Dat heb ik nooit gesteld dus hoe jij dat uit jouw duim zuigt...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:46 schreef Monolith het volgende:
Bram schijnt te denken dat 'liberals' per definitie fatsoenlijke mensen zijn.
1 groot verschil: Sanders wordt niet gesponsord door bedrijven en miljardairs maar door het gewone volk.quote:
Dus hij heeft niet specifiek opgeroepen tot geweld, maar jij leidt dat af uit zijn toespraken. Welke specifieke delen van zijn toespraken roepen volgens jou op tot geweld? En hoeveel geweld heeft er nou écht plaatsgevonden?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:56 schreef Tweek het volgende:
[..]
Het is meer zijn retoriek en het willen betalen van de verdediging van de mensen die geweld gebruiken.
Als het bij alle andere politici hun bijeenkomsten rustig blijft en er bij Trump steeds weer stront aan de knikker is dan is de conclusie nogal voor de hand liggend dat het aan Trump ligt. Je kan natuurlijk ook gewoon kijken naar Trump zijn gedrag, hij hitst het publiek op. Het is nu zelfs al zo ver dat op allerlei plaatsen donkergekleurde mensen worden geterroriseerd doordat die daders geïnspireerd worden door Trump.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:48 schreef KrappeAuto het volgende:
Hebben de mensen die zeggen dat Trump oproept tot geweld een bron?
Ik zie vooral (radicaal) links dat geweld gebruikt (zie rellen in Chicago, mislukte aanslag op Trump) en de schuld bij de verkeerde personen legt (Bernie die zegt dat rellen de schuld van Trump waren). Ook de steeds vaker voorkomende vergelijkingen met Hitler baren mij zorgen:
Een aanslag op Hitler is immers gerechtvaardigd. Er wordt een naar sfeertje gecreeërd rondom de persoon Donald Trump en er hoeft maar één idioot te zijn waarbij de stoppen doorslaan.
Behoorlijk wat, 5 incidenten op rallies waar bij elkaar honderdduizenden misschien wel miljoenen mensen in totaal zijn geweest?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee of ze dat vertellen. Bram schijnt te denken dat 'liberals' per definitie fatsoenlijke mensen zijn. Misschien kun je met hem gaan praten.
Maar dat is natuurlijk volstrekt bezijden het punt van je post. Je hebt het over het zogenaamde 'demoniseren' of 'klimaat scheppen' dat de media zouden doen. Ik heb werkelijkwaar nog nooit iemand horen zeggen dat Fox News en die geflipte talk radio types een klimaat scheppen voor een aanslag op Obama.
[..]
Niet? Er is toch behoorlijk wat agressie van Trump supporters en zelfs vermoedelijk medewerkers van Trump tegen demonstranten en journalisten. Misschien moet je het nieuws wat beter volgen.
Nee. Hij krijgt tienduizenden bezoekers bij zijn bijeenkomsten. Hoeveel krijgen de andere kandidaten? Logisch dat er dan meer dingen gebeuren.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het bij alle andere politici hun bijeenkomsten rustig blijft en er bij Trump steeds weer stront aan de knikker is dan is de conclusie nogal voor de hand liggend dat het aan Trump ligt.
Bron? Ik kijk bijna alle Trump's bijeenkomsten en ik neem geen ophitsing jegens minderheden waar. Sterker nog, hij geniet de meeste support van minderheden (inclusief moslims!) van alle Republikeinse kandidaten.quote:Je kan natuurlijk ook gewoon kijken naar Trump zijn gedrag, hij hitst het publiek op. Het is nu zelfs al zo ver dat op allerlei plaatsen donkergekleurde mensen worden geterroriseerd doordat die daders geïnspireerd worden door Trump.
Bron? Deze bewering gaat erg ver, graag een originele bron (dus bijvoorbeeld een onbewerkt interview of bijeenkomst).quote:Trump vergelijken met Hitler gaat ver maar zijn beweging heeft inderdaad fascistoïde trekjes. Dat Trump met Hitler wordt vergeleken is trouwens zijn eigen schuld, hij stelde letterlijk voor om een soort van jodenster voor moslims in te voeren.
Waar halen ze in godsnaam deze percentages vandaan?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:21 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En Hillary in haar eentje al op 64%.
[ afbeelding ]
http://predictwise.com/politics/2016-president-winner
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:21 schreef skysherrif het volgende:
Weet je wat ik fascistisch vindt, die site moveon die actief rallies verstoort van mensen waarvan ze niet willen dat die mogen spreken.
Is niet DAT we de bruinhemden deden?
twitter:neiltyson twitterde op zondag 13-03-2016 om 01:49:04People who are anti-Trump are actually anti-Trump supporters — they oppose free citizens voting for the @realDonaldTrump. reageer retweet
Het zijn ook steeds dezelfde personen die steeds maar weer dezelfde argumenten oplepelen, anti-trump dit, anti-hillary dat..quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:15 schreef Re het volgende:
hey ik dacht in POL toch een wat schonere discussie te kunnen houden...
Bij Sanders zit het ook helemaal vol hoor, ze hadden daar op een gegeven moment 2 uur van tevoren al een rij van vele honderden meters bij koud weer. Het aantal supporters zegt op zich weinig.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:18 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Nee. Hij krijgt tienduizenden bezoekers bij zijn bijeenkomsten. Hoeveel krijgen de andere kandidaten? Logisch dat er dan meer dingen gebeuren.
Dat is veel te gemakkelijk. Het zijn bovendien niet per se politieke tegenstanders, dat kunnen ook mensen zijn die gewoon zin hebben in een relletje, of mensen die heel erg boos zijn op wat hij doet.quote:En niet zijn schuld. Het zijn politieke tegenstanders die naar die rallies komen om doelbewust de boel te verstoren.
Heel erg veel beelden van bijeenkomsten die al geweest zijn. Het is niet 1 keer gebeurd maar meer dan 5 keer.quote:Bron?
Het kan enkel "erg ver" gaan als het niet waar is. Helaas.quote:Bron? Deze bewering gaat erg ver, graag een originele bron (dus bijvoorbeeld een onbewerkt interview of bijeenkomst).
Ik bedoel dat het bullshit is dat de media en het "establishment" Trump op de een of andere wijze oneerlijk benaderen en dat ze een klimaat creëren waarin Trump zou kunnen worden doodgeschoten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:54 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Tweet was: Media and political establishment are priming #Trump for assassination, as they did Pim Fortuyn in the Netherlands. Only takes one nutcase.
Je reactie: Nu hebben de media het weer gedaan, Trump zegt al die dingen toch zelf hoor.
Ik vroeg je: wat zegt Trump? De context van die tweet gaat over 'assassination'.
Waar doel je precies op? Spreek je eens uit.
oja, dat wordt lastig ja.quote:
dat kan inderdaad goed ja, hij verzameld zo inmiddels wel wat mensen met politieke ervaring om zich heenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:17 schreef Libris het volgende:
[..]
Maar 2 New Yorkers op een ticket? Hij kan beter een meer religieuze Conservative uit het Zuiden als running mate nemen, dat levert meer stemmen op. Giuliani zal waarschijnlijk dan wel deel uitmaken van zijn kabinet of adviseurs (als Trump wint).
In Nederland is de discussie of dat je bij de misdaadstatistieken anoniem de religie moet vermelden. Het is anders als je van mensen hun religie gaat registreren.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:32 schreef skysherrif het volgende:
Zijn antwoord op die vraag is alleen dat ze closely gaan looken. Zie nergens dat hij vindt dat ze dingen moeten dragen om je als moslim te identificeren.
Hij bedoelt dat je moslimgemeenschap goed in de gaten moet houden, een fair statement ljkt me, want geloof me dat doen we in Nederland ook
Check eerst alle facts voor je zomaar wat roept Bram. De gemolesteerde , michelle fields, heeft gelogen dan wel heel zwaar overdreven.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
By the way, Trump zijn hoofd-campagnemedewerke molesteerde eerder in de week een journalist. Soort zoekt soort?
Nee hoor, het is niet vervelend dat ze kritisch kijken naar iets, het is wel vervelend dat ze hierbij nogal eenzijdig te werk gaan: heel erg kritisch kijken naar de een en niet naar de ander. Zo is het ook vervelend dat MSNBC gisteren een Hillary-fan als moderator aanstelde voor Hillary terwijl Sanders het moest doen met een moderator die enkel hardballs gooide die hem vervolgens ook nog eens ging vergelijken met Trump. Nu stel ik niet dat MSNBC dit met opzet deed (misschien wel, misschien niet) maar handig is het in ieder geval niet.quote:Op maandag 14 maart 2016 21:08 schreef Monolith het volgende:
Beetje laat Martijn.
Overigens had die vreselijk rechtse WaPo vandaag weer een stukje anti-Sanders propaganda. Hier laten ze zo maar mensen kritisch zijn over de vermeende effecten van zijn gewenste beleid:
https://www.washingtonpos(...)rk-an-investigation/
Goed, manhandlede in plaats van molesteerde. Hij moet natuurlijk gewoon met zijn klauwtjes van haar af blijven. Ze heeft dus niet gelogen, enkel wat overdreven, het kan echter veel pijn doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:39 schreef skysherrif het volgende:
In deze uitzending kan je het filmpje zien waar de arme mevrouw "gemolesteerd wordt" .
Dat kan je gerust stellen hoor Bram. MSNBC is zo biased als het maar zijn kan:quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, het is niet vervelend dat ze kritisch kijken naar iets, het is wel vervelend dat ze hierbij nogal eenzijdig te werk gaan: heel erg kritisch kijken naar de een en niet naar de ander. Zo is het ook vervelend dat MSNBC gisteren een Hillary-fan als moderator aanstelde voor Hillary terwijl Sanders het moest doen met een moderator die enkel hardballs gooide die hem vervolgens ook nog eens ging vergelijken met Trump. Nu stel ik niet dat MSNBC dit met opzet deed (misschien wel, misschien niet) maar handig is het in ieder geval niet.
This must be, aside from my fathers death, the worst experience ive been through.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:39 schreef skysherrif het volgende:
In deze uitzending kan je het filmpje zien waar de arme mevrouw "gemolesteerd wordt" .
Dat is heel erg slecht, fascistisch is het volgens mij niet volgens de definitie van het fascisme. Extremisten heb je aan beide zijden van het spectrum, Trump bevindt zich toevallig erg dicht bij of misschien wel aan het fascistische deel van het politieke spectrum, dat is de reden dat het nu over fascisme gaat in de media.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:21 schreef skysherrif het volgende:
Weet je wat ik fascistisch vindt, die site moveon die actief rallies verstoort van mensen waarvan ze niet willen dat die mogen spreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |