Ik wil daar best over nadenken. Het zou bijvoorbeeld de relatie met Rusland kunnen bevorderen en dat kan een zeer positief effect op onze exportsector hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is wat flauw om niet te willen nadenken over het gevolg van de NEE-stem Igen.
Dit is geen argument maar een herhaling van de stelling die te bewijzen valt.quote:En het verdrag kan helpen om Oekraine te moderniseren, zowel politiek als economisch. Het kan al snel beter dan nu.
Nou die afkeer komt er gewoon bij op hoor. Het is verder gewoon een bijzonder slecht verdrag. Het is ook niet voor niets waarom de politiek geen campagne kan voeren, er valt niets positiefs over te meldenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zie je hier wel het is voor velen niets anders als een aanleiding om hun afkeur voor de hele EU te willen uitdrukken terwijl het dat niet is.
Toch sprak men ook in 2012 al jaren met die landen. Het is niet alsof die verdagen plots uit de lucht kwamen vallen...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:11 schreef Igen het volgende:
[..]
In 2012 was de diplomatieke situatie heel anders. Ik geloof dat we toen bezig waren met het voorbereiden bedank een vriendschapsjaar met Rusland.
[..]
Stroman.
Dat is inderdaad een wat simplistische en inaccurate benadering.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als je onthoudt dat het ons wederom een hoop geld kost en niets oplevert dan zit je zo'n beetje goed. Zoals dat met alles van de EU is.
Yup, verder lijkt het me voor de burger logisch niet iets te accepteren waar ze niets van af weten dus je zou alleen al door het falen van de politiek om duidelijk te maken waarom het goed voor ons is tegen moeten stemmen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een wat simplistische en inaccurate benadering.
Ik heb meer de indruk hier dat bij velen de afkeer er in de basis al is en dit nietszeggende referendum gezien moet worden als apotheose.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou die afkeer komt er gewoon bij op hoor. Het is verder gewoon een bijzonder slecht verdrag. Het is ook niet voor niets waarom de politiek geen campagne kan voeren, er valt niets positiefs over te melden
die stelling is prima te bewijzen. Samenwerking met Europa heeft voor vele landen dat effect gehad.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil daar best over nadenken. Het zou bijvoorbeeld de relatie met Rusland kunnen bevorderen en dat kan een zeer positief effect op onze exportsector hebben.
[..]
Dit is geen argument maar een herhaling van de stelling die te bewijzen valt.
Dat is dan jouw indruk dat mag je hebben maar het zou fijn zijn als een ander zelf mag weten wat hij vindt. Ben je een linkse pluis ofzo dat andere niet mogen vinden wat ze willen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb meer de indruk hier dat bij velen de afkeer er in de basis al is en dit nietszeggende referendum gezien moet worden als apotheose.
Mijn punt ging er dus juist om dat de publieke opinie net zo zwaar weegt als de feiten. Dus dat "mensen zijn de EU zat" een prima reden is om tegen dit verdrag te stemmen, aangezien de verantwoordelijkheid van het imago uiteindelijk bij de EU zelf ligt. Ze weten dat iedereen mag stemmen, dus dom, slim, dik, dun, jong, oud zal overtuigd moeten worden van het nut van de EU, en als dat niet (voldoende) gebeurt zijn alle consequenties eigen schuld dikke bult van de EU. Dat is democratie, en daar kun je het mee oneens zijn, maar zo werkt het. Feiten zijn van ondergeschikt belang want niet iedereen zoekt ze op, en niet iedereen begrijpt ze.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom raakt het verdrag dan kant noch wal? Daar zie ik je geen argumenten voor geven?
Daar lijkt het sterk op inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb meer de indruk hier dat bij velen de afkeer er in de basis al is en dit nietszeggende referendum gezien moet worden als apotheose.
Hoe wil je een land moderniseren die in burgeroorlog is? En hoeveel geld zal dit weer de Europese belastingbetaler gaan kosten? Tel daarbij op de gasschulden die Oekraïne heeft uitstaan bij Rusland. Wie gaat dat betalen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is wat flauw om niet te willen nadenken over het gevolg van de NEE-stem Igen.
En het verdrag kan helpen om Oekraine te moderniseren, zowel politiek als economisch. Het kan al snel beter dan nu.
Je zal mij niet zien beweren dat zo'n verdrag een wondermiddel is.
Europa heeft dergelijke verdragen ook met pakweg Chili, Israël en Zwitserland. Bevordering van wederzijdse handel is niks vreemds aan.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:19 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Mijn punt ging er dus juist om dat de publieke opinie net zo zwaar weegt als de feiten. Dus dat "mensen zijn de EU zat" een prima reden is om tegen dit verdrag te stemmen, aangezien de verantwoordelijkheid van het imago uiteindelijk bij de EU zelf ligt. Ze weten dat iedereen mag stemmen, dus dom, slim, dik, dun, jong, oud zal overtuigd moeten worden van het nut van de EU, en als dat niet (voldoende) gebeurt zijn alle consequenties eigen schuld dikke bult van de EU. Dat is democratie, en daar kun je het mee oneens zijn, maar zo werkt het. Feiten zijn van ondergeschikt belang want niet iedereen zoekt ze op, en niet iedereen begrijpt ze.
Maar vooruit, inhoudelijk vind ik een handelsverdrag voor een land dat staat voor 0,2% van onze totale import- en exportwaarde, behoorlijk overdreven.
http://statline.cbs.nl/St(...)=0-1,180&D3=2-6&VW=T
waarom de personelijke aanval, lees eens wat postings terug ik wil niemand bannen dat willen anderen uit het anti eu kamp doen. Dat er daar door de Anti EU brigade dan niet op ingegaan wordt is wel frappant te noemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is dan jouw indruk dat mag je hebben maar het zou fijn zijn als een ander zelf mag weten wat hij vindt. Ben je een linkse pluis ofzo dat andere niet mogen vinden wat ze willen?
Die landen zijn niet in een burgeroorlog verwikkeld.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Europa heeft dergelijke verdragen ook met pakweg Chili, Israël en Zwitserland. Bevordering van wederzijdse handel is niks vreemds aan.
Handelsverdrag prima, sloop de rest van de onzin er dan maar uit. De verdragen met de landen die jij noemt zijn niet zo diepgaand als deze.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Europa heeft dergelijke verdragen ook met pakweg Chili, Israël en Zwitserland. Bevordering van wederzijdse handel is niks vreemds aan.
En als die kleine handelsstroom het voornaamste argument is, waarom ageren jullie dan niet veel harder tegen de verdragen met Moldavië en Georgie?
Ik las dat die Pechtold en Samsom dus voorstanders zijn van het verdrag, ik stem dus tegen. Vind dat maar rare kerels.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Lees je een klein beetje in dan. Je hoeft niet veel moeite te doen om er achter te komen.
ok ok, ja er zal aan beide kanten wel gebanned willen worden. uitschot zit overal.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:22 schreef Basp1 het volgende:
r daar door de Anti EU brigade dan niet op
Prima argumentquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:23 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Ik las dat die Pechtold en Samsom dus voorstanders zijn van het verdrag, ik stem dus tegen. Vind dat maar rare kerels.
Die burgeroorlog kwam in Oekraine pas na het akkoord over dit verdrag.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die landen zijn niet in een burgeroorlog verwikkeld.
Ik mis nog het gedeelte vrij qua handel, en vrij bedrijven in Oekraïne en personeel van dat land in te schakelen zoals nu het geval is. Is kan ook nergens vinden dat er vrij werk en wonen is, zoals wel in verdrag Turkije etcquote:Associatie-overeenkomsten moeten leiden tot betere economische en politieke samenwerking. In deze verdragen wordt meestal niet gesproken van een EU-lidmaatschap. Chili zal bijvoorbeeld niet toetreden tot de Europese Unie. Turkije was een van de eerste landen die een associatie-overeenkomst sloten met de voorganger van de Europese Unie, de EEG. In het associatieverdrag met Turkije staat wel duidelijk dat het verdrag de toetreding van dat land tot de EU zal vergemakkelijken.
In het (nog niet geratificeerde) associatieverdrag met Oekraïne wordt niet gesproken van een lidmaatschap, maar de overeenkomst streeft wel naar geleidelijke afstemming van de wetgeving van Oekraïne op die van de Europese Unie.
gesloten met:
-
Centraal-Amerika (nog niet volledig geratificeerd)
-
Chili (2005)
-
Georgië (nog niet volledig geratificeerd)
-
Moldavië (nog niet volledig geratificeerd)
-
Oekraïne (nog niet volledig geratificeerd)
-
Turkije (1964)
2.
Bijzondere soorten associatie-overeenkomsten
ACS-Overeenkomst (ACSO)
Deze overeenkomst is in 2003 in werking getreden tussen de 79 ACS-landen en de Europese Unie. Dit verdrag wordt ook wel de Cotonou-overeenkomst genoemd. De ACS-landen zijn minder ontwikkelde landen in Afrika ten zuiden van de Sahara, het Caribische gebied en de Stille Oceaan. Met dit associatieverdrag wordt geprobeerd om corruptie te bestrijden en te investeren in de kwaliteit van o.a. bestuur, onderwijs en zorg.
Landen zoals Polen een Hongarije die nu, ondanks hun volledige EU-lidmaatschap, volle bak op de dictatoriale trein zitten?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
die stelling is prima te bewijzen. Samenwerking met Europa heeft voor vele landen dat effect gehad.
Het is beter als ze eerst hun land zelf opbouwen en de vrijhandelsconcurrentie pas aangaan als ze er klaar voor zijn (als dat punt überhaupt ooit komt).quote:Maar hoe gaat het afwijzen van dit verdrag het Oekraïense volk dan helpen? Het verdrag is immers blijkbaar slecht voor ze, dan wil ik wel weten hoe het alternatief beter is voor hen.
De opstand kwam nadat de democratisch gekozen president Janoekovitsj een handelsverdrag sloot met de Russen en niet met de EU. Dat tegen het zere been van de EU. We kennen allemaal de beelden van een ophitsende Verhofstadt op het plein in Kiev. Het was ook in het beland van de EU dat Janoekovitsj werd vervangen door een pro-Europees gezinde regering. Daarmee begon het geopolitieke steekspel tussen de EU en Rusland.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die burgeroorlog kwam in Oekraine pas na het akkoord over dit verdrag.
Maar beide landen hebben ook de facto door Rusland geannexeerde provincies, ontstaan na burgeroorlogen.
http://www.nu.nl/politiek(...)erdrag-oekraine.htmlquote:'Poetin trekt champagne open bij blokkade associatieverdrag Oekraïne'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 maart 2016 00:18
Laatste update: 19 maart 2016 09:47
Mocht de uitkomst van het referendum over het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne leiden tot een blokkade van de overeenkomst, dan zal de Russische president Vladimir Poetin "ongetwijfeld een fles champagne opentrekken".
Dat zegt minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) zaterdag in een interview met NU.nl. "Ik hoop daarom dat heel veel mensen gaan stemmen en het belang van dit referendum inzien."
6 april gaat Nederland naar de stembus voor een raadgevend referendum over de handelsovereenkomst met Oekraïne. In het verdrag spreken de EU-lidstaten en Oekraïne af om nauwer samen te werken om de handel te stimuleren.
Maar het is meer dan enkel een handelsovereenkomst, zegt Koenders. “Het is echt een breder verdrag. Het is een handels- én samenwerkingsverdrag.”
Het is de bedoeling dat de EU de Oekraïense politiek gaat ondersteunen om hervormingen op het gebied van corruptiebestrijding en bescherming van mensenrechten te bewerkstelligen. Ook wordt er nauwer samengewerkt op militair vlak.
Burgeroorlog
Nadat de toenmalige Oekraïense president Janoekovitsj op het laatste moment weigerde het associatieverdrag te ondertekenen, stortte het land in een burgeroorlog waarin de separatisten worden gesteund door de Russen.
Toch vindt Koenders niet dat het associatieverdrag de reden is van de instabiliteit aan de oostgrens van de EU.
"Ja, het is zo dat op het moment van het ondertekenen van het associatieverdrag Oekraïne onder druk van de Russische Federatie gedestabiliseerd is, maar we moeten het niet omdraaien", zegt de minister. "Een meerderheid van de Oekraïners is voor samenwerking met de EU, maar dit is voor hun geen keuze tussen de EU of Rusland."
Koenders wil nog niet vooruitlopen op de uitkomst van het referendum. "Als we op voorhand zouden zeggen dat we de uitkomst van het referendum zullen volgen, dan betekent dat dat elk raadgevend referendum dat zal volgen niet meer raadgevend, maar bindend is."
Lees hier het hele interview waarin Koenders ingaat op een tiental stellingen over het associatieverdrag en het referendum.
Je zal mij niet horen beweren dat het een wondermiddel is wat altijd werkt. Maar ook die landen heeft de Europese samenwerking wel geholpen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Landen zoals Polen een Hongarije die nu, ondanks hun volledige EU-lidmaatschap, volle bak op de dictatoriale trein zitten?
correct maar een steun in de rug kan daarbij zeker geen kwaad. Dat biedt in ieder geval meer perspectief dan ze maar in de stront te laten zakken.quote:Westerse normen en waarden, rechtsstatelijkheid, democratie, dat is geen kwestie van regeltjes in een verdrag. Die dingen moeten uit het hart van de bevolking komen. Je hebt daarvoor mondige, goed opgeleide burgers nodig. Dat is in de eerste plaats een kwestie van mentaliteit een onderwijs en niet van vrijhandel.
Eindelijk een eerlijk antwoordquote:Het is beter als ze eerst hun land zelf opbouwen en de vrijhandelsconcurrentie pas aangaan als ze er klaar voor zijn (als dat punt überhaupt ooit komt).
Daarnaast gaat het in de eerste plaats helemaal niet om Oekraïne. Ik ben geen Oekraïner dus het Oekraïense belang komt sowieso pas op plek twee, of drie.
Vrij wonen en werken is met dit verdrag dan ook niet aan de orde volgens mij. Ik geloof wel dat men de visumplicht over en weer af wil schaffen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:29 schreef paddy het volgende:
Ik kan dat verdrag niet vinden
Dit kan ik erover vinden
[..]
Ik mis nog het gedeelte vrij qua handel, en vrij bedrijven in Oekraïne en personeel van dat land in te schakelen zoals nu het geval is. Is kan ook nergens vinden dat er vrij werk en wonen is.
Ben wel nieuwsgierig naar dat verdrag.
En qua dit topic? Ik erger mij (en veel lurkers met mij) aan de posts die degene met een andere mening voor dom uit te maken. Ga gewoon met een tegenargument tegen de user in, of blijf gewoon van dat toetsenbord af en negeer de user die je toch niet met tegenargumenten te lijf wil gaan.
Negeren of met tegenargumenten komen dus. NWS hoeft geen monoloog.
Heb jij die 10 stellingen over dat verdrag gelezen die Koenders gevraagd werden? Zal als je wilt die ff opzoeken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat verheven gevoel niet zozeer omdat anderen tegen stemmen, dat komt vooral vanwege de zwakzinnige argumenten waar ze negen van de tien keer mee aan komen zetten.
Heb je het artikel wel helemaal gelezen?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)erdrag-oekraine.html
Kijk Koenders laat het vandaag al goed zien. Er zijn geen valide argumenten om voor te stemmen. Maar we moeten wel voor stemmen anders spelen we Putin in de kaart.
Waar hebben we die laatste zin vaker gehoord?
Mooie weergave van wat er mis is in onze dictatuur.
Zo leven we zelfs hier al in een dictatuur, als er zulke totaal naast de waarheid opmerkingen gemaakt worden dan vraag ik me toch echt af of een referendum wel een goed middel is om directe democratie toe te passen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:35 schreef BarryOSeven het volgende:
Mooie weergave van wat er mis is in onze dictatuur.
Bij een handelsland als Nederland wat zo verweven is in Europa, is wat goed is voor de EU ook goed voor Nederland.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb jij die 10 stellingen over dat verdrag gelezen die Koenders gevraagd werden? Zal als je wilt die ff opzoeken.
Hij rept er met geen woord over waarom het goed is voor Nederland, wel waarom het zo goed is voor de EU.
Woensdag al binnengekregen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Worden volgens mij volgende week verzonden.
De handel die er nu is zal niet zomaar wegvallen, geloof me. Dat kan best af zonder dit verdrag.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij een handelsland als Nederland wat zo verweven is in Europa, is wat goed is voor de EU ook goed voor Nederland.
Yup, kan er niet uit opmaken wat het ons nou brengt anders dan een fles champagne die anders Putin open zou trekken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel helemaal gelezen?
Slechts 323 pagina'squote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:40 schreef paddy het volgende:
Wanneer iemand wel een link naar het verdrag kan geven, kan ik het in de OP zetten. Ik kan het niet vindenIk hoor doorlopend dat je moet weten waar je het over hebt, maar kan dat verdrag nergens vinden. In eerdere post van mij al een hele korte samenvatting, maar dat kan het onmogelijk allemaal zijn
Correct maar meer handel en vooral economische ontwikkeling is beter voor Nederland.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De handel die er nu is zal niet zomaar wegvallen, geloof me. Dat kan best af zonder dit verdrag.
Waarom is er dan geen tipp referendum georganiseerd?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De handel die er nu is zal niet zomaar wegvallen, geloof me. Dat kan best af zonder dit verdrag.
Voor de Nee-stem klopt dat wel inderdaadquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Yup, kan er niet uit opmaken wat het ons nou brengt anders dan een fles champagne die anders Putin open zou trekken.
Omdat daar nog geen wet over is aangenomenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom is er dan geen tipp referendum georganiseerd?
Het blijft een associatieverdrag en geen toetredingsverdrag, maar laten we wel leren van het verleden toen ineens volledig andere samenlevingen werden toegevoegd aan de EU. We weten inmiddels de gevolgen met als dieptepunt Griekenland.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Landen zoals Polen een Hongarije die nu, ondanks hun volledige EU-lidmaatschap, volle bak op de dictatoriale trein zitten?
Westerse normen en waarden, rechtsstatelijkheid, democratie, dat is geen kwestie van regeltjes in een verdrag. Die dingen moeten uit het hart van de bevolking komen. Je hebt daarvoor mondige, goed opgeleide burgers nodig. Dat is in de eerste plaats een kwestie van mentaliteit een onderwijs en niet van vrijhandel.
[..]
Het is beter als ze eerst hun land zelf opbouwen en de vrijhandelsconcurrentie pas aangaan als ze er klaar voor zijn (als dat punt überhaupt ooit komt).
Daarnaast gaat het in de eerste plaats helemaal niet om Oekraïne. Ik ben geen Oekraïner dus het Oekraïense belang komt sowieso pas op plek twee, of drie.
Zou het waarderen als die man hier eens orde op zaken zou komen stellen. Een een blitz naar Brussel.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:47 schreef Heilwasser het volgende:
Pro-Poetin kamp op voorsprong inderdaad.
Heil Poetin. Allemaal bukken voor de kleine Russische Führer.
Dank . Die ga ik in de OP deponerenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Slechts 323 pagina's
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf
En hier nog wat achtergronden https://nl.m.wikipedia.or(...)ropese_Unie_en_Oekraïne
Verder is zo'n verdrag natuurlijk leuk maar uiteindelijk zou ik wel graag intentieverklaringen willen zien.quote:
Er is niks halsoverkops aan natuurlijk. Die Russische inmenging is een gevolg van het associatieverdrag en geen oorzaak. Men onderhandelde al jaren met Oekraine voor er een akkoord kwam over het verdrag.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het blijft een associatieverdrag en geen toetredingsverdrag, maar laten we wel leren van het verleden toen ineens volledig andere samenlevingen werden toegevoegd aan de EU. We weten inmiddels de gevolgen met als dieptepunt Griekenland.
De burgeroorlog in Oekraïne moet eerst beëindigd worden voordat je kunt beginnen aan herstel en opbouw. Vergeet ook niet het onderlinge wantrouwen wat moet worden hersteld. Ik geloof niet dat Oekraïne nog één land zal worden. Dus maak afspraken over internationaal geaccepteerde landsgrenzen. Dan kan het niet anders dat je bij die onderhandelingen de bevolking van Oost-Oekraïne en de Russen betrekt. Of we dat nu leuk vinden of niet. Maar om nu halsoverkop een associatieverdrag te tekenen waarmee je juist de onderlinge politieke verhoudingen verhard is onverstandig te noemen.
Die mag er komen, nog liever zelfs dan een referendum over dit verdrag.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom is er dan geen tipp referendum georganiseerd?
Omdat dit verdrag ook totaal niet gaat over een eventueel EU-lidmaatschap. Als dat ooit al aan de orde komt dan zijn we decennia verder.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Verder is zo'n verdrag natuurlijk leuk maar uiteindelijk zou ik wel graag intentieverklaringen willen zien.
Waarom wordt er niet dubbel onderstreept dat de Oekraine geen EU lidmaatschap gaat krijgen. Als ik zakelijke deals sluit gaat het vaak om de intentie, niet eens direct om de initiële inhoud.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Daarom een vette NEE tegen dit verdrag voor mijquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct maar meer handel en vooral economische ontwikkeling is beter voor Nederland.
Het is een groot argument van het NEE kamp. Als er onrust heerst bij de burger om iets, wat volgens jou niet waar is, lijkt het me de taak van de politiek die onrust weg te nemen. Dat kan door te beloven... oh wacht, laat maar.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat dit verdrag ook totaal niet gaat over een eventueel EU-lidmaatschap. Als dat ooit al aan de orde komt dan zijn we decennia verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |