbaans 80-weg waar iemand exact 80 rijdt wanneer de weg leeg is.quote:
Vervelend voor je. Maar ik ga echt geen boete riskeren.quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:47 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd, bijvoorbeeld als iemand met 120 de linkerbaan blokkeert, of op een eenbaans 80-weg waar iemand exact 80 rijdt wanneer de weg leeg is.
Tja, algemeen bekend dat daar nooit een agent staat te flitsen. En drukken doe ik liever niet, dan zou ik eerder inhalen wat ik ook niet doe door slecht zicht op mijn dagelijkse route...quote:Op woensdag 30 maart 2016 16:56 schreef Messina het volgende:
[..]
Vervelend voor je. Maar ik ga echt geen boete riskeren.
En oh ja, mocht je gaan drukken, ga ik lekker 70 rijden. Ik kom er wel, dan maar vijf minuutjes later.
Dit.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Komt omdat er teveel mensen onnodige invoeghulp geven, worden mensen lui van en hun inzicht een stuk slechter.
De oprit bij Oosterhout op de A27 is het ook wel fijn, vrachtwagens halen daar nauwelijks 50. Volledig eens verder trouwens.quote:Op woensdag 30 maart 2016 18:36 schreef underground1009 het volgende:
Er is naar mijn mening maar een plek waar op de linkerbaan gaan rijden en dan ook alleen als het kan terecht is in Nederland en dat is kruising A7/A32 en daar in de buurt. Daar zijn een paar behoorlijk drukke en korte gecombineerde in-/uitvoegstroken, waar mensen ook wel eens onverwacht tot hele lage snelheden afremmen om van baan te kunnen wisselen omdat het eenvoudigweg vol staat.
Ga daar dan ook alvast links rijden om ook op vmax of hoger door te kunnen rijden ipv flink af te moeten remmen
Als je kijkt naar de gemiddelde invoegstrook op de autobahn die gewoon veel korter is en alle Duitsers die wel gewoon goed in kunnen voegen, vraag ik me af waarom wij Nederlanders dat niet kunnen bij veel langere invoegstroken
En dan als je net bij een vrachtwagen komt gaan versnellen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 23:26 schreef habitue het volgende:
Mensen die constant links in je dode hoek blijven rijden.
Daarentegen mag je ook best wel gewoon doorrijden tot in ieder geval het bord "ritsen vanaf hier", in plaats van bij file de strook al vanaf "ritsen over 300m" te blokkeren, terwijl het op de strook ernaast stil staat. Een beetje geven en nemen, en om en om ertussen ergens op de gemiddeld 200 meter tussen "ritsen vanaf hier" en het verdrijvingsvlak is gewoon echt heel, héél erg moeilijk. Dus.quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:35 schreef karr-1 het volgende:
Van die mensen die op een strook rijden waar al kilometers van tevoren staat dat ze moeten gaan inritsen op de strook ernaast. Maar uiteraard rijd je helemaal door tot het einde en werp je jezelf er dan ineens tussen waardoor de hele baan op de rem moet.
Invoegen kan ook best eerder hoor, je hoeft niet helemaal door te rijden tot het einde.
Ik had er beter bij kunnen zetten alle snelwegen in Nederland die ik regelmatig rij Voor m'n leeftijd is dat best een hoop en meer dan de gemiddelde forens die z'n woon-werkverkeer via goeddeels dezelfde route altijd rijdt Komt door m'n werk, ik heb een bijbaantje als student-chauffeur, beetje leaseauto's door het hele land rondbrengenquote:Op woensdag 30 maart 2016 19:04 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
De oprit bij Oosterhout op de A27 is het ook wel fijn, vrachtwagens halen daar nauwelijks 50. Volledig eens verder trouwens.
Zulke types moet je zo snel mogelijk lozen. Ik zorg altijd dat er een hoop auto's tussen mij en zo'n debiel komen. Veiligheid voor alles.quote:Op woensdag 30 maart 2016 21:56 schreef Anne het volgende:
Zo. Vanmiddag was ik echt zwaar geïrriteerd .
Er reed een (nieuwere type) Honda Civic in de verte, waarvan ik gewoon al kon zien dat de bestuurder een eikel was. Het valt moeilijk met woorden uit te leggen, maar het was gewoon te zien aan zijn rijgedrag. En inderdaad;
Bumperkleven bij werkelijk IEDEREEN, ook al reed je 100 waar je 90 mocht, of 150 waar je 120 mocht. En blijkbaar liet een BMW merken dat ie zijn gedrag zat was (door even opzettelijk wat langzamer te rijden op de linkerstrook). Zijn reactie erop: Zwaar zwierend achter hem rijden.. Tijdens de afrit zat er voor de Civic helaas een auto tussen hem en de BMW. Wat doe je dan? Die auto toch nog even via de rijstrook inhalen, om alsnog achter die BMW te zitten, waardoor iedereen erachter behoorlijk moest remmen.
Dan bij de stoplichten links achter die BMW aan, maar hij bedacht zichzelf en propte hem er op het laatste moment toch weer rechts tussen. Rechts kreeg eerder groen, waardoor hij zich naast de BMW kon plaatsen, en inderdaad; daar bleef ie even staan, met wat gebaren, om een bepaald punt te maken.
Ik was die eikel zat en ging er rechts door de berm langs, maar dat pikte ie uiteraard niet en dus zwiepte hij zichzelf bij een tweebaansweg naast me, om mij daarna af te snijden. Uiteindelijk moesten we ritsen en ook dat deed hij weer als een mongool, om uiteindelijk zijn weg weer bumperklevend bij de auto voor hem te vervolgen.
En tijdens al die vage acties van hem, zat hij maar flink te ouwehoeren met zijn bijrijder. Lekker veilig allemaal. Lul.
Ik kan in de badkamer niet eens normaal mascara opdoen zonder dat het afgeeft, laat staan in de autoquote:Op woensdag 30 maart 2016 22:38 schreef karr-1 het volgende:
Van die blonde huppeltrutjes die make up opdoen terwijl ze rijden....
Op- en afritten zijn de knelpunten waar je het meeste last hebt van verstoringen in de verkeersstroom (rijstrook wisselen, in/uitvoegen), dus daar zal ook het eerste file ontstaan. De matrixborden reageren daar alleen maar op (*70* / *50* / 50 is een geautomatiseerd proces, in tegenstelling tot de pijlen, rode kruizen en dergelijke die vanuit een verkeerscentrale worden aangestuurd).quote:Op woensdag 30 maart 2016 19:40 schreef karr-1 het volgende:
En ik blijf erbij dat de matrixborden op de A15 te veel en te snel aangaan. Bij elke op en afrit die je voorbij komt remmen we iedereen af tot 50, kruipen we de strook voorbij en dan mag iedereen weer doorgassen. Waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |