abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160781110
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is wat flauw om niet te willen nadenken over het gevolg van de NEE-stem Igen.
Ik wil daar best over nadenken. Het zou bijvoorbeeld de relatie met Rusland kunnen bevorderen en dat kan een zeer positief effect op onze exportsector hebben.
quote:
En het verdrag kan helpen om Oekraine te moderniseren, zowel politiek als economisch. Het kan al snel beter dan nu.
Dit is geen argument maar een herhaling van de stelling die te bewijzen valt.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:15:01 #202
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160781119
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zie je hier wel het is voor velen niets anders als een aanleiding om hun afkeur voor de hele EU te willen uitdrukken terwijl het dat niet is. _O-
Nou die afkeer komt er gewoon bij op hoor. Het is verder gewoon een bijzonder slecht verdrag. Het is ook niet voor niets waarom de politiek geen campagne kan voeren, er valt niets positiefs over te melden :')
pi_160781130
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

In 2012 was de diplomatieke situatie heel anders. Ik geloof dat we toen bezig waren met het voorbereiden bedank een vriendschapsjaar met Rusland.

[..]

Stroman.
Toch sprak men ook in 2012 al jaren met die landen. Het is niet alsof die verdagen plots uit de lucht kwamen vallen...
En ook toen was al bekend dat de Russen er bepaald geen voorstander van waren.
pi_160781138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als je onthoudt dat het ons wederom een hoop geld kost en niets oplevert dan zit je zo'n beetje goed. Zoals dat met alles van de EU is.
Dat is inderdaad een wat simplistische en inaccurate benadering.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:17:52 #205
440653 BarryOSeven
pi_160781161
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een wat simplistische en inaccurate benadering.
Yup, verder lijkt het me voor de burger logisch niet iets te accepteren waar ze niets van af weten dus je zou alleen al door het falen van de politiek om duidelijk te maken waarom het goed voor ons is tegen moeten stemmen.

En dan met argumenten, niet een jankende Koenders die bang is dat Putin champagne gaat drinken.

Maar goed zinloze discussie, tegen staat toch al op ruime voorsprong (en terecht) nu alleen de opkomst nog.
pi_160781168
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou die afkeer komt er gewoon bij op hoor. Het is verder gewoon een bijzonder slecht verdrag. Het is ook niet voor niets waarom de politiek geen campagne kan voeren, er valt niets positiefs over te melden :')
Ik heb meer de indruk hier dat bij velen de afkeer er in de basis al is en dit nietszeggende referendum gezien moet worden als apotheose.
pi_160781181
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik wil daar best over nadenken. Het zou bijvoorbeeld de relatie met Rusland kunnen bevorderen en dat kan een zeer positief effect op onze exportsector hebben.

[..]

Dit is geen argument maar een herhaling van de stelling die te bewijzen valt.
die stelling is prima te bewijzen. Samenwerking met Europa heeft voor vele landen dat effect gehad.

Maar hoe gaat het afwijzen van dit verdrag het Oekraïense volk dan helpen? Het verdrag is immers blijkbaar slecht voor ze, dan wil ik wel weten hoe het alternatief beter is voor hen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:19:05 #208
440653 BarryOSeven
pi_160781184
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb meer de indruk hier dat bij velen de afkeer er in de basis al is en dit nietszeggende referendum gezien moet worden als apotheose.
Dat is dan jouw indruk dat mag je hebben maar het zou fijn zijn als een ander zelf mag weten wat hij vindt. Ben je een linkse pluis ofzo dat andere niet mogen vinden wat ze willen?
pi_160781190
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom raakt het verdrag dan kant noch wal? Daar zie ik je geen argumenten voor geven?
Mijn punt ging er dus juist om dat de publieke opinie net zo zwaar weegt als de feiten. Dus dat "mensen zijn de EU zat" een prima reden is om tegen dit verdrag te stemmen, aangezien de verantwoordelijkheid van het imago uiteindelijk bij de EU zelf ligt. Ze weten dat iedereen mag stemmen, dus dom, slim, dik, dun, jong, oud zal overtuigd moeten worden van het nut van de EU, en als dat niet (voldoende) gebeurt zijn alle consequenties eigen schuld dikke bult van de EU. Dat is democratie, en daar kun je het mee oneens zijn, maar zo werkt het. Feiten zijn van ondergeschikt belang want niet iedereen zoekt ze op, en niet iedereen begrijpt ze.

Maar vooruit, inhoudelijk vind ik een handelsverdrag voor een land dat staat voor 0,2% van onze totale import- en exportwaarde, behoorlijk overdreven.
http://statline.cbs.nl/St(...)=0-1,180&D3=2-6&VW=T
pi_160781200
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar lijkt het sterk op inderdaad.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:21:29 #211
440653 BarryOSeven
pi_160781218
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar lijkt het sterk op inderdaad.
:')

Typisch weer. Krijg maar een indruk wat je wilt. Het zit allemaal in jouw hoofd.
pi_160781219
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is wat flauw om niet te willen nadenken over het gevolg van de NEE-stem Igen.

En het verdrag kan helpen om Oekraine te moderniseren, zowel politiek als economisch. Het kan al snel beter dan nu.

Je zal mij niet zien beweren dat zo'n verdrag een wondermiddel is.
Hoe wil je een land moderniseren die in burgeroorlog is? En hoeveel geld zal dit weer de Europese belastingbetaler gaan kosten? Tel daarbij op de gasschulden die Oekraïne heeft uitstaan bij Rusland. Wie gaat dat betalen?

Een ja-stem zal bovendien de verhoudingen met de Russen alleen maar verslechteren. Rusland blijft een grote speler en bondgenoot tegen het wereldwijde terrorisme. Daar kun je niet omheen, ook al proberen pro-Europeanen een ander buitenkantje te verkopen.
pi_160781227
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:19 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Mijn punt ging er dus juist om dat de publieke opinie net zo zwaar weegt als de feiten. Dus dat "mensen zijn de EU zat" een prima reden is om tegen dit verdrag te stemmen, aangezien de verantwoordelijkheid van het imago uiteindelijk bij de EU zelf ligt. Ze weten dat iedereen mag stemmen, dus dom, slim, dik, dun, jong, oud zal overtuigd moeten worden van het nut van de EU, en als dat niet (voldoende) gebeurt zijn alle consequenties eigen schuld dikke bult van de EU. Dat is democratie, en daar kun je het mee oneens zijn, maar zo werkt het. Feiten zijn van ondergeschikt belang want niet iedereen zoekt ze op, en niet iedereen begrijpt ze.

Maar vooruit, inhoudelijk vind ik een handelsverdrag voor een land dat staat voor 0,2% van onze totale import- en exportwaarde, behoorlijk overdreven.
http://statline.cbs.nl/St(...)=0-1,180&D3=2-6&VW=T
Europa heeft dergelijke verdragen ook met pakweg Chili, Israël en Zwitserland. Bevordering van wederzijdse handel is niks vreemds aan.
En als die kleine handelsstroom het voornaamste argument is, waarom ageren jullie dan niet veel harder tegen de verdragen met Moldavië en Georgie?
pi_160781235
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat is dan jouw indruk dat mag je hebben maar het zou fijn zijn als een ander zelf mag weten wat hij vindt. Ben je een linkse pluis ofzo dat andere niet mogen vinden wat ze willen?
waarom de personelijke aanval, lees eens wat postings terug ik wil niemand bannen dat willen anderen uit het anti eu kamp doen. Dat er daar door de Anti EU brigade dan niet op ingegaan wordt is wel frappant te noemen. :D
pi_160781240
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Europa heeft dergelijke verdragen ook met pakweg Chili, Israël en Zwitserland. Bevordering van wederzijdse handel is niks vreemds aan.
Die landen zijn niet in een burgeroorlog verwikkeld.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:23:27 #216
440653 BarryOSeven
pi_160781248
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En als die kleine handelsstroom het voornaamste argument is, waarom ageren jullie dan niet veel harder tegen de verdragen met Moldavië en Georgie?
Handelsverdrag prima, sloop de rest van de onzin er dan maar uit. De verdragen met de landen die jij noemt zijn niet zo diepgaand als deze.

Dit verdrag is overigens ook nog eens met Moldavia en Georgie afgesloten. Beide landen tegen Rusland aan. Wat moeten wij daarmee?
pi_160781249
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lees je een klein beetje in dan. Je hoeft niet veel moeite te doen om er achter te komen.
Ik las dat die Pechtold en Samsom dus voorstanders zijn van het verdrag, ik stem dus tegen. Vind dat maar rare kerels.
Niet Fokken met mij.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:24:38 #218
440653 BarryOSeven
pi_160781264
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:22 schreef Basp1 het volgende:
r daar door de Anti EU brigade dan niet op
ok ok, ja er zal aan beide kanten wel gebanned willen worden. uitschot zit overal.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:25:02 #219
440653 BarryOSeven
pi_160781271
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:23 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Ik las dat die Pechtold en Samsom dus voorstanders zijn van het verdrag, ik stem dus tegen. Vind dat maar rare kerels.
Prima argument
pi_160781275
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die landen zijn niet in een burgeroorlog verwikkeld.
Die burgeroorlog kwam in Oekraine pas na het akkoord over dit verdrag.
Maar beide landen hebben ook de facto door Rusland geannexeerde provincies, ontstaan na burgeroorlogen.
pi_160781333
Ik kan dat verdrag niet vinden
Dit kan ik erover vinden
quote:
Associatie-overeenkomsten moeten leiden tot betere economische en politieke samenwerking. In deze verdragen wordt meestal niet gesproken van een EU-lidmaatschap. Chili zal bijvoorbeeld niet toetreden tot de Europese Unie. Turkije was een van de eerste landen die een associatie-overeenkomst sloten met de voorganger van de Europese Unie, de EEG. In het associatieverdrag met Turkije staat wel duidelijk dat het verdrag de toetreding van dat land tot de EU zal vergemakkelijken.

In het (nog niet geratificeerde) associatieverdrag met Oekraïne wordt niet gesproken van een lidmaatschap, maar de overeenkomst streeft wel naar geleidelijke afstemming van de wetgeving van Oekraïne op die van de Europese Unie.

gesloten met:

-
Centraal-Amerika (nog niet volledig geratificeerd)
-
Chili (2005)
-
Georgië (nog niet volledig geratificeerd)
-
Moldavië (nog niet volledig geratificeerd)
-
Oekraïne (nog niet volledig geratificeerd)
-
Turkije (1964)

2.
Bijzondere soorten associatie-overeenkomsten

ACS-Overeenkomst (ACSO)

Deze overeenkomst is in 2003 in werking getreden tussen de 79 ACS-landen en de Europese Unie. Dit verdrag wordt ook wel de Cotonou-overeenkomst genoemd. De ACS-landen zijn minder ontwikkelde landen in Afrika ten zuiden van de Sahara, het Caribische gebied en de Stille Oceaan. Met dit associatieverdrag wordt geprobeerd om corruptie te bestrijden en te investeren in de kwaliteit van o.a. bestuur, onderwijs en zorg.
Ik mis nog het gedeelte vrij qua handel, en vrij bedrijven in Oekraïne en personeel van dat land in te schakelen zoals nu het geval is. Is kan ook nergens vinden dat er vrij werk en wonen is, zoals wel in verdrag Turkije etc

Ben wel nieuwsgierig naar dat verdrag.

En qua dit topic? Ik erger mij (en veel lurkers met mij) aan de posts die degene met een andere mening voor dom uit te maken. Ga gewoon met een tegenargument tegen de user in, of blijf gewoon van dat toetsenbord af en negeer de user die je toch niet met tegenargumenten te lijf wil gaan.
Negeren of met tegenargumenten komen dus. NWS hoeft geen monoloog.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 19-03-2016 10:38:52 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_160781335
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

die stelling is prima te bewijzen. Samenwerking met Europa heeft voor vele landen dat effect gehad.
Landen zoals Polen een Hongarije die nu, ondanks hun volledige EU-lidmaatschap, volle bak op de dictatoriale trein zitten? :X

Westerse normen en waarden, rechtsstatelijkheid, democratie, dat is geen kwestie van regeltjes in een verdrag. Die dingen moeten uit het hart van de bevolking komen. Je hebt daarvoor mondige, goed opgeleide burgers nodig. Dat is in de eerste plaats een kwestie van mentaliteit een onderwijs en niet van vrijhandel.
quote:
Maar hoe gaat het afwijzen van dit verdrag het Oekraïense volk dan helpen? Het verdrag is immers blijkbaar slecht voor ze, dan wil ik wel weten hoe het alternatief beter is voor hen.
Het is beter als ze eerst hun land zelf opbouwen en de vrijhandelsconcurrentie pas aangaan als ze er klaar voor zijn (als dat punt überhaupt ooit komt).

Daarnaast gaat het in de eerste plaats helemaal niet om Oekraïne. Ik ben geen Oekraïner dus het Oekraïense belang komt sowieso pas op plek twee, of drie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 10:30:45 ]
pi_160781392
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die burgeroorlog kwam in Oekraine pas na het akkoord over dit verdrag.
Maar beide landen hebben ook de facto door Rusland geannexeerde provincies, ontstaan na burgeroorlogen.
De opstand kwam nadat de democratisch gekozen president Janoekovitsj een handelsverdrag sloot met de Russen en niet met de EU. Dat tegen het zere been van de EU. We kennen allemaal de beelden van een ophitsende Verhofstadt op het plein in Kiev. Het was ook in het beland van de EU dat Janoekovitsj werd vervangen door een pro-Europees gezinde regering. Daarmee begon het geopolitieke steekspel tussen de EU en Rusland.

Punt blijft dat dit land altijd al verdeeld is geweest over aansluiting bij Europa. Toen Janoekovitsj werd afgezet kwamen de Oostelijke provincies in verzet met stille steun van Rusland. Daarover kun je van mening verschillen, maar het regime in Kiev heeft wel degelijk burgerdoelen gebombardeerd in Oost-Oekraïne. Niemand heeft hier schone handen, inclusief de EU die gemakshalve wegkeek van deze mensenrechtenschending.

Met zo'n instabiel land waar andere belangen dienen dan een handelsbelang alléén moet je geen associatieverdrag mee willen sluiten. Dus er zijn gegronde redenen om NEE! te stemmen op 6 april.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:35:57 #224
440653 BarryOSeven
pi_160781403
quote:
'Poetin trekt champagne open bij blokkade associatieverdrag Oekraïne'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 maart 2016 00:18
Laatste update: 19 maart 2016 09:47

Mocht de uitkomst van het referendum over het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne leiden tot een blokkade van de overeenkomst, dan zal de Russische president Vladimir Poetin "ongetwijfeld een fles champagne opentrekken".
Dat zegt minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) zaterdag in een interview met NU.nl. "Ik hoop daarom dat heel veel mensen gaan stemmen en het belang van dit referendum inzien."

6 april gaat Nederland naar de stembus voor een raadgevend referendum over de handelsovereenkomst met Oekraïne. In het verdrag spreken de EU-lidstaten en Oekraïne af om nauwer samen te werken om de handel te stimuleren.

Maar het is meer dan enkel een handelsovereenkomst, zegt Koenders. “Het is echt een breder verdrag. Het is een handels- én samenwerkingsverdrag.”

Het is de bedoeling dat de EU de Oekraïense politiek gaat ondersteunen om hervormingen op het gebied van corruptiebestrijding en bescherming van mensenrechten te bewerkstelligen. Ook wordt er nauwer samengewerkt op militair vlak.

Burgeroorlog
Nadat de toenmalige Oekraïense president Janoekovitsj op het laatste moment weigerde het associatieverdrag te ondertekenen, stortte het land in een burgeroorlog waarin de separatisten worden gesteund door de Russen.

Toch vindt Koenders niet dat het associatieverdrag de reden is van de instabiliteit aan de oostgrens van de EU.

"Ja, het is zo dat op het moment van het ondertekenen van het associatieverdrag Oekraïne onder druk van de Russische Federatie gedestabiliseerd is, maar we moeten het niet omdraaien", zegt de minister. "Een meerderheid van de Oekraïners is voor samenwerking met de EU, maar dit is voor hun geen keuze tussen de EU of Rusland."

Koenders wil nog niet vooruitlopen op de uitkomst van het referendum. "Als we op voorhand zouden zeggen dat we de uitkomst van het referendum zullen volgen, dan betekent dat dat elk raadgevend referendum dat zal volgen niet meer raadgevend, maar bindend is."

Lees hier het hele interview waarin Koenders ingaat op een tiental stellingen over het associatieverdrag en het referendum.
http://www.nu.nl/politiek(...)erdrag-oekraine.html

Kijk Koenders laat het vandaag al goed zien. Er zijn geen valide argumenten om voor te stemmen. Maar we moeten wel voor stemmen anders spelen we Putin in de kaart.

Waar hebben we die laatste zin vaker gehoord?

Mooie weergave van wat er mis is in onze dictatuur.
pi_160781414
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Landen zoals Polen een Hongarije die nu, ondanks hun volledige EU-lidmaatschap, volle bak op de dictatoriale trein zitten? :X
Je zal mij niet horen beweren dat het een wondermiddel is wat altijd werkt. Maar ook die landen heeft de Europese samenwerking wel geholpen.
quote:
Westerse normen en waarden, rechtsstatelijkheid, democratie, dat is geen kwestie van regeltjes in een verdrag. Die dingen moeten uit het hart van de bevolking komen. Je hebt daarvoor mondige, goed opgeleide burgers nodig. Dat is in de eerste plaats een kwestie van mentaliteit een onderwijs en niet van vrijhandel.

correct maar een steun in de rug kan daarbij zeker geen kwaad. Dat biedt in ieder geval meer perspectief dan ze maar in de stront te laten zakken.
quote:
Het is beter als ze eerst hun land zelf opbouwen en de vrijhandelsconcurrentie pas aangaan als ze er klaar voor zijn (als dat punt überhaupt ooit komt).

Daarnaast gaat het in de eerste plaats helemaal niet om Oekraïne. Ik ben geen Oekraïner dus het Oekraïense belang komt sowieso pas op plek twee, of drie.
Eindelijk een eerlijk antwoord ^O^ . Ik gun de Oekraïners een beter ontwikkeld land en een zonniger toekomst. Ook als dat misschienniet direct overeenkomt met mijn persoonlijke korte termijnbelang.
pi_160781420
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:29 schreef paddy het volgende:
Ik kan dat verdrag niet vinden
Dit kan ik erover vinden

[..]

Ik mis nog het gedeelte vrij qua handel, en vrij bedrijven in Oekraïne en personeel van dat land in te schakelen zoals nu het geval is. Is kan ook nergens vinden dat er vrij werk en wonen is.

Ben wel nieuwsgierig naar dat verdrag.

En qua dit topic? Ik erger mij (en veel lurkers met mij) aan de posts die degene met een andere mening voor dom uit te maken. Ga gewoon met een tegenargument tegen de user in, of blijf gewoon van dat toetsenbord af en negeer de user die je toch niet met tegenargumenten te lijf wil gaan.
Negeren of met tegenargumenten komen dus. NWS hoeft geen monoloog.
Vrij wonen en werken is met dit verdrag dan ook niet aan de orde volgens mij. Ik geloof wel dat men de visumplicht over en weer af wil schaffen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:39:39 #227
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160781430
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat verheven gevoel niet zozeer omdat anderen tegen stemmen, dat komt vooral vanwege de zwakzinnige argumenten waar ze negen van de tien keer mee aan komen zetten.
Heb jij die 10 stellingen over dat verdrag gelezen die Koenders gevraagd werden? Zal als je wilt die ff opzoeken.
Hij rept er met geen woord over waarom het goed is voor Nederland, wel waarom het zo goed is voor de EU.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160781434
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)erdrag-oekraine.html

Kijk Koenders laat het vandaag al goed zien. Er zijn geen valide argumenten om voor te stemmen. Maar we moeten wel voor stemmen anders spelen we Putin in de kaart.

Waar hebben we die laatste zin vaker gehoord?

Heb je het artikel wel helemaal gelezen?
pi_160781441
Wanneer iemand wel een link naar het verdrag kan geven, kan ik het in de OP zetten. Ik kan het niet vinden :) Ik hoor doorlopend dat je moet weten waar je het over hebt, maar kan dat verdrag nergens vinden. In eerdere post van mij al een hele korte samenvatting, maar dat kan het onmogelijk allemaal zijn
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_160781449
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:35 schreef BarryOSeven het volgende:

Zo leven we zelfs hier al in een dictatuur, als er zulke totaal naast de waarheid opmerkingen gemaakt worden dan vraag ik me toch echt af of een referendum wel een goed middel is om directe democratie toe te passen.
:D
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:41:56 #231
110987 ErwinRommel
pi_160781453
pi_160781455
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Heb jij die 10 stellingen over dat verdrag gelezen die Koenders gevraagd werden? Zal als je wilt die ff opzoeken.
Hij rept er met geen woord over waarom het goed is voor Nederland, wel waarom het zo goed is voor de EU.
Bij een handelsland als Nederland wat zo verweven is in Europa, is wat goed is voor de EU ook goed voor Nederland.
pi_160781458
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 09:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Worden volgens mij volgende week verzonden.
Woensdag al binnengekregen.

Of ik kijk even naar de datum waarop het bericht gepost is :')

[ Bericht 14% gewijzigd door Juup© op 19-03-2016 10:43:25 (El U El) ]
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:42:49 #234
110987 ErwinRommel
pi_160781463
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij een handelsland als Nederland wat zo verweven is in Europa, is wat goed is voor de EU ook goed voor Nederland.
De handel die er nu is zal niet zomaar wegvallen, geloof me. Dat kan best af zonder dit verdrag.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:43:12 #235
440653 BarryOSeven
pi_160781467
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel helemaal gelezen?
Yup, kan er niet uit opmaken wat het ons nou brengt anders dan een fles champagne die anders Putin open zou trekken.
pi_160781472
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:40 schreef paddy het volgende:
Wanneer iemand wel een link naar het verdrag kan geven, kan ik het in de OP zetten. Ik kan het niet vinden :) Ik hoor doorlopend dat je moet weten waar je het over hebt, maar kan dat verdrag nergens vinden. In eerdere post van mij al een hele korte samenvatting, maar dat kan het onmogelijk allemaal zijn
Slechts 323 pagina's :P
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf

En hier nog wat achtergronden https://nl.m.wikipedia.or(...)ropese_Unie_en_Oekraïne
pi_160781481
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De handel die er nu is zal niet zomaar wegvallen, geloof me. Dat kan best af zonder dit verdrag.
Correct maar meer handel en vooral economische ontwikkeling is beter voor Nederland.
pi_160781484
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarom is er dan geen tipp referendum georganiseerd?
pi_160781487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Yup, kan er niet uit opmaken wat het ons nou brengt anders dan een fles champagne die anders Putin open zou trekken.
Voor de Nee-stem klopt dat wel inderdaad :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 10:44:59 ]
pi_160781496
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat daar nog geen wet over is aangenomen :P?
pi_160781503
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:29 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Het blijft een associatieverdrag en geen toetredingsverdrag, maar laten we wel leren van het verleden toen ineens volledig andere samenlevingen werden toegevoegd aan de EU. We weten inmiddels de gevolgen met als dieptepunt Griekenland.

De burgeroorlog in Oekraïne moet eerst beëindigd worden voordat je kunt beginnen aan herstel en opbouw. Vergeet ook niet het onderlinge wantrouwen wat moet worden hersteld. Ik geloof niet dat Oekraïne nog één land zal worden. Dus maak afspraken over internationaal geaccepteerde landsgrenzen. Dan kan het niet anders dat je bij die onderhandelingen de bevolking van Oost-Oekraïne en de Russen betrekt. Of we dat nu leuk vinden of niet. Maar om nu halsoverkop een associatieverdrag te tekenen waarmee je juist de onderlinge politieke verhoudingen verhard is onverstandig te noemen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:47:19 #242
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160781506
Pro-Poetin kamp op voorsprong inderdaad.

Heil Poetin. Allemaal bukken voor de kleine Russische Führer.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:48:07 #243
440653 BarryOSeven
pi_160781516
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:47 schreef Heilwasser het volgende:
Pro-Poetin kamp op voorsprong inderdaad.

Heil Poetin. Allemaal bukken voor de kleine Russische Führer.
Zou het waarderen als die man hier eens orde op zaken zou komen stellen. Een een blitz naar Brussel.

Drink ik ook een fles champage.
pi_160781528
quote:
Dank . Die ga ik in de OP deponeren :)
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:50:27 #245
440653 BarryOSeven
pi_160781541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Dank . Die ga ik in de OP deponeren :)
Verder is zo'n verdrag natuurlijk leuk maar uiteindelijk zou ik wel graag intentieverklaringen willen zien.

Waarom wordt er niet dubbel onderstreept dat de Oekraine geen EU lidmaatschap gaat krijgen. Als ik zakelijke deals sluit gaat het vaak om de intentie, niet eens direct om de initiële inhoud.
pi_160781544
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het blijft een associatieverdrag en geen toetredingsverdrag, maar laten we wel leren van het verleden toen ineens volledig andere samenlevingen werden toegevoegd aan de EU. We weten inmiddels de gevolgen met als dieptepunt Griekenland.

De burgeroorlog in Oekraïne moet eerst beëindigd worden voordat je kunt beginnen aan herstel en opbouw. Vergeet ook niet het onderlinge wantrouwen wat moet worden hersteld. Ik geloof niet dat Oekraïne nog één land zal worden. Dus maak afspraken over internationaal geaccepteerde landsgrenzen. Dan kan het niet anders dat je bij die onderhandelingen de bevolking van Oost-Oekraïne en de Russen betrekt. Of we dat nu leuk vinden of niet. Maar om nu halsoverkop een associatieverdrag te tekenen waarmee je juist de onderlinge politieke verhoudingen verhard is onverstandig te noemen.
Er is niks halsoverkops aan natuurlijk. Die Russische inmenging is een gevolg van het associatieverdrag en geen oorzaak. Men onderhandelde al jaren met Oekraine voor er een akkoord kwam over het verdrag.
Overigens wordt het land met dit verdrag niet toegevoegd aan de EU of zijn Chili en Israel ook toegevoegd aan de EU?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 10:51:05 ]
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:52:10 #247
110987 ErwinRommel
pi_160781564
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die mag er komen, nog liever zelfs dan een referendum over dit verdrag.
pi_160781567
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Verder is zo'n verdrag natuurlijk leuk maar uiteindelijk zou ik wel graag intentieverklaringen willen zien.

Waarom wordt er niet dubbel onderstreept dat de Oekraine geen EU lidmaatschap gaat krijgen. Als ik zakelijke deals sluit gaat het vaak om de intentie, niet eens direct om de initiële inhoud.
Omdat dit verdrag ook totaal niet gaat over een eventueel EU-lidmaatschap. Als dat ooit al aan de orde komt dan zijn we decennia verder.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:53:25 #249
110987 ErwinRommel
pi_160781577
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct maar meer handel en vooral economische ontwikkeling is beter voor Nederland.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Daarom een vette NEE tegen dit verdrag voor mij :)
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:53:28 #250
440653 BarryOSeven
pi_160781579
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat dit verdrag ook totaal niet gaat over een eventueel EU-lidmaatschap. Als dat ooit al aan de orde komt dan zijn we decennia verder.
Het is een groot argument van het NEE kamp. Als er onrust heerst bij de burger om iets, wat volgens jou niet waar is, lijkt het me de taak van de politiek die onrust weg te nemen. Dat kan door te beloven... oh wacht, laat maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')