abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160551461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:53 schreef erodome het volgende:

[quote]Nog nooit een abortus meegemaakt, maar weet vrijwel zeker dat dat minder ingrijpend is als een bevalling. Alhoewe gezegd moet worden dat op ten duur een abortus gewoon een kunstmatig opgewekte bevalling is.

Maar het is en blijft een medische ingreep die gevolgen heeft. Een paar weken bloeden, napijn e.d. horen daar gewoon bij. Is niet anders, zie ik dus ook niet als ongelijkheid dat de man dat niet heeft.
Nou, ik heb het zelf nooit meegemaakt aan den lijve zeg maar, maar ik ben er wel bij geweest...
Meisje van 16 jaar, 6 weken zwanger, uurtje in de uitslaapkamer, was niet prettig dat niet,
maar daarna gingen we een uitsmijter eten, en ze heeft 's middags in bed gelegen en 's avonds wilde ze al weer ''uit :')
Nou zal het vast niet bij iedereen zo gaan, maar dat is dan ook de enige keer dat ik het van
dichtbij heb meegemaakt.

quote:
Moet je het wel op tijd weten, wat tegenwoordig helemaal niet meer zo vanzelfsprekend meer is met het doorslikken en andere anticonceptiemethoden die maken dat die ongesteldheid er niet meer maandelijks is om te kunnen controleren.

Een abortuspil maakt je doodziek trouwens (echt vies ziek zijn is doodnormaal). Ook weer bloeden en dat niet een dagje, met de bijbehorende zware menstruatie achtige krampen is heel normaal. Het komt ook best redelijk vaak voor dat niet alles weggaat en er alsnog na de controle weggezogen moet worden, zit je nog langer met gedoeen stress.
dus dan zou jij eerder kiezen voor een bevalling en een vader die er eigenlijk niets mee te maken wil hebben?

Je bent gewoon tégen, hoe dan ook, :D alle opties die er zijn en die gegeven worden aan vrouwen wijs je af, behalve een bevalling.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:04:24 #102
37769 erodome
Zweefteef
pi_160551635
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:00 schreef FANN het volgende:

[..]

Nou, ik heb het zelf nooit meegemaakt aan den lijve zeg maar, maar ik ben er wel bij geweest...
Meisje van 16 jaar, 6 weken zwanger, uurtje in de uitslaapkamer, was niet prettig dat niet,
maar daarna gingen we een uitsmijter eten, en ze heeft 's middags in bed gelegen en 's avonds wilde ze al weer ''uit :')
Nou zal het vast niet bij iedereen zo gaan, maar dat is dan ook de enige keer dat ik het van
dichtbij heb meegemaakt.

[..]

dus dan zou jij eerder kiezen voor een bevalling en een vader die er eigenlijk niets mee te maken wil hebben?

Je bent gewoon tégen, hoe dan ook, :D alle opties die er zijn en die gegeven worden aan vrouwen wijs je af, behalve een bevalling.
Nee, daar zou ik niet voor kiezen, maar dat heb ik al meerdere keren gezegd. Vind abortus een groot goed.

Het enige wat ik zeg is dat als beiden hun verantwoordelijkheid niet nemen ik het raar vind als de man alle verantwoordelijkheid af kan wijzen. Het is biologisch gewoon zo dat hij al minder verantwoordelijkheid heeft als de vrouw, niets aan te doen, ook echt geen probleem. Maar zelfs dat laatste stukje verantwoordelijkheid wegnemen bij de man is geen gelijkheid.

En om die kwetsbaarheid van mannen in een vaste relatie af te schermen, dus als ze redelijkerwijs zouden moeten kunnen vertrouwen op de afspraken die gemaakt zijn dan die papieren abortus toelaten. Maar wel vooraf, zodat er over nagedacht wordt en het niet gaat over kwetsbaarheid verplaatsen. De man dan dus de vrouw kan houden aan gemaakte afspraken en niet yolo kan doen en alle ellende alleen op haar schouders rust.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160551681
Gewoon veel geld stoppen in de wetenschap. Het is zeker niet onmogelijk dat men op een gegeven moment op het niveau komt dat een vrouw helemaal geen kind hoeft te dragen maar dat het in een combeuse kan of iets in die trant. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een eitje van de vrouw en een spermacel van het mannetje.
pi_160551719
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:00 schreef erodome het volgende:

[..]

9 maanden lang een ding in je dragen wat je echt niet wil, grote angst voor complicaties die helemaal niet zo ondenkbaar zijn, veel zaken niet mogen omdat dat de vrucht kan beschadigen. Melkgift daarna die voor ellende zorgt voordat het afneemt, zwangerschapstriemen, kans op een beschadigde bekkenbodem, herstel die net zo lang duurt als de zwangerschap, hormonen die je compleet kunnen veranderen en rondspringen.
Daarna gewoon ook mede verantwoordelijk zijn voor dat kind, want als paps de volledige voogdij heeft moet jij als vrouw betalen. Kortom, hetzelfde als de man + een heleboel extra.
Je doet net alsof als de vrouw dat kind uitdraagt daar haar verantwoordelijkheid stopt, dat dat anders zou zijn voor mannen, dat is niet waar!!!!

De vrouw heeft dus gewoon dan alles wat de man heeft en een enorme rits meer door die zwangerschap die in haar lijf plaats vindt.
En weer gaat mevrouw de dramaqueen eraan voorbij dat dat consequenties zijn van die eigen keuze om het kind te baren.
Waarom negeer je stelselmatig dat er voor mannen dwang in het spel is?
pi_160551799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, daar zou ik niet voor kiezen, maar dat heb ik al meerdere keren gezegd. Vind abortus een groot goed.

Het enige wat ik zeg is dat als beiden hun verantwoordelijkheid niet nemen ik het raar vind als de man alle verantwoordelijkheid af kan wijzen. Het is biologisch gewoon zo dat hij al minder verantwoordelijkheid heeft als de vrouw, niets aan te doen, ook echt geen probleem. Maar zelfs dat laatste stukje verantwoordelijkheid wegnemen bij de man is geen gelijkheid.

En om die kwetsbaarheid van mannen in een vaste relatie af te schermen, dus als ze redelijkerwijs zouden moeten kunnen vertrouwen op de afspraken die gemaakt zijn dan die papieren abortus toelaten. Maar wel vooraf, zodat er over nagedacht wordt en het niet gaat over kwetsbaarheid verplaatsen. De man dan dus de vrouw kan houden aan gemaakte afspraken en niet yolo kan doen en alle ellende alleen op haar schouders rust.
Ja het is zoals je zelf al vaker hebt gezegd, vrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet gelijk, dus als dat zaadje eenmaal in de vrouw terecht is gekomen is zij de enige die daar nog iets aan kan doen. En die keuze heeft ze gelukkig, óók als ze zelf onverantwoordelijk bezig is geweest.

Die man heeft écht geen enkele uitweg meer, als dat wel zo was was deze discussie er niet.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:08:48 #106
37769 erodome
Zweefteef
pi_160551801
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:06 schreef TerryStone het volgende:

[..]

En weer gaat mevrouw de dramaqueen eraan voorbij dat dat consequenties zijn van die eigen keuze om het kind te baren.
Waarom negeer je stelselmatig dat er voor mannen dwang in het spel is?
Waarom ga jij er vanuit dat abortus voor elke vrouw een optie is? Alleen maar omdat het kan?

Voor vrouwen kan er ook dwang in het spel zijn. Hoe stom je het ook mag vinden, stel dat het een vrouw is van zeer gelovige huize? Waarbij een abortus voor haar enorme gevolgen heeft in de familie? Of om een vrouw gaat die moreel gezien zwaar tegen abortus is en dat ook heeft uitgesproken naar de man toe?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160551846
Waarom zou je als vrouw een ongewenste zwangerschap voldragen?! Daar kies je dan toch ook zelf voor?
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:10:19 #108
451005 Grems
Clown World
pi_160551865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom ga jij er vanuit dat abortus voor elke vrouw een optie is? Alleen maar omdat het kan?

Voor vrouwen kan er ook dwang in het spel zijn. Hoe stom je het ook mag vinden, stel dat het een vrouw is van zeer gelovige huize? Waarbij een abortus voor haar enorme gevolgen heeft in de familie? Of om een vrouw gaat die moreel gezien zwaar tegen abortus is en dat ook heeft uitgesproken naar de man toe?
En? Wat hebben de omstandigheden van de vrouw te maken met de rechten van mannen?
pi_160551880
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:05 schreef George_Zina het volgende:
Gewoon veel geld stoppen in de wetenschap. Het is zeker niet onmogelijk dat men op een gegeven moment op het niveau komt dat een vrouw helemaal geen kind hoeft te dragen maar dat het in een combeuse kan of iets in die trant. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een eitje van de vrouw en een spermacel van het mannetje.
beam me up scotty (8>
pi_160551890
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:09 schreef IndigoCrystal het volgende:
Waarom zou je als vrouw een ongewenste zwangerschap voldragen?! Daar kies je dan toch ook zelf voor?
dat is het hele punt hier, dat hoeft helemaal niet _O-
pi_160551894
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:10 schreef FANN het volgende:

[..]

beam me up scotty (8>
Het is mogelijk hoor. Je moet dromen, doen en geld in steken (natuurlijk extreem simpel benoemd maar dat is waar het in essentie op neer komt). Da Vinci droomde en zette ook de meest ingenieuze dingen op papier. Hij was de eerste mens die vloog!
pi_160551924
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:11 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Het is mogelijk hoor. Je moet dromen, doen en geld in steken (natuurlijk extreem simpel benoemd maar dat is waar het in essentie op neer komt).
Ja ja, zover komt het vast ook nog wel eens, maar zover zijn we nog niet ....
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:14:46 #113
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552017
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja het is zoals je zelf al vaker hebt gezegd, vrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet gelijk, dus als dat zaadje eenmaal in de vrouw terecht is gekomen is zij de enige die daar nog iets aan kan doen. En die keuze heeft ze gelukkig, óók als ze zelf onverantwoordelijk bezig is geweest.

Die man heeft écht geen enkele uitweg meer, als dat wel zo was was deze discussie er niet.
Hij heeft vooraf een hele goede uitweg, zijn verantwoordelijkkheid nemen namelijk, voor zijn eigen veiligheid zorgen.
Alleen daar waar er afspraken zijn gemaakt en de man daar redelijkerwijs op zou moeten kunnen vertrouwen zit echte kwetsbaarheid.

Maar die kwetsbaarheid zit ook bij vrouwen als je deze verantwoordelijkheid wegneemt. Zoals al gezegd, als de man zich ineens bedenkt als vrouw en man samen hebben besloten voor een kind te gaan levert ook enorme problemen op als de man zich ineens terugtrekt.
Neem die 18 weken in dat voorstel, vrouw heeft ontslag genomen of is minder gaan werken omdat dat leuk samen afgesproken is en de man bedenkt zich en is weg. Oepsie, alles wat gepland was valt in het water, de vrouw in kwestie komt niet meer aan een baan of meer uren in die omstandigheden en kan daardoor misschien dat kind niet bieden wat ze nodig acht. Maar omdat het al 18 weken onderweg is moet ze dan binnen een week (denk aan de week verplichte bedenktijd) een beslissing nemen van een enorm voormaat en met mogelijke grote gevolgen (de hormooncrash is groter naarmate de zwangerschap vordert, de kans op stevige psychische problemen wordt steeds reeeler naarmate de zwangerschap vordert en al helemaal als er zoveel stress in het spel is).

Daarom dus mijn vooraf afspraken maken en dat op papier zetten als je dat nodig acht, als je echt zeker wil zijn. Dat voorkomt kwetsbaarheid aan beide kanten ipv een verplaatsen van misbruik en wie slachtoffer is.
pi_160552022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook een optie ook als ze die optie om bepaalde redenen niet gebruikt.
Wat sneu dat je met een paar uitzonderlijke gevallen zonder wettelijke dwang probeert wettelijke dwang recht te praten.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:15:17 #115
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552032
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:09 schreef IndigoCrystal het volgende:
Dat is dan ook niet aan de orde, ging om het fictieve geval van gedwongen de zwangerschap moeten voldragen omdat de man dat kind wel wil.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:16:14 #116
451005 Grems
Clown World
pi_160552075
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:14 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook een optie ook als ze die optie om bepaalde redenen niet gebruikt.
Wat sneu dat je met een paar uitzonderlijke gevallen zonder wettelijke dwang probeert wettelijke dwang recht te praten.
Echt he, wanhopig gewoon, alles om mannen hun rechten te ontzeggen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:19:05 #117
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160552189
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind het een goed plan. Waar ik alleen wel bang voor ben is, zoals ik al zei, wisselvalligheid qua van gedachten veranderen enzo.
Ja, dat heb ik dus ook, of eerst bewust kiezen voor een kind en wanneer het dan zover is dat de man toch bedenkingen heeft.
Of inderdaad de ene week wel en de andere niet zoals in jouw voorbeeld.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:19:19 #118
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552200
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:14 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Nee, het is lang niet altijd een echte optie. Dat is in jouw hoofd zo omdat je er zo over denkt.
Abortus is GEEN extra anticonceptie mogelijkheid, is daar nooit voor bedoeld geweest.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:20:55 #119
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552265
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus ook, of eerst bewust kiezen voor een kind en wanneer het dan zover is dat de man toch bedenkingen heeft.
Dat vind ik dus de kwetsbaarheid verplaatsen, misbruik mogelijkheden verplaatsen.
Daarom ben ik er alleen voor als het om duidelijke en vooraf gemaakte afspraken gaat.

Maar een heel aantal mannen hier gaat het niet om dat misbruik, maar alleen maar dat zij daar geen slachtoffer van kunnen worden. Dat de vrouw het in hun idee wel kan worden boeit ze helemaal niets.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:21:51 #120
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160552301
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat je die beslissing los van de ander moet kunnen (mogen) maken.
pi_160552317
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, het is lang niet altijd een echte optie. Dat is in jouw hoofd zo omdat je er zo over denkt.
Abortus is GEEN extra anticonceptie mogelijkheid, is daar nooit voor bedoeld geweest.
Vind jij. Meanwhile in de realiteit is dat toch wel degelijk een optie ook als er geen gebruik van gemaakt wordt. Een luxe die mannen niet hebben.
Het is inderdaad geen anticonceptie middel toch wordt het zo wel gebruikt wanneer het de dames goed uitkomt, zie het voorbeeld van snakelady.
pi_160552350
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Hij heeft vooraf een hele goede uitweg, zijn verantwoordelijkkheid nemen namelijk, voor zijn eigen veiligheid zorgen.
Alleen daar waar er afspraken zijn gemaakt en de man daar redelijkerwijs op zou moeten kunnen vertrouwen zit echte kwetsbaarheid.

Maar die kwetsbaarheid zit ook bij vrouwen als je deze verantwoordelijkheid wegneemt. Zoals al gezegd, als de man zich ineens bedenkt als vrouw en man samen hebben besloten voor een kind te gaan levert ook enorme problemen op als de man zich ineens terugtrekt.
Neem die 18 weken in dat voorstel, vrouw heeft ontslag genomen of is minder gaan werken omdat dat leuk samen afgesproken is en de man bedenkt zich en is weg. Oepsie, alles wat gepland was valt in het water, de vrouw in kwestie komt niet meer aan een baan of meer uren in die omstandigheden en kan daardoor misschien dat kind niet bieden wat ze nodig acht. Maar omdat het al 18 weken onderweg is moet ze dan binnen een week (denk aan de week verplichte bedenktijd) een beslissing nemen van een enorm voormaat en met mogelijke grote gevolgen (de hormooncrash is groter naarmate de zwangerschap vordert, de kans op stevige psychische problemen wordt steeds reeeler naarmate de zwangerschap vordert en al helemaal als er zoveel stress in het spel is).

Daarom dus mijn vooraf afspraken maken en dat op papier zetten als je dat nodig acht, als je echt zeker wil zijn. Dat voorkomt kwetsbaarheid aan beide kanten ipv een verplaatsen van misbruik en wie slachtoffer is.
écht dit zijn hele andere situatie, je hebt het nu over een langere relatie waar het stel al samenwoont en of getrouwd is. En waarom zou je als vrouw in godsnaam na 18 weken ontslag nemen? Dan loop je toch een heleboel centjes mis, je krijgt dan geen betaald zwangerschapsverlof ook. Ik vind het een raar voorbeeld, kan ik helemaal niks mee :N

Als je in een relatie zit of getrouwd bent hoor je dat normaal af te kunnen spreken, als die man
zich ineens bedenkt na 18 weken tja dan is dat wel te laat, dan heb ik ook niet zoveel medelijden
met hem, die vrouw kan niet meer terug dan, maar dat is dus een hele andere situatie gewoon,
je gaat niet op de situatie's in waar je als vrouw er nog mákkelijk onderuit kan komen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:23:00 #123
179075 hugecooll
pi_160552352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom bepaal jij in vredesnaam wat abortus wel en niet is en waar het wel of niet voor gebruikt kan/mag worden? :')

Je mag iets doen. Waarom je dat doet, doet verder niet echt ter zake he
pi_160552407
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat vind ik dus de kwetsbaarheid verplaatsen, misbruik mogelijkheden verplaatsen.
Daarom ben ik er alleen voor als het om duidelijke en vooraf gemaakte afspraken gaat.

Maar een heel aantal mannen hier gaat het niet om dat misbruik, maar alleen maar dat zij daar geen slachtoffer van kunnen worden. Dat de vrouw het in hun idee wel kan worden boeit ze helemaal niets.
Ach en zo vind jij het ok als mannen het slachtoffer zijn zolang arme zielige willoze vrouwtjes maar niet het alleenrecht op keuze verliezen. Het zal wel een macht issue zijn bij jou.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:26:14 #125
179075 hugecooll
pi_160552447
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ach en zo vind jij het ok als mannen het slachtoffer zijn zolang arme zielige willoze vrouwtjes maar niet het alleenrecht op keuze verliezen. Het zal wel een macht issue zijn bij jou.
Nee nee, ze vindt dat je vooraf op papier moet zetten wat je zoal vindt van je partner als potentiële ouder van je kinderen en of je momenteel wel of niet voornemens bent om kinderen te verwekken

of zoiets :')
pi_160552484
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee nee, ze vindt dat je vooraf op papier moet zetten wat je zoal vindt van je partner als potentiële ouder van je kinderen en of je momenteel wel of niet voornemens bent om kinderen te verwekken

of zoiets :')
Waarvan ze best weet dat het niet zo werkt. :')
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:27:53 #127
179075 hugecooll
pi_160552499
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:27 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Compleet gestoord vind ik het, maar goed. Net als die 'sexual consent forms' en zo
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:28:28 #128
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160552519
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:54 schreef TerryStone het volgende:

[..]

9 maanden is niet lang vergeleken met de gedwongen consequenties die een man 21+ jaar mag dragen. Voor de rest ben je nogal een dramaqueen met je lichamelijke gevolgen.
Maar goed jij vindt dat dwang ok is voor mannen maar niet voor vrouwen en dat is immoreel en hypocriet dus.
Dramaqueen? Er is niks overdreven aan hoor, geloof mij. :')

En de vrouw heeft ook 21+ jaar die consequenties, dus dat is gelijk.

Maar wat vind jij dan een goede oplossing?

We zijn het er allen over een dat in de meeste gevallen de man zijn financiële verantwoording mag ontlopen als hij heeft aangegeven geen kind te willen.
Dus wat is de discussie nu?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:29:13 #129
179075 hugecooll
pi_160552548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:28 schreef snakelady het volgende:
We zijn het er allen over een dat in de meeste gevallen de man zijn financiële verantwoording mag ontlopen als hij heeft aangegeven geen kind te willen.
Dus wat is de discussie nu?
Hoezo 'in de meeste gevallen' dan?
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:32:48 #130
179075 hugecooll
pi_160552678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

En de vrouw heeft ook 21+ jaar die consequenties, dus dat is gelijk.
Dat is niet gelijk he, je laat 'gedwongen' weg
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:32:54 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552682
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vind jij. Meanwhile in de realiteit is dat toch wel degelijk een optie ook als er geen gebruik van gemaakt wordt. Een luxe die mannen niet hebben.
Het is inderdaad geen anticonceptie middel toch wordt het zo wel gebruikt wanneer het de dames goed uitkomt, zie het voorbeeld van snakelady.
Gaat niet om wat ik vind, gaat om wat ieder voor zich vind. Ik vind abortus wel een optie, zal dus nooit een kind laten komen die de ander niet wil. Maar bepaal niet voor een ander dat dat voor hun ook zo is.
pi_160552774
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Gaat niet om wat ik vind, gaat om wat ieder voor zich vind. Ik vind abortus wel een optie, zal dus nooit een kind laten komen die de ander niet wil. Maar bepaal niet voor een ander dat dat voor hun ook zo is.
Bepaal dan ook niet voor een ander als deze ander een man is. :{w
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:35:55 #133
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:22 schreef FANN het volgende:

[..]

écht dit zijn hele andere situatie, je hebt het nu over een langere relatie waar het stel al samenwoont en of getrouwd is. En waarom zou je als vrouw in godsnaam na 18 weken ontslag nemen? Dan loop je toch een heleboel centjes mis, je krijgt dan geen betaald zwangerschapsverlof ook. Ik vind het een raar voorbeeld, kan ik helemaal niks mee :N

Als je in een relatie zit of getrouwd bent hoor je dat normaal af te kunnen spreken, als die man
zich ineens bedenkt na 18 weken tja dan is dat wel te laat, dan heb ik ook niet zoveel medelijden
met hem, die vrouw kan niet meer terug dan, maar dat is dus een hele andere situatie gewoon,
je gaat niet op de situatie's in waar je als vrouw er nog mákkelijk onderuit kan komen.
Maar dat bedenken kan dus wel in die situatie in dit voorstel. Als je het hebt over extreme uitzonderingen die mannen raken (die rijke paps en die jongen die erin geluist wordt door gaatjes in het condoom te prikken), waarom dan deze uitzonderingen ineens wegwuiven?

Het is dus geen andere situatie, dit voorstel waar het over gaat behelst ook die uitzonderingen, want de man kan daar vrij kiezen voor geen verantwoordelijkheid tot 18 weken zwangerschap.

Dit geld dus ook voor die perongelijkjes zonder vaste relatie, dat de man eerst het ene zegt en daarna het andere doet.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:36:06 #134
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160552824
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:22 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Welk voorbeeld?
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:36:19 #135
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarom bepaal jij in vredesnaam wat abortus wel en niet is en waar het wel of niet voor gebruikt kan/mag worden? :')

Je mag iets doen. Waarom je dat doet, doet verder niet echt ter zake he
Dat bepaal ik juist niet, ik zeg juist dat het voor verschillende mensen anders is.
pi_160552907
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Welk voorbeeld?
Je had toch op je 17e abortus gedaan of ben ik in de war met een andere user?
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:38:09 #137
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160552913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoezo 'in de meeste gevallen' dan?
Nou ja, zoals in mijn eerdere voorbeeld van een man die een vrouw overhaalt om geen abortus te doen en dan uiteindelijk wanneer het te laat is voor abortus toch beslist niet in het leven van het kind te willen zijn, wat mij betreft mag hij wel gewoon betalen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:38:12 #138
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552915
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Nee terry, ik vind dat als een man kwetsbaar is en redelijkerwijs op die gemaakte afspraken zou moeten kunnen vertrouwen (zoals bij jou bv het geval is) dat dat dan op papier gezet mag worden en in wet gevat mag worden.
Dat jij dus de mogelijkheid hebt om te zorgen dat die gemaakte afspraken nageleefd worden en je niet verantwoordelijk gesteld wordt als jouw partner zich bedenkt.

Alleen dan wel door die afspraak op papier te zetten ipv van je vrij te kunnen bedenken wanneer je maar wil.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:38:54 #139
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552937
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:27 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waarom werkt het niet zo? Waarom kan jij wel deze afspraken hebben met je partner, daar over gepraat hebben, maar dat niet op papier laten zetten?
Waarom kan het wel ineens op papier gezet worden als het moment daar is en niet vooraf?
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:39:09 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160552949
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:38 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je had toch op je 17e abortus gedaan of ben ik in de war met een andere user?
Oh zo, ja, maar dat wilde mijn ex toen ook, daar waren wij het beide gewoon over eens.
En we zagen het niet als anticonceptiemiddel, ik ben door de pil zwanger geraakt, en wij vonden ons nog te jong om een kind op te voeden.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:39:35 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552965
quote:
8s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

In dat fictieve geval van de zwangerschap moeten voldragen is dat ook gedwongen.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:40:25 #142
37769 erodome
Zweefteef
pi_160552993
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:34 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Bepaal dan ook niet voor een ander als deze ander een man is. :{w
Dat doe ik dan ook niet, die geef ik een mogelijkheid tot een opt out, alleen dan wel als je die afspraak ook maakt.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:41:21 #143
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553023
quote:
8s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

De andere optie is de vrouw dwingen, is dat beter in jouw ogen?
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:41:42 #144
179075 hugecooll
pi_160553041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet, die geef ik een mogelijkheid tot een opt out, alleen dan wel als je die afspraak ook maakt.
Maar bij een man is het allemaal 'van tevoren' in het 'hypothetische geval dat', zodra het ook zo is, vervalt voor de man iedere keuzemogelijkheid in jouw optiek
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:42:13 #145
179075 hugecooll
pi_160553061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

De andere optie is de vrouw dwingen, is dat beter in jouw ogen?
Dat is gelijker
Jij stelt gedwongen meebetalen gelijk aan vrijwillig betalen, wat natuurlijk niet zo is
pi_160553077
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh zo, ja, maar dat wilde mijn ex toen ook, daar waren wij het beide gewoon over eens.
Ja ok maar ik gaf het als voorbeeld omdat je imo de beslissing nam als anticonceptie omdat het financieel niet uitkwam.
pi_160553121
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet aan de orde, ging om het fictieve geval van gedwongen de zwangerschap moeten voldragen omdat de man dat kind wel wil.
Ok...maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de man z'n positie in geval van een ongewenste zwangerschap.

Mannen hebben nu geen keus, vrouwen alle keus.

Geen kind willen en er toch een hebben rondlopen en moeten dokken. Mooi kut.
pi_160553143
Is deze discussie nog steeds gaande? Wel opvallend (en eng) dat sommige vrouwen wel heel erg gemotiveerd zijn om mannen gelijke rechten te ontnemen. :r
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:44:26 #149
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553157
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat is gelijker
Jij stelt gedwongen meebetalen gelijk aan vrijwillig betalen, wat natuurlijk niet zo is
Nogmaals, ik ben niet voor gedwongen betalen, niemand in dit topic die nu in de discussie is is voor gedwongen betalen, dus waarom hebben we het daar nog over? :?

Maar, naar mijn mening is een vrouw dwingen een zwangerschap te voldragen erger in dwang dan een vrouw die een abortus ondergaat terwijl de man dat niet wil, dus een gedwongen abortus voor de man.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:44:37 #150
37769 erodome
Zweefteef
pi_160553167
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Maar bij een man is het allemaal 'van tevoren' in het 'hypothetische geval dat', zodra het ook zo is, vervalt voor de man iedere keuzemogelijkheid in jouw optiek
Nee, die keuzemogelijkheid vervalt niet, als je vooraf afspraken maakt en dat op papier zet kan je dus de ander daaraan houden. Als je dan anders denkt kan dat ook, niemand die je dan verplicht op te rotten.

Bij beide geld dan vantevoren of pech hebben. Voor de vrouw dus een abortus of een kind, voor de man de mogelijkheid financieel verantwoordelijk te zijn op z'n minst en het recht om in het leven van dat kind te zijn bij erkenning (die afgedwongen kan worden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')