quote:Hartelijk dank voor uw boeking
Hierbij bevestigen wij de reservering van uw vakantie. Wij verzoeken u vriendelijk alle gegevens in deze mail nauwkeurig te controleren op juistheid. Bij onjuistheden kunt u contact opnemen met ons Call Center via +31 (0)23 751 0606.
Uw boeking
Dit e-mailbericht is tevens uw ontvangstbevestiging. De officiële factuur ontvangt u binnen één werkdag per e-mail. U kunt 24 uur per dag uw boeking raadplegen op www.corendon.nl/mijnboeking. U ziet hier de status van uw betaling, de vluchttijden en details van uw geboekte vakantie.
Uw betaling
De aanbetaling van uw reis is: ¤ 189,62
Het restantbedrag van uw reservering (na aanbetaling) is: ¤ 718,50
Bij vertrek buiten 6 weken, volstaat de aanbetaling van 15% plus de premie van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering welke direct dient te geschieden. Het restantbedrag, inclusief de premie van een eventuele reisverzekering dient uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan te zijn.
Bij niet tijdig betalen vervalt het recht om aanspraak te kunnen maken op de annuleringsverzekering, de premie dient echter wel alsnog voldaan te worden.
Bij boekingen met vertrek binnen 6 weken, volstaat de restantbetaling, plus de premies van eventuele afgesloten verzekeringen, welke direct dient te geschieden.
Indien u binnen 7 dagen voor vertrek een reis boekt, bent u verplicht om direct het gehele bedrag in één keer via onze website over te maken. U heeft na boeking 1 uur de tijd om de reissom te betalen, anders wordt de boeking geannuleerd.
Wij adviseren u om de betaling(en) via de onderstaande link te verrichten. U kunt hier een keuze maken uit verschillende betalingsmogelijkheden. Door middel van deze betaalmethode wordt uw betaling direct in ons systeem verwerkt.
Klik op de link indien u wenst verder te gaan met de betaling:
www.corendon.nl/mijnboeking.
Geen idee. Cyprus misschien als deze reis zich onvermoedelijk toch doorzet.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:56 schreef Max-Westerman het volgende:
Neem contact met corendon op
waar ga je trouwens heen?
Gewoon niet betalen:quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:58 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
[..]
Geen idee. Cyprus misschien als deze reis zich onvermoedelijk toch doorzet.
quote:U heeft na boeking 1 uur de tijd om de reissom te betalen, anders wordt de boeking geannuleerd.
Gewoon gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:59 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
http://www.vakantiepirate(...)jf-en-transfers_4956
Op zich niet verkeerd voor die prijs maar in eerste instantie was ik het niet van plan. Maar misschien moet ik het toch wel gewoon doen.
het is opzich wel leuk hoor maar er lopen daar wel kanniballen rond. dus pas wel een beetje op.quote:
Of gewoon niet-bestaande gegevens invullen en een e-mailadres dat je specifiek voor spam aanmaakt.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:59 schreef Max-Westerman het volgende:
Maar ik doe dit ook vaker, je moet ook nooit te ver door klikken man
Ja, ik vind het ook erg onduidelijk allemaal.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:09 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat is - zoals ik het las - alleen bij boekingen als de reis binnen 7 dagen al begint.
Volgens de ANVR:quote:Wanneer u uw reis wenst te annuleren, kunt u dat doen via mijn.corendon.nl
U kunt uw reis ook telefonisch annuleren via ons callcenter (023-7510606).
Indien het een deelannulering betreft, verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met ons Contact Center.
Aan het annuleren van een (deel van de) boeking zijn kosten verbonden. Corendon hanteert de annuleringskosten zoals deze zijn vastgesteld in de ANVR voorwaarden, waar uw reis onder valt.
En onduidelijk, nadat de prijs rechts op je scherm staat, moet je nog 3 stappen doorlopen voordat je geboekt hebt, inclusief alle naw gegevens invullen. Valt toch wel mee?quote:Artikel 12 Annulering door de reiziger
1. Standaard annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief ) vóór de vertrekdag:
de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief ) tot de 28ste
kalenderdag (exclusief ) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief ) tot de 21ste dag
(exclusief ) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief ) tot de 14de dag
(exclusief ) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief ) tot de 5de dag
(exclusief ) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de kalenderdag (inclusief ) tot de vertrekdag:
90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
En wat als ik nou gewoon zeg dat een lollige maat die gegevens in heeft gevuld....quote:
Als je niet aanbetaald is er ook geen restantbedrag!quote:De aanbetaling van uw reis is: ¤ 189,62
Het restantbedrag van uw reservering (na aanbetaling) is: ¤ 718,50
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:39 schreef smeerpijp. het volgende:
zolang je niet hebt betaald heb je niet betaald...klaar..volgens mij kunnen ze hoog en laag springen..
Sowieso heb je volgens mij ook op elke koop die je doet op internet volgens mij 7 dagen herroepingsrecht. Mits je een duidelijke annulering verstuurd, dus dat zou ik in dit geval even doen en vragen om een ontvangstbevestiging (al hebben dergelijke bedrijven dat vaak al standaard).
quote:Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
Koopt u een van de volgende producten op afstand? Dan krijgt u geen bedenktijd:
reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding.
tijdsgebonden producten, zoals losse tijdschriften of kranten; Let op: sluit u een abonnement af op een tijdschrift of krant? Dan hebt u wel bedenktijd.
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar uw eigen ontwerp.
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of
Als je via internet een vliegticket, een reis of een hotel hebt geboekt, heb je niet het recht om binnen 7 werkdagen kosteloos te annuleren. De Wet koop op afstand geldt niet voor logies, vervoer, restaurantdiensten of vrijetijdsbesteding die je afspreekt op een vaste datum.quote:
Dat zegt Fer toch ook?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:43 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Als je via internet een vliegticket, een reis of een hotel hebt geboekt, heb je niet het recht om binnen 7 werkdagen kosteloos te annuleren. De Wet koop op afstand geldt niet voor logies, vervoer, restaurantdiensten of vrijetijdsbesteding die je afspreekt op een vaste datum.
http://www.consumentenbon(...)s-boeken-bedenktijd/
oh shit, ik had niet goed gelezen schijnbaar, excuusquote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:44 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat zegt Fer toch ook?
Ts gaat op vakantie
Pak de koffers maar in TS...schijnbaar ga je dit jaar ongewild naar een leuke door Correndon geselecteerde bestemming!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:49 schreef Leandra het volgende:
Hoe kun je nou met het invullen van "wat gegevens" per ongeluk een reis boeken als je alleen maar wilde testen wat het bedrag zou zijn?
Is er wel! Gewoon inloggen op corendon.nl met je reisgegevens, en er staat een supergrote, knalrode button met 'annuleren'.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:53 schreef smeerpijp. het volgende:
Als ik het zo lees geldt voor reizen inderdaad een andere wetgeving, ik zou in ieder geval zorgen dat je binnen 24 uur aantoonbaar kenbaar maakt dat je de reis niet wilt afnemen.
Nu is Correndon volgens mij niet de meest beroerde reisorganisatie maar als ze echt op hun strepen gaan staan kan het nog best zijn dat je een deel moet betalen als ik het zo lees overal.
Wat ik overigens wel vrij vaag vind. Dat je geen enkele mogelijkheid tot annuleren hebt.
******verdomme. Daar staat inderdaad een leuke rode knop maar als ik die aanklik en hem wil annuleren moet ik 189,62 euro betalen. ''Kies de gewenste betaalmethode'' staat er doodleuk.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 00:03 schreef Meke het volgende:
[..]
Is er wel! Gewoon inloggen op corendon.nl met je reisgegevens, en er staat een supergrote, knalrode button met 'annuleren'.
Maar dat niet vertellen is veel leuker, dan raakt TS in paniek; KAN NIET! Nu moet je gaan!
Om er niet heen te gaan. Het is gewoon strand tegen dorre vlakte met een achtergebleven mijnenveld in de buurt. Maar heb ze gebeld, Ze waren al vanaf 09:00 uur bereikbaar en de telefoniste heeft hem netjes uit de boeking gehaald. Goede service van dit bedrijf. Maaaar ze zei erbij: stel dat je nu een vakantie boekt op naam van een ander en zo'n boeking blijft te lang staan, dan wordt er politiewerk van gemaakt. Ik heb overigens gewoon netjes aangegeven dat ik, zoals de telefoniste al suggereerde, te ver had doorgeklikt. Opgelost.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 09:43 schreef Fogel het volgende:
Is TS al wakker en zit met de telefoon klaar?
Eventueel inmiddels genoeg gelezen over de bestemming om er gewoon heen te gaan?
Ik vond het ergens wel 'spannend' om het hele traject te doorlopen. Maar ging er niet vanuit dat deze site dan plotsklaps denkt dat ik echt op vakantie wil.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:13 schreef Leandra het volgende:
Maar waarom vul je überhaupt een mailadres in als je alleen prijzen wilt checken?
Raar hè?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:16 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
Ik vond het ergens wel 'spannend' om het hele traject te doorlopen. Maar ging er niet vanuit dat deze site dan plotsklaps denkt dat ik echt op vakantie wil.
http://fok.nl/shop/donate/quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:14 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
Ik ben wel blij dat ik direct op FOK! op hulp ben gaan vragen. Als ik dat niet gedaan had zou deze boeking bij mezelf ook wel eens in de vergetelnis kunnen zijn geraken en dan had ik dus gewoon echt minimaal het annuleringsbedrag moeten boeken.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:16 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
[..]
Ik vond het ergens wel 'spannend' om het hele traject te doorlopen. Maar ging er niet vanuit dat deze site dan plotsklaps denkt dat ik echt op vakantie wil.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://fok.nl/shop/donate/
Kan je het annuleringsbedrag nu mooi doneren.![]()
Jij blij, wij blij, iedereen blij
Moraal van dit verhaal: wees gewoon eerlijk. Mooi dat het opgelost is.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:09 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
[..]
Om er niet heen te gaan. Het is gewoon strand tegen dorre vlakte met een achtergebleven mijnenveld in de buurt. Maar heb ze gebeld, Ze waren al vanaf 09:00 uur bereikbaar en de telefoniste heeft hem netjes uit de boeking gehaald. Goede service van dit bedrijf. Maaaar ze zei erbij: stel dat je nu een vakantie boekt op naam van een ander en zo'n boeking blijft te lang staan, dan wordt er politiewerk van gemaakt. Ik heb overigens gewoon netjes aangegeven dat ik, zoals de telefoniste al suggereerde, te ver had doorgeklikt. Opgelost.
Pas wel op met het doorklikken op vakantiesites en (fop)boekingen maken op een ander z'n naam. Ik heb nu 10 minuten aan de telefoon gezeten maar het kan erger. Als ik trouwens nog 2 weken had gewacht met bellen was ik verplicht geweest om het annuleringsbedrag (meer dan ¤100) te betalen. En als de politie er dan aan de pas komt en die komen er achter dat niemand een fopboeking voor mij heeft gemaakt maar ik zelf 'te ver heb doorgeklikt' ben ik dus wel aan 2 kanten nat.
Moraal van het verhaal: gij zult niet klikken.
Of je leest het topic even.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 11:07 schreef Roger_ het volgende:
als je al aan betaald hebt......
vind je het erg als ik je even uitlach ?
Dat kan je niet zo algemeen zeggen. Bij de ene site zal dat zo zijn, bij de ander kan je er wel degelijk aan vastzitten. Gewoon even goed lezen..quote:Op vrijdag 25 maart 2016 09:20 schreef Alieda-R het volgende:
Normaal is een reservering pas definitief na bevestigen toch? Of is dat bij reisbureaus anders? Wij blijven gewoon in Nederland (Texel) maar zijn inmiddels wel al op zoek naar de meest geschikte camping.
Dus ik vul op meerdere sites reserveringsaanvragen in waarna er na een paar keer doorklikken ook een eind bedrag komt. Dan komt er in beeld te staan: Deze reservering is tijdelijk en zal na 24 uur komen te vervallen, pas na bevestiging via de link die u per mail ontvangt is de reservering definitief.
Jij bent een troll, dat kan niet anders.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:16 schreef PufpufpuffelBeernd het volgende:
[..]
Ik vond het ergens wel 'spannend' om het hele traject te doorlopen. Maar ging er niet vanuit dat deze site dan plotsklaps denkt dat ik echt op vakantie wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |