abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:45:23 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_160553205
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:43 schreef IndigoCrystal het volgende:

[..]

Ok...maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de man z'n positie in geval van een ongewenste zwangerschap.

Mannen hebben nu geen keus, vrouwen alle keus.

Geen kind willen en er toch een hebben rondlopen en moeten dokken. Mooi kut.
Ik weet dat het daar niet om gaat, zeg dan ook dat dat een geheel andere (en eigenlijk geen) discussie is.
Maar men wilde er toch op doorgaan en daarop gaf ik dat antwoord.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:46:57 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553277
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ja ok maar ik gaf het als voorbeeld omdat je imo de beslissing nam als anticonceptie omdat het financieel niet uitkwam.
Nee, niet als anticonceptie, gezien ik anticonceptie gebruikte maar dat het daar mis is gegaan (waarschijnlijk omdat ik ziek ben geweest daarvoor).
Ik heb die abortus nooit als een anticonceptiemiddel gezien.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160553291
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dat bedenken kan dus wel in die situatie in dit voorstel. Als je het hebt over extreme uitzonderingen die mannen raken (die rijke paps en die jongen die erin geluist wordt door gaatjes in het condoom te prikken), waarom dan deze uitzonderingen ineens wegwuiven?

Het is dus geen andere situatie, dit voorstel waar het over gaat behelst ook die uitzonderingen, want de man kan daar vrij kiezen voor geen verantwoordelijkheid tot 18 weken zwangerschap.

Dit geld dus ook voor die perongelijkjes zonder vaste relatie, dat de man eerst het ene zegt en daarna het andere doet.
Je had het over ná 18 weken dat is iets anders dan tot 18 weken.

Maar goed, als dit in een huwelijk gebeurd is het sowieso einde relatie denk ik, ná 18 weken valt er weinig meer aan te doen, dat is meer dan 4 maanden, dan zou je een man zijn verantwoording wél moeten nemen, jammer dan ..
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:48:10 #154
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160553329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, die keuzemogelijkheid vervalt niet, als je vooraf afspraken maakt en dat op papier zet kan je dus de ander daaraan houden. Als je dan anders denkt kan dat ook, niemand die je dan verplicht op te rotten.

Bij beide geld dan vantevoren of pech hebben. Voor de vrouw dus een abortus of een kind, voor de man de mogelijkheid financieel verantwoordelijk te zijn op z'n minst en het recht om in het leven van dat kind te zijn bij erkenning (die afgedwongen kan worden).
Dus als ik vooraf zeg dat ik een kind wil en me later bedenk en toch geen kind wil, dan kan niemand me daartoe verplichten maar me er wel aan houden

of zo
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:50:23 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553423
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:47 schreef FANN het volgende:

[..]

Je had het over ná 18 weken dat is iets anders dan tot 18 weken.

Maar goed, als dit in een huwelijk gebeurd is het sowieso einde relatie denk ik, ná 18 weken valt er weinig meer aan te doen, dat is meer dan 4 maanden, dan zou je een man zijn verantwoording wél moeten nemen, jammer dan ..
Een abortus van na de 12 weken is zeldzaam, en hoewel ik abortus een goed iets vind zou ik het niet kunnen na 12 weken.
Met 18 weken voelde ik de baby al bewegen in mijn buik en dan is het toch al een stuk echter.

Een abortus na 18 weken wordt vaak ook alleen gedaan omdat er medisch iets mis is, dus het kindje is gehandicapt of het is een gevaar voor de moeder, een gezonde zwangerschap van na 18 weken beëindigen in Nederland is echt een zeldzaamheid.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160553575
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een abortus van na de 12 weken is zeldzaam, en hoewel ik abortus een goed iets vind zou ik het niet kunnen na 12 weken.
Met 18 weken voelde ik de baby al bewegen in mijn buik, en dan is het toch al een stuk echter.

Een abortus na 18 weken wordt vaak ook alleen gedaan omdat er medisch iets mis is, dus het kindje is gehandicapt of het is een gevaar voor de moeder, een gezonde zwangerschap van na 18 weken beëindigen in Nederland is echt een zeldzaamheid.
Dat extreme voorbeeld kwam ook niet van mij maar van Erodome, 18 weken is natuurlijk gewoon véél te laat om je nog te bedenken, als vrouw, maar ook als man, dan zal hij er voor moeten zorgen ook, natuurlijk, als de relatie dan geen stand houdt in elk geval wel financieël bijdragen, ik denk dat ook de mannen het hier wel mee eens zijn.

Na 18 weken of zelfs na 12 weken kan je niet ineens zeggen als man, nah.... doe toch maar niet.... ik heb er eigenlijk toch niet zoveel zin in.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:55:25 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat extreme voorbeeld kwam ook niet van mij maar van Erodome, 18 weken is natuurlijk gewoon véél te laat om je nog te bedenken, als vrouw, maar ook als man, dan zal hij er voor moeten zorgen ook, natuurlijk, als de relatie dan geen stand houdt in elk geval wel financieël bijdragen, ik denk dat ook de mannen het hier wel mee eens zijn.

Na 18 weken of zelfs na 12 weken kan je niet ineens zeggen als man, nah.... doe toch maar niet.... ik heb er eigenlijk toch niet zoveel zin in.
Inderdaad, zeker omdat het na 18 weken ook onder algehele narcose moet.

''Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap. Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht. ''

Ik persoonlijk zou dat alleen kunnen wanneer er gevaar is voor eigen leven of het kindje is zwaar gehandicapt of heeft sowieso geen overlevingskans.
pi_160553664
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees je even in, in die lange relatie vind ik dat er een contract mogelijk moet zijn waarin die afspraken op papier komen, die papieren abortus voor de man dus wel mogelijk is.
Alleen dan in een afspraak vooraf.
Ow sorry dat had ik niet mee gekregen.
pi_160553741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, zeker omdat het na 18 weken ook onder algehele narcose moet.

''Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap. Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht. ''
Ja over zulke gevallen ging het helemaal niet :D ik hoef niet te weten hoe een abortus na 13 of 24 weken zwangerschap in zijn werk gaat, dat weet ik trouwens zo ongeveer wel, een soort van kuikenversnipperaar :+

Het ging over héle andere gevallen.

Ik zei al, een man kan niet na 12 of 18 weken ineens zeggen, nou nee toch maar niet. maar dat voorbeeld kwam dus niet van mij....
pi_160553865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dus als ik vooraf zeg dat ik een kind wil en me later bedenk en toch geen kind wil, dan kan niemand me daartoe verplichten maar me er wel aan houden

of zo
Lijkt me best gevaarlijk, als je trouwt op je 20ste en je gaat zoiets al vastleggen :')
Is zo goed als onmogelijk, beide partijen kunnen er na een aantal jaren anders over gaan denken.
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:03:24 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:58 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja over zulke gevallen ging het helemaal niet :D ik hoef niet te weten hoe een abortus na 13 of 24 weken zwangerschap in zijn werk gaat, dat weet ik trouwens zo ongeveer wel, een soort van kuikenversnipperaar :+

Het ging over héle andere gevallen.

Ik zei al, een man kan niet na 12 of 18 weken ineens zeggen, nou nee toch maar niet. maar dat voorbeeld kwam dus niet van mij....
Het gaat er mij om dat er mannen hier zijn die dat dus wel vinden kunnen, maar ik denk dat die mannen onderschatten wat het betekend om bij die zwangerschapsduur een zwangerschap af te breken en daarnaast dat de meerderheid van de artsen dit ook niet zouden doen zonder medische problemen.
pi_160553968
Het is wel een beetje vreemde discussie, vooral als het in termen van 'verantwoordelijkheid' gesteld wordt. Je ziet vaak dat er een gat ligt tussen morele en wettelijke verantwoordelijkheid. Vanuit mijn eigen moraal vind ik dat als je samen bepaalt om onveilige seks te hebben, je daar ook gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor draagt.

Dat kan dus nooit zo simpel zijn als: 'Doe maar een condoom om je lul, anders zijn de gevolgen voor jou.' Je bent daar immers met z'n tweeën bij. Dat het onverstandig is om seks zonder (meerdere vormen van) anticonceptie te gebruiken, terwijl je geen kindje wil, moge duidelijk zijn. Maar dat is nog heel wat anders dan dat je wél een kind wil. Dat zijn totaal verschillende dingen.

Maar hoe je mensen kunt dwingen om gezamenlijk en in goed overleg de gevolgen van hun handelingen op te lossen? En dat zonder een hele bureaucratische rompslomp te creëren waarin je niet eens meer een leuk avondje kunt hebben zonder formulieren in drievoud? Dat is een stuk lastiger. Vanuit ons idealisme en onze moraal hopen we dat mensen er in goed overleg uitkomen. Dat ze niet uit spijt van een uit de hand gelopen avondje elkaar gaan bestrijden en daarvoor een (ongeboren) kind als wapen gebruiken. Maar de praktijk wijst helaas anders uit. De mens is niet goed, de wereld is niet rechtvaardig, mensen ontlopen vaak hun (morele) verplichtingen.

Papieren abortus moet mogelijk zijn, je kunt iemand niet dwingen om een verantwoordelijkheid te nemen (die veel verder dan alleen financieel gaat) die hij niet wil. Alleen: hoe voorkom je dan dat hij tegen het eind van een gewenste zwangerschap ineens zegt: 'Oh nee, toch geen zin in, zoek het maar uit'? Dit van tevoren laten vastleggen lijkt me geen beginnen aan, waar zijn we dan mee bezig? Misschien kun je het beter omkeren, dat je samen formeel vastlegt dat jullie wél kinderen willen. Alleen kan dat natuurlijk ook tot verschrikkelijke situaties leiden, dat wordt hierboven al genoemd. Plus het wantrouwen dat eruit spreekt als één van de twee partners erop aandringt, terwijl de ander misschien vindt dat zijn woord genoeg is.
pi_160553992
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat er mannen hier zijn die dat dus wel vinden kunnen, maar ik denk dat die mannen onderschatten wat het betekend om bij die zwangerschapsduur een zwangerschap af te breken en daarnaast dat de meerderheid van de artsen dit ook niet zouden doen zonder medische problemen.
ow... ik had dat niet zo begrepen, maar dan moeten die mannen zich maar even melden die vinden dat ze na 12 weken zich nog kunnen bedenken :+
pi_160554156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:04 schreef Vasilevski het volgende:
Papieren abortus moet mogelijk zijn, je kunt iemand niet dwingen om een verantwoordelijkheid te nemen (die veel verder dan alleen financieel gaat) die hij niet wil. Alleen: hoe voorkom je dan dat hij tegen het eind van een gewenste zwangerschap ineens zegt: 'Oh nee, toch geen zin in, zoek het maar uit'? Dit van tevoren laten vastleggen lijkt me geen beginnen aan, waar zijn we dan mee bezig? Misschien kun je het beter omkeren, dat je samen formeel vastlegt dat jullie wél kinderen willen. Alleen kan dat natuurlijk ook tot verschrikkelijke situaties leiden, dat wordt hierboven al genoemd. Plus het wantrouwen dat eruit spreekt als één van de twee partners erop aandringt, terwijl de ander misschien vindt dat zijn woord genoeg is.
Achteraf is natuurlijk te laat...

moet je wel hopen dat die vrouw je op tijd inlicht, ook dat nog :')
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:12:12 #165
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160554329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, je zou ook 'X weken vanaf het moment dat bij de man bekend wordt dat ... ' kunnen aannemen als termijn :P
pi_160554359
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik bedoel: vooraf laten vastleggen dat je wél kinderen wilt, in plaats van vooraf dat je het niet wilt. Maar ik heb al aangegeven dat een beperkte oplossing is. Omdat het uitgaat van mensen die van tevoren nadenken en welbewust, met wederzijds respect, hun verantwoordelijkheid nemen, terwijl het probleem juist ontstaat als men dat niet doet. Het papiertje dat daar wat aan kan veranderen moet nog gevonden worden...
pi_160554465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, je zou ook 'X weken vanaf het moment dat bij de man bekend wordt dat ... ' kunnen aannemen als termijn :P
ja, maar bewijs het maar eens :D is niet te doen joh, dit wordt wel héél ingewikkeld zo, je kan beter een kat nemen :')
pi_160554487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:12 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik bedoel: vooraf laten vastleggen dat je wél kinderen wilt, in plaats van vooraf dat je het niet wilt. Maar ik heb al aangegeven dat een beperkte oplossing is. Omdat het uitgaat van mensen die van tevoren nadenken en welbewust, met wederzijds respect, hun verantwoordelijkheid nemen, terwijl het probleem juist ontstaat als men dat niet doet. Het papiertje dat daar wat aan kan veranderen moet nog gevonden worden...
Ik ben er ook bang voor :+
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:24:29 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160554797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:15 schreef FANN het volgende:

[..]

ja, maar bewijs het maar eens :D is niet te doen joh, dit wordt wel héél ingewikkeld zo, je kan beter een kat nemen :')
Katten. O+
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:59:12 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160557722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Tot de abortusgrens of verder, als de vrouw geen keuze meer heeft?
Indien de vrouw heeft verzuimd om de man tijdig in te lichten dat ze zwanger is wel ja. Het is een extreem geval maar wetten maak je ook voor extreme gevallen.

quote:
Je weet dat je vanaf 20 weken geen arts meer zal vinden die nog een abortus doet zonder medische indicatie?
Niet lullig of uit de hoogte bedoeld maar waarschijnlijk weet ik dat beter dan jij aangezien ik in detail heb geleerd hoe zo'n foetus en embryo zich ontwikkelt. ;)

quote:
En dan de man dus de vrijheid geven zich te bedenken en de vrouw lekker met de gebakken peren te laten zitten?
Enkel de eerste weken dat hij erachter komt. Ja. Het is aan de vrouw om te bepalen of dat ze abortus laat plegen maar je hebt toch echt met twee personen dat kindje verwekt, het is dan niet redelijk om een van de twee mee zorgplichtig te maken, inclusief financiële lasten, terwijl die persoon niet voor het kind kiest. Zoals hier ook door anderen is uitgelegd, als je echt gelijkwaardigheid wil dan hoort het er ook bij dat je verantwoordelijkheid aanvaardt voor de consequenties van je keuzes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160558221
Ik zeg het nog maar een keer; de mannenpil is hiervoor de oplossing, je voorkomt hiermee dat je iemand zwanger maakt. Weetje wat ik gewoon niet snap, waarom je als je echt geen kinderen wilt en over een zwangerschap zeggenschap wilt, (baas over eigen zaad) je als man niet allang op de barricaden staat voor de mannenpil. Vrouwen hebben dit in de jaren 70 allang gedaan. Is dat nou teveel werk of blijft de verantwoordelijkheid van het voorkomen van een ongewenste zwangerschap volledig bij de vrouw en kunnen mannen voor weglopen?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:31:53 #172
451005 Grems
Clown World
pi_160558280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:27 schreef galatea het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer; de mannenpil is hiervoor de oplossing, je voorkomt hiermee dat je iemand zwanger maakt. Weetje wat ik gewoon niet snap, waarom je als je echt geen kinderen wilt en over een zwangerschap zeggenschap wilt, (baas over eigen zaad) je als man niet allang op de barricaden staat voor de mannenpil. Vrouwen hebben dit in de jaren 70 allang gedaan. Is dat nou teveel werk of blijft de verantwoordelijkheid van het voorkomen van een ongewenste zwangerschap volledig bij de vrouw en kunnen mannen voor weglopen?
De mannenpil komt er nooit i.v.m. de totale demografische ondergang die volgt als mannen een vergelijkbare controle over de voortplanting krijgen als vrouwen. Worden heel erg veel kinderen geboren omdat "oeps, hihi weet niet hoe dat kan hoor".
pi_160558304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:31 schreef Grems het volgende:

[..]

De mannenpil komt er nooit i.v.m. de totale demografische ondergang die volgt als mannen een vergelijkbare controle over de voortplanting krijgen als vrouwen. Worden heel erg veel kinderen geboren omdat "oeps, hihi weet niet hoe dat kan hoor".
? Waarom zou je tegen een mannenpil zijn, ik begrijp je niet helemaal.
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:38:10 #174
451005 Grems
Clown World
pi_160558355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:34 schreef galatea het volgende:

[..]

? Waarom zou je tegen een mannenpil zijn, ik begrijp je niet helemaal.
Ik ben niet tegen een mannenpil. Maar het ding gaat er nooit komen. Zodra er geen "oeps" kindjes meer komen stort namelijk de gehele maatschappij in.
pi_160558382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen een mannenpil. Maar het ding gaat er nooit komen. Zodra er geen "oeps" kindjes meer komen stort namelijk de gehele maatschappij in.
Denk je dat dat er zoveel zijn? Je kunt natuurlijk nog steeds oeps kindjes hebben, mannen die hun vrouw zwanger willen hebben, een van de twee die het vergeet noem maar op. Daarbij is het niet zo dat iemand van bovenaf dit bepaalt, je kan daar als man zijnde druk op uitoefenen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:43:40 #176
451005 Grems
Clown World
pi_160558413
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:40 schreef galatea het volgende:

[..]

Denk je dat dat er zoveel zijn? Je kunt natuurlijk nog steeds oeps kindjes hebben, mannen die hun vrouw zwanger willen hebben, een van de twee die het vergeet noem maar op. Daarbij is het niet zo dat iemand van bovenaf dit bepaalt, je kan daar als man zijnde druk op uitoefenen.
Mannen vergeten niks met 20+ jaar alimentatie in het vooruitzicht. Verder kan een vrouw een ongewenste zwangerschap gewoon aborteren dus die man kan willen wat hij wil.
pi_160558465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:43 schreef Grems het volgende:

[..]

Mannen vergeten niks met 20+ jaar alimentatie in het vooruitzicht. Verder kan een vrouw een ongewenste zwangerschap gewoon aborteren dus die man kan willen wat hij wil.
Maar als die zwangerschap er niet komt want he 20 jaar alimentatie, kan een vrouw die zwangerschap ook niet aborteren :s)
Kortom een mannenpil zorgt voor meer gelijkheid voor mannen en vrouwen. En als het klopt wat je zegt voor minder (ongewenst) nageslacht dus alleen maar winst *O*
pi_160558597
quote:

[..]

Dat laatste is allang het geval. Waarom denk je dat overheden en corporaties zo blij zijn met de immigratie. De verhoudingen tussen man en vrouw zijn compleet verstoord in de ontwikkelde landen. En niet alleen in Europa. Ook in Japan bijvoorbeeld. Normaliter zou de economie moeten krimpen maar bedrijven en overheden maken liever de sociale cohesie kapot dan dat ze hun budget aanpassen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 10 maart 2016 @ 09:34:23 #179
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160561142
quote:

[..]

Gezien 9,6% van de totaal aantal zwangerschappen per jaar ongewenst/ongepland is en 8,5% eindigt in een abortus denk ik dat dat wel meevalt. ;)
Die 1,1% per jaarbasis laat geen maatschappij in elkaar storten. :')

Cijfers zijn van het Fiom.
pi_160562498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:43 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee, mannen nemen nooit risico's op dat gebied omdat ze weten dat er 20+ jaar allimentatie in het verschiet ligt en oeps kindjes zijn het grootste deel van de kinderen.

Wat een onzin weer.

De reden dat de mannenpil nog niet op de markt is omdat bedrijven er niet in durven te investeren omdat ze denken dat de afzetmarkt te klein zal zijn. En bang zijn voor eventuele rechtszaken (wat ook bij de opkomst van de vrouwenpil is gebeurd).

Veel mannen schijnen huiverig te zijn voor het vrouwelijke hormoon dat in die "mannenpil" (het is geen pil, maar een implantaat) zit waardoor de bijwerkingen opgevangen moeten worden door testosteron te brengen elke 3 maanden. En de ontwikkeling van een versie met minder vrouwelijk hormoon en ook mannelijk hormoon is nog niet af.

Mannen zouden meer van zich moeten laten horen op dit gebied, duidelijker maken dat ze echt zitten te springen om of de al werkende oplossing die er is, of die verdere ontwikkeling die de aparte toevoeging van testosteron overbodig zou maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160562538
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, mannen nemen nooit risico's op dat gebied omdat ze weten dat er 20+ jaar allimentatie in het verschiet ligt en oeps kindjes zijn het grootste deel van de kinderen.

Wat een onzin weer.

De reden dat de mannenpil nog niet op de markt is omdat bedrijven er niet in durven te investeren omdat ze denken dat de afzetmarkt te klein zal zijn. En bang zijn voor eventuele rechtszaken (wat ook bij de opkomst van de vrouwenpil is gebeurd).

Veel mannen schijnen huiverig te zijn voor het vrouwelijke hormoon dat in die "mannenpil" (het is geen pil, maar een implantaat) zit waardoor de bijwerkingen opgevangen moeten worden door testosteron te brengen elke 3 maanden. En de ontwikkeling van een versie met minder vrouwelijk hormoon en ook mannelijk hormoon is nog niet af.

Mannen zouden meer van zich moeten laten horen op dit gebied, duidelijker maken dat ze echt zitten te springen om of de al werkende oplossing die er is, of die verdere ontwikkeling die de aparte toevoeging van testosteron overbodig zou maken.
Je weet dat de pil ook voor andere doeleinden dan anticonceptie gebruikt wordt? Zoals onregelmatige menstruatie? Voor zover ik weet heb je geen onregelmatige pijnlijke zaadlozingen.
pi_160562979
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Je weet dat de pil ook voor andere doeleinden dan anticonceptie gebruikt wordt? Zoals onregelmatige menstruatie? Voor zover ik weet heb je geen onregelmatige pijnlijke zaadlozingen.
Klopt, wordt ook om andere redenen gebruikt, maar de hoofdreden is toch echt anticonceptie.

Die "mannenpil" doet ook niets met je zaadlozingen, alleen maar dat er geen kindjes van kunnen komen. Je libido zal er niet door aangetast worden, wat bij de vrouwenpil wel anders is in veel gevallen.

Snap gewoon niet zo goed dat mannen hier niet om staan te springen en dat erg duidelijk maken.
pi_160563646
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gezien 9,6% van de totaal aantal zwangerschappen per jaar ongewenst/ongepland is en 8,5% eindigt in een abortus denk ik dat dat wel meevalt. ;)
Die 1,1% per jaarbasis laat geen maatschappij in elkaar storten. :')

Cijfers zijn van het Fiom.
zulke cijfertjes in procenten zeggen zó weinig, dan denk je ... oh. valt wel mee.....
maar als je het uit gaat drukken in het aantal kinderen dan ziet het er heel anders uit.

Aangezien jouw bron Fiom is, heb ik daar ook maar gekeken, maar dan moet je eigenlijk
wel het hele verhaal posten.

De abortuscijfers zijn, alhoewel een goede indicatie, niet te beschouwen als een incidentiecijfer voor ongewenste zwangerschappen. Er zijn meer ongewenste zwangerschappen dan abortussen, omdat een deel van de vrouwen dat ongewenst zwanger is niet zal overgaan tot het laten afbreken van de zwangerschap. Deze ongewenste zwangerschappen zijn in de statistieken niet terug te vinden als ongewenst.

Ook is het zo dat een aantal zwangerschappen die eindigen met een abortus, bij aanvang niet ongewenst zijn geweest. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn, als er sprake is van een ernstige aangeboren afwijking. [b]Meerdere onderzoeken geven aan dat 1 op de 5 vrouwen ooit in haar leven onbedoeld zwanger is geweest. 68% daarvan was ongewenst.[/b] Meer inzicht in de omvang van ongewenste zwangerschap in de huisartspraktijk en de ontwikkeling daarvan gedurende een periode van een aantal jaren is een belangrijke aanvulling op bestaande registraties.

https://fiom.nl/kenniscollectie/ongewenste-zwangerschap/cijfers

en hier de cijfers...
3.181 afbrekingen van een tienerzwangerschap, per jaar!!!
ik vind het nogal wat...

Cijfers abortus
In 2014 werden 30.361 zwangerschapsafbrekingen uitgevoerd. Daarvan betrof 12 % vrouwen die in het buitenland woonachtig waren en voor de abortus naar Nederland kwamen. Het aantal behandelde vrouwen dat in Nederland woonde is 26.592. Deze cijfers zijn al jaren vrij stabiel.

De belangrijkste bron voor abortuscijfers is de IGZ (Inspectie voor de gezondheidszorg) (externe link). De inspectie brengt ieder najaar een rapportage uit over de abortushulpverlening in het voorgaande jaar. De (geanonimiseerde) cijfers worden door de klinieken en ziekenhuizen zelf aangeleverd. Het meest actuele jaaroverzicht is uitgeven in oktober 2015 en bevat cijfers over het jaar 2014. Onderstaand worden de belangrijkste conclusies uit dit jaarrapport weergegeven.

Trends en informatie
Aantal zwangerschapsafbrekingen blijft licht dalen
Sinds 2008 daalt het aantal zwangerschapsafbrekingen. Ook in 2014 was er een lichte daling te zien. Deze trend hangt samen met het dalend aantal zwangerschappen in Nederland en de trend dat het aantal vruchtbare vrouwen daalt.

Minder zwangerschapsafbrekingen bij tieners
Evenals in 2013 was er een daling zichtbaar in het aantal zwangerschapsafbrekingen bij tieners. In 2014 betroffen 3.181 afbrekingen een tienerzwangerschap. Dit zijn 462 minder dan in 2013, een daling van bijna 13%. Wel ligt het aantal zwangerschapsafbrekingen bij meiden onder de 15 jaar iets hoger dan in 2013. Evenals in voorgaande jaren vinden de meeste zwangerschapsafbrekingen plaats bij vrouwen tussen de 20 en 25 jaar (24% van alle afbrekingen). Van alle zwangerschapsafbrekingen werd 10,5 % bij tieners uitgevoerd. Sinds 2002 daalt dit aandeel.

https://fiom.nl/kenniscollectie/abortus/cijfers

Ik weet niet hoe het op dit moment juridisch in elkaar steekt als je zoontje van 16 jaar een meisje zwanger maakt, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat de ouders van die jongen dan voor de kosten moeten opdraaien als het meisje geen abortus wil. Maar nogmaals dat weet ik dus niet precies, een jongen van 16 jaar heeft in elk geval, normaal gesproken, geen geld om een kind te onderhouden, een meisje ook niet trouwens.
pi_160563704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt, wordt ook om andere redenen gebruikt, maar de hoofdreden is toch echt anticonceptie.

Die "mannenpil" doet ook niets met je zaadlozingen, alleen maar dat er geen kindjes van kunnen komen. Je libido zal er niet door aangetast worden, wat bij de vrouwenpil wel anders is in veel gevallen.

Snap gewoon niet zo goed dat mannen hier niet om staan te springen en dat erg duidelijk maken.
Ik vertrouw die man van mij overal in, behalve met de koektrommel en met de pil op tijd slikken :')

maar voor de rest vind ik het prima als de mannen die pil gaan slikken :P
pi_160564021
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 10:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een onzin weer.

Dat wilde ik al zeggen hij is er wel maar is niet bepaald gebruikersvriendelijk.
Verders wordt daar daadwerkelijk wel in geïnvesteerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:58:06 #186
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160565937
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:55 schreef FANN het volgende:

[..]

zulke cijfertjes in procenten zeggen zó weinig, dan denk je ... oh. valt wel mee.....
maar als je het uit gaat drukken in het aantal kinderen dan ziet het er heel anders uit.

Aangezien jouw bron Fiom is, heb ik daar ook maar gekeken, maar dan moet je eigenlijk
wel het hele verhaal posten.

De abortuscijfers zijn, alhoewel een goede indicatie, niet te beschouwen als een incidentiecijfer voor ongewenste zwangerschappen. Er zijn meer ongewenste zwangerschappen dan abortussen, omdat een deel van de vrouwen dat ongewenst zwanger is niet zal overgaan tot het laten afbreken van de zwangerschap. Deze ongewenste zwangerschappen zijn in de statistieken niet terug te vinden als ongewenst.

Ook is het zo dat een aantal zwangerschappen die eindigen met een abortus, bij aanvang niet ongewenst zijn geweest. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn, als er sprake is van een ernstige aangeboren afwijking. [b]Meerdere onderzoeken geven aan dat 1 op de 5 vrouwen ooit in haar leven onbedoeld zwanger is geweest. 68% daarvan was ongewenst.[/b] Meer inzicht in de omvang van ongewenste zwangerschap in de huisartspraktijk en de ontwikkeling daarvan gedurende een periode van een aantal jaren is een belangrijke aanvulling op bestaande registraties.

https://fiom.nl/kenniscollectie/ongewenste-zwangerschap/cijfers

en hier de cijfers...
3.181 afbrekingen van een tienerzwangerschap, per jaar!!!
ik vind het nogal wat...

Cijfers abortus
In 2014 werden 30.361 zwangerschapsafbrekingen uitgevoerd. Daarvan betrof 12 % vrouwen die in het buitenland woonachtig waren en voor de abortus naar Nederland kwamen. Het aantal behandelde vrouwen dat in Nederland woonde is 26.592. Deze cijfers zijn al jaren vrij stabiel.

De belangrijkste bron voor abortuscijfers is de IGZ (Inspectie voor de gezondheidszorg) (externe link). De inspectie brengt ieder najaar een rapportage uit over de abortushulpverlening in het voorgaande jaar. De (geanonimiseerde) cijfers worden door de klinieken en ziekenhuizen zelf aangeleverd. Het meest actuele jaaroverzicht is uitgeven in oktober 2015 en bevat cijfers over het jaar 2014. Onderstaand worden de belangrijkste conclusies uit dit jaarrapport weergegeven.

Trends en informatie
Aantal zwangerschapsafbrekingen blijft licht dalen
Sinds 2008 daalt het aantal zwangerschapsafbrekingen. Ook in 2014 was er een lichte daling te zien. Deze trend hangt samen met het dalend aantal zwangerschappen in Nederland en de trend dat het aantal vruchtbare vrouwen daalt.

Minder zwangerschapsafbrekingen bij tieners
Evenals in 2013 was er een daling zichtbaar in het aantal zwangerschapsafbrekingen bij tieners. In 2014 betroffen 3.181 afbrekingen een tienerzwangerschap. Dit zijn 462 minder dan in 2013, een daling van bijna 13%. Wel ligt het aantal zwangerschapsafbrekingen bij meiden onder de 15 jaar iets hoger dan in 2013. Evenals in voorgaande jaren vinden de meeste zwangerschapsafbrekingen plaats bij vrouwen tussen de 20 en 25 jaar (24% van alle afbrekingen). Van alle zwangerschapsafbrekingen werd 10,5 % bij tieners uitgevoerd. Sinds 2002 daalt dit aandeel.

https://fiom.nl/kenniscollectie/abortus/cijfers

Ik weet niet hoe het op dit moment juridisch in elkaar steekt als je zoontje van 16 jaar een meisje zwanger maakt, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat de ouders van die jongen dan voor de kosten moeten opdraaien als het meisje geen abortus wil. Maar nogmaals dat weet ik dus niet precies, een jongen van 16 jaar heeft in elk geval, normaal gesproken, geen geld om een kind te onderhouden, een meisje ook niet trouwens.
Maar het gaat iet om het aantal abortussen, het gaat om het aantal kindjes die geboren worden maar eigenlijk niet welkom zijn, daar ging het immers over dat wanneer dat aantal zou dalen de maatschappij volgens Gremms in elkaar u storten. ;)
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:00:21 #187
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160565968
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:58 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik vertrouw die man van mij overal in, behalve met de koektrommel en met de pil op tijd slikken :')

Ik zou er als man zijnde geen moeite mee hebben. Zie er ook geen probleem in.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:00:22 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160565969
quote:

[..]

Het is dan niet een pil maar een implantaat, net als implanon (wat ik dus heb) en die kan je niet vergeten.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:02:22 #189
110987 ErwinRommel
pi_160566006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is dan niet een pil maar een implantaat, net als implanon (wat ik dus heb) en die kan je niet vergeten.
Implantaat klinkt gelijk weer zo ernstig. is gewoon een klein sneetje waar een korrel ter grote van een rijstekorrel in gaat met 2/3 hechtingen. het is geen chirugrische ingreep.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:13:57 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160566235
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Implantaat klinkt gelijk weer zo ernstig. is gewoon een klein sneetje waar een korrel ter grote van een rijstekorrel in gaat met 2/3 hechtingen. het is geen chirugrische ingreep.
Niet helemaal, het implantaat is 4cm lang en 2mm breed.
Eerst krijg je plaatselijke verdoving, dan inderdaad een sneetje, dan schuiven ze de naald van deze machine in de opening.

Dan schieten ze het implantaat in de arm en soms heb je wel hechtingen nodig en soms niet.
Je krijgt ene verband om en die moet minimaal een dag blijven zitten.

En dan ziet je arm er een paar dagen zo uit. :P deze foto is van de dag na het zetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met het er uit halen maken ze wederom een incisie en dan wordt de implantaat er weer uit gehaald.

Het al overigens wel onder een kleine chirurgische ingreep. ;)
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:16:50 #191
110987 ErwinRommel
pi_160566276
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Niet helemaal, het implantaat is 4cm lang en 2mm breed.
Eerst krijg je plaatselijke verdoving, dan inderdaad een sneetje, dan schuiven ze de naald van deze machine in de opening.

[ afbeelding ]

Dan schieten ze het implantaat in de arm en soms heb je wel hechtingen nodig en soms niet.

En dan ziet je arm er een paar dagen zo uit. :P deze foto is van de dag na het zetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met het er uit halen maken ze wederom een incisie en dan wordt de implantaat er weer uit gehaald.

Het al overigens wel onder een kleine chirurgische ingreep. ;)
4cm? :D
Dan heeft mijn vriendin mij het kleiner doen voorkomen dan dat het werkelijk is _O-
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:17:36 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160566292
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

4cm? :D
Dan heeft mijn vriendin mij het kleiner doen voorkomen dan dat het werkelijk is _O-
Yup.

Tenminste, implanon is 4 cm, die kan je ook voelen zitten.

PR en moderator donderdag 10 maart 2016 @ 14:34:30 #193
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_160566558
Ik zie er eigenlijk wel wat in, in die 'oplossing' van de Zweden.

Een zwangerschap komt van 2 kanten, en een kind heeft 2 ouders. Fatsoenlijke volwassen mensen denken beiden vooraf na over eventuele gevolgen van een zwangerschap, en bespreken dit grondig vóórdat het er ooit een keer van mocht komen. Beide mensen maken dan een beslissing waar beiden achter staan.

Helaas zijn lang niet alle mensen fatsoenlijke nadenkers, en neemt de één een beslissing die grote gevolgen voor de ander heeft, zonder de inspraak van de ander daarin.
Ik vind het persoonlijk ronduit asociaal als je samen seks hebt, en je als vrouw daardoor zwanger raakt en zelf maar beslist om het te houden, zonder dat de mannelijke sekspartner daar wat over te zeggen heeft. Hij krijgt een kind, zijn vlees en bloed op de aardbol, zonder dat hij dat wenst. Of de vrouw abortus pleegt ligt dan compleet buiten zijn macht (wederom hebben we het dan over de niet fatsoenlijke nadenkers, want elk fatsoenlijk mens zou dit in grondige samenspraak doen).
Ik vind het wel netjes dat de man dan rond dezelfde tijd dat een vrouw beslist of ze een kind laat volgroeien of aborteren, voor zijn éígen leven dan kan beslissen of híj wel een kind wil of niet.
En dan niet lafjes eenmaal nadat het geboren is besluiten "oh nee hier ren ik toch voor weg", want dat kan een vrouw ook niet (je kind na geboorte in de vuilnisbak gooien lijkt me geen optie, dus ook voor de man niet). Maar zoals het daar beschreven staat; tot de 18e week van de zwangerschap.
Ik vind het wel een nette manier om zo de opties voor beide partijen wat gelijk te trekken.

Ik zou al vrouw geen kinderen willen met iemand die mijn kinderen niet wil, waardoor ik vervolgens in m'n eentje 18 jaar een kind moet opvoeden en míjn kind zonder zíjn/haar vader opgroeit. Maar lang niet alle vrouwen denken even helder daarover na.
Ongewenste kinderen worden nou eenmaal geboren, of ze nou ongewenst zijn door beide ouders of door alleen de vader. Zoals ik al zei zijn helaas niet alle mensen fatsoenlijk en weldenkend. Dus voor die groep mensen vind ik dit nog wel een aardige oplossing.

Beter is natuurlijk als men sowieso al uitgaat van 'don't stick your dick in crazy', en ervoor zorgt dat er in eerste instantie geen conceptie komt als men geen kinderen wilt. Maar mocht er nou eenmaal eens een 'foutje' gebeuren, vind ik het wel zo netjes als zowel de man als de vrouw op hun eigen manier de keuze kunnen maken om voor de 18e week afstand te doen van een ongeboren kind of niet.
Fuck the EBU.
pi_160566654
quote:

[..]

Het is een implantaat, dus hij hoeft niet dagelijks een pil te slikken.

Nu zou ik ook niet op een ander vertrouwen voor anticonceptie, maar zou zeer zeker niet ongelukkig zijn met een dubbele bescherming, dan is dan kans dat het fout gaat al helemaal astronomisch klein.
pi_160566721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat wilde ik al zeggen hij is er wel maar is niet bepaald gebruikersvriendelijk.
Verders wordt daar daadwerkelijk wel in geïnvesteerd.
Hoe bedoel je niet gebruikersvriendelijk???

Implantaatje en elke 3 maanden wat testosteron spuiten, daar tegenover staat 0 bijwerkingen.
Klinkt mij als vrouw hartstikke gebruikersvriendelijk in de oren. De pil voor de vrouw kan aardig wat bijwerkingen hebben, je moet er elke dag aan denken. Spiraaltje zetten is veel, maar geen pretje kan ik je uit ervaring vertellen, nuva ring moet je ook al aandacht aan besteden, implanon is ook een implantaat, prikpil is een paardenmiddel van heb ik jou daar.

Valt dus prima in lijn met wat vrouwen moeten doen voor anticonceptie. En wat doodnormaal wordt gevonden door de gemiddelde mens (m/v).

Zeg trouwens niet dat er niet geinversteerd wordt in ontwikkeling, ik zeg dat er niet geinvesteerd wordt in de werkende versie die er al is op de markt brengen. Zou dat wel zo zijn dan zou die wel op de markt geweest zijn namelijk.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:56:35 #196
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160566934
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:34 schreef Moira. het volgende:
Ik zie er eigenlijk wel wat in, in die 'oplossing' van de Zweden.

Een zwangerschap komt van 2 kanten, en een kind heeft 2 ouders. Fatsoenlijke volwassen mensen denken beiden vooraf na over eventuele gevolgen van een zwangerschap, en bespreken dit grondig vóórdat het er ooit een keer van mocht komen. Beide mensen maken dan een beslissing waar beiden achter staan.

Helaas zijn lang niet alle mensen fatsoenlijke nadenkers, en neemt de één een beslissing die grote gevolgen voor de ander heeft, zonder de inspraak van de ander daarin.
Ik vind het persoonlijk ronduit asociaal als je samen seks hebt, en je als vrouw daardoor zwanger raakt en zelf maar beslist om het te houden, zonder dat de mannelijke sekspartner daar wat over te zeggen heeft. Hij krijgt een kind, zijn vlees en bloed op de aardbol, zonder dat hij dat wenst. Of de vrouw abortus pleegt ligt dan compleet buiten zijn macht (wederom hebben we het dan over de niet fatsoenlijke nadenkers, want elk fatsoenlijk mens zou dit in grondige samenspraak doen).
Ik vind het wel netjes dat de man dan rond dezelfde tijd dat een vrouw beslist of ze een kind laat volgroeien of aborteren, voor zijn éígen leven dan kan beslissen of híj wel een kind wil of niet.
En dan niet lafjes eenmaal nadat het geboren is besluiten "oh nee hier ren ik toch voor weg", want dat kan een vrouw ook niet (je kind na geboorte in de vuilnisbak gooien lijkt me geen optie, dus ook voor de man niet). Maar zoals het daar beschreven staat; tot de 18e week van de zwangerschap.
Ik vind het wel een nette manier om zo de opties voor beide partijen wat gelijk te trekken.

Ik zou al vrouw geen kinderen willen met iemand die mijn kinderen niet wil, waardoor ik vervolgens in m'n eentje 18 jaar een kind moet opvoeden en míjn kind zonder zíjn/haar vader opgroeit. Maar lang niet alle vrouwen denken even helder daarover na.
Ongewenste kinderen worden nou eenmaal geboren, of ze nou ongewenst zijn door beide ouders of door alleen de vader. Zoals ik al zei zijn helaas niet alle mensen fatsoenlijk en weldenkend. Dus voor die groep mensen vind ik dit nog wel een aardige oplossing.

Beter is natuurlijk als men sowieso al uitgaat van 'don't stick your dick in crazy', en ervoor zorgt dat er in eerste instantie geen conceptie komt als men geen kinderen wilt. Maar mocht er nou eenmaal eens een 'foutje' gebeuren, vind ik het wel zo netjes als zowel de man als de vrouw op hun eigen manier de keuze kunnen maken om voor de 18e week afstand te doen van een ongeboren kind of niet.
Alleen dat gedeelte van tot de 18de week staat mij tegen, gezien je ook nog een week bedenktijd moet hebben als je een abortus wil en je dan dus al op 19 weken zit en een abortus van een gezonde zwangerschap afbreken met zoveel aantal weken gebeurd eigenlijk in de praktijk niet en is ook een heel andere ingreep dan met bv 6 weken (onder algehele narcose zoals eerder beschreven.)

Van mij zou dat dus omlaag mogen naar 11 weken. (met week bedenktijd komt het dan op 12 weken), dat lijkt mij veel realistischer.
  Moderator / Redactie FP donderdag 10 maart 2016 @ 15:00:49 #197
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_160567005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Alleen dat gedeelte van tot de 18de week staat mij tegen, gezien je ook nog een week bedenktijd moet hebben als je een abortus wil en je dan dus al op 19 weken zit en een abortus van een gezonde zwangerschap afbreken met zoveel aantal weken gebeurd eigenlijk in de praktijk niet en is ook een heel andere ingreep dan met bv 6 weken (onder algehele narcose zoals eerder beschreven.)

Van mij zou dat dus omlaag mogen naar 11 weken. (met week bedenktijd komt het dan op 12 weken), dat lijkt mij veel realistischer.
Mja, maar dan heb je vrouwen die het zo lang verzwijgen en dan zit je er aan vast.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 10 maart 2016 @ 15:05:22 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160567090
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mja, maar dan heb je vrouwen die het zo lang verzwijgen en dan zit je er aan vast.
Maar later verliest het al zijn nut, de vrouw zit er dan immers ook al aan vast en misschien wil ze het wel houden maar alleen in combinatie met de vader en anders niet.

Tot 23 weken is toegestaan ivm aangeboren afwijkingen aan de baby die ze pas later in de zwangerschap kunnen vaststellen. Bij downsyndroom is dat bv tussen de 18-22 weken (structureel echografisch onderzoek , aangezien nekplooimeting niet 100% zeker is)
Maar ook andere medische redenen als een open ruggetje en SCID (Severe Combined Immune Deficiency).
Veruit de meeste abortussen gebeuren voor de 12 weken en later is dat alleen met medische indicatie.
pi_160567162
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

dan zou je dit als termijn aan kunnen houden, en anders een maand na het op de hoogte stellen door de vrouw bv.

En dan is er nog n groepje vrouwen/meiden die zelf helemaal niet weten dat ze zwanger zijn tot het te laat is om er wat mee te doen (tijdje terug dochter van n kennis, kwam erachter dat ze zwanger was met 35 weken (!) was al die tijd gewoon ongesteld geworden en dacht dat ze gewoon dikker werd...)
Dan kun je als vrouw niet meer terug, maar zou dat als man nog wel kunnen, das ook weer niet handig miss..
:{ :{
compact en kleverig.
pi_160567421
Direct regelen dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')