abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:53:56 #151
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_160764391
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik snap dat het wat ingewikkeld is maar dit is het format van hun dagelijkse poll op hun website, ook nu over een Engelstalige versie van The Passion zijn de enige opties Eens en Oneens. Er wordt helemaal niet gevraagd wat mensen gaan stemmen maar of mensen gaan stemmen. Dat is ook een veel interessantere vraag eigenlijk.
Daar doel ik ook op. Als de opkomst gehaald wordt zal een tegen de uitkomst zijn.

Verder weet de VK 37% opkomst te voorspellen maar biedt nog hoop dat het wel eens minder kan worden. Blijkbaar wisten ze het niet positiever te maken voor het Ja kamp dus zal dit wel goed komen.
pi_160764407
We weten allemaal wat het echt gaat worden(iets met "Lissabon verdrag" :*).
pi_160764437
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daar doel ik ook op. Als de opkomst gehaald wordt zal een tegen de uitkomst zijn.

Verder weet de VK 37% opkomst te voorspellen maar biedt nog hoop dat het wel eens minder kan worden. Blijkbaar wisten ze het niet positiever te maken voor het Ja kamp dus zal dit wel goed komen.
Als het enkel gebaseerd is op zo'n polletje op de website zou ik me er vooral niet al te veel van aantrekken. En er al helemaal geen complotten uit destilleren.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:57:37 #154
440653 BarryOSeven
pi_160764457
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het enkel gebaseerd is op zo'n polletje op de website zou ik me er vooral niet al te veel van aantrekken. En er al helemaal geen complotten uit destilleren.
Weet je, droom nog maar twee weekjes verder. Gelukkig hoeven we die wegkijkwaanzin nog maar zo kort te ondergaan.

Verder geeft de poll in het ukraine topic hier ongeveer dezelfde resultaten. Wel op maar 80 stemmers maar goed, het is weer een argument.
pi_160764471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:57 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Weet je, droom nog maar twee weekjes verder. Gelukkig hoeven we die wegkijkwaanzin nog maar zo kort te ondergaan.
Huh, wat heeft dat allemaal met zo'n polletje op de site van de Volkskrant te maken?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:59:17 #156
440653 BarryOSeven
pi_160764494
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Huh, wat heeft dat allemaal met zo'n polletje op de site van de Volkskrant te maken?
Niets, ik doelde ook niet op die poll. Het is gewoon gebeurt en met twee weken kunnen we zien hoe onze leiding met een tegen advies omgaat. Tot die tijd vind ik het wel prima.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 18:04:57 #157
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_160765951
hier ook 3x tegen (2x gemachtigd door mensen die het niet interesseert) ik wil de burgers van Oekraïne behoeden voor de grote beer uit het westen :D daarmee doe je ze pas een plezier!

En die handel is er ook wel zonder verdrag hoor ^O^

Mensen die voor stemmen omdat ze zich daarmee verheven voelen boven de tegen stemmers, die zogenaamd zou bestaan uit tokkies en zwakzinnigen :')
pi_160766036
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:04 schreef RamboDirk het volgende:
hier ook 3x tegen (2x gemachtigd door mensen die het niet interesseert) ik wil de burgers van Oekraïne behoeden voor de grote beer uit het westen :D daarmee doe je ze pas een plezier!
Maak er maar een groot krijsend varken uit het westen van. :P
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160766311
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:04 schreef RamboDirk het volgende:

En die handel is er ook wel zonder verdrag hoor ^O^

Mensen die voor stemmen omdat ze zich daarmee verheven voelen boven de tegen stemmers, die zogenaamd zou bestaan uit tokkies en zwakzinnigen :')
Volgens mij is dat verheven gevoel niet zozeer omdat anderen tegen stemmen, dat komt vooral vanwege de zwakzinnige argumenten waar ze negen van de tien keer mee aan komen zetten.
pi_160771150
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 09:41 schreef Copycat het volgende:
Ik neem mijn stemrecht heel serieus. Daarom laat ik dit lekker aan me voorbijgaan.
Beste mensen. Een dommere reactie als deze reactie is er niet. Jullie moeten juist wel stemmen. Anders is de gezegde "wie zwijgt stemt toe" van toepassing! Zelf stem ik TEGEN omdat in het associatieverdrag in hoofdstuk 10 sprake is dat de EU de Oekraine in militair opzicht wil gaan helpen. Dit zijn pure geopolitieke machtsspelletjes van de EU!
  vrijdag 18 maart 2016 @ 21:05:07 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_160771307
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:01 schreef juliusceasar het volgende:

[..]

Beste mensen. Een dommere reactie als deze reactie is er niet. Jullie moeten juist wel stemmen. Anders is de gezegde "wie zwijgt stemt toe" van toepassing! Zelf stem ik TEGEN omdat in het associatieverdrag in hoofdstuk 10 sprake is dat de EU de Oekraine in militair opzicht wil gaan helpen. Dit zijn pure geopolitieke machtsspelletjes van de EU!
Volgens mij is het ook vooral bedoeld als provocatie, verpakt in mooie praatjes.
Hoeveel invloed heeft de handel tussen de eu en Ukraine nu echt dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin vrijdag 18 maart 2016 @ 21:05:12 #162
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160771310
Ik weet niet wat ik erger vind. Mensen die ''nee'' stemmen om een anti EU geluid te laten horen, of mensen die ''ja'' stemmen om Putin te stangen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160771598
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:01 schreef juliusceasar het volgende:

[..]

Sowieso is die hele 'trend' van de laatste tijd om van alles waar men het niet mee eens is ondemocratisch te vinden ronduit idioot. Het is geen nepparlement omdat ze een besluit nemen waar je persoonlijk niet achter staat en het is ook geen nepreferendum (of geintje van Geenstijl of rancunereferendum etc. etc.) omdat het onderwerp en de verwachte uitslag je niet zinnen.
pi_160774218
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Sowieso is die hele 'trend' van de laatste tijd om van alles waar men het niet mee eens is ondemocratisch te vinden ronduit idioot. Het is geen nepparlement omdat ze een besluit nemen waar je persoonlijk niet achter staat en het is ook geen nepreferendum (of geintje van Geenstijl of rancunereferendum etc. etc.) omdat het onderwerp en de verwachte uitslag je niet zinnen.
Dat klinkt allemaal leuk, maar je weet nu al dat de uitslag ongeacht wat het is als voor of tegen EU uitgelegd gaat worden. Wordt het massaal tegen dan is het koren op de molen van het anti-EU kamp. En als het massaal ja wordt zal dat als pro gezien worden. Waarbij ik er van uit ga dat niet-stemmers gemakshalve als 'ja' gezien zullen worden.

Met dat in het achterhoofd moet je dat ook maar meewegen bij het kiezen tussen ja, nee of niet stemmen. Ongeacht wat je van het verdrag vindt.. en dat aan de haal gaan van de uitkomst geldt even goed voor wat ik gemakshalve even de gevestigde orde zal noemen.
pi_160779305
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 09:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat ik iedereen die geen idee heeft waar dit over gaat oproep thuis te blijven?

Ik vind dat het stemrecht niet verkwanseld moet worden door te stemmen terwijl je geen idee hebt waar het over gaat. En dat geldt voor 95% van de Nederlanders, dat durf ik te wedden.

Leg me even uit wat daar mis mee is. Misschien zou dat sowieso een goed idee zijn, met argumenten ipv oneliners komen. Je mag het best met me oneens zijn, maar probeer nou eens wat inhoudelijker te posten waarom.

Ik ben zoklaar met die domme oppervlakkige oneliners die ik hier in NWS en eigenlijk overal als het over dit soort digen gaat lees. Je gaat er heus niet dood aan als je meer dan één alinea typt
Goed verhaal man.
Je vergeet alleen even dat de Eerste- en Tweede Kamer voor goedkeuring van dit Associatieverdrag hebben gestemd, terwijl minstens 95% van leden het verdrag niet eens heeft gelezen.

Daar ging het dus al fout.
Het zou dan ook voor hen moeten gelden dat er pas gestemd mag worden als iedereen weet waar het over gaat.
pi_160779353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 08:20 schreef tong80 het volgende:
Wat kost dit geintje eigenlijk ?

:P
2,5% van wat de Oekraine ons nu al heeft gekost.
pi_160780458
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 03:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Goed verhaal man.
Je vergeet alleen even dat de Eerste- en Tweede Kamer voor goedkeuring van dit Associatieverdrag hebben gestemd, terwijl minstens 95% van leden het verdrag niet eens heeft gelezen.

Daar ging het dus al fout.
Het zou dan ook voor hen moeten gelden dat er pas gestemd mag worden als iedereen weet waar het over gaat.
Heb jij er überhaupt wel enig besef van hoe een parlement werkt?
pi_160780505
Ik ga 'nee' stemmen, tot nu toe nog geen één argument gelezen om 'ja' te stemmen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_160780511
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet niet wat ik erger vind. Mensen die ''nee'' stemmen om een anti EU geluid te laten horen, of mensen die ''ja'' stemmen om Putin te stangen.
Het verbaast me dat er geen grote actie is waarbij mensen die dit referendum totale waanzin vinden hun stemkaarten naar een Postbus kunnen sturen, of er oproepen zijn om dan maar ongeldig te gaan stemmen.
pi_160780519
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het verbaast me dat er geen grote actie is waarbij mensen die dit referendum totale waanzin vinden hun stemkaarten naar een Postbus kunnen sturen, of er oproepen zijn om dan maar ongeldig te gaan stemmen.
iemand anders moet het oplossen voor je?
pi_160780527
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De meerderheid laat het totaal onbewogen aan zich voorbij gaan. Ook niet onlogisch eigenlijk.
pi_160780530
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het wellicht tijd om je ook eens buiten GeenStijl in de materie te verdiepen.
Genoeg andere artikelen gelezen over dit onderwerp via blendle.
٩๏̯͡๏)۶
pi_160780559
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:08 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

iemand anders moet het oplossen voor je?
oplossingen zijn niet zwart wit zoals dit referendum wel is, daarom die grijstint erbij. :D
pi_160780570
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:09 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Genoeg andere artikelen gelezen over dit onderwerp via blendle.
Dan is je stelling al helemaal bijzonder.
pi_160780589
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:09 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

want mensen moeten stemmen wat jij goed vindt?
Nee. Er zijn echter ook voldoende argumenten voor dit verdrag op te noemen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar ze niet willen lezen komt ook niet overdreven snugger over...
pi_160780592
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De meerderheid laat het totaal onbewogen aan zich voorbij gaan. Ook niet onlogisch eigenlijk.
Als de meerderheid nu eens op die manier hun afkeer laat blijken dan ziet de kleine schreeuwende minderheid misschien ook in dat ze maar marginaal zijn. Alhoewel ik de zelfreflectie bij de schreeuwende minderheid waarschijnlijk te hoog inschat. :D
pi_160780610
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee. Er zijn echter ook voldoende argumenten voor dit verdrag op te noemen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar ze niet willen lezen komt ook niet overdreven snugger over...
en als iemand aangeeft meerderen bronnen te raadplegen en alsnog op een 'nee' uitkomt is dat volgens jou 'bijzonder'.

Dus als je nee stemt ben je volgens jou of niet geïnformeerd of bijzonder
pi_160780635
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:20 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

en als iemand aangeeft meerderen bronnen te raadplegen en alsnog op een 'nee' uitkomt is dat volgens jou 'bijzonder'.

Dus als je nee stemt ben je volgens jou of niet geïnformeerd of bijzonder
Als je meerdere bronnen raadpleegt en nog altijd geen argumenten voor het verdrag hebt gelezen (dat is wat hij claimt) dan raadpleeg je zeer selectief bronnen of er is sprake van een bizar toeval...

Je hoeft het niet met de argumenten eens te zijn maar doen alsof ze er niet zijn is wat mal.
pi_160780643
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als de meerderheid nu eens op die manier hun afkeer laat blijken dan ziet de kleine schreeuwende minderheid misschien ook in dat ze maar marginaal zijn. Alhoewel ik de zelfreflectie bij de schreeuwende minderheid waarschijnlijk te hoog inschat. :D
Dit lijkt me inderdaad wel erg optimistisch _O-
pi_160780760
Haha, al die mensen die zeuren over het feit dat er zoveel mensen NEE gaan stemmen als proteststem tegen de EU.
Dat zijn ook vaak de mensen die liever niet hebben dat de meest domme mensen in onze samenleving mogen stemmen.
We leven in een democratie! Iedere volwassene mag stemmen. Dit is bekend bij iedereen. Je kunt hier dus op anticiperen. De EU is een ontransparant, ondemocratisch orgaan, en zij moeten zelfs de meest domme mensen kunnen overtuigen van het omgekeerde. Die verantwoordelijkheid ligt bij hen! De stemmer moet overtuigd worden. Daar ligt ook het nut van democratie: iedereen mag stemmen.

Dus in het kort, dit verdrag raakt kant noch wal (en ja, ik heb het voor een groot deel doorgelezen). Maar los van het verdrag, is het de volledige verantwoordelijkheid van de EU als mensen dit menen te moeten aangrijpen als proteststem tegen de EU.

Stem NEE!
pi_160780838
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als er sprake zou zijn van zo'n meerderheid, waarom maakt die meerderheid zich dan zo druk? De door jouw benoemde 'meerderheid' liet het ook afweten bij het vorige referendum. Toen stemde 63% NEE! Dat was zelfs ruim vóór de eurocrisis. Sindsdien is de aversie onder de bevolking tegen de EU flink toegenomen.

Men roept telkens dat men tegen de EU stemt en dat het associatieverdrag van Oekraïne daarbij ondergeschikt zou zijn. Niets is minder waar. Zonder dit referendum zou dit verdrag al ondertekent en in kannen en kruiken zijn. Zo ondemocratisch werkt de EU. TTIP is zo'n ander handelsverdrag wat door onze strot wordt geduwd zonder enige vorm van raadpleging. De politici zwijgen en in achterkamertjes regelen ze zulke essentiële verdragen die de burgers in het hart en in de portemonnee raken.

Want succesvolle handel met een kapot geschoten land in burgeroorlog? Laat me niet lachen! Dit is een geopolitiek steekspel tussen de EU en Rusland met als insteek Oekraïne. Niets meer, niets minder.

Natuurlijk kan de regering de uitslag van dit referendum naast zich neerleggen, maar bij een overtuigend NEE! plegen ze daarmee politieke zelfmoord. Want dan bevestigen ze precies waarom al die boze Nederlanders überhaupt NEE! hebben gestemd.
pi_160780849
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:40 schreef Bot13 het volgende:
Haha, al die mensen die zeuren over het feit dat er zoveel mensen NEE gaan stemmen als proteststem tegen de EU.
Dat zijn ook vaak de mensen die liever niet hebben dat de meest domme mensen in onze samenleving mogen stemmen.
We leven in een democratie! Iedere volwassene mag stemmen. Dit is bekend bij iedereen. Je kunt hier dus op anticiperen. De EU is een ontransparant, ondemocratisch orgaan, en zij moeten zelfs de meest domme mensen kunnen overtuigen van het omgekeerde. Die verantwoordelijkheid ligt bij hen! De stemmer moet overtuigd worden. Daar ligt ook het nut van democratie: iedereen mag stemmen.

Dus in het kort, dit verdrag raakt kant noch wal (en ja, ik heb het voor een groot deel doorgelezen). Maar los van het verdrag, is het de volledige verantwoordelijkheid van de EU als mensen dit menen te moeten aangrijpen als proteststem tegen de EU.

Stem NEE!
Waarom raakt het verdrag dan kant noch wal? Daar zie ik je geen argumenten voor geven?
pi_160780850
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je meerdere bronnen raadpleegt en nog altijd geen argumenten voor het verdrag hebt gelezen (dat is wat hij claimt) dan raadpleeg je zeer selectief bronnen of er is sprake van een bizar toeval...

Je hoeft het niet met de argumenten eens te zijn maar doen alsof ze er niet zijn is wat mal.
Misschien zou je eens een paar goede argumenten kunnen noemen. Maar dat doe je niet. Ik heb al een paar keer geprobeerd inhoudelijk de discussie aan te gaan. Maar zodra je een weerlegging van een argument voorgeschoteld krijgt, negeer je dat en spam je het topic met persoonlijke aanvallen en ander soortgelijk geneuzel.

Mijn vraag hoe het verdrag helpt om in Oekraïne een moderne economie ipv. een uitverkoop-economie op te zetten: na herhaaldelijk vragen nog steeds geen antwoord.

En dan beschuldig je anderen ervan, dom en niet inhoudelijk te zijn. :')
pi_160780896
Waarom wordt er dan geen referendum over wel of niet in de EU blijven gehouden een vreemd associatie verdrag gebruiken om je ongenoegen jegens de EU te willen laten blijken is voor mij nogal stompzinnig.

Verder hebben we een 2e kamer en zien we bij verkiezing wederom iedereen stemmen op Pro EU partijen, dezelfde personen die nu dan wel opeens nee gaan stemmen. :D
pi_160780927
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:55 schreef Basp1 het volgende:
Waarom wordt er dan geen referendum over wel of niet in de EU blijven gehouden een vreemd associatie verdrag gebruiken om je ongenoegen jegens de EU te willen laten blijken is voor mij nogal stompzinnig.
Omdat dat niet kan. En omdat dat een andere vraag is. Een meerderheid is volgens peilingen tegen dit verdrag maar ik denk niet dat een meerderheid helemaal tegen de EU is.
quote:
Verder hebben we een 2e kamer en zien we bij verkiezing wederom iedereen stemmen op Pro EU partijen, dezelfde personen die nu dan wel opeens nee gaan stemmen. :D
Omdat het bij de Tweede Kamerverkiezingen niet over één onderwerp gaat een je dus niet anders kan dan op een partij te stemmen waarvan je het niet met allee standpunten eens bent misschien?
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:00:13 #186
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_160780940
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:55 schreef Basp1 het volgende:
Dit referendum heeft al plaatsgevonden; in 2005.

quote:
Dit is veel tekort door de bocht, omdat de programma's van deze partijen meer behelzen dan enkel de EU.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_160780952
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En over die moderne economie van Oekraïne, die bouwen ze in elk geval niet op vanuit een isolement of als voetveeg van Poetin...
Dit is geen antwoord op mijn vraag maar ook weer een platvloerse afleidingsmanoeuvre.

Waarom helpt het associatieverdrag wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 10:03:05 ]
pi_160780972
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is geen antwoord op mijn vraag maar ook weer een platvloerse afleidingsmanoeuvre.
Je kan moeilijk van mij verwachten dat ik hrt beleid van Oekraine ga vormgeven. Dat jij dat zelf wel wilt doen, kan ik verder niet zoveel mee. Net als met je constante persoonlijke aanvallen.
pi_160780983
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kan moeilijk van mij verwachten dat ik hrt beleid van Oekraine ga vormgeven. Dat jij dat zelf wel wilt doen, kan ik verder niet zoveel mee. Net als met je constante persoonlijke aanvallen.
Beantwoord nou gewoon eens inhoudelijk een vraag!
pi_160780998
Op zijn Wilders dus bevalt de kritiek je niet moet de criticaster maar verbannen worden. Topics waar users elkaar naar de mond praten zijn helemaal saai en hierdoor wordt het tegengeluid geheel vergeten waardoor er een nog grotere tunnelvisie bij die subgroep ontstaat. Juist die tunnelvisie draagt ook totaal niet bij aan een gezonde discussie.

[ Bericht 51% gewijzigd door Leandra op 19-03-2016 10:09:06 ]
pi_160781004
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wellicht is het een idee je eens te verdiepen in de materie? Dit hysterische geschreeuw komt wat triest over...
Dit zijn nietszeggende reacties. Je gaat op geen enkel van mijn gegeven punten in. Pro-Europese propaganda laat zich mooi presenteren, maar ik geef juist aan dat het niet louter om handel gaat maar dat het gaat om een geopolitiek steekspel tussen de EU en Rusland met als inzet een verdeeld Oekraïne.

De opstand tussen de pro-Europese gezinde Oekraïners (aangemoedigd door pro-Europese vooraanstaande politici als Verhofstadt op het plein in Kiev) torpedeerde het al ondertekende handelsverdrag tussen Rusland en de toen zittend president Janoekovitsj. Rusland besloot daarop de Krim bij Rusland te voegen om zijn militair strategische positie te beschermen. Oost-Oekraïne die pro-Russisch zijn willen onafhankelijkheid of aansluiting bij Rusland. Met een burgeroorlog en een handelsoorlog tot gevolg. En nu wil de EU met de pro-Europees gezinde Oekraïners een handelsverdrag sluiten omdat die handel succesvol zou zijn?

Ik zou zeggen verdiep je eerst eens in de geschiedenis van dit land, de bestaande corruptie, de armoede, de fascistische ideologieën die daar in de cultuur zijn verweven. Bovendien een land in burgeroorlog. En dat zou aansluiten bij de Europese normen en waarden? Ik weet dat het een associatieverdrag is en geen toetredingsverdrag, maar hebben we intussen niet genoeg geleerd van nieuwe lidstaten als Griekenland? Polen? Hongarije? Die delen toch echt wel verschillende culturele waarden. Dus trap niet in die propaganda en stem op 6 april gewoon met het gezonde verstand NEE!
pi_160781018
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 09:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat dat niet kan. En omdat dat een andere vraag is. Een meerderheid is volgens peilingen tegen dit verdrag maar ik denk niet dat een meerderheid helemaal tegen de EU is.

[..]

Omdat het bij de Tweede Kamerverkiezingen niet over één onderwerp gaat een je dus niet anders kan dan op een partij te stemmen waarvan je het niet met allee standpunten eens bent misschien?
Als dit onderwerp zo belangrijk is, waarom profileerden de politieke partijen zich daar in 2012 dan niet meer op? Het is niet dat er niet al jaren werd gesproken met Moldavië, Georgië, Oekraïne en zelfs Rusland. De standpunten over de ontwikkelingen van Nederland en Europa speelden bij mij in elk geval wel mee bij het bepalen van mijn stem.

Maar pas nu het aangegrepen wordt als tegenstem tegen Europa en het kabinet is het voor PVV en SP interessant...
pi_160781050
Ik heb ook voor het eerst een stempas gekregen maar heb eigenlijk geen idee waar dit over gaat.
Zal ik voor of tegen stemmen?
Niet Fokken met mij.
pi_160781056
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom helpt het associatieverdrag wel?
Het is wat flauw om niet te willen nadenken over het gevolg van de NEE-stem Igen.

En het verdrag kan helpen om Oekraine te moderniseren, zowel politiek als economisch. Het kan al snel beter dan nu.

Je zal mij niet zien beweren dat zo'n verdrag een wondermiddel is.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:10:18 #195
440653 BarryOSeven
pi_160781059
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik heb ook voor het eerst een stempas gekregen maar heb eigenlijk geen idee waar dit over gaat.
Lees je een klein beetje in dan. Je hoeft niet veel moeite te doen om er achter te komen.
pi_160781072
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik zou mijn eerste keer stemmen bewaren voor serieuze verkiezingen.
Maar er zijn vast ook stemwijzers e.d. Beschikbaar.
pi_160781074
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als dit onderwerp zo belangrijk is, waarom profileerden de politieke partijen zich daar in 2012 dan niet meer op? Het is niet dat er niet al jaren werd gesproken met Moldavië, Georgië, Oekraïne en zelfs Rusland. De standpunten over de ontwikkelingen van Nederland en Europa speelden bij mij in elk geval wel mee bij het bepalen van mijn stem.
In 2012 was de diplomatieke situatie heel anders. Ik geloof dat we toen bezig waren met het voorbereiden van een vriendschapsjaar met Rusland.
quote:
Maar pas nu het aangegrepen wordt als tegenstem tegen Europa en het kabinet is het voor PVV en SP interessant...
Stroman.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2016 10:16:42 ]
pi_160781080
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lees je een klein beetje in dan. Je hoeft niet veel moeite te doen om er achter te komen.
Het is toch een vrij complex onderwerp voor een simplistisch ja of nee hoor.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 10:13:22 #199
440653 BarryOSeven
pi_160781094
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is toch een vrij complex onderwerp voor een simplistisch ja of nee hoor.
Als je onthoudt dat het ons wederom een hoop geld kost en niets oplevert dan zit je zo'n beetje goed. Zoals dat met alles van de EU is.
pi_160781101
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 10:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat zie je hier wel het is voor velen niets anders als een aanleiding om hun afkeur voor de hele EU te willen uitdrukken terwijl het dat niet is. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')