abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:50:15 #201
47102 Elvi
miemkwien
pi_161310454
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:28 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Gewoon koffiebonen ouderwets malen en zetten in een melkpannetje :P
Koffiebonen zijn duur. Ik heb een koffieapparaat waar bonen in gaan en die pakken zijn niet goedkoop. Senseo is goedkoper omdat dat regelmatig in de aanbieding is.
pi_161310759
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:50 schreef Elvi het volgende:

[..]

Koffiebonen zijn duur. Ik heb een koffieapparaat waar bonen in gaan en die pakken zijn niet goedkoop. Senseo is goedkoper omdat dat regelmatig in de aanbieding is.
Zou bijna zeggen dat Mathemaat niet begrijpt hoe het is om jarenlang van een minimum inkomen rond te moeten komen. (wat zei ik net ook alweer over onbegrip?)
Afgelopen december nog vroeg m'n zus of ik voor ¤15 sinterklaascadeautjes kon kopen en ik zeg "dat geld is er niet"
Zij: "Maar je hebt toch wel ¤15?"
ik: :')___!!!!!!!11111

Week later stond ik in de supermarkt zonder saldo, dus nee, die ¤15 had ik gewoon echt niet, letterlijk niet daadwerkelijk niet.
Maar zij begrijpt dit dus gewoon niet, al probeer ik het nog zo vaak uit te leggen. Zij denkt dat alles maakbaar is als je maar genoeg je best doet en elders even wat minder kosten maakt.

En nee, ik ga geen geld verkwisten aan iets wat voor mij toch niet zo belangrijk is, dan heb ik liever nog dat m'n wasmachine blijft draaien, anders moet ik bij m'n moeder wassen en dan moet ik ook nog eens eerst m'n fiets laten maken, want ik ga dus mooi niet lopen met al die tassen :')

Wasmachine! ...hou vol! _O_ wasmachine! _O_ _O_ ^O^
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:39:57 #203
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_161312072
Ik zit nu ook in de geldstress. Omdat ik een flexcontract heb en het nu een rustige periode is bij NUON, krijg ik ineens radicaal veel minder uren. Zo weinig dat mijn vaste lasten betalen zelfs moeilijk wordt.

Man, de stress vliegt me enorm aan de laatste dagen. Nu solliciteer ik halskverkop voor nieuwe projecten binnen het bedrijf voor meer uren, maar vanwege mijn aanleg om te overdenken knalt het er alsnog in. Zit fysiek enorm op slot de laatste dagen en vandaag voel ik me ook echt verrot. Gespannen, down, hoofdpijn, blegh. Het zorgt er ook voor dat mijn angstklachten voor elk klein dingetje veel meet worden.

Maarja, door wat betalingen die ik nog krijg lijk ik het op de korte termijn te redden, en op de lange termijn ben ik er zeker van iets te vinden, dus het zal wel loslopen. Toch blegh, moeilijk om niet enorm gestresst te raken van de onzekerheid straks misschien uit huis getrapt te worden omdat ik de huur niet kan betalen. Wil maar niet uit m'n hoofd die gedachte.

Anyway, lekkere periode dus de laatste weken maar ik knal vrolijk door haha.
Ignorance is bliss
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:43:09 #204
47102 Elvi
miemkwien
pi_161312166
Ik ben over 3 weken ook weer werkloos dus ik zit wel in de stress ja :')
Ben wel met een nieuwe cursus begonnen, en er staan er nog 2 in de planning. Alles om mn kansen op een vaste baan te vergroten.
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:53:47 #205
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161312544
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 09:08 schreef bloempjuh het volgende:
Sterkte aan iedereen die 't nodig heeft! :*

Vraagje: hoe komen jullie rond? Ik zit in de ziektewet, kan mijn vaste lasten + eten goed betalen. Partner heeft geen inkomen.

Psycholoog moet wellicht zelf betaald worden (burn-out is niet ernstig genoeg.. mijn paniekaanvallen misschien wél) en zo komen er ineens meer 'grote kostenposten' binnen. Heuleboel extra stress! :(
Oh naar Bloempjuh. Ik hoop dat de zorg die je nodig hebt wel te betalen blijft. Ik vind het altijd zo naar als mensen om die reden moeten stoppen met therapie met alle gevolgen die daar bij horen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 21:00:47 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161312836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:14 schreef duracellkonijntje het volgende:
Momenteel gaat het niet denderend met mijn moeder (ze heeft weer een dip) en ook de depressie bij mijn zusje laait ineens weer op, met suicidale gedachten etc.
Ik denk dat je het juiste besluit hebt genomen want je schrijft wel dat de depressie bij je zusje "ineens" weer oplaait terwijl je moeder weer een dip heeft. Maar zo ineens, lijkt me dit niet... Met z'n allen in een cirkeltje. Zeker met de klachten die je nu al ervaart lijkt afstand nemen me echt beter voor je. Leuk is het natuurlijk niet. Succes.
  maandag 11 april 2016 @ 16:04:43 #207
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_161351654
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 21:00 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik denk dat je het juiste besluit hebt genomen want je schrijft wel dat de depressie bij je zusje "ineens" weer oplaait terwijl je moeder weer een dip heeft. Maar zo ineens, lijkt me dit niet... Met z'n allen in een cirkeltje. Zeker met de klachten die je nu al ervaart lijkt afstand nemen me echt beter voor je. Leuk is het natuurlijk niet. Succes.
Bedankt voor je reflectie man. :) Het lijkt nu weer wat beter te gaan met ze, maar over die afstand heb je wel gelijk. Probeer ik wel te houden, hoe vervelend het soms ook voelt.
Ignorance is bliss
  maandag 11 april 2016 @ 16:05:13 #208
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_161351664
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:43 schreef Elvi het volgende:
Ik ben over 3 weken ook weer werkloos dus ik zit wel in de stress ja :')
Ben wel met een nieuwe cursus begonnen, en er staan er nog 2 in de planning. Alles om mn kansen op een vaste baan te vergroten.
Wat voor cursussen ga je doen?
Ignorance is bliss
  maandag 11 april 2016 @ 23:59:47 #209
47102 Elvi
miemkwien
pi_161365962
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:05 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Wat voor cursussen ga je doen?
Nu volg ik Geweldloze Communicatie.

Ik wil nog coachingsvaardigheden en NLP volgen :P
pi_161381123
Ik mag eindelijk aan lamotrigine beginnen. Ik ben benieuwd wat het gaat doen :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  woensdag 13 april 2016 @ 19:33:27 #211
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161406075
Ik kom weer hier posten, aangezien ik weer flikker in een terugval. ;( Vraagje aan mensen die Lexapro en/of Wellbutrin slikken: worden jullie er ook een onverschillige, ongemotiveerde zombie van?
pi_161409613
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:33 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik kom weer hier posten, aangezien ik weer flikker in een terugval. ;( Vraagje aan mensen die Lexapro en/of Wellbutrin slikken: worden jullie er ook een onverschillige, ongemotiveerde zombie van?
Werken de antidepressiva niet bij je?
pi_161413193
quote:
Lexapro deed niks voor mij, behalve dan zo'n beetje de meeste bijwerkingen...echt superlullig hoor :')

Maar als het echt niet anders kan, dan voel ik me liever een robot dan depressief...vroeger dan.

Ben echt zooo klaar met depressief zijn, lang genoeg in die shit gezeten, nu ga ik vechten en heb nu de nodige ervaring in m'n bibliotheek staan waarop ik terug kan grijpen, beschik nu over de nodige zelfinzichten, gaat lukken :Y

Sterke man ;(
pi_161414133
quote:
In 10 jaar heeft Wellbutrin gezorg voor de enige keer dat ik tegen een persoon heb geschreeuwd (was wel terecht, maar normaal implodeerde ik en nu explodeerde ik) was wel in de opstartfase
Hell To The Liars
pi_161414189
quote:
:'(

Blijft helaas altijd op de loer liggen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 14 april 2016 @ 02:26:39 #216
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161416173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Werken de antidepressiva niet bij je?
Lexapro slik ik al een jaar of twee. Werd er altijd rustiger van en piekerde minder. Maar dat is nu blijkbaar doorgeslagen naar onverschilligheid. Boeit me bijvoorbeeld geen reet of ik morgen dood zou zijn. Ben niet echt somber, maar ook absoluut niet blij. Al begin ik nu dan weer wel somber te worden. :{ Van Wellbutrin werd ik in het begin wat enthousiast, maar dat is nu ook weer weg. :{

quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lexapro deed niks voor mij, behalve dan zo'n beetje de meeste bijwerkingen...echt superlullig hoor :')

Maar als het echt niet anders kan, dan voel ik me liever een robot dan depressief...vroeger dan.

Ben echt zooo klaar met depressief zijn, lang genoeg in die shit gezeten, nu ga ik vechten en heb nu de nodige ervaring in m'n bibliotheek staan waarop ik terug kan grijpen, beschik nu over de nodige zelfinzichten, gaat lukken :Y

Sterke man ;(
Ja, op zich is er ook niks mis met een robot zijn. Maar ik heb een studie af te maken. En elke dag dat ik er langer over doe, is een dat dat ik later terug moet betalen (studieschuld). Ben nu maar een beetje m'n leven aan het uitzitten. ;(

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

In 10 jaar heeft Wellbutrin gezorg voor de enige keer dat ik tegen een persoon heb geschreeuwd (was wel terecht, maar normaal implodeerde ik en nu explodeerde ik) was wel in de opstartfase
Ben ook wel een beetje assertiever geworden, dat dan weer wel. :o

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

:'(

Blijft helaas altijd op de loer liggen.
Ik heb twee deze week herkansingen overgeslagen. ;( Had niet geleerd (drie volle maanden de tijd) en begon pas dezelfde ochtend. Tot die tijd alleen maar in bed gelegen en op dit forum lurken en posten. Nu ben ik tot minstens maart 2017 bezig met m'n studie. |:( Wat is er in godsnaam mis met me? :'(
pi_161418182
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2016 02:26 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Lexapro slik ik al een jaar of twee. Werd er altijd rustiger van en piekerde minder. Maar dat is nu blijkbaar doorgeslagen naar onverschilligheid. Boeit me bijvoorbeeld geen reet of ik morgen dood zou zijn. Ben niet echt somber, maar ook absoluut niet blij. Al begin ik nu dan weer wel somber te worden. :{ Van Wellbutrin werd ik in het begin wat enthousiast, maar dat is nu ook weer weg. :{
Misschien is het dan tijd om de dosering te verlagen. Of naar een (lichtere) stemmingstabilisator te kijken.
quote:
[..]

Ja, op zich is er ook niks mis met een robot zijn. Maar ik heb een studie af te maken. En elke dag dat ik er langer over doe, is een dat dat ik later terug moet betalen (studieschuld). Ben nu maar een beetje m'n leven aan het uitzitten. ;(

[..]

Ben ook wel een beetje assertiever geworden, dat dan weer wel. :o

[..]

Ik heb twee deze week herkansingen overgeslagen. ;( Had niet geleerd (drie volle maanden de tijd) en begon pas dezelfde ochtend. Tot die tijd alleen maar in bed gelegen en op dit forum lurken en posten. Nu ben ik tot minstens maart 2017 bezig met m'n studie. |:( Wat is er in godsnaam mis met me? :'(
Ik heb ook twee jaren studievertraging, dus ik voel met je mee, dat je leven stil staat, is behoorlijk naar! Gewoon je studie een tijdje stopzetten en eerst stabiel worden.
pi_161418485
Ik overweeg hier mee te schrijven. Ik ben nu drie jaar samen met m'n vriend en we wonen 1,5 jaar samen. Hij is depressief, al een tijdje. Al vanaf jongs af aan, maar steeds pieken en dalen. Nu worden de pieken minder en de dalen dieper en zitten we vast. Hij is een paar keer bij een psycholoog geweest maar voelt zich niet begrepen. Na een tijdje gaat hij dan niet meer. De laatste keer was december, hij kreeg een ADD test en daarbij behoorden therapie. Hij voelde zich daar niet op z'n gemak. Ben meegeweest voor de test en vond haar ook niet zo dus snap dat hij niet meer wil. Maar goed. Nu wil hij helemaal niet meer. Hij slaapt slecht, eet slecht, heeft weinig zelfvertrouwen en zelfs tussen ons gaat het minder lekker omdat hij steeds dingen voor mij invult en dat dan als waarheid ziet. Ik spreek bijvoorbeeld af met een vriendin en hij gaat meteen 'aangezien ik niet uitgenodigd ben..' Vermoeiend, voor beide. Want hij weet best dat het niet waar is. Of als het waar is dat dat normaal is, ik heb ook gewoon m'n eigen leven. Maar nu zitten we vast. Hij wil geen therapie want hij vertrouwd er niet meer in en is overtuigd dat hij zich nooit beter gaat voelen. Ik weet niet meer hoe ik hem moet motiveren. Ik ben begrijpend, ben zelf jaren depressief geweest en snap z'n wanhoop. Maar begrijpen, praten, helpen, zelf laten aanpalken, niets valt echt lekker. Dus tja, ik lees mee voor tips en ga zo even beetje teruglezen.
pi_161421194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:22 schreef Koettie het volgende:
Ik overweeg hier mee te schrijven. Ik ben nu drie jaar samen met m'n vriend en we wonen 1,5 jaar samen. Hij is depressief, al een tijdje. Al vanaf jongs af aan, maar steeds pieken en dalen. Nu worden de pieken minder en de dalen dieper en zitten we vast. Hij is een paar keer bij een psycholoog geweest maar voelt zich niet begrepen. Na een tijdje gaat hij dan niet meer. De laatste keer was december, hij kreeg een ADD test en daarbij behoorden therapie. Hij voelde zich daar niet op z'n gemak. Ben meegeweest voor de test en vond haar ook niet zo dus snap dat hij niet meer wil. Maar goed. Nu wil hij helemaal niet meer. Hij slaapt slecht, eet slecht, heeft weinig zelfvertrouwen en zelfs tussen ons gaat het minder lekker omdat hij steeds dingen voor mij invult en dat dan als waarheid ziet. Ik spreek bijvoorbeeld af met een vriendin en hij gaat meteen 'aangezien ik niet uitgenodigd ben..' Vermoeiend, voor beide. Want hij weet best dat het niet waar is. Of als het waar is dat dat normaal is, ik heb ook gewoon m'n eigen leven. Maar nu zitten we vast. Hij wil geen therapie want hij vertrouwd er niet meer in en is overtuigd dat hij zich nooit beter gaat voelen. Ik weet niet meer hoe ik hem moet motiveren. Ik ben begrijpend, ben zelf jaren depressief geweest en snap z'n wanhoop. Maar begrijpen, praten, helpen, zelf laten aanpalken, niets valt echt lekker. Dus tja, ik lees mee voor tips en ga zo even beetje teruglezen.
Gewoon niet. Je moet gewoon doorgaan met je eigen leven en zeker niet zijn psycholoog zijn.
pi_161422091
quote:
Wat je eventueel nog zou kunnen doen is zelf naar de huisarts van je vriend gaan (maar dan wel in overleg natuurlijk). Mijn vriend heeft dat gedaan toen ik niet meer durfde omdat ik er geen vertrouwen meer in had. Ik heb toen een brief geschreven en die heeft hij meegenomen. Daarna heeft hij weer verslag gedaan van hoe dat gesprek ging aan mij, en hij heeft de seroquel voor me voorgeschreven gekregen en toen durfde ik een week later zelf weer.

En nog een tip.. Denk heel goed na over wat je grenzen zijn in wat je kan geven. Niet dat jij dadelijk weer instort omdat je hem zo probeert te helpen. Ik zit zelf al jaren in een vergelijkbare situatie, mijn vriend had eerst veel last van dwang, en depressies. En nu het met hem beter ging ben ik frontaal op m'n gezicht gegaan. En Nouja, als ik een ding anders had willen doen was het eerder m'n grenzen aangeven van wat ik kan geven. Dat had een hoop ellende bespaard denk ik.
pi_161423103
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:39 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Gewoon niet. Je moet gewoon doorgaan met je eigen leven en zeker niet zijn psycholoog zijn.
Dat weet ik, en dat probeer ik juist te voorkomen. Maar er moet wel iets gebeuren.
pi_161423159
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:12 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Wat je eventueel nog zou kunnen doen is zelf naar de huisarts van je vriend gaan (maar dan wel in overleg natuurlijk). Mijn vriend heeft dat gedaan toen ik niet meer durfde omdat ik er geen vertrouwen meer in had. Ik heb toen een brief geschreven en die heeft hij meegenomen. Daarna heeft hij weer verslag gedaan van hoe dat gesprek ging aan mij, en hij heeft de seroquel voor me voorgeschreven gekregen en toen durfde ik een week later zelf weer.

En nog een tip.. Denk heel goed na over wat je grenzen zijn in wat je kan geven. Niet dat jij dadelijk weer instort omdat je hem zo probeert te helpen. Ik zit zelf al jaren in een vergelijkbare situatie, mijn vriend had eerst veel last van dwang, en depressies. En nu het met hem beter ging ben ik frontaal op m'n gezicht gegaan. En Nouja, als ik een ding anders had willen doen was het eerder m'n grenzen aangeven van wat ik kan geven. Dat had een hoop ellende bespaard denk ik.
We zijn vorige week samen naar de huisarts gegaan. Die zei vervelend joh maar ik heb je al doorverwezen en daar kunnen ze je helpen, ik kan dat niet. Maar naar zijn doorverwijzing gaan doet ie niet. Dus nu maar hopen dat ie toch de stap gaat nemen binnenkort.

Ho, te vroeg verstuurd. Maar goed, ben zelf ook depressief geweest. Dus wil ook gewoon oppassen want samen depressief dat komt nooit meer goed. :+
  donderdag 14 april 2016 @ 14:12:28 #223
399061 kuolema
vermaledijd
pi_161423672
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:39 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat is nogal simpel gesteld, zo werkt dat niet als je een relatie hebt met iemand. Er zit nogal een verschil tussen helemaal niets doen en psycholoog spelen.
quote:
Ik heb wel vaak gelezen dat mensen dat ervaren door o.a. antidepressiva. Bespreek dat met degene die het heeft voorgeschreven. Misschien helpt het als de dosis wordt verlaagd.
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 14 april 2016 @ 14:59:09 #224
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161424745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:00 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Misschien is het dan tijd om de dosering te verlagen. Of naar een (lichtere) stemmingstabilisator te kijken.

[..]

Ik heb ook twee jaren studievertraging, dus ik voel met je mee, dat je leven stil staat, is behoorlijk naar! Gewoon je studie een tijdje stopzetten en eerst stabiel worden.
Ja, heb een extra afspraak gemaakt voor volgende week. Ga het een en ander bespreken. En ik loop al drie jaar vertraging, wat sinds deze week vier wordt: acht jaar studeren in totaal. Beschamend. |:(
  donderdag 14 april 2016 @ 15:00:04 #225
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161424768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat is nogal simpel gesteld, zo werkt dat niet als je een relatie hebt met iemand. Er zit nogal een verschil tussen helemaal niets doen en psycholoog spelen.

[..]

Ik heb wel vaak gelezen dat mensen dat ervaren door o.a. antidepressiva. Bespreek dat met degene die het heeft voorgeschreven. Misschien helpt het als de dosis wordt verlaagd.
Ja, ben benieuwd wat hij gaat beslissen volgende week. :{
  donderdag 14 april 2016 @ 15:15:24 #226
399061 kuolema
vermaledijd
pi_161425061
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:59 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, heb een extra afspraak gemaakt voor volgende week. Ga het een en ander bespreken. En ik loop al drie jaar vertraging, wat sinds deze week vier wordt: acht jaar studeren in totaal. Beschamend. |:(
Haal je nog af en toe iets of is het na een bepaald moment helemaal niet meer gelukt?

Ik begon in 2012 en heb nog steeds mijn propedeuse niet gehaald :')
Ik ga het in september weer proberen. Het maakt me bang.
  donderdag 14 april 2016 @ 15:17:39 #227
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161425104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:15 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, ik weet nog dat je het me vertelde. Vind je het nog wel een goede investering om die studie te doen of überhaupt een studie?
  donderdag 14 april 2016 @ 15:27:17 #228
399061 kuolema
vermaledijd
pi_161425293
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:17 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, ik weet nog dat je het me vertelde. Vind je het nog wel een goede investering om die studie te doen of überhaupt een studie?
Een goede investering? Bedoel je financieel? Ik weet het niet. De kans is heel groot dat ik wederom zal falen, maar ik wil het niet opgeven.
  donderdag 14 april 2016 @ 15:32:38 #229
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161425391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:27 schreef kuolema het volgende:

[..]

Een goede investering? Bedoel je financieel? Ik weet het niet. De kans is heel groot dat ik wederom zal falen, maar ik wil het niet opgeven.
Ja, financieel bijvoorbeeld, want je betaalt toch elk jaar collegegeld. En zie je jezelf dat werk later doen (ik bijvoorbeeld niet meer, vandaar dat ik twijfel aan de enorme investering van de afgelopen 7 jaar)?
pi_161426862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:15 schreef kuolema het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:27 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ga je er dit keer wel wat meer begeleiding bij krijgen?
En niet dat ik graag wil dat je faalt, maar respect dat je het toch gaat proberen, ondanks dat je weet dat het voor jou (heel) lastig zal gaan worden 14.gif
quote:
Ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten, alleen was ik dan de depressieveling :@
Heeft uiteindelijk niet gewerkt, maar objectief gezien had ik er ook beter niet aan kunnen beginnen (ze vond me leuk en ik heb wel de boot een paar maanden afgehouden) maar ook geen spijt van, toffe kennis aan overgehouden, al spreek ik haar heel weinig nog.

Ik kan je niet echt advies geven, maar weet hoe zwaar het kan zijn.

Een kleine tip kan ik je wellicht wel meegeven, en dat is dat het op lange termijn makkelijker is om steeds beetjes te regelen (en daar ook echt een gewoonte van te maken) dan om af en toe zeg maar grote schoonmaak te houden. Als het al een tijdje aan de gang is, dan goeie kans dat je er (afgezien van de meest optimistische uitkomsten) nog wel even aan vast zit....tenzij je het uitmaakt natuurlijk, maar dat ga ik niet voor je beslissen (en ook niet adviseren, das niet mijn plek, als je snapt wat ik bedoel).

Ik heb 't achteraf mijn ex niet kwalijk genomen dat ze het met me uitgemaakt had en dat weet ze, even goeie vrienden :)

En welkom :P
pi_161426919
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{
  donderdag 14 april 2016 @ 16:36:39 #232
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161426955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:35 schreef Fripsel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_161426968
Hier gaat het op het moment wel aardig, maar wel veel last van ups en downs en die worden vooral veroorzaakt door externe factoren merk ik (vooral gedoe in de familie, maar hulpverlening is ook het één en ander misgegaan, al maanden, en dat heeft dus pas geleden zijn climax bereikt).

Zit er wel veel achteraan en merk dat ik doordat ik nu minder afspraken heb (want die zeg ik nu zelf steeds af, tis een beetje een non-speaking-terms iets wat mij betreft nu maar gelukkig werkt het FACT-team goed mee) meer tijd heb om zelf dingen te gaan ondernemen.
Wat dat betreft merk ik toch wel dat hulpverlening voor mij alleen maar nuttig is als het meer stress-relief oplevert dan de afspraak zelf mij stress oplevert

Ik heb op 't moment zeker een stuk of 6 stressoren die in aanwezigheidskracht nogal fluctueren op 't moment en zodra er meerdere pieken, dan merk ik dat dus ( :') )

Alles wisselt meerdere malen per week, tis net een soap _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door magnetronkoffie op 14-04-2016 16:46:22 (was deel vergeten oeps) ]
pi_161426977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:35 schreef Fripsel het volgende:
SPOILER
DM
pi_161427582
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2016 18:01:10 ]
  donderdag 14 april 2016 @ 17:38:16 #236
399061 kuolema
vermaledijd
pi_161427966
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:32 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, financieel bijvoorbeeld, want je betaalt toch elk jaar collegegeld. En zie je jezelf dat werk later doen (ik bijvoorbeeld niet meer, vandaar dat ik twijfel aan de enorme investering van de afgelopen 7 jaar)?
Ja, ik heb er nu toch al in geïnvesteerd, dan kan ik het beter afmaken zodat het niet voor niets is geweest.
Ik zie mezelf helemaal niets doen. Ik zie mezelf niet succesvol met een studie bezig zijn, onderzoek doen, scripties schrijven, solliciteren en werken. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Ik kan me sowieso geen toekomst voorstellen.

Maar ik moet het halen, dat eerste jaar. Dat is echt het minimale. Nog 15 punten.
  donderdag 14 april 2016 @ 17:51:41 #237
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161428142
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:59 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]
Beschamend. |:(
Niet nodig. Er is niks mis met een kritische kijk naar je zelf maar je zelf nog verder naar beneden halen is niet helpend joh. Sterkte. Ik hoop dat er volgende week iets uit het gesprek naar voren komt dat kan helpen. Schrijf je nog?
  donderdag 14 april 2016 @ 17:56:49 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161428213
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:38 schreef kuolema het volgende:

[..]

Heb je nog wat gehoord van die kamertraining?
  donderdag 14 april 2016 @ 17:58:51 #239
399061 kuolema
vermaledijd
pi_161428246
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:56 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Heb je nog wat gehoord van die kamertraining?
Nee, ik denk dat ik pas iets hoor als ik bovenaan de wachtlijst sta.
  donderdag 14 april 2016 @ 18:25:07 #240
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161428586
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:58 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat ik pas iets hoor als ik bovenaan de wachtlijst sta.
Oke. Misschien dat als je met zoiets bezig bent je ook iets meer een gedachte over de toekomst kunt ontwikkelen.

SPOILER
pi_161428783
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Ga je er dit keer wel wat meer begeleiding bij krijgen?
En niet dat ik graag wil dat je faalt, maar respect dat je het toch gaat proberen, ondanks dat je weet dat het voor jou (heel) lastig zal gaan worden [ afbeelding ]

[..]

Ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten, alleen was ik dan de depressieveling :@
Heeft uiteindelijk niet gewerkt, maar objectief gezien had ik er ook beter niet aan kunnen beginnen (ze vond me leuk en ik heb wel de boot een paar maanden afgehouden) maar ook geen spijt van, toffe kennis aan overgehouden, al spreek ik haar heel weinig nog.

Ik kan je niet echt advies geven, maar weet hoe zwaar het kan zijn.

Een kleine tip kan ik je wellicht wel meegeven, en dat is dat het op lange termijn makkelijker is om steeds beetjes te regelen (en daar ook echt een gewoonte van te maken) dan om af en toe zeg maar grote schoonmaak te houden. Als het al een tijdje aan de gang is, dan goeie kans dat je er (afgezien van de meest optimistische uitkomsten) nog wel even aan vast zit....tenzij je het uitmaakt natuurlijk, maar dat ga ik niet voor je beslissen (en ook niet adviseren, das niet mijn plek, als je snapt wat ik bedoel).

Ik heb 't achteraf mijn ex niet kwalijk genomen dat ze het met me uitgemaakt had en dat weet ze, even goeie vrienden :)

En welkom :P
Uitmaken is niet aan de orde, ben gek op m'n vriend. Maar makkelijk is het niet inderdaad. In principe gaat het wel redelijk. Ik regel veel (plannen, post, huishouden) want merk dat het hem nu echt niet lukt. En hij doet kleine taakjes en dat gaat zoals het gaat. Vind het nu vooral zo erg dat hij zo ongelukkig is dat hij het niet eens meer wil proberen. En ik snap het allemaal wel, maar echt minder pijnlijk wordt het er niet van. Thanks voor je berichtje.
  donderdag 14 april 2016 @ 22:33:52 #242
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161434943
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:38 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, ik heb er nu toch al in geïnvesteerd, dan kan ik het beter afmaken zodat het niet voor niets is geweest.
Ik zie mezelf helemaal niets doen. Ik zie mezelf niet succesvol met een studie bezig zijn, onderzoek doen, scripties schrijven, solliciteren en werken. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Ik kan me sowieso geen toekomst voorstellen.

Maar ik moet het halen, dat eerste jaar. Dat is echt het minimale. Nog 15 punten.
Ja, ik snap het ook wel. Moet ook 'nog' maar drie toetsen halen en mijn scriptie schrijven.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:51 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Niet nodig. Er is niks mis met een kritische kijk naar je zelf maar je zelf nog verder naar beneden halen is niet helpend joh. Sterkte. Ik hoop dat er volgende week iets uit het gesprek naar voren komt dat kan helpen. Schrijf je nog?
Ja, dat is waar. Alleen moeilijk om dat niet te doen. ;( Hoe bedoel je schrijven? :o
  donderdag 14 april 2016 @ 23:35:30 #243
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161436939
quote:
15s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:33 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Alleen moeilijk om dat niet te doen. ;( Hoe bedoel je schrijven? :o
Weet ik. Echt. Maar ik moest het toch even zeggen.
En schrijven. Ja nee niks. Mijn fout. Ik dacht even dat jij het was met dat dagboek. Maar dat is helemaal niet.
pi_161437402
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:35 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

En schrijven. Ja nee niks. Mijn fout. Ik dacht even dat jij het was met dat dagboek. Maar dat is helemaal niet.
Misschien dat ik het was? Ik schrijf al jaren een dagboek.
Laatste jaar ook weer veel meer gaan schrijven, hele pakken geschreven papier heb ik geproduceerd :P
  vrijdag 15 april 2016 @ 00:00:01 #245
399061 kuolema
vermaledijd
pi_161437566
quote:

[..]

Donnie-Brasco was begonnen met schrijven.
  vrijdag 15 april 2016 @ 00:09:19 #246
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_161437691
Ja. Dat bedacht ik me later ook. Maar toen was het al gebeurd enzo.
pi_161438191
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Soms kan ik daar echt uren over dagdromen. Mocht ik ooit een smak met geld winnen dan stap ik in het eerste vliegtuig naar een plek met witte stranden en lekkere temperatuur en kom ik de eerste komende 3 maanden niet terug
Lokquoteje :P

Hoe gaat het met het schrijven? :)

De laatste maand vooral schrijf ik weer enorm veel, meerdere vellen per dag (A4, ik beschrijf ook altijd de achterkant, maar begin elke dag wel weer aan een nieuw vel. Elk vel dateer ik ook, gewoonlijk ook met tijdstip (of schatting tijdstip) en locatie).

Waar het me naast het leren me uit te drukken (ook qua gevoel enzo) 'denk ik' ook bij geholpen heeft, is het beter schrijven zelf.

Viel me een paar maanden geleden min of meer plotseling op dat ik in de loop der tijd steeds minder moeite heb enorme hoeveelheden tekst te produceren (soms raak ik wel een beetje de draad kwijt, dat ik halverwege het tikken van een zin elders verder tik (om wat aan te vullen oid) en vergeet deze zin af te maken).

Soms is het meer een beetje spelen met m'n toetsenbord, ik vind het wel leuk :P

Maar ik vind alles wat met communicatie te maken heeft al veel langer heel boeiend, communicatie is zo'n enorm 'vakgebied'...alles is een vorm van communicatie, zelfs dingen die voor velen op het eerste gezicht weinig met directe communicatie te maken hebben, zoals multiplayer gamen en zelfs aanraken/afstanden/lichaamshouding/mimiek/een enkele blik.

Zelfs de afwezigheid van communicatie is eigenlijk ook een vorm van communicatie (al zijn er efficiëntere methoden) en al helemaal duidelijk wordt de communicatie van het communicatieloze zodra er meerdere communicatiekanalen gebruikt worden...beetje zoals een piano en elke toets een communicatiekanaal is (leuke fantasie wel, ik vind het wel leuk)

Waanzinnig! _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door magnetronkoffie op 15-04-2016 01:08:04 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 08:37:27 #248
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161439697
quote:

[..]

Dat is lief, dankjewel. :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 22:17:28 #249
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_161457489
Vannacht weer een paniekaanval gehad. En verder lig ik de hele dag in bed. Als ik wakker ben, wacht ik eigenlijk tot ik weer slaap heb. Slaap daardoor wel 18 uur per dag. :{ En heb vandaag nog steeds niks gegeten ...
pi_161465242
Ik voel me zo waardeloos dat ik het liefst gewoon de hele dag weg zou slapen. En morgen, en overmorgen.. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')