Dat zou ik ook een interessanter onderwerp vinden. Maar goed door dit GS/PVV/SP feestje neemt niemand het instrument referendum nog serieus.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die mag er komen, nog liever zelfs dan een referendum over dit verdrag.
Dat het niet gaat om een eventueel EU lidmaatschap van Oekraiene heeft iedere serieuze partij al regelmatig benadrukt. Dat de populisten het toch zo blijven framen kunnen ze weinig aan doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is een groot argument van het NEE kamp. Als er onrust heerst bij de burger om iets, wat volgens jou niet waar is, lijkt het me de taak van de politiek die onrust weg te nemen. Dat kan door te beloven... oh wacht, laat maar.
Waarom zou een handelsland als Nederland plots niet meer van meer kansen kunnen profiteren?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. Daarom een vette NEE tegen dit verdrag voor mij
Waarom is het dan zo moeilijk om die onrust te ontnemen? Maak dan duidelijk dat het niet gaat gebeuren, ga desnoods een belofte aan met consequenties weet ik wat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat het niet gaat om een eventueel EU lidmaatschap van Oekraiene heeft iedere serieuze partij al regelmatig benadrukt. Dat de populisten het toch zo blijven framen kunnen ze weinig aan doen.
Net of het wat uitmaakt. Allereerst is de kans groot dat het benodigde opkomstpercentage van 30 procent niet wordt gehaald. Daarnaast betreft het hier een raadgevende volksraadpleging.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. Daarom een vette NEE tegen dit verdrag voor mij
De volkskrant wist het niet negatiever te brengen dan dat ze 37% opkomst verwachten. Eventueel zou met wat hoop het wat lager uit kunnen vallen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of het wat uitmaakt. Allereerst is de kans groot dat het benodigde opkomstpercentage van 30 procent niet wordt gehaald. Daarnaast betreft het hier een raadgevende volksraadpleging.
En dan nog is het kabinet niet verplicht om te handelen naar de uitslag.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:59 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De volkskrant wist het niet negatiever te brengen dan dat ze 37% opkomst verwachten. Eventueel zou met wat hoop het wat lager uit kunnen vallen.
Ik ga er dus vanuit dat het gewoon gehaald wordt.
Klopt Koos, het is raadgevend en er is die 30% grens mbt opkomst.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of het wat uitmaakt. Allereerst is de kans groot dat het benodigde opkomstpercentage van 30 procent niet wordt gehaald. Daarnaast betreft het hier een raadgevende volksraadpleging.
Ik stem NEEquote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:49 schreef tong80 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)voorsprong~a4261625/
Gaan stemmen mensen. En dan op JA klikken.....
Verdrag
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf
achtergronden:
https://nl.m.wikipedia.or(...)ropese_Unie_en_Oekraïne
Dat letterlijk is natuurlijk wat hij bedoelt. Nu snap ik het!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je meerdere bronnen raadpleegt en nog altijd geen argumenten voor het verdrag hebt gelezen (dat is wat hij claimt) dan raadpleeg je zeer selectief bronnen of er is sprake van een bizar toeval...
Je hoeft het niet met de argumenten eens te zijn maar doen alsof ze er niet zijn is wat mal.
Dat klopt, al zou het wel slim zijn eens een keer naar de stemmer te luisteren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan nog is het kabinet niet verplicht om te handelen naar de uitslag.
Och, ik werk praktisch naast een stemlokaal. Ik voel echter niet de behoefte om te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt Koos, het is raadgevend en er is die 30% grens mbt opkomst.
Gezien eerdere stembusgangen vrees ik dat men toch liever thuis blijft ipv ff de deur uit te gaan en je stem uit te brengen. Nederlanders hebben het wat dat betreft nog steeds goed. Dat blijkt ook uit diverse studies.
Ja en?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:47 schreef Heilwasser het volgende:
Pro-Poetin kamp op voorsprong inderdaad.
Heil Poetin. Allemaal bukken voor de kleine Russische Führer.
Mijn stempas ligt alweer in de papierbakquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gezien eerdere stembusgangen vrees ik dat men toch liever thuis blijft ipv ff de deur uit te gaan en je stem uit te brengen. Nederlanders hebben het wat dat betreft nog steeds goed. Dat blijkt ook uit diverse studies.
Mijn stempas, en die van partner liggen in een kastje, die nemen we mee op 6 april, met een geldig ID, naar het stembureau.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mijn stempas ligt alweer in de papierbak
Appeasement dus?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en?
Ik ben zeker geen fan van Poetin, maar hij is daar nou eenmaal stabiel aan de macht. Dan kun je maar beter een beetje vriendelijk met mekaar omgaan in plaats van aan te sturen op een kat in het nauw die rare sprongen maakt.
Alles valt of staat met de weersverwachting.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En het Oekraïense volk mag lekker in de stront zakken? Immers hun belang telt niet of nauwelijks voor jou.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en?
Ik ben zeker geen fan van Poetin, maar hij is daar nou eenmaal stabiel aan de macht. Dan kun je maar beter een beetje vriendelijk met mekaar omgaan in plaats van aan te sturen op een kat in het nauw die rare sprongen maakt.
Ben groot voorstander om veel geld weg te geven aan Eritrea, de bevolking heeft maar weinig daar en ik kan wel een stukje welvaart inleveren. Laten we dat meteen voor alle landen in de wereld doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En het Oekraïense volk mag lekker in de stront zakken? Immers hun belang telt niet of nauwelijks voor jou.
Dan heb ikk goed nieuws voor je. Uit deze betrouwbare steekproef kunnen we vaststellen dat de opkomst 66% wordt en het nee-kamp voorstaatquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mijn stempas, en die van partner liggen in een kastje, die nemen we mee op 6 april, met een geldig ID, naar het stembureau.
Welvaart inleveren door dit Associatieverdrag?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:18 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben groot voorstander om veel geld weg te geven aan Eritrea, de bevolking heeft maar weinig daar en ik kan wel een stukje welvaart inleveren. Laten we dat meteen voor alle landen in de wereld doen.
Ga nou niet net doen alsof wij verantwoordelijk zijn voor Oekraine ten koste van onszelf.
Dus, we kunnen geen economisch handelsverdrag meer sluiten met landen met een lagere levensstandaard? Dan snijden we onszelf ook redelijk in de vingers.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:18 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ben groot voorstander om veel geld weg te geven aan Eritrea, de bevolking heeft maar weinig daar en ik kan wel een stukje welvaart inleveren. Laten we dat meteen voor alle landen in de wereld doen.
Ga nou niet net doen alsof wij verantwoordelijk zijn voor Oekraine ten koste van onszelf.
Het volk in Oekraine is zelf natuurlijk ook hopeloos verdeeld tussen Europa en Rusland.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En het Oekraïense volk mag lekker in de stront zakken? Immers hun belang telt niet of nauwelijks voor jou.
Wij hoeven ook niks in te leveren maar de Oekraïnse bevolking krijgt wel een veel grotere kans op een betere toekomst. Dus dit associatieverdrag is een win-win.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:18 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat werd in 2005 ook over Kroatië gezegd.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat dit verdrag ook totaal niet gaat over een eventueel EU-lidmaatschap.
Ook dat jaquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Alles valt of staat met de weersverwachting.
Het gaat ons vast niets kosten inderdaad. Er worden ook financiële afspraken gemaakt. Het gaat ons in mijn optiek weer veel geld kosten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:22 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wij hoeven ook niks in te leveren maar de Oekraïnse bevolking krijgt wel een veel grotere kans op een betere toekomst. Dus dit associatieverdrag is een win-win.
Jij ziet dat verkeerd. Het lijkt een economisch handelsverdrag maar het is een slinkse manier om oekraine EU-lid te maken. Aldus slechtgeinformeerde tegenstanders die zich niet op het verdrag baseren maar op de onderbuik van pseudointellectuelen van GeenStijlquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus, we kunnen geen economisch handelsverdrag meer sluiten met landen met een lagere levensstandaard? Dan snijden we onszelf ook redelijk in de vingers.
Maar geenstijl heeft gezegd dat ze dan bij Europa komen. Dus dan is dat zo, en is men niet meer voor rede vatbaar. En tegen Europa zeggen we Nee. Logica aan de onderkant van de samenleving.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:22 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wij hoeven ook niks in te leveren maar de Oekraïnse bevolking krijgt wel een veel grotere kans op een betere toekomst. Dus dit associatieverdrag is een win-win.
Als huisdieren ook een stem mochten uitbrengen dan is het hier in ons gezin 50%quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan heb ikk goed nieuws voor je. Uit deze betrouwbare steekproef kunnen we vaststellen dat de opkomst 66% wordt en het nee-kamp voorstaat
Ligt eraan of wij straks voor hun schulden mogen gaan opdraaien. Nu niet, maar wel in de toekomst.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus, we kunnen geen economisch handelsverdrag meer sluiten met landen met een lagere levensstandaard? Dan snijden we onszelf ook redelijk in de vingers.
Is dat zo? Moet zeggen dat me dan wat ontschoten is, heb je daar een artikel oid over? Wel grappig om dat eens terug te lezen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:23 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Dat werd in 2005 ook over Kroatië gezegd.
Volgens mij hebbenwij er juist baat bij.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:18 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nagenoeg dezelfde post, alleen iets anders geformuleerdquote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jij ziet dat verkeerd. Het lijkt een economisch handelsverdrag maar het is een slinkse manier om oekraine EU-lid te maken. Aldus slechtgeinformeerde tegenstanders die zich niet op het verdrag baseren maar op de onderbuik van pseudointellectuelen van GeenStijl
De pro-Russen vormen een behoorlijke minderheid hoor, zeker nu de Krim al is geannexeerd door de Russen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het volk in Oekraine is zelf natuurlijk ook hopeloos verdeeld tussen Europa en Rusland.
Klopt maar in dat land moet men de keuze maken. Ik voel er niets voor om vanuit een of ander vals sentiment die keuze voor hen te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het volk in Oekraine is zelf natuurlijk ook hopeloos verdeeld tussen Europa en Rusland.
Of financiele afspraken geld opleveren of geld kosten lijkt me vooral gewoon te prognosticeren (is dat een woord?)quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gaat ons vast niets kosten inderdaad. Er worden ook financiële afspraken gemaakt. Het gaat ons in mijn optiek weer veel geld kosten.
Jij gaat er persoonlijk helemaal niets van merken hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gaat ons vast niets kosten inderdaad. Er worden ook financiële afspraken gemaakt. Het gaat ons in mijn optiek weer veel geld kosten.
Als we er rijk van waren geworden hadden we het wel gehoord. Verder lijkt me financiële steun bieden aan een land wat aan de rand van de afgrond staat weinig op te kunnen leveren.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of financiele afspraken geld opleveren of geld kosten lijkt me vooral gewoon te prognosticeren (is dat een woord?)
Hoe dan ook is dat toch minstens enigszins te controleren, of het geld kost of niet. Jouw optiek lijkt me daarin niet relevant.
Zijn daar eigenlijk cijfers van?
Ben ik met je eens. Ik zou me dan ook als Europa niet opdringen omdat we in Europa bang voor Rusland zijn en Oekraine als buffer willen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt maar in dat land moet men de keuze maken. Ik voel er niets voor om vanuit een of ander vals sentiment die keuze voor hen te maken.
Nee inderdaad, ik krijg geen factuur hiervan dat klopt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:27 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Jij gaat er persoonlijk helemaal niets van merken hoor.
Dat mag, maar dat betekent gelijk dat je niet meer serieus te nemen bent.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als een deel van de bevolking naar de stembus gaat om een vraag te beantwoorden, en dat deel geeft antwoord op een geheel andere vraag, dan kan ik er alleen maar minachtend op neerkijken ja. En dat mag in een vrij land
Ik heb anders nog koopkracht zat.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee inderdaad, ik krijg geen factuur hiervan dat klopt.
Persoonlijk ga ik er dus wel wat van merken, net als dat we allemaal gaan merken dat we nog geld en rente te goed hebben van Griekenland en die 6 miljard die net naar Erdogan is gegaan gaan we ook merken.
Alleen staat dat inderdaad niet op een factuur die op de mat ploft, dat merk je wil in je koopkracht.
Iets waar al zowat niets meer van over is hier in vergelijking met vroeger.
Waarom laten ze het Oekraainse volk geen referendum doen? Willen ze dit überhaupt wel?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Ik zou me dan ook als Europa niet opdringen omdat we in Europa bang voor Rusland zijn en Oekraine als buffer willen.
Dat is namelijk de reden dat Oekraine zo verdeeld is. De EU en Rosland zijn aan beide kanten aan ze aan het trekken. Niet om samen iets moois te maken, maar omdat ze ze als buffer willen. Lijkt me een mooie zaak als Oekraine nou eens voor zichzelf gaat bepalen wat het wil ipv naar de grootste zon groeien
Als we er arm van zouden worden, natuurlijk ook. Dan hadden al die domme schreeuwmedia die de verkiezigen zo propageren en het naar ja of nee tegen de EU draaien dat wel groot uitgemeten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als we er rijk van waren geworden hadden we het wel gehoord. Verder lijkt me financiële steun bieden aan een land wat aan de rand van de afgrond staat weinig op te kunnen leveren.
Wat erg.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:29 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat mag, maar dat betekent gelijk dat je niet meer serieus te nemen bent.
Idem, maar zoals je als kind hopelijk geleerd hebt draait de wereld niet alleen maar om jou.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb anders nog koopkracht zat.
Goede manier om de tweespalt te vergroten. Bij elke keuze een referendum houden waar voor en tegenstanders elkaar de hersens in kunnen slaan en wat de gespleten samenleving alleen maar verder scheurt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom laten ze het Oekraainse volk geen referendum doen? Willen ze dit überhaupt wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |