Er staat dat je alleen een compliment maakt als er om gevraagd word. Als je het ergens niet mee eens bent, maar ze vragen niets, dan zeg je ook niets in je eigen woorden.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:42 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
lees mijn reactie nog eens..... Waar staat dat ik geen compliment maak? Waar staat dat ik ga schelden?
Gefeliciteerd. Fijn voor je dat jij er beter van wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
maar alle partijen worden er beter van.
Prima, maar doe het dan niet voorkomen alsof jou idee een wereldidee isquote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:49 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Fijn voor je dat jij er beter van wordt.
Ik niet. Dus ik doe het anders.
heb je inmiddels teruggelezen en gezien waarom mensen denken dat je boos bent?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:49 schreef RobinOok het volgende:
[..]
nee die woorden leg je me in de mond. Ik zeg als er slechte bediening is en ze vragen niets dan zeg ik er ook niets van. Dat wil niet zeggen dat ik niets zeg als het wel goed is.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er staat dat je alleen een compliment maakt als er om gevraagd word. Als je het ergens niet mee eens bent, maar ze vragen niets, dan zeg je ook niets in je eigen woorden.
Nee, nog geen zin in gehad.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
heb je inmiddels teruggelezen en gezien waarom mensen denken dat je boos bent?
Zo niet, dan is dit een prima reactie om dat even bij te doen
Kost dat ook teveel energie?quote:
Ja, ik verwachtte dubbele gevoelens enzo. Dat ik iets zou zien waarvan ik eventueel, met moeite, zou kunnen snappen waarom dat bozig over zou komen.quote:
Jij wil echt te obvious in TS haar broekje man.quote:
Moonah!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:00 schreef Moonah het volgende:
Wat een nare en verbitterde instelling van TS!
Vanwaar de behoefte iemand te beledigen als je ontevreden bent? Is dat een stuk genoegdoening?
Ik vind dat in dezelfde categorie vallen als je bord leegeten en pas daarna klagen dat het niet lekker was.
N.a.v. dit topic lijkt het TS te ontbreken aan assertiviteit. Oh nee, ze had er 'geen zin in'.
Enige vorm van zelfreflectie lijkt je ook vreemd te zijn.
Hahahahaquote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:26 schreef RobinOok het volgende:
Teruggelezen en ik snap echt NIET dat mensen denken dat ik boos ben.
Echt, gewoon helemaal niet.
Ik kom over als de rustheid en redelijkheid zelve. Precies zoals ik me ook voelde bij het schrijven van die posts.
Jullie zijn raar. Dat is me nu wel duidelijk.
Goed dat ik het even teruggelezen heb.
Of deze bv:quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:49 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik heb in de horeca gewerkt, zelfs in een leidinggevende functie. Als iemand 5 cent gaf, wat nooit voor kwam, zou ik denken wat een vrek. Niet dat je hiermee bedoelt te zeggen dat de rekening te langzaam kwam.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:33 schreef RobinOok het volgende:
Trouwens, vraagje. Hoeveel van jullie werken in de horeca?
Troll ofquote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:26 schreef RobinOok het volgende:
Ik kom over als de rustheid en redelijkheid zelve. Precies zoals ik me ook voelde bij het schrijven van die posts.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:00 schreef Moonah het volgende:
Enige vorm van zelfreflectie lijkt je ook vreemd te zijn.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Moonah!
Zullen we binnenkort (als in binnen nu en drie maanden) weer eens samen lunchen? Met fooi, zonder chagrijn?
Inderdaad!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dus je ziet niet waarom mensen denken dat je boos bent bij een post als deze:
[..]
Of deze bv:
[..]
Boos, chagrijnig en rancuneus. Mijn vijf centen.quote:
Gheghe.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Boos, chagrijnig en rancuneus. Mijn vijf centen.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Boos, chagrijnig en rancuneus. Mijn vijf centen.
Ik snap het ook niet. Wat een oordelen ook meteen hieroquote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:26 schreef RobinOok het volgende:
Jullie zijn raar. Dat is me nu wel duidelijk.
Goed dat ik het even teruggelezen heb.
Maar je had het wel al opgegeten?quote:Op zondag 13 maart 2016 11:44 schreef emmyemmy het volgende:
Goed idee. Ga ik ook doen. Ooit gewoon gezegd dat het eten niet lekker was en ik kreeg gewoon ''oh ok'' als reactie
Waarom bedenk je je dan zo snel?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 18:52 schreef RobinOok het volgende:
Ik doe wat ik wil. Ik reageer op dingen zoals ik wil. En leg me vrij makkelijk neer bij het feit dat anderen iets anders vinden/doen.
Omdat andere het geen goed idee vinden doe jij het ook maar nietquote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:07 schreef RobinOok het volgende:
Als blijkt dat ik de enige ben die dit een goed idee vindt laat ik het uiteraard gewoon zitten. Dan hou ik het ook weer gewoon bij geen fooi.
Dit. Ik begrijp ook niet goed wat de bedoeling ervan is om een soort verborgen boodschap achter te laten dat *iets* aan de avond je niet is bevallen. Zij kunnen er niks mee (want weten niet of je 'protesteert' tegen ongare kipfilets, trage bediening, luidruchtige medeklanten of misschien wel een vies toilet) en je schiet er zelf ook niks mee op, omdat de situatie er niet door verandert. Je kunt beter iets zeggen, dan kunnen zij proberen om het goed te maken voor je. Of je zegt niks en komt er gewoon niet meer terug.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:10 schreef Postbus100 het volgende:
Als ik ober was en vijf cent extra zou tellen, zou ik alleen maar denken: oh, de klant heeft zich verteld.
Waarom niet? Ik zou het wat anders formuleren, maar als het me daadwerkelijk zou storen zou ik daar idd iets van zeggen. En in geval van TS zou ik gezegd hebben dat ik het erg vervelend vond dat ik zo lang moest wachten op de rekening.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:10 schreef egeltje1985 het volgende:
maar iets zeggen over gebrek aan service? 'Pardon, nu moeten we alweer een kwartier wachten op drinken, kan dat niet wat sneller?'
Ik vind het beiden iets zeggen over jou, en niks over het restaurant. Wat zouden ze er van moeten oppikken, behalve dan dat je een vrek bent die ze liever kwijt dan rijk zijn?quote:Op zondag 13 maart 2016 15:29 schreef RobinOok het volgende:
Geen fooi geven is een duidelijkere boodschap dan 5 cent fooi geven?
Ik plak die 5 cent niet onder de tafel he?
Ik weet niet, ik vind het niet helemaal mijn plaats ofzo om daar iets van te zeggen. En ik ben te verlegen.quote:Op zondag 13 maart 2016 15:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik zou het wat anders formuleren, maar als het me daadwerkelijk zou storen zou ik daar idd iets van zeggen. En in geval van TS zou ik gezegd hebben dat ik het erg vervelend vond dat ik zo lang moest wachten op de rekening.
Bespaar je de moeite.quote:Op maandag 14 maart 2016 17:49 schreef Stompzinnig het volgende:
Robin, heb je echt niet door waarom je zo gefrustreerd over komt?![]()
Als ik face to face iets vertel tegen iemand en ik krijg als reactie 'Geweldig. Fijn voor je.' (zoals jij in dit topic doet) dan zou ik hem of haar heel duidelijk maken dat dat asociaal gedrag is.
Verwachte reactie: 'Nou, ik snap dat niet, je bent gek dat je dat aso vindt. Ik voel me helemaal niet aangevallen en schiet helemaal niet in de verdediging.'
Geen idee in welke wereld jij leeft, maar nog nooit in mijn leven heeft iemand mij aso genoemd als ik zeg dat ik blij voor ze ben. Maar goed, daar was ik al uit, jullie zijn raaaaaar. Heul raar.quote:Op maandag 14 maart 2016 17:49 schreef Stompzinnig het volgende:
Robin, heb je echt niet door waarom je zo gefrustreerd over komt?![]()
Als ik face to face iets vertel tegen iemand en ik krijg als reactie 'Geweldig. Fijn voor je.' (zoals jij in dit topic doet) dan zou ik hem of haar heel duidelijk maken dat dat asociaal gedrag is.
waar krijg je die uberhaupt nog man?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 07:58 schreef RobinOok het volgende:
Of we doen : 1, 2 of 5 cent!
Kom je ook eens van die 1 en 2 cent muntjes af die niemand wil accepteren.
heb ik *quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:24 schreef derLudolf het volgende:
Met die kleine porties in NL ben ik de theoretische fooi nodig om voedsel voor mezelf te halen
Buitenland.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:12 schreef Thezappa het volgende:
[..]
waar krijg je die uberhaupt nog man?
okquote:
Even teruglezen, Tem, ze heeft geen zin om het te zeggen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 19:57 schreef Tem het volgende:
Als je het slecht vindt zou ik het gewoon zeggen als je weggaat en geen tip geven.
Oh, naja. Dan gewoon geen tip, weggaan en buiten een willekeurige voorbijganger uitschelden ofzo.quote:Op donderdag 17 maart 2016 20:42 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Even teruglezen, Tem, ze heeft geen zin om het te zeggen.
jij niet dus?quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:59 schreef habitue het volgende:
Betalen jullie altijd de hele rekening ook al was alles compleet ruk?
Ik wel. Iwanius niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:59 schreef habitue het volgende:
Nee ik ook niet. Alhoewel ik heb het ook weleens laten staan en er toch voor heb betaald. Wat ergens wel krom is, want als mn kapper of schoenmaker er een potje van maakt betaal ik er ook niet voor.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:32 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik wel. Iwanius niet.
Maar die raakt het verder ook niet aan.
Komt bij mij vrijwel nooit voor dat ik het laat staan.
Ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 12:59 schreef habitue het volgende:
Oh, ik wel. Ik betaal eigenlijk altijd wel voor geleverde diensten.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:52 schreef habitue het volgende:
[..]
Wat ergens wel krom is, want als mn kapper of schoenmaker er een potje van maakt betaal ik er ook niet voor.
Mensen die niet fatsoenlijk kunnen/willen communiceren stuiten op weerstand. Dat is echt geen rocket science.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:21 schreef RobinOok het volgende:
"Mijn ervaring leert" my ass. Dat heet gewoon een vooroordeel hebben.
En je ziet alleen dat wat jouw vooroordeel bevestigt. Alles wat het zou ontkrachten zie je niet. Want dat heb je gewoon gemist.
Dat je naar de bar loopt om te gaan betalen zegquote:Op donderdag 24 maart 2016 03:25 schreef TheThirdMark het volgende:
Wanneer ik mijn rekening niet krijg loop ik naar de bar om af te rekenen.
Wanneer ze bij de bar zeggen ''er komt zo iemand bij u aan tafel'' ga ik terug, wacht ik 10minuten en ga ik weg.
Ik heb duidelijk de wil om te betalen en zij hebben dan duidelijk de wil om niet betaald te worden. En wie ben ik om tegen die wil in te gaan.
Niets zeggen, 5 cent fooi geven, en dan verwachten dat de ander precies begrijpt wat jij bedoelt (terwijl die vanuit een compleet ander perspectief redeneert) valt in mijn ogen niet onder normale, laat staan fatsoenlijke, communicatie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 22:07 schreef RobinOok het volgende:
Ik communiceer altijd zeer fatsoenlijk. Van weerstand bij bedienend personeel is eigenlijk nooit sprake. Dat bedoelde ik dus met "my ass". Jij projecteert jouw vooroordelen op mij. En dat moet je verder zelf weten, maar met mijn werkelijkheid heeft jouw vooroordeel niks te maken.
Wat is daar gek aan? Ik doe dat ook heel vaak. In heel veel landen is dat trouwens de gewoonte, daar betaal je nooit aan tafel, bijvoorbeeld in Italie. Alleen op een groot plein met toeristen, daar komen ze wel aan tafel om af te rekenen. Maar op de meeste terrassen ga je ook gewoon binnen afrekenen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 03:35 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat je naar de bar loopt om te gaan betalen zeg![]()
Goed, excuus, het was laat gisteren:quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Ik doe dat ook heel vaak. In heel veel landen is dat trouwens de gewoonte, daar betaal je nooit aan tafel, bijvoorbeeld in Italie. Alleen op een groot plein met toeristen, daar komen ze wel aan tafel om af te rekenen. Maar op de meeste terrassen ga je ook gewoon binnen afrekenen.
Het eerste doe ik ook gerust, bij de bar/kassa om de rekening vragen. Niks geks aan hoor. Ik merk zelfs vaak dat obers het prettig vinden, scheelt ze weer een stuk lopen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Goed, excuus, het was laat gisteren:
Ga je naar de bar, vóórdat je de rekening hebt ontvangen, om te betalen of ga je met de rekening (evt. nadat je dit hebt gesplitst met je tafelgenoten afhankelijk van de setting) en het geld naar de bar om te betalen?
Het tweede is wel normaal maar het eerste totaal niet. Als ik de rekening niet krijg wenk ik de ober.
Hier gebeurt het daadwerkelijke betalen ook aan de bar, ivm de veiligheid, niet veilig om je obers rond te laten lopen met cash.
Dat vind ik echt compleet absurd en doorgedraaid. Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het eerste doe ik ook gerust, bij de bar/kassa om de rekening vragen. Niks geks aan hoor.
Waarom dan?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat vind ik echt compleet absurd en doorgedraaid. Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk.
Je gaat toch niet met hangende pootjes lopen vragen om alsjeblieft te mogen betalen?quote:
Hoi mag ik de rekening?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je gaat toch niet met hangende pootjes lopen vragen om alsjeblieft te mogen betalen?
Ze brengen de rekening maar, zodat je rustig aan tafel evt. deze kan splitsen en dan kan betalen (afhankelijk van de plaatselijke gewoonte aan tafel of aan de bar, in niet elk land is het veilig om de obers te laten rondlopen met cash).
Ja, dat vraag je dus aan tafel en neit aan de bar.quote:
Haha, nee niet met hangende pootjes. Gewoon heel vriendelijk naar de bar lopen of ik af mag rekenen. Niet omdat ik lang heb moeten wachten, maar omdat ik het makkelijk vind. En degene die af mag rekenen is vaak niet de ober, maar 1 hoofdpersoon waar ik me dan direct tot wend. Makkelijker voor iedereen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je gaat toch niet met hangende pootjes lopen vragen om alsjeblieft te mogen betalen?
Ze brengen de rekening maar, zodat je rustig aan tafel evt. deze kan splitsen en dan kan betalen (afhankelijk van de plaatselijke gewoonte aan tafel of aan de bar, in niet elk land is het veilig om de obers te laten rondlopen met cash).
Als het superdruk is en je wilt binnen 5 minuten weg, ga je dan wachten totdat iemand langs je tafel loopt? Of ga je de serveersters op afstand seinen?quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja, dat vraag je dus aan tafel en neit aan de bar.
Ja, dat is wel een beetje een punt. Het ligt altijd aan 'de ander en nooit aan jou'. Dat zie je bij veel mensen gebeuren.quote:Op donderdag 24 maart 2016 11:12 schreef probeer het volgende:
Er gaat iig geen enkele serveerder/serveerster zijn die bedenkt 'ow, die 5 cent is natuurlijk om aan te geven dat de service of het eten ondermaats was', om dat vervolgens ook nog aan zijn/haar collega's en/of de keuken door te geven.
Die denken 'wat een sukkel' en gaan door met waar ze mee bezig waren. Niets meer, niets minder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |