Haal je nog af en toe iets of is het na een bepaald moment helemaal niet meer gelukt?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, heb een extra afspraak gemaakt voor volgende week. Ga het een en ander bespreken. En ik loop al drie jaar vertraging, wat sinds deze week vier wordt: acht jaar studeren in totaal. Beschamend.
Ja, ik weet nog dat je het me vertelde. Vind je het nog wel een goede investering om die studie te doen of überhaupt een studie?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik begon in 2012 en heb nog steeds mijn propedeuse niet gehaald
Ik ga het in september weer proberen. Het maakt me bang.
Een goede investering? Bedoel je financieel? Ik weet het niet. De kans is heel groot dat ik wederom zal falen, maar ik wil het niet opgeven.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:17 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, ik weet nog dat je het me vertelde. Vind je het nog wel een goede investering om die studie te doen of überhaupt een studie?
Ja, financieel bijvoorbeeld, want je betaalt toch elk jaar collegegeld. En zie je jezelf dat werk later doen (ik bijvoorbeeld niet meer, vandaar dat ik twijfel aan de enorme investering van de afgelopen 7 jaar)?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Een goede investering? Bedoel je financieel? Ik weet het niet. De kans is heel groot dat ik wederom zal falen, maar ik wil het niet opgeven.
quote:Op donderdag 14 april 2016 15:15 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik begon in 2012 en heb nog steeds mijn propedeuse niet gehaald
Ik ga het in september weer proberen. Het maakt me bang.
Ga je er dit keer wel wat meer begeleiding bij krijgen?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Een goede investering? Bedoel je financieel? Ik weet het niet. De kans is heel groot dat ik wederom zal falen, maar ik wil het niet opgeven.
Ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten, alleen was ik dan de depressievelingquote:Op donderdag 14 april 2016 10:22 schreef Koettie het volgende:
Ik overweeg hier mee te schrijven. Ik ben nu drie jaar samen met m'n vriend en we wonen 1,5 jaar samen. Hij is depressief, al een tijdje. Al vanaf jongs af aan, maar steeds pieken en dalen. Nu worden de pieken minder en de dalen dieper en zitten we vast. Hij is een paar keer bij een psycholoog geweest maar voelt zich niet begrepen. Na een tijdje gaat hij dan niet meer. De laatste keer was december, hij kreeg een ADD test en daarbij behoorden therapie. Hij voelde zich daar niet op z'n gemak. Ben meegeweest voor de test en vond haar ook niet zo dus snap dat hij niet meer wil. Maar goed. Nu wil hij helemaal niet meer. Hij slaapt slecht, eet slecht, heeft weinig zelfvertrouwen en zelfs tussen ons gaat het minder lekker omdat hij steeds dingen voor mij invult en dat dan als waarheid ziet. Ik spreek bijvoorbeeld af met een vriendin en hij gaat meteen 'aangezien ik niet uitgenodigd ben..' Vermoeiend, voor beide. Want hij weet best dat het niet waar is. Of als het waar is dat dat normaal is, ik heb ook gewoon m'n eigen leven. Maar nu zitten we vast. Hij wil geen therapie want hij vertrouwd er niet meer in en is overtuigd dat hij zich nooit beter gaat voelen. Ik weet niet meer hoe ik hem moet motiveren. Ik ben begrijpend, ben zelf jaren depressief geweest en snap z'n wanhoop. Maar begrijpen, praten, helpen, zelf laten aanpalken, niets valt echt lekker. Dus tja, ik lees mee voor tips en ga zo even beetje teruglezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 14 april 2016 16:35 schreef Fripsel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 april 2016 16:35 schreef Fripsel het volgende:
DMSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik heb er nu toch al in geïnvesteerd, dan kan ik het beter afmaken zodat het niet voor niets is geweest.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, financieel bijvoorbeeld, want je betaalt toch elk jaar collegegeld. En zie je jezelf dat werk later doen (ik bijvoorbeeld niet meer, vandaar dat ik twijfel aan de enorme investering van de afgelopen 7 jaar)?
Niet nodig. Er is niks mis met een kritische kijk naar je zelf maar je zelf nog verder naar beneden halen is niet helpend joh. Sterkte. Ik hoop dat er volgende week iets uit het gesprek naar voren komt dat kan helpen. Schrijf je nog?quote:
Nee, ik denk dat ik pas iets hoor als ik bovenaan de wachtlijst sta.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:56 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Heb je nog wat gehoord van die kamertraining?
Oke. Misschien dat als je met zoiets bezig bent je ook iets meer een gedachte over de toekomst kunt ontwikkelen.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:58 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ik pas iets hoor als ik bovenaan de wachtlijst sta.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitmaken is niet aan de orde, ben gek op m'n vriend. Maar makkelijk is het niet inderdaad. In principe gaat het wel redelijk. Ik regel veel (plannen, post, huishouden) want merk dat het hem nu echt niet lukt. En hij doet kleine taakjes en dat gaat zoals het gaat. Vind het nu vooral zo erg dat hij zo ongelukkig is dat hij het niet eens meer wil proberen. En ik snap het allemaal wel, maar echt minder pijnlijk wordt het er niet van. Thanks voor je berichtje.quote:Op donderdag 14 april 2016 16:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Ga je er dit keer wel wat meer begeleiding bij krijgen?
En niet dat ik graag wil dat je faalt, maar respect dat je het toch gaat proberen, ondanks dat je weet dat het voor jou (heel) lastig zal gaan worden [ afbeelding ]
[..]
Ik heb een beetje in hetzelfde schuitje gezeten, alleen was ik dan de depressieveling
Heeft uiteindelijk niet gewerkt, maar objectief gezien had ik er ook beter niet aan kunnen beginnen (ze vond me leuk en ik heb wel de boot een paar maanden afgehouden) maar ook geen spijt van, toffe kennis aan overgehouden, al spreek ik haar heel weinig nog.
Ik kan je niet echt advies geven, maar weet hoe zwaar het kan zijn.
Een kleine tip kan ik je wellicht wel meegeven, en dat is dat het op lange termijn makkelijker is om steeds beetjes te regelen (en daar ook echt een gewoonte van te maken) dan om af en toe zeg maar grote schoonmaak te houden. Als het al een tijdje aan de gang is, dan goeie kans dat je er (afgezien van de meest optimistische uitkomsten) nog wel even aan vast zit....tenzij je het uitmaakt natuurlijk, maar dat ga ik niet voor je beslissen (en ook niet adviseren, das niet mijn plek, als je snapt wat ik bedoel).
Ik heb 't achteraf mijn ex niet kwalijk genomen dat ze het met me uitgemaakt had en dat weet ze, even goeie vrienden
En welkom![]()
Ja, ik snap het ook wel. Moet ook 'nog' maar drie toetsen halen en mijn scriptie schrijven.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja, ik heb er nu toch al in geïnvesteerd, dan kan ik het beter afmaken zodat het niet voor niets is geweest.
Ik zie mezelf helemaal niets doen. Ik zie mezelf niet succesvol met een studie bezig zijn, onderzoek doen, scripties schrijven, solliciteren en werken. Ik kan me dat echt niet voorstellen. Ik kan me sowieso geen toekomst voorstellen.
Maar ik moet het halen, dat eerste jaar. Dat is echt het minimale. Nog 15 punten.
Ja, dat is waar. Alleen moeilijk om dat niet te doen.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:51 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Niet nodig. Er is niks mis met een kritische kijk naar je zelf maar je zelf nog verder naar beneden halen is niet helpend joh. Sterkte. Ik hoop dat er volgende week iets uit het gesprek naar voren komt dat kan helpen. Schrijf je nog?
Weet ik. Echt. Maar ik moest het toch even zeggen.quote:Op donderdag 14 april 2016 22:33 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Alleen moeilijk om dat niet te doen.Hoe bedoel je schrijven?
Misschien dat ik het was? Ik schrijf al jaren een dagboek.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:35 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Weet ik. Echt. Maar ik moest het toch even zeggen.
En schrijven. Ja nee niks. Mijn fout. Ik dacht even dat jij het was met dat dagboek. Maar dat is helemaal niet.
Donnie-Brasco was begonnen met schrijven.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:35 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
En schrijven. Ja nee niks. Mijn fout. Ik dacht even dat jij het was met dat dagboek. Maar dat is helemaal niet.
Lokquotejequote:Op maandag 21 maart 2016 13:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Soms kan ik daar echt uren over dagdromen. Mocht ik ooit een smak met geld winnen dan stap ik in het eerste vliegtuig naar een plek met witte stranden en lekkere temperatuur en kom ik de eerste komende 3 maanden niet terug
Dat is lief, dankjewel.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:35 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |