abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160664329
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:49 schreef Stompzinnig het volgende:
Robin, heb je echt niet door waarom je zo gefrustreerd over komt? _O-

Als ik face to face iets vertel tegen iemand en ik krijg als reactie 'Geweldig. Fijn voor je.' (zoals jij in dit topic doet) dan zou ik hem of haar heel duidelijk maken dat dat asociaal gedrag is.

Verwachte reactie: 'Nou, ik snap dat niet, je bent gek dat je dat aso vindt. Ik voel me helemaal niet aangevallen en schiet helemaal niet in de verdediging.'
Bespaar je de moeite. :P
pi_160664699
5 cent voor je topic
  maandag 14 maart 2016 @ 18:46:26 #153
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160665471
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 17:49 schreef Stompzinnig het volgende:
Robin, heb je echt niet door waarom je zo gefrustreerd over komt? _O-

Als ik face to face iets vertel tegen iemand en ik krijg als reactie 'Geweldig. Fijn voor je.' (zoals jij in dit topic doet) dan zou ik hem of haar heel duidelijk maken dat dat asociaal gedrag is.

Geen idee in welke wereld jij leeft, maar nog nooit in mijn leven heeft iemand mij aso genoemd als ik zeg dat ik blij voor ze ben. Maar goed, daar was ik al uit, jullie zijn raaaaaar. Heul raar.

[ Bericht 3% gewijzigd door RobinOok op 14-03-2016 19:18:15 ]
pi_160691610
Het is een interessant idee :) Soms valt iets zo tegen en heb je ook geen zin om uitleg te geven, dan wil je alleen maar weg en kan je met 5 cent een statement maken.

Toch zitten er wel wat haken en ogen aan, want niet iedereen pint het bedrag en als ze dan 5 cent te veel geven, zal de bediening eerder denken dat ze fout geteld hebben dan dat ze bewust weinig fooi geven.
Als het te betalen bedrag 95 euro is en je zegt: "maak er maar 95,05 euro van", dan krijg je mogelijk ook een discussie waar je geen zin in hebt.

De oplossing om een :(-smiley te tekenen vind ik zelf een leukere.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 21:12:21 #155
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_160694556
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 07:58 schreef RobinOok het volgende:
Of we doen : 1, 2 of 5 cent!
Kom je ook eens van die 1 en 2 cent muntjes af die niemand wil accepteren. :)
waar krijg je die uberhaupt nog man?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  dinsdag 15 maart 2016 @ 21:15:49 #156
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_160694758
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:24 schreef derLudolf het volgende:
Met die kleine porties in NL ben ik de theoretische fooi nodig om voedsel voor mezelf te halen :P
heb ik *
  dinsdag 15 maart 2016 @ 21:16:33 #157
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_160694795
robinook is gewoon een oud bang meisje..als het niet goed is zeg je het

of druk je je sigaar in je ijs uit
pi_160695353
Of je zegt het gewoon ?

Ik denk dat als de boodschap een algemeen iets word, de restaurant eigenaren en koks ook zoiets hebben van "Wat was er niet goed dan?"

Gewoon door eerlijk te zijn kan je meer feedback geven voor de bediening of keuken en in een uitzonderlijk geval misschien je geld terug krijgen. Dat zouden ze veel meer op prijs stellen. En als ze op je aanmerking dan aso reageren, dán pak je je 5 cent en zeg je; "alsjeblieft, speciaal voor jou"
  dinsdag 15 maart 2016 @ 22:42:38 #159
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160699092
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 21:12 schreef Thezappa het volgende:

[..]

waar krijg je die uberhaupt nog man?
Buitenland.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 22:45:53 #160
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_160699228
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 22:42 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Buitenland.
ok

jij weet ook vast wel..

ik zoek van die slietjes vis chips..met peper of andere smaak kun je bij de toko halen..
weet je waar?
  dinsdag 15 maart 2016 @ 22:58:01 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160699853
Bij de toko? :)
pi_160700778
Mijn ervaring in de dienstverlenende sector leert mij dat mensen die niet op een normale/duidelijke manier feedback kunnen geven vaak al een houding hebben die (onbewust) weerstand opwekt.

Daardoor hebben zij vaker slechte ervaringen.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 23:21:06 #163
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160701225
"Mijn ervaring leert" my ass. Dat heet gewoon een vooroordeel hebben.
En je ziet alleen dat wat jouw vooroordeel bevestigt. Alles wat het zou ontkrachten zie je niet. Want dat heb je gewoon gemist.
pi_160745309
Volgens mij komt het niet aan en denk het personeel dat je seniel bent geworden :P

Ik heb wel meer dan één keer gehad dat zo'n ober vroeg of het had gesmaakt en na een negatief antwoord hij doodleuk reageerde met een 'Oké'. Bij dergelijke types komt die 5 cent sowieso niet aan.

Als je het slecht vindt zou ik het gewoon zeggen als je weggaat en geen tip geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2016 19:57:45 ]
pi_160746760
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:57 schreef Tem het volgende:
Als je het slecht vindt zou ik het gewoon zeggen als je weggaat en geen tip geven.
Even teruglezen, Tem, ze heeft geen zin om het te zeggen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_160747273
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2016 20:42 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Even teruglezen, Tem, ze heeft geen zin om het te zeggen.
Oh, naja. Dan gewoon geen tip, weggaan en buiten een willekeurige voorbijganger uitschelden ofzo.
pi_160777539
En zo heeft iedereen zijn manier om iets duidelijks te maken.

Ik peins er niets eens over om iemand zelfs 1 cent fooi te geven als het eten en drinken en de service ruk is.

• A: 10 van de 10 keer ben ik dan allang opgestaan en weggegaan.
• B: Ik laat alles gewoon onaangeroerd staan en kijk rond met het gezicht op onweer.
• C: Wordt alles plichtmatig gebracht en verteld dan wordt er op de cent afgerekend en
amper tot niet gereageerd op suggesties of vragen aka door mij doodgezwegen worden.

Vaak hoort men nog wel via de onofficiele horeca-kanalen dat ik er geweest was en de toko ruk vond en intussen alle overige horeca-bazen hierover heb ingelicht zodat ze weten dat ze weer een concurrent minder hebben als het om het binnenhalen van een goede en trouwe klant gaat.
pi_160783576
Betalen jullie altijd de hele rekening ook al was alles compleet ruk?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160783659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 12:59 schreef habitue het volgende:
jij niet dus?
pi_160783838
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:04 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

jij niet dus?
Ik wel.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 13:32:52 #171
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160784097
quote:
Ik wel. Iwanius niet. :)
Maar die raakt het verder ook niet aan.
Komt bij mij vrijwel nooit voor dat ik het laat staan.
pi_160784393
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:32 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik wel. Iwanius niet. :)
Maar die raakt het verder ook niet aan.
Komt bij mij vrijwel nooit voor dat ik het laat staan.
Nee ik ook niet. Alhoewel ik heb het ook weleens laten staan en er toch voor heb betaald. Wat ergens wel krom is, want als mn kapper of schoenmaker er een potje van maakt betaal ik er ook niet voor.
pi_160785377
quote:
Ja.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 15:13:28 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160785706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 13:52 schreef habitue het volgende:

[..]

Wat ergens wel krom is, want als mn kapper of schoenmaker er een potje van maakt betaal ik er ook niet voor.
Oh, ik wel. Ik betaal eigenlijk altijd wel voor geleverde diensten.
De keren dat ik dat niet deed zijn niet zo goed bevallen. :+
  dinsdag 22 maart 2016 @ 08:58:20 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160850210
Als het ruk was, zeg ik dat gewoon. En dan is er geen fooi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 09:39:24 #176
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160851226
Altijd? Jij zegt echt altijd wat je ervan vond? Ook als het een compleet hopeloze zaak is?
pi_160868864
Ik geef nooit fooi, ze zoeken het maar uit. Ze krijgen trouwens toch al gewoon betaald.
I wanna see what life is like from the mountain top
pi_160878614
Als je ontevreden bent moet je dat ter plaatsen aangeven. Doen ze er niets mee brand je ze af op iets of zo.

Het is niet eerlijk niets te zeggen en dan als je klaar bent te gaan zeiken.
pi_160881088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 23:21 schreef RobinOok het volgende:
"Mijn ervaring leert" my ass. Dat heet gewoon een vooroordeel hebben.
En je ziet alleen dat wat jouw vooroordeel bevestigt. Alles wat het zou ontkrachten zie je niet. Want dat heb je gewoon gemist.
Mensen die niet fatsoenlijk kunnen/willen communiceren stuiten op weerstand. Dat is echt geen rocket science.

Men heeft in de horeca simpelweg geen tijd om geheimzinnige signalen te interpreteren.
In jouw geval ruimen ze de tafel af, stoppen de vijf cent ( :') ) weg, denken "pauper" en gaan weer verder. Nul impact.
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:07:31 #180
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_160898590
Ik communiceer altijd zeer fatsoenlijk. Van weerstand bij bedienend personeel is eigenlijk nooit sprake. Dat bedoelde ik dus met "my ass". Jij projecteert jouw vooroordelen op mij. En dat moet je verder zelf weten, maar met mijn werkelijkheid heeft jouw vooroordeel niks te maken.
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:57:20 #181
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_160900305
Dom idee,
Ik geef het altijd terug en vertel ze dat zij het waarschijnlijk harder nodig hebben dan ik.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_160901078
Op zich een leuk idee. Maar ik weet niet of het begrepen zal worden.

Dat vind ik het mooie aan Italie. Je eet daar sowieso bijna altijd goed, maar als je rekening bijvoorbeeld 71,50 is ronden ze die gewoon af op 70. Niks geen fooi.
pi_160903373
Ik verleen in mijn werksector heel, ik mag wel zeggen, heel erg veel service etc doe daar ook mijn best voor en krijg geen enkele 5 cent fooi. Ever. Gelukkig 😂
Het hele gedoe met fooi geven staat mij al mijn hele leven tegen ik vind het niet nodig.
Ik koop eten, dit kost het en dat betaal ik.
Klaar 🍷
  donderdag 24 maart 2016 @ 03:25:13 #184
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160903382
Wanneer ik mijn rekening niet krijg loop ik naar de bar om af te rekenen.
Wanneer ze bij de bar zeggen ''er komt zo iemand bij u aan tafel'' ga ik terug, wacht ik 10minuten en ga ik weg.
Ik heb duidelijk de wil om te betalen en zij hebben dan duidelijk de wil om niet betaald te worden. En wie ben ik om tegen die wil in te gaan.
pi_160903397
quote:
14s.gif Op donderdag 24 maart 2016 03:25 schreef TheThirdMark het volgende:
Wanneer ik mijn rekening niet krijg loop ik naar de bar om af te rekenen.
Wanneer ze bij de bar zeggen ''er komt zo iemand bij u aan tafel'' ga ik terug, wacht ik 10minuten en ga ik weg.
Ik heb duidelijk de wil om te betalen en zij hebben dan duidelijk de wil om niet betaald te worden. En wie ben ik om tegen die wil in te gaan.
Dat je naar de bar loopt om te gaan betalen zeg :') :')

We mogen in NL sowieso wel wat assertiever worden als het gaat om obers en serveersters roepen. Hier zeg je gewoon keihard 'PPPPSSSST' en maak je een handgebaar dat de serveerste moet komen. Anders komt ze sowieso niet. Een naieve Nederlander zou hier sowieso een half uur wachten tot ze worden bediend :')

(overigens is het handgebaar om een ober te wenken hier het zelfde als wat je in Nederland zou maken om iets of iemand weg te jagen, gek genoeg, een beetje raar met je hand wapperen)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2016 @ 07:46:09 #186
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_160903723
Ik heb nooit veel geld dus geef nooit fooi. Alleen een graai losgeld uit mijn broekzak aan de bouncers aan het einde omdat zij het voor een veilig feest hebben gezorgd met deurbeleid. EN op een goede party komt alleen maar goed volk vooral. UNDERGROUND LOVE!
pi_160906292
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:07 schreef RobinOok het volgende:
Ik communiceer altijd zeer fatsoenlijk. Van weerstand bij bedienend personeel is eigenlijk nooit sprake. Dat bedoelde ik dus met "my ass". Jij projecteert jouw vooroordelen op mij. En dat moet je verder zelf weten, maar met mijn werkelijkheid heeft jouw vooroordeel niks te maken.
Niets zeggen, 5 cent fooi geven, en dan verwachten dat de ander precies begrijpt wat jij bedoelt (terwijl die vanuit een compleet ander perspectief redeneert) valt in mijn ogen niet onder normale, laat staan fatsoenlijke, communicatie.

Dat is gewoon heel erg raar.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160906386
Er gaat iig geen enkele serveerder/serveerster zijn die bedenkt 'ow, die 5 cent is natuurlijk om aan te geven dat de service of het eten ondermaats was', om dat vervolgens ook nog aan zijn/haar collega's en/of de keuken door te geven.

Die denken 'wat een sukkel' en gaan door met waar ze mee bezig waren. Niets meer, niets minder.
"Pools are perfect for holding water"
pi_160906657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 03:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat je naar de bar loopt om te gaan betalen zeg :') :')

Wat is daar gek aan? Ik doe dat ook heel vaak. In heel veel landen is dat trouwens de gewoonte, daar betaal je nooit aan tafel, bijvoorbeeld in Italie. Alleen op een groot plein met toeristen, daar komen ze wel aan tafel om af te rekenen. Maar op de meeste terrassen ga je ook gewoon binnen afrekenen.
pi_160906735
Ik vind het wel een goeie.
Moeten zij weten
pi_160906871
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan? Ik doe dat ook heel vaak. In heel veel landen is dat trouwens de gewoonte, daar betaal je nooit aan tafel, bijvoorbeeld in Italie. Alleen op een groot plein met toeristen, daar komen ze wel aan tafel om af te rekenen. Maar op de meeste terrassen ga je ook gewoon binnen afrekenen.
Goed, excuus, het was laat gisteren:

Ga je naar de bar, vóórdat je de rekening hebt ontvangen, om te betalen of ga je met de rekening (evt. nadat je dit hebt gesplitst met je tafelgenoten afhankelijk van de setting) en het geld naar de bar om te betalen?

Het tweede is wel normaal maar het eerste totaal niet. Als ik de rekening niet krijg wenk ik de ober.

Hier gebeurt het daadwerkelijke betalen ook aan de bar, ivm de veiligheid, niet veilig om je obers rond te laten lopen met cash.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160906905
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Goed, excuus, het was laat gisteren:

Ga je naar de bar, vóórdat je de rekening hebt ontvangen, om te betalen of ga je met de rekening (evt. nadat je dit hebt gesplitst met je tafelgenoten afhankelijk van de setting) en het geld naar de bar om te betalen?

Het tweede is wel normaal maar het eerste totaal niet. Als ik de rekening niet krijg wenk ik de ober.

Hier gebeurt het daadwerkelijke betalen ook aan de bar, ivm de veiligheid, niet veilig om je obers rond te laten lopen met cash.
Het eerste doe ik ook gerust, bij de bar/kassa om de rekening vragen. Niks geks aan hoor. Ik merk zelfs vaak dat obers het prettig vinden, scheelt ze weer een stuk lopen.
pi_160906923
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het eerste doe ik ook gerust, bij de bar/kassa om de rekening vragen. Niks geks aan hoor.
Dat vind ik echt compleet absurd en doorgedraaid. Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk.
pi_160906931
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat vind ik echt compleet absurd en doorgedraaid. Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk.
Waarom dan?
pi_160906962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Waarom dan?
Je gaat toch niet met hangende pootjes lopen vragen om alsjeblieft te mogen betalen?

Ze brengen de rekening maar, zodat je rustig aan tafel evt. deze kan splitsen en dan kan betalen (afhankelijk van de plaatselijke gewoonte aan tafel of aan de bar, in niet elk land is het veilig om de obers te laten rondlopen met cash).
pi_160907007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je gaat toch niet met hangende pootjes lopen vragen om alsjeblieft te mogen betalen?

Ze brengen de rekening maar, zodat je rustig aan tafel evt. deze kan splitsen en dan kan betalen (afhankelijk van de plaatselijke gewoonte aan tafel of aan de bar, in niet elk land is het veilig om de obers te laten rondlopen met cash).
Hoi mag ik de rekening?
pi_160907016
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:44 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Hoi mag ik de rekening?
Ja, dat vraag je dus aan tafel en neit aan de bar.
pi_160907023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Haha, nee niet met hangende pootjes. Gewoon heel vriendelijk naar de bar lopen of ik af mag rekenen. Niet omdat ik lang heb moeten wachten, maar omdat ik het makkelijk vind. En degene die af mag rekenen is vaak niet de ober, maar 1 hoofdpersoon waar ik me dan direct tot wend. Makkelijker voor iedereen.
En wat dat splitsen betreft, ik ben nooit met mensen bij wie het op de cent berekend wordt wie wat gehad heeft. Als het bijvoorbeeld 45 Euro is, reken ik 50 Euro af en krijg ik naderhand van mijn metgezel wel 25 terug indien nodig.
pi_160907079
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, dat vraag je dus aan tafel en neit aan de bar.
Als het superdruk is en je wilt binnen 5 minuten weg, ga je dan wachten totdat iemand langs je tafel loopt? Of ga je de serveersters op afstand seinen?
pi_160907098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:12 schreef probeer het volgende:
Er gaat iig geen enkele serveerder/serveerster zijn die bedenkt 'ow, die 5 cent is natuurlijk om aan te geven dat de service of het eten ondermaats was', om dat vervolgens ook nog aan zijn/haar collega's en/of de keuken door te geven.

Die denken 'wat een sukkel' en gaan door met waar ze mee bezig waren. Niets meer, niets minder.
Ja, dat is wel een beetje een punt. Het ligt altijd aan 'de ander en nooit aan jou'. Dat zie je bij veel mensen gebeuren.

Ik heb wel eens de tip gegeven dat een ijskoud gerecht (op een al even ijskoud bord) vrij weinig smaak heeft en dat je dat beter iets meer op kamertemperatuur kunt serveren. De serveerster keek alsof ze water zag branden. Dat temperatuur en smaak wat met elkaar te maken hebben was volstrekt nieuw.
Professioneel gifmenger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')